ارتباطات درون سازمانی
اسلاید 1: Paul Mundy www.mamud.comلطفا موبایل خود را خاموش کنیدکارگاه ارتباطات درون سازمانیپل ماندیpaul@mamud.comکمال حیدری نژادk.heydarinezhad@ailwmp.com
اسلاید 2: Paul Mundy www.mamud.comتوسعه ارتباطات درون سازمانی
اسلاید 3: Paul Mundy www.mamud.com5 نوع جریان اطلاعات در سازمانورود اطلاعاتارتباطات داخلیمخاطبانهمتایانسیاست گزاران
اسلاید 4: Paul Mundy www.mamud.comموانع ارتباطاتشرح وظایفرویه هاموانع سازمانیموانع سلسله مراتب اداریموانع فردیزبان
اسلاید 5: Paul Mundy www.mamud.comموانع ارتباطاتشرح وظایفاین وظیفه کیست؟وظیفه من چیست؟
اسلاید 6: Paul Mundy www.mamud.comموانع ارتباطاترویه هاچه کاری در این رابطه باید انجام بدهم؟جریان و رویه صحیح کار چیست؟این کار/مطلب را باید به که ارجاع بدهم؟
اسلاید 7: Paul Mundy www.mamud.comموانع ارتباطاتموانع سازمانیمن نباید به شما اطلاعات بدهممن اجازه ندارم به شما اطلاعات بدهممنظور شما را نمی فهمم
اسلاید 8: Paul Mundy www.mamud.comموانع سازمانیموانع سلسله مراتب اداریمدیر من به من گوش نمی کندکارکنان من با من گفتگو نمی کنندرئیس تو به من اجازه گفتگو و ارتباط با کارکنانش را نمی دهد
اسلاید 9: Paul Mundy www.mamud.comموانع سازمانیموانع فردیتفاوت های شخصیتیموانع فرهنگیسطح تحصیلاتزبان تکنیکی
اسلاید 10: Paul Mundy www.mamud.comموانع فردی زبانفارسی English/اصطلاحات تکنیکیزمان مورد نیاز برای ترجمهدرستی ترجمه ها
اسلاید 11: Paul Mundy www.mamud.comAccuracyحیاتی بودن به مشارکت گذاشتن آزاد و باز در همه سازمانهمه می بایست از آنچه در سازمان می گذرد مطلع باشندکارکنان نیاز دارند که در مورد درستی و به روز بودن مطالب در مورد وظیفه شان آگاه باشنداگر ارتباطات درون سازمانی صورت نگیرد، فعالیت سازمان به سرعت متوقف می شود
اسلاید 12: Paul Mundy www.mamud.com4 نوع جریان اطلاعات داخلیرو به پایین رو به بالاافقیمورب
اسلاید 13: Paul Mundy www.mamud.com1- اطلاعات رو به پایین
اسلاید 14: Paul Mundy www.mamud.com1- اطلاعات رو به پاییننسبتا مدیریت آن آسان استاز اینکه کارکنان وظیفه خود را می دانند مطمئن شویدکارکنان را در جریان تغییرات قرار دهیدارتباط شفاهی را در اولویت قرار دهید و سپس با مکاتبه مطلب را تعقیب کنید
اسلاید 15: Paul Mundy www.mamud.com1- اطلاعات رو به پاییناطلاعات مورد نیاز کارکنانمسئولیت هاکار من چیست؟بازخورد عملکردمن چگونه کارم را انجام می دهد؟نیاز های فردیآیا کسب اهمیت می دهد؟اهداف و نتایج فعالیت واحد منواحد من چگونه کارش را انجام میدهددیدگاه، ماموریت و ارزشهاما به کجا می رویم؟توانمند سازیمن چگونه میتوانم به سازمان خود کمک کنم؟
اسلاید 16: Paul Mundy www.mamud.com1- اطلاعات رو به پایینروش هاشرح وظایفآموزشراهنمایییاد آوری، جلسات، mails
اسلاید 17: Paul Mundy www.mamud.com2 اطلاعات رو به بالا
اسلاید 18: Paul Mundy www.mamud.com2 اطلاعات رو به بالادشواری مدیریتمدیر باید میل به شنیدن داشته باشدبویژه برای خبرها و مسائل ناخوشایندمدیر باید برای شنیدن وقت بگذاردکارکنان باید میل به مشارکت گذاشتن اطلاعات داشته باشندبویژه برای خبرها و مسائل ناخوشایند(مسائلی که نمی خواهند مطرح شود)
اسلاید 19: Paul Mundy www.mamud.com2 اطلاعات رو به بالارویه هانوشتن یک خلاصه مطلب در مورد فعالیت های صورت گرفته در هفته و مشکلات موجود درباره فعالیت هامدیر باید نسبت به این مطالب بازخورد و توجه مناسب نشان بدهدجلسات روتین کارکنان درباره فعالیت ها و مشکلاتارسال مطالب مرتبط به مدیربازدید از محل کار کارکناندرهای اتاق خود را باز بگذارید
اسلاید 20: Paul Mundy www.mamud.com3 اطلاعات افقی
اسلاید 21: Paul Mundy www.mamud.com3 اطلاعات افقیضرورت اطمینان از هماهنگی، اجتناب از تشکیل جزایر و انبارهای اطلاعاتتشویق/ نیاز به این دارد که کارکنان در بین واحدها ارتباط برقرار کنند
اسلاید 22: Paul Mundy www.mamud.com4 اطلاعات مورب
اسلاید 23: Paul Mundy www.mamud.com4 اطلاعات موربمی تواند بصورت رسمی باشد. برای مثال تیم های کاریمی تواند بصورت غیررسمی باشدتیم های بین واحدی تشکیل شودتشویق به روابط غیر رسمی و دوستانهتشویق به ارتباط دو سویه غیر رسمی
اسلاید 24: Paul Mundy www.mamud.comمدل مطلوب: شبکه درون سازمانی ارتباطات
اسلاید 25: Paul Mundy www.mamud.comآرشیو اطلاعاتداشتن یک سیستم کارا برای طبقه بندینسخه های چاپی (کپی) و الکترونیکیمهیا کردن اسناد در یک مرکز برای بارگذاری در وب سایتاسناد عمومیاسناد انحصاری
اسلاید 26: Paul Mundy www.mamud.comایمیل و اینترنتآموزش مهارت های کامپیوتر به کارکنانمهیا کردن دسترسی به اینترنت برای کارکنانتشویق به استفاده از اینترنت و ایمیلضرورت استفاده ایمیل سازمانی توسط کارکنان
اسلاید 27: Paul Mundy www.mamud.comچگونه ارتباطات داخلی را تشویق کنیمبه اشتراک گذاشتن اطلاعات را بخشی از شرح وظایف قرار دهیم تعریف مسئولیت های گزارش دهی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات...اجتناب از رویه های خشک برای ارتباطات در صورت امکان
اسلاید 28: Paul Mundy www.mamud.comچگونه ارتباطات داخلی را تشویق کنیمبرگزاری جلسات مداوم با کاکنانبرگزار کردن کوتاه و موثر جلساتمهیا کردن تابلو های اطلاع رسانیارتباط فعالیک منبع اطلاعات باشیم
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.