صفحه 1:
صفحه 2:
اصلاح نظامهاي مدير يتي
مصوبات برنامه ۵
مومع در Toe oy ول تم ۲
۳0۳ ۳
tet سید genni | t!
از م برنامه تحول أدارَي ۱
صفحه 3:
تنوع نیازها: موبایل » کامپیوتر » اینترنت و ...
3 محدودیت منابع: رشد جمعیت » مصرف سریع منابع
8 _رقابت فزاینده : سازمان تجارت جهاني
5 توسعه كرابي: اقنصادي » اجتماعي » فرهنگي » صنعتي...
سا
سس
صفحه 4:
| جدول ترکیب تولید تروت- مقایسه بین کشورها - |
oly!
|
۳
ع ||
|
|
|
||
لان ۱ سیم منابع انسانی ۱ سم ثروت فیزیکی ۳ سهم ثروت طبیعی |
86000 | | 4درصد |
wo 280 565000
wo 979
wo 972
4درصد
| 8درصد
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x0 5916 | 0درصد
wo 918 | | 2درصد
wo 917 | | 4درصد
wo 5910 | | wo 912,
wo 913 | | wo 915,
wo 929 | wo 937
صفحه 5:
% جهان فردوسی است: توانایی- دانایی
© ظرفیت سازمانها برای یادگیری تنها منبع قابل دوام برای برتری
رقابتى است ٠
> براى بقاى يك سازمان: ميزان يادكيرى آن سازمان بايد مساوى يا
بيشتر از ميزان تغيير در محيط باشد ٠
<< _
صفحه 6:
ىآوردهاى اخيس اك
سرمایه گذاریهای
صفحه 7:
جرا توجه به ثیروی انسانی
ساير منابع را مدتریت مي کند و بر بازده آنها تأثیر شکزفي
دارد.از جنس خود مدیر است.
صفحه 8:
صفحه 9:
بزرکتریر سرحایه بک مسیر
صفحه 10:
صفحه 11:
صفحه 12:
صفحه 13:
صفحه 14:
مشکلات اصلی در کجاست؟
[] عدم ارزيابي منظم عملکرد دستگاههاي دولتي
لآ عدم توجه به شايسته سالاري در عزل و نصب مدیران و کارکنان
-] فقدان سازو کار مناسب براي پيگيري تحقق اهداف , برنامه ها و
نتایج مورد انتظار
لا عدم تناسب بین اختیارات و مسئوليتهاي محوله به مدیران
0 تعدد مراکز تصمیم گيري و تصمیم گيريهاي متمرکز
لا عدم پاسخگويي دستگاههاي دولتي به مردم
لا عدم استفاده از الگوها و نظامهاي مديريتي جدید.
صفحه 15:
صفحه 16:
نظام اداري هر حکومتي
مبین نگرش دولت به نحوه
اداره و مدیریت کشور است.
صفحه 17:
سياستهاي اجرايي
تا منطقي نمودن مدت تصدي مدیران در يك سمت و رعایت اصل ثبات
مديريت.
لا ايجاد رقابت منطقي در تصدي بستهاي مديريت و ثبت و مستندسازي
تجربیات » موفقیتها و نقاط ضعف و قوت کارنامه مدیران
لا ارزيابي و رتبه بندي دستگاههاي اجرايي
تا ارزيابي منظم میزان موفقیت کل نظام اداري کشور
O پیشنهاد نظامهاي مديريتي مناسب و جدید براي جایگزین نمودن روشهاي
مورد عمل در آمور اجرايي کشور بخصوص در بخشهاي مهم نظیر
آموزش و پرورش » بهداشت و درمان » كشاورزي و...
صفحه 18:
صفحه 19:
قال رسول اللّه صلى اللّه عليه وآله وسلم
صفحه 20:
an Kuo) AS بيامبس
اگس فرردی, مسلمالی را بمرای کارگناری در حکومت
اسالامی منصبوب کند و بداند که در جامعه مسلمین فرردی
شایسته تس از او و عالم تس به کتاب خدا وستت پيامبی
وجود دارد به خداوند پيامبش و همه مسلمین خیانت
Gul 00S
صفحه 21:
دار اش تاره رن مسر دب
دولت موظف استه به منظور استفمرار نظام شایسته گمرایی و
ایجاد ثبات در خدمات مدیمران» در خصوص موارد ذیل لایحه
مبوطه را تهیه و به مجلس شورای اسلامی تفدیم نماید.
+ مشاغل مدیمریتی را در دو بخش سیاسی و حرفهای» تعمريف
و طبقهبددی نماید.
صفحه 22:
دار اش تاره رن مسر دب
ب: در انتخاب والتصاب افماده به پستهای حسرفهای» شمرایط
تخصصی لازع را تعیین نماید تا افمراد از مسیم ارتفای شظی به
مسراتب بالاتس ارتفا پابند. در مواردی که از این طمریق امکان
انتخاب وجود نداشته باشد با انجام ارزیابیهای مدیمریتی و
تخصصی لازه انتخاب صورت پذید.
ج: درخصوص عزل و نصبب پستهای مدیمریت سیاسی» اختیاراته
لازم به مقامات منصوب کننده داده شود.
صفحه 23:
هدف يك نظام شايسته سالار
1-توجه به اصل شايستهسالارى در انتخاب و انتصاب مديمران از طمريق
شناسايى وارزيابى افمراد با استفاده از محيارهاى شايستكى.
2- شفافسازى و مستندسازى ض,آيدد انتخابه» انتصاب و تغييس مدیمران از
طرريق ف آيندهاى مشخص.
3-افنرايش اذكيروش كاركدان بمراى ارثقاء در مسي يبشسرفت شظى.
4-توجه به لبات در مدیمرینههای امربخش از طسریق زمانمدد نمودن انتصبابات
و توجه به ارزیابی عملکرد مدیمران.
5- ایجاد فرصت برابس بای داوطلبان تصبدی پستهای مدیمریتی با تشکیل
بانک اطللاعات adi gr
صفحه 24:
شايسته سالارى
lS patie
Ae مشخص از طمریق
شخص از
انجام كارى
ان
اه ae
ان
صفحه 25:
صفحه 26:
مراحل يرك
1-شايسته خواهی : به عدوان یک ارزش اجتماعی» هماندد دیگ ارزشهاسته
که به صورت فهنگ یک جامعه برروز مینماید.
2-شايسته شداسی :در سطح ملی وکلان شایسته شناسی حنظ سوابق و ضبط
ویژگیها و توانمددی های شایستگان دارای اهمیت ویثهای استه.
3- شایسته سنجی : لازع است آن دسته افسرادی که فکس میکندد توانمددی
شایستگان را دارنده براساس توانمددی عمومی وتخصصی و با ببررسیهاه
آزمونها و معصاحبههای ساختارمددبازشناخته شوند.
صفحه 27:
= Ee
4- شایسته گنرینی :این مرحله خود دارای دو بخش استه. بخش اول مربوط
است به ارزیابی و تحلیل نتاپج مرحله قبل و بخش دوع مربوط است به تخصيص
شایستگان به جایگاه درطور خود.
5- شایسته گیمری: شایسته گیمری به مدای جلب و جذب مدیان استه. با توجه
به رقابتی شدن ففای فالیههاه در سال های آیندهه دولت بای جذب مدیمران
شایسته» بایستی در یک فضبای رقابتی» مدیمران شایسته مورد نیازش را از داحل
نظام بخش غیم دولتی و دانشگاه ها جذب نماید.
صفحه 28:
= Ee
6 شایسته گماری؛گماردن شایستگان» درحالیکه زمینههای فرهنگی لازج وجود
نداردپلاشک با منافع فردی ووگروهی» پندارها و توهمات و پاورها و
ارزشها رویار و خواهد شد. هگونه اقدام نسنجیده خطس شکست فرایند را
به همراه دارد. از ایضرو لازم استه بسیار محتاطانه عمل شود. بایستی فرهنگ
لازم و همچنین قوالین حمایتی لازم ایجاد شوند.
صفحه 29:
= Ee
7- شايسته دارى :حفظ شایستگان دارای اهمیتی فرونت از جلب و جذب ایشان
است. بايد تمهيدات لازم براى ارتقاءمديمران وبه تبع آن وظایفه اختیارات و
بمرخوردارى هايشان فراهم شود.
8- شایسته پمروری اظام شایسته سالاری به وضعیت فطی اکتفاه نمی کند وبا
فراهم نمودن زمیده های پررورش بمرای مدیمران بالفعل و بالقوه از طمریق
آموزشهای کوتاه مدت و درا مدته ايشان را به صراتب بالاتی بینش آگاهی و
توانمندی سوق میدهده همچدین بستس پذيمرش مسوولیت های سنگین 3 9 ایفای
المربخش وظايف را ايجاد مي نمايد.
صفحه 30:
را را
توجه به اصول شایستهسالاری در تمامی سطوح خصوعبا در بدو استخدا و
ارتا .
حکت از انتصابات بی خجابطه به انتصابات مبتنی بی لیاقت (پا اولویت از داحل
سازمان )
ایجاد بسترهاى لازم و تمهیدات مناسب» همچون سازمان کار طیسهت سکن و
بانک اطلاعاتی مدیمیان
کاهش تغییسات بی مورد و استفاده از مدیمران بومی
تبدیل پست های سياسي به پست های حرفه ای و حرکت به سوی
کاهش آن
صفحه 31:
را را
حکت به سوی کاهش پستههای سیاسی و تبدیل آن به پستههای سکب و اجسرایی
توجه به ايجاد شرصت بمرام» باز بودن سير ببشرفت وشفافيت أن
ايجاد تناسب بين يستهها و اضراد و تعمريف دقیق هی پست
الترام به برررسی دقیق و موشکافانه ویخگیهای پست ها
صفحه 32:
سازمانكار نظام هاى شايسته سالار
He از لحاظ ثم گد
=o کر
# از لحاظ نو انتصاب =
ous
۷ اجرایی
3
صفحه 33:
سازمان كار pis شايسته سالار
ساحتارهاى موجود در دنيا
1- انكليس:
-دفتر عالى انتصابات عمومی (OCPA)
- کمیسیون خدمات عمومی (OCSC)
2- آمریکا:
-دفتر مدیریت پرسنل (/0۳۱)
-هیات حفاظت از سیستم شایسته سالاری (۱5۳5)
- هیات عالی خدمات 21,21 (SES)
3- کانادا:
-کمیسیون خدمات عمومی (۳5)
4- استرالیا:
-خدمات عمومی استرالیا (۸۳5)
5- کره جنوبی:
- کمیسیون خدمات عمومی (65)
گشت
صفحه 34:
شایسته سالاری از لحاظ تعکر
# حتی بای ارتقاه در سطوح محلی و فردی؛ به صورت متصکن
عمل میشوده
# کشورهایی چون انگلیسء فرانسه و سوئد از این دستهاند
صفحه 35:
شایسته سالاری از لحاظ تم کر
ای و و ورزر
* دفاتى صفى در سطوح مختلفه باساس اصول مشخص به صورت
مستقل حمل م تمايدد
tbl. نظارتی قوی بای رسیدگی به شکایات ایجاد شده است.
* کشورهایی همچون آلمانء دانمارک ؛ نروژوآمریکا ازاین
دستهاند.
بازگشت
صفحه 36:
شايسته سالارى از نظ نوع انتصاب
Ste ee renner ]|
(Career System)
افاد از پدو ورود به سیستم اداری فرایند شایستهسالاری را
میگذارنند.
# کلیه انتصبایات از داحخل وبه صورت ارتقاء در داحخل مجموعه
صورت گیرد.
بازگشت
صفحه 37:
ie ee
بر حایگاه یا ارشدیت
(Position- 8 System)
He تأكيد اصلى بى انتخاب بهشرین نامرده متناسب پا هی پست مىباشد.
* این انتخاب مىتواند ازداخفل ويا خارج از نظام جابجايى وارتقاء
مجموعه سازمان صورت كيسرد.
بازكشت
صفحه 38:
OU oat Wed nts oe Wr gery
مختلف قابل بررسی میباشد:
صفحه 39:
ک تا
الف- مقامات انتخابي: برخي از پستها از طريق يك فرآيند
دموكرانيك و توسط مردم پا توسط مجلس انتخاب ميشوند.
روشن است که چنین بستهابي براي وجود يك نظام
دموكرانيك حياني است.
ب- مقامات انتصابي: همواره كساني كه انتخاب مي شوند داراي
تعدادي مشاور و همکار ميباشند که به طور عمده محدود به
مقامات بلند پایه سياسي است و بناچار حضور آنها براي
هماهنگي با مقام انتخابی ضروري است.
صفحه 40:
ک تا
ج- اقدامات نمادین: در برخي از کشورها ممکن است به دلیل
ضرورتهاي اجتماعي خاص» سهمیهها و امتيازهاي ويژهاي براي
برخي كرودها در نظر گرفته شود. مثلاً امتيازهابي كه براي
رسیدن زنان به پستهاي مديريتي در نظرگرفته ميشود.
د: انتصابات اضطراري: در شرایط خاص سياسي و اجتماعي
ممكن است كه افرادي براي انجام يك سري وظايف موقت
منصوب كردند »مثلا در هنكام وقوع بلاياي طبيعي يا شرايط
حاد سياسي.
صفحه 41:
نظام اداری شایسته سالار در ایران
صفحه 42:
نظام مطلوب انتخاب» انتصاب و تغیبر مدیران جمهوري اسلامي ایران
حرکت ابه اسويانظام اشایستهاسا لاريادر
1 اسطوحاءاخصوصاً 00000101010101
QOQOO000000000000000000000000000000., I yéesax IDD000000
00000
صفحه 43:
اهداف راهردى 51101001
] ایجاد نظام مبتنی بر شایسته سالاری بس اساس شایسدگی های افاد و ويث كلى
هایشنلی
ا حركت بسوى نظام انتخاب و انتعباب بصورت جامع و گستررده در تمامی سطوح
| و a a aac اجمرايى انتخاب و
انتصاب
[] شفافیت و پاسخگویی در باب انتصبابات انجام شده
] ثباات در مدیرریت های اربخش
| چلوگیمری از سیاسی شدن انتصبابات
صفحه 44:
ويزكى هاى نظام مطلوب شايسته سالار
1 -نظام ظمرفيت و توانابى انجام امور؛ شناسابى» سنجشه ارزيابى وسايس نس
فم آيندهاى ممربوط بمراى جامحه مديمران بالفعل» باثقوه و مدعى مديرريت در ايمراق ما
جمرای افنیون بس ۰۰۰/۸۰ پسته داشته باشد.
2-(ظام استهدادهای چدد گانه مدیمریتی و تعدد ویثرگی مدیمرانه تعدد عوامل ناشی از
ويثك و هاى مذكور؛ و وجود حوامل كيني با كمترين تداضل و كمتررين حلقبا
مور گرد
3-نظام به لحاظ صف زمان» زحمت و هیده بهینه باشد. و از فدون مناسب (مانند
آمان علوع و مهندسی سیستمها و ) ه وجه احسن بهمره گهمرد.
صفحه 45:
:اقدامات و تمهیدات قانونی صورت گرفته
به شماره 1426/1901 مورخ 11/1/1382
2- تهیه دستورالعمل اجرايي ضوابط انتخاب.انتصاب و تغییر مدییان
به شماره 113517/1804 مورخ 17/6/1382
3- نهیه لایحه شایسته سالاری بر اساس ماده 141 برنامه چهارم (در
دست تصويب)
4- وارد نمودن موضوع شايسته سالارى در ارزيابي عمكرد سالانه
دستكاهها وبيكيرى اجراى ab ob dallas
صفحه 46:
راهبردهاى نظام شايسته سالار:
سال اول (۱۳۸۱): طبراعی
سال دوع(۱۳۸۳): پسترسازی و استقمرار
سال سوع( ۱۳۸۳ ): اجمرای ضجوابط و دستورالعملها
سال چهارع (۱۳۸6): اصلاح و بازبینی ضوابط و دستورالعمل ها
tele lel OPAC) pore dle
صفحه 47:
صفحه 48:
ضوابط
انتخاب» انتصاب و تغیبر
مديران
صفحه 49:
0 ree mele sere
دابره شمول:
مدیران مشمول طرح ارزيابي مشاغل . مدیران
شرکتهای دولتي «روسای ادارات و عناوین
مشابه و همطرازان آنها (مدیران میانی
وعملیاتی)
صفحه 50:
دارا بودن مدرك كارشناسي مرتبط با رشته شغلي
۳ گذراندن دوره آموزش مدیریت پا داشتن ك2
۱
۱ ee hea
oS Sen eee ene 4 0 0 5
شغلي مربوط يا مشابه
ا ا 0
ee ce ل
تک ۱۳۳۳
صفحه 51:
معبارهای انتخاب مدیران
الف جتزاهای عموتي
1- وظايف هديربتى
2- نقشهای مدیریتی
3- مهارت هاى مدبريتى
ب معپار های Lass!
حسب دستورالحمل داخلى دستكاه
کت
صضصاابعد
صفحه 52:
الف :معیارهای مبتتی بر وظایف مدبريتي
ب: معیارهای مبتنی بس نفشهای مديريني
ایتاطی!
لطاهلتی2
تسصميم كسيرى3
ج: معیارهای مبتبی بس مهارتهای مدیمرینی
12
مهايناناني:2
مباينادولكي3
بازكشت
صفحه 53:
فرایند معرفی؛ انتخابه
ازاطریق آشور او آکمیسیون
اتحول[اداريادستگاه]
اعلاماداخلي و11010101 براي اس
حمساي 00000101
| بركزاري/آزمون!111110اوتخصص |
1111 صلاحيت0]
صفحه 54:
اوج —
معرفي | فراداشایستهاتوسطامقام اذیصلاح با [0101010ا ابا
دا خلي وبا نل000010000008]نظ 100001001
10الاصلاحيت 11010اوي كي هاي 10000000100000001000000010000000100101]
OOQOOO00000000000
1۳۹5
bil یه ری فردآ وا محرضل11]]مظ ط نیطاحادتگاه
مت سس سح
مور[ كطاجها رزا دللا توبطامظ م نيطاح دستكاه
صفحه 55:
اوج —
قبلآا زاشش ها ه111آصو 1 |
کارتتخییراتوضظ1۳۳0000
Le-e [0100000000000 ۱۵ تا 0 DODO yxy
DDD ,SLe-s 10010100 تخیی ر 001 نتایج 1
۱۳۱۱۱۱۱
1000 0000000000 0 لمانا nooon00000000 no00000
تآتااتشبیت ۲
صفحه 56:
متفاوت اما هماهنگ
صفحه 57:
ارزيابي عملکرد
دستگاههاي اجرايي
صفحه 58:
صفحه 59:
استراتژي( راهبرد)
Oo واژه استراتژي( 0۷ 516۲۵16)از ريشه بوناني 51۲۵1606۱5 به
معناي فرمانده ارتش» مركب از 58131805 به معني ارتش و 360 به
معناي رهبر گرفته شده است.مفهوم استراتژي ابتدا به معناي فن»
هدایت»تطبیق و هماهنگسازي نیروها جهت نیل به اهداف جنگ در علوم
نظامي بکار گرفته شد.
oo Sil yl : (Chandler1962) us O عبارت است از يك طرح
واحد. See سازمان را با فرصتها و
تهديدهاي محيطي مربوط ساخته و دستيابي به اهداف اصلي سازمان را
میسر ميسازد.
اندرو ز(1 ۰197 ۸۵۱۱0۲6۷/5)ميگوید: استراتژي عبارت است از الگوي
منظورهاء مقاصدء اهداف» خط مشيهاي اصلي و طرحهايي جهت دستيابي
به اهداف.
صفحه 60:
به جریان انداختن تصمیما
ER Re Reet Pea ۳
۱9 ا 1 LCC) Pg eee Ce
«(Chandler 1962( هدفهاست
پبپبپ۳ 00
که مزیتهای استراتژیک سازمانرا به چالشهای محیطی آن
مر تبط مى سازده استراتزى براى ايجاد اطمينان از اينكه
Spe hep] ener TIES EeY 1
خواهند شد. طراحی میگردد» Jauch and Glueck)
10۹
۱
و زن
صفحه 61:
مدیریت استراتژيك
لا مدیریت استراتژيگ. جرياني از تصمیمها و اقدامهايي است که منجر به
ايجاد يك يا جنداستراتزي مؤثر براي تسهيل دستيابي به هدفهاي
سازماني ميشود (1988 0۱061 200 ۱عبادل.
لا مدیریت استراتژيك مجموعهاي از تصمیمها و اقدامهايي است که در
نتیجه آنها استراتژيهاييبراي دستيايي به هدفهاي يك سازمان طراحي و
اجرا ميشوند. (1988 6۵۵۱۴5۵۲ 660 6ع۳6۵۲).
[] مدیریت استراتژيك. فرايندي مداوم و تكراري است که با هدف انطباق
مناسب يك سازمان بامحیطش Certo and Peter) astigs clei
1990(
صفحه 62:
تعریف واژه ها
لا رسالت و مأموریت (015510): بیان کننده فلسفه وجودي
سازمان و چرايي پديداري آن سازمان مي باشد و مشتمل بر
اهداف ۰ وظایف اصلي و كليدي و ارزشهاي حاکم بر آن سازمان
مي باشد. به اين مجموعه ابعاد ژئوپولتيك » گیرندگان خدمت و نوع
خدمت را هم مي توان اضافه کرد.
[ا چشم انداز (۷15100): افق فرا روي حرکت يك سازمان را
ارائه مي نماید. تصويري از تحقق رسالت سازماني بوده و شرایط
وقوع و نیل به اهداف را به نمایش مي گذارد. بنحوي که در کل
سازمان ایجاد انگیزه نموده و در گیرندگان خدمت شوق بهره گيري
را بوجود آورد.
صفحه 63:
CL cal رت
مقصود اصلي سازمان (فلسفه وجودي سازمان)
جه خدمتي به جامعه عرضه مي شود
وجه تمايز نسبت به مؤسسات مشابه
تصوير ذهني مطلوب سازمان
صفحه 64:
1 (Mission) cujgolo aily
[] معاونت پشتیبانی بخشی از ساختار تشکیلاتی دانشگاه علوم
پزشكي مشهد است که در راستای سياستهاي دانشگاه از
طریق مدیریت توسعه و منابع » بستر مناسب را برای
مجموعه واحدهاي دانشگاه در جهت نیل به اهداف فراهم
مي کند و متعهد می گریدد برٍ اساس اولویتها نسبت به
تخصیص بهینه منابع اقدام نماید و زمینه عدالت اجتماعی »
حاکمیت قانون و شایسته سالاري را در راستاي تأمین و
ارتقاي سلامت جمعیت تحت پوشش و زائران امام هشتم
محقق سازد.
صفحه 65:
چم انداز (۷/5/01) :
معاونت پشتيباني دانشگاه در چشم انداز ده سال آینده» بر
آنست که دانشگاه علوم پزشکی مشهد را از طریق تأمین و
تربیت منابع انسانی شایسته و توانمند » سازماندهی و
تخصیص بهینه منابع » استفاده مطلوب از فنآوری روز »
حاکمیت قانون » نسبت به تامین نیازهای مجموعه واحدهاي
دانشگاه اقدام نماید بکونه اي که امکأن ارائه خدمات با
حداکثر کا رآيي و اثربخشي در بخش هاي بهداشت درمان»
آموزش و پژوهش بر مبناي دانش روز جهاني و
استانداردهاي ملي و بین المللي با بالاترین کیفیت ممکن
فراهم گردد.
صفحه 66:
[] نقاط قرت (5) 5۳6۳۱0۲ به مجموعه اي از توانمندیها و
پتانسيلهاي مثبت و منابع سازمان اطلاق مي شود که در رسیدن
سازمان به اهداف خود کمك کننده هستند.
gl 4e ae: Weakness (W) G2 bi 0 از
کمبودها و ضعفهاي موجود در درون سیستم اشاره دارد که
بعنوان يك مانع در برآوردن اهداف سازماني عمل مي نماید.
لا فرصتها (0) 0201811118165 : به مجموعه امكانات »
منابع و روشهاي تسهيل كننده اي كه در خارج از سازمان مي
بااشند كفته مي شود كه سازمان با شناسايي و بهره كيري از أنها
مي تواند به اهداف خود دست يابد.
لا تهديدها (1) 71635 : مجموعه اي از عوامل و روشها
كه از بيرون سازمان باعث ايجاد موانعي در راه رسيدن سازمان
به اهداف خود مي شود.
صفحه 67:
ارزشها (د5عنااةل/ا) :
لا تلاش در جهت تقویت ارزشهای اسلامی و اخلاقی در"
محیط کار
O حفظ کرامت انسانی خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان
و توجه به منافع عمومی
تقویت روحیه امانتداری و مسئولیت پذیری و محو
لا تامین رضایت خدمت گیرندگان و خدمت دهندگان
لا تلاش در جهت حاكميت قانون و اصل شايستكى
لا
صفحه 68:
EFQM
صفحه 69:
۸ در سدل1988 بسوسبله روُسای4 1 کمبلني
,
Bull,
Bosch,
Ciba- -Geigy,
Dassault, |
6۷ 0۵5۲۱ باه ناه
راالا66۱۱۵ ر . بت 5۱126۲,
Volkswagen
صفحه 70:
| انگیزه بوجود آوردن این شبکه قدرتمند
ارتباطات مدیریتی که در حال حاضر بیش از
0 عضو دارد . نیاز به ایجاد قالبی اروپایی
برای بهبود کیفیت . مشابه مدل مالکولم
بالدریج در امریکا و جایزه دمینگ در ژاپن
بود» هر دوی این جوایز در بهبود کیفیت
خدمات و تولیدات جوامع هدف خود تاثیرات
اثبات شده ای داشته انده
صفحه 71:
EFQM's Mission & Vision
لاوز وو0: نیرویپ یشب رندد
تع ليسازمائيدر ارويا
]0و1 ۷: جهانيکه در آنسازمانهاي
اروبايييهترينباشند.
صفحه 72:
TQM
صفحه 73:
58
نت
ني
1
اماري سيستمي
eo
صفحه 74:
| فرضها و اصول مدیریت جامع کیفیت
لافرايندها و سيستم ها منشا بیشتر مشکلات هستند.
آ-ااگرفرایندها درست باشد » محصول یا خدمت بدون نقص خواهد
بود .
لامشتري تعيين كننده نهايي كيفيت است .
لااجراي ۲00 به تعهد کامل سازماني نیاز دارد .
لا كاركنان كليد موفقيت 1001۷ مي با شند .
آارتقاي کیفیت فرايندي است که پایان ندارد .
10101 متكيير سنجشعملكرد لست
۱
صفحه 75:
Gime ا
توجه تمام وکمال *
به كيرنده Re
صفحه 76:
1- فر آیندی را برای ارتقاء پیدا کنید ۰ 100
2- قيمي از صاحبان فر آیند سازماندهي کنید ۰ ,0800000/۲
3- روشن کنید ف رآیندچگونه عمل میکند OLORIPY
4- علل تغیبرات عملکرد فر آیند را در ك کنید 0000306/۳0
5- قسمتي از فرآيند كه نيازبه ارتقاء دارد انتخاب كنيد GOLCOM
لينيف
pe 8- ارزيابي كنيد
صفحه 77:
یز کردن مجیط کار بطوري که هیچ جا
کثیف نباشد.
Ones Te ere Teh
صفحه 78:
@ چرا 55: 9(
& جلوكيري از دوباره كاري ها مني سرت بب, تقريبا از هر دو نفر در سازمان يك نفر به
كاري سر كرم است كه بايد قبلا درست انجام مي شد(دوباره كاري).
وه تخمین زده مي شود 7۵40 هزينه هاي كاركنان و دارايي هاي
سازمان خدماتی به کیفیت پایین اختصاص دارد.
© 55اقدامي زیر بنايي است سازماني که در اجراي آن ناموفق
باشد . در اجراي ساير ارتقائ ها هم ناموفق است.
صفحه 79:
59
ازتقام کیفیت. فتاز رانساناست..
صفحه 80:
لا تنكيك (ساماندهي؛ (Seiri
لاترتیب: (Seiton)
A place for everything, everyting in is pace!
)5 ۵150 لآ پاکیزه سازي (تنظیف ؛
استانداردسازي (تثبیت ؛ ا5اع5611)
(Shitsuke { buail) لا تكليف
صفحه 81:
سس یا
صفحه 82:
صفحه 83:
How the Business Consultant | | How the Programmer wrote it | | How the Analyst designed it
described it
طوری که برنامهو ی که مشاور بازرگانی
صفحه 84:
How the customer was billed | | What operations installed How the project was
documented
وق که پروژة مستند شد
صفحه 85:
How it was supported
طوری که پشتیبانی شد
www.mgtsolution.com
‘What the customer really
needed
چیزی که مشتری واقعاًنباز
داشت
