صفحه 1:

صفحه 2:
فلسفه و پیدایش قصه و اذ قال ربك للملائكه انى جاعل فى الا رض خليفه قالوا اتجعل فیها من یفسد فیها ویفسک الدما....بقره ۳۰ قصه برای عینیت بخشیدن به مسایل نا محسوس و ماوراء الطبيعة .یا جامه محسوس پوشاندن بر حقایق نامحسوس است

صفحه 3:
معناي لغوي : تعقیب کردن .کوتاه کردن تاریخ .نقل و ؟ معناي ‎ist‏ ‏حکایت فرق قصه بعر إيينةإإابداعى) * غير تخيلي:(واقعى) انواع قصه © قصدهاي قرآن ‎ts‏ مه ارکان قصه ‏او فض ‎

صفحه 4:
داستان قصه حکایت. سر گذ شت. افسانه.ماجرا.حدیث. تمثیل. واقعه کوتاه كردزيقايع: قص|شعر و للضافير -0 تعقیبکردن: و ایحینا الم موسینارضعیه ... 0 و قالللادخته قصيه نقلو حکایت و سنهم سرق صصنا و منهم منم ن قصص - علیک

صفحه 5:
* از زبان حیوانات: مش كليل ردت از زبان شیاء: من شمر هاى بروين اعتصامى (قصة تخيلي ه موجودات نامريي و عجیب و غریب: بر ve ‏و انسان با اعمال عجیب و غریب :ل رستم و‎ ‏هری پاتر‎

صفحه 6:
تاریخ جهان : کتاب جواهر لعل نهرو تاریخ اسلام : فروغ ابدیت تاريخ ايران : سركذشت علم : اختراع برق و سيب نيوتون زنان نمونه : حضرت زینب (س) #اغره لزوم امانتداری در نقل داستان معصومین (ع)

صفحه 7:
ا انواع قصه‌هاي فرآن (قالب) © كامل 45 7-2-5285 حضرت يوسف[ 0 ‎e‏ شه پیوسته حضرت موسی(ع) *کامل و سس الیاس() :رن ۳ ۴ ناپیوسته ‎gel pal‏ نه كش العب ؟ فقط با ذکر تا" باغي که سوخت : مثل .. 0 انفاق علي عليه السلام .رم ۱ * مشخصات راكعون در قالب متل گفتگوي بهشتیان و ‎Beige‏ ‏شأن نزول

صفحه 8:
Bot 5 se east wb * ‏جنگ خندق‎ il jane © ۴ ‏زنات‎ ae 9 ‏زنان خوت‌زّت فرعون‎ * *انسان و حیواتات- زن نوح * انسان و موجودات -- + حضرت سللییا ۳ ‎cone.‏ اسان و اعسال ۰ ۳ ؟ عجيب عاصف ۳ * آكاهي از مغيبات روم خدا و فرشتگان خلقت آدم

صفحه 9:
ولستووعلىا_اجودى.. ‎٠‏ ‏ها تعبیر رویایی.. ۰

صفحه 10:

صفحه 11:

صفحه 12:
1 ات۳ 9 قرن #مثل زمان حاضرشبانه روز حاضر حاضر ‏ /

صفحه 13:
در ماشین * زیر آب ۶ داخل هواپیما © روي تخت ؟ توي تونل © ته جاه © روي سرسره © داخل قايق © روي نرده يام whose lows © © روي الاغ © توي جاله تعويض روعن

صفحه 14:

صفحه 15:
خيال 2 م 20 1 a i oar

صفحه 16:
دو نفره ! © معاض 4ياد هم----لورل و هاردي ‎puss GOS Ae‏ و كربه * معاند بيطا حرکت حر كتكارقصه از مقدمه تافرود -) ‎SASS‏ اتساب |

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:

صفحه 20:
عناصر داستانی : که پس از مقدمه در داستان ايجادودراوج وبأ نرسيده به ان روشن مى شود و باعث ايجاد كشش وجذابيت در قصه مى شود صحنه قیافه و حركت ها است اكه 05 807 وضوح حركت قصه وحالت شخصيت هاى داستان است واينت :بازكو كردن داستان بصورت یک طرفه است كه مخاطب فقط شنونده است

صفحه 21:
: مجموعه جملات رد و بدل شده میان شخف ات های وتان است که با حالت ۱۳۲ مختلف بیان می گردد :روایت و گفتگو باید .کوتاه و وسا ب‌اشد -4 .متناسیب | شخصیو جر کتک لی‌دلستان‌ب اشد -6 ادبو موازیراخای‌رعایتشودوگرنه با لطافتو -9 کنایه وحدلقلقبح کاهمی‌همرلد گردد

صفحه 22:
| پرداخت در *قيافه‌ها داستان pes?”

صفحه 23:
پرداخت معصو مین در ‎aaa‏ ۱ روشنفکرجیز تازه ای به جامعه نمی دهد بلکه شرایط .اجتماعی زمان را به طور دقیق به مردم نشان می دهد پسردلخز زبامعصومی‌دیگر: چهره بسرلفروخته ‎٩‏ ‏أمام باقر (ع) : نزلونا عن الربوبية و قولوا فينا ما شنتم ۲- پرداخت باکلمات عام مانند گامهای استوار.بیانی شيوا پسردلختصحنه شسخصینتو حرکسعصوم ‎٩-‏

صفحه 24:
: لحظات حساس انتظار و التهاب قبل از وقوع حادثه است وبا ايجاد زمينه حادثه بر زيبايى و جذابيت قصه مى افزايد. اذا وقعت الواقعه ليس ... انتظار ظهور نوحی بحران برای حادثه 3 حادنه: هر اتفاق یا کاری است که توسط شخصیت ها در داستان بوجود مى آیدو ممکن است در طبيعت هم ايجاد شود كشمكش. تبادل حادثه ميان دو يا جند شخصيت است كه بايدكوتاه و متنوع باشد

صفحه 25:
اهل فرلهنگ مشورت مناظره همفکری خانواده امپرمومنان ‎ck‏ انواع خانواده متعادل متوسط wo

صفحه 26:

صفحه 27:
‎٩ "‏ آشنايي با ادبیات ؟ آشنايي با دستور © زبان © آشنايي با روشهاي ‏* نگارش مطالعه آنار ادبي بزرگان آشنايي با علائم نگارش ‏ویکتورهوگو (بینواین) عزیزنسین ‏صادق هدایت ‏جلال آل احمد خربزدگی سیمین دانشور ‏کوه های سفید‌برکه آتش,شهریار آینده دولت آبادی (کلیدر) ‎

صفحه 28:
© كل موارد قصه نويسي ۰ إقصه خوانيعلامت كذاري روي رو بيه هآ ه بزرك نمايي نقاشي نشان دادن نقاشي

صفحه 29:
؟ آشنايي با دستور *زبان * آشنايي با علائم " نگارش * ابزاي درونی * صدا © قيافه * حركت © ابزار بيرونى © خط فانتزى

صفحه 30:
> زه duo gil > م *انسان ‎td‏ 2 3 زبان I ۶ ‏زیر> سی لا سل فا می ر دو‎ ‎٩‏ تركي ‎٩‏ عربي > كردي ‏> هندي ‏> ايراذ ‏ي ‏< ‏غيره ‎

صفحه 31:
5 كاف- .ب و سگ و خوک صدای اشیاء: به صدای بسترساز افکت گویند

صفحه 32:

صفحه 33:

صفحه 34:
ار اش 90۰ اوقع فی النفوس خط کلاسیک (نستعالییی.سخشکسته‌ثلت) وفانتزیی نوشتن نام قصه » شخصیت.اماکن»کلمات مهم و شیوه رسم خطوط فانتزی تجسمكاملكلمه -0 تسوضیح و کما یرای سفظلستموار ارتباط -6 تکمینهایی-9

صفحه 35:
re ۱۱۵ ۲۲ ۵ ‏ص‎ شش ف.ق ۰ ۲ ک.ل ۱۱ ۲ ‎NE‏ ن ۲۰۲

صفحه 36:
برای تجسم بیشت صحنه و فضای داستان وحالات شخصیت زیرساخت نقاشی خط مستقیم»ءزاویه ‎٩۰‏ دایره و بیضی تمرین: قاشی‌لشیایلط اف فود -4 تمرینن قاشیتصورللذهنی-6 لستفادم از مدل‌هاین قاشی-6 ...لستفاده. از حاشیه .شمسه‌ختاییو ترمه و -6

صفحه 37:
حم ۳ ۱۳ ‎١‏ نکاتی در حال قصه گوبی ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 38:
9- ‏دلخوله‎ re ‏کردن کاملاراحتو‎ re شناسابیمخاطب‌چرا و ‎Pa ike‏ " مشارک تشنوند گان‌لنعطافو مرلقبسلز شنوندگان-9 | قصه گویی‌هنریناشیاز ذیقو لستعداد 6 نسمرین تسموین‌تسمرین-8"

صفحه 39:
مهارتگویش‌با لسهجه و نبان-2* ها مهارق قليد و تسغيير صدا -© تسلط کاملبر قصه -9 آشناییب اف نونق صه گ وی نیس افرهنگمحیط -10 ‎Ry,‏ ‎ila‏ اسب لخاقو رفتار پسسندیدم -00 ‎A‏ ‏دلشترفسیز یک ناسب 6 لبتکار و خاظیت 9 ‎١.‏ ‏دلشت‌زمینه ذوقو لستعداد -6 تسلطبر کلماتو وائد ها - © آشناییبا مساثل‌تسربیتیو آموزشی-9

فلسفه و پیدایش قصه موثرترین قالب برای انتقال مفاهیم از زمان غار نشینی تاکنون قصه .بوده است و منسوخ نشدن این قالب دلیلی دیگر بر اهمیت آن است و اذ قال ربک للمالئکه انی جاعل فی اال رض خلیفه قالوا اتجعل فیها من یفسد فیها ویفسک الدما....بقره 30 قصه برای عینیت بخشیدن به مسايل نا محسوس و ماوراء الطبیعة .یا جامه محسوس پوشاندن بر حقایق نامحسوس است معناي لغوي :تعقیب کردن ،کوتاه کردن تاریخ ،نقل و حکایت فرق قصه و داستان تخيلي(:ابداعی) قصـه قصـه غير تخيلي(:واقعی) انـواع قصـه قصه‌هاي قرآن تاريخچه قصه اركان قصه اصول قصه معنای قصه ،داستان،قصه،حکایت،سرگذشت،افسانه،ماجرا،حدیث،تمثیل ،واقعه ک?وتاه? ک?رد?نو?قایع :ق?صا??لشع?ر و ا?الضاف?یر 1- 2- و او?ح?ینا ا??لیا?م م?وس?یا?نار?ض?عیه ... ت??عقیبک?رد?ن: و ق?ا?لتال?خ?ته ق?صیه م?ن??م ن??قصص 3- ?کایت و م?نهم م?نق?صصنا و م?نهم ل ن??قلو ح : ع?لیک از زبان حيوانات: از زبان اشياء :مثل شعر های پروین اعتصامی موجودات نامريي و عجيب و غريب :مثل مریخی مثل کلیله و دمنه تخيلي قصة تخيلي قصة ها انسان با اعمال عجيب و غريب :مثل رستم و هری پاتر تركيبي تاريخ جهان :کتاب ج?واهر لع?ل نهرو مستند قصة مستند قصة بازسازی نقلیایابازسازی نقل تاريخ اسالم :فروغ ابدیت تاريخ ايران : سرگذشت علم :اختراع برق و سیب نیوتون زنان نمونه :حضرت زینب (س) غيره: لزوم امانتداری در نقل داستان معصومین (ع) (قالب) قصهه قرآن (قالب) ‌هاي قرآن ‌هاي انواع قص انواع كامل و به همـ حضرت يوسف(ع) : پيوسته حضرت موسي(ع) كامل و الياس(ع) :وان الیاس لمن المرسلین ناپيوسته بلعم باعور: فقطـ با ذكر نام باغي كه سوخت :مثل ... با ذكر انفاق علي عليه السالم ...:وهم مشخصات راکعون در قالب مثل گفتگوي بهشتيان و جهنميان شأن نزول :فی جنات یتساءلو?ن عن المجرمین.... مثله کمثل الکلب ... ‌اي) (نمونهه قصهه ‌اي) قرآن (نمون ‌هاي قرآن ‌هاي انواع قص انواع تاريخ گذشتگان عاد و ثمود صـدر اسالم جنگ خندق زـنان خوب زن فرعون ـ مريم زنان بد زن نوح انسان و حيوانات انسان و موجودات حضرت سليمان و عجيب هدهد انسان و اعمال جـن عجيب عاصف برخيا آگاهي از مغيبات روم خدا و فرشتگان خلقت آدم مقدمـه قصه اركان قصه اركان اوج فــرود وا'ستویعلیا''لجودی• ... هذا ت'''عبیر رویایی• ... قصه نمودار قصه نمودار درآمد،بزنگاه و خاتمه فرود اوج مقدمه گذشته عام آينده زمان خاص اخص مقدمه مقدمه مكان حالت شخصيت حركت حال س ال ضر حا ح ا ضر فصل حاضر د ه ه اه م ضر حا اضـر ته ح هف حاضرشبانه روز حاضر زمان حاضر مثل زمان قـرن مثل حاضر د ثانيه حاضـر قه قي حا ضر يك چند د هم ثان حا يه ضر س اع ت ح ا ضر حقيقي نمونهه مكان حقيقي از مكان ‌هايي از ‌هايي نمون حقيق مكان مكان ي خيال ي در خانه در ماشين زير آب داخل هواپيما روي تخت توي تونل ته چاه روي سرسره داخل قايق روي نرده بام وسط مرداب روي االغ توي چاله تعويض روغن )) يك خانه)) حقيقي ((((خانه مكان حقيقي آشپزخانه مكان نمونه يك داخلنمونه داخل حمام هال اتاق خواب راهرو دستشويي روي ديوار روي بالكن روي نرده‌ها داخل زير زمين راه پله‌ها پشت بام گاراژ داخل چاه فك مت ر منتـظر حال بي ب حالت عجـول انواع حالت انواع افسرده د ي و ا ن ـ ه ـم به م م ستـ ي بي خيال ه را سا ن م ض ط ر شخصيت شخصيت نفره دو نفره دو نفره يك نفره يك معاض يارـ هم د معاند دشمن همـ لورل و هاردي موش و گربه بي‌ط حرکت ق?صه از م?قدم?ه ت??ا ف??رود 1- ح?رک?تک??لی رف ح?رک?تت??کت??کش??خصیتها ب??ه ت??ناس?ب2- نفره سه نفره سه قسمت چهارم قسمت سوم اوج قسمت دوم قسمت اول مقدمه فرود اوج گره گره گره گره گره مقدمه فرود اوج كشمكش حادثه بحران گفتگو روايت پرداخت گره مقدمه فرود عناصر داستانی گره :نکته مبهمی که پس از مقدمه در داستان ایجادودراوج ویا نرسیده به ان روشن می شود و باعث ایجاد کشش وجذابیت در .قصه می شود • پرداخت :توصیف و نگاه دقیق وموشکافانه به صحنه ?،قیافه و حرکت ها است که موجب وضوح حرکت قصه وحالت شخصیت های داستان است . روایت :بازگو کردن داستان بصورت یک طرفه است • که مخاطب فقط شنونده است . • گفتگو :مجموعه جمالت رد و بدل شده میان شخصیت های داستان است که با حالت های مختلف بیان می گردد . :روایت و گفتگو باید .ک?وتاه? و ر?سا ب??اشد 1- .م?تناس?بب??ا ش??خصیتو ح?رک?تک??لیدا?س?تانب??اشد 2- اد?بو م?واز?ینا?خ?الق?یر?عایتش?ودو?گرن?ه ب??ا ل??طاف?تو 3- .ک??نایه و?حدا?ق?لق?بح ک??الم?یه?مرا?ه? گ?ردد د و س ت ا ن ه خ ص م ا نه نه‌ها صح گفـتگـو گفـتگـو طرف ي ب ‌ يك مات يپل د در پرداخت در پرداخت داستان داستان قيافـه‌ها ح ر ك ‌ تها دید زاویه دید زاویه دانای کل اول شخص پرداخت معصومین در قصه روشنفکرچیز تازه ای به جامعه نمی دهد بلکه شرایط .اجتماعی زمان را به طور دقیق به مردم نشان می دهد پ??ردا?خ?تاز ز?بانم?عصوم?ید?یگر :چ?ه?ره? ب??را?فرو?خ?ته 1- امام باقر (ع) :نزلونا عن الربوبیة و قولوا فینا ما شئتم -2پرداخت باکل?مات عام مانند گامهای استوار،بیانی شیوا پ??ردا?خ?تص??حنه ،ش??خصیتو ح?رک?تم?عصوم 3- بحران :لحظات حساس انتظار و التهاب قبل از وقوع حادثه است وبا ایجاد زمینه حادثه بر زیبایی و جذابیت قصه می افزاید .اذا وقعت الواقعه لیس ...انتظار ظهور . نوعی بحران برای حادثه سبز است حادثه :هر اتفاق یا کاری است که توسط شخصیت ها در داستان بوجود می آیدو ممکن است در طبیعت هم ایجاد شود . کشمکش :تبادل حادثه میان دو یا چند شخصیت است که بایدکوتاه و متنوع باشد . قطع داستان در اوج و تاثیر بر شنونده خانواده انواع خانواده انواع متكام اهل ل فرهنگ فرهنگ اهل مشورت مشورت مناظره مناظره همفکری همفکری امیرمومنان خانواده امیرمومنان خانواده بالمانع بالمانع متعادل متوسط احتیاط متزلزل سرخور ده ناراضی حقارت عقده ای رفاه زده قصه بيان قصه روش بيان رـوش قصه نويسي قصه خوانـي قصـه گويـي آثار بزرکان ایران و جهان نويسي قصه نويسي قصه خذوا العلم و لو من اهل الضالل ویکتورهوگو عزیزنسین صادق هدایت جالل آل احمد غربزدگی سیمین دانشور قاضی سعید دکتر شریعتی نادر ابراهیمی آتش بدون دود ژول ورن جان کریستوفر (بینوایان) آشنايي با ادبيات آشنايي با دستور زبان آشنايي با روش‌هاي نگارش مطالعه آثار ادبي بزرگان آشنايي با عالئم نگارش کوه های سفید،برکه آتش،شهریار آینده دولت آبادی (کل'یدر) كل موارد قصه نويسي خوانيعالمت گذاري روي قصه خواني قصه نوشته‌ها بزرگ نمايي نقاشي نشان دادن نقاشي سكوت صداي خاص نگاه نشان دادن نقاشي حركت خاص گويي قصه گويي قصه آشنايي با ادبيات آشنايي با دستور زبان آشنايي با عالئم نگارش ابزار 7درونی صدا قيافه حركت ابزار بیرونی خط فانتزی طراحی تن صدا انسـان صـدا زيصـدا زیر> سی ال سل فا می ر دو <بم ر بـ تركي م عربي كردي لهجـه و زبـان هندي ايران ي كشش حيوانات اشياء غيره يزدي تهراني اصفهان ي كرماني لري غيره .لهجه :گویش خاص هر منطقه را گویند کشش :تنظیم صدا به تناسب فاصله بین شنونده و گوینده .همچنین کشش و ادای حروف است صدای حیوانات :ناچار به تقلید صدا بجز صدای االغ و سگ و خوک صدای اشیاء :به صدای بسترساز افکت گویند توسط رایانه و آرشیو ،مربی،نرمندان و شنونده از استفاده از قيافه وو استفاده قيافه گردش چشم ابرو لب پيشاني دهان تمام صورت از استفاده از حركت وو استفاده حركت دست‌ها پاها گردن صورت (قيافه) ابزارهاي ديگر کاربرد خط در گویش قصه ذکرالشی مبهما ثم مفسرا اوقع فی النفوس خط کالسیک (نستعلیق،نسخ،شکسته،ثلث) وفانتز'ی ...نوشتن نام قصه ،شخصیت،اماکن،کلمات مهم و شیوه رسم خطوط فانتزی ت??جسم ک?ام?لک??لمه 1- ر?س?م خ?طوط م?شترکا?ف?قی2- ،م?ثلث3- ر?س?ما?ش?کا?ل(دا?یر?ه?،ب??یضی ) ت??وض?یح و ت??کمیلب??را?یح?فظا?س?تمرار ار?تباط 4- ت??کمیل?ه?ایی5- ن 2الف 11ب 22ج،د 61 ر،ز،ژ 2س،ش 2 222 ص 2 2 5ط 1 1 5ع،غ شش ف،ق 2 0 ک،ل 2 11م 11 0ن 202 و 91ه 5 ی شش 2 نقاشی و طراحی در قصه گویی برای تجسم بیشتر صحنه و فضای داستان وحاالت شخصیت زیرساخت نقاشی خط مستقیم،زاویه ، 90دایره و بیضی ت'''مرینن''قاشیا'شیایا'طرا'فخ'ود 1- ت'''مرینن''قاشیت'''صورا'تذهنی2- ا'ستفاده' از مدلهاین''قاشی3- ...ا'ستفاده' از ح'اشیه' ،ش''مسه'،ختاییو ت'''رمه' و 4- نکاتی در حال قصه گویی ص''میمانه' 1- زودجوش7- آ'شنا ب'''ه' ف'''ضا 2- عالقمند ب'''ه' ک'''ار 8- رفتار طبیعی3- پ'''وششس''اده' 9- ا'یمانو عشقب'''ه' ک'''ار 4-غیرهمسن10- ا'حساسب'''ر ا'نگیز 5- ب'''دونل''کنتو ل''هجه' 11- ص?دا?ید?ل?نشینو پ??ر?ط?نین12- ژستو ق''یافه' 6- گامهای قصه گویی ا?ن?تخابق?صه د?ل?خوا?ه? و دو?س?تدا?ش?تنی1- ه?مذا?تپ??ندار?یب??ا ش??خصیتهایق?صه 2- ب??از?گو ک?رد?نک?ام?الرا?ح?تو ر?یتم د?ل?خوا?ه? 3- ?بچ?را و چ?گون?ه 4- ش??ناساییم?خاط ، م?شار?ک?تش??نوندگانا?ن?عطافو م?را?ق?بتاز ش??نوندگان5- ق?صه گ?وییه?نرین?اش?یاز ذو?قو ا?س?تع?داد 6- ت??مرین،ت??مرین،ت??مرین7- یق ی ها ویژگ ه گو ص م?ه?ار?تگ?ویشب??ا ل??هجه و ز?بان7- ها م?هار?تت??قلید و ت??غییر ص?دا 8- ت??سلطک?ام?لب??ر ق?صه 9- 1ش?ناییب??افرهنگم?حیط 10-آ?ش?ناییب??ا ف??نونق?صه گ?ویی آ? ا?خ?القو ر?ف?تار پ??سندیده? 11- دا?ش?تنص?دا?یم?ناس?ب2- ا?ب?تکار و خ?الق?یت12- دا?ش?تنف??یزیکم?ناس?ب3- دا?ش?تنز?م?ینه ذو?قو ا?س?تع?داد 4- ت??سلطب??ر ک??لماتو واژ?ه? ها 5- آ?ش?ناییب??ا م?سائ?لت??رب?یتیو آ?موز?ش?ی6-

51,000 تومان