صفحه 1:
صفحه 2:
* اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)
صفحه 3:
“انديشه سیاسی امام خمینسی(ره) بسه عنوان معمار و
بنیانگذار انقلاب شکوهمند اسلامی ایران» همواره بسه
مثلبه یکی از مهمترین منلبع یا شاخص شناخت تفکر
انقلاب اسلامی؛ مورد توجه محققان داخلی و خارجی
بوده است؛
*از ایسن روء بررسی و تحلیل اندیشه سیاسی ایشان به
عنوان نخستین یلی فقبه و رهبر سیاسی مبسوط الید در
صفحه 4:
مهم ترین ویزه کی نیضت امام نیت به نوضت های بیدا ر گرانه دیگر.
دکترین استکبارستیزی احبای تئوری حکومتی اسلام احیای اندیشه سیاسی اسلام تاب
wee شیر وه تیه مر
\Z
ضرورت بحث پیرامون اندیشه امام(ره)
صفحه 5:
1
اراثه الکوی جدید در و نجات مظلومان و پاسخگویی به باسخكويى به 8
i مستضعفان “le مشكلات جهان أسلام مشکلاتمردمآیران ۰ احیای اسلا اب
اللصلاحى 1
صفحه 6:
صفحه 7:
باری کند)
در مکتب هدایت تلاش انسانها در
جهت تحقق قانون الهی
آرای فعلی( جهت رسیدن بهسعادت
در حوزه هین-1
آرای ارادی(بایدها و نبایدها)
در حويد سياست 2
در مکتب هدایت؛ غايت دولته امور
اخروی است
آرای نظری(از حوزه تصرف خارجند)
تس لو لت نبیر
دنیوی است
صفحه 8:
5 , افطه دد.. ه سباست ۵, افففشه سياس . اماه ۱
روابط شخصی هم در دایره 1222
سیاست است و ی و تمام امور جامعه سیاسی است احکام الهی هم سیاست است
J |
طبقه دندء. انددشه سباس. اسلام ۱
انديشه سياسى شيعه اندیشه سیاسی اسلامی
ويزه كى انديشه سياسى اسلامى
صفحه 9:
صفحه 10:
مهم مطانعه اندیشه سیاسی امام
نامه ها مصاحبه ها كتاب البيع کثف الاسرار
چرایی تحول در انديشه و رفتار سیاسی امام
۱ ف فهم مكانيزم اجتهاد در مكتب شيعه و فضاى حاکم بر استنباط
استفاده از روش کفتمن سازی در حوزهندیشه میس ليام اناد ور شوج
صفحه 11:
رو {
كذار از انديث
نديشه سيا
سى اصلاحى به
انديشه سياسى انقلا
بى
صفحه 12:
تشکیل نظام اسلامى نفی رژیم ظاغوقی حرکت انقلاب و عبور از اصلاحگرایی |
7
دارا بودن انعطاف دارا بودن اصول ثابت
= تعيين و انتخاب ابزارهاي ١ تعر staat
منطقی بودن ل ل "١ تين اعدال تطول
صفحه 13:
صفحه 14:
ولاب سار راز قلمرو فقه رات
اد رهری ولي فقي را در كلام
کار بزرگ امام (ره)
اله مدلى از حكومت در زمان 7 . ره بك فلسفه تربيت عنا
و تسد مرحرهه .ار ورد راد
صفحه 15:
با توجمبه مباحث ذکر شده؛ مىتوان نتيجه كرفت كدانديشه اصلى امام در
ب حکومت ولی فقیه عادل جلمع الشرلیط است؛ چرا که امام
مطلب حتى در كشف الاسرار همبه صريح تيين وجه تأكيد كرده بودكبه اين
که:سدهر چه برای پیغمبر از لازم بودن اطلعت و ولثیت و حکومت ثلبت است
آی آنها (بعنی فقها) هم ثلبت است» (کشف الاسرار» ص ۱۸۸). کین اندیشه» امام را
ار ردیف اندیشه پردازان انقلابی قرار میدهد.
هر حال میتوان امیدوار بودکه برخی از مسلمانان در پیتو اندیشههای اصلاحی
مامبه سوى اندیشههای انقللبی حرکت کنند. غغلت از اندیشههای اصلاحی» ما را
اند يشدهاى انلبی نخواهد رساند. ره ورود بندشههای نلبی» کم زدن به
طور همزمان در اندیشههای اصلاحی است. کاری که امام خمینی هم در عمل سیاسی
هم در اندیشه سیاسی خویش, توأماً آن را به کار بست.
صفحه 16: