artoroz_va_porotez

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۵۰ اسلاید انواع ارتز و پروتز در مهندسی پزشکی و توضیح کاربرد های هرکدام به صورت کامل
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2851 بازدید, 20 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارتز و پروتز”

ارتز و پروتز

اسلاید 1: گروه مهندسی پزشکیسمینار:اورتز و پروتزاستاد راهنما: پژوهشگران:به نام خدا

اسلاید 2: به طور کلی واژگان ارتز و پروتز به صورت زير تعريف می شوند وانواع کلی آنها نيز به شرح ذيل می باشد: تعريف پروتز:  وسيله ای که جانشين عضو از دست رفته (و يا عملکرد آن عضو ) می شود. تعريف ارتز: ارتز به کليه وسايل کمکی اطلاق ميگردد که جهت جلوگيری و تصحيح بدشکلی ها،يا نگهداری و ثابت نمودن قسمتهای مختلف بدن به موازات اندام،به کار می روند. * مهم‌ترین تفاوت ارتز با پروتز این است که ارتز برای بهبود کارآیی اندام‌های بدن به کار می‌رود درصورتی که پروتز جایگزین اندام از دست رفته می‌شود.

اسلاید 3: انواع پروتز عبارتند از:  (1پروتزهای اندام تحتانی،شامل: پروتزهای پنجه، سايم(syme)، زير زانو، روی زانو،بالای زانو، لگن(کانادين) و مکمل.  (2پروتزهای اندام فوقانی: در سطوح مختلف قطع انگشتان،قطع از مچ دست،قطع زير آرنج،قطع روی آرنج،قطع بالای آرنج و قطع شانه. در انواع زيبايی،مکنيکی و ميو الکتريک.   (3وسايل و ابزار آلات توانبخشی:که جايگزين فعاليت عضو از دست رفته شوند.

اسلاید 4: انواع ارتز عبارتند از:  (1ارتزهای اندام تحتانی شامل: بريس يکطرفه و دو طرفه زير زانو،انواع زانوبند،بريس های بالای زانو،انواع کفی طبی وکفش طبی.   (2ارتزهای اندام فوقانی  (3ارتزهای ستون فقرات  (4کولارهای گردني

اسلاید 5: بریس Brace یا ارتوز Orthosis نام کلی برای وسایلی است که در اطراف اندام گذاشته و پوشیده میشود تا حرکت اندام را کنترل کرده و یا شکل آن را تحت تاثیر قرار دهد. بریس ها یا ارتوزها انواع بسیار مختلف و متوعی دارند و برای قسمت های مختلف بدن و به اشکال گوناگونی ساخته میشوند. بریس های ستون مهره میتوانند یک یا چند قسمت از آن را بیحرکت کنند. از این بریس ها در درمان آسیب های ستون مهره، درمان انحرافات آن و بعد از جراحی های ستون فقرات استفاده میشود.

اسلاید 6: مهمترین این بریس های عبارتند از: از بریس یا ارتوز های گردنی (گردنبند طبی) برای بیحرکت کردن ستون مهره ای گردنی استفاده میشود. از بریس های گردنی نرم معمولا در درمان درد های گردنی استفاده میشود. بریس های گردنی سخت در درمان فتق دیسک بین مهر ای کاربرد دارند. بریس گردنی یا گردنبند فیلادلفیا نوعی بریس گردنی سخت است.

اسلاید 7: بریس فیلادلفیابریس گردنی نرم بریس هالوبریس هالو Halo brace نوعی ارتوز گردنی- سینه ای است که در درمان شکستگی های گردنی مورد استفاده قرار میگیرد.

اسلاید 8: بریس مینروا نوعی بریس گردنی- سینه ای- کمری  است. این بریس موجب بیحرکتی کامل گردن شده و در شکستگی های مهره های گردنی و اعمال جراحی فیوژن مهره های گردنی از آنها استفاده میشود.

اسلاید 9: بریس های میلواکی Milwaukee brace  هم نوعی بریس گردنی- سینه ای- کمری- خاجی است.

اسلاید 10: بریس بوستون نوعی بریس گردنی- سینه ای- کمری- خاجی است که در درمان اسکولیوز کودکان از آن استفاده میشود. این بریس پلاستیکی بوده و قسمت فلزی ندارد و از آن میتوان به راحتی در زیر لباس استفاده کرد. از این بریس بیشتر در تصحیح اسکولیوز در ستون مهره ای کمری و سینه ای استفاده میشود.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید