صفحه 1:
62 ‏اللاي‎ ‎٠ ic 4 ‏رام‎ ‎8۵0۲0 ‏اه‎ Assessment At £50 | ‏خاب‎ 2

صفحه 2:
ارزیابی مشتریان با ارزیلبی چهار آرایه به سراغ کالای مورد نیاز خود

صفحه 3:
ارزیابی به چه معناست؟ ارزیلبی بخشی از چشم انداز خردورزانه‌ای است كه در لن مفاهيمء فنون و یافته‌ها برای ایجاد انگيزة پیشرفت و بالندگی برنامه به کار گرفته می‌شوند.

صفحه 4:
ارزیابی تجربه نشان داده است که موثرترین روشی که می‌توان کارایی یک سازمان را از لن طریق بهبود بخشید. ارزیابی است.

صفحه 5:
ارزیابی بر این اساس ارزیابی» مبتنی بر سه مرحله خواهد بود: * در اولین مرحله استراتژی و اهداف کلی سازمان و پا برنامه تبیین می گردد. * مرحلة دوم در بردارندة تعریف و ممیزی فعالیت ها است. * در مرحلة سوم برنامه‌ریزی برای آینده صورت می پذیرد.

صفحه 6:
جرا ارزیابی سریع مهم است؟ ارزیلبی های منظم و زمان بندی شده به شرکت ‎cal le‏ امکان. را هی دهد که فعالیت: ها را رتبه بندی و منابع را به درستی تخصیص دهند و درخواست کمک مشترک از سوی کازشتاسان. مربوطتة: و کمک های دیگتر به صورت سریع و دقیق کنند.

صفحه 7:
ارزیابی سويع ارزیابی سریع شامل : ایجاد روش ها و برنامه های ارزیابی ‎ex‏ تست ارزیابی و پایان دهی برنامه

صفحه 8:
کسترش روشهای ارزیابی سریع گام های پیشنهادی برای توسعة روش های ارزیابی سریع به صورت کلی عبارتند از: * بخش بندی شرکت يا کارخانه * انجام ارزیابی ریسک با بخش بندی و تقسیم بندی کارخانه یا شرکت * تعیین الگوهای کار کنان و منابع مورد نیاز * توسعة روش های ارتباطی تمرین کردن و ارزیابی روش ها

صفحه 9:
ارزیابی سربع کارخانه: ابزاری برای گشت زنی بركه هاى ارزيلبى ارزيلبى سريع كارخلنه(/46) شامل ‎١‏ أضسته يراى أرزيادى كردن ناب يوذن, يك كارخانة ‎ ‎ ‎ ‎ ‏است و براى مشخص كردن اينكه كارخانه بهترين عملکرد را در لین دسته دارد یا خیر. جداول پرسشنامه ۰ سوالی کمکی به صورت بله - خیر طراحی شد ‏است.

صفحه 10:
دستة اول - رضایت مشتری راضی ‎ay‏ ‏کاهش در خروج و جایگزینی کارکنان كاهش تر يارو كردائى م ‎ae‏ ‎Kk‏ ةا حاشیه سود نان ‏کارکنان ‏بالاتر ‎a‏ ‎

صفحه 11:
دستة دوم - ایمنی محیطه تمیزی و نطم 5 فنی‌لستکه به منظور برقراریو حفظ فضای کیفیتی‌در یکسلمازیه کار گرفته میّسود و وجه. تهیه آن‌پنج کلمه زلینلستکه معانی‌زیر را دارد. ۱- تفکیک ۲- ترتیب ۳- تمیزی ۴- تداوم ۵- تعلیم

صفحه 12:
دستة دوم - ایمنی محیط تمیزی و نظم محیط کارخانه باید روشن و کیفیت هوای آن در ‎elles la‏ تلق سطح سر و صدای آن نیز باید پایین باشد درصورت وجود سرو صدا در تمامی محل های کار باید از گوشگیرها برای کاهش صدا استفاده شود. سیستم ليبل كذارى بايد به صورت واضح برا موجودی انباره ابزارهاء فرآیند ها و ناشين الات الست شود.

صفحه 13:
دستة سوم - سيستم مديريت ديد مديريت بصرى فرآیند تولید. يشتيبان مهمى برا تولید به موقع است؛ یکی از اشکالات رایج مدیریت بصری در سیستم ب موقع. سیستم تابلویی«آندون» است.

صفحه 14:
‎wd‏ سوم - سیستم مدیربت دبداری ‏در مدیریت سیستم دیداری نیاز است با علائم دیداری آا بانم که این ابزار موارد زیر را مورد توجه قرار می دهد: ‏تعریف علائم ایمنی و استاندارد کردن آنها با توج استفاده مشخص کردن موارد خطرناک با الصاق برچسب ای ‏تجهیزات, با تعبیه حصارهای ایمنی برای محل تابلوهای اخطار ‎ ‎ ‎

صفحه 15:
دستةٌ سوم - سیستم مدیربت بصری گذاشتن وسایل ایمنی شخصی در اختیار افراد و اجباری کردن استفاده از آنها تعویض سریع علائم ایمنی آسیب دیده دو زبانه کردن علائم ایمنی در صورت لزوم دقت در انتخاب محل نصب آنها بررسی اعتبار علائم در صورت تغییر در شرایط کاری آنها در صورت نیاز

صفحه 16:
دستهٌ چهارم - سیستم زمان بند بهترین کارخانه ها وابسته به یک سیستم کنترل سرعب" برای هر خط تولید و تامین کننده های آن هستند.

صفحه 17:
دستة ينجم - استفاده از فضا و حر کت مواد و جریان خط تولید حمل و نقل و جابجلیی به مسیری که عناصر تولید جهت تولید محصول طی می‌کنند گفته می‌شود. هدف عمومی حمل و نقل, انتقال مواد از نقطه ای به نقطة ديككرء بدون دوباره کاری و درکوتاهترین مسیر ممکن و یا انتقال آن‌ها برای تولید مناسب به طریقی که اتلاف وقت یا حمل و نقل‌های زائد به حداقل برسد. می‌باشد.

صفحه 18:
ae ae oa Be ‏دستة بنحم - استفاده از فضا و حرکت مواد و‎ ‏جریان خط توليد‎ نکلتی را که در طراحی سیستم حمل و نقل بسیار موثرند. مى توان به صورت زیر برشمرد: ۱- تا حدامکان در هر واحد حمل تعداد قطعات بیشتری ۲- سعی شود قطعات بزرگ مساحت کمتری طی کنند. ۳- حرکت. حتی الامکان مستقیم طراحی شوند. ۴- حرکت‌های برگشت به عقب حداقل شود. ۵- سعی شود تا موادی که واره کارخانه می‌شود مستقیماً ٍ قسمت انجام عملیات برده شود.

صفحه 19:
دستة ينجم - استفاده از فضا و حر کت مواد و جریان خط توليد ع- سعی شود برای حرکت مواد و انتقال آن‌ها از نیروی وزن آن‌ها کمک گرفته شود. لأدبراى سركد لقنا و قطعات از ظروق مربوظ ‎igs witha‏ و با صصحات طراعين هده براق این متظور احععاده شود ۸- ظروف حمل و نقل مواد طوری باشد که خللی و پرکردد ‎al‏ *- ارتفاع سکوهای بارگیری و تحویل استاندارد طراحی شود ۰- در مورد تجهیزات حمل و نقل به نگهداری و تعمیر آث

صفحه 20:
دستة ششم - سطوح موجودی و کارهای انجام شده در فر آيند عمليات داخلى به ندرت نيازمند موجودى هاى بالافحت ببعايزاتى سداة أقائل: مسالهدة «قطعات ريك بخشء معيار خوبى براى ناب بودن كارخانه است.

صفحه 21:
دستة هفتم - کار تیمی و ان ۱ مشارکت و استفاده از توان فکری و تخصصی

صفحه 22:
دستة هفتم - كار تيمى و اذ ارج نهادن به ارزش هاى والاى انسانى و تمركز افراد بر اهداف بهره ورى و كيف

صفحه 23:
دستةٌ هشتم - شرایط عمومی نکهداری تجهیزات وابزارها نگهداری و تعمیرگ از مهم ترین فرآیند های یک بنگاه اقتصادی نقشن يسيار زيادى هر كاهئن قيمت ثمام اشدة محصول نهايى ايفا مى كند. با تكهدارى تجهيزات و ابزارها از ميزان ساعات از كار افتادكى دستكاه ها كاسته مى شود.

صفحه 24:
دستة نهم - مدیریت بیچید گی و این دسته در مورد چگونگی مدیریت وکنترل فعالیت ها و نحوةٌ کاهش پیچیددگی و تنوع در صنعت بحث می کند.

صفحه 25:
دستة دهم - یکپارچگی زنجیرة مین ‎gab boa;‏ زتجیره‌ای آنتت که همه فعالیت میک جریان گالا و. تبدیل مواده از مرخلة تهیه ماده الب ‏تحویل کالای نهایی به مصرف‌کننده را شامل می‌شود- ‎ ‎ ‎ ‏مدیریت زنجيرة تامین عبارتست از فرآیند برنامه ر کنترل عملیات مرتبط با زنجيرة تامین در بهینه

صفحه 26:
ع مع دستة دهم - يكبارجكى زنجيرة تأمين فرآیند يكيارجهسازى فعاليت هاى زنجيرة تامين و نيز جريان های اطلاعاتی مرتبط با لن از طریق بهبود و هماهنگ‌سازی فعالیت‌ها در زنجیرة تامین تسولید و عرضة محصول را مدیریت زنجيرة تامین گویند.

صفحه 27:
ع مع دستة دهم - يكبارجكى زنجيرة تأمين جریان سریع اطلاعات در میان مشتریان و عرضه کنندگان» مراكز توزيع و سیستم‌های حمل‌ونقل, بعضی از شرکت‌ها را قادر مازة ‎oes a6‏ دهای خرعه بسیار کاراین را | ‎elope‏ ‏عزضهکتتگان و مشتریان بلیتا ‎GINA‏ یکسان وااعتباة متقانل داشته باشند؛ مشتریان در زمینه کیفیت محصولات و خدمات به تامین کنندگان خود اعتماد می‌کنند

صفحه 28:

صفحه 29:
ترکیب تیم و آموزش آن ۴ پا ۵ نفر عضو تیم هستند که یک نفر به عنوان رهبر آموزش اعضا ۱ تا ۳ روز به طول می انجامد.

صفحه 30:
11 تمیزی و نظم ۲سیستم مدیریت بصری ۴سیستم زمان بندی ۵ استفاده از فضاء حرکت مواد وجريان خط توليه عسطوح موجودی و کار در فرآیند ۲کار تیمی و انگیزه

صفحه 31:

صفحه 32:
.یا بازميد كنندكان خوش آمد گفته می شین و اطلاعلتى در موردلمى اوت. نیروی کاری, مشتری ها و محصولات در اختيار أن ها قرار داده مى شود؟ uly بندی رضایت مشتریان وکیفیت کل انجام می شود؟ “يا ‎ial‏ و وسائل. ایمن,تمیز, منظم هستند و روشنلیی مطلوب است؟و کیفیت هوا خوب و میزان سر و صدا کم است؟ ۴آیا سیستم لیبل گذاری بصری شناسایی و محل موجودی ها. ازارها. فرآیندها و جریان ها مشخص شده است؟ ۵آیا همه چیز سر جای خودش قرار دارد و هر چیزی در جای خودش انبار میشود؟ ایا اهداف عملیاتی به روز شده ند و معیارهای اجرایی برای این اهداف پیوسته در نظر گرفته می شوند؟ ۷آیا مواد تولیدی در کنار خطوط تولید. انبار می شوند به جای اینکه در نواحی جداگانه ای اثبار شوند؟ ۸یا دستورالعمل های کاری و ویژگی های کیفیتی محصول در تمام نواحی کاری قابل رویت است؟ یا چارت های به روزرسانی شدذ بهره وری, كيفيت. ايمنى و حل مسئله براى تمام نيم ها قابل مشاهده . ١٠.آيا‏ مى توان حالت كنونى عمليات را از اتاق كنترل مركزى در بورد وضعيت يا نمايشكر رايانه مشاهده كرد؟

صفحه 33:
١آيا‏ خطوط تولید که در یک خط توليد جيده شدهاند با سطح موجودی مناسب در هر مرحله برنامهریزی شده است؟ 17.آيا مواد تنها یکبار در حداقل مسافت ممكن جابه جا ميشوند و آيا مواد به صورت کارا در کانتیترهای مناسب جابه جا شده اند؟ ‎LEIS ULI‏ دارای جریان بيوستة خط تولید است به جای اینکه به صورت کارگاهی باشد؟ ۴یا تیم های کاری آموزشدیده و دارای توانایی هستند ونسبت به حل مسائل و پیشرفت در بهبود انگیزه دارند؟ ۵یا کارمندان نسبت به بهیود مستمر متعهد هستند؟ ۶. آیا جداول زمانی برای بهبود مستمر ایزارآلات و فرآیندها دیده شده است؟ ۷یا یک فرآیند مدیریت پرویة موثر و مفید. با اهداف زملنى و هزيتهاى براى راه اندازى خط و محصولات جدید وجود دارد؟ آيا فرأيتد تابيد و ارزيابى تامينكنتده با معيارهايى مثل كيفيت نحوة تحویل و شاخصهای هزیتهای وجود درد ؟ ٩یا‏ ویژگی های کلیدی محصولا بکار گرفته شده است؟ اسايى دهد وروی هی وم در بل ری ای جلوكيرى از توايد تولفقص

صفحه 34:

صفحه 35:
مطالعه مور دی کار خانه البرز د از جمله محصولات این کارخانه میتوان به موارد زیر اشا * آبسزدکن * سردخانه * کانکس یکپارچه ؟ ین :بانکت شير سرد كن

صفحه 36:
۳سیستم مدیریت بصری ۴سیستم زمان بندی ۵ استفاده از فضاء حرکت مواد وجريان خط توليه عسطوح موجودی و کار در فرآیند ۷ کار تیمی و

صفحه 37:
بركة رتبه بندى ارزيابى سريع

صفحه 38:
پر سشنامه ارزیابی سریع کار 00333333 .یا بازميد كنندكان خوش آمد كفته مى شوند و اطلاعلتى در موردلمى اوت. نیروی کاری, مشتری ها و محصولات در اختيار أن ها قرار داده مى شود؟ uly بندی رضایت مشتریان وکیفیت کال اجام می شود؟ “يا ‎ial‏ و وسائل. ایمن,تمیز, منظم هستند و روشنلیی مطلوب است؟و کیفیت هوا خوب و میزان سر و صدا کم است؟ ۴آیا سیستم لیبل گذاری بصری شناسایی و محل موجودی ها. ازرهءفرآندها و چریان ها مشخص شده است؟ ایا همه چیز سر جای خودش قرار درد و هر چیزی در جای خودش انبر میشود؟ ‎LIF‏ اهداف عملیاتی به روز شه ند و معیارهای اجرایی برای این اهداف پیوسته در نظر گرفته می شوند؟ ‎3 olga LLY ‏لیدی در كنار خطوط توليد. انبار مى شوند به جاى اينكه در نواحی جداگنه ای ابر شوند؟ ‎ ‏۸آیا دستورالعمل های کاری و ویژگی های کیفیتی محصول در تمام نواحی کاری قابل رویت است؟ ‎ هدهاشم ‏چارت های به روزرسانی شدة بهره وری» کیفیت. ایمتی و حل مسئله برای تمام تیم ها قابل‎ LIA ‎ ‏۰آیا می توان حالت کنونی عملیات را از اتاق کنترل مرکزی در بورد وضعیت یا نمایشگر رایانه مشاهده کرد؟

صفحه 39:
بر سشنامه ار ز بابی سر یم کار ١آيا‏ خطوط تولید که در یک خط توليد جيده شدهاند با سطح موجودی مناسب در هر مرحله برنامهریزی شده است؟ ۲یا مواد تنها یکبار در حداقل مسافت ممكن جابه جا ميشوند و آيا مواد به صورت كارا در کانتیترهای مناسب جابه جا شده اند؟ ‎LEIS ULI‏ دارای جریان بيوستة خط تولید است به جای اینکه به صورت کارگاهی باشد؟ ۴یا تیم های کاری آموزشدیده و دارای توانایی هستند ونسبت به حل مسائل و پیشرفت در بهبود انگیزه دارند؟ ۵یا کارمندان نسبت به بهیود مستمر متعهد هستند؟ ۶. آیا جداول زمانی برای بهبود مستمر ایزارآلات و فرآیندها دیده شده است؟ ۷یا یک فرآیند مدیریت پرویة موثر و مفید. با اهداف زملنى و هزيتهاى براى راه اندازى خط و محصولات جدید وجود دارد؟ آيا فرأيتد تابيد و ارزيابى تامينكنتده با معيارهايى مثل كيفيت نحوة تحویل و شاخصهای هزیتهای وجود درد ؟ ٩یا‏ ویژگی های کلیدی محصولا بکار گرفته شده است؟ اسايى شدهاند وروش هاى مقاوم در برابر خرلبى براى جلوكيرى از توليد نواقص

صفحه 40:
با تشکر از توجه شما

ی ب ارزیا ی رس ع کارخاهن استاد راهنما: ‏Rapid Plant Assessment س جناب آاقی مهندس قو ی نش ج دا و: ارزیابی مشتريان با ارزيابي چهار آرايه به سراغ کاالی م ورد نیاز خ ود مي آيند: ارزیابی به چه معناست؟ ارزیابی بخشی از چشم‌انداز خردورزانه‌ای اس ت كه در آن مفاهیم ،فنون و یافته‌ها ب رای ایجاد انگیزۀ پیشرفت و بالندگی برنامه به كار گرفت ه می‌شوند. ارزیابی تجربه نشان داده است كه موثرترين روشي كه مي‌ت وان كارايي یک سازمان را از آن طري ق بهبود بخشید ،ارزيابي است. ارزیابی بر این اساس ارزیابی ،مبتنی بر سه مرحله خواهد بود: • در اولین مرحله اس تراتژی و اه داف کلی سازمان و یا برنام ه تبیین‌می گردد. • مرحلۀ دوم در بردارندۀ تعریف و ممیزی فعالیت ها است. • در مرحلۀ سوم برنامه‌ریزی برای آینده صورت‌می پذیرد. چرا ارزیابی سریع مهم است؟ ارزیابی های منظم و زمان بن دی ش ده ب ه شرکت ها این امکان را می دهد که فعالیت ها را رتبه بندی و من ابع را ب ه درس تی تخص یص دهن د و درخواس ت کم ک مش ترک از س وی کارشناسان مربوط ه و کم ک های دیگر ب ه صورت سریع و دقیق کنند. ارزیابی سریع ارزیابی سریع شامل : ایجاد روش ها و برنامه های ارزیابی سریع تست ،ارزیابی و پایان دهی برنامه گسترش روشهای ارزیابی سریع گام های پیشنهادی برای توسعۀ روش های ارزیابی سریع به صورت کلی عبارتند از: • بخش بندی شرکت یا کارخانه • انجام ارزیابی ریسک با بخش بندی و تقسیم بندی کارخانه یا شرکت • تعیین الگوهای کارکنان و منابع مورد نیاز • توسعۀ روش های ارتباطی • تمرین کردن و ارزیابی روش ها ارزیابی سریع کارخانه :ابزاری برای گشت زنی برگه های ارزیابی ارزیابی سریع کارخانه( )RPAشامل 11دسته برای ارزیابی کردن ن اب ب ودن یک کارخان ه است و ب رای مش خص کردن اینک ه کارخان ه به ترین عملکرد را در این دسته دارد یا خیر ،جداول پرسش نامه 20سوالی کمکی به صورت بل ه – خ یر طراحی ش ده است. دستۀ اول -رضایت مشتری دستۀ دوم – ایمنی محیط ،تمیزی و نظم S5فنی اس ت ک ه ب ه منظ ور برقراری و حف ظ فض ای کیفیتی در یک سازمان به ک ار گرفت ه می‌ش ود و وج ه تهیه آن پنج کلمه ژاپنی است که معانی زیر را دارد. -1تفکیک -2ترتیب -3تمیزی -4تداوم -5تعلیم دستۀ دوم – ایمنی محیط ،تمیزی و نظم • محیط کارخان ه باید روش ن و کیفیت ه وای آن در سطح مطلوبی باشد. • س طح سر و ص دای آن ن یز باید پایین باش د و درصورت وجود سرو صدا در تمامی مح ل های ک اری باید از گوشگیرها برای کاهش صدا استفاده شود. • سیستم لیبل گ ذاری باید ب ه ص ورت واضح ب رای موجودی انبار ،ابزارها ،فرآیند ها و ماشین آالت استفاده شود. دستۀ سوم – سیستم مدیریت دیداری مديريت بصري فرآين د توليد ،پش تيبان مهمي‌ب راي توليد به‌موقع است؛ يکي از اش کاالت رايج م ديريت بصري در سيس تم ب ه موقع ،سيستم تابلويي«آندون» است. دستۀ سوم – سیستم مدیریت دیداری در مدیریت سیستم دیداری نیاز است با عالئم دیداری آشنا باشیم که اين ابزار موارد زير را مورد توجه قرار مي دهد: • تعريف عالئم ايمني و اس تاندارد كردن آنها با توج ه ب ه مح ل استفاده • مشخص كردن موارد خطرناك ،با الصاق برچسب ايم ني ب ر روي تجهيزات ,با تعبيه حصارهاي ايم ني ب راي مح ل هاي خ اص و تابلوهاي اخطار دستۀ سوم – سیستم مدیریت بصری • • • • • گذاشتن وسايل ايمني شخصي در اختيار افراد و اجباري كردن استفاده از آنها تعويض سريع عالئم ايمني آسيب ديده دو زبانه كردن عالئم ايمني در صورت لزوم دقت در انتخاب محل نصب آنها بررسي اعتبار عالئم در صورت تغيير در شرايط كاري و تعويض آنها در صورت نياز دستۀ چهارم -سیستم زمان بندی بهترین کارخانه ها وابسته به یک سیستم کنترل سرعت برای هر خط تولید و تامین کننده های آن هستند. دستۀ پنجم -استفاده از فضا و حرکت مواد و جریان خط تولید حمل‌و نقل و جابجايي به مسيري كه عناصر توليد جهت توليد محصول طي مي‌كنند گفته مي‌شود. هدف عمومي حمل‌ و‌نقل ،انتقال م واد از نقط ه ای به نقطۀ ديگر ،ب دون دوباره كاري و دركوت اهترين مسير ممكن و يا انتقال آن‌ها برای توليد مناسب ب ه طريقي كه اتالف وقت يا حم ل و نقل‌هاي زائ د ب ه حداقل برسد ،مي‌باشد. دستۀ پنجم -استفاده از فضا و حرکت مواد و جریان خط تولید نكاتي را كه در طراحي سيستم حمل و نقل بسيار مؤثرن د ،مي توان به صورت زير برشمرد: -1تا حدامكان در هر واحد حمل تعداد قطعات بيش تري حم ل شود. -2سعي شود قطعات بزرگ مساحت كمتري طي كنند. -3حركت ،حتي االمكان مستقيم طراحي شوند. -4حركت‌هاي برگشت به عقب حداقل شود. -5سعي شود تا موادي كه وارد كارخان ه مي‌ش ود مس تقيمًا ب ه قسمت انجام عمليات برده شود. دستۀ پنجم -استفاده از فضا و حرکت مواد و جریان خط تولید -6سعي شود براي حركت مواد و انتقال آن‌ها از نيروي وزن آن‌ها كم ك گرفته شود. -7براي حركت اشياء و قطعات از ظروف مربوط مانند :پالت‌ها ،كانتينرها و يا صفحات طراحي شده براي اين منظور استفاده شود. -8ظروف حمل و نقل مواد طوري باشد كه خالي و پركردن آن‌ها ساده باشد. -9ارتفاع سكوهاي بارگيري و تحويل استاندارد طراحي شود. -10در مورد تجهيزات حمل و نقل به نگهداري و تعمير آن‌ها توجه شود. دستۀ ششم -سطوح موجودی و کارهای انجام شده در فرآیند عملیات داخلی ب ه ن درت نیازمن د موج ودی های باالست بن ابراین تع داد قاب ل مش اهدۀ قطعات یک بخش ،معیار خوبی برای ناب بودن کارخانه است. دستۀ هفتم -کار تیمی و انگیزه کسب موفقیت مشاركت و استفاده از توان فكري و تخصصي كاركنان دستۀ هفتم -کار تیمی و انگیزه ارج نهادن به ارزش هاي واالي انساني تمرکز افراد بر اهداف بهره وری و کیفیت دستۀ هشتم -شرایط عمومی نگهداری تجهیزات وابزارها نگهداری و تعمیرات از مهم ترین فرآیند های یک بنگاه اقتصادی نقش بسیار زیادی در کاهش قیمت تمام ش دۀ محصول نهایی ایفا می کند. با نگهداری تجهیزات و ابزارها از میزان ساعات از کار افتادگی دستگاه ها کاسته می شود. دستۀ نهم -مدیریت پیچیدگی و تنوع این دسته در مورد چگونگی مدیریت وکنترل فعالیت ها و نحوۀ کاهش پیچیدگی و تنوع در بحث می کند. صنعت دستۀ دهم -یکپارچگی زنجیرۀ تأمین زنجيرۀ تامين زنجيره‌اي است كه هم ۀ فعاليت هاي مرتب ط با جريان كاال و تبديل مواد ،از مرحل ۀ تهيۀ ماده اوليه ت ا مرحل ه تحويل كاالي نهايي به مصرف‌كننده را شامل مي‌شود. مدیریت زنجیرۀ تامین عبارتست از فرآین د برنام ه ریزی ،اج را و کنترل عملیات مرتب ط با زنج یرۀ ت امین در بهینه‌ترین حالت ممکن. دستۀ دهم -یکپارچگی زنجیرۀ تأمین فرآيند يكپارچه‌سازي فعاليت هاي زنجيرۀ تامين و ن يز جريان هاي اطالعاتي مرتبط با آن از طري ق بهب ود و هماهنگ‌سازي فعاليت‌ها در زنج يرۀ ت امين تــــوليد و عرض ۀ محص ول را مدیریت زنجیرۀ تامین گویند. دستۀ دهم -یکپارچگی زنجیرۀ تأمین جريان سريع اطالعات در ميان مش تريان و عرض ه‌كنندگان، مراكز توزيع و سيستم‌هاي حمل‌ونقل ،بعضي از شركت‌‌ها را قادر مي‌سازد كه زنجيره‌هاي عرضه بسيار كارايي را ايجاد نمايند. عرضه‌كنندگان و مشتريان بايد اهداف يكسان و اعتماد متقاب ل داشته باشند؛ مشتريان در زمينه كيفيت محص والت و خ دمات به تامين‌كنندگان خود اعتماد مي‌كنند دستۀ یازدهم -تعهد به کیفیت بر طبق تعريف مديريت کيفيت جامع ،تمام فعاليت هاي سازمان بايد با نگرش رضايت مشتري ،رضايت کارکن ان، دمات دۀ ازم واد قطعۀ کنن یک أمين هنگامیايتکه ت رض ور می همينطچ ه می وش ود خط وخخارج خراب رضايت خود سازمان انجام شود ،که در انجام اين فعاليت کنند؟ ها بايد به فلسفۀ بهبود مستمر توجه شود. ترکیب تیم و آموزش آن • 4یا 5نفر عضو تیم هستند که یک نفر به عنوان رهبر تعیین می شود. • آموزش اعضا 1تا 3روز به طول می انجامد. برگۀ رتبه بندی ارزیابی سریع کارخانه دسته ها .1رضایت مشتری .2ایمنی ،محیط، تمیزی و نظم .3سیستم مدیریت بصری .4سیستم زمان بندی .5استفاده از فضا، حرکت مواد وجریان خط تولید .6سطوح موجودی و کار در فرآیند .7کار تیمی و انگیزه سواالت مرتبط در پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانه ضعیف ( )1 پایین تر از متوسط باالتر از حد متوسط ( )5 حد متوسط ( )7 ( )3 عالی ( )9 بهترین در دسته ()11 امتیاز دسته برگۀ رتبه بندی ارزیابی سریع کارخانه دسته ها .8نگهداری تجهیزات و ابزارها .9مدیریت تنوع و پیچیدگی .10یکپارچگی زنجیره تأمین .11تعهد به کیفیت سواالت مرتبط در پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانه ضعیف ( )1 پایین تر از متوسط باالتر از حد متوسط ( )5 حد متوسط ( )7 ( )3 عالی ( )9 بهترین در دسته ()11 امتیاز دسته پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانه .1آیا بازدید کنندگان خوش آمد گفته می شوند و اطالعاتی در مورد لی اوت ،نیروی کاری ،مشتری ها و محص والت در اختیار آن ها قرار داده می شود؟ .2آیا رتبه بندی رضایت مشتریان وکیفیت کاال انجام می شود؟ .3آیا امکانات و وسائل ،ایمن ،تمیز ،منظم هستند و روشنایی مطلوب است؟و کیفیت هوا خوب و میزان سر و ص دا کم است؟ .4آیا سیستم لیبل گذاری بصری شناسایی و محل موجودی ها ،ابزارها ،فرآیندها و جریان ها مشخص شده است؟ .5آیا همه چیز سر جای خودش قرار دارد و هر چیزی در جای خودش انبار میشود؟ .6آیا اهداف عملیاتی به روز شده ند و معیارهای اجرایی برای این اهداف پیوسته در نظر گرفته می شوند؟ .7آیا مواد تولیدی در کنار خطوط تولید ،انبار می شوند به جای اینکه در نواحی جداگانه ای انبار شوند؟ .8آیا دستورالعمل های کاری و ویژگی های کیفیتی محصول در تمام نواحی کاری قابل رویت است؟ .9آیا چارت های به روزرسانی شدۀ بهره وری ،کیفیت ،ایمنی و حل مسئله برای تمام تیم ها قابل مشاهده است؟ .10آیا می توان حالت کنونی عملیات را از اتاق کنترل مرکزی در بورد وضعیت یا نمایشگر رایانه مشاهده کرد؟ بله خیر پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانه .11آیا خطوط تولید که در یک خط تولید چیده شده­اند با سطح موجودی مناسب در هر مرحله برنامه­ریزی شده است؟ .12آیا مواد تنها یکبار در حداقل مسافت ممکن جابه جا می­شوند و آیا مواد به صورت کارا در کانتینرهای مناسب جابه جا شده اند؟ .13آیا کارخانه دارای جریان پیوستۀ خط تولید است به جای اینکه به صورت کارگاهی باشد؟ .14آیا تیم های کاری آموزش­دیده و دارای توانایی هستند ونسبت به حل مسائل و پیشرفت در بهبود انگیزه دارند؟ .15آیا کارمندان نسبت به بهبود مستمر متعهد هستند؟ .16آیا جداول زمانی برای بهبود مستمر ابزارآالت و فرآیندها دیده شده است؟ .17آیا یک فرآیند مدیریت پروژۀ موثر و مفید ،با اهداف زمانی و هزینه­ای برای راه اندازی خط و محصوالت جدید وج ود دارد؟ .18آیا فرآیند تایید و ارزیابی تامین­کننده با معیارهایی مثل کیفیت ،نحوۀ تحویل و شاخص­های هزینه­ای وجود دارد ؟ .19آیا ویژگی های کلیدی محصوالت شناسایی شده­اند وروش های مقاوم در برابر خرابی برای جلوگیری از تولید ن واقص بکار گرفته شده است؟ بله خیر مطالعه موردی کارخانه البرز دماکاران مطالعه موردی کارخانه البرز دماکاران از جمله محصوالت این کارخانه می­توان به موارد زیر اشاره کرد: • آبسردکن • سردخانه • کانکس یکپارچه • آیس بانک • شیر سرد کن برگۀ رتبه بندی ارزیابی سریع کارخانه دسته ها .1رضایت مشتری .2ایمنی ،محیط، تمیزی و نظم .3سیستم مدیریت بصری .4سیستم زمان بندی .5استفاده از فضا، حرکت مواد وجریان خط تولید .6سطوح موجودی و کار در فرآیند .7کار تیمی و انگیزه سواالت مرتبط در پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانه ضعیف ( )1 پایین تر از متوسط باالتر از حد متوسط ( )5 حد متوسط ( )7 ( )3 عالی ( )9 بهترین در دسته ()11 امتیاز دسته برگۀ رتبه بندی ارزیابی سریع کارخانه دسته ها .8نگهداری تجهیزات و ابزارها .9مدیریت تنوع و پیچیدگی .10یکپارچگی زنجیره تأمین .11تعهد به کیفیت سواالت مرتبط در پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانه ضعیف ( )1 پایین تر از متوسط باالتر از حد متوسط ( )5 حد متوسط ( )7 ( )3 عالی ( )9 بهترین در دسته ()11 امتیاز دسته پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانه .1آیا بازدید کنندگان خوش آمد گفته می شوند و اطالعاتی در مورد لی اوت ،نیروی کاری ،مشتری ها و محص والت در اختیار آن ها قرار داده می شود؟ .2آیا رتبه بندی رضایت مشتریان وکیفیت کاال انجام می شود؟ .3آیا امکانات و وسائل ،ایمن ،تمیز ،منظم هستند و روشنایی مطلوب است؟و کیفیت هوا خوب و میزان سر و ص دا کم است؟ .4آیا سیستم لیبل گذاری بصری شناسایی و محل موجودی ها ،ابزارها ،فرآیندها و جریان ها مشخص شده است؟ .5آیا همه چیز سر جای خودش قرار دارد و هر چیزی در جای خودش انبار میشود؟ .6آیا اهداف عملیاتی به روز شده ند و معیارهای اجرایی برای این اهداف پیوسته در نظر گرفته می شوند؟ .7آیا مواد تولیدی در کنار خطوط تولید ،انبار می شوند به جای اینکه در نواحی جداگانه ای انبار شوند؟ .8آیا دستورالعمل های کاری و ویژگی های کیفیتی محصول در تمام نواحی کاری قابل رویت است؟ .9آیا چارت های به روزرسانی شدۀ بهره وری ،کیفیت ،ایمنی و حل مسئله برای تمام تیم ها قابل مشاهده است؟ .10آیا می توان حالت کنونی عملیات را از اتاق کنترل مرکزی در بورد وضعیت یا نمایشگر رایانه مشاهده کرد؟ بله خیر پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانه .11آیا خطوط تولید که در یک خط تولید چیده شده­اند با سطح موجودی مناسب در هر مرحله برنامه­ریزی شده است؟ .12آیا مواد تنها یکبار در حداقل مسافت ممکن جابه جا می­شوند و آیا مواد به صورت کارا در کانتینرهای مناسب جابه جا شده اند؟ .13آیا کارخانه دارای جریان پیوستۀ خط تولید است به جای اینکه به صورت کارگاهی باشد؟ .14آیا تیم های کاری آموزش­دیده و دارای توانایی هستند ونسبت به حل مسائل و پیشرفت در بهبود انگیزه دارند؟ .15آیا کارمندان نسبت به بهبود مستمر متعهد هستند؟ .16آیا جداول زمانی برای بهبود مستمر ابزارآالت و فرآیندها دیده شده است؟ .17آیا یک فرآیند مدیریت پروژۀ موثر و مفید ،با اهداف زمانی و هزینه­ای برای راه اندازی خط و محصوالت جدید وج ود دارد؟ .18آیا فرآیند تایید و ارزیابی تامین­کننده با معیارهایی مثل کیفیت ،نحوۀ تحویل و شاخص­های هزینه­ای وجود دارد ؟ .19آیا ویژگی های کلیدی محصوالت شناسایی شده­اند وروش های مقاوم در برابر خرابی برای جلوگیری از تولید ن واقص بکار گرفته شده است؟ بله خیر با تشکر از توجه شما

62,000 تومان