کسب و کارعلوم مهندسی

استانداردهای کیفیت

دارای 48 اسلاید

nothadi

48 صفحه
1183 بازدید
10 شهریور 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:
به نام خدا

صفحه 2:
مولع ی سر

صفحه 3:
سازمان پین المللی استاندارد موسمه ملی استانارد مرکا موسسه استدارد بای ۱ he ree SHEE Peer, 12120155 ۳ \\ استاندرهای مدیریت کیفیت 0306 Sta ewe SRA oe Seth ‏استاندارتهاى خانواده(»٠٠.15©09) ا‎ ‏سوسس‎ vi oS 00 ‏ره‎ ‎he ‏ات‎ 1SO%1) ژد ری :یل وید پاش وا کی را

صفحه 4:
۱ مقدمه: ا ا ا ا ا ا 0 ا ات 0 ‎sad‏ م ‎Sa er‏ لین سه عامل عوامل زیادی از قبیل دوام ایمنی, خدمات بعد از فروش, به روز بودن» رضایت مشتریان» ی عملکرد فوق در سه شاخص فوق بوده اند. سس اک را را و ‎Forno‏ ‏در سازمان خود شاهد تلاشهلیی در جهت بهبود کیفیت در سایر سازمانها توسط یک سازمان و انجمن های ‎DOOR ene Se te ae oe ae tee‏ م ‎Ree WSOC ene eee eS‏

صفحه 5:
Eeyore tc Peso استانداردهای مدیریت کیفیت. استانداردهاى خانواده (» ‎1505.٠‏ 1507 موس 0100 7707 Peppers موسسه استقدارد وتحقيقات صنعتى ليران.

صفحه 6:
۱ سایمان یو لملی استاندارد 4۰ سایمارلستاندارد لمريكا .© سایماراستاندارد آمان, 9 سایمانٍستاندارد ان سازمارن!ستاندارد لیرلن. 6

صفحه 7:
درس ال ان اراک ریس ری ریات که ورن لسن از رای ی بای ات ل ر سل نكا سارت 0 ضاير را ار و راک ار ری را رش است نا استانداردهاى امريكا را در جامعه جهلنى مورد يذيرش قرار دهد با وجود اينكة موی ان وان اه نی نا با ال کار رک روت رای در تدوين ای اک ان یر ‎lh‏ استاندارد رمتد سین استانارد در موسسات استانتاردساری را بررسی وا رعات موسسه ملی استاندارد آمریکا (51ل81): ا ا ا 0 ی ل م

صفحه 8:
| المللى الكترونيك) و ( سازمان بين المللى استاندارد) از طريق كميته ملى آمريكا مى باشد. اولين قانون استانداردسازى آمريكا در سال ‎157١‏ تصويب شد كه اين قانون بر مبناى سلامت كاركران و حفاظت از سر و جشم كاركران تدوين شده است. امروزه بيش از ‎٠‏ “استاندارد ايمنى تصويب شده توسط موسسه استاندارد وجود دارد كه از نيروى كارء مشتریان و بخش عمومی حفاظت می کند. تقریباً ۱۵۰۰ استاندارد ملی آمریکا وجود دارد كه توسط موسسه ملى استندارد اعتبار ياقته اند ‎icon nos ee Weer NETS os Py nS ee eS a Ce‏ 00 ‎Se ed eee nO Se NO ee ES cet a oe a a‏ بود.

صفحه 9:
سیستم استانداردسازی امریکا امروزه یکی از شناخته شده ترین سیستم های استانداردسازی در سطح جهان می باشد. موسسه استانداردسازی بر ایجاد گسترش و استفاده از هزاران دستورالعمل ین المللی که ۰ب۰ب ۳ محصولات ‎es sy Lo‏ كيرد تأیید اعتبار بوسیله موسسه استانداردسازی به لین معنی است که توسعه دهندگان استاندارد برای ایجاد 0 اند. موسسه ملی استاندارده استفاده از استانداردهای آمریکا را در سطح بین المللی افزلیش می دهد و از ‎Coan ce ier See ee le‏ ۱ ‎TPR SSF ogee De PCPS FOP VE COP ES Co‏ نیازهای جامعه مصرف کننده در داخل مطابقت دارد را بداخل آورده و بعنوان استاندارد ملی پذیرش می کند.

صفحه 10:
8| موسسه لستاندارد بریتانیا (85۱) را را ی لب ‎BES See sce Mere Sis mee es Muerar meni TS Mreel in SemC SS) Pecan]‏ استانداردهای بریتانیایی بسیاری از زمینه ها از قبیل مهندسی, کشاورزی, زراعت, را ۱ را 7 ان ار یل ار ان اک لا رات ء صنعت و تجارت شرکتهاست . موسسه استاندارد بریقانيا یک سازماندهی مستقل دارد ا ا ا ا ا ا ا ا ل ا | 7 ‏ا‎ S) et] ‏كزار داده و اساتدار تهات إن بضورت ی لا رای ار کی رت ری‎ ‏است . مشتريان در بسيارى از كشورها و بويزه كشورهاى ارويايى استانداردهاى‎ ‏را ار ای ارو آن سس و‎ lean ‏کین استاند رو در رمیه های معتلف به آمررش و ارمی هایی بای اهداء مداری و‎ ‏گواهینامه نیز می پردازد و یکی از پیشگامان صدور گواهینامه می باشد که در بیش از‎ rang) ‏ارات سر ریت‎ cy ‏ار ل‎

صفحه 11:
موم استانداین ‎Pg‏ اصلی آن در برلین است . این موسسه مسئولیت تدوين استاندارد در حوزه هاى مختلف در کت ور آلمان را ‎SUT ot)‏ ا 02 ل ‎EE Seat‏ 0 ا ل 00 استانداردهاى بين المللى و ارويايى است . اعضاء آن از سازمانهای تحقیقاتی, تجاری, مسئولان دولتی و همكاريهاى صنعتى تشكيل شده است. "اين موسسه بصورت موثرى كار استانداردها را در آلمان سازمان داده و همجنين وظيفه بررسى استانداردهاى بين المللى و ارويايى و درصورت نياز توسعه آنها در سطح كشور ۳۹ ۳ برعهده دارد. اين موسسه وظیفه هماهنكى لازم ‎wp)‏ ‏مجموعله استاندار دهای آلمان و همچتیر فراهم کردن تعدادی

صفحه 12:
8 سازمان ‎pars S|‏ استاندارد ‎(ISO)‏ ‎ere OHO‏ كلت ‎I Te‏ كران كان رك استانداردكذارى در زمينه هاى مختلف كشاورزى , دارويى, صنعتى, 0 ا 1 استانداردهای جهانی می باشد. این سازمان غیرانتفاعی است که مقر آن در زنو سوتیس بو و در سال 1947 تاسیس گردیده اس سازمان ايزو دربركيرنده بيش از 140 كشور عضو و نماينده مى باشد 0 ا ان 2 2 ا ل ‎oy‏ ‏ات ار سا نا مرن مرت ارس مرن فى نمايد كه اين موسسات وظيفه ترويج ‎٠‏ اموزش و تأييد موسسات ا ا ا 0 توانایی ممیزی سازمانها و سیستم های مختلف را داشته و درصورتی كه يس از مميزى يى سازمان تشخيص بدهند كه سازمان مميزى تس ات ات کی را را ار

صفحه 13:
* 1- استانداردهاى مرتبط با الزامات سيستم هاى مديريت : اين دسته از استانداردها نیازمندیهای مرتبط با سیستم مدیریت را بیان ‎Go‏ کنند . با استفاده از این استانداردها می توان صلاحیت یک سازمان را در رعايت الزامات داخلى و خارجى أن بررسى نمود. م ا ال ا 0 از استانداردها بدنبال كم به يى سازمان براى استقرار يا بهبود سيستم مديريت در يياده سازى الزامات يك استاندارد بوسيله راهنمایی اضافی آورده شده برای عناصر یک استاندارد سیستم *- استانداردهای وابسته سیستم های مدیریت : این دسته از استانداردها قصد دارند كه اطلاعات بيشترى را در ارتباط با قسمت UOTE ‏ا‎

صفحه 14:
ا ۱ ‎eran rer ger CED PICET TNT‏ 000 صاحبنظران مراکز علمی , پژوهشی. تولیدی. اقتصاری آگاه و مرتبط با موضوع ضورت می كيرد. اين موسسه سعى دارد كه استانداردهاى ملى در جهت مطلوبيت ها و مصالح ملى و باتوجه به شرايط ا لما 3200 كسدكان ؛ بازركانان, مراكز غلمى و تخصطي و نهادها و اسازيانهاق دولك باش ا 50000 ‎Tol eee‏ )9 اا ل 0321000 ا ا ا م اا ا ‎wl‏ ‏ا ااا ا اا 0100 کالاهای صادراتی و درجه بندی آنها را اجباری نماید . 1 ror IP vare Serre vane] PP Pavey Pec err Srv aE ROM KReVSrEV aT ent EET SEC Sree MRE SS Tore MST hee Tey ray EL) 0 ‏تا ار رل را‎ ter ober ‏نظام تأبید صلاحیت ایران مورد ارزیابی قرار داده و در صورت احراز شرایط لازم گواهینامه به آنها‎ Breen rar gcse ere Pearse

صفحه 15:
‎Ree es ۳‏ موس میداد رک ‏لالس ‎0000-6 | ‏موسبه استاندارد و تحقیقات صنعتی اران استاندارنهاى مديريت كيفيت ا ‏استاندارتهاى خانواده ‎)1505..٠ ٠‏ هت ‏506 ‏ارف

صفحه 16:
ا استانداردهای‌خانواده (1509000 1 Per ORS Pe reo pes ‏ا‎ ‏مديريت كيفيت مى باشد . استانداردهاى سرى ايزو 9000 در واقع تعيين كننده ويزكيها يا مشخصات‎ 00 ‏ا‎ DORE) 1 PN ‏ااا اا ا‎ mets) SOs mer Pe ‏بازرسی صددرصد به صورت پیوسته قابل نأمین نیست بلکه کیفیت باید در فرایند تولید و آن هم در‎ (0 ‏ااا م ا ل‎ 00250007 ‏بر‎ ve Tare) Dare My ‏ا لا‎ branes Presvrrrrgie ‏اا ال‎ Pee Seer SEPT DROW mony evar. BS) cre ‏ا ل ل‎ eee ea . ‏ايزو 9000 كه مبناى سيستم مديريت كيفيت را تشريح و اصطلاحات مورد استفاده را بيان مى كنة‎ اساتدارة ايزو 9001 كه توازمتذيهاى يك سيسكم مديريت كيفيت را بيان مى كن استاتدارد 9004 كه رهتسودهابى براى بهيود اتريخشى و كارايى سيستم مديريت كيفيت ارائه مي ‎ney| Corl ren ee YP‏ 10 1 [ 1 0011001

صفحه 17:
1S09000:2005 etl ‏این استاندارد , واژگان و مبانی سیستم های مدیریت کیفیت را تعریف‎ * ‏مى كند . اين استاندارد براى رفع ابهامات استاندارد ايزو 9001 تدوين‎ ‏شده است.‎ * الزامات و يا خواسته هاى سيستم مديريت كيفيت و يا خواسته هاى ‎Lepr)‏ ا * مجموعه استانداردهای ایزو 9000بین الزامات و پا خواسته های سیستم ا 0 ال ‎Po) pw wee Lee) error] Ce Pere‏ تمايز قائل است. الزامات يا خواسته هاى سيستم مديريت كيفيت در استاندارد ايزو 9001 مشخص شده است. اين استاندارد خود الزامات و يا خواسته هاى مربوط به محصولات را تعيين نمى كند بلكه اين الزامات توسط مشتريان و يا توسط خود سازمان بيش بينى و تعيين مى كردد.

صفحه 18:
‎parry‏ سازمان بین لمللی استندارد موسسه ملى استاندارد أمريكا 10 ‏اسامی تعدادی از سازمانهای استاندارد + ‏سول رس اس ‎Fees pen‏ ‎ ‏تس ‏استانداردهای مدیریت کیفیت ‎ae‏ ‏را و ‎payee ‎erro ‎(ISOs.‏ رف ‎ ‎ ‎۱50۱

صفحه 19:
‎ee‏ سیستم های مدیریت * 1- تعيين نيازها و انتظارات مشتريان و ساير طرفهاى ذينفع. ا ا ا ا ل ال ا ‎Ror Mee see Rete aCe eRe‏ ‎CC Oven ae‏ | *- ایجاد روش هایی برای اندازه گیری ها جهت تعیین اثربخشی و کارایی هر فرآیند. * 6- به كاربردن اين اندازه كيرى ها جهت تعيين اثربخشى و كارايى هر فرايند. ا م اا ال ۱[ ‎aol‏ ا ا 0 ‏* سازمانى كه رويكرد فوق را مى يذيرد درمورد توانايى فرايندهاى خود و كيفيت ‎erta ep tt) ree ry‏ ا 0

صفحه 20:
۹ ایندی: دوم ی کرک زج سروس ی رای ‎ull‏ ی تیا سس ان اراک رایع بل وروديها به خروجيها استفاده مى كند يك فرايند است. براى اثربخشى عملكرد مازمان ارم است تعداه زیادی از فرایندهای مریط يب هم و اول ساسا 5 - دب« خط مشی کیفیت و اهداف: دار کدی لیات تحت رس رات اب مان ال مک ی کیت ای رال اس بای ات عبت ری ‎Orel‏ Cores en reer ee Ror Renee ae ere yh kere ree Pewee] Cerca 8) Fee erate Pecan)

صفحه 21:
[0 verve mer a Semoun ep yy ‏سس‎ 7 Teed ۳ Be oe eS eee Sere ke OE geend nT ty ‏حصول اطمینان از انکه یک سیستم مدیریت کیفیت موثر بای رسیدنبه اداف»ایجاد جرا و برقررگهداشته می شود‎ حصول اطمیا ‎Late Te ose‏ یا تصميم كيرى در مورد اقدامات مربوط به خط مشمى كيفيت و اهداف كيفيت. تصمیم گیری درمورد اقدامات برای بهبود سیستم مدیریت کیفیت . مستندسازی: ‎ES OES Mn pemed ren eee ee Ree ve aN rs ome)‏ 1 ‎ROK ire ees ot ee) a eget‏ فراهم آوردن آموزش هاى مناسب. ‏لك ‎ ‎SES Seen ‏با‎ ae

صفحه 22:
Peper ere Pn (prac M ene py were Comey eto. Sere ‏سيستم مديريت كيفيت انجام مى شود, يافته هاى مميزى براى ارزيابى‎ ‏اثربخشى سيستم مديريت كيفيت و شناسايى فرصت هاى بهبود مورد‎ 2 0 ‏ال‎ ‏مقاصد داخلی انجام می شود. ممیزی شخص دوم توسط مشتریان‎ سازمان یا توسط سایر اشخاص از جانب مشتری انجام می گیرد. 9 verre EC OCD] H ‏از وظايف مديريت رده بالا , انجام ارزيابى هاى نظام يافته مرتب در‎ POW ‏ا ا ا ا‎ ‏با توجه به خط مشى كيفيت و اهداف كيفيت است. اين بازنكرى مى‎ ‏تواند شامل بررسى نياز به تطبيق خط مشى كيفيت و اهداف كيفيت با‎ وا ارات را بر طرف ان باد

صفحه 23:
‎NS 3 oho See |‏ زره ولمم رای ای ای بت رضايت بيشتر مشتريان و ساير طرف هاى ذينفع مى باشد. اين ‎alos!‏ 5 ‏* تحلیل و ارزیابی وضعیت موجود جهت شناسایی زمینه هایی که به بهبود نیاز دارند. ‎dog Sly Sloal gust ‎» Slral a wuliws cagr ySoo slo Je ol) sgrime * ‏ارزیابی راه حل ها و انتجاب از میان آنها.‎ © ‎Breer ree tT] BC WU Ee pee Stee) Larva ‏و از را تا را از ۰ کیره منظور تعیین زا ار ‏رسمی عشیدن ۳ ‎

صفحه 24:
مقلمه 0100 0000 52011 ‎ce rare el‏ موسسه استاندارد آلمان موسسه استندارد و تحقیقات صنعتی این Roary erie 60۰ 0 eae setter ISON ‏شيا‎ ‎ey ‎_ 190۶ ‏یدنه ها محمول‎ 190 ناه ری ,بل وید

صفحه 25:
استاندارد :1509001 ا ۳ ۱ ‏و‎ gy eC ord Petey Pepe A SP ‏أست:‎ os بخ با چا ما و هدف و دامنه کاریرد اسماندارد را شرح داده . ‎ele‏ ‎oy ede!‏ الزامات مرتبط با سیستم مدیریت ار ری ‎Ba peeve oy] Fes val ms eveg ves Py]‏ 1 Fc Sar eat 9 bm ee) Yeeros Ce es 530000000

صفحه 26:
ا نکات می تواند اثراتی به شرح ذیل را بر عوامل عملکرد کلیه امم ۱9 ‎eat‏ كذارد. وفاداری مشتری تداوم كسب و كار سازمانت و الكوشدن آن. نتايج عملياتى نظير ميزان درامد يا سهم بازار. ا ا ا ‎i, GR ele Aner‏ همسو سازى فرايندهايى كه دستيابى به نتايج دلخواه را ممكن مى سازد. ‎mOsn)‏ ا ا ا ا ا 2 ا 0 ۱9 تا رتط اند 9 در ‎Srv)‏ ۳ اعتماد طرف هاى ذينفع نسبت به كارايى و اثر بخشى سازمان. ای لب ررك ل امرك مان وحم یات مین ان ان کل درائر بهينه سازى هزينه ها و صرف منابع و همجنين انعطاف يذيرى در ‎yw ved awh‏ ال ‎wo el> jrsie Slajljb a,‏ 295

صفحه 27:
كاك ابن كات می نواند اثرانی به شرح دیل را بر عوامل عملکرد کلبه سازمان برجای ‎elk‏ 9 ۰ ی یر رن رک رن Pee eal eel bere) been ere ete AC 2 Ree See eer ‏ل‎ Ce Selo ae * همسو سازی فرایندهایی که دستیابی به نتایج دلخواه را ممکن می سازد. و را از زب ال ۱ را ان زا بهبود مداوم. * اعتماد طرف های ذینفع نسبت به کارایی و اثر بخشی سازمان. ؟ تالا ایجاه اررش هم برای سارمان و هم برای تام تنندگان لن که دراثر رهب سازی هزینه ها و صرف منانع و همچنین اتعطاف پذیری در باسح گوبی سری و مشتری به ار يم

صفحه 28:
كأ ريات ارائه شده در استاندارد 1509001:2000 00 * استاتدارد در ابتدا سازمان را ملزم به ایجاد , تدوین و اجرای یک سیستم مدیریت کیفیت نموده و سپس ‎eles Lepr i Ny rere al eresys‏ زر ۳ ۱ استانداردها سازمان بايد ا نمايد. ‎cod‏ ا اال ل ‏ا ا ا ا ال ال 0 ‎pera nrg te oe]‏ 000 ‎Bee rgo Ps ser be reel re Fea bes se Pee emore oy rena eae eS ane o Pon 11001000000 CC ‎۳ pera ere evar Yo ey oe Cprac Farrer rove a ee vevarey AFe ‏دهد.‎ ‎Beye re Pd roe fed Fre vars By Pees vireo Nee

صفحه 29:
سازمانبین لملی اساندرد موسمه ملی تاد آمیکا اموس العبارد برعي | امی تعدادی از سازمانهای استاندر ‎oo‏ موسسه ابتاندارد و تحتیقات صنتی اران 53006 ‏0ط‎ ‎150 ‏رد‎ ev tc) 1SO% +€ er ‏رورت‎ ان ری ,تعیل هید

صفحه 30:
ee 5 Se ae ce PO Roemer aeewes PEL its owe BETS pov eo Soe Eee ese) ‏دستيابى به منافع طرف هلى ذينفع به شمار مى رود. اجراى سيستم مديريت كيفيت و بهبود مداوم اثربخشى أن به طرق ذيل فراهم‎ pole * الف) انتقال و تفهیم اهمیت برآورده کردن خواسته های مشتری و همچنین الزامات مربوط به قوانین و مقررات سازمان. " ب) تعیین و برقرار کردن خط مشی کیفیت. * ج) حصول اطمینان از اینکه اهداف کیفیت تعیین شده اند. FOE Van epee eS TOM CP OED Pe MCS Uae TOM Come PORTO ‏ارشد بای اطمیتان حاصل نماید که خط مشی کیفیت‎ " الف) براى مقصد سازمان مئاسب استه. ‎ees ieee oe a Tole SS bee oa‏ ا 1۱ * ج) جارجوبى براى تعيين و بازنكرى اهداف كيفيت فراهم آورد.

صفحه 31:
79 سب سیستم مدیریت کیفیت دارا الى للك محيريت اأركنه بايد اک كيفيت ازجمله ای که جهت برآورده ‎emUP yey‏ 20 محصول موردنياز هستند در واحدها و سطوح مرتبط در درون ‎Breer emoere Sarg) eer)‏ ا ل 0 سای ‎wilh [ills era‏

صفحه 32:
CA Ser ee row gone aceNrgu I eres fr bomcenty ri 5-8 530 ارزيابي فرصت هايى براق بهيود و لزوم اعمال تغييرات در سيستم مديزيت كيفيت ازجمله خظ مشی کیفیت و اهداف کیفیت باشد. دروندادهای بازنگری مدیریت باید شامل اطلاعاتی راجع به موارد ذیل باشند: * الف) نتایج ممیزی ها ب) بازخور از مشتری * ج) عملکرد فرایند و تطابق محصول 7 ا 200 * و) تغییراتی که می تواند بر سیستم مدیریت کیفیت موثر باشد ‎Pr ro ne ree Oe‏ Fyre eee ‏ا ا ا‎ er Noreen e CS ee) Mets es ee ‏اقدامات مرتبط با افزايش اثربخشى سيستم مديريت كيفيت و فرايندهاى آن ارتقاء محصول در‎ 1 irene Peal se

صفحه 33:
مدیر سر ‎eve‏ 5 مت الم کی رس هر ‎Ab) eA‏ رون درس تا ورن راد دام ۱ رضايت مشترى از طريق تأمين نيازهاى مشترى را تعيين نمايد. كاركنان يكى از منابع مهم سازمان محسوب مى شوند لذا كاركنانى كه كارهاى موثر انجام مى ‎Eee Dy‏ ال ‎OD rere)‏ ال ا | باشند. سازمان باید فعالیت های زیر را برای منایع انسانی خود انجام دهد. * الف) صلاحيت لازم براى كاركنانى كه كارهاى موثر انجام مى دهند تعيين نمايد. ‎Paes Fy] renova es Bere sored Coes‏ بت 75 ار ار را " د) اطمينان حاصل كند كه كاركنان از ارتباط و ‎called crroal‏ كه انجام مى دهند و نحوه تشريى مساعى خود در تأمين اهداف كيفيت آكاه هستند

صفحه 34:
| پدیداورنده هاى محصول طرح ريزى يديداورى محصول پدیدآوری محصول شامل تمامی فعالیت ها و فرایندهای لازم از له تصميم به توليد محصول تا تحويل محصول به مشترى و خدمات يس از فروش مى باشد. سازمان بايد فرايندهاى موردنياز براى محصول را طرح | ‏ا ا‎ ules ola 9 sy * الف) اهداف كيفيت و نيازمنديهاى تعيين شده براى محصول *ب) نیاز به برقراری فرایندها و تأمین منابع مرتبط برای محصول 1 محصول و يذيرش محصول 1 ‏ا‎ Tne ‏تاصق صم قدا‎ 1 iron en Pee Par)

صفحه 35:
[۱9 Ran 1 Revenge reve bCeW tel s epee Penererth rely eel evs bc 00 Peer ay * الف) اثبات تطایق محصول * ب) حصول اطمینان از تطایق سیستم مدیریت کیفیت وچ رضايت مشترى؛ به عنوآن يكى از انداره كيرى هاى عملكرد سيستم مديريت كيفيت سازمان بايد اطلاعات ‎BOS 0 0 eraey‏ مميزى داخلى: سازمان بايد مميزى هاى داخلى را در فواصل برنامه ريزى شده انجام دهد تا تعيين كند كه ‎iui‏ 500 0100 ‏ا ا‎ es ‏ب) به صوّرت اتربخش اجرا و برقرار تكهداشته مى نوو‎ * ا یر را ره ا ار اطمينان يابند كه اقدامات لازم بدون وقفه براى رفع عدم تطابق هاى شناسايى شده و علل آنها انجام شده

صفحه 36:
‎wa 5‏ يايش و اندازه ى فر ایندها: سازماتها بايد 0 ‎et‏ را براى بآيش و در موآرد مقتضى برأى اندازه كيرى فرايندهاى سيستم مديريت كيفيت بكار كيرند. اين روشها بايد نشاندهنده توانايى فرايندها در جهت دستيابى به نتايج تعيبن شده باشد. زملنى كه نتليج طرح ريزى شده حاصل نكردد اصلاح و ا ل ا ل ل ل ۱ سازمان باید ویژگیهای محصول را برای تصدیق اينکه نیازمندی های محصول تأمين شده است اندازه كيرى نمايد. ترخيص محصول و ارلئه خدمت ا زملنى كه ترتيبات برنامه ريزى ‎RES Bey ‏ا ل ا‎ aed 19 PW el any geo era sc oe ergV a ee EM Ty

صفحه 37:
سازمان پین المللی استاندارد موسمه ملی استانارد مرکا موسسه استدارد بای ۱ he ree SHEE Peer, 12120155 ۳ \\ استاندرهای مدیریت کیفیت 0306 Sta ewe SRA oe Seth ‏استاندارتهاى خانواده(»٠٠.15©09) ا‎ ‏سوسس‎ vi oS 00 ‏ره‎ ‎he ‏ات‎ 1SO%1) ژد ری :یل وید پاش وا کی را

صفحه 38:
5 سوال اول ۱-چه عواملی برای کسب موفقیت جهت حضور مداوم در بازارهای ‎seed neice a)‏ ۱ ‎ae ene ie ks Lae as‏ نت ‎en ee ne ey re‏

صفحه 39:
| سوال دوم Se ee eed TE gee ieee re cal :)۵۱151( ‏الف آموسسه ملی استاندارد آمریکا‎ موسسه ملى استاندارة آمريكا يك موسسه خصوصى غير انتفاعى است كه بر روند ايجاد استاندارتهاى جامع براى محصولات. خدماث ‎٠‏ ‏اسيستمها و برستل امريكا نظارت مى نمليد . لين مسسه نماينده اصلى آمريكا در دو موسسه بزرك استاندارد بين المللى (كميسيون بين ا 0000 ب)موسسه استاندارد بريتانيا (1ا 5 8) 0 ‏ا ا ا ا‎ enna ۱ ar ToONS ro re” EDU e=s Toe Pree eM PP Ke PRT ORES MPR pe LOLI ee ee gene ee eee eee] om reps sera ra eepeae 220700

صفحه 40:
"ج)موسسه استاندارد آلمان(110©) انيس لسار لدان جر سال 183 تيسن وهقتر الى أن جر يرلين لست : لين عيصسه مساوليت أصلى كتين لسطتنارد جر حوره ‎Ee‏ اا ا ‎Brome‏ 6 لین موسسه یک موسسه خصوصی و غیر انتفاعی است و اعضاء آن از سازمنهای تحقیقتی, تجاری» مسئولان دولتی و همکاریهای صنعتی تشکیل شده است. 000000100 *سازمان بين المللى استاندارد يكى سازمان جهائى براى استاداردكذارى در زميته هاى مختلف كشاورزى ‎٠‏ داروبي» صنعتى؛ مديريتى و .. مى باشد و وظليقه اصلى ‎Dare upne Nay ta enn Ricte‏ ی 00 ‎ean ae‏ ۳ب 1 )151121( ‏"5)موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتى ايران‎ 20100 ‏"لین موسسهتتهامرجع رسمی کشور ین است ا ااا‎ Bees ieee ected ered ‏ل‎ ‎Pee ee een ren fees a Renee ve re cee Per ery toe Uae one oo Bee ener ee emcees Dore ae ceed rer “ر)استانداردهاى خاتواده (1509000) "ز)استاندارد 150900012005

صفحه 41:
5 سوال سوم خر ۲ 1 ۳-استاندارهای سری ایزو ‎٩۰۰۰‏ را توضیح دهید؟ ‎Peak Cae 17‏ مبنای سیستم مدیریت کیفیت را تشریح و اصطلاحات مورد استفاده را بیان می کند . استاندارد ایزو ‎٩۰۰۱‏ که نیازمندیهای یک سیستم مدیریت کیفیت را بیان می کند استاندارد ‎٩۰۰۴‏ که رهنمودهلیی برای بهبود اثربخشی و کارایی سیستم مدیریت کیفیت ارائه می نماید. هدف این استاندارد بهبود عملكرد سازمان و رضايت مشتريان و ساير افراد ذينفع اسستد در بین استانداردهای فوق» تنها استاندارد ایزو ‎٩۰۰۱‏ مورد ممیزی قرار گرفته و به آن گواهینامه تعلق می گیرد .

صفحه 42:
سوال ججهارم ‎Rea 020 OM CRUMP Sen eCard‏ سیستم مدیریت به چند طبقه تقسیم شده است؟ ۱- استاندردهای مرتبط با لمات سیستم های مدیریت : لین دسته از اساندردهانیازمندیهای مرتبط با سیستم كك .با استفاده از لین استانداردها می توان صلاحیت یک سازمان را در رعلیت الزامات داخلی و خارجی آن بررسی نمود. را 50 استقرار یا بهبود سیستم مدیریت در پیاده سازی الزامات یک استاندارد بوسیله راهنمایی اضافی آورده شده برای ‎irs‏ ای ی ۱7| ا ا اا 1

صفحه 43:
ee lcd 5- كاربرد مميزى سيستم مديريت كيفيت؟ ممیزی ها برای سنجش میزان براورده شدن الزامات و یا خواسته های سیستم مدیریت کیفیت انجام می شود. یافته ۱ گیرد. ممیزی شخص اول توسط خود سازمان برای مقاصد داخلی انجام می شود. ممیزی شخص دوم توسط مشتريان سازمان يا توسط ساير اشخاص از جلنب مشترى انجام مى كيرد. مميزى شخص ثللث توسط سازمانهاى ا ا

صفحه 44:
5 سوال ششم - هدف از بهبود مداوم » افزایش احتمالی دستیابی به رضایت بیشتر مشتریان و سایر طرف های ذینفع چیست و شامل چه اقداماتی است؟ تحلیل و رزیبی وضعبت موجود جهت شنامییزمینههایی که به هید یا درد تعبین اهداف برای بهبود جستجوى راه حل هاى ممكن جهت دستيابى به اهداف ارزیابی ره حل ها و تخاب از مان نها 8 هد 1 oan rele PN A ea Se ar] رسمیت بخشیدن به تفیوات.

صفحه 45:
اس ۷ - کلیات استاندارد 2000 :1509001 را توضیح داده شامل چند بند است ؟ پا ار 1 “ 222111111111 مراجع اصلاحات و 2ك Pacer ato ‏را‎ ‏ار‎ ‎۱ ا 530000

صفحه 46:
5 سوال هشتم - الزامات ارلئه شده در استاندارد 1:2000 150900 را نام ببرید؟ الف )الزامات عمومی استاندارد در ابتدا سازمان را ملزم به ایجاد . تدهین و اجرای یک سیستم مدیریت کیفیت نموده و سپس بر حفظ آن و ۹ ب )الزامات مربوط به مستندسازی اسر سا مدیریت کیفیت سازمان دارند

صفحه 47:
| سوال نهم 9 - مسئوليت مديريت شامل جه مواردى مى باشد؟ -تعهد مديريت ‎ne aea PE Pe De Fes on NTS APE EIT‏ 0/077 منفع طرف های ذینعبه شسار می رود ا؟-طرح ريزى طرح ريزى مناسب سيستم مديريت كيفيت داراى اهميت مى باششد مديريت ارشد بليد اطمينان خاصل نمليد كه اهداف كيفيت ازجمله آنهابى كه جهت برأورده كردن نيازمنديهاى محصول موردنياز هستند در واحدها و سطوح مرتبط در درون سازمان تعيين شده لند كه بليد قابل ناز ‎OTE‏ 0 pres ‏ار‎ ‏تس‎ هر سازمائى براى رسيدن به اهداف خود تيازمند استفاده از متابع مى باشد مديريت متابع تقش مهمى در تحقق اهداف سازمان دارد. لذا سازمان ‎d‏ ا ا اا | ا ا ا ‎eter eC en‏

صفحه 48:
: گرد آورندكان خانم فاطمه مسعود خانم سلطان شاهی خانم ميرزايى عيوضخانى

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
20,000 تومان