کسب و کاراستارتاپ و کارآفرینی

ارزیابی طرح‌های اقتصادی

فهرست: ابعاد ارزیابی طرح‌های اقتصادی تفاوت ارزیابی مالی و اقتصادی و آشنایی با مفاهیم آنها نقش مطالعات بازار در توجیه پذیری طرح  بررسی عرضه و تقاضا پیش بینی نیاز بازار آشنایی با طرح‌های اشتغال‌زای دارای توجیه اقتصادی طرح توجیهی ( امکانسنجی) چیست؟ طرح کسب و کار چیست؟ مدل کسب و کار چیست؟ بوم مدل کسب و کار چیست؟ بوم ناب مدل کسب و کار طرح کسب و کار یک صفحه ای

محمد

67 صفحه
1298 بازدید
22 شهریور 1401

برچسب‌ها

صفحه 1:
ارزيابى طرحهاى اقتصادى

صفحه 2:
ال ارزیابی طرح‌های اقتصادی * ابعاد ارزیابی طرح‌های اقتصادی تفاوت ارزیابی مالی و اقتصادی و آشنایی با مفاهیم آنها + نقش مطالعات بازار در توجیه پذیری طرح بررسی عرضه و ‎LAW‏ ‏پیش بینی نیاز بازاز یی با طرح‌های اشتغال‌زای دارای توجیه اقتصادی " طرح توجیهی (امکانسنجی) چیست؟ | طرح کسب و کار چیست؟ *- مدل کسب و کار چیست؟ : بوم مدل كسب و كار جيست؟ * بوم ناب مدل كسب و كار * طرح کسب و کار یک صفحه ای

صفحه 3:
ابعاد ارزیابی طرح‌های اقتصادی > بانک ها و سرمایه گذاران جهت بررسیء مقایسه و ارزیابی طرح های توجیهی فنی و اقتصادی و سرمایه گذاری نیازمند معیارها و شاخص های کارا و موثر می باشند ارزیلبی طرح های توجیهی فتی اقتصادی سرمایه گذاری در ایران از پیچیدگی زیادی برخوردار استَ پیجیدگی‌هایی که از کمبود ‎5564s elas Ghs, aur I‏ تسیاست های ثابت کلان حاکمیت و.. ناشی می‌شون.

صفحه 4:
ال ابعاد ارزیابی طرح‌های اقتصادی املیت ستقاضتی سرمایه‌گذاری:و تیم اجزایی ارزیابی مطالعات بازار. پیش بینی‌ها و مستندات ارزیابی مطالعات قتی» تکتولوژی « دانش فنی و... ارزیابی مطالعات مالی شامل-مدل هزینه درآمد: پیش‌فرض هاء نرخ هاء تحلیل حساسیت و...

صفحه 5:
ال تفاوت ارزيابى مالى و اقتصادى ارزيابى مالى جيست؟ ككارزيابج-مللى ‎S, Financial Analysis)‏ طرح تا حدود زيادى به متافع سرمایه گذار طرح توجه دارد. در ارزبلبی مللی طرح هاء عمدتاً هزینه های پولی در برابرٌ درآمدهای پولی قرار گرفته و سوددهی و زیاندهی طرح برای سرمایه گذار با استفاده از معیارهای مالی مورد بررسی قرار میگیرد. ‎i‏ , برای مثال. یک شرکت صنایع چوبی در نظر دارد کارخانه جدیدی برای تولید نوعی مبلمان خاص احدات کند. در اززیلبی مللی این طرح. ابتدا باید هزینه های احداث کارخلنه (مانند خرید زمین)» هزینه های تولید محصول (مانند هزینه خرید چوب) و همچنین درآمد حاصل از فروش ‏این مبل ها به دقت برآورد شود. ‎

صفحه 6:
ال تفاوت ارزيابى مالى و اقتصادى آرسوی دیگر, ارزیلبی اقتصادی (55 ۸۳۵۱۷ 2601۱0۳0۱) دید گاه وسیعتری را در برگرفته و تأثیر پروژه بر کل جامعه را در نظر می گیرد. نه فقط بر سرمایه گذار, هزینه و درآمت‌ها در ‎los yl‏ فقط ولی نیستند. به عنوان مثالء در احدات کارخانه مبلمان خاضص, ارزیلبی اقتصادی مواردی مانند قطع [ بدرختایبرای تأمین چوب مبلمان» آلودگی_ناشی از کارعلنة و از ایی قیبل را به عنوان هزینه و مواردی مانند میزان اشتغال زلیی طرح و ارزآوری طرح برای جامعه را به عنوان درآمد در نظر مى كيرد و با استفاده از شاخص هلیی مانند شاخص اشتغال زلیی راجع به اجرای طرح تصمیم گیری می شود.

صفحه 7:
‎(Market research) 95 clattas‏ برای کسب وکار مطالعه بازار روشی برای بدست آوردن تصویری کلی از نیازها و عقاید مشتریان است. این مطالعه همچنین شامل دریافتن نحوه عمل آنهاست و می‌تواند برای تعیین شیوه‌ی عرضه یک محصول در بازار فروش استفاده شود. ‎ ‎ ‏> عواملی را که می‌توان کر مطلعه ار ورد بررسی قرار داد شامل: ۲ اطلاعات بازار ‏1 بخش‌بندی بازار ‏۳ روند بازار ‏۲ تحلیل 5۱۷۷۵۲ کارایی بازاریابی ‎

صفحه 8:
بررسی عرضه و تقاضا در اقتصاد. عرضه و تقاضا نظریه‌ای است که برای توضیح نحوه‌ی قیمت گذاری در بازار از آن استفاده می‌شود. قیمت کالاها و خدمات مختلف به مَیزان تقاضای این محصولات و کمبود یا در دسترس بودن سَرَيع محصولات بستگی دارد. با تجزیه‌وتحلیل قانون عرضه و تقاضاء میتوانیهشناخت بهتری از عمل کرد بازار داشته‌باشید. تقاضا به تعداد کالاهایی گفته می‌شود که مصرف‌کنندگان می‌خواهد آن‌ها را بخرند و قدرت خرید آن‌ها را با قیمت‌های مختلف دارند. تقأضا برای محصولات تا قیمت مشخصی ابت باقی می‌ماند؛ با این حال. پس از این مرحله. وقتی خریداران متوجه شوند که محصول بیش از حد گران است. در آن صورت تقاضا کاهش بیدا می‌کند.

صفحه 9:
71للالسلسل لل ‎EET‏ ‏بررسى عرضه و تقاضا ۰ چه عواملی بر تقاضا تأثیر می‌گذارند؟ ‎x‏ قب 5 ‎J‏ ‏” درآمد خريدار ” اولويت خریدار ” انتظار خريدار | جايكزينهاى موجود محصولات مکمل " اندازه‌ی بازار

صفحه 10:
71للالسلسل لل ‎EET‏ ‏بررسى عرضه و تقاضا ‎٠‏ عرضه رابطهى بين قيمت محصولات و خدمات و در دسترس بودن آنها در بازار است. اكر قيمتها بالا برود و بالا بماند. فروشندگان برای کسب سود. محصول را در مقادیر بیش تری عرضه می کنند. عرضه به تقاضا و تغییرات قیمت بستگی دارد و به‌سرعت با این موارد سازگار می‌شود. ممکن است‌ تغییرات تقاضا و قیمت فصلی. موقتی با دائمی باشند و فروشنده باید ‏۰ عرضه را بر این اساس تنظیم کند. ‎

صفحه 11:
بررسی عرضه و تقاضا " چه عواملی بر عرضه تأثیر می‌گذارند؟ 7 توانایی تولید 7 هزینه‌های تولید " در دسترس بودن مواد زنجیره‌ی تأمین | ۲۰ رقبا

صفحه 12:
بررسی عرضه و تقاضا برای تعیین قیمت و کمیت محصولات در بازاره به قيمت فروشى نياز داريم كه در آن» تقاضای مشنتزی,با که تأمین کننده مایل به عرضه‌ی آن است. برابر باشد. این مفهوم. «تعادا ‎si‏ امین عرضه‌ی آن است. برایر ین مفهوم: ‎(Market equilibrium) «,);‏ نامیده می‌شود. ایده‌ی اصلی بازار آزاد این است که قيمسكا و کمیت‌ها بة صورت طبیعی و در راستای تعادل تغییر می‌کنند و این امر بازار را يايدارنكه مىكارد. سار می‌دارد قیمت تعادلی چیست؟ قیمت تعادلی نقطه‌ی تلاقی منحنی‌های عرضه و تقاضا در نمودار است. قیمت تعادلی 0 تی است که هم تولید کنندگان و هم خریداران آن را منطقی و سودمنت در نقطدى تعادل توليدكننده مىتواند تعدادى از محصولات موردنياز را توليد كند و خريدار می‌تواند تمام محصولات موردنياز را خريدارى كند.

صفحه 13:
‎gl sl‏ تقاضا ۱- تقاضای مننی ۲- عدم تقاضا(تقاضای صف) ۳- تقاضای پنهان ۴- تقاضای کاهشی ۵- تقاضای نامنظم(فصلی) ‎+k‏ ۶ تقاضای کامل ۷- تقاضای بیش ازحد ۸- تقاضای اسالم ‎ ‎

صفحه 14:
پیش بینی نیاز بازار

صفحه 15:
طرح توجیهی ( امکانسنجی) چیست؟ يك طرح توجيهى طرحى كلى از مهم ترين مسايل مرتبط با يك ايده كسب و کار است و هدف آن شناساییعوالی است که ‎WSS cases of OO eset Cb Se ike a ost ga Sh BLS eyes‏ ده ینب و گر یدق معقول آست ‎ast‏ ‎ES‏ توجیهی جامع اطلاعات ضروری بسیاری برای طرح کسب و کار به دست می دهد. براى مثال. به منظور تعيين امكان سنج یک برورّةه.تحليل خوبى از بازارتترورى است. اين اطلاعات مبناى بخش بازار يك طرح كسب و كار قرار مى "كيرند. ‏ازجا که نوی تصرح ‎sup ye‏ نامحد از یل وزمان ستوب فى شود حماس تخوهید یس از تجام ان سرمایهگذاری اطعیتان حاصل کنید که هیچ ی بزرگی بر سر را ایده کسب و کارتان وجودندرد.شناسابی ماع این هدف تدوین یک طرح توجیهی است: ‏یگ طرح توجیهی به سه حوزهاصلینظر دار الف: مسایل بازار ب. مسایل فنی اسازمانی ‏ج: مسایل مالی ‎

صفحه 16:
طرح كسب و كار جيست؟ چنانچه طرح توجیهی بیانگر این است که ایده کسب و کار شما محکم و مستدل امس گام یعس ‎call Wy cas pbs ag‏ طرع كسب وكار ‎debs oil‏ را در سطحی پیچیده تر و عمیق تر ادامه داده و بر پایه ای که طرح توجیهی ایجاد کرده. آتتتوار است. برای مثال؛ بخش مالی طرح شامل برآورد صورت وضعیت های مالی و تخمین های مالی خواهد بود. يك طرح کسب و کار به ‎cole Gita‏ دهد که نقاط ضعف را یافته و از مشکلات پنهان پیشاپیش پرده بردارید. این طرح:در خدمت دو هدف قرار می كيرك: نخست. تحلیلی است از اینکه کسب و کار شماً تا چه میزان به خوبی کار خواهد کرککودوم: سنه مکتوب و سجدات یس که دی صوهتوانه ای براى. تامین مالی پروژه به حساب آید.

صفحه 17:
مدل كسب وكار " مدل کسب‌وکار به کسب‌وکار کوچک. راه کسب درآمد بیشتر را نشان می‌دهد. این مدل. خدماتی که سبب ارزش‌دهی به مشتریان می‌شود را شناسایی می‌کند و مشخص می‌کند با بودجه‌ای که در اختیار کسب‌وکار نوپا قرارگرفته است؛ چکونه تريس خدماتبه مشترین رنه کرد از طرفي منایع‌تأمین مالی مختلف را ‎Se‏ رهای کوچک معرفی می‌کند. مدل کسب‌وگار پیشنهاد‌هایی برای جلب مشتریای بیشتر همچون ی را بیان می‌کند.

صفحه 18:
متال‌هایی از مدل کسبسوکار *تولید: رایج‌ترین نوع مدل کسب‌وکار که در آن کالا یا خدمتی تولید و سپس به فروش می‌رسد. ات: هد کسب درآمد از راه تبلیغات است. *کمیسَیون: در اين حالت شرکت به‌عنوان يك واسط بين فروشنده و خریدار عمل می‌کند. میران ریسک این مدل از دو معَلقیلی کمتر است حداقل میزان سرمایه گذاری را نیازمند است. *اشتراک: شرکت درآمد خود را از مشترکین خود طبق زمان‌بندی منظم در این نوع مدل درآمد مشخ است و بر اساس آن به تولید می‌پردازد. *رایگان سازی: شرکت 5و نسخه از محصول را ارائه می‌دهد. یکی از نسخه‌ها رایگان و همراه با محدودیت‌هایی ارائه می‌شود و صرفاًبرای معرفی تولید می‌باشد و نسخه‌ی قابل پرداخت که کامل آنکت, قیمت به شکلی تنظیم می‌سَود که هزینه‌های نسخه‌ی رایگان جبران گردد. * تجهیزات جانبی: تولید یک محصول و عرضه‌ی آن به قیمت تولیدی و بدون در نظر گر هزینه‌ها. در مقابل کسب درآمد صرفاً از طریق فروش روش لوازم جانبی می‌باشد. 5 می‌کند. در

صفحه 19:
[۳ Sn neve SSeS nee eOe eS eee ‏بوم مدل كسب كار‎ ارزش ارانه(تحویل داده) ‎oA‏ فعالیتهای کلیدی ارتباطات با مشتری ‎ail,‏ هه ها ‎

صفحه 20:
‎way‏ | | و توت ع ‎ei Jae‏ ۳ ‎rrr‏ ‎ ‎ ‏ال ‎ ‏مر ات هه وه الال يعدي يهن ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏سار هیده یور هی اس عل كتارم دام جتنن ‎ ‎7 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 21:
بوم مدل كسب کار أبغش منتريان 2 |إرتباط بامشتريان تیه تسد رت گردشگری سم گر کر رو أب شه مود تفر سر ‎as.‏ أجريان درآمد هل و هل داری آرزش پشنهادی فلیت های اصلی. تفيقات فضلى وميشاتيك در أجذب ساقر عد مر زم Sa داشگ مشريان ده ‎at‏ كردن شرق ايده آل برق رن مساق رف با حدق يركنت مجدة ‎er are] ‏ال ما‎ ‏مراكزقمتى باكيفيت خوب‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 22:
بوم ناب مدل کسب و کار چیست؟ تس سس سوه 2 و ۷" که 5 ‎a‏ يجيد ‎ae‏ ~~ tl rg

صفحه 23:
۳۳۳۹ پذیرندگان آغازین جرف رد ewe ees مفهوم سطح بالا waren | Sy سنجه های کلیدی مساله جایگزین های موجود

صفحه 24:
4 ‎eyo‏ ی مور

صفحه 25:
یش وود سا ی در

صفحه 26:
طرح کسب و کار یک صفحه ای کاربردهای طرح کسب و کار یک صفحه ای چرا یک طرح کسب و کار یک صفحه ای کاراست؟ قواعد اصلي _طرح کسب و کار یک صفحه ای چشم انداز ماموریت اهداف استراتژی ها برنامه ها اصلاحیه باورها غلط درباره طرحهای کسب و کار

صفحه 27:
طرح کسب و کار یک صفحه ای The POWERand MAGIC of WRITING

صفحه 28:
ال طرح كسب و كار يك صفحه اى * كاربردهاى طرح كسب و كار يك صفحه اى - ارائه به دیگران - الهام گرفتن و انگیزه یافتن 7 تحقيق و توسعه - راهنماى فرَآيَندهايَ داخلى

صفحه 29:
ال طرح كسب و كار يك صفحه اى * كاربردهاى طرح كسب و كار يك صفحه اى - ارائه به دیگران «راین نوع طرح کسب و کار برای شرکت های کوچک و متوسط . کامل اسکم « وسیلها ی آستبرای آزمایکی ایده ها در جمع مدیران » شرکا » بانکدار و كارمندان > * برای ارائه به سازمان صنایع کوچک و سَرّمايه كذارهاى خصوصى بيش |« نويس طرح كسب و کار محسوب می شود . « طرعرا خلاصه می کند .

صفحه 30:
71للالسلسل لل ‎EET‏ ‏طرح كسب و كار يك صفحه اى * كاربردهاى طرح كسب و كار يك صفحه اى - الهام كرفتن و انكيزه يافتن راگر نمی کوانید_چشم اندازتان را ‎aly‏ فان زا بسشیف :ی کتک« طریم(قویازه ان مسر درست قرار می گیرید, ‎ees‏ ‏* برنامه ریزی وضعیت شغلی

صفحه 31:
ال طرح كسب و كار يك صفحه اى * كاربردهاى طرح كسب و كار يك صفحه اى 7 تحقیق و توسعه در این طرح خلاصه ایده های تاسیس شعبه یا فعالیت جدید نوشته می ور « به سَرَعتٍ ويك تصوير مناسجرو ساده از كالا يا خدمات در ذهن ايجاد مى نف . ‏برای برنامه ریزی پروژه های اصلی است‎ GATS”

صفحه 32:
71للالسلسل لل ‎EET‏ ‏طرح كسب و كار يك صفحه اى * كاربردهاى طرح کسب و کار یک صفحه ای - راهنمای فرآیندهای داخلی اين طرح کسب و کار برای شرکت های کوچک و متوسط . کامل است. ‎gal”‏ طرح در سطح شعب و یا شرکت های وابسته یک طرح کامل ووم ‎Sees‏ ‏ابزاری استت برای برنامه ریزی عملیاتی یا سازمانی ( فروش بازاریابی ۰ جذب سرمایه ..) ‏« در تشکیلات بزرگ تر نقطه ی شروع برنامه ریزی استراتژیک توسط ‎vf‏ مدیر عامل > همین طرح است هنگامی که وسط سال می خواهیم تغییرات جَدی اعمَال_کنیم ؛ اين طرح برای ما روش تغییر را تعیین می کند . « طرح کسب و کار اصلی را خلاصه می کند.. ‎

صفحه 33:
ال طرح كسب و كار يك صفحه اى * جرا يك طرح كسب و كار يك صفحه اى كاراست؟ ‎Gio cole =‏ يىك موضوع ييجيده - تمرکز بر مسائل مهم 7 به آسانی قابل فهم - با ثبات انعطاف پذیر

صفحه 34:
طرح کسب و کار یک صفحه ای در این بخش با ۵ نوع تمرین آشنا خواهید شد: + تمرین ذهن انگیزی(در مواجهه با سئوالات اين بخش ايده های جدیدی به ذهن شما می رسد) ۲" تمرین تحقیق(جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از منابع خارجی) تمرين تَمَرَكز(با اين تمرين اؤلويت ايده ها و مفاهيم در ذهنتان مشخص مى شوة) + تمرين خلاصه سازی(بهتر است داده هاتأن-را خلاصه ‏ اولویت بندی و ویراستاری کنید) د تمرین بازخورد(در انتها نظر سایرین را جویا میشویم)

صفحه 35:
[۳ Sn neve SSeS nee eOe eS eee ‏طرح کسب و کار یک صفحه ای‎ ۰ قواعد اصلی طرح کسب و کار یک صفحه ای راه اندازي هر کسب و کار » یک سفر است طرح کسب و کار نقشه راه شماست را یی

صفحه 36:
ee ‏طرح کسب و کار یک صفحه ای‎ ‏محتویات یک طرح کسب و کار یک صفحه ای‎ * ‏اندار: یک تصویر ذهنی از کارتان در آینده‎ eh ‏مسر سس( رال :فلسفه وجودی شما چیست ؟ و چه کاره اید ؟‎ ‏مقاصد ویژه و قابل اندازه گیری که به دنبال رسیدن به آن‎ 7 ۳ ‏ها هستید.‎ 1 ۱ ۲ "چگونه این کنسب وکا اه اندازی و اداره می شود و | ۰ _رئد خواهد کرد. **. 1 77 کارهای مشخصی که باید آنجام پذیرند تاه اهداف خود برسید.

صفحه 37:
[۳ Sn neve SSeS nee eOe eS eee ‏طرح کسب و کار یک صفحه ای‎ چشم انداز - شما شرکت خود را در آینده چگونه تصور می کنید؟ 7 شرح چشم انداز باید به گونه ای باشد که شور و هیجان کار را

صفحه 38:
چشم انداز شما چه بوده است ؟ .....

صفحه 39:
71للالسلسل لل ‎EET‏ ‏طرح كسب و كار يك صفحه اى * چشم انداز < یک چشم انداز خوب تاسیس شرکت کنترل الکترونیکی فینیکس به عنوان اولین شرکت کنترل فرایندهای صنعتی در جنوب غرب « گسترش حیطه گاری از فعالیتهای تولیدی به خدمات معتبرمهندسی وارائه ی خدمات تکمیلی مهندتتی برای ر: به سقف درآمد-۲ |" میلیون دلار در پنج سال

صفحه 40:
[۳ Sn neve SSeS nee eOe eS eee ‏طرح کسب و کار یک صفحه ای‎ 9منال هایی از چشم انداز چم انداز یک پژوهشکده ایرانی : .... مهمترین و بالاترین مرجع تمامی جنبه های علوم . ن و پژوهش های هوا - دربا در کشور و خاور میانه.... + چشم انداز یک شرکت صنایع تبک‌یلی کشاورزی : ‎I‏ ..... تبدیل شدن به بزرگترین صاد رکننده مواد غذآیی کنتسروی جنوب کشور ‎AT‏ کیفیت محصولات آن زبان زد

صفحه 41:
طرح کسب و کار یک صفحه ای Mission ‏ماموریت‎ يك موسسه . منظور اساسی و منحصر به فردی است که آن مزسسه راماز موسسات متتابه متمایز می سازد و دامنه عملیات آن را path alt dyad Hiway GEE ts acl |G دستور العملی کلی‌جرای اینکه در بيانیه ماموریت سآزمان ها چه موضوع هایی گنجانده شود »نیا ایتکه مختصر باشد يا مشروخ ‎٠‏ وجوه ندارد دراعمل_سازماى هنا بيانية ماموريت خوددرا با شکل و محتوآی کوناگون تهیه می کنتک‌رولی دست کم شامل دو جزء مهم آست

صفحه 42:
[۳ Sn neve SSeS nee eOe eS eee ‏طرح کسب و کار یک صفحه ای‎ فلسفه سازمانی : بیانگر دیدگاه و باور های اساسی » ارزشها . اعا نو آولويت هاى مديران استراتزيف صازمان ات مقصّود سازمانى : تال نوع فعالیت هایی است که سازمان انجام می دهد يا تمایل به انجام آن ها دارد و نوع سازمانی که هسحریا تصمیمدارد که باشد ‎(Mission Statement) cx gol sly‏ کدی است رسمی شامل گزاره قاتی.روشن کربارهباور های اساسی . ارزش ها .اولویت های هدف گذاری و جهت گیری فعالیت های جاری و آینده سازمان که بای تحقق یافتن چشّم انداز مورد نظرسازمانوعلاقه مندان به آن تنظیم می

صفحه 43:
[۳ Sn neve SSeS nee eOe eS eee ‏طرح کسب و کار یک صفحه ای‎ ماموریت - یک نمونه خوب برای مأموریت « شرکت دامرّت میخواهد وسایل شکفت انگیز تولید کند. چیزهایی پر از جادوی خلاقیت و جرقه ی نوآوری ؛ پر از اسرار آینده (شرکت دامرت . یک شرکت بین المللی تولید کادو و اسباب بازی)

صفحه 44:
طرح کسب و کار یک صفحه ای ماموریت - چند شرح ماموریت خوب: ۲ ماآمده ای تاشمارا از شر پخت وپزهای وقت گیر خلاص کنیم(آشپزی آسان :تهیه کننده برنامه های آشپزی نیم ساعته) کوتاه, بامزه, صریح هدف ما به تصویر کشیدن آیده های شماست (هنرهای ویدئویی:شرکتی که در تولید برنامه های ویدئویی جایزه ای گرفته است) جمله ای مختصر و مفید که انگیزه ای کار این شرکت را میگوید " اگربه دنبال موققیت هستیت بگذارید کارمندهاتان راما انتخاب کنیم (کارجو: یک شرکت کاریابی) منظورش را واضح ی گوید. © هدف شرکت بیمه ای ای.یوال تامین امنیت مالی سرکم است.این شرکت با حفاظت در برابر جکلات ایجادشده بر آثر مرگ زودرس. بیماری-و از کارافتکدگی, یا تامین مالی کر زان بازنشستگی, آرلمش خاطر مشتریان را فراهم ی کند. (شرکت بیمهای_ای.یو. ‎ES pb cpl (SN‏ به فکر مردم استت.وشرح ماموریت آنها نوع کمکشان را نشان میکهد.

صفحه 45:
طرح کسب و کار یک صفحه ای ماموریت - چند شرج /ماموریت به:دردنجوز: ۶ تولید سوازی و کامیونت هایی که مردم 3 بخرند باز رانندگی باشان لذت ببرندو همچنان کشتری ما بمانندزشرکت کیسلر) ساده و رک است اما می توانست دقیق تر کا دهد. " ما در کازمان یگی از شرکت های پیش تاز و برتر خواهیم بود(شرکت تولید کننده ی مواد اولیه صنایع هوائی و خودرو سازی) نمونه ای ازریک شرح ماموریت به سبک قدیم , بدون انگیزه مشخص 7 برآوردن توقعات مشتری ها با ارائه ی خدمات برتر و بهبود مستمر کیفیت محصول که هم ستتریانمان را رای کو هم ارزش سرمایه گذاری سرمایه دارهایمان را بالا تبره (خدمات توتال سیستم) اصلا چیز خاص و به یاد ماندتی نیست. بة هوشرگت دیگری هم می توانست مربوط باشد.

صفحه 46:
[۳ Sn neve SSeS nee eOe eS eee ‏طرح کسب و کار یک صفحه ای‎ کار ؟ ۱

صفحه 47:
[۳ Sn neve SSeS nee eOe eS eee ‏طرح کسب و کار یک صفحه ای‎ * اهداف 2 طى_يكسال سازمان بايد به جه جيزهايى دست يابد تا موفق جلوه تماید؟

صفحه 48:
71للالسلسل لل ‎EET‏ ‏طرح كسب و كار يك صفحه اى * اهداف <- تعریف : امداف سازمانی آندسته از پایانه ها (مقاصد ) است که هر سازمانی با "ون" و " فعالیت های" خود می خواهد به آن ها دست يابد . در زبان ‎Objectives , Goals. 35 5!p als!‏ , ‎ozs Ends, Target, Aims , Purposes‏ مفهوم و در عملباهم تقاوت_دارند رد که البته در در زبان فارسی اغلب " اهداف "چگاه کم * مقاصکتگفته می شود. فارسی از دیگر وازگان ان غایی و نقابی و اساسیَ و اجرایی و ‎a]‏ با واژه * اهداف " پرای رساندن بهتر متظلور کمک گرفته می شود متال : اهدآف نهایی . اهداف اجرایی ۳

صفحه 49:
طرح كسب و كار يك صفحه ای ©جند تقسيم بندى ديكر اهداف: ‎Tia igs nde Loe sane,‏ استراتژیک .تاکتیکی. اجرایی امداف 15 اهداف كلى. اهداف مشختی. 1م سيا

صفحه 50:
[۳ Sn neve SSeS nee eOe eS eee ‏طرح کسب و کار یک صفحه ای‎ * اهداف - چند نمونه از اهداف « ساخت فیلم آموزشی برای کارکنان تا تاریخ ۰۱/۹/۹۷ مکرفی ۴ محصولٌ جدید در فصل دوم و ۶ محصول در فصل سوم سال ۷ افزایش فروش »۵۰ هزار دلار, « افزایشکفروش کصلی هر کارمکه‌تا ۱۲۰ هزار دلار تا ۳۱ ماه می. « انتخاب ویرایش جدید کتاب راهنمای استخدام. * تولید و افزایش سفارش های ویژه ظرف مدت ۵ روز کاری. | تولید ۲7۱ میلیون واحد در 1۹9۷ « افزایش تعطیلات به ۳ هفته ” برگزاری میهمانی نهار آخر سال با شرکای تجاری * ورزش حداقل دوبار در هفته.

صفحه 51:
[۳ Sn neve SSeS nee eOe eS eee ‏طرح کسب و کار یک صفحه ای‎ * چند هدف به درد بخور - اهداف شرکت اسپورتز اپرل در سال ۱۹۹۷ «رافزايش فروش به ۵/۵ میلیون دلار تا سال ۰۱۹۹۷ ۷ میلیون دلار تا ۸و میلیونکلار تا 1999 « کسَب ۴۸۰ زار دلار سود قبل از کسر مالیات در سال ۱۹۹۸ و افزایش آن به ۱۰ قروش تا ۱۹۹۹ « معرفی حدود ۱۵ محصول جدید ذر تال ۱۹۹۷ و رسیدن به سقف فروش ۷۵۰ دلار « گرقتن مجوزهای تولید 2۱8۸ و ۳۴لا تا تاریخ ۳۰/۶۱۹۷ « عرضه صندوق بیمه جدد کارمندان در ۳ ماهه چهارم و راه اندازی آن تا ۱/۱/۹۷

صفحه 52:
طرح کسب و کار یک صفحه ای اهداف - چند هدف خوب «افزایش میرن فروش به اندازه ۲۵/ تا ۴ میلیون دلار در سال ۰۱۹۹۷ ۵ میلیون دلار در تال ۱۹۹۸ و ۳/۶ میلیون دلار در سال ۱۹۹۹ (یک هكف مشكخّص و قابل ستكش) « کاهش اضافة کار به حداکثر 1.۳ عرضه مدل 4011 تا ۳۰ ژوئن » اجرای برنامه قدردانی از کارمندان تا ۳۰ سپتامبر(این هدف میگوید که ‎I‏ چه موقع و چگونه قرار ات به تقویت روحیهافراد پرداخته شود) ‎

صفحه 53:
[۳ Sn neve SSeS nee eOe eS eee ‏طرح کسب و کار یک صفحه ای‎ * اهداف - چند هدف به درد نخور فرکم کردن اضفه کار (نتيجه مطلوبش را مشخص نمیکند و ممکن است مشّكل ايجاد كند) ” افزايش سوددهى و جريانَ تقدینگی برای رشد تجارت (باید بشود آنرا اندازه گرفت ” تقويت روحيه كاركنان (هيج راهی برای اندازه گیری آن وجود ندارد و هیچ چیزی هم برای رسیسب به آن ذکر نشده است)

صفحه 54:
[۳ Sn neve SSeS nee eOe eS eee ‏طرح کسب و کار یک صفحه ای‎ * استراتژی ها = در این مدت چگونه کسب و کار شما ساخته شده و مدیریت می گردد؟ - یک برنآمه فراگیر سارانی است شامل اقداماتی که باید صورت پذیرد تا تتازمان به اهداف گوّتاه مدت خود دست يافته و مطمئن شود که نهایتا به اقداف انساسی و بلند مدت خود نایل می شود . ‎by «‏ ریزی استراتژیک (راهبردی) 7 به فرایته‌ی از تفکر و عمل گفته می شود که به تکوین یک استراتژی موثر می انجامد

صفحه 55:
[۳ Sn neve SSeS nee eOe eS eee ‏طرح کسب و کار یک صفحه ای‎ استراتژی ها < نمونه های خوب شرکت در ال ۲۰۰۱ به روش استراتژیک محصول بدهد . علائم تجاری . هویت تیم مدیریت و در آمدها مشخص شوند . به کمک یک تصویر بزرگ و استراتژی خروج . جهت را تعیین می کند « کارمندان : استخدام بهترین ها . دسترسی به آنها موقع نیاز حفظ آنها به وسیله ی رضایت شغلی-و متا رکت کر سهام . می گوید که هميشه ‎ay ol‏ افراد مناسب نیاز دارک بای نیروی استاط یت راتژی دارد

صفحه 56:
[۳ Sn neve SSeS nee eOe eS eee ‏طرح کسب و کار یک صفحه ای‎ استراتژی ها 7 نمونه های به در نخور پول در آورتتن. محدودکردن سرمایه گذاری روی کار و نیروی انسانی » بازتکضنتگی در شصعرو پنج سالگی با این استراتای » همه چیز غلط از ‎dt coy‏ مفنتری آیده ال کسیتاست که گالاریا خذمات ما را بخرد. نمی شود هجبرا راضی نگه داشگ

صفحه 57:
[۳ Sn neve SSeS nee eOe eS eee ‏طرح کسب و کار یک صفحه ای‎ * برنامه ها — چه پروژه ها و برنامه هایی در طول یکسال باید انجام دهید تا به ‎Case Cao lal‏ - تنها حرف زدن کفایت نمی کند شما باید چگونگی و چرایی کار را توضیح دهید.

صفحه 58:
طرح کسب و کار یک صفحه ای * برنامه ها - لازمه اجرای هر استراتژی مجموعه کارهایی است که باید انجام شود . انجام این کارها به مقداری پول و زمان نیاز دارد . برایباننکه صرتکوقت و هزیتة بدرستی و در راستای اهداف صورت يذيرة لازم است مجموعه کارهای ضروری به شکل طرح ها و برنامه های زمان بندی شدم_مدون شوند . در تدوین هر طرح و برنامه باید جمله پر سئوال زیر را همواره مد نظر قرار داد : ۱ -چه کاری ؟ - توسط كدام واحد يا قر ‎ ]‏ سرا چه روش € ۴- با آستفاده از چه‌سرارس ؟ ۵ - در چهر. ؟ ۶-برای جه تتبچه ای بای انجام پذپرد .

صفحه 59:
71للالسلسل لل ‎EET‏ ‏طرح كسب و كار يك صفحه اى * برنامه ها 7 نمونه های خوب « شرکت در نمایشگاه تجا جاری نیویورک در ژوئن » لوس آتجلس در سپتامبر و شیکاگو در اکتبر (کارهای خاصی را در زمان تعیین شده انجام مَیدهد . ) * در سه ماهه ی دوم دفتر چه های بازاریابی سمینار مالیات دوباره تهیه شود . باب جونز رهبر تیم باشد ,(قابل حساب رسی ) *نمونه های به درد نخور | * که فزایش همدی قيمت ها در سال -(جاری مبه مآست و در ص افزايش مشخص نیست ۰) « ایجاد نهادهایی-برای جمع آوری اعانه. (معلوم نیست ‎Ae‏ کنسی عسوول است .۰)

صفحه 60:
طرح کسب و کار یک صفحه ای کار گروهی دوم

صفحه 61:
[۳ Sn neve SSeS nee eOe eS eee ‏طرح کسب و کار یک صفحه ای‎ اصلاحیه - بررسی کلی آيا كليد وازه ها و عبارت هاى كوتاه : ضرورت اجراى طرحتان را مى رسانند ؟ * آیا چشم اندازتان مفصل . با اهمیت و جالب است * آیاماموریت ها مککم و تاثیر گذارند ؟ ‎parte ts Gun”‏ و قابل اندازه گیری هستند ؟ ‎eh ta‏ خواهيد ا كارا شروع كنيد و در طولاتى أن را اداره كنيد استراتزی ها آمده با ۲ ‎aul >‏ ها کاربردی هستند ؟ آیا شما را به لهداف امسالتان می رسانند ؟ ‎ ‏۱ ۳ --کوتاه ورمرتب کردن متن ( انتتراتزی ها . اهداف و برنامه‌ها را در خطهای جدا جدا بنویسید .) « همه ی کلمه ها وعبارات غیر ضروری را حذف كنيد . * در صورت لزوم مخفف کلمه ها را بنویسید . * اهداف » استرلتژی ها و برنامه ها را به ترتیب اهمیت قراردهید ‎

صفحه 62:
71للالسلسل لل ‎EET‏ ‏طرح كسب و كار يك صفحه اى * اصلاحیه - ملاحظات سازنده ( مخصوصا براى طرح كلى جشم انداز و ماموريت ) «هر جمله را به جند جمله ى كوتاه تبديل كنيد * متن را وسظ‌صفحه بنویسید کتار نکات مهم علامک بگذارید تا جلب توجه کنند *-برای تاگیه از دو فاصله استفاده کنید « عبارآت‌مهم را ایتالیک بنویسید > تمرين هاى تقويتى ‎ae 1‏ *, آن قدر چشم انداز ماموریت و استراتژی را بنویسید و دست گاری کنید تا از آنها نوشته باثباتي در بياید که خودتان شرکا > تیم مدیریت و کازمندان مهم را تحت تاثیر قر « اهداف ورنامه ها را طورى اصلاح كنيد كه دقيق و قابل اندازه گیری شوندومسوولیت ها را مشخص کنند « قسمت های کم اهمیت را حذف کنید هر چه کمتر . بهتر نظر دیگران را هم ببرسيد

صفحه 63:
ال طرح كسب و كار يك صفحه اى طرح كسب و كار يكك صفحه آى (شركت نرم آفزارى) جشم انداز: گسترش زدتک به یک شرکت جهانى ؟ ميليارد دلارى كه براى كردش كار هزار شركت برتر ايالات متحده تشهرهای بزرگ و نمایندگی های دولتی چاره اندیشی کند اداره ی کرکزی زدتک در تتن فرانسیسکو خواهد بود و مراکزی هم در نيويوزک .دالاس و لندن خواهد داشت مأموریت: یافتن راه های افزایتی بهره ورق که هزینه ی گازگرها . مواد اولیه و نگهداری را کم کند آهداف: افزایشی در آمد تلفیقی از ‎٩۰۰-1۳۰‏ میلیون دلار در سال مالي ۲۰۰۴ -سوددهی تا قبل از بهره و مالیات ‎٩۰‏ ‎I‏ میلیون دلاافزایش سود ناخالص از 01۴۶/به ۵۵ راه اندازی حذآقل ۶۰۰ سیستم جدید تا تازیخ ۳۲/۱۲/۲۰۰۲ سوق دادن حداقل ۴۰ مشتری فعلی به سمت محصول آینترتتی-زدتک تا آخر سهماهه ی دوم ۲۰۰۲ معرفی محصول جدید اینترکتی تا ۳۱ مارس ؛فروش ۲۵ میلیون دلار در سه ماقه‌ی-دوم کر میلیون لا هسه ماهه ی سوم و ۸۵ میلیون دلار در سه ماهه چهارم افزایش فروش به ازای هر کارمند از ۲۵۰ هزار دلار به ۳۰۰ هزار دلار . گاهش مهلت پرداخت بدهی از ۶۰ روز به ۵ روز تا ۰۳۰/۶۲۰۰۲ رسیدن به تعداد ۳۶هزار تا تاریخ ۰۳۱/۱۲/۲۰۰۲

صفحه 64:
ee ‏طرح کسب و کار یک صفحه ای‎ ‏طرح گسب و گار یک صفحه آی (شرگت نرم آقزآری)‎ استراتزیها: شرا هم رآهی و شراکت با پیش تازان صنعت در بازاریابی و یافتن راه حل . وی کرد محصول : تقدم ساخت یافتگی بر سفارشی بودن ۰ قواعد تجاری در برابر برنامه های مرسوم گسترتن منابع :کر دسترس بودن كيروى انسانى و سيستم هاء تشکیل یک تیم مسوول و متعهد اجرای ‎aby‏ ای تشویق کارمندان برای جبران خدمات آن ها پرنامه ها: ایکاد برنامه جاح انستخدام و ابقای کارمتتان تا تاریخ ۲۵/۷ اتمام آَمایش بتا برای طرح اجرای جریان فرآیند تا ۱۵۱۴ قل ‎a yell’‏ جهانی مشترنن بری به اشتراگ گاشتن عملکردهها و نیج تا تارج ۳۱۸۷ آتمام بهسازی امکانات تا ۳۱ /۸ در دالاس و ۳۱/۱۰ در اجرای سیستم گزارش مالی در سطح طرح به ازای اجرای برنامه ی تقویت توانایی های حرفدای 1۱۱ برنامه ریزی برای اتوماسیون اجباری فروش تا ۳۰/۶ اجرای آن تا سه ماهه ی چهارم ۲۰۰۲ تا ۱۳۱/۲۰

صفحه 65:
[۳ Sn neve SSeS nee eOe eS eee ‏طرح کسب و کار یک صفحه ای‎ طرح كسب و کار یک صفحه ای ‎AY)‏ رنگ تاب) جهم انداز ‎cole‏ رتكارنك براى همه مى سازيم . كافى است رتك دلخواهتان را انتخاب كنيد Sioa ما ‎GS, ale Sb Slee‏ کمان تولید می کنیم ؛ لامپ هایی که می توانند به هر رتگی در آیند اهداف ‎alg‏ ۱۰۰ زا گام در سا لول فرایش :۱۰ دود ولي سو لل گرفتن 1/۵۰ سهم زار لامپ در ‎IEE‏ ‎se Nees BS‏ قادی . کسترش تورّكع از تهران به ديكر شهرها ley ‏اسه ماه كار تحقيقاتى آزمايشكاهى براى رسیدن یه تین روش تولید انبوه‎ توليد به ترتيب لامب جراغ خواب .لامب اتاق کودک «لامپ مصرف عمومی و لامب قوی و پروژکتو تولید در کرگه در سال ول و بعد كسترش كاركاه به كارخانه

صفحه 66:
طرح کسب و کار یک صفحه ای باورها غلط درباره طرحهای کسب و کار 7" طرحهای تجاری می توانند مکتوب نباشند. < برای اینکه خوب باشند باید طولانی باشند. هدف اصلی از توشتن آنها جذب سرمایه است. دیگرانراحت تر مى توانند طرح كسب و كار بنویسند. > شما میتوانید و باید طرح کسب‌و کارتان را خودتان تنهائی بنویسید. 7 نوشتن این برنامه شش ماه طول میکشد و کلی از وقت صاحبکار کار کنان اصلی و مشاوران شرکت را میگیرد. گر هم تمام بشود کر کتابخانه خاک میخورد. <_کارمن خیلی کوچک است.طرح کسبو کار مال فقالیت های بزرگ است. 7 من میدانم دارم چیکار میکنم. طرح کسب و کار لازم ندارم. 7 من پولش را دارم که یک مشاور بگیرم و او اين برنامه را برایم بنویسد همین کافیست

صفحه 67:
TODAY’S ENTREPRENEUR ۳ مهف

39,000 تومان