سایر ورزشی

ارگونومی و ورزش

ergonomy_va_varzesh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارگونومی و ورزش”

ارگونومی و ورزش

اسلاید 1: ارگونومی ارگوErgon : کارنوموس : Nomos قانونتطابق حداکثر انسان و کار

اسلاید 2: اهداف شناخت ارگونومیک 1- برخورداری از تندرستی 2- تقویت توانایی های بدن 3- بالا بردن راندمان فعالیت 4- رهایی از عوارضی همچون استرس، چاقی، چشم درد، درد پشت و درد گردن و اختلالاتی که بر اثر کار متمادی به وجود می آیند. 5- یافتن روش هایی برای درست انجام دادن کارهای تکراری و یا سنگین.

اسلاید 3: ارگونومی چیست؟

اسلاید 4: دو هدف عمده در ارگونومیافزایش سطح سلامت افزایش بهره وری

اسلاید 5: شاخه های دانش ارگونومیارگونومی در چهار عرصه عمده زیر فعالیت دارد:روانشناسی مهندسیفیزیولوژی کاربیومکانیک شغلیآنتروپومتری

اسلاید 6: جایگاه ارگونومی در ارتباط با سایر علوم ارگونومیطراحیمهندسیمدیریتفیزیولوژیروانشناسیکالبد شناسی

اسلاید 7: باید گفت که ۳۲ درصد مردم بيش از ۱۰ ساعت را در روز، به صورت نشسته سپري مي ‌‌کنند و نيمي از آنان حتي براي صرف ناهار نيز، ميز خود را ترک نمي‌ کنند و دو سوم مردم زماني که از کار به منزل باز مي ‌گردند، باز هم مي ‌نشينند.

اسلاید 8: عوارض کار استاتیک(عدم تحرک)آماس مفاصلالتهاب غلاف تاندون هاالتهاب محل اتصال تاندون هاآرتروز زودرساسپاسم های دردناک عضلاتناراحتی های ستون فقرات و دیسک بین مهره ایخستگی شدید

اسلاید 9: خستگیخستگی حالتی است که موجب کم شدن قدرت، کارایی و مقاومت بدن می شود و در نتیجه شخص رغبت خود را نسبت به کار و انجام کارهای روزانه از دست می دهد.در اثر تداوم فعالیت های مختلف نوعی ناراحتی به شخص دست می دهد که به آن خستگی می گویند.

اسلاید 10: * نرمش در هنگام استراحت و بين کار سودمند است .* ( براي رفع خستگي مي توان از حرکات کششي استفاده نمود ) . براي کاهش خستگي چشم بايد هر چند مدت يک بار به نقطه اي در فواصل دور نگاه کنيد . در هنگام کار با رايانه اگر بدن کشيده باشد و سر بالا نگاه داشته شود و شانه ها آويزان باشد بالا تنه در راحت ترين حالت قرار خواهد گرفت ، چرا که بد نشستن انجام کار را سخت تر کرده و منجر به خستگي ماهيچه ها و ايجاد عوارض مي شود .

اسلاید 11: ۱ (در حالت كاملاً صاف بنشينيد. دست ها در كنار بدن قرار بگيرند. به آرامي هر دو شانه را بالا ببريد. ۵ ثانيه مكث كنيد و سپس شانه ها را رها كنيد. اين حركت را ۵ مرتبه تكرار كنيد. ۲ (در حالت كاملاً صاف بنشينيد. دست ها در كنار بدن قرار بگيرند. به آرامي هر دو شانه را ۵ مرتبه به جلو بچرخانيد و سپس ۵ مرتبه به عقب بچرخانيد. ۳ (در حالت كاملاً صاف بنشينيد: - هر دو دست را به صورت كشيده در طرفين خود بگيريد و انگشتان و مچ را باز و بسته كنيد. (۵ مرتبه) - هر دو دست را به صورت كشيده در بالاي سر خود بگيريد و انگشتان و مچ را باز و بسته كنيد.(۵ مرتبه) تمریناتی مناسب برای انجام در سر کار

اسلاید 12: ادامه ...4) سر را از حالت كاملاً صاف در راستاي بدن به آرامي به عقب خم كنيد، طوري كه احساس كشيدگي در جلوي گردن كنيد. ۵ ثانيه مكث كنيد و به حالت اول برگرديد.5) سر را ابتدا به یک طرف بچرخانید و سپس به پائین خم کنید تا احساس کشش در عضلات سمت مقابل در ناحیه گردن نمائید.6) چانه را به سمت عقب ببرید تا احساس کشش در دو طرف گردن کنید.7) دست ها پشت گردن قلاب کرده و آرنج ها را به سمت عقب ببرید و 5 ثانیه نگه دارید.

اسلاید 13: 7- 8) در حالت كاملاً صاف بنشينيد. عضلات شكم را منقبض كنيد ، شكم را به داخل بكشيد). ۵ ثانيه مكث كنيد. اين حركت را ۵ مرتبه تكرار كنيد. ۹) در حالت كاملاً صاف بنشينيد. پاي راست را از روي زمين بلند كنيد و مستقيم در راستاي ران نگه داريد. ۵ ثانيه مكث كنيد (۵ مرتبه). حركت را با پاي چپ تكرار كنيد. ۱۰) بايستيد و دست ها را در گودي كمر بگذاريد. به آرامي و فقط ۱۰ درجه به عقب خم شويد و قفسه سينه را باز كنيد. ۵ ثانيه مكث كنيد و به حالت اول برگرديد. (۵ مرتبه) سپس ۳ تا ۵ نفس عميق بكشيد و به كار خود ادامه دهيد. در صورتی که مراحل بالا را رعایت نکردید و دچار درد شدید بهترین راه استراحت، ماساژ ملايم نواحي درگير، ريلكس كردن عضلات و آرامش است. ادامه ...

اسلاید 14:

اسلاید 15:

اسلاید 16:

اسلاید 17:

اسلاید 18:

اسلاید 19:

اسلاید 20:

اسلاید 21:

اسلاید 22:

اسلاید 23: ورزش جهت کاربران کامپیوتر

اسلاید 24:

اسلاید 25:

اسلاید 26: هر یک ساعت یک بار این ورزش ها را انجام دهید و گاه گاهی از جای خود بلند شوید و در طول اتاق قدم بزنید

اسلاید 27: راه های پیشگیری از کمردرد در کارهایی که به صورت ایستاده انجام می شود

اسلاید 28: راه های پیشگیری از کمر درد در محیط کار

اسلاید 29: راه های پیشگیری از کمر درد در محیط کار

اسلاید 30: سایر راه های پیشگیری از کمر درد

اسلاید 31: راه های پیشگیری از کمر درد در خانه

اسلاید 32: ورزش سر و گردن

اسلاید 33: NECK FLEXION: ACTIVE RANGE MOTION

اسلاید 34: :NECK EXTENSION Active Range of Motion

اسلاید 35: NECK LATERAL FLEXION: ACTIVE RANGE OF MOTION

اسلاید 36: NECK FLEXION: GRAVITY RESISTANCE

اسلاید 37: NECK EXTENSION: GRAVITY RESISTANCE

اسلاید 38: NECK LATERAL FLEXION: GRAVITY RESISTANCE

اسلاید 39: NECK FLEXION: HAND RESISTANCE

اسلاید 40: NECK EXTENSION: HAND RESISTANCE

اسلاید 41: NECK ROTATION: Hand Resistance

اسلاید 42: NECK FLEXION: Hand Assisted

اسلاید 43: NECK EXTENSION: Hand Assisted

اسلاید 44: NECK LATERAL FLEXION: Hand Assisted

اسلاید 45: NECK FLEXION: PILLOW EXERCISE

اسلاید 46: NECK EXTENSION: PILLOW EXERCISE

اسلاید 47: NECK LATERAL FLEXION: PILLOW EXERCISE

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید