کسب و کارعلوم مهندسیمدیریت و رهبریمهندسی صنایع و مواد

اصطلاحات و تعاريف و اصول هشت گانه مديريت

صفحه 1:
جزوه شماره1 اصطلاحات و تعاريف و اصول هشتكانه مديريت ا 42 atu! از ۱0

صفحه 2:
۳ erie DEW ir igen Cera ‏اه‎ ee Oo ON ONE OCR a one eee bee Sc اختيارات (م# ص ده) و روابط آنها توضيح (مؤلف) : 1 ۱ ()_مورد نیاز براي انجام دادن کارها | ore acai. Dkeelye) ۱ ‏ال ل ا ا‎ اختيار(م > ك») : قدرت حكم دادن (0-) يا تصميم كيري ‏ تا ‎R a‏ م 0 ere IO ON CaaS AU ‏ا‎ OLA as De ‎OTe a aa oS aca See 3-6‏ بنكاه ‎RN aan ere Ea eee‏

صفحه 3:
ا ‎One|‏ نمض دس وت ) ترتيب مربوط به مسووليتهاء اختیارات و روابط بين افراد رب هت مب 0 فعاليتهاي نك سازمان 0239-3 pC eet ‏كه كار در آن انجام‎ eee PE VeSIER ‏ل‎ OSI ‏فضاي‎ 7 ‏مي كيرد. فضاي كاري جزو زيرساخت ها محسوب مي شود.‎ at ‏محيط یم‎ cae Rae Se ne Roe Cote Ie eee يادآوري: شرائط شامل عوامل فيزيکي . اجتماعي » روانشناختي و زیست 0

صفحه 4:
OR eee | SX) Pee Cie eR GECEXD IRL) AC ole ‏استفاده: كتئدة‎ 225007 0 0 ۱ تس ۱ RS SOLS ee Bento ocd ‎nese‏ هت ‏سازمان (1-3-3) یا شخصي که محصولي (2-4-3) را ارائه مي کند. ‏مثال: تولید کننده ۳ . توزیع کننده مولع . خرده فروش(۳۵ یا م ا 2600 ‎۱ ‏ا ل‎ BETSY eC ‎ ‎ ‎ ‎eA esate) ‎ite eon WETS RCS erent ence Meee EASY

صفحه 5:
0 Een ae GmCEC pC) Oe Orie PRONE a FR CP OPT aR Ca ape مثال: | et HRI AS PIR NCS ON RCRD 0 Orbea ‏ل‎ Pe CA ee RCS ek SES ees ene eS reno CORSETS ‏از يك سازمان باشد.‎

صفحه 6:
0 os ee ee STE NS Re ene ee Aaa erected ‏کنذ,‎ يادآوري : دروندادهای يك فرایند عموما بروندادهای سایر فرایندها هستند. فرایندها کر 22000000 عموما برنامة 0 ۳ تا شده به اجرا در مى آيند تا ارزش افزوده( كاه 044) حاصل كردد. 1 : 0 0 3 ‎Ea‏ د ها 8ه برونداد عنام لا0:0. ا لا ا ا اال ا م ل

صفحه 7:
oS ‏فرایند ادامه)‎ 3-4-1 < ‏سس‎ | 1 eeMoee ie G ca eee dese me) a ۲ بعنوان 00022 0 طریقه مشخص شده اي براي اجراي يك فعالیت يا يك فرایند (2-4-3) 9 eee eat SECS 3 يادآوري: هرگاه روش اجرايي بصورت مدون باشد. غالبا اصطلاح "روش اجرايي مکتوب " ‎provedure)‏ ل ۳ ‎aes‏ بکار مي برند.مدركي (3 ترس ‎eee Ree Ten een ese veces‏ 00 ‎RUPE tral‏

صفحه 8:
0 3-4-2 محصول يي )1-4-3( ‏ماحصل يك فرايند‎ ESS ee i Senne ey ne ena esr 7 3 v v (ii o> fle gl poleas rye ‏ا ا ا‎ eal سخت افزار(براي مثال: قطعات مكانيكي موتور) ا ا لتم بسياري از محصولات متشکل از اجرابی هستند که متعلق به انواع کلی مختلفی از محصول می باشند. ‎a ee ROC Crs Vince Ne PSE cad ORR ean mena ACen‏ مواد ‎BS cane SN eG COTE CS cog On ae ean Wye rROON RU TS Fe)‏ ‎[۳ Cea tl Reset teen CIR Joa Oe Ree Oem FON Core Pence ‏ا ا ا ا ا‎ ‏مورد نحوه بكاركيري خودرو)‎ ‎ ‎

صفحه 9:
3 لحل ام 5 3 ‎eo‏ اصطلاحات 4 ‎ei‏ يف < 3-4-2 محصول(دامه) ‎mee Om FLTC FC ean Paes POOREST IO A‏ 07 مشتری(5-3-3) انجام مي گیرد و عموما ناملموس استارائه يك خدمت ممکن است شامل موارد زیر باشد: * فعاليت انجام كرفته برروي محصول ملموس عرضه شده توسط مشتري(مانند خودروبي كه بايد تعمير شود) فعاليت انجام كرفته برروي محصول غير ملموس عرضه شده توسط مشتري(مانند اطلاعات ارائه شده جهت 7 00 ۳ تحویل يك محصول غیرملموس(ماننداطلاع رساني در زمینه انتقال دانش) ۲ ایجاد شرائط محيطي مناسب براي مشتري(مثلا در هتل ها و رستوران ها) يادآوري: سخت افزار و مواد فرایند شده غالبا بعنوان م ناميده مي شوند. اين دو نوع محصول ملموس ند. مقدلرسخت افزار مشخصه اي قابل شمارش ‎een rear ee eNO eH FeO‏ ‎pny prawn gor fers eb eee Eee‏ و ‎eC Ee ede ae ann ao)‏

صفحه 10:
‎en! pt)‏ اصطلاحات و ‎ei‏ يف ا سس هدنگ 0 ل ‎ies‏ ودركي داراي انواع مختلفي اننت از قبيل: ‎ese RE pts ce“ On CE TNE een‏ پست شناختي (بیولوژيکي)) ‎ee cea Ree nC Talo‏ اك رفتاري(مانند ادب» درستكاري: صداقت) ‎ee Tone 007‏ ‎| aeen Ee ‏7 ۳۹| سرعت يك هواپیما) ‎ee ee eres ei‏ ‎ ‎ ‎2 ‎32 ‎32 ‎32

صفحه 11:
9 « 5 1 3 تشریح اصطلاحات و تعاريف ۱ ۳ ری 5 آجباري رت يادآوري: "عموما تلويحي مي باشد " يعني در عرف یا رویه عمومي يك سازمان (1-3-3) ۰ 0 ‏ار‎ Boe) see) يادآوري: براي نشان دادن نوع خاصي از الزام و با خواسته مي توان توصيفگري(2)) ‎ore‏ ل 1 براي ‎PAL peer tn eregen cons fea FP‏ و خواسته مشتري يادآوري: الزام و یا خواسته ممکن است توسط طرفهاي ذینفع مختلفي ایجاد شود. 1 oe ON) eer ‏دانسته هى اشوس‎ Bi ail lea Tea ‏لت‎ see) BD ne En tee IK is a) ees ee oe) an ETSY el ‏يك مدرك(2-7-3)‎

صفحه 12:
تشر ‎fe‏ اصطلاحات و ار ۳۱ 000 3-1-1 میرانی کد سبوعد اي از ويژگيهايی(1-5-3) ماهيتي. الزامات وبا خواسته ها (2۳1-3) را برآورده مي سازد. رت و درس رس ره ‎ae)‏ رت را رن ويژگي تخصیص یافته (0۳7۲0۷) به يك محصول . ء فرایند يا اه لك یلك ‎Fa Seen‏ ا لا يادآوري: اصطلاح كيفيت ممكن است همراه يك صفت از قبيل ضعيف» خوب يا عالى به كار برده شود.

صفحه 13:
۳ 5 اصطلاحات و تعاریف دسر سر تن سل 2 پات درک بت سر تسه ا ري ولتت سر تفت تیور سار یی سر تعس ار 0 ویزگیهای ماهيتي .الزامات و ا مثا لس رس سر کالاها باشد که توسط مشتری تصریح مي شود وویزگيهاي خدمات حمل ونقل كه توانابي آثرا براي برأورده ساحتق 0 ‎By pe ee‏ بار در راسد رار بت تسلوستره سرا ابستی بر سل ول با میرن ریس سل رنتل و تیرد پاش ‎I le ee ere are a‏ ‎Cee ae‏ Spee aT : ۲۳۵۶۵ (OU MA aa trey 1 ‏ل‎ ‏ل ا ل‎ plese 0 *_کیفیت مداركگ

صفحه 14:
تشریح اصطلاحات و تعاریف ادبم رده یا رتبه تخیر بافته به انراع الزاسات زر با شراستد ساي ‎EIS)‏ مربوط بد كبنيت ‎CoE) yea‏ و استفاده عملي يكسان باشئد. مثال : درجه بليط هواييما و درجه هتل مندرج در راهنماي هتل | ‏ا ا‎ oY (Ore dwt ei id توانابي يك سازمان (1-3-3) . سيستم (1-2-3) يا فرايند (1-4-3) براي بديدآوردن يك محصول (2-4-3) به نحوي که الزامات و با خواسته هاي (2-1-3) مربوط به آن محصول را برآورده سازد.

صفحه 15:
یر 1 ‎Sve‏ ارت ك3 | ‎a‏ ‎at‏ رسمه مس ‎0 aa LL Peo ‏است.‎ ‎۳ (Spee 0 ‏از‎ Se) bere) eae role owe cate eh Ie Ciara) oe 0 er hee ‏ا‎ a) et ao! ‏خوامل متددي از‎ 4 ey aly Hb pe shesbp ely per oh jail 2 ‏ل ا ل ار ساد ‎a eaes) on‏ ا ا ل الت مشتري استء اما نبودن آن نيز ضرورنا دلالت بر بالا بودن سعلح رضايت مشتري ندارد. ا ا ۱ 0

صفحه 16:
3-4-3 بروزم سم م) فرايندي(143) منحصر بفرد, متشکل از محموعه اي از فعاليتهاي سامت و تنترل شده سبراد با تاریخربای شروح رز بايان» قد ‎See‏ ‏دستيابي به هدفي منطبق با الزامات(2-1-3) معين انجام مي كيرد و ‎OF a Ss) ys GO os‏ یادآوري: يك پروژه منفرد مي تواند بخشي از ساختار يك پروژه بزرگتر باشد. یادآوري: در برخي از پروژه ها همگام با پیشرفت پروژه ۰ اهداف دقیق تر مي سر ۱ ما رت یادآوري: ماحصل يك پروژه ممکن است يك یا چند واحد از محصول (4-3- 2 بأشد. 00 شده

صفحه 17:
‎eo‏ اصطلاحات و تعاریف سره سر سس سرت مجموعه اي از فرايندها (1-4-3) كه الزامات و با خواسته ها (2-1-3) را به و سم( مسا (2-4-3. فرا ایند (1-4-3) با سیستم (1-2-3) تبدیل مي کند. یاداوری: اصطلاحات طراحي و تکوین گاهي مترادف با یکدیگر و گاهي براي تعریف کردن مراحل مختلف فرایند كلي طراحي و تگوین بکار مي روند. پادآوري: ممکن است یك توصیفگر (صفت با مضاف الیه) براي مشخص کردن ماهیت آنچه که طراحي مي شود و تکوین مي یابد. بکار رود (براي مثال طراحي و تکوین محصول با طراحي و تکوین فرایند)

صفحه 18:
تشریح اصطلاحات و تعار یف 3-5-4 قابليت رد بابي (رهاط حص ) اك دن وار تارب ‎eed Se‏ ار مرا تواند پد سوارد زیر سرپووط باتد : ميدأ 2 2 اتاريخجه فرآوري 0 oS ae

صفحه 19:
5 سس ۱ eC ‏ا‎ TOS Reet me Ree ‏ا‎ eee Mero ee Pia ARISE an PPR C Pm RON «ne Oe UE RIC a ‏پشتيباني نگهداري و تعمیر‎ ياذآوري: قابليت اعتماد فقط براي توصيفهاي كلي در موارد غير كمي بكار ميرود. 0 1 POS reer oe eae Seer Oo orn Ces ee Cone FE PC Py FOC om Os ERGM ‏ا‎ can) Cl i NY a Noa Reeser ad FPPC a Pee ET Pee EO ere Very fom Cn ere ne Cov eon Sere ME Coat. eee sone! الل ‎Fi Ore eee COI eer eco AS tLe) Secor neg‏ لازم براي نگهداري و تعمیر يك وسیله در مدت ا اك AER

صفحه 20:
ل 0 02122 2 ‏ا ال م ال‎ CaO en fc Agee ad ‎ya‏ تر بي دف ‎asa‏ لا لل ا ل لت ‎CRG ESESD)‏ 0-2 1 ‎| ‏ا ا ا ا‎ nea ۱ ‏تعیین اهداف‎ ‎a EERE REE ‏چيزي که در رابطه با کیفیت (1-1-3) جستجو شود یا مقصود باشد. ‎ ‎ ‏يادآوري: اهداف کیفیت عموما مبتنی بر خط مشی کیفیت (4-2-3) سازمان می باشد. ‎peeeoeeme EECA‏ ا

صفحه 21:
WW ‏ا‎ ‎000908١ -‏ © باشند. لامشخص-ح/وعم 186 ‎ates CURE TC)‏ ۱ ‎Cee ae Rae IO)‏ ‎res BR YIPe Per‏ ۱ (داراي محدوده زماني )لصاصارا - 7" م000 ‎i‏ ‎TT‏ ره ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱ ‎ee eH ee UU‏ الا

صفحه 22:
تشریح اصطلاحات و تعاریف | مجموعه عناصرداراي ارتباط دروني يا داراي تعامل ‎YP.‏ ا و هس وس بر ۱۱۹۸ سيستمي (1-2-3) جهت تعیین خط مشي و اهداف و دستيابي به آن اهداف ‎BUCS eke Re RON merry‏ 1 ‎penne eS ne ore Che Dh Ree LUT Coronel‏ ‎Bes een VS a nen creel Pe Tea Len eN‏ ‎OS se er ee oral‏ سيستم مديريت(2-2-3) جهت هدايت و كنترل يك سازمان (1-3-3) از نظر ت (1-1-3)

صفحه 23:
تشریح اصطلاحات و تعاریف هه بر ‎Cerne 1S OIF)‏ ل ‎owe Ce Re Rea)‏ هه یم هب ‎PEG Eeay eS te A Poet Po ere RE ‏ا‎ ‎)1-1-3( ‏كيفيت‎ ‎|۱۳ ‏ا اا‎ S TI ‏کیفیت(4-2-3) و اهداف کیفیت (5-2-3). طرح ريزي کیفیت(9-2-3).‎ ‏ا ات ا‎ ‏مى باشد:‎ )]2-2

صفحه 24:
تشريح اصطلاحات و تعاريف لمك ا يي را SNC rae Ce De I ts ‏الست‎ ae cde eC re TOS ae a ‏ا ا‎ ee pera OEIC ‏كنترل‎ 3-2-0 بخشي از مدیریت کیفیت(8-2-3) که بر برآورده کردن الزامات و یا خواسته ا ب | ۱ 01 32-11 بخشی از مدیریت کیفیت (8-2-3) که بر ایجاد اطمینان از اينکه الزامات و یا خواسته هاي اا ‎Cary | pr reorr war tn‏ ا ا

صفحه 25:
OO a crs CRN a Bo | ore corre ie ۷ cae titan Os Ee. con eg |۱۹ een See bee eee ‏ا‎ Ee ae LSE ‏كارابي(15-2-3)يا قابليت رديابي(4-5-3) مرتبط باشد.‎ ا سم سل سم ۱9 فعاليتي که به منظور افزایش توانايي برآورده کردن الزامات و یا خواسته ها (2-1-3) بصورت پي در پي انجام مي گيرد. 3-2-4 اثربخشی یس سروس( ميزاني كه فعاليت هاي برنامه ريزي شده تحقق يافته و نتايج برنامه ريزي شده بدست آمده ار Cae DORE! ‏وابطه‌بین تتایج بدست آمده و سنایم استفاده شدم‎

صفحه 26:
تشريح اصطلاحات و تعاريف (Ore aac, OUT RE os برآورده شدن يك الزام و با خواسته (2-1-3) 0 برآورده نشدن يك الزام و با خواسته(62-1-3 3-6-3 عيس سوت 5 برآورده نشدن يك الزام و يا خواسته (2-1-3) در رابطه با كاربرد مورد نظر يا كاربرد مشخص شده ا ا لك متضمن عواقب حقوقي. بخصوص در مورد مسائل مربوط به مسوولیت در قبال محصول. مي باشد. بنابراین اصطلاح "عیب " را بايستي با نهایت احتیاط به کاربرد.

صفحه 27:
Cee ee RS اقدامي که براي از بین بردن يك عدم انطباق (2-6-3) بالفعل تشخیص داده شده انجام. مي ‎Rea‏ ل هه مت ‎Sse fogs eR PU PAC cep Ce EN Ree eee CPE] ‏بالفعل تشخیص داده شده انجام می گیرد.‎ ‏و ‏اقدامي که براي از بین بردن علت يك عدم انطباق (2-6-3) بالقوه یا سایر شرایط نامطلوب ا ل ‏يادآوري: اقدام بيشكيرانه به منظور ييشكيري از وقوع انجام مي كيرد. در صورتيكه اقدام ۱

صفحه 28:
3 a “dy Py ‏تشريح اصطلاحات و تعاريف‎ 3-6-7 بازكار ييف لوسوم) PTS EC voces eed oor Ey Peon Ce ‏خواسته ها (2-1-3) انطباق يابد.‎ (Comer nee 2) PE Sen Sey CRT el Seen es RYE mE) Pee oe See Cpe] Ren يادآوري: بر خلاف بازكاري ‎٠‏ تعمير ممكن است بر بخشي از محصول نامنطبق اثر بكذارد يا آنرا تغییر دهد 3 يادآوري: تعمیر شامل اقدام جبراني هم مي شود که بر روي محصولي که زماني منطبق بوده لا ار بعنوان بخشي از فعاليتهاي نگهداري و تعمیر 3-6-8 درجه بندى ‎Re‏ رصم م ا اال 21 خواسته هايي (2-1-3) متفاوت با الزامات و یا خواسته هاي اولیه منطبق سازد

صفحه 29:
تشریح اصطلاحات و تعاریف Cee a ee 3-6-3 | در يك فرایند (1-4-3) Cees Ame ees A) اقدامي که در مورد يك محصول (2-4-3) نامنطبق انجام مي گیرد تا مانع استفاده از آن در کاربرد مورد نظر اصلی گردد. ‎asp oe Eb ea |b‏ هار مس مت ‎[۳ SOME Se ELC EEN In Renee SCRE STON ‏م۱‎

صفحه 30:
اد ات مسا Fe er pean eer PC ‏و‎ ‎۱ CED) Fe Fo Cons I enn ec pee eres ES eet arI pease ‏نامنطبق در محدوده مشخصي 3 براي مدت زمان و تعداد معيني‎ ‏ا ا‎ Sy ea ‎ace eee Sed Bd‏ تست ‎aly Pee ea evarses]‏ هاي (2-1-3) مشخص شده اولیه در مورد يك محصول (2-4-3)پیش از از پدیدآوردن ‎xl‏ ‏ا ل | مشخص داده می شود. 7

صفحه 31:
تشسريح اصطلاحات و تعار يف اي كينا 0 توضيح(مؤلف): داده((00©) يعنى واقعيت هاي خام ۲ ee Rete) 51 eee cra Ora eee Et exp rer t-p. | ‎CoC CET Sy EN‏ ا ا ‎eae oyel ne Ser)‏ ل ‎Brees Se coe oe es‏ ‏مثال از مدركه نقشه گزارش» استاندارد» روش اجرایی و غیره بهمراه رسانه آنها ‏3-7-3 مشخصات ‎Cee‏ 1 ‎Cee nee‏ ل ل 2ك ‏يادآوري: مشخصات مي تواند مربوط باشد به فعالیتها(مانندمدرك روش اجرايي. مشخصات فرایند و مشخصات آزمون (<۳) یا به محصولات (مانند مشخصات محصول. مشخصات عملکرد و نقشه))

صفحه 32:
‎te \‏ 5 ش تشريح اصطلاحات و تعاريف ‎(QOBLITY OGOOOL. ‏نظامنامه‎ 3-7-4 ‏مدرك (2-7-3) مشخص كننده سيستم مديربت كيفيت (3-2-3) يك سازمان (1-3-3) ‏3-7-5 طرح كيفيت (إموام بلسب) ‎۱ ‏ا ا يا ا‎ eB) ۱ ‏فرایند (1-4-3) یا قرارداد خاصی باید بکار رود‎ ‎1 ‏ل‎ Si cb BRO roa cles Rea reece es eS O ‏بت ها ‏مدركي (2-7-3) كه در آن نتايج بدست آمده ذكر مي شود يا ‎can‏ ت۱۳ بر أنجام فعاليتها فراهم مي آورد. ‎0 ‏ال ل ل ل‎ NE] oe C2) ۱ ‏ا‎ eee 5 ‎ ‎ ‎

صفحه 33:
رت تعيين يك يا جند ويؤكي (1-5-3) بر طبق بك روش اجرابي (4-8-3) 3-10-2 فرايند اندازه 52566 نسم مجموعه اي از عملیات به منظور تعیین مقدار يك کمیت وس متا ۱ ‏ارزییی انطباق از‎ 0 Oe Need ald 0 SRY ORE a داده هايي که وجود 0 وقعیت چيزي را تأئید مي کند. ا ا ‎eh ee ene‏ 2 نا 2-0). آزمون (3-8-3) يا طرق ديكر بدست آورد.

صفحه 34:
On ni aca pene eel Ree) PERE فرايند(1-4-3) اثبات قابليت برآورده كردن الزامات و يا خواسته هاى (2-1-3) مشخص شده يادآوري: اصطلاح "واجد شرائط " (۳8۷) براي مشخص کردن وضعیت مربوطه به کار مي رود. يادآوري: اثبات شرائط مي تواند مرتبط به اشخاص محصولات(2-4-3), فرا ‎Uc keel cng | gy ees FG ec ich) FS aroae‏ 1 3-8-7 بازنگريسصه) ‎ede ae ed‏ ا ل ا ل اك ‎nce‏ 1 ‎ES SKC PD eee HPS SECS ING ‎۱ ‏ا ل ل‎ SS) Led Dene) ‏عدم انطباق‎ ‎

صفحه 35:
‎a ea‏ مومت ‏تأئید از طریق فراهم آوردن شواهد عيني (1-8-3) در مورد اينکه الزامات و یا خواسته هاي ‎Een Ee)‏ 0 ‎01 0 tS eee Ry rk Cas Ment hed) Eta ‏تصدیق) بکار مي رود.‎ ‏يادآوري: تأئيد مي تواند شامل فعاليت هابي باشد از قبيل: ‏۶ انجام محاسبات به روش هاي دیگر ‏مقایسه مشخصات (3-7-3) يك طراحي جدید با مشخصات طراحي هاي مشابه که درستي ۳ ۱ ۱ ۱ ‏۶ انجام آزمون ها (3-8-3) و اثبات از طریق نشان دادن ‏7 بازنگري مدار ‎ ‎ ‎ ‏بيش از صدور

صفحه 36:
تشريح اصطلاحات و تعاريف 3-8-5 صحه كذاري (-صفهل0-1) تأئید از طریق فراهم آوردن شواهد عيني (1-8-3)در مورداینکه الزامات و يا خواسته ها (2-1-3) براي استفاده مورد نظر يا ‎Oe‏ 2 ا 0 يادآوري: اصطلاح “صحه كذاري “ (001220)) به منظور مشخص کردن وضعیت مربوطه(پس از صحه گذاري)بکار میرود. ‎eee A‏ ا

صفحه 37:
‎leer Bod‏ سس رل تست ‎۱ ‏5 تحققفراینداندازه گيري (2-10-3) لازم هستند. ‏10-5 يك ‎1 ‏ا‎ RCE) FET] ‎igus‏ تجهیزات اندازه گيري (4-10-3) معمولا داراي چندین ويژگي اندازه شناختي ‎Hite,‏ ‎ESB RO eS Ree fee ‏ل‎ ES CST) ‏يادآوري:‎ ‎

صفحه 38:
ا 0ك ل ل ل ل ل رت ۱ (4-10-3) منطبق با الزامات و یا خواسته ها(2-1-3) براي کاربرد مورد نظر هستند. ۱ ‏ا‎ font LG boy Pompe eS RU RUT STIN rere ROR Nt ray eer SS ACR See BR as cee ‏ا‎ aad (۳۳ kad Re ESS ROS Mae) ees cen aa) يادآوري: الزامات براي استفاده مورد نظر شامل مواردي از قبیل گستره( .تفكيك پذيري وس ۳ ‎AOA esr ee‏ وغیره مي گردد.

صفحه 39:
ای لي همم مجموعه اي از عناصر مرتبط بهم یا متعامل مورد نیاز جهت دستيابي به تأید اندازه شناختي (3-10-3) Cee areata neces a ‏حوزه فعاليت اندازه شناختي‎ 3-10-6 ا ا مسوولیت سازماني براي تعیین و اجراي سیستم کنترل اندازه ‎ir peer‏ 0۳ 1 3-9-1 مميزي (0عج) فرايندي(3 ا ا ل شواهد مميزي(3- ‎eer tese a eal SSC‏ ا ل ا ل 0 ‎CD‏ ‏برآورده مي شوند. يادآوري: مميزي ها شامل دو نوع كلي است : * مميزي داخلي(مميزي شخص اول) Pensa (eens eo ETE Rarer eS ats eeia ‏ثبت(مميزي شخص الث)‎

صفحه 40:
- pa \ (CPR peri g & يادآوري: ۱ ۱ Ewa ‏ل‎ 1 Spe EA 3 1 Oper wd ز قبیل مشتریان یا از جانب آنها توسط سایر اشخاص انجام مي گيرد. 2 مميزي صدور ی ‎OU eet‏ توسط سازمان مستقل بیرونی انجام میگیرد. این سازمان ها انطباق با الزاماتي از قبیل الزامات 1 109 را گواهي یا ثبت مي کنند. 9 هط حسمت : هنگامي که سیستم هاي مدیریت (2-2-3) کیفیت ار 05 ‏ا‎ Sree ‏مميزي يك مميزي شونده (8-9-3) همكاري مي کنند.‎ ان مميزي كننده در انجام ثرا مميزي مشترك مي نامند

صفحه 41:
‎Sed‏ يي نا ‏بح ‏ا 0 ‏3-9-3 معيارهاي مميزي (و حانج ‎ee‏ ‏مجموعه اي از خط مشي ها (4-2-3) , روشهاي اجرايي (5-4-3) یا الزامات و یا خواسته 1 ‎SN eee eR!‏ للعه) ‎pod CoD Eo)‏ ا ا ل ا 3-9) مربوط و قابل تصديق باشند. ‏يادآوري: شواهد مميزي مي تواند كيفي یا کمي باشند. ‎

صفحه 42:
تشريح اصطلاحات و تعاريف 3-9-5 يافته هاي ممیزي ۳۵۰۲ 6 نتایج حاصل از ارزيابي شواهد مميزي (4-9-3) گردآوري شده در مقایسه با معيارهاي مميزي(3-9-3) يادآوري: يافته هاي مميزي مي تواند انطباق يا عدم انطباق با معيارهاي مرس يأ قرحة اق بويرن رز مخخص تخد ا ا يي يي نا ماحصل يك مميزي (9-3 0۳ ‎Ce cee Ren See‏ )3- 10-9) بعد از | ا 0 يافته هأي مميزي (1-9-3)

صفحه 43:
تشريح اصطلاحات و تعاريف لل يي نا سازمان (1-3-3)یا شخص درخواست کننده مميزي (1-9-3) 3-9-8 مميزي شوندم(عطایه) سازمان (1-3-3) موردمميزي ‎(CONN ra ne Ee)‏ شخص داراي شايستگي (12-9-3) جهت انجام مميزي(۱-9-3) 3-9-2 اس ‎sO‏ ‏ار ار سير

صفحه 44:
3 a Salen Py ‏تشريح اصطلاحات و تعاريف‎ ‏ل ل يي نا‎ 0 realy ‏ا ا ل لل ا ل يننا‎ sy A ‏مسري عر سرد‎ ‏يادآوري: تيم مميزي مي تواند مميزان در حال آموزش و در صورت لزومء كارشناسان فني‎ ‏را نيز شامل شود‎ )11-9-3( 000 ‏ل‎ ene a ceoy ‏نی کت‎ ‏ار‎ ‏ل ل‎ nea Nea ee eS ood 0 ‏ا‎ nen ‏م ا‎ A ‏ی‎ ‎۱ Ce aD Be Ne) ene Nes SEIT

صفحه 45:
هشت اصل مدیریت کیفیت | TCD I es Rs edie ae ore tS oD) 2 ‏اهداف شركت‎ 3 مشارکت پرسنل ‎ol‏ | استفاده شود . 4(فرآ يند كرليي : نتليج دلخواه از فعاليتها زملني بدست مي ليد ‎nen ER rn Pcs‏ ا 0010

صفحه 46:
5- سيستم كرابي جهت مديريت 00000 0 ‏ا ل ا ا ل‎ ee ل ل ل 0 0 77 ١ Sere tren ey ey hele Usa ra fee ‏مسا | : تصمیمات اثر بخش‎ ۳ 0000 Par eR Coren ل ‎rl‏ ال ‎Sere‏ ‏به نحوي باشد که هر 2 طرف ( سازمان و پیمانکاران ) منافع شان حفظ گردیده و این ارتباط به ارزش افزوده براي هر دو ‎Bree seme ge)‏

صفحه 47:
مه 2 مر زر ‎٩‏ رگ در رم رن 16۳5

صفحه 48:
The Deming (PDCA) Cycle

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان