کسب و کار مدیریت و رهبری

ارزیابی میزان آمادگی سازمانی برای جذب اثربخش پروژه‌‌ های برنامه‎ریزی منابع سازمان

arzyabie_modeli_ERP

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارزیابی میزان آمادگی سازمانی برای جذب اثربخش پروژه‌‌ های برنامه‎ریزی منابع سازمان”

ارزیابی میزان آمادگی سازمانی برای جذب اثربخش پروژه‌‌ های برنامه‎ریزی منابع سازمان

اسلاید 1: ارائه مدلي براي ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب اثربخش پروژه‌‌هاي برنامه‎ريزي منابع سازمان (ERP Readiness) مجري : سعيد امامي مديرعامل شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان سرپرست گروه تخصصي ERP انجمن انفورماتيك ايرانانجمن انفورماتيك ايران مهر ماه سال 1389

اسلاید 2: 2مروري سريع بر ضرورت بهره‌گيري اثربخش از فناوري اطلاعات مروري سريع بر تاريخچه و نحوه پياده‌سازي راه‌حل‌هاي ERP در ايرانارزيابي كلي عوامل موفقيت و شكست پروژه‌هاي ERPآشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERPمعرفي مدل ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب اثربخش پروژه‌‌هاي برنامه‎ريزي منابع سازمانفهرست مطالب

اسلاید 3: 3مروري سريع بر ضرورت بهره‌گيري اثربخش از فناوري اطلاعات

اسلاید 4: 4تجربه يك شركت پخش دارومروري سريع بر ضرورت بهره‌گيري اثربخش از فناوري اطلاعات

اسلاید 5: 5اثربخشي سيستم‌هاي برنامه‌‌ريزي نيازمندي‌هاي مواد (MRP)مروري سريع بر ضرورت بهره‌گيري اثربخش از فناوري اطلاعات

اسلاید 6: 6پنج تغيير قدرتمند جهاني که محيط كسب‌وكار را تحت تأثير قرار داده‎اندهمگرايي رشد اينترنت و فناوريتغييرشکل كسب‌وكار بنگاه‌هاجهاني‌شدنريسك اقتصاد اطلاعاتيپيدايش شرکت‌هاي ديجيتاليمروري سريع بر ضرورت بهره‌گيري اثربخش از فناوري اطلاعات

اسلاید 7: 7استفاده از سيستم‎هاي اطلاعاتييک راه حل سازماني ‎و مديريتي مبتني بر فناوري اطلاعات، براي مقابله با موانع و چالش‎هاي محيطي استابزار دقيق و مهمي، براي توليد ارزش در سازمان مي‌باشداز طريق مراحل موجود در‎ زنجيره ارزش اطلاعات سازمان، بر ارزش اطلاعات افزوده مي‎گرددمروري سريع بر ضرورت بهره‌گيري اثربخش از فناوري اطلاعات

اسلاید 8: 8 سيستم‌هاي اطلاعاتي با مكانيزه‌كردن بخش‌هايي از فرايندها، و كمك به سازمان‌ها براي مهندسي مجدد و كارآمد ساختن اين فرايندها، مي‌توانند باعث افزايش كارآمدي سازمان‌ها گردند. اگر از سيستم‌هاي اطلاعاتي براي استحكام بخشيدن به مدل‌هاي كسب‌وكار غلط يا فرايندهاي غلط كسب‌وكار استفاده شود، آن كسب‌وكار مي‌تواند در جهت انجام كاري تقويت شود كه نبايد انجام داد. در نتيجه بنگاه در برابر رقيباني كه ممكن است مدل كسب‌وكار درست را كشف كرده باشند، آسيب‌پذير مي‌شود.مروري سريع بر ضرورت بهره‌گيري اثربخش از فناوري اطلاعات

اسلاید 9: 9بنابر اين يكي از مهم‌ترين تصميم‌هاي راهبردي كه يك بنگاه مي‌تواند بگيرد اين نيست كه تصميم بگيرد چگونه از فناوري اطلاعات براي بهبود فرايندهاي كسب‌وكار استفاده كند. بلكه اين است كه ابتدا بفهمد كدام فرايندهاي كسب‌وكار نياز به بهبود دارند.مروري سريع بر ضرورت بهره‌گيري اثربخش از فناوري اطلاعات

اسلاید 10: 10ويژگي‌هاي سازمان‌هاي موفق قرن 21اماثر بخشي (Effectiveness) انجام دادن کارهاي درست Doing Right Things کارائي (Efficiency)انجام دادن درست کارهاDoing Things Right انعطاف پذيري (Flexibility) انجام دادن کارهاي اساسي براي حفظ بقا Doing Vital Things for Survivalمروري سريع بر ضرورت بهره‌گيري اثربخش از فناوري اطلاعات

اسلاید 11: 11چگونه مي‌توان کارهاي درست را براي سازمان شناسايي نمود؟چگونه مي‌توان درستي کارها را تشخيص داد؟چگونه مي‌توان سازماني منعطف داشت ؟کدام يک از ابزارهاي مديريتي براي سوالاتي اين چنين پاسخي دارند؟مديريت ناب، ERP، EFQM !!!مروري سريع بر ضرورت بهره‌گيري اثربخش از فناوري اطلاعات

اسلاید 12: 12برنامه‌ريزي منابع سازمان (ERP) يک راه‌حل مديريتي مبتني بر فناوري اطلاعات است، كه در صورت مهيا بودن شرايط جذب آن در كسب‌وكارها، در جهت اثربخشي، ايجاد ارزش افزوده، رقابت‌پذيري و بلوغ سازماني، از طريق بسته‌هاي نرم‌افزاري يكپارچه استاندارد و متكي بر به‌روش‌هاي (Best Practices) از قبل طراحي شده، ولي انعطاف‌پذير و قابل تنظيم، با قابليت برنامه‌ريزي انواع منابع سازماني، كليه فرايندهاي داخلي كسب‌وكار، اعم از توليد، منابع انساني، مالي، بازاريابي و فروش را پشتيباني نموده و بهره‌گيري از آن منجر به يکپارچگي جامع اطلاعات، وظايف، فرايندها، تصميم‌گيري‌هاي مديريتي و ديگر موارد، در كل كسب‌وكار مي‎گردد. مروري سريع بر ضرورت بهره‌گيري اثربخش از فناوري اطلاعات

اسلاید 13: 131 – ERP يك راه‌حل مديريتي است 2 – پياده‌سازي ERP مستلزم يكپارچه‌سازي كل فرايندهاي داخلي كسب‌وكار است 3 –پياده‌سازي ERP در ايران بايستي با تكيه بر به‌روش‌هاي (Best Practices) جهاني و ايراني باشد 4 – راه‌حل‌هاي ERP اصولا بايستي قابليت برنامه‌ريزي انواع منابع سازماني را داشته باشند 5 – ERP يك بسته نرم‌افزاري استاندارد، يكپارچه، از قبل طراحي شده و آماده راه‌اندازي است، ليكن قابل تنظيم و انعطاف‌پذير مي‌باشد بنابراين ERP را مي‌توان از جنبه‌هاي زير تعريف نمود مروري سريع بر ضرورت بهره‌گيري اثربخش از فناوري اطلاعات

اسلاید 14: 14هزينه استفاده درست از راه‌حل‌هاي برنامه‌ريزي منابع سازمان چقدر است؟ هزينه عدم استفاده از راه‌حل‌هاي برنامه‌ريزي منابع سازمان چقدر است؟مروري سريع بر ضرورت بهره‌گيري اثربخش از فناوري اطلاعات

اسلاید 15: 15مروري سريع بر تاريخچه و نحوه پياده‌سازي راه‌حل‌هاي ERP در ايران1515

اسلاید 16: 1616فولاد مباركه اصفهانذوب آهن اصفهانايران خودرومس سرچشمهتوربين‌هاي گازي ايرانوزارت بازرگانيو ...16مروري سريع بر تاريخچه و نحوه پياده‌سازي راه‌حل‌هاي ERP در ايران

اسلاید 17: 17ارزيابي كلي عوامل موفقيت و شكست پروژه‌هاي ERP

اسلاید 18: 18عوامل مؤثر در اجراي اثربخش پروژه‌هاي ERP1- کارفرما2- شرکت مجري3- تيم ناظر و مشاورين4- کاربران سيستمارزيابي كلي عوامل موفقيت و شكست پروژه‌هاي ERP

اسلاید 19: 19کارفرما1- حمايت مديريت ارشد (آگاهي از اينکه قرار است به کجا برويم)2 - نقش مدير قهرمان (Champion)3- جايگاه و نقش مدير پروژه ERP از سوي کارفرما4- بهبود يا مهندسي مجدد فرايندها و روشن شدن حد تطبيق (بهبود يا تحول)5- فرهنگ سازماني (صبر و حوصله، مقاومت درمقابل تغيير، عدم نااميدي در کنار عدم ذوق‌زدگي، و ...)6- توجه به سطح و درجه آمادگي سازمان کارفرما و درگير نکردن مجري براي ارتقاء سطح آمادگي کارفرما7- نظارت و ارزيابي قويارزيابي كلي عوامل موفقيت و شكست پروژه‌هاي ERP

اسلاید 20: 20شرکت مجري 1- نقش مدير پروژه 2- داشتن تجربه در پياده سازي و استقرار در ايران 3- داشتن تعداد مناسب مشاور، تکنولوگ و ... در کنار تيم نرم‌افزاري4- جداسازي محيط توليد از محيط تطبيق5- غالب شدن تفکر ERP بر تفکر صرف نرم‌افزاري (تفکر فرايندي، جذب دانش به روش‌ها، تفکر برنامه‌ريزي)6- مديريت تغييرات7- مديريت انواع آزمون‌ها (يكپارچگي، همبستگي و ...)ارزيابي كلي عوامل موفقيت و شكست پروژه‌هاي ERP

اسلاید 21: 21تيم ناظر و مشاورين1- تفکيک وظايف ناظر از وظايف مشاورين کافرما2- کمک‌گيري از مشاورين متخصص براي مهياسازي شرايط جذب ERP3- کمک‌گيري از انواع مشاوران آموزشي براي ارتقاء ميزان آمادگي کارفرما 4- کمک‌گيري از انواع مشاوران مديريتي و انجام طرح‌هاي بهبود5- مديريت کامل پروژه با تکيه روش‌هاي استاندارد (PMBOK) توسط ناظر پروژه6- ايجاد هماهنگي و يکپارچگي فکري بين تيم‌هاي کارفرما، مجري، ناظر و مشاورينارزيابي كلي عوامل موفقيت و شكست پروژه‌هاي ERP

اسلاید 22: 22کاربران سيستم1- ضرورت بسترسازي فرهنگي2- برنامه‌ريزي آموزشي گسترده و قوي در زمينه‌هاي خدمات مديريتي، انفورماتيکي و انگيزشي3- برنامه‌ريزي آموزشي تخصصي موضوعي (مثال: آموزشABC براي صاحبان فرايندهاي مرتبط با فرايندهاي مالي)4- تعيين درست کاربران اصلي (Power User) و تعيين حداقل يک قائم‌مقام تمام وقت براي هر يک از آنان5- آماده سازي کاربران سيستم‌ها و مهياسازي محيط کار براي حذف مقاومت در مقابل تغييرارزيابي كلي عوامل موفقيت و شكست پروژه‌هاي ERP

اسلاید 23: 23جمع بنديشرط موفقيت ERP در ايران يکپارچگي در تفکر شرکت‌هاي نرم‌افزاري، شرکت‌هاي خدمات مديريتي، مديران ارشد کسب‌وکارها، مؤسسات فرهنگي و مشاوران ارشد اين رشته استارزيابي كلي عوامل موفقيت و شكست پروژه‌هاي ERP

اسلاید 24: 242424آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP24

اسلاید 25: 25مرحله اول: عارضه‌يابي و شناخت كلي نيازمندي‌هامرحله دوم: ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERPمرحله سوم: تهيه و تدوين برنامه استراتژيك فناوري اطلاعاتمرحله چهارم: مستندسازي وضع مطلوب (To Be)مرحله پنجم: تهيه شرح نيازمندي‌ها (RFP)مرحله ششم: فرايند ارزيابي و انتخاب نهايي (برنده مناقصه) ERPآشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 26: 262626مرحله اول عارضه‌يابي و شناخت كلي نيازمندي‌ها26آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 27: 27گام اول: التزام مديريتگام دوم: سايت ويزيت و برگزاري جلسات اوليه با مديران واحدهاي اصلي سازمانگام سوم: برگزاري كارگاه آموزشي آشنايي با راه‌حل‌‌هاي برنامه‌ريزي منابع سازمانگام چهارم: جمع‌آوري كلي مستندات ضروريگام پنجم: تهيه و ارائه گزارش نهايي و ختم اين مرحله از پروژه مرحله اول: عارضه‌يابي و شناخت كلي نيازمندي‌ها آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 28: 28گام اول: التزام مديريتدغدغه‌هاي اصلي سازمان چيست و نقش فناوري اطلاعات در كاهش يا حل اين دغدغه‌ها كدام است؟پس از انتخاب و پياده‌‌سازي يك راه‌حل نرم‌افزاري پيشرفته سازماني (همانند ERP) قرار است چه نتايجي در سازمان كسب شود؟اثربخشي استفاده از اين راه‌حل نرم‌افزاري پيشرفته سازماني چيست و چگونه مي‌توان آن را ارزيابي نمود؟حدود بودجه قابل‌ پيش‌بيني و نرخ بازگشت سرمايه اينگونه پروژه‌ها را چگونه مي‌توان ارزيابي و مديريت نمود؟ مرحله اول: عارضه‌يابي و شناخت كلي نيازمندي‌ها آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 29: 29گام دوم: سايت ويزيت و برگزاري جلسات اوليه با مديران واحدهاي اصلي سازمانبرگزاري جلسه با تك‌تك واحدهاي اصلي سازمانييورش كارتيسايت ويزيت مرحله اول: عارضه‌يابي و شناخت كلي نيازمندي‌ها آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 30: 30گام سوم: برگزاري كارگاه آموزشي آشنايي با راه‌حل‌‌هاي برنامه‌ريزي منابع سازماندر اين كارگاه آموزشي يك روزه نسبت به معرفي جامع راه‌حل‌هاي برنامه‌ريزي منابع سازمان، چگونگي مهياسازي سازمان براي جذب آن و نهايتاً چگونگي ارزيابي و انتخاب مجريان اينگونه راه‌حل‌ها توضيحات كافي ارائه خواهد شد.در اين جلسه تلاش خواهد شد تا با ايجاد فضاي تعامل و بحث‌ و گفتگو، بستر مناسبي براي ادامه پروژه فراهم گرديده و زمينه لازم براي مشاركت و همكاري كليه واحدها مهيا گردد. مرحله اول: عارضه‌يابي و شناخت كلي نيازمندي‌ها آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 31: 31گام چهارم: جمع‌آوري كلي مستندات ضروريبه‌هنگام برگزاري جلسه با تك‌تك واحدهاي سازماني و با همكاري نماينده كارفرما در پروژه، تلاش خواهد شد تا حداقل مستندات ضروري موجود كه ‌مي‌تواند در درك دقيق‌تر نيازهاي كارفرما، مشاور را ياري رساند، جمع‌آوري گردد.مشاور به هنگام تهيه گزارش نهايي موارد دريافتي را مطالعه نموده و درصورت نياز به‌هنگام ارائه گزارش تحليلي، موارد را در گزارش نهايي اين مرحله در نظر خواهد گرفت. مرحله اول: عارضه‌يابي و شناخت كلي نيازمندي‌ها آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 32: 32گام پنجم: تهيه و ارائه گزارش نهايي و ختم اين مرحله از پروژه طبقه‌بندي اطلاعات دريافتي از كارفرما و مستندسازي آن در قالب پرونده الكترونيكيتايپ و ويراستاري كليه پيشنهادات دريافتي از همكاران كارفرماتهيه نسخه الكترونيكي اسلايدهاي آموزشيتهيه يك پرونده الكترونيكي از كليه مستندات دانشي عمومي ‌موجود نزد مشاورارائه گواهي‌نامه‌‌هاي آموزشي دورهارائه گزارش خلاصه مديريتي و نهايي مشاور مرحله اول: عارضه‌يابي و شناخت كلي نيازمندي‌ها آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 33: 333333مرحله دوم ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERP33آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 34: 343434معرفي كلي مدل ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERP34آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 35: 35گام اول: التزام مديريتگام دوم (برنامه دو روزه اول): آشنايي با مدل ارزيابي آمادگي سازمانيگام سوم: تكميل فردي و گروهي پرسشنامه‌هاي ارزيابي آمادگي سازمانيگام چهارم: شناسايي برنامه‌هاي بهبودگام پنجم: جمع‌بندي نتايج كاركارگاهي دو روزه توسط كارگروه‌هاي جديدگام ششم: جمع‌بندي نهايي وتهيه گزارش نهاييگام هفتم: تصويب طرح‌هاي بهبود توسط مديريت ارشد و ابلاغ براي انجام مرحله دوم: ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERPآشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 36: 36گام اول: التزام مديريتبرگزاري جلسه با نماينده كارفرماتهيه ليست نهايي شركت‌كنندگان كارگاه‌هاي آموزشيبرگزاري جلسه‌اي كوتاه مدت با مديريت ارشدمهياسازي تيم خودارزيابي براي اجراي مدل مرحله دوم: ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERPآشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 37: 37گام دوم (برنامه دو روزه اول): آشنايي با مدل ارزيابي آمادگي سازمانيارائه و تشريح تك‌تك معيارها و زيرمعيارها انجام كار گروهي و يورش فكري براي ارزيابي مفاهيم تك‌تك زيرمعيارها ارزيابي چند مورد از زيرمعيارها به صورت دسته‌جمعي و آگاهي از نحوه نمره‌دهي تك‌تك افرادگروه‌بندي افراد (حدوداً 4 گروه 6 تايي)انجام كار گروهي بر روي هر يك از معيارهاي اصلي مرحله دوم: ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERPآشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 38: 381 - محور رهبري1-1- حمايت و هدايت مديريت ارشد سازمان از ERP1-2- سبک مديريتي سازمان1-3- ضرورت وجود مدير قهرمان1-4- درک صحيح رهبري از مزايا و معايب ERP 1-5- درک صحيحح رهبري از شرايط موفقيت و شکست پروژه1-6- درک صحيح رهبري از اثربخشي و نتايج پروژه1-7- آشنايي سازمان با سطح استفاده رقباي ايراني و جهاني از ERP و فناوري اطلاعات 38آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP مرحله دوم: ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERP

اسلاید 39: 392 - محور راهبردي (استراتژي و اهداف) 2-1- تدوين طرح استراتژي فناوري اطلاعات2-2- همسويي اجراي پروژه ERP با استراتژي‎هاي سازمان2-3- نقش ERP در ارزيابي ميزان تحقق استراتژي‎هاي سازمان2-4- نقش ERP در تحول سازماني 39آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP مرحله دوم: ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERP

اسلاید 40: 403 - محور فرآيند 3-1- مستندسازي فرآيندهاي سازمان3-2- مديريت فرآيندها3-3- ساختارسازماني فرآيندگرا3-4- استانداردهاي تهيه نقشه فرآيندي3-5- مهندسي مجدد فرآيندها3-6- نحوه بهره‎گيري از تجربيات برتر 40آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP مرحله دوم: ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERP

اسلاید 41: 414 - محور منابع انساني 4-1- فرهنگ سازماني4-2- فرهنگ انفورماتيکي کارکنان4-3- فرهنگ انفورماتيکي سازمان4-4- آمادگي کارکنان براي جذب ERP 41آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP مرحله دوم: ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERP

اسلاید 42: 425 - محور مديريت منابع و اطلاعات 5-1- ميزان آماده بودن اطلاعات پايه و درگردش در حوزه‎ منابع انساني5-2- ميزان آماده بودن اطلاعات پايه و درگردش در حوزه‎ امور مالي5-3ميزان آماده بودن اطلاعات پايه و درگردش در حوزه بازرگاني5-4- ميزان آماده بودن اطلاعات پايه و درگردش در حوزه توليد و فني5-5- نحوه مديريت منابع در حوزه‎ منابع انساني42آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP مرحله دوم: ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERP

اسلاید 43: 43435-6- نحوه مديريت منابع در حوزه‎ امور مالي5-7- نحوه مديريت منابع در حوزه‎ بازرگاني5-8- نحوه مديريت منابع در حوزه‎ توليد و فني5-9- مدل‎ها و روش‎هاي برنامه‎ريزي منابع در حوزه‎ منابع انساني5-10- مدل‎ها و روش‎هاي برنامه‎ريزي منابع در حوزه‎ امور مالي5-11- مدل‎ها و روش‎هاي برنامه‎ريزي منابع در حوزه‎ بازرگاني5-12- مدل‎ها و روش‎هاي برنامه‎ريزي منابع در حوزه‎ توليد و فني5-13- امکان انتقال اطلاعات موجود (قديمي) به سيستم‎هاي جديد آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP مرحله دوم: ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERP

اسلاید 44: 446 - محور زيرساخت‎هاي فناوري اطلاعات 6-1- سخت‎افزار6-2- شبکه6-3- اينترنت6-4- بانک‎هاي اطلاعاتي6-5- سيستم‎هاي عامل و نرم‎افزارهاي پايه6-6- امنيت6-7- مخابرات 44آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP مرحله دوم: ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERP

اسلاید 45: 457 - محور سيستم‎هاي اطلاعاتي سازمان 7-1- سابقه اجراي سيستم‎هاي اطلاعاتي در حوزه‎ منابع انساني7-2- سابقه اجراي سيستم‎هاي اطلاعاتي در حوزه‎ امور مالي7-3- سابقه اجراي سيستم‎هاي اطلاعاتي در حوزه بازرگاني7-4- سابقه اجراي سيستم‎هاي اطلاعاتي در حوزه توليد و فني7-5- وضعيت سيستم‎هاي جاري7-6- سابقه اجراي سيستم‎هاي يکپارچه7-7- سابقه اجراي سيستم‎هاي پيشرفته 45آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP مرحله دوم: ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERP

اسلاید 46: 468 - محور مديريت پروژه 8-1- مدير پروژه8-2- مديريت هزينه8-3- مديريت ريسک8-4- مديريت زمان8-5- مديريت تغيير 46آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP مرحله دوم: ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERP

اسلاید 47: 47گام سوم: تكميل فردي و گروهي پرسشنامه‌هاي ارزيابي آمادگي سازماني تكميل پرسشنامه‌هاي ارزيابي آمادگي سازماني توسط تك‌تك اعضاءتكميل 4 يا 5 پرسشنامه جداگانه، توسط هر يك از گروه‌هاتهيه نسخه الكترونيكي پرسشنامه نهايي توسط هر گروه و ارسال براي نماينده كارفرماجمع‌آوري نسخه‌هاي فردي و گروهي پرسشنامه‌ها، توسط نماينده كارفرما و ارسال براي مشاورمطالعه پرسشنامه‌هاي جمع‌آوري شده توسط مشاور و مهياسازي برگزاري كارگاه 2 روزه بعدي مرحله دوم: ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERPآشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 48: 48گام چهارم: شناسايي برنامه‌هاي بهبودبررسي نتايج خودارزيابي تك‌تك گروه‌ها (به تفكيك هر يك از معيارها) تعيين گروه‌هاي جديد براي جمع‌بندي نتايج هر يك از معيارهايورش فكري و جمع‌بندي شواهد اعلام شده درخصوص نقاط قوت هر معياريورش فكري و جمع‌بندي نواحي قابل بهبود اعلام شده درخصوص هر معياريورش فكري و جمع‌بندي كليه طرح‌هاي بهبود اعلام شده براي هر معيار جمع‌بندي گروهي و تعيين امتياز نهايي هر زيرمعياربرآورد كلي زمان، هزينه و محدوديت‌هاي اجراء و نهايتاً اولويت‌بندي طرح‌هاي بهبود شناسايي شده مرحله دوم: ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERPآشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 49: 49گام پنجم: جمع‌بندي نتايج كاركارگاهي دو روزه توسط كارگروه‌هاي جديدپس از اتمام كارگاه دو روزه، هر يك از گروه‌هاي كاري جديد، جمع‌بندي نتايج مرتبط با هر معيار را نهايي نموده و از طريق نماينده كارفرما به مشاور ارائه خواهند نمود مرحله دوم: ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERPآشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 50: 50گام ششم: جمع‌بندي نهايي وتهيه گزارش نهاييدر اين گام، مشاور پروژه‌هاي بهبود را به پروژه‌هاي عاجل، پروژه‌‌هاي سريع (پروژه‌هايي كه در زمان كم و با هزينه كم قابل اجرا مي‌باشند) و پروژه‌هاي بهبود ميان‌مدت، تفكيك نموده و گزارش نهايي مربوطه را تهيه و جهت تصويب مديريت ارشد سازمان ارائه خواهد نمود. مرحله دوم: ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERPآشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 51: 51گام هفتم: تصويب طرح‌هاي بهبود توسط مديريت ارشد و ابلاغ براي انجاميكي از مهمترين و كليدي‌ترين فعاليت‌هايي كه مي‌تواند اثربخشي اين پروژه را محك‌زده و اجرايي نمايد، التزام مديريت ارشد در بررسي و عملياتي نمودن تعدادي از طرح‌هاي بهبود مي‌‌باشد.متاسفانه تجربه نشان داده است كه در اكثر طرح‌هاي تعالي سازماني، طرح‌هاي بهبود تصويب هم مي‌شوند ولي به راحتي عملياتي نمي‌گردند. مرحله دوم: ارزيابي ميزان آمادگي سازماني براي جذب ERPآشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 52: 525252مرحله سوم تهيه و تدوين برنامه استراتژيك فناوري اطلاعات52آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 53: 535353مرحله چهارم مستندسازي وضع مطلوب (To Be)53آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 54: 545454مرحله پنجم تهيه شرح نيازمندي‌ها (RFP)54آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 55: 555555مرحله ششم فرايند ارزيابي و انتخاب نهايي (برنده مناقصه) ERP55آشنايي با مراحل اصلي ارزيابي و انتخاب ERP

اسلاید 56: 56?پرسش و پاسخ

اسلاید 57: 57با تشكر از حوصله شماسعيد اماميEMAMI@ISI.ORG.IR emami@aagahan.com 1245953-091288752445-021

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید