کسب و کاراقتصاد و مالیسایرفروش و بازاریابیورزشی

اصول جلب حاميان ورزشی

صفحه 1:

صفحه 2:
7 م ‎thee‏ ‎cul‏ ولوس زر لور عض د ‎ities‏

صفحه 3:
اصول جلب حامیان ورزشی مدرس :دکتر محمد خبیری

صفحه 4:
عوامل رشد وتوسعه صنعت ورزش - ورزشکار جدید - مسابقات - تماشاجیان - رسانه ها عو عد ع 2 ‎au ۶ Pe‏ 5 - نهضت ‎Sobel‏ جسمانى ‏ وسائل ورزشى ‏ علوم ورزشی - جهانی شدن ورزش - مدیریت -اوقات فراغت صنعت ورزش - تفریح - آماتوربسم - نیمه حرفه ای - حرفه ای - تجارت - صنعت

صفحه 5:
بازاریابی » پایه های حامیان ورزشی - تعرسف بازاریابی - مدیریت بازاریابی ورزش - مصرف کنند گان ورزشی - محصول ورزشی - ابعاد بازاریابی - وظایف مدیریت بازاریاپی - هشت وضعیت چار چوب اقتضای برنامه استراتژیک بازایابی برنامه ریزی - اجراء نظارت و کنترل حامیان ورزش دلایل حامی بخشیدن - تدوین استراتژی موفقیت - جام جهانی و حامیان - المپیک و حامیان - امتیازات حامیان درجه یک در المپیک

صفحه 6:
مقدمه - ۱۹۸۷صنعت ورزش ۲/۵۰ بیلیون دلار - ۱۹۸۸صنعت ورزش ۱/۶۳ بیلیون دلار - در سال ۱۹۸۷ صنعت ورزش بیست و سومین صنعت در ميان سايرين - در اواخر سالهاى ‎٠٠٠١‏ يازدهمين صنعت در ميان سايرين - افزايش حجم تقاضا براى مشاركت در ورزش

صفحه 7:
عوامل رشد وتوسعه صنعت ورزش - افزایش ورزشهای. جدید - جذاب تر شدن مسابقات - رشد تماشاچیان - افزایش رسانه های ورزش - شروع نهضت آمادگی جسمانی در سالهای. ۱۹۷۰ - تنوع وسایل ورزشی - رشد علوم ورزشی - جهانی شدن ورزش - تخصصی شدن مدیریت ورزشی - علاقه شدید به اوقات فراغت

صفحه 8:
صنعت ورزش - ورزشهای تفریحی - ورزشهای آماتوریسم - ورزش نیمه حرفه اعه - ورزش حرفه اعه - تجارت ورزش - صنعت ورزش

صفحه 9:
بازاریابی » پایه های حامیان ورزش تعریف بازاریابی : یک فرآیند اجتماعی است که افراد و گروهها را قادر می سازد تا از طریق تولید ؛ عرضه ومبادله محصولات و خدمات ارزشمند به آنچه مورد نیاز است دست يابند . 6 ولید عرضه مبادله ( نتیجه مبادله می بایستی ایجاد ارزش نماید ) محصول © خواسته ها و نیازها

صفحه 10:
بازاریابی » پایه های حامیان ورزش ( ادامه ) - مدیریت بازاریابی : تجزیه و تحلیل » طرح ریزی ؛ اجراء و کنترل برنامه های تعبین شده برای فراهم آوردن مبادلات مطلوب با بازارهای مورد نظر به منظور دستیابی به هدفهای سازمان. - بازاریابسی ورزشی: « کاربرد اصول خاص بازاریابسی و فر آیندهای مربوطه در رابطه با محصولات ورزشی » - مصرف کنندگان ورزشی تماشاچیان © بنگاههای اقتصادی ( ,606۳ در سال ۱۹۹۷ مبلسغ ۱۸ میلیارد دلار قرارداد بسته) منارکت کنندگان

صفحه 11:
بازاریابی » پایه های حامیان ورزش - مصرف کنندگان ورزشی (ادامه) @ منارکت کنندگان © سازمانهاى خصوصی © سازمانهاى دولتى © خانواده‌ها - محصولات ورزشى © كالاهاى ورزشى © خدمات © مسابقات © مشاورتها و ...

صفحه 12:
بازاریابی » پایه های حامیان ورزشی ( ادامه ) - ابعاد بازاریابی بازاگرایی 9 بازارشناسی ۵ بازارسازی ۵ بازارگردی بازارسنجی بازارداری ۵ بازارگرمی ( تبلیغات ) ۵ بازارگردانی ( مدیریت بازار )

صفحه 13:
وظایف مدیریت بازاریابی - ابجاد تقاضا - منظم کردن سطح تقاضا - زمانبندی تقاضا - ارائه مشخصات تقاضا

صفحه 14:

صفحه 15:
چارچوب اقتضائی برنامه استراتژیک بازار - برنامه ریزی ۱- درک نیازهای» مصرف کنندگان الف - تحقیقات بازاریابی ب ‏ مصرف کنند گان بعنوان مشارکت کنندگان ج - مصرف کنندگان بعنوان تماشاگران ۲ - تصمیات مربوط به انتخاب بازار الف - تقسیم بندی بازار ب - بازارهای هدف ج - موقعیت یابی

صفحه 16:
چارجوب اقتضائی برنامه استراتژیک بازار - برنامه ریزی ( ادامه ) ۳- تصمیمات مربوط به آمیخته بازاریابی الف - محصولات ورزشی ‎oe‏ ب -قیمت گذاری ج - ترفیع د مكان - اجراء ‎١‏ - سازماندهى ‏الف - ساختار سازمانی ‏ب - شرح وظايف

صفحه 17:
چارجوب اقتضائی برنامه استراتژیک بازار - اجرایی ( ادامه ) ۲- رهبری و تعامل متقابل الف - ارتباط ب - انگیزش ۳- تأمین و تعصیص منابع الف - منابع ‎gk‏ ب -منابع انسانی ج -فن آوری ۴- هماهنگی و زمان بندی. ۵- مدیریت اطلاعات

صفحه 18:
چارچوب اقتضائی برنامه استراتزیک بازار ( ادامه) - نظارت و کنترل Ze ‏ارزیابی‎ حسابرسی نظارت به اهداف تعیین شده در مراحل قبلی بستگی دارد چنانچه به اهداف رسیده باشیم عملکرد مثبت است چنانچه به اهداف نرسیده باشیم عملکرد منفی است

صفحه 19:
حامیان ورزشی دلایل حامی شدن © نياز به صحه گذاری ( تأیید ) تشویق به ورزش تبلیغات برای کسب درآمد بیشتر نیاز به مطرح شدن © هزينه كردن بول ماليات در ورزش © تفريح © استفاده هاى جنبى ديكر

صفحه 20:
حامیان ورزش - ندوین استراتژی موفقیت جلب رسانه‌ها تهیه اطلاعات ضروری ( تاربخچه ۰ سوابق قهرمانی ۰ معرفی بازیکنان مطرح ( تهیه اطلاعات از حامیان تهیه تدار کات مطلوب برای جلسات تدارک لوگوی مناسب داشتن ساختار مناسب 8 تدوین خواسته‌های خود از حامیان استفاده از وسایل چند رسانه ای درمعرفی خود

صفحه 21:
حامیان ورزش ( ادامه ) - جام جهانی و حامیان 8 تعهد شرکتها برای کمک های نقدی و غیرنقدی به فیفا © استفاده شر کتها از حقوق تبلیغاتی ( تابلو و پخش آگهی ) ۸/۲۸بیلیون نفر جام جهانی ۲۰۰۲ را تماشا کردند بیلیون نفر فینال را تماشا کردند فیفا دارای صحنه پنج ستاره ایست فیفا دارای ۱۵ اسپانسر ( ۱۵ شریک ) است © بنج شرکت تجهیز کننده

صفحه 22:
حامیان ورزشی ( ادامه ) - جام جهانی و حامیان ( ادامه ) 8 حامیان می توانسته از آرم فیفا استفاده کنند در استادبومها تابلو 8 در نشریات فیفا حضور داشته باشند در وب سایت فیفا باشند © تأبيد فيفا از محصولات حامیان © حفاظت از بازاريابهاى در كمين نشسته © فرصتهاى مهمانوازى © تبليغات مستقيم

صفحه 23:
حامیان ورزشی ( ادامه ) - المپیک و حامیان ۵ اولین تبلیغ در سال ۱۸۹۶ ( تبلیغ کداک در برنامه المييى ) کوکاکولا از سال ۱۹۲۸ تلربزیون از سال ۱۹۳۶ پرداخت جک ۲۰۰۰ دلاری در سال ۱۹۴۸ ۵ روم ۵۵۰۰۱۹۶۰ هزار دلار ( 06068 ) © آتلانتا ۰۱۹۹۶ ۴۵۶ میلیون دلار ( 00060 ) ۵ فرصتهای. تلویزیونی

صفحه 24:
حامیان ورزش - المپیک وحامیان ( ادامه ) فرصتهای تجارتی گراهینامه محصولات محصولات انحصاری در بازیها @ مراسم دادن جوایز 8 حامیان نهضت المپیک صحه گذاری محصولات

صفحه 25:
حامیان ورزش ( ادامه ) - امتیازات حامیان درجه یک در المپیک © محصولات انحصاری. © استفاده از علائم و تفويض روابط عمومی و فرصتهای. تبلیغی 8 دسترس به آرشیو المپیک © فروش محصولات در المپیک ۵ دریافت بلیط بازیها و مهمانوازی از آنها

صفحه 26:
حامیان ورزش - امتیازات حامیان درجه بک در المپیک ( ادامه ) ۵ تبلیغ در بروشورهای بازیها 8 فرصت ایجاد نمایشگاه محصولات انجام تحقیقات © حق تقدم در المپیک های بعدی 8 هر لامی مبلغ بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار پرداخت کرده است ( ۱۹۹۶) ۵ فعالیتهای. بسیاری وجود دارد که هر کدام دارای ارزش ‎ee‏

صفحه 27:
حامیان ورزشی )40151( قبل از واگذاری هر امتیازی به حامیان » برگزار کنندگان مسابقات قیمت محصول ( هر فعالیتی که مرتبط به یک واقعه ورزش است را تعیین و اقدام به تهیه بسته حمایتی نمایند .

صفحه 28:
ان

اصول جلب حاميان ورزشي مدرس :دكترمحمدخبیری عوامل رشد وتوسعه صنعت ورزش ورزشكار جديد ـ مسابقات ـ تماشاچيان ـ رسانه ها نهضت آمادگي جسماني ـ وسائل ورزشي ـ علوم ورزشي جهاني شدن ورزش ـ مديريت ـ اوقات فراغتصنعت ورزش تفريـح ــ آماتوريسـم ــ نيمـه حرفـه اي ــ حرفـه اي ــتجارت ـ صنعت بازاريابي ،پايه هاي حاميان ورزشي تعريــف بازاريابــي ــ مديريــت بازاريابــي ورزش ــ مصــرفكنندگان ورزشـي ـ محصـول ورزشـي ـ ابعاد بازاريابـي ـ وظايـف مديريت بازاريابي ـ هشت وضعيت چارچوب اقتضاي برنامه استراتژيك بازايابي برنامه ريزي ـ اجراء نظارت و كنترل حاميان ورزش داليـل حامـي بخشيدن ـ تدويـن اسـتراتژي موفقيـت ـ جام جهانـي و حاميان ـ المپيـك و حاميان – امتيازات حاميان درجـه يـك در المپيك مقدمه 1986صنعت ورزش 3/47بيليون دالر 1987صنعت ورزش 2/50بيليون دالر 1988صنعت ورزش 1/63بيليون دالر در ســال 1987صــنعت ورزش بيســت و ســومين صــنعت درميان سايرين در اواخر سالهاي 2000يازدهمين صنعت در ميان سايرين -افزايش حجم تقاضا براي مشاركت در ورزش عوامل رشد وتوسعه صنعت ورزش افزايش ورزشهايـ جديد جذاب تر شدن مسابقات رشد تماشاچيان افزايش رسانه هاي ورزش شروع نهضت آمادگي جسماني در سالهايـ 1970 تنوع وسايل ورزشي رشد علوم ورزشي جهاني شدن ورزش تخصصي شدن مديريت ورزشي -عالقه شديد به اوقات فراغت صنعت ورزش ورزشهاي تفريحي ورزشهاي آماتوريسم ورزش نيمه حرفه ايـ ورزش حرفه ايـ تجارت ورزش -صنعت ورزش بازاريابي ،پايه هاي حاميان ورزش تعريـف بازاريابـي :يـك فرآينـد اجتماعـي اسـت كـه افراد و گروههـا را قادر مـي سـازد تـا از طريـق توليـد ،عرضـه ومبادلـه محصـوالت و خدمات ارزشمنـد بـه آنچـه مورد نياز اسـت دسـت يابند . ● توليد ● عرضه ● مبادله ( نتيجه مبادله مي بايستي ايجاد ارزش نمايد ) ● محصول ● خواسته ها و نيازها بازاريابي ،پايه هاي حاميان ورزش ( ادامه ) مديريــت بازاريابــي :تجزيــه و تحليــل ،طرح ريزي ،اجراء وكنترل برنامـه هاي تعييـن شده براي فراهـم آوردن مبادالت مطلوب با بازارهاي مورد نظر به منظور دستيابي به هدفهاي سازمان. بازاريابــــي ورزشــــي « :كاربرد اصــــول خاص بازاريابــــي وفرآيندهاي مربوطه در رابطه با محصوالت ورزشي » مصرف كنندگان ورزشي● تماشاچيان ● بنگاههاي اقتصــادي ( NFLدر ســال 1997مبلــغ 18 ميليارد دالر قرارداد بستـ ) ● مشاركت كنندگان بازاريابي ،پايه هاي حاميان ورزش مصرف كنندگان ورزشي (ادامه)● مشاركت كنندگان ● سازمانهاي خصوصي ● سازمانهاي دولتي خانوادهها ‌ ● محصوالت ورزشي● كاالهاي ورزشي ● خدمات ● مسابقات ● مشاورتها و ... بازاريابي ،پايه هاي حاميان ورزشي ( ادامه ) ابعاد بازاريابي● بازاگرايي ● بازارشناسي ● بازارسازي ● بازارگردي ● بازارسنجي ● بازارداري ● بازارگرمي ( تبليغات ) ● بازارگرداني ( مديريت بازار ) وظايف مديريت بازاريابي ايجاد تقاضا منظم كردن سطح تقاضا زمانبندي تقاضا -ارائه مشخصات تقاضا هشت وضعيت رديف نوع تقاضا وظيفه بازاريابي نام رسمي بازاريابي تبديلي تبديلـ تقاضا -1منفي ترغيبي -2نبود آن ايجاد تقاضا پرورشي پرورش تقاضا -3پنهان احيايي احيا و تجديد نظر -4تنزلي تعديلي تعديل تقاضا -5فصلي محافظتي حفظ تقاضا -6كامل تضعيفي -7بيش از حد تضعيف تقاضا مقابله اي تخريبـ تقاضا -8ناسالم چارچوب اقتضائي برنامه استراتژيك بازار برنامه ريزي -1درك نيازهايـ مصرف كنندگان الف ـ تحقيقات بازاريابي ب ـ مصرف كنندگان بعنوان مشاركت كنندگان ج ـ مصرف كنندگان بعنوان تماشاگران - 2تصميات مربوط به انتخاب بازار الف ـ تقسيم بندي بازار ب ـ بازارهاي هدف ج ـ موقعيت يابي چارچوب اقتضائي برنامه استراتژيك بازار برنامه ريزي ( ادامه ) -3تصميمات مربوط به آميخته بازاريابي الف ـ محصوالت ورزشي ب ـ قيمت گذاري ج ـ ترفيع د ـ مكان اجراء - 1سازماندهي الف -ساختار سازماني ب -شرح وظايف چارچوب اقتضائي برنامه استراتژيك بازار اجرايي ( ادامه ) -2رهبري و تعامل متقابل الف ـ ارتباط ب ـ انگيزش -3تأمين و تخصيص منابع الف ـ منابع مالي ب ـ منابع انساني ج ـ فن آوري -4هماهنگي و زمان بنديـ -5مديريت اطالعات چارچوب اقتضائي برنامه استراتژيك بازار ( ادامه ) نظارت و كنترل● ارزيابي نتايج ● حسابرسي نظارت به اهداف تعيين شده در مراحل قبلي بستگي دارد چنانچه به اهداف رسيده باشيم عملكرد مثبت است چنانچه به اهداف نرسيده باشيم عملكرد منفي است حاميان ورزشي داليل حامي شدن● نياز به صحه گذاري ( تأييد ) ● تشويق به ورزش ● تبليغات براي كسب درآمد بيشتر ● نياز به مطرح شدن ● هزينه كردن پول ماليات در ورزش ● تفريح ● استفاده هاي جنبي ديگر حاميان ورزش تدوين استراتژي موفقيت● جلب رسانه‌ها ● تهيـه اطالعات ضروري ( تاريخچـه ،سـوابق قهرمانـي ،معرفـي بازيكنان مطرح ) ● تهيه اطالعات از حاميان ● تهيه تداركات مطلوب براي جلسات ● تدارك لوگوي مناسب ● داشتن ساختار مناسب ● تدوين خواسته‌هاي خود از حاميان ● استفاده از وسايل چند رسانه اي درمعرفي خود حاميان ورزش ( ادامه ) جام جهاني و حاميان● تعهد شركتها براي كمك هاي نقدي و غيرنقدي به فيفا ● استفاده شركتها از حقوق تبليغاتي ( تابلو و پخش آگهي ) ● 8/28بيليون نفر جام جهاني 2002را تماشا كردند ● 5/1بيليون نفر فينال را تماشا كردند ● فيفا داراي صحنه پنج ستاره ايست ● فيفا داراي 15اسپانسر ( 15شريك ) است ● پنج شركت تجهيز كننده حاميان ورزشي ( ادامه ) جام جهاني و حاميان ( ادامه )● حاميان مي توانسته از آرم فيفا استفاده كنند ● در استاديومها تابلو ● در نشريات فيفا حضور داشته باشند ● در وب سايت فيفا باشند ● تأييد فيفا از محصوالت حاميان ● حفاظت از بازاريابهاي در كمين نشسته ● فرصتهاي مهمانوازي ● تبليغات مستقيم حاميان ورزشي ( ادامه ) المپيك و حاميان● اولين تبليغ در سال ( 1896تبليغ كداك در برنامه المپيك ) ● كوكاكوال از سال 1928 ● تلويزيون از سال 1936 ● پرداخت چك 2000دالري در سال 1948 ● روم 550 ، 1960هزار دالر ( ) CBS ● آتالنتا 456 ، 1996ميليون دالر ( ) NBC ● فرصتهايـ تلويزيوني حاميان ورزش المپيك وحاميان ( ادامه )● فرصتهاي تجارتي ● گواهينامه محصوالت ● محصوالت انحصاري در بازيها ● مراسم دادن جوايز ● حاميان نهضت المپيك ● صحه گذاري محصوالت حاميان ورزش ( ادامه ) امتيازات حاميان درجه يك در المپيك● محصوالت انحصاريـ ● استفاده از عالئم و تفويض ● روابط عمومي و فرصتهايـ تبليغي ● دسترس به آرشيو المپيك ● فروش محصوالت در المپيك ● دريافت بليط بازيها و مهمانوازي از آنها حاميان ورزش امتيازات حاميان درجه يك در المپيك ( ادامه )● تبليغ در بروشورهاي بازيها ● فرصت ايجاد نمايشگاه محصوالت ● انجام تحقيقات ● حق تقدم در المپيك هاي بعدي ● هــر المــي مبلــغ بيــن 10تــا 40ميليون دالر پرداخــت كرده است ( ) 1996 ● فعاليتهايـ بســياري وجود دارد كــه هــر كدام داراي ارزش هستند حاميان ورزشي ( ادامه ) قبـــل از واگذاري هـــر امتيازي بـــه حاميان ،برگزار كنندگان مسـابقات قيمـت محصـول ( هـر فعاليتـي كـه مرتبـط بـه يـك واقعـه ورزش است را تعيين و اقدام به تهيه بسته حمايتي نمايند .

51,000 تومان