کسب و کارعلوم مهندسیمنابع انسانی و مشاغلمهندسی صنایع و مواد

استاندارد سازی در آموزش ضمن خدمت

صفحه 1:
نظامهای اداری تطبیقی پیشرفته استاد دکتر غلامحسین حیدری فمی تفرشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی قاسم زارعی خوشاب

صفحه 2:
استانداردسازی در آموزش ضمن خدمت

صفحه 3:
شایستگی‌های کارشناسان نیروی انسانی ۱- با استانداردهای آموزش آشنایی داشته باشد و بتواند حداقل یکی از آن‌هارا بکار بندد ۲- به مدیریت کیفیت جامع مسلط باشد. (یعنی ارنباط آموزش را با سایر فرایندهای سازمان درک کند) ۳- به مباحث و اصول یاددهی و یادگیری و ۲۳۵1۲0119 مسلط باشد. ۴- مفاهیم و تکنیک‌های آمار و روش تحقیق را در حد ۸۲01۷3106601 بداند.

صفحه 4:
تعریف استاندارد استاندارد مجموعه قواعدی است که برای تولید محصولی معین تدوین و توسط سازمان شناخته شده‌ای مورد تصویب قرار می‌گیرد. هدف استاندارد ساده‌سازی امور و کسب نتایج بهینه است. استاندارد باید بر اساس تجربیات و قواعد علمی و منطقی تدوین شده باشد.

صفحه 5:
فواید استاندارد ارلثه روشهایصحیح محاسباتتخصصی-1 ۲- تبییرقولعد و مشخصانو ویژگیهایمحصول ۳- ب کنو ختی وهماهنگسازیس روا حد ها مختلفتولید ۴- گردش‌صحیحلطاهاتو جلوگیرواز لتافسرملیه و مان ۵- کاهشقابل‌سوجه هزینه‌ها ۶-لمکان‌توسعه قابل‌توجه تولید از نظر ک‌میو کیفی

صفحه 6:
اصول استاندارد لستاندارد بساید مبتنی‌سر یسک ولفق‌جمعی‌ساشد ۲-لستاندارد ب مج رای وج كردد. ۳-لنتشار یکلستاندارد زمانیارزش‌دارد که در یکمقیاس‌قابل‌وجه بسه‌اجرا دیبیاید. ۴-لستاندارد کسردراز طریقانتخایسکلستاندارد موجود و بسعد بسه کارگیروو تسثبیتآرانجام میپذبرد. ۵-لستاندارد بساید در ف ولصاومانی‌معیرمورد بازنگریو تسجدید نسظر قرار گیرد لیر ولصل نبايد خيلىكوتاه با طولانىباشند لاكثر كشويها يكدويد ينجسله را صورد نظر قرار میههند) ۶-لگر بسکلستاندارد نستولند بسرخیکا رکردها با ویژگیهای ی کسحصول را تسشریح کسند بساید آزمووهایمربوطه را سعریفیا از لستانارد دیگرواستفاده کسرد. = ۷- ضرویتو لزیم بسکرگیرواستاندارد بسسته بسه قولنیرو شولیطاجتماعیو فرهنگودارد که «باید بس‌سیار مورد تسوجه قرار یرد

صفحه 7:
چند استاندارد در حوزة آموزش منابع انسانی ۱- استاندارد 10015 150 2- استاندارد ۱۷۷۵2 3- استاندارد ۸۵15۱ NTA-ITA ‏استاندارد‎ -4

صفحه 8:
استاندارد 10015 150 در ۱۵ دسامبر ۱۹۹۹ سازمان جهانی استاندارد ‎dnternational Standard Organization)‏ یک استاندارد ۱۴ صفحه ای حاصل تجربة ۲۰۰ محقق را ارائه داد که به 05 مشهور شد. این استاندارد یک استاندارد رویکردی است و روشی را به ما ارائه نمی‌دهد. به عبارتی زبان فلسفه است.

صفحه 9:
استاندارد |۸۵۱5 .اين استاندارد يك استاندارد ابزارى است يعنى تاكيد آن ب

صفحه 10:
استاندارد ۱۱۲۸۵-1۲۸ یک استاندارد تکنیکی است و تاکید آن بر تکنیک‌های انجام کار مثل فرم‌ها و چک‌لیست‌ها است

صفحه 11:
0 چیسک American Society for Training & Development )1۹۴۴ ‏انجمن آمریکایی آموزش و توسعه ( تاسیس‎ بزرگترین انجمن دنیا در زمینه پادگیری در محیط کار و متخصصین عملکرد است. ۶۰ عضو و متحد این انجمن از حدود ۱۰۰ کشور جهان می باشند و ۰۰ سازمان » شرکت تجاری فراملیتی با اندازه متوسط و کوچک را شامل می شود. همچنین برخی دولتها . آکادمی ها . شرکتهای مشاوره ای و ارائه دهندگان کالا و خدمات از اعضای این سازمان می باشند.

صفحه 12:
0 چیسک American Society for Training & Development 0۹۴۴ ‏انجمن آمریکایی آموزش و توسعه ( تاسیتن‎ این انجمن جایزه ای تحت عنوان ۸۷/۸۵/۲۵ 865۲ ۲0 ۸5 دارد که به سازمانهایی تعلق مى گیرد که بتوانند موفقیت یا عملکرد خوبی در سطح سازمان در نتیجه آموزش کارکنان به دست بیاورند.

صفحه 13:
0 چیسک American Society for Training & Development GAPE ‏انجمی آمریکایی آموزش و توسعه ( تاسیمی‎ بعضی از سازمانهایی که در سال ۲۰۰۵ این جایزه را بردند عبارتند | Barclays Bank (UK) Booz Allen Hamilton Capital One Services Caterpillar CheckFree Financial Services Colorado Springs Utilities ‘Computer Sciences Corporation Deloitte & Touche USA EMC Corporation Residential India (India) Intel Corporation Johnson Controls

صفحه 14:
0 چیسک American Society for Training & Development GAPE ‏انجمی آمریکایی آموزش و توسعه ( تاسیمی‎ این سازمانها توانسته بودند که : ۱- از نگاه صرف به آموزش به عنوان یک برنامه عادی به گسترش آن در سطح سازمان تغییر نگرش دهند و بدین ترتیب کارایی و اثربخشی و در نتیجه بهره‌وری را در سازمان خود افزایش دهند. ۲- آموزش و یادگیری را یه عملکرد فردی و سازمانی پیوند دهتد. (شعار اين انجمن) ۰- آموزش را به عنوان یک استراتژی تجاری مطرح کنند

صفحه 15:
مراحل استاندارد 15010015 8 Identified Performance Gap | Design and Planning Training | — Defining Training Needs = Evaluation of Training Monitoring Training Outcomes + Process 3 - ‏سس‎ ‎Providing for Training L ‏ب‎

صفحه 16:
مراحل استاندارد 10015 150 ۱- تدوین استراتژی‌ها و وضعیت مطلوب سازمان ۲- مطالعه و شناخت وضعیت موجود ۲- تطبیق وضع موجود و وضع مطلوب و تبیین تبازهای آموزشی ۳- طراحی و تدوین طرح درس آموزش برای رفع یا تقلیل نیاز ۴- اجرای برناه‌های آموزشی ۵- سنجش اثربخشی دورة آموزشی ۶- نظارت مستم

صفحه 17:
تدوین استراتژی‌های و وضعیت مطلوب سازمان نقش کارشناس آموزش منابع انسانی: ۱- شرکت در جلسات هیات مدیره سازمان ۲- مشارکت در تدوین برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت سازمان ۳- مطالعه سبک‌های مدیریت سازمان‌های بزرگ و موفق دنیا ۴- پیش‌بینی نیازهای آموزشی حاصل از توسعه سازمان

صفحه 18:
مطالعه و شناخت وضعیت موجود نقش کارشناس آموزش منابع انسانی: ۱- ترسیم نیمرخ منابع انسانی سازمان ( تحصیلی. جنسیت. سن و سال) ۲- بررسی نارضایتی ان و کیفیت خدمات ارائه شده ۳- تحلیل کارایی کارکنان سازمان ۴- سنجش اثربخشی عملکرد کارکنان ۵- بررسی جایگاه سازمان در بین سازمان‌های رقیب ۶- تحلیل وضعیت بودجه و سوددهی سازمان

صفحه 19:
تطبیق وضع موجود با وضع مطلوب و تبیین نیازهای آموزشی نقش کارشناس آموزش منابع انسانی: ۱- فراهم‌سازی زمينة مطالعه روی منابع شناخت نیاز رهبران دانشگاه دانشجویان کارکنان و اعضای هیات عملی جامعه

صفحه 20:
انواع مطالعات نیازسنجی روی منابع انسانی نسیازسنجیسرلساس‌نسظر خواهین لین وش بسیشتر بسولیگروه‌هایمتخصصم ثم علمان‌لعضای -1 هیاتتعلمی ک ارشناسان‌خبره و کسانی‌که بسه نیازها ولقعی‌خود در محیط کار لشرلفد ایند کسایبرد دارد. ۲- نسیازسنجیبرلساس تسجزیه و تحلیل‌سازمان‌لیرنبازسنجیسرلساس‌گرد آووطاهاتدربارة مهاو شک ایکنا زو لطلاها تجمعیتیصور تم ی سیرد. مثلایجود مدبیلن‌مسردر شرکت‌هشدار دهنده

صفحه 21:
طراحی و تدوین برنامة درسی نقش کارشناس آموزش منابع انسانی: ایجاد تیم کارشناسی برای تصمیم گیری درباره موارد زیر: ۱- ضرورت اجرای دوره ۲- اهداف آموزشی به شیوة رفتاری ۳- محتوای آموزشی ۴- روش تدریس ۵- مدت زمان آموزش ۶- شرایط علمی و اداری شرکت‌کنندگان ۷ نحوق سنجشن اتربخشى دوره لت تت لت ‎-٩‏ شرایط معلمان ‏۰ ابزار آموزشی ‎

صفحه 22:
اجرای برنامة آموزشی نقش کارشناس آموزش منابع انسانی: ایجاد تیم اجرایی برای اجرایی موارد زیر: ۱- تدوین تقویم زمانی اجرا ۲- تدوین نظام اطلاع‌رسانی ۳- انتخاب اساتید مدرس ۴- جذب شرکت‌کنندگان ۵- فراهم‌سازی امکانات و خدمات آموزشی و رفاهی ۶- تامین اعتبار و بودجه ۷- نظارت مستمر بر فرآیند اجرا Se

صفحه 23:
سنجش آثربخشی دورة آموزشی نقش کارشناس آموزش منابع انسانی: ایجاد تیم کارشناسی برای اجرای موارد زیر: ۱- سنجش نظام آموزشی ۲- سنجش فرآورده‌های یاددهی

صفحه 24:
نظارت مستمر نقش کارشناس آموزش منابع انسانی: نظارت و مراقبت مستقیم و غیرمستقیم بر موارد زیر است: ۱- حفظ جایگاه خود و نظام آموزش ضمن خدمت در رده‌های بالایی سازمان ( رده‌های استراتژیک) ”- تيمهاى مطالعات منابع انسانى و حفظ توان تخصصى و شايستكى آنان ۳- عملکرد تیم‌های تدوین برنامة درسی ۴-مدیریت اجرایی خوزه‌ها ۵- کارایی. کیفیت و اثربخشی دوره‌های آموزشی

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان