علوم مهندسیمهندسی صنایع و مواد

استاندارد ISO 9001 :2000

صفحه 1:
دورة آموزش 2000 : 9001 150 4 8ب 2 2

صفحه 2:
بخش مهارم + تشریع الزامات استاندارد 2000 :9001 180 4— سیستم مدیریت کیفیت الف,) شناسايي فرايندهاي مورد نیاز ب.) تعیین توالي و تاثیرات متقابل فرایندها ] م ) تعيين معيارها و روشهاي مورد نیاز براي اجرا و کنترل فرایندها د ) در دسترس بودن اطلاعات مورد نیاز براي اجرا و پايش فرایندها ۰) اندازه‌كيري » پایش, و تجزیه و تملیل فرایندها

صفحه 3:
بخش چهارم : تشریم الزامات استانداره 2000 :9001 150 4- سيستم مديريت كيفيت (ادامه ) - مدارك مورد نياز تعيين شده توسط سازمان - سوابق كيفيت

صفحه 4:
بخش جهارم : تشریم النامات استاندارد 2000 :9001 150 4- سیستم مدیریت كيفيت (ادامه ) - دامنة سیستم مدیریت کیفیت - تریح و توجیه استثنائات - روشهاي اجرايي مستند شده در سیستم ( یا ارجاع به آنها ) - تشریح ارتباط بین فرایندها

صفحه 5:
بخش جهارم : تشریم النامات استاندارد 2000 :9001 150 4- سیستم مدیریت کیفیت (ادام) 1 1- تصویب مداركت 2 بازنگري و به روز نمايي 4-2- نیازمندیهای| 3- شناسايي وضعیت تغییرات و ویرایش جاري ‎a‏ سازي ‏4-2-3- كنترل / مدارك 5- اعتبار و شناسايي مدارك. ‏6- شناسايي و کنترل مدارك برون سازماني ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎A‏ 7- شناسايي و جلوگيري از استفادة مدارك منسوخ ‎ ‎ ‎

صفحه 6:
4-2- نیازمندیمای| مستند سازي 4-24 کنترل سوابق مدت زمان نگهداري دسترسع

صفحه 7:
بخش مهاره : تشريح الزامات استاندارد 2000 :9001 150 | عوامل موثر بر كستردكي مستندات سيستم مدیریت کیفیت

صفحه 8:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 تهية شواهدي از تعهد به توسعه و بهبود اثربخشي سیستم مدیریت کیفیت از طریق + تاکید به سازمان در مورد اهمیت تامین نیازمندیها (مشتري . قانمي و مقرراتی) تهية خط مشي كيفيت انجام بازنگري‌هاي مدیریت تعيين اهداف كيفيت تدارك منابع مورد نياز

صفحه 9:

صفحه 10:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 براي اهداف سازمان مناسب باشد . تعهد به تامین نیازمندیها تعهد به بهبود مستمر اثربخشي سیستم مدیریت کیفیت چارچوبي براي تعیین و بازنگري اهداف کیفیت در داخل سازمان اعلام و درك شده باشد . براي تداوم مناسب بودن مورد باننگري قرار گیرد .

صفحه 11:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 الف ) در واهدها و سطوم مرتبط ‎dls‏ ۳ سازمان تعيين شود . 5-4-1- یه ب ) قابل اندازه‌گيري باشد . اهداف کیفیت ل ع ) با خط مشي کیفیت سازگار باشد .

صفحه 12:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 ‎call‏ ( تامین نيازمنديهاي سیستم مدیزیت کیفیت ‏5-42 طرح‌ريزي للم ب ) تامین اهداف کیفیت سیستم مدیریت کیفیت ‎ ‏۱, )در زمان برنامه‌ريزي و امراي تغییرات سیستم مدیریت کیفیت . يكپارچکي آن مقظ گردد .

صفحه 13:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001

صفحه 14:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 اطمینان از ایجاد . اجرا و حفظ فرايندهاي سیستم مدیریت کیفیت گزارش عملکرد سیستم مدیریت کیفیت گزارش نيازهايي براي بهبود |__ اطمینان از آگامي از نيازمنديهاي مشتري در سراسر سازمان

صفحه 15:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 ۳ 5-5-3 ارتباطات داخلي ایجاد فرايندهاي ارتباطي مناسب در سازمان با (عایت اثربخشي سیستم مدیریت کیفیت

صفحه 16:
بخش مهارم : تشریم النامات استاندارد 2000 :9001 ‎ISO‏ ۳ فواصل زماني برنامه‌ريزي شده اطمینان از مناسب بودن . کفایت و اثربخشي سیستم بررسي فرصتهايي براي بهبود تغييرات در سيستم مديريت كيفيت از جمله خط مشي كيفيت و اهداف كيفيت - نكهداري سوابق بازنكري

صفحه 17:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 5-6-2- وروديهاي بازنگري نتايج ممیزیها ( داخلي خا(جي ( اقدامات اصلاهي 9 پیشکیرانه بازفور مشتري ‎oe‏ | عملکرد فرایند تغییرات ‎eau» na‏ مدييت كيفيت| تطابق محصول توصيه‌هايي بباي بهیود

صفحه 18:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 بهیود اثربخشي سیستم مدیریت 1 کیفیت و فرايندهاي آن 4903 -5-6-3 بازنكري مديريت و ةففخصول در _ نيازمنديهاي مشتري تصميمات و اقدامات در ارتباط با اين موارد : منابع مورد نياز

صفحه 19:
: الثامات استاندارد 2000 :9001 150 6-1- تامین منابع - = و تامید منابع هوا نیاز به منظور : افزايش رضايت مشتري

صفحه 20:
بخش چهارم : تشریم الزامات استانداره 2000 :9001 150 ) ‏منايع (ادامه‎ ee po -6 62 منابع انساني تحصیلات 6-2-1- کلیات آموزش صلاهیت کارکنان بر اساس : مهارتها

صفحه 21:
بخش چهارم : تشریم الزامات استانداره 2000 :9001 150 6- مدیریت منایع رس 62 منابع انساني تعيين صلاحيت کارکنان موثر بر کیفیت آموزش یا سایر اقدامات براي تامین این نیازها 6-2-2- صلاحبت » آگاهي و آموزش ارزيابي اثربخشي اقدامات انجام شده حصول اطمینان از آكاهي کارکنان از ارتباط و اهمیت فعاليتهاي آنان نگهداري سوابق

صفحه 22:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 6-3- زیر ساختها ؛ تعیین و تامین و حفظ زیر ساختهاي مجرد نیاز براي تطابق با نيازمنديهاي محصول شامل :

صفحه 23:
بخش مهارم : تشریم النامات استاندارد 2000 :9001 ‎ISO‏ ) ‏منابع (ادامه‎ ee po -6 6-4- محیط کاری تعیین و ادارة محیط کار براي تطابق با نيازمنديهاي محصول فاكتورهاي فيزيكي ( نور, صدا , دما , «طوبت ) لوازم حفاظت فردي تناسب نوع کار با کارکنان

صفحه 24:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 7-1-برنا يزي شكل دهي محصول | سا اهداف تيفيت و نيازمنديهاي معصول =— فرایندها مستندات منابع تصدیق , صحه‌گذاري . پایش , بازرسي و آزمون محصول = معيارهاي پذیرش محصول ‎a‏ سوابق

صفحه 25:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001

صفحه 26:
بخش مهارم : کشریم النامات استاندارد 2000 :9001 ‎ISO‏ 722 فرايندهاي مرتبط با مشتاي ۱ تعیین نيازمنديهاي محصول ۱ / رفع مغايرتهاي قرارداد/ سفارش با آنچه که قبلاً اعلام شده بود [ ] توانایی سازمان در تامين نيازمنديها أ | تاييد نيازمنديهاي غير مكتوب مشتري قبل از پذیرش توسط سازمان) کنترل تفییر نيازمتديهاي محصول ( اصلاح مدارك - اطلاع كاركنان ) نگهداري سوابق

صفحه 27:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 ‎7-2١‏ فرايندهاي مرتبط با مشتري ‎EL‏ ‏اطلاعات محصول ( تبلیغات ۰ بروشور و ..۰) ‏7-23 ارتباط ‏سفارشات و قراردادها ‏با مشتري ‎ ‏بازخور مشتبي از جمله شکایات

صفحه 28:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 ‎OP sl 1‏ 7-3-1- طر ‎sie‏ انرق 9 طراحي و توسعه 3 3 2 مدن یه ‎265)i‏ ی

صفحه 29:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 نيازمنديهاي قانوتي و مقرراتي اطلاعات بدست آمده از طباهي‌هاي مشابه قبلي سایر نیازمندیهای فضروري — بازنگري از نظر کفایت

صفحه 30:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 تعيين ويزكيهاي محصول براي استفادة مناسب و ايمن ‎si‏ ‎GWsajGi a6‏ |_| 7-3-3- ستانددها ‎٠١‏ معتارفات يَدَدْرسَ داده‌ها به طراحي از طراهي 1 محصول ‏1 ‏تدارك اطلاعات مناسب براي خرید , تولید و اراية خدمت

صفحه 31:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 ‎el‏ در مراحل مناسب ]7 ارزيابي ننایج براي تامین نیازمندیها شناسايي مشکلات ‏لد پیشنهاد اقدامات لازم ‎ ‏اس افراد مرتبط با آن مرهله از طراهي مود بزنکی) ‎ ‏هه نگهداري سوابق

صفحه 32:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 7-3-5- تصدیق طراهي و توسعه حصول اطمینان از تامین نیازمندیهای ورودي ‎cals‏ و توسعه بوسيلة ستانده‌ها نکهداري سوابق ( تصدیق - اقدام ضروري )

صفحه 33:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 ‎Joao‏ اطمینان از تامین نيازمنديهاي کاربردي محصول بوسيلة ان ‏نكهدارى سوابق ( صحدكذاري - اقدام لازم )

صفحه 34:
بخش چهارم : تشریم الزامات استانداره 2000 :9001 150 7- شکل دهي محصول (ادامه ) 7-3- طرامي و توسعه 7-3-7 - کنقرل تغیبرات طراحي و توسعه شناسایي تغییرات بازنگري . تصدیق و صحه‌گذاري ر در صورت مقتضي ) نکهداري سوابق

صفحه 35:
بخش مهارم : تشریم النامات استاندارد 2000 :9001 ‎ISO‏ 7- ا ۳ تطابق محصول خريداري شده با مشخصات خرید ‎me, ۱‏ 7-4-1- فراینه نان عزف ‎ob‏ ‏يد ‏حور معيارهاي ارزيابي ‏سوابق ارزيابي

صفحه 36:
بخش مهارم : تشریم النامات استاندارد 2000 :9001 150 7- شکان محصول رادم ) ضحم 7-4-2- اطلاعات خريد ‎ih‏ 7-4-3- تصديق محصول خريداري شده ‏حصول اطمینان از تامین نيازهاي خرید بوسيلة محصول خريداري شده ‎ ‎ ‎ ‎ ‏تصدیق در محل عرضه کننده ( سازمان - مشتري ) ‎ ‎ ‎

صفحه 37:
بخش مهارم : کشریم النامات استاندارد 2000 :9001 ‎ISO‏ در دسترس بودن اطلاعات ( مشخصات محصجل ) در دسترس بودن دستورالعملهاي كاري 7-6-1- کنترل تدارك ‎d‏ استفاده از تجهیزات مناسب تولید و خدمات در دسترس بودن و استفاده از تمهیزات پایش و اندازه‌گيري | اجراي خعاليتهاي پایش و اندازه‌گيري ترخیص و تحویل

صفحه 38:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 7-62 صحه گذاري فرايندهاي تدارك تولید و خدمات 7-5-3- شناسايي و رديابي شناسايي در سرتاسر مراحل شکل دهي محصول تعیین وضعیت محصول (ديابي محصول

صفحه 39:
ش مهارم : تشریم النامات استاندارد 2000 :9001 ‎ISO‏

صفحه 40:
بخش مهارم : کشریم النامات استاندارد 2000 :9001 ‎ISO‏ mek ‏نگهداري 5 سس‎ 7-646 yay "| ‏محصول‎ ‎۱ — an

صفحه 41:
تعیین فعاليتهاي"پایش و اندازه‌کیری ‎Oued‏ تجهیزات مور نیاز کالیبره در خوامیل معین:: بر اساس استاندا ردهای اندازه‌کيري شناسايي"وضعیت کالیبراسیون محافظت از تنظيماتي که نتایم اندازه‌گيري ۱ بي‌اعتباز ‎ess‏ متحاخظت 1[ بر[ عیب یا ‎ARTY GILL Gb Vas‏ 9 انبازش نگهداري"سوابق

صفحه 42:
بخش مهارم : تشریم النامات استاندارد 2000 :9001 ‎ISO‏ [8- اندازه 77999۳8795 3حلیل و بهبود 8-1- کلیات : برنامه‌ريزی و اجراي فرايندهاي پایش . اندازه‌گيري . تجزیه و تحلیل و بهبود براي : تطابق محصول تطایق سیستم مدیریت گیفیت بهبود مستمر اثربخشي, سیستم مدیریت کیفیت تعیین روشهاي قابل کاربرد از جمله خنون, آماري

صفحه 43:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 پایش اطلاعات مرتبط با انتظار مشتري ( براي تعيين تامین نيازهاي مشتري توسط سازمان ) تعيين روشهاي جمع آوري و استفاده از اطلاعات

صفحه 44:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 81- اندازه گیر 5 | يد روش اجرايي مکتوب 8-2-2- فواصل زماني برنامه‌ريزي شده مميزي داخلي تعیین تطابق با ترتیبات برنامه‌ريزي شده تعیین تطابق با نيازمنديهاي 9001 150 تعيين اثربخش بودن اجرا و حفظ سيستم برنامه مميزي داخلي نگهداري سوابق

صفحه 45:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 9 9 3 تهبود ( ادامه ) | - اندازه کی ۱5 9058-2 كديري تعيين روشهاي مناسب براي يايش و اندازهكيري فرايندهاي سيستم مديريت كيفيت به منظور نشان دادن توانايي فرايندها براي نيل به نتايج طرحريزي شده .

صفحه 46:
پایش و اندازه‌گيري ويژگيهاي محصول براي تصدیق تامین نيازمنديهاي محصول مرامل مناسب از شکل دهي محصول نگهداري سوابق تطابق با معيارهاي پذیرش افراد مسئول براي ترخيص محصول ترخیص و تحویل محصول پس از تایید نهايي ( یا توسط مشتري )

صفحه 47:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 fi ) ‏اندازه گیری 3 و تهیود ( ادامه‎ -8[ bias -8-3 | روش اجرايي مکتوب شناسايي کنترل براي پيشگيري از استفاده یا تمویل ناخواسته مسئولیتها و اختیارات مربوط به تعیین تکلیف محصول نامنطبق تصديق مجدد اجازة ارفاقي ( مرجع صامب اختیار : مشتري) نكهداري سوابق

صفحه 48:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 له اقفاره ری » دجزبه و فعایل و مود زاس 4 تمزيه و تملیل خاده‌ها تعیین . جمع آوري و تجزیه و تملیل اطلاعات به منظور : الف ) مناسب بودن و اثربخشي سیستم مدیریت گیفیت ب ) ارزيابي بهبود مستمر اثربخشي سيستم مديريت كيفيت «ضایت مشتري تطابق با نيازمنديهاي محصول ويژگيهاي فرایندها و محصولات عرضه کنندگان

صفحه 49:
بخش جهارم : تشریم النامات استاندارد 2000 :9001 150 8 اندازه کيري » تجزیه و تحلیل و بهبود (۳] ,8-5- )3934 8-6-1- بهبود مستمر : افزایش مستمر آثربخشي سیستم مدیریت کیفیت از طریق : خط مشي کیفیت تجزیه و تحلیل داده‌ها اهداف کیفیت اقدامات اصلاحي و پیشکیرانه نتایم ممیزیها ر داخلي و خارمي ) بازنگري مدیریت

صفحه 50:
بخش چهارم : تشریم الزامات استاندارد 2000 :18019001 9 ندازه گيري » تجزبه و تحلیل و بهبوه (۳۳ ,8-5- )3934 روش اجرايي مکتوب بررسي عدم تطابقها ( از ممله شکایات مشتریان ) | [8-5-2- اقدام تعیین علل عدم تطابق‌ها اصلاحي بررسي نیاز به اقدام براي جلوگيري از وقوع مجدد آنها تعیین و اجراي اقدامات مجرد نیاز سوابق بازنگري اقدامات انجام شده

صفحه 51:
بخش مهارم : تشریم النامات استاندارد 2000 :9001 ‎ISO‏ | انذازهكيري» تجزيه و تحلیل و بهبود ۱۱ ۳۳ ,8-5- )3934 روش امرايي مستند تعیین عدم تطابق‌هاي بالقوه تعيين علل آنها بررسي نیاز به اقدام براي جلوگيري از وقمع آتها تعیین و امراي اقدامات سوابق بازنگري اقدامات انجام شده

62,000 تومان