صفحه 1:

صفحه 2:
جلب مشارکت کارکنان رویکرد فرآيندي رویکرد سيستمي مدیریت بهبود مستمر رویکرد واقع گرایانه درمورد مدبربت ارتباط دو طرفة سودمند با عرضه کننده

صفحه 3:
سازمانها به مشتریانشان وابسته اند بتابراین باید: * نیازهای حال و آینده مشتری را درك کنند ؛ * نيازمنديهاي مشتري را برآورده سازند ؛ * فراتر از انتظارات مشتری حرکت و عمل نمایند ؛ برای اجسرای این اصل سازمان ها باید : * نیازها و انتظارات را به سازمان منتقل نمایند؛ * رضایت مشتربان را اندازه گيري و سنجش کنند؛ * روابط با مشتربان را مدیریت و اداره کنند ؛

صفحه 4:
اصول 0 2- رهبري رهبران محيطي را ایجاد مي کنند که در تن کار کنان بتوانند در جیت دستيابي‌به اهداف سازمان بطور کامل و همه جانبه مشار کت کرده و فعالیت نمایند . بای تحقق این اصل رهیران باید : * نگرش پیش بینانه به مسائل داشته باشند نيازهاي ذینفعان را درك کنند * دورنماي روشني براي آینده سازمان ترسیم کنند * روشهاي ارزشي و اخلاقي را بکار گیرند اعتماد را مستقر و ترس را حذف نمایند ۶ اهداف و مقاصد چالش برانگیز را براي سازمان و کارکنان تعیین کنند برايدستيابي به اهداف ومقاصد تعیین شده. استراتژي مناسبي تعریف کنند تواناني گوش دادن به حرفها و نظرات کارکنان را داشته باشند

صفحه 5:
3-جلب مشارکت کا رکنان کار کنان در تمامي سطوح شالودة سازمان هستند . مشار کت کامل آنان باعث بكارگيري توانائیبایشان در ایجاد حداکثر سود براي سازمان خواهد شد . كاركنان بايد : * خود را صاحب و متولى فرآيندها بدانند و مسئوليت حل مسائل را داشته باشند * بطور فعال در جستجوي فرصتهاي بهبود باشند © بطور فعال در هي فرصتهاي مناسب براي افزليش قابليتهاء دانشها و مهارتهاي خود باشند. * همواره در صدد خلق ارزش براي مشتري باشند . * براي دستيابى به اهداف سازمان از خود خلاقيت و ابتكار نشان دهند . * سازمان را به نحو احسن براي مشتریان . جامعه و محيط خود معرفي كنند . * از شغل و کار خود رضایت داشته باشند . * به عضویت و کار سازمان خود افتخار کنند .

صفحه 6:
سل تسد ید لت 4- نگرش ف رآيندي نتلیج مطلوب زملني به ‎rgb‏ موثرتر حاصل میگردند که فعاليتیا و منلبع مربوط به آنیا درچارچوب يك فرآیند تحت مدیریت قرار گیرند . براى مديرريت یک فر‌آیند توجه به نکات زیر ضمروری است : تعریف فرآیند * شناسائي ورودیها و خروجيهاي فرآیند تعریف ارتباطات * ارزيابي ریسکها . آثار و پیامدها تأمین منابع مورد نیاز * شناساتي مشتریان و عرضه کنندگان فرآیند

صفحه 7:
5- رویکرد سيستمي به مدیریت شناسائي . درك و مدیریت يك سیستم از فرآيندهاي مرتبط براي دستيابي به مجموعياي از اهداف در جبت اثر بخشي و کارآئي سازمان برای اینکار مدیریت باید : * سیستم را تعریف کند * اندازه گيري مداوم . ارزشيابي و بهبود را برقرار سازد * محدودیت منابع را تعیین و مدیریت نماید

صفحه 8:
6- بهبود مستمر بیبود مستمر يك هدف پایدار در سازمان است. دستیایی به بهبودمستم از طرق زیررامکان پذیر است: * تعریف هدف براي موضوعات جداگانه * تفکر قاطع و فزاینده دربارة بهبود * مقایسةمداوم با وضعيتهاي بهتر (1600حقصطه عظ) * بهبود مستمر اثر بخشي و كارآئي فرآیندها * ارتقاء روشهاي حل مسئله * شناسائي فرصتهاي بهبود

صفحه 9:
۱ 7- رویکرد واقع گرایانه در مورد تصمی مگيري تصمیمات موّثر بر مبناي منطق و تحلیل شهودي داده ها و اطلاعات استوارند این ام نیازمند موارد زیر است : * اندازه گيري و جمع آوري داده ها * تجزبه و تحلیل * استفاده از فنون آماري * تصمیم گيري بر اساس واقعیات

صفحه 10:
8- ارتباط دو طرفة سودمند با عرضه کننده تواناگي سازمان و عرضه کنندگان تن براي ایجاد ارزش از طریق ارتباط متقلبل سودمند ارتقاء خواهد یافت . مشارکت و همکاری با عررضه کننده به معنای آن است که : * عرضه کنندگان كليدي شناسائي و انتخاب شوند. * شراکت وهمكاري طرفین تعریف و برقرار گردد. * ارتباطات برقرار شوند . محصولات و فرآیندها با همكاري و مشارکت طرفین بهبود یابند . اطلاعات به اشتراك گذاشته شود . بهبود عرضه کنندگان و نحوة دستيابي به اين بهبود شناسائي شود .

اصول هشتگانه مديريت مديريت هشتگانهمديريت اصولهشتگانه اصول • مشتري گرائي • رهبري • جلب مشاركت كاركنان • رويكرد فرآيندي • رويكرد سيستمي مديريت • بهبود مستمر • رويكرد واقع گرايانه درمورد مديريت • ارتباط دو طرفة سودمند با عرضه كننده مديريت هشتگانهمديريت اصولهشتگانه اصول -1مشتري گرائي سازمانها به مشتريانشان وابسته اند بنابراين بايد: نيازهاي حال و آينده مشتري را درك كنند ؛ نيازمنديهاي مشتري را برآورده سازند ؛ فراتر از انتظارات مشتري حركت و عمل نمايند ؛ براي اجراي اين اصل سازمان ها بايد : نيازها و انتظارات را به سازمان منتقل نمايند؛ رضايت مشتريان را اندازه گيري و سنجش كنند؛ روابط با مشتريان را مديريت و اداره كنند ؛ -2رهبري مديريت هشتگانهمديريت اصولهشتگانه اصول رهبران محيطي را ايجاد مي كنند كه در آن كاركنان بتوانند در جهت دستيابي به اهداف سازمان بطور كامل و همه جانبه مشاركت كرده و فعاليت نمايند . براي تحقق اين اصل رهبران بايد : نگرش پيش بينانه به مسائل داشته باشند نيازهاي ذينفعان را درك كنند دورنماي روشني براي آينده سازمان ترسيم كنند روشهاي ارزشي و اخالقي را بكار گيرند اعتماد را مستقر و ترس را حذف نمايند منابع را تأمين كنند به كاركنان قدرت و اختيار بدهند روابط باز و مبتني بر صداقت را ارتقا دهند اهداف و مقاصد چالش برانگيز را براي سازمان و كاركنان تعيين كنند برايدستيابي به اهداف ومقاصد تعيين شده ،استراتژي مناسبي تعريف كنند توانائي گوش دادن به حرفها و نظرات كاركنان را داشته باشند -3جلب مشاركت كاركنان مديريت هشتگانهمديريت اصولهشتگانه اصول كاركنان در تمامي سطوح شالودة سازمان هستند . مشاركت كامل آنان باعث بكارگيري توانائيهايشان در ايجاد ح..داكثر س..ود ب..راي س..ازمان خواهد شد . كاركنان بايد : خود را صاحب و متولي فرآيندها بدانند و مسئوليت حل مسائل را داشته باشند بطور فعال در جستجوي فرصتهاي بهبود باشند بطور فعال در پي فرصتهاي مناسب براي افزايش قابليتها ،دانشها و مهارتهاي خSSود باشند. همواره در صدد خلق ارزش براي مشتري باشند . براي دستيابي به اهداف سازمان از خود خالقيت و ابتكار نشان دهند . سازمان را به نحو احسن براي مشتريان ،جامعه و محيط خود معرفي كنند . از شغل و كار خود رضايت داشته باشند . به عضويت و كار سازمان خود افتخار كنند . مديريت هشتگانهمديريت اصولهشتگانه اصول -4نگرش فرآيندي نتايج مطلوب زماني به طور مؤثرتر حاصل ميگردند كه فعاليتها و منابع مربوط به آنها درچارچوب يك فرآيند تحت مديريت قرار گيرند . براي مديريت يك فرآيند توجه به نكات زير ضروري است : • تعريف فرآيند • شناسائي وروديها و خروجيهاي فرآيند • تعريف ارتباطات • ارزيابي ريسكها ،آثار و پيامدها • تعيين مسئوليتها • تأمين منابع مورد نياز • شناسائي مشتريان و عرضه كنندگان فرآيند مديريت هشتگانهمديريت اصولهشتگانه اصول -5رويكرد سيستمي به مديريت شناسائي ،درك و مديريت يك سيستم از فرآين..دهاي مرتب..ط ب..راي دس..تيابي ب..ه مجموعهاي از اهداف در جهت اثر بخشي و كارآئي سازمان براي اينكار مديريت بايد : سيستم را تعريف كند سيستم را بنانهد اندازه گيري مداوم ،ارزشيابي و بهبود را برقرار سازد محدوديت منابع را تعيين و مديريت نمايد مديريت هشتگانهمديريت اصولهشتگانه اصول -6بهبود مستمر بهبود مستمر يك هدف پايدار در سازمان است. دستيابي به بهبودمستمر از طرق زيرامكان پذير است: تعريف هدف براي موضوعات جداگانه تفكر قاطع و فزاينده دربارة بهبود مقايسةمداوم با وضعيتهاي بهتر()Benchmarking بهبود مستمر اثر بخشي و كارآئي فرآيندها ارتقاء روشهاي حل مسئله شناسائي فرصتهاي بهبود مديريت هشتگانهمديريت اصولهشتگانه اصول -7رويكرد واقع گرايانه در مورد تصميم گيري تصميمات م.ؤثر ب.ر مبن.اي منط.ق و تحلي.ل ش.هودي داده ه.ا و اطالع.ات استوارند اين امر نيازمند موارد زير است : اندازه گيري و جمع آوري داده ها تجزيه و تحليل استفاده از فنون آماري تصميم گيري بر اساس واقعيات مديريت هشتگانهمديريت اصولهشتگانه اصول -8ارتباط دو طرفة سودمند با عرضه كننده توانائي سازمان و عرضه كنندگان آن براي ايجاد ارزش از طريق ارتب..اط متقاب..ل سودمند ارتقاء خواهد يافت . مشاركت و همكاري با عرضه كننده به معناي آن است كه : عرضه كنندگان كليدي شناسائي و انتخاب شوند. شراكت وهمكاري طرفين تعريف و برقرار گردد. ارتباطات برقرار شوند . محصوالت و فرآيندها با همكاري و مشاركت طرفين بهبود يابند . اطالعات به اشتراك گذاشته شود . بهبود عرضه كنندگان و نحوة دستيابي به اين بهبود شناسائي شود .

51,000 تومان