سایر تحقیق و پژوهش

ارتباط موثر اجتماعی و موفقیت

ertebate_moasere_ejtemey_va_movafaghiat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارتباط موثر اجتماعی و موفقیت”

ارتباط موثر اجتماعی و موفقیت

اسلاید 1: ارتباط موثر اجتماعي و موفقيت مدرس: دكتر مهرداد پيداييm.peidaie @gmail.com www.drpeidaie.blogfa.com1390

اسلاید 2: Dr. Mehrdad Peidaie faculty member of Industrial Management Dept., I.A.U.معرفينام و نام خانوادگيمحل خدمتتحصيلاتشغل

اسلاید 3: Dr. Mehrdad Peidaie faculty member of Industrial Management Dept., I.A.U.لطفا موبايل خود را خاموش نماييد

اسلاید 4: مقدمهپیتر دراکر:مدیران ارشد اجرایی موفق حداقل 50% از زمان مفید خودرا صرف ایجاد ویا توسعه ارتباطات درون وبرون سازمانی می کنند.یکی از ده ابزار برتر مدیریتی در قرن حاضر در سازمانهای موفق مدیریت استراتژیک ارتباطات می باشد.

اسلاید 5: ماهيت و اهميت ارتباطات((در تمام سطوح سازماني75 درصد از كار روزانه صرف ارتباط مي شود 25 درصد آنچه را كه ما مي شنويم به آن بي توجه هستيم و 75 درصد را با دقت مي شنويم.))

اسلاید 6: ارتباط:انتقال اطلاعات از فرستنده به گيرنده به طوري كه اطلاعات توسط دريافت كننده قابل درك باشد.به عبارت ديگر: انتقال و تبادل اطلاعات،معاني و مفاهيم و احساس ها بين افراد در سازمان با واسطه يا بلا واسطه

اسلاید 7: بازخورددريافت كننده(گيرنده)منبع (فرستنده)پيامفرايند ارتباط فهيمدن رمزگشايي (كدبرداري) كد گذاري فكر

اسلاید 8: ارتباط موثر چيست؟((ارتباطات موثر آن است كه فرستنده بتواند منظور خود را به گيرنده پيام برساند.))عموما ارتباطات زماني موثر است كه محركي را به عنوان آغازگر و مورد نظر فرستنده با محرك مشهود گيرنده كه از خود بروز مي دهد در يك راستا قرار دهد و آن دو را به گونه اي نزديك به هم مورد توجه قرار دهد. ارتباطات زماني كامل است كه معني و مفهومي كه از ذهن فرستنده است و قصد دارد آن را ارسال دارد ( معني مورد نظر يا منظور)، با آنچه گيرنده از ان دريافت مي كند و از خود نشان مي دهد ( معني مورد مشاهده يا شاهد) يكي باشد.بديهي است كه هر فراگرد ارتباطي همه آنچه در ذهن فرستنده است به گيرنده منتقل نمي شود يا اگر منتقل مي شود به مرحله جذب نمي رسد و به گونه مشهود مشاهده نمي شود.

اسلاید 9:  شيوه هاي(راههای ) افزايش ارتباط خود با ديگران 1- صريح وصادق بودن 2- احساسات خود را بيان كردن3- زمينه مشترك ونكات مشابه را يافتن 4- همدلي وهمدردي كردن6- سيستم روحي افراد را شناختن وتقليد از آنها7- شخصيت افرادرا در نظر گرفتن

اسلاید 10:  شيوه هاي(راههای ) افزايش ارتباط خود با ديگران 8- تقويت نمودن عزت نفس 9- محترم شمردن احساس طرف مقابل 10- سكوت نمودن 11- عدم افراط در موعظه12- وقت وموقعيت شناس بودن 13- مخالفت نمودن به شيوه مناسب 14-يكي بودن قول وعمل

اسلاید 11: 1-صريح وصادق بودن:سعي كنيم در روابط خود با ديگران صريح وصادق باشيم ، در گفته هاي خود صريح وصميمي باشيم واز هر نوع ابهامي اجتناب كنيم ، چون اگر منظور خود را با صراحت بيان نكنيم طرف مقابل ما به اشتباه مي افتد وبه حدس وگمان متوسل مي شود واز واقعيت دور مي گردد.

اسلاید 12: 2- احساسات خود را بيان كردن:بااحساس خود روراست باشيم ، سعي كنيم مشكلات زندگي واحساساتي كه داريم،باهمسر وشريك وباطرف مقابل خوددر ميان بگذاريم .حتي اگر گمان كنيم كه باعث ناراحتي آنها ميشود اگر مي خواهيم با طرف مقابل خود ارتباطي معقول ومنطقي بر پايه تفاهم داشته باشيم ، بهترين روش روراست بودن است واحساس خود را باوي در ميان گذاشتن است .اگر مشكلي را حل نشده باقي بگذاريم ويا موضوعي را كه مداقه وگفتگو در باره آن الزامي است به ميان نكشيم ، مثل اين است كه دمل چركين ودردناكي را سرجايش گذاشته وبه حال خود رها كرده باشيم .

اسلاید 13: 3- زمينه مشترك ونكات مشابه را يافتن :درجست وجوي زمينه هاي مشترك باشيم، سعي كنيم در ارتباطمان بيشتر ا نكات مشترك ومشابه را بيابيم . اهداف ونيازها ونگرانيها را از نظر او نگاه كنيم وبراي اينكه شرايط طرف مقابل را درك كنيم بايد اموراو را از ديد ونظر او ببينيم وبا پرس وجو ، از اموري كه نگراني او باعث شده ، متوجه گرديم ،همين نكات مشترك زمينه هاي مساعدي هستند كه شالوده همدلي ووحدت وتفاهم را برروي آن مي توان بنا كرد ، عبارتي مثل : ((من وتو هردو همين را مي خواهيم ))را مي توان بيان نمود.

اسلاید 14: 4- همدلي وهمدردي كردن: سعي كنيم با شخص احساس مشترك داشته باشيم . شادي وغم خود به حساب آوريم وموقعي كه او احساس غم مي كند ما نيز با او همدرد وهم غم شويم وبالعكس مساعي ما اين باشد كه سيستم حسي فردارتباط برقرار كنيم .

اسلاید 15: 5- شنونده خوبي بودن: شنونده خوبي باشيم وگوش كردن را ياد بگيريم .گوش كردن به سخن وكلام ديگري موجب مي شود تا او در نهايت آرامش خيال ، به طور واقع ، منويات قلبي واحساسات خود را با ما در ميان بگذارد وبرايمان احترام قائل شود وآماده شنيدن نظرات ما شود.

اسلاید 16: 6- سيستم روحي افراد را شناختن وتقليد از آنها: براي اين كار بايد به دقت به افراد چشم بدوزيم وبه سخنان آنها به دقت گوش فرا دهيم وببينيم غالبا از چه نوع كلماتي استفاده مي كنند آنگاه با استفاده از همان نوع كلمات ، تقليد از لحن صدا،حالات وحركات چشم ها به گونه اي با آنها نحوه فكر وعملكرد ذهني شان مطابق باشد

اسلاید 17: 7- شخصيت افراد رادر نظر گرفتن: بايد ببينيم طرف مقابل ما چه شخصيتي دارد ، برون گراست يا درون گرا ، براي صميميت با درون گرايان بايد ببينيم چه ايده ها وارزشهاي براي آنها اهميت دارد و آنگاه بكوشيم تا با توجه به چارچوبهاي ذهني شان با آنها رفتار كنيم وصحبت كنيم وبالعكس ، براي همدلي با برون گرايان به آنها نشان دهيم كه آنچه مي گويند وعمل مي كنند با انديشه ورفتار مردم هماهنگ است.

اسلاید 18: 8- تقويت نمودن عزت نفس : براي تقويت عزت نفس خودبايد با تعمق در ژرفاي وجود از دنياي پيچيده درون خود آگاه شويم ، به كاستي هايمان پي ببريم ، جهت گيري هايمان را در قبال رويدادهاي مردم وشرايط گوناگون بشناسيم وبه فكر اصلاحشان باشيم وبا كمك حرمت نفس وارزشي كه براي خودمان قائل هستيم حق انتخابمان چندبرابرميشود وارتباطمان با ديگران به نحو چشمگيري بهبود مي يابد .

اسلاید 19: 9- محترم شمردن احساس طرف مقابل :همواره رفتاري احترام آميزداشته باشيم واحساس طرف مقابلمان رامحترم بشماريم،كوچك كردن همديگر،به خصوص درحضور ديگران درمناسبات وروابط ،اثرتخريبي دارد،رفتار توام باظرافت وملايمت نه فقط شامل رفتار مودبانه مي شود،بلكه صفا وصداقت واقعي واعتمادكامل نيز در بردارد.

اسلاید 20: 10- سكوت نمودن :سكوت پيامي اعجاز گر در امر ارتباط است ويكي از جنبه هاي مهم ارتباط است ، مشروط بر اينكه حاوي پيامي باشد، سكوت مي تواند در مناسبات انسان عشق ورضايت وخشنودي وتفاهم دوگانه واحساسها را منتقل سازد

اسلاید 21: 11- عدم افراط در موعظه: منظورمان را به صورت سخنراني ونصيحت خشك تو خالي بيان نكنيم . موعظه مي تواند جنبه افراطي ومخرب درروابط داشته باشدومابايدسعي كنيم حداعتدال رانگاه داريم وبراي سخنانمان ارزش قائل شويم وجايي كه ازمانظرمي خواهند ، نظر بدهيم .

اسلاید 22: 12- وقت وموقعيت شناس بودن : يادبگيريم كه چه وقت شوخي وچه وقت جدي باشي،هيچگاه طرف مقابلمان رادست نيدازيم ،ازگفتن جملات وكلماتي كه باراخلاقي وفرهنگي مناسبي ندارنددربيان منظورمان ، خوداري نماييم ،شوخي كردن بايدباتوجه به موقعيت وزمان خاصي باشد .

اسلاید 23: 13- مخالفت نمودن به شيوه مناسب : ياد بگيريم كه چگونه بدون بحث وجدلهاي مخرب ، مخالفت خود را نشان دهيم ، جرو بحثها غالبا بابلند كردن صدا ، دادوفرياد ، خشم وغضب ، همراه است . بحث وجدلها تا حدود زيادي تحت تاثير گرايشات وخلق وخوي افراد درگير مباحثه قرار مي گيرد .اكثريت مردم فاقد  روحيه خود پسندانه افراطي هستند ، به اين علت با تسلطي كه بر نفس خود دارند مي توانند از درگيري واهانت خود داري كنند .كسي كه مي خواهد شمارا خشمگين كندتاازكوره در برويدبهترين راه مقابله باآن برگزيدن روشن سازنده به جاي عكس العمل وروش مخرب ومنفي است كه اوبه آن توسل جسته است .

اسلاید 24: 14-يكي بودن قول وعمل : سعي كنيم قول وعملمان يكي باشد .هنگامي كه خودمان براي گفته هاي خود ارزش قايل نيستيم ، چه انتظاري مي توان داشت كه ديگران قولها وسخنان ما را محترم بشمارند .هنگامي كه ما قول مي دهيم كاري را انجام دهيم سعي كنيم آن را به مرحله عمل برسانيم واگر ناتوان در انجام آن هستيم هرگز خود مكلف به وعده اي كه از عهده آن بر نمي آييم ، نكنيم روراست وصادقانه بگوييم نمي توانيم

اسلاید 25: ارتباطات كلامي و غير كلامي ارتباط نوشتاريارتباط گفتاريياداشت هارو در رونامه هاجلسات گزارشاتارائهكامپيوتر هاتلفنآگهي هاي ديواريپست تصويريتصاويرخبرنامه ها

اسلاید 26: ارتباطات كلامي (تقويت نگرش مثبت) امروزه ثابت شده كه كلمات منفی نیروی منفی به سمت شخص می فرستند و او را به سمت منفی و بیماری سوق می دهند؛ مثلاً وقتی به ما می گویند خسته نباشید در اصل خستگی را به یادمان می آورند و ناخودآگاه احساس خستگی می كنیم (روی خودتان امتحان كنید) اما اگر به جای آن از یك عبارت مثبت استفاده شود نیروی مثبت و سازنده به افراد هدیه می دهیم.مثال:به جای پدرم درآمد؛ بگوییم: خیلی راحت نبودبه جای خسته نباشید؛ بگوییم: خدا قوتبه جای دستت درد نكنه؛ بگوییم:ممنون از محبتت- سلامت باشیبه جای ببخشید مزاحمتون شدم؛ بگوییم: ما خودمان مراحميم. از این كه وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشكرمبه جای لعنت بر پدر كسی كه اینجا آشغال بریزد؛ بگوییم: رحمت بر پدر كسی كه اینجا آشغال نمي ریزدبه جای گرفتارم؛ بگوییم:  كارمندم .‌در فرصت مناسب با شما خواهم بودبه جای دروغ نگو؛ بگوییم: راست می گی؟ راستی؟

اسلاید 27: ارتباطات كلامي (تقويت نگرش مثبت) به جای خدا بد نده؛ بگوییم: خدا سلامتی بدهبه جای قابل نداره؛ بگوییم: هدیه برای شمابه جای شكست خورده؛ بگوییم: با تجربهبه جای مگه مشكل داری؛ بگوییم: مگه مسئله ای داری؟به جای فقیر هستم؛‌ بگوییم: ثروت كمی دارمبه جای بد نیستم؛ بگوییم:‌ خوب هستمبه جای به درد من نمی خورد؛ بگوییم: مناسب من نیستبه جای مشكل دارم؛ بگوییم: مسئله دارمبه جای جانم به لبم رسید؛ بگوییم: خیلی راحت نبودبه جای فراموش نكنی؛ بگوییم: یادت باشهبه جای داد نزن؛ بگوییم: آرام باشبه جای من مریض و غمگین نیستم؛‌ بگوییم: ‌من سالم و با نشاط هستمبه جای غم آخرت باشد؛ بگوییم: شما را در شادی ها ببینم

اسلاید 28: سهم ارتباطات غير كلامي در فرايند ارتباطاثربخشي ارتباط به شكلهاي پيام مربوط ميشود:واژه ها(Words)لغت – زبان – عبارت – ساختارجمله – وضوح جملهپيرامون زبان (Para Language)سرعت گفتار– طرز بيان – لحن ريتم (آهنگ) – قدرت صدارفتارغيركلامي(Non verbal):حركات سرودست – حالات صورت – ارتباط نگاه – زبان اندام – طرز ايستادن يا نشستن .

اسلاید 29: ارتباطات غير كلاميBody language

اسلاید 30: فاصله ها فاصله خودمانی: فاصله خودمانی محدوده صفر تا نیم متری بدن فرد را در بر می­گیرد. فاصله شخصی: فاصله شخصی محدوده 45 تا 120 سانتی متری را در بر می­گیرد. این همان فاصله معمولی است که افراد در مواجهه با یکدیگر رعایت می­کنند و فراتر رفتن از آن باعث ناراحتی آنها می­شود فاصله اجتماعی: فاصله اجتماعی محدوده 120 تا 360 سانتی متری را در بر می­گیرد و فاصله معمول برای روابط اجتماعی، عمومی و کاری است. فاصله عمومی: فاصله عمومی محدوده سه و نیم تا هفت هشت متری را در بر می­گیرد و برای ملاقات­های رسمی و دیدار با افراد دارای مقام بالا کاربرد دارد.

اسلاید 31:

اسلاید 32: دست دادن شل

اسلاید 33:

اسلاید 34:

اسلاید 35:

اسلاید 36:

اسلاید 37:

اسلاید 38: گفتمان کسل کننده و بی روح

اسلاید 39:

اسلاید 40: شک و تردید در مورد مطالب گفته شده در یک گفتگو یا مذاکره

اسلاید 41: مناره كردن انگشتان

اسلاید 42:

اسلاید 43:

اسلاید 44:

اسلاید 45:

اسلاید 46:

اسلاید 47:

اسلاید 48:

اسلاید 49: اصول ارتباط موثربا افراد دشوار

اسلاید 50: مقدمه اداره موقعيتهاي دشوار، بخشي از زندگي روزانه ماست . همه ما هر روز با افراد دشوار سر و کار داريم و اين افراد را مي شناسيم . شايد هيچ چيز به اندازه برخورد با اين افراد ، خسته کننده و ملال آور نباشد . اين افراد انرژي ما را تحليل مي برند، احساساتمان را تحريک مي کنند ، حوصله همه را سر مي­برند و ما را در حالتي نامطلوب قرار مي­دهند . اين رفتارها در محل کار براحتي مي­توانند يک محيط شاد را نابود کنند ، کارايي را کاهش دهند و روحيه افراد را پايين آورند.

اسلاید 51: - زورگو و متخاصماين شخصيت عصباني و متخاصم است و عصبانيت خود را با اعمال زور نشان مي دهد . خصومت، کينه توزي ، استفاده از کلمات نيشدار ، امتناع از کارهاي گروهي و خودپسندي و تکبر از جمله ويژگيهاي اين افراد است . آنها دلشان مي خواهد هميشه غالب و مسلط باشند و سعی مي­کنند با توسل به هر شيوه و روشي به خواسته­هاي خود برسند . راه حل : در مقابل آنها بايستيد ، اما سعي نکنيد با آنها بجنگيد . هرگز رفتار آنها را تحمل نکنيد بلکه در مقابل آنها قاطع ، محکم ، جسور و با اعتماد به نفس باشيد.

اسلاید 52: -هميشه شاکياز نظر اين افراد تنها چيزي که زندگي به آنها عطا کرده ، بدشانسي است . آنها به جاي پيدا کردن راه حل براي مسائل و مشکلات، عادت کرده اند که شکايت کنند و بهانه بگيرند . نگرشهاي اين افراد مسموم و متاسفانه بيماري آنها واگير است . اين افراد بندرت سعي مي کنند شرايط ناخواسته را تغيير دهند ، در عوض دائم دقيقا مثل بچه­اي که به او اجازه کاري داده نمي شود رفتار مي کنند. اجازه ندادن باعث منفي بافي او مي شود . جمله معروف آنها اين است : هيچ کس مرا دوست نداردراه حل : به اين افراد نشان دهيد که مسائل آنها را مي­بينيد و مي­شنويد ، زيرا آنها به محيط حمايتي و تشويق احتياج دارند . همچنين بايد سطح فشار و استرس را براي اين افراد پايين آورد . علاوه بر اين به آنها اجازه شکايت کردن ندهيد ، مگر زماني که راه حلي براي مشکل پيش آمده داشته باشند.

اسلاید 53: -وسواسي و کمال گرااين افراد دلشان مي خواهد کارها به بهترين نحو ممکن انجام گيرد . چنين افرادي در عين حال که ممکن است خسته کننده و ملال آور به نظر برسند ، اما داراي مهارتهاي تجزيه و تحليلي هستند که مستلزم توجه زياد به جزئيات است . استاندارهاي عملکرد اين افراد در سطح بسيار بالايي قرار دارد . در برخي مواقع کار خوبي که توسط ديگران مورد تمجيد واقع مي شود از نظر اين افراد قابل قبول نيست. جمله معروف آنها اين است : اين کار مي توانست بهتر انجام شودراه حل : در صورتي که در برخورد با اين افراد ، واقعيتها و منطق را ارائه دهيد ، مي توانيد بهترين بهره را از آنها ببريد . در عين حال حرفهاي اين افراد را درباره بهتر انجام شدن کارها جدي نگيريد. آنها معمولا نقاط ضعف خودشان را بيان مي­کنند نه نقاط ضعف شما را . سعي کنيد با اين افراد به گونه اي کار کنيد تا بتوانند انتظارات واقعي براي خود و ديگران داشته باشند و مطابق انتظارات واقعي عمل کنند.

اسلاید 54: -افراد يخي اين افراد براي تغيير آمادگي ندارند و هر تغييري ، هر چند کوچک مي تواند آنها را نگران و آشفته سازد و آغازي براي رفتار منفي در آنها باشد. جمله معروف آنها اين است: راه قديمي بهتر است راه حل : در مقابل اين افراد صبور باشيد ، زيرا ممکن است در مسير انجام تغييرات مانع تراشي کنند . اين افراد را در تغيير درگير کنيد يا از تغييرات تدريجي براي ايجاد فرصت مناسب براي آنها استفاده کنيد..

اسلاید 55: - افراد بستهراههاي برقراري ارتباط با اين افراد مسدود است . اين افراد بسيار تودار و ديرجوش هستند و تنهايي و خلوت را به بودن در ميان جمع ترجيح مي دهند . آنها هرگز درباره تفکرات و احساسات خود صحبت نمي کنند و به همين دليل ارتباطات محدودي دارند . « حوصله ندارم » يا « فعلا وقت ندارم » از جملاتي است که آنها براي فرار از جمع از آنها استفاده مي کنند . راه حل : براي برقراري ارتباط با اين افراد بايد حوصله کنيد . ممکن است مدتي طول بکشد تا اين گونه افراد احساس راحتي بکنند و با شما راحت­تر و بهتر برخورد کنند . هنگام صحبت با اين افراد از سوالات باز استفاده کنيد و آنها را به شرکت در بحثها تشويق کنيد .

اسلاید 56: کم حرف و منفعلاين افراد زياد سخن نمي گويند . حتي اگر اصرار کنيد ، فرياد بکشيد يا از آنها خواهش کنيد، جوابي بيشتر از آري يا خير نخواهيد شنيد . اين افراد حتي زماني که بايد از حقوق خود دفاع کنند، ساکت مي مانند . در نتيجه غالبا مورد ظلم قرار مي گيرند . فرد منفعل هميشه احساس نا امني مي­کند و اعتماد به نفس پائيني دارد . آنان غالبا از شرکت در تصميم گيريها امتناع مي­کنند و يا نظري ارائه نمي­دهند .راه حل : اين افراد شديدا به اعتماد به نفس و حمايت احتياج دارند و بايد بطور مستقيم از آنها انجام اموري را که مي توانند انجام دهند خواسته شود . تشويق نيز در ايجاد اعتماد به نفس آنها بسيار موثر است.

اسلاید 57: افرادي که مي گويند : « کار من نيست »اين افراد دائم از زير بار قبول مسئوليتهاي بيشتر شانه خالي کرده و منفي بودن خود را با رد کردن انجام کارهايي که بايد برعهده بگيرند، ظاهر مي کنند.معمولا دوستان و همکاران اين افراد بايد کارهاي مربوط به آنها را انجام دهند و اين درحالي است که اين افراد انجام آن کارها را جزء وظايف آنها مي­دانند نه وظايف خودشان! جمله معروف آنها اين است :« اين کار جزء وظايف و شرح شغلي که من بايد انجام دهم نيست »راه حل : سعي کنيد شرح شغل اين افراد را واضح و روشن در اختيار آنها قرار دهيد ، تا جايي براي توجيهات آنها باقي نماند . بازرسي و کنترل غيرمحسوس نيز در برخي مواقع مي تواند کارساز باشد.

اسلاید 58: شايعه پراکن هااين افراد از شايعه بعنوان سلاح قوي جهت کنترل روي ديگران و محيط استفاده مي کنند . آنها با پخش شايعه و درگير کردن ديگران در مسائل مربوط به آن لذت مي­برند و احساس مهم بودن مي­کنند . جمله معروف آنها اين است: « اجازه بده من بگويم چه اتفاقي دارد مي­افتد».راه حل : بهترين راه جلوگيري از شايعه سازي در سازمان، دادن اطلاعات و حقايق لازم و کافي به افراد است . وقتي افراد سازمان از کليه اطلاعات مربوط به مسائل سازمان آگاهي داشته باشند، به شايعه و افراد شايعه پراکن توجهي نمي کنند . در نتيجه انگيزه­اي براي اين افراد بمنظور ايجاد شايعه و پخش آن باقي نمي ماند .

اسلاید 59: -افراد منفي گرااين افراد نگرش بدي نسبت به دنيا دارند . آنها فکر مي کنند که دنيا بر سرشان خراب شده است. آنها از شيوه انجام امور ناراضي هستند و مهم نيست شما چقدر تلاش کنيد تا کاري برايشان انجام دهيد. در واقع اين افراد هميشه نيمه خالي ليوان را مي بينند و براي انجام يک کار بيشتر بر عواقب منفي آن تاکيد دارند تا نتايج مثبت . اين افراد اعضاي خوبي براي کارهاي گروهي نيستند . جمله معروف آنها اين است :« من مي دانم اين کار شدني نيست »راه حل : تغيير نگرش افراد منفي گرا کار آساني نيست. اما شما بايد آنها را مجبور به تطبيق با عادتهاي مثبت کنيد تا از عادتهاي منفي دور شوند. ايجاد تفکرات مثبت و نشان دادن نتايج خوب کارهايي که او اميدي به انجام آنها نداشته است ، مي تواند به اين اشخاص کمک کند.

اسلاید 60: -افراد غيرمتعهداين افراد آن قدر براي انجام کاري بهانه مي آورند تا شخص ديگري آن را انجام دهد و يا آن قدر در انجام تصميمي تعلل مي کنند که ارزش آن از بين مي رود . آنها کار خود را بطور جدي انجام نمي دهند، زيرا کار براي آنها اولويت ندارد . انجام امور شخصي و پرداختن به مسائل غيرکاري براي آنها مهمتر از انجام کارهاي سازماني است. جمله معروف آنها اين است :« او مي­تواند منتظر شود ».راه حل : دليل اصلي تاخير و تعلل آنها را سوال کنيد. اين افراد معمولا احتياج به اهداف و استانداردهاي واضح و انتظارات رسمي دارند و اينها بايد به او ابلاغ شود . همچنين آنها به يک سيستم نظارتي بسته نيازمندند تا نتوانند براحتي از زير کار شانه خالي کنند.

اسلاید 61: افراد هميشه منتقداين افراد هميشه با کلمات نيشدار و انتقادات بي مورد خود، ديگران را آزار مي دهند . آنها درباره هر ايده اي، انتقادات خاص خود را دارند؛ چه آن ايده ، خوب باشد يا بد ! هدف اين افراد مخالفت با تمام چيزهايي است که گفته مي شود. آنها هرجا مي روند مشکلات را پيدا مي کنند. جمله معروف اين افراد اين است: « ايده بدي است ».راه حل : در مذاکره و گفتگو با افراد انتقاد کننده بر اطلاعات تمرکز کنيد. از آنها درباره علت انتقاد و مخالفتشان سوال کنيد و هميشه آنها را براي اطلاعات بيشتر تحت فشار قرار دهيد . هرگز رفتارهاي نامناسب چنين افرادي را تأييد نکنيد.

اسلاید 62: افراد خودخواهافراد خودخواه، هميشه مي خواهند راه خود را ادامه دهند و فکر مي کنند همه چيز را مي دانند. در واقع اين افراد مي خواهند نداشتن امنيت خود را به گونه اي پنهان کنند.راه حل : با اين افراد تنها براساس حقايق و واقعيتها رفتار کنيد. قبل از ملاقات با آنها تمام اطلاعات مورد نياز را بدست آوريد و خود را براي پاسخ به سوالات آنها آماده کنيد. به ياد داشته باشيد برخورد تهاجم آميز يا تسليم در برابر آنها کارساز نخواهد بود.

اسلاید 63: افراد فداکار(قرباني)اين افراد قلب خونين سازمان هستند. آنها زود سرکار مي­آيند و دير مي روند و يار و پشتيبان همکاران و دوستانشان هستند. از آنها هرکاري که بخواهيد انجام مي­دهند، زيرا اين افراد معمولا به دليل مسائل شخصي ترجيح مي­دهند بيشتر اوقات زندگي خود را در محيط سازمان بگذرانند . در صورتي که از خدمات آنها قدرداني نکنيد، منفي گري آنها آغاز مي شود. جمله معروف افراد فداکار اين است : « من زندگي­ام را وقف اين شرکت کردم، ولي براي هيچ کس مهم نيست »راه حل : به حرفهاي اين افراد گوش دهيد و به آنها نشان دهيد که وجودشان تا چه اندازه براي سازمان اهميت دارد. از تلاش ها و همکاري آنها صميمانه قدرداني کنيد و اين کار را در حضور ديگران انجام دهيد.

اسلاید 64: افراد خود سرزنش کناين افراد همواره کمبودهايي را در عملکرد کاري و رفتاري خود مي يابند و دائم خود را ملامت مي کنند. آنها از هيچ يک از جنبه هاي زندگي شخصي و کاري خود راضي نيستند. جمله معروف آن ها : « من توبيخ خواهم شد. من مي توانستم اين کار را بهتر انجام دهم »راه حل: اعتماد به نفس آن ها را بالا ببريد و از کارهاي مثبت و خوب آن ها قدرداني کنيد. به آنها نشان دهيد آن طور که خودشان فکر مي کنند بي­دست و پا و کارخراب­کن نيستند.

اسلاید 65: افراد پر حرفاين افراد به قدري حرف مي­زنند که اجازه صحبت به افراد ديگر نمي­دهند. جالب اينجاست که بيشتر حرفهاي آنها اصلا ربطي به موضوع مورد بحث ندارد وصرفا از دست دادن وقت و زمان مفيد است. راه حل : براي برخورد با اين افراد به آنها تنها چند دقيقه فرصت صحبت کردن داده شود. در صورتي که باز هم به حرف زدن ادامه دادند، به هيچ وجه رفتار آنها را تحمل نکنيد. به آنها بگوئيد، بايد برويد و فرصتي براي گوش کردن به حرف هاي آنها نداريد.

اسلاید 66: افراد نامنظماين افراد در انجام وظايف و شرکت در جلسات، نظم و ترتيب را رعايت نمي کنند و نوعي آشفتگي در رفتار و کردار آنها ديده مي­شود. آنها دائم به دنبال وسائل خود مي­گردند و هميشه در جلسات تاخير دارند.راه حل : براي برخورد با اين افراد نظم و انضباط را عامل مهمي در ارزيابي عملکردشان اعلام کنيد و آنها را به مرتب بودن تشويق کنيد.

اسلاید 67: افراد بي مسئوليتاين افراد تحمل قبول مسئوليت يا توبيخ بابت اشتباه را ندارند. آنها از زير بار مسائل شانه خالي مي کنند و انگشت اتهام خود را هميشه به سمت ديگران نشانه مي­روند. جمله معروف آن ها اين است: « من اين کار را نکردم، فلاني آن کار را انجام داد »راه حل: با آنها قاطع برخورد کنيد و به طور مستقيم اشتباهاتشان را با دليل برايشان توضيح دهيد تا نتوانند اشتباه را به ديگري منتقل کنند.

اسلاید 68: - افراد ريزنگر اين افراد همواره مي گويند: « من احتياج به چک کرن مجدد کار دارم، شايد چيزي از زير دستم رد شده باشد ». آن ها به جزئي ترين و ريزترين موارد يک مسئله توجه مي کنند و گاهي به خاطر يک مسئله کوچک اوقات ديگران را تلخ مي کنند.راه حل : آن ها را عادت دهيد در کنار توجه به جزئيات به مسائل کلي و اصلي توجه کنند. آنها بايد ياد بگيرند کليات و جزئيات را با هم در نظر بگيرند و به دليل مسائل جزئي کل پروژه را به تاخير و خطر نياندازند.

اسلاید 69: - افراد پوست تخم مرغياين افراد بسيار حساس هستند و بي اهميت ترين مسائل آنها را ناراحت مي کند. روحيه حساس آن ها باعث مي شود ديگران در برخورد با آنها بسيار محتاط باشند و از برقراري ارتباط با آنها احساس راحتي نکنند.راه حل : بازخورد، به اين افراد بايد سريع و مستقيم نباشد، بلکه به آرامي و با توجه به شخصيت آنها باشد . در برقراری ارتباط با آنها شخصيت حساسشان را در نظر بگيريد.

اسلاید 70: افراد خيلي خوباين افراد به نظر مي­رسد که با شما موافق هستند، اما چنانچه کاري را که آنها از شما خواسته­اند انجام ندهيد، مسئله ساز مي شوند.راه حل : اين افراد به تاييد بسيار نياز دارند. به آنها نشان دهيد، دوستشان داريد و برايشان ارزش قائليد.

اسلاید 71: نکاتي در برخورد با افراد دشوارهمه افراد در برخي شرايط غير قابل پيش بيني و تحريک­پذير مي شوند. در برخورد با افراد مسئله ساز موارد زير را همواره به خاطر داشته باشيد:تفاوت هاي افراد را بيشتر و بيشتر بشناسيد. تفاوت­ها همواره همواره منجر به اصطکاک مي شود. اگر تفاوت ميان انسان ها را يک موهبت- نه يک مسئله- بدانيد، مي­توانيد به خوبي موقعيت­هاي دشوار را اداره کنيد.مطمئن باشيد که همه افراد سازش و هماهنگي را دوست دارند. اين انديشه که ديگران به دنبال تحقير و صدمه زدن به ما هستند، درست نيست. مطمئن باشيد همه توافق و يکدلي را دوست دارند. با اعتقاد به اين مسئله شما فرصت پيدا مي کنيد، درهاي گفتگو را براي رسيدن به توافقات دو جانبه باز کنيد.

اسلاید 72: -باور کنيد که مي توانيد در کنار افراد مسئله ساز بدون تنش و اصطکاک کار کنيد. شما ممکن است که با افراد دشوار دوست و صميمي نباشيد، اما مي توانيد با آنها رفتار مسالمت آميز داشته باشيد. سعي کنيد به خواسته­هاي هم احترام بگذاريد.-در تله افراد دشوار گرفتار نشويد. وقتي ديگران به گونه­اي رفتار مي کنند که شما عصباني و خشمگين مي­شويد، در واقع شما را در تله خود گرفتار کرده اند. ما اغلب در تله رفتارها، گفتارها، لبخندها و نگاه هاي افراد گرفتار مي شويم. نبايد اجازه دهيم رفتارهاي افراد مسئله ساز، ما را در کنترل رفتارمان دچار مشکل سازد و آن ها را بر ما مسلط گرداند.نکاتي در برخورد با افراد دشوار

اسلاید 73: -گوش کنيد؛ گوش کنيد؛ گوش کنيد! وقتي ديگران بدانند شما حرف هاي آن ها را مي شنويد و به مسائلشان اهميت مي دهيد، کمتر رفتارهاي دشوار را از خود بروز مي دهند.-براي ايجاد رابطه بهتر افراد را با نام صدا بزنيد (نام هر فرد گرمترين آهنگي است که او مي­شنود و دوست دارد بشنود).-افراد را سرزنش نکنيد. سرزنش افراد، آنها را براي بروز رفتارهاي مسئله ساز مستعد مي سازد.-مراقب بلندي و لحن صدا و زبان بدن خود باشيد. استفاده از زبان بدن به شما کمک مي کند ارتباط بهتري را با ديگران برقرار سازيد. با برقراري ارتباطات عميق و اصولي، فرصت کمتري براي نشان دادن تعارضات و رفتارهاي دشوار ايجاد مي شود.نکاتي در برخورد با افراد دشوار

اسلاید 74: از به کار بردن اين کلمات پرهيز کنيد: بايد، ولي، من مي خواهم ...، متاسفم، نمي تواني و ......-اگر داوطلب صداقت هستيد با ديگران نيز صادقانه برخورد کنيد و به تعهدات خود عمل کنيد.-استفاده از کلمات جادوئي ­را بياموزيد. دردامنه لغات ما، کلمات زيادي وجود دارند که اثرات فوق العاده اي بر جاي مي گذارند.اين کلمات را بيابيد و از آنها استفاده کنيد.-فنون مذاکره را ياد بگيريد چرا که موفقيت در زندگي امروز در گرو ارتباطات خوب است و مذاکره در اين راه به شما کمک مي کند.نکاتي در برخورد با افراد دشوار

اسلاید 75: نتیجه:.پس براي اينكه ديگران را به خوبي درك كنيم: بايد بتوانيم اطلاعات را به خوبي از آنها كسب كنيم واين امر منوط به توانايي ما در دقيق گوش كردن ، دقت نظر ، همدلي ، طرح سئوالات مفيد وسودمند واحترام متقابل است . احترام با سيستم حسي فرد ديگر ، مشاهده همه چيز از نگاه او وسر در آوردن از نيازها وعلايقش به ما كمك مي كند كه اطلاعات را به نحوي دريافت كنيم كه به سهولت قابل فهم وهضم باشد . دو عامل اساسي ارتباط ، همان درك شدن ودرك كردن است .

اسلاید 76: نتیجه:زندگي يك مسابقه صرف نيست،مي توانيدبا اشخاص به گونه اي رفتار كنيد كه هركس خودرا يك برنده در نظر بگيرد واحساس پيروزي كند. شرايط پيروز شدن يكي وباختن ديگري هرگز به نفع كل نيست. همگام شدن نه تنها روي ديگران ، بلكه روي ما نيز تاثير قابل ملاحظه اي بر جاي مي گذارد .وقتي با ديگران همگام مي شويم در واقع به دورن آنها مي رويم ودر ذهن آنهاجا مي گيريم ودر ارتباطمان بايد سعي مان در افزايش وارتفاء بيش ازبيش اين رفتارهاباشدودرنتيجه تجربه اي از آنها پيدا كنيم.همگام شدن موثربه ماامكان مي دهد با ديگران برخورد همدلانه وبه ياد ماندني داشته باشيم .

اسلاید 77: معرفي كتابزبان بدن گوردون ری وینرایت، رامین کریمی (مترجم)، محمدرضا سبحان (مترجم)، شاهین واقفی (مترجم)، بهاره کریمی (مترجم)، سیدمحمدمهدی حسینی (ويراستار) نشر: شلاک (20 تیر، 1388) زبان بدن راز موفقیت: شیوه استفاده از زبان بدن برای رسیدن به اهداف و آرزوها دیوید لوئیس، جالینوس کرمی (مترجم) نشر: مهر جالینوس (11 بهمن، 1389)

اسلاید 78: والسلامدكتر مهرداد پيداييM_peidaie@yahoo.com09122138047

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید