پزشکی و سلامتپرستاری و پیراپزشکی

استانداردهای پرستاری

صفحه 1:
استانداردهای پرستاری

صفحه 2:
استانداردهای پرستاری توافق هایی هستند که جهت سنجش فعالیت ها به کار می روند و موجب تعیین انتظارات برای مراقبت های پرستاری مور و ایمن می شوند.

صفحه 3:
در استاندارد سازی خدمات پرستاری بایستی به موارد زیر توجه شود: * ماموریت: حفظ حقوق عموم مردم. کیفیت خدمات پرستاري که با رهبري حرفه پرستاري به سوي تنظیم و نظارت بر د خود, انجام مي شود. ‎٠‏ چشم انداز: تعالي کار پرستاري در

صفحه 4:
استانداردهاي حرفه اي» چارچوب کلی کار پرستاري را مشخص و انتظارات موجود از حرفه و کاربرد آنها را براي همه پرستاران در کلیه زمينه هاي كاري تشريح مي كند.

صفحه 5:
لازم است بدانيم - تمام پرستاران مسئول تصمیم گيري ها و اعمال خود در حفظ كارايي شغلي خويش هستند. - مددجويان كانون مركزي خدمات حرفه اي يرستاران هستند. - هدف از كار حرفه اي دست يابي به بهترين برآيند ممكن (احتمالي) براي مددجو است كه با هيج عامل خطرسازي مواجه نباشد. - برستاران بايد به طور مداوم دانش خود را به وسيله آموزشء تجربه و ارزشيابي نهايي ارتقاء بخشند.

صفحه 6:
در نهایت استانداردها به درک بهتر و احترام به نقش های گوناگون مکمل پرستاران کمک می

صفحه 7:
استانداردهای پرستاری 1- پاسخ گویی ‎Orcrvntcbiity‏ ‏2- كسب صلاحيت مداوم ‎Continuing Cowpeteure‏ 3- اخلاق حرفه اى 2© 4- دانش لاس 5- کاربرد دانش ریسم ‎QOpphoatica oP‏ 6- رهبری مورا 7-ارتباطات ۲۳ و ارتباطات حرة ‎a‏ وت حرفهای

صفحه 8:
ياسخ كويى ‎@ovountabllipy‏ ‎٠‏ هر يرستار در مقابل جامعه ياسخكو است. همجنين حيت اطميان ار ‎١‏ که کرد ار بر اسامن استاندار ده و قوانین حرفه اي مي باشد نیز پاسخگو و مسئول است. پرستاران مسئول عملكردهاي خود و پي آمدهاي آن ها هستند. جزني از این پاسخگويي شامل هدایت خود در مسيري است که احترام به حرفه را ارتقاء ‎0

صفحه 9:
كسب صلاحيت مداوم -عع0 بسنم‌شو) * پرستار باید صلاحیت خود را حفظ کرده و به طور مداوم بهبود بخشد (با همكاري و مشارکت ۶ در برنامه هاي تضمین کیفیت و استاندارد سازي ۰ آموزش مداوم و ...)

صفحه 10:
اخلاق حرفه ای ) * هر پرستار باید عقاید» رفتار و باور‌هاي خود را بر اساس استانداردهاي حرفه اي و اخلاقي حفظ کرده و ارتقاء بخشد. ‎٠‏ مراقبت يرستاري بايد بر اساس اخلاق حرفه اي ؛ احترام مددجو » ر.عایت حریم شخصی و امنیت بیمار » ارتقاء کیفیت زندگی» حفظ حرمت بیمان» صداقت و انصاف باشد.

صفحه 11:
دانش یلساسسه) * پرستار از طریق آموزش های مختلف و شرکت 7 در مجامع علمی »کارگاه های آموزشی و ... دانش و مهارت خود را ارتقاء می بخشد.

صفحه 12:
کاربرد دانش عي!عاررجه)) (ه مسل‌سامم) * پرستاران دانش خود را هنگام انجام مراقبت هاي باليني در قالب پایه هاء تئوري ها و فرآيندهاي پرستاري به کار مي برند.

صفحه 13:
Lbeudership ‏رهبری‎ 9 هر پرستار رهبري خود را با ارائه» تسهیل و ارتقاء بهترین مراقبت و خدمت ممکن به جامعه اثبات مي کند. رهبري نیاز به خود آگاهیء احترام» اطمینان» صمیمیت» دید مشترك و يادگيري دارد. 9 رهبري تنها محدود به پرستاران در جایگاه هاي رسمي رهبري نمي باشد. کلیه پرستاران بدون در نظر گرفتن . موقعیت هاي كاري خود فرصت هايي براي رهبري دارند.

صفحه 14:
ار تباطات روا 2۳۵() و ارتباطات حرفهای ‎Reliiowships‏ ویو( 4# هر يرستار بايد ارتباطات حرفه اي» به همراه احترام ۰ | و روحیه مشاركتي و درماني را ایجاد و حفظ نماید. | ار تباطات حرفه اي باید براساس اطمینان و احترام بوده و نتیجه آن بهبود کیفیت مراقبت از مددجو باشد.

صفحه 15:
مصادیق تخلفات انتظامی

صفحه 16:
= تبعیض بين بيماران و مراجعين س ملیت ,نراد , مذهب »موقعیت سای و اقتصادي ( ماده 2 ‎oul‏ ‎pele, es‏ بت موازین. علمي, شرعي, ‎se,‏ = كاري درانجام وظایف ده ‎ow‏ ‏افشاي اسرار بیماران شامل نوع بيماري» مسيردرهما ‎UO‏ ان و دیع و ‏> ‎eon tee‏ ریافت اطلاعات فوق ‎Bes‏ ‏ندارند ) ا 4 ائين نامه).

صفحه 17:
a were ‏حد مجاز‎ =a ‏پیش‎ Reet peer ‎Plata‏ لازم به 2 ۵ طور دی دقیق 7 تباشه ده ‎ow‏ ‏بام ‎VAS ol‏ شقون پزشکي با ارتکاب ‏مومع 0 ‎eee‏ یه دج ‎lait a‏ مال ل ارات 06 متا توهين 9 ‎te ol‏ ‏ا د لوراك ‏ائين نامه). ‏تشريح غيرواقعي وخا بيماري ‏جلوه تاکن نها ‎SUE‏ را یره ‎oll‏ ‏که موحي ابحاد عن اف شرا 02195 اود ‏(ماده 8 آئين نامه).

صفحه 18:
تجویز داروي روان گردان و مخدر به صمورت غیرمتع رف و خارج از جد لازم براي بیمار ن (ماده 9 آئین رعایت تعرفه‌هاي خدمات ‎Co‏ که از سوي مراجع دیصلاح اعلام گردیده است مماده 10 آئین نامه). عدم همكاري لازم ‎Py: eee‏ حوادث 2 ‎So ail‏ و بيشكيري ‎s‏ وأكير كه از طر ‎Js‏ ت بهداشت: درمان ‎Be‏ ووش ‎erlok «‏ 3 اعلام مي‌گردد (ماده 11 8 2

صفحه 19:
جذب بیمار از سسات بهداشتي درماني دولتي و خیریه به مطب با بیمارستان خصوصي ماده 12 آئین نامه). دريافت وجه يا مالي اضافه برانچه که بیماران باید پرداخت نمایند (ماده 13 آئین تامه). انتشار مقالات و گزارش‌هاي پزشكي و تشریح ب فني حرفه‌اي به صورت تبلیغات گمرآه کننده (ماده 15 آئین نامه). استفاده از عناوین علمي و تخصصي غیر تائید شده توسط وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشكي (ماده 16 آئین نامه].

صفحه 20:
تجویز داروهاي خارج از مجموعه دارويي .2 ‎asl oil Tests)‏ خودداري پزشك معالج از ادامه درمان ع 53 مار مربوط به خود (ماده 18 د ‎wer‏ دادع مانن بر نياز ببمار یا خر ‎s >‏ علمي و ‎cole yl‏ مدو و ابزار پزشكي توسط ن (ماده 21 آئین نامه). ‎te‏ نسخه‌هاي داروبصورت ناخواناو بل فهم (ماده 22 آئین نامه)

صفحه 21:
صدور نسخه‌هاي همسان و متحد الشگل (تبصره 1 ماده22 آئین نامه). عد ه استفاده از دا ‎e‏ م تومه نحو ز دارو توسط دکتر داروساز (تبصره 2ماده 22 آئین مه). عدم نظارت مستئول فني پزشکي در زمان ‎Cys ele‏ (ماده 23 آئین ‎Hack‏ عد ‎cule‏ اندا مشخصات نسحه‌ها » تابلوها و جكونكي درج اكهي در اك (ماده 24 آئين نامه). بكار كبري و لت و ابشتعازة از ‎olin‏ بر ‎Ae‏ ‏لمم بسكت کلیه مر كز بهداشتي” درماني ‎wie)‏ 5 آئين نامه).

صفحه 22:
کمک تا آقدامات مناسب و لأرم در موارد ‎oy izes‏ ‎set‏ حرف بر ماده 27 آتین ‎al‏ فررات و آثیر نامه‌ها ا وزارت ‏بهد اشت, ‎he oe‏ و ‎۲ ‏بين تامه].‎ AL) Mare

صفحه 23:
راستگويي, مهارت, دانش كافي, استمرار در ak a ‏کسب دانش‎ روز,دلسوزي و رسيدگي ویژگی ها ی به بيماران .احساس کادر درمان مسئوليت, آراستكي ظاهر و مكارم _ اخلاقي,پرهیز از ازار رسانیدن به بیمارو حفظ اسرار بیمار

صفحه 24:
علل رایج افزایش شکایت از کادر درمانی علل عام: 1.افزایش سطح آگاهي مردم خپایس بودن درآمد ‎eet‏ ‏3.نقش رسانه هاي گروهي

صفحه 25:
عولملرفتاریا) افزلیش‌هزینه هایدرمان6 بسن 205 علل خاص پرستار ن قش‌همکاران۹ دحا لغیر مجاز.ج» موقعیتبا لیکادر.6

صفحه 26:
موارد شايع شکایت از پرستاران -قصورو سهل انگاري در انجام وظایف -تجويزيا تزريق دارو بدون تجويز يزشك 1 -تزريق دارو در شريان يا در در محلي كه منجر به أسيب عضوشود. -كذاشتن كاتتر وريدي به مدت طولاني -تهديد و ضرب و جرح بيمار بويزه كودكان -همكاري در سقط جنين غير مجاز 5 ساعدت شده بیماران -دستكاري يرونده يا افشاي سر آنها -خوداري از کمك به بیماران اورژانسي

صفحه 27:
در خانواده ها- - عدم

صفحه 28:
رضایت : اعلام قبولي و خشنودي درانجام کار است انواع رضایت: تلويحي » شفاهي كثبي

صفحه 29:
1معاینه بهداشتي کودکان در مدارس 2معاینه بهداشتي زندانیان در زندانگاه 3معاینه مسافران در قرنطینه 4موارد همه گيري بيماري هاي مسري 5افرادي که از دادگستري به ‎MR‏ قانوني معرفي مي‌شوند . در پژوهش هاي علمي گرفتن رضایت آگاهانه از بیمار ضروري اطلاعات باید به صورتي ارائه شود که بیمار متوجه مزایا و خطرات احتمالی پژوهش شود.

صفحه 30:
تخلف از قوانين و مقررات پرستاری 1.تأسيس مؤسسه بدون اخذ يروانه 2امتناع از كمك به بیماران اورژانسي 3.افشاي اسرار بیماران ‎١‏ ‏4به كارگيري افراد فاقد صلاحیت حرفه ای درمسسات مراقبتی 5.كمك در سقط ی ۱

صفحه 31:
6اداره موسسه مراقبتی توسط افراد فاقد صلاحیت 7آگیهی تبلیغاتی گمراه کننده و بر خلاف شئونات حرفه اف ی 8.استفاده از عناوين غير واقعي روي كارت و يزيت و تابلو 9.دادن وعده هاي فريبنده به بيماران 0تغییر در نسخه پزشك بدون اجازه 1تغییر در صورت حساب بیمار به قصد سود جوتي 2شتغال به کار در محل غیر مجاز

صفحه 32:
تسبعیضربسینسیماولناز نظر .1 علیت‌نژاد بمذ هممو فعیلجتماعی عدمرعلیتولزیرتانینی لخلاقی. ‎٩‏ ‏باکئلمنی لفشایسرار بیمایلنت تخلفات تحميلمخلورجاضلفوبه بيمار. 6 فد ظا ‎omc cee‏ ( “مى لستفاده ماشواز بسیمار. 5 پرستاری ‎alin‏ لیر وی عدم به كايكيروجدلكثر تلاثرهر. ©

صفحه 33:
مسمومیت »سوختگی »زایمان ؛تصا دفات »سکته های قلبی 3 غزی »خوفریزی ها و شو که جر . اغماء» اختلا لاد" تنفسی شدید و فوريت ها خفگی »تشنج »بیماری هاى عفونى خطرناک مثل مننژیت »بیماری های نوزادانی که نیز به تعویض 2 خون دارند

صفحه 34:
راز پوشی راذ بوشي مطل راز پوشي نسبي رازپوشی نسبی شامل موارد زیر می باشد: 1 1نسبت به خود بیمار ۱ 2نسبت به خانواده بیمار 3نسبت به مراجع قضايي 4در ولادت و جراحات مشکوك 5در ارتباط با بیمه ها و گواهي ها

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان