صفحه 1:
eae
ا
صفحه 2:
اصول و مبانی ترب
سرت
صفحه 3:
كلمه مبانى جمع مكسر مبنا و به مقفهوم
Wer.) een
است. در واقع مبانى هر يديده يا علم
متضمن يايه هاء جهار جوبء. اسكلت و
ان د Sere
تربيت بدنى نيز از اين قاعده مستثنى
صفحه 4:
به قول «وست» و «بوچر» نویسندگان کتاب
9
#بین ایجاد ساختار تربیت بدنی, و بنای یک خانه شباهت
ا ا Pe wer eur
Res died 5 Jem ale a. alll loam
eT ane bra Bp Ft ا ا PEON Ene ROLY 6] C a
0 ای با
eee عناصر
مشخص و اجزای مختلف آن. در قالب یادگیری معنی
دار به هم مرتبط خواهند شد. اين عناصر ؛ مفاهيم
تربیت بدنی هستند و بیان گر ساختار تربیت بدنی در
|
صفحه 5:
صفحه 6:
بازى
بازى براى كودى امرى فطرى و نيازى طبيعى است
بازى عامل ضرورى و لازم براى رشد و تكامل كودى است .
کودکان بوسیله بازی چیزهایی 7 Cie tere rer) ا 0
eee are ۱
کر واقعیت های جهان خارج از ذهن را از طریق بازی یی
آموزد .
1
Pete] Ng Te] RYT] ا fol rt Pepa INP tnt
ازبدو تولد تا زمان مرك بوده و در كل تاريخجه بشريت متدرج است
صفحه 7:
تعریف بازی
هر كونه فعاليت جسمى يا ذهنى هدفدار كه در
ا ل ا ا ا
۱
یا دراز مدت فرد یا گروه , چه به صورت انفرادی
pene ra tr ts eee le met eee
متخصين تربيت بدنى و علوم ورزشى غالبا با اين
Se sh coal Ce
و ا Seo
en 0
صفحه 8:
بارگ از نظر اسینسر
2 وسیله 20-7 انرژی
م و ضاف د Me
نظر منجر به اين اعتقاد در عده اى از
روانشناسان 0 گردید که وجود
جنگ و خونریزی در واقع به جهت مصرف
همين انرى هاى اضافى مصرف نشده
صفحه 9:
وررش
لغت ورزش 50 ی از فقل ورزيدن که بطور كلي
oe دن , انجام کار پيايي , به كار كماري
1 0 هاي بدني به
ماكو 511 7 000 مي شود.
ae top) ل a 9
wate می شود که ees ای Tee
مور د توافق a و با اهداف more eS بقه,
7 02 رت
SEH bat al ed 2-0 بصم
صفحه 10:
*لغت تربيث بدني لغتي است مركب از دو كلمه تربيت + بدن ,
CN CS ا ا ا ا ا ا ا 0 ا ا |
eee BLD) ا |
*واه تربيت به فرايند مداوم يادكيرى كفته مى شود كه در سرا سر
زندکی ادامه دارد.
ا 9[
etm care 119) |
اهداف و ارزش هاي تربيت بدني و ورزش را تشريح مي كند.
“"تربيت بدني از طريق برنامه هاى هدقمند فعاليت
جسمانی ,دررشدهمه جانبه شخص مشارکت می کند .
تربیت بدنی و ورزش بر یک چیز تأکید می کند ون حرکت انسان یا به
طورکلی فعالیت جسمانی
صفحه 11:
#تربيت بدنى بخش مهمى از تعليم و تربيت است
Oe en راك Ry
رشد و تكامل را در همه ابعاد وجود انسان
(جسمانى, روانى و اخلاقى) تسهيل و هماهنكق
نموده و به رشد و شكوفايى استعداد هاى فرد
كمى مى كند
”تربيت بدنى عبارتست از يى سلسله فعاليت ها و
حركت هاى بدنى منظم و حساب شده به منظور
رشد و تربيت استعدادهاى جسمانى, حركتى,
Pie Sere err
صفحه 12:
تربیت بدني شامل
en Cares Pread | لت ل 2
رشد و بكهدارة امادكن ار ار
و زندكى بهتر
2005 ا ات Perr sy
پرورش نگرش مثبت در راستای کمک به
يادكيرى در طول عمر و شركت در سراسر
زندكى
تربيت بدني به منزله ى يى رشته علمى
صفحه 13:
تربيت بدنى به عنوان يى علم
از اواسط دهه 1960 موج كسترده اى از
مطالعات علمى در رشته تربت بدنى به وجود
آمد که سبب ارتقاع جایگاه علمی آن به عنوان
یک علم شد
تعریف هنری از رشته علمی:
حجم سازمان دارى از مجموعه دانش مشتمل
بر واحد هاى رسمى اموزشى 0
صفحه 14:
اهداف اصلي تربیت بدني
| TID CHINO”) mac] Dt
سه دسته تقسیم کرد
هدف هاي رواني
هدف هاي اجتماعي
صفحه 15:
م هدف هاي جسماني Physiological:
Objects
1 ney eC nC ا
oo) CRC Ro SSS ECS) RoE PSE Sere ew Lee
Peete tee OSCR ONT Tare) ا ا BLES
انطباق
een را در را ی ار
۳۳۰۰ ۱ ای رت مار ا و کارا
Re ROsPC HE pC Er mOse
ازدياد نيروي بدني و تامين سلامتي و بهداشت بدن در برابر عوارض
و بيماري ها
اصلاح و بازسازي و بدن و توانبخشي به منظور رفع نواقص و نارسايي
هاي فيزيکي و ایجاد بهره وري
صفحه 16:
مولفه ۲ ۳
Ree ا
هدف از آن ملاحظه مقلفه های آناتومیکی و
فیزیولوژیکی است (ظرفیت عملکردجسمانی
يك فرد)
آمادكى حركتى
باهدف ملاحظه هاى عصبى عضلانى ارائه شده
Sipe Se) Reed 1۹
صفحه 17:
= a
#به طور کلی معنای 0520 جسمانی , انجام
روزانه 0 خستگی بیان مى ۷ 0 vols
شود.
#تعریف ای سا ار نطر ورزشی
دشواراست ۳7 به حالت هاى روانى ۰
ا 0000
gery دلیل آن را ازطریق مولفه های آمادگی
سای رای ری بان سس BMS
صفحه 18:
rere ۰ مؤلفة
قدرت :4 515 را BPE
طولى آنه
قدرت بردو نوع است
ا ل ا لل 9[
مقاوم واود م يكند بدون اينكه بتوان آن وا جابجا كرد .
قدرت پویا (ديناميك ) : حداکثر وزنه اي که بتوان درتمام
دامنه حركتي مفصل آن را جابجا کرد
صفحه 19:
#استقامت : عبارت است از توانايي
تكرار يك حركت معين درمدت زمان.
52 دونوع است
ل ل ا الل الل الل |
كه كل بدن رادركير ميكند و با تكرار زياد درمدت
الل لا ا |
Pv arge| ال ا ا 01
زد ۳ 000
*2_ استقامت موضعي توانايي يك يا دسته اي از
عضلات درتکرار زیاد يك فعالیت درمدت زمان طولاني
Peter wee Pe oe) cree) By
صفحه 20:
و بر توانايي بسیار
ols اي است . درواقع 3
حركتي سریع دربدن است
Fare be سركت
“سرعت جابجايي اعضاى بدن
سرعت دويدن درمسافتهاي كوتاه و
طولاني
صفحه 21:
انعطاف پذيري : عبارت است از ایجاد وسعت دامنه
Be ا NET Tope CMC TS) SEU Ste Re
0 پذيري به دو نوع
انعطاف پذيري ایستا محدوده حركتي يا درجه
حركت يذيري يك فصل را ميتوان انعطاف يذيري
۱ از 21
انعطاف يذيري جنبشي عبارتست از مقاومت يك
مفصل سروکاردارد . اين انعطافپذيري را نميتوان
به آساني اندازه كرفت 7
صفحه 22:
تركيب بدن مفهومى كه درصد ز تسبى
م ا Aree Yo-Yo bite) Ce sett) i eee
۹1
ترکیب بدن 0 پ Pe
وضعيت سار شخص محسوب می
شود.
صفحه 23:
سا لت سس
جابكى تواناى جسمانى كه شخص. را قادر به تغيين
وضعیت بدن و هدایت به شیوه ای دقیق می کند
bilgi Jolsi حفظ مركز ثقل بدنه روى سطح اتكا
5 9 در فضا (وابسطه + cu: ۱ ۱۳
بين كوش داخلى allen, v5, 121200111111
باشد
RR ere Oe oy) Jin Ee اا ا ۳
رک Res Pres Cpe lien Jes
صفحه 24:
#هماهنگي اجراي حرکت همساز با
Pe eee ae
هماهنگي گویند
*توان ترکیب قدرت و سرعت
“"زمان واكنش فاصله ارائه يك
محرك و اغاز ياسخ
صفحه 25:
Psychological Objects: هاي رواني PES (as)
#كشف استعدادها ي نهفته و شناخت استعدادهاي رواني -
Reet ees ا ا 20
واستعدادهاي خدادادي.
|
000 mes trrin res]
© انكيختن فرد براي تحرك و جلوكته ري از خمودكي
ا ل ا 0500
*”برقراري تعادل رواني و تعديل عواطف و حالاتي جون :
020 ۳9
تقويت ويرورش هوش و قوه كنجكاوي و همجنين توان
برخورد با مسائل و مشکلات
صفحه 26:
ج:هدف_هاي" اجتماعي (اوءأوهاه 500
(Objects
پرورش و پذیرش احترام به قوانین گروهي و
مقررات اجتماعي.
پرورش توان مدیریت و حس مسئولیت پذيري
و قدرت سرپرستي و رهبري.
اال الا ا ا 0
b s2)20d ات 06
پرورش نيروي بدني مورد نیاز جامعه .
2 ا DEE
صفحه 27:
Ae irs ea ear
1 للع ا وري تقل a
ورزش بر on9 کار 0 بدن وی
طب ورزشی
ا ا ا 19) Bs)
. ورزش است
و مکانی رای مطالی حرکت انسا neon 707
3 s 3
MIPS SEAT Gini Milan cace 2 اشباء
لل 5 | ساختار دا ane
اقعیت 9 د ror)
SEED Pe 2 ات SUG a ae سش كات
صفحه 28:
تاريخ ورزش
ار رت ی
هدایت حوزهاست.
تاریخ ورزشی به درک بهتر زمان حال کمک کرده و بینشی را درباره آینده
ايجاد مى كند.
روان شناسی ورزش
را AS re SS gly eo oS awn ويه
کار گیری موّثر مهارت ها و رهبرد هایی که سیب ارتقاع عملکرد آنان خواهد
شد .
رشد حرکتی
به مطالعه عواملى مى يردازد كه بر رشد توانايى هاى ضرورى حركت مؤثر
است.
متخصصان رش حرکنی ار مسالی طلی فاد NAO yi aes
9
۱
مال را یرک اتکی رم ویر خی ار ترس ۴۳
حاصل شده با شد.(مراحل پیشرفت فرد از مبتدی به سوی ماهر شدن)
صفحه 29:
و ا 5
مطالعه نقش ورزش در جامعه ؛ اثر آن بر شركت كنندكان در
alalys wing ا ا 0
روش هاى اموزشى ورزش
به مطالعه آموزش و يادكيرى درمحيط هاى مدرسه و خارج از
مدرسه تعريف مى شود .
2
و 1
ureters ل ل ا ا 60
Bren Eee) | ا ال ل ا 0 501
مديريت ورزش
1 ا a Star Sevasy)
Soy aolin 9 oSiguui, Lm cowl yigri 1 Sri, arr
صفحه 30:
اروت ee كسيد
بدنى
تربیت بدني و ورزش برابر با پیدایش انسان و حیات
اوست. طبق قانون 0 3 هر جانداري در سايه
Creer ptgepere a moOCee ال 0 0 1ن
این قاعده نیست , بلکه متحركترین جانداران ميباشد.
*انسان با مطالعه تاریخ می تواند خود را بهتر ارزیابی
كند 7
بشناسد. بنابر این , از اصول مهم و اساسی تربیت
بدنی و ورزش در تاریخ یکی شناخت خود و تعیین
هویت انسان و دیگری بسط شتاخت انسان با حالت
هاى احتمالى بى شمار در يى رويداد است .
صفحه 31:
پایه های تربیت بدنی و ورزش در اقوام
pov)
SS Re RECI TCDS LEC St Yiu Peet Wve pov Ceres
سند موجود أن به ينج هزار سال ييش از ميلاد با هی فوردد.
۱ MEET) 109 ذا
Cer
مصریان جوانان را در مدارس و سرباز خانه ها اموزش نظامی
مى دادند و قدرت .سرعت , جالاكى و انعطاف يذيرى انان را
2
مصريان از ورزش كشتى . رقص و ريمناستيك لذت مى بردند
صفحه 32:
سل
ESSE ern)
ل ا ا لل mS Coed Oreo)
خواندن كتاب ترغيب مى شدند و كمتر به ورزش ويرورش تن
مى يرداختند.
تربيت بدنى بيشتر درمدارس نظامى وبه منظور تربيت
جنكجويان رايج بود.
از جمله بازى هاى معمول در مدارس نظامى فوتبال . مشت
زنی , کشتی , تیراندازی با كمان . شكار و جوكان بوده
است.
Shy 9 dttls wo WiSy> 489 b spay ale bb wie
درمان بيمارى ها رُيمناستيك طبى را ايجادكرده بودند
صفحه 33:
هد
و ات ol را تشه یه که بری لا ی ۳
CTE prte Meer rene i US pO Mee ave -T5) 7
ا ا ا ا ل PAC
درون يناه مى بردند و مجذوب جاودانكى روح مى شدند.
"با اين همه , تربيت بدنى به طور كلى فراموش نشده بود »
نظاميان براى تربيت سربازان از تعليمات تربيت بدنى بهره مى
"يزشكان هندى , فعاليت هاى ورزشى را براى كمك به هضم
Seearoee dt Ieee ce emer eora 2 1
Bey aarp) errr Ca) en 202000
حمام گرفتن, مالیدن روغن به بدن را برای حفظ تندرستی و
|
صفحه 34:
© سرزمين يونان زادكاه انديشه و معرفت , فلسفه و فرهنك مغرب زمين
ee و
ا ا ا 0 ا 0
ورزش و..... که در تکوین فرهنگ جهان تا ثیر داشت .
#تربیت بدنی در یونان به چهار دوره تقسیم می شود .
نب
از میهن خویش دفاع می کردند.
#اسبارت همائند هومرى ها هدف از تربيت بدنى و ورزش را آمادكى
و
1۱ 6 ا vec ori
مطلوب برسند و خدمت گزارانی شایسته برای سرزمین خود باشند.
20 2 ل ا 2 ا ا ا ovine ger toe
۱۳ إن حا سای انا ول نا 000
. رفت
صفحه 35:
PID
51 ا e PCr SS eRe a eee
آدر روم قدیم تربیت بدنی و ورزش صرفا برای ایجاد
1
فراوان داشت.
تمرينات رومى ها را اسب سوارى 'تير اندازى ٠ يرتاب
نيزه . مشت زنى و شنا در رودخانه هاى تند وسيلابى
تشكيل مى داد
سركرمى هاى روميان در جشن ها ؛ مسابقات
Cy ا ا ا ا ل 7 ات
وحشى گرانه بود .
صفحه 36:
#سرزمينى كه ايرانيان بركزيده بودند فلاتى مسطح با
ا ل ا ۱
همين علت بر خلاف هندى ها وجينى ها , ايرانيان مردمى با
ا ا ل ا ل 0 00
L1 er ا 77057227722
امپراتوری های آن روزگا را به وجود آورند
0 Sey rome ا ا ee ere
ESTs Pee ا ا Brmt DS) EDer eT)
Usb bijl © 9 928 آغازنحصیل در ایران هفت
بوده
صفحه 37:
37
تم ی ea) سم موی ات
می بویسد
1
سوارى
اكه
راستگویی
50001
۱۳ را ila Sean
pie are) rere) شان, ساختن با جیره اندک ج ال درا
های طولانی و عبور از رودخانه, بدون تر شدن سلاح ها و خواب
۹ e eee CCDS Ses Cora Nes] eC anee ie) bRCE SSP)
PoP tee Ny cope e) MCE Nore DOr neen RC ys Ror ari ee
RS Ronee] tS Clipe pray ace
en Sb As Jie
صفحه 38:
باستان
دینی (كفتار نيك ,كردار نيك يندار نيك)
reer Bre كم
Se eres ceed [eel ا (Cer
soLlaisl
سیاسی
صفحه 39:
مر ات۵ لا 9
باستان
ات
ارابه رانى
تير اندازى
۳۹۳
اه
ده
صفحه 40:
پهلوانی
6ایزانیان برای رین سای رای لا بر وررش هازباید
ل الل الل ا Pe
شدند.
#يس از ظهور اسلام ٠ ورزش و تربيت بدنى وسيله اى براى خود
9 7 7 r)
و ار اه ات الا ری و ۳ ۳۰۲۳
و 1
سبقته مى كرفتند)
و ای ار را PRESS PCy iyi
پ ا ا م
*ج- شطاران (حرفه اصلي آنها راهبيمايي یا دویدن در مسافتهاي
ee, Sid oer ا ۱
(Gverrd) Pree 4 by rare rary
صفحه 41:
ی زایگر آلمانی که زندگی پر افتخار علی(ع)
ayers ate yi eee Sw Dy ۳
scowl judo 9 ple riglr>
Cr ا Ree Ce کتاب , به الگو قرار
گرفتن حضرت علی علیه السلام برای پهلوانان
ایرانی اشاره ا نویسد:
*پهلوانان ونام آوران ايرانى, سس أن شااكة 2
oer Durer Sep rC Yr eie or pir ee pres 9
ر ورزش استء على را شناخته اند؛ از او يارى مى
جویند و از او می گویند و راه شان و کارشان و حتی
حركات ورزشى شان را با ياد على(ع) اغاز مى كنند
صفحه 42:
مولانا واعظ 00200 در باره خصوصیات SS
C a) eve 0 25 4ك
امن يان ...۳ eRe
۰ صفت باشد:
8111 یه ری تس ار تا و ۱۳۳۱
به جهت اين كه هم علم در اين صفت دارد و هم قوّه و
ا |
دوم متابعت از شرع
سوم تن قوى
چهارم زبان خوش
صفحه 43:
ششم فرد كامل
هفتم صبرى تمام
هشتم علم به كمال
ی
دهم خلقى يسنديده
يازدهم دورى از حرام و يوشانيدن خويش از محرمات
و ستر عورات و اجتناب از محرمات الهى
دوازدهم نعمتى بر دوام
صفحه 44:
تیصو
وتربیت
از اهداف اولية تعليم و د بیت, پرورش فرد بهعنوان یک انسان
CULES ان ات
که شامل:
ا ا ا ا ل م
پرورش قدرت تشخیص انسان از طريق مشاهده ٠ تجربه »
Se
يرورش روح حقيقت وس
ect Wo) ewe ا e I ol Ce ROP eee)
يرورش افراد متقى و سوق دادن انسان به سوى خداوند
ايجاد روح برادرى ٠ برابرى ٠ تعاون , احسان ., ايثار و يرورش
ا ا ل ا COIS)
پرورش روحیه ال و قناعت
صفحه 45:
ا 00
تأر طبيعت حيوانى انسان را به طبيعت انسانى تبديل
مى كند
0 ل ل ال oot arenes]
فرصت أن را نداردكه همه تجارب ارزنده نوع بشر را شخصا
ا ا 0 ات
ay ل ل ا ات ل 07 000 ل
on Jl ال ان 7
ا ۳
صفحه 46:
نقش تربیتبلائی در فرآیند تعلیم و
تربیت در سه حوزه قابل بررسی است
الف) شناختي
ب)عاطفی
ع)روانى - حركتي
صفحه 47:
#تربیت بدنی موجب شناخت بدن انسان و آگاهی ازسیستم های
مختلفه اركانيكى ,. اعمال و شيوه بهينه از اين سيستم ها مى
شود.
#تربیت بدنی در موفقیت تحصیلی OW] Ist eMC BCE 90000
JolSig win cui Ylo Sold esive 9 cuio bliyl rls ylui
عقلى . جسمى , هيجانى و موفقيت تحصيلى وجود دارد.
#فعاليت هاى حركتى با جريان فكرى يويا و متعادل ارتباط
دارد .و موجب شناخت مفاهيمى جون اندازه . شكل . جهت و ساير
مولفه های شناختی می شود.
“تربيت بدنى و ورزش به مصرف معقول و استفاده مطلوب از
خدمات و تهسيلات مى كند.
صفحه 48:
حوزه عا
ا ا Peete ROS Cr
calles las 52 Geel 9 ally UniSls
تربیت بدنی موجب باور و تصدیق زیبایی است
توسعه مى دهد .
تربيت بدنى تواضع , بازى عادلانه و فضايل
پهلوانی را می آموزد .
صفحه 49:
حوزه روانى - حركتي
تربيت بدنى مهارت هاى حركتى را درورزشكاران
تربيت بدنى به كسب مهارتهاى استفاده از اوقات
فراغت پس از اشتغال ذهنی کمک می WS .
تربیت بدنی مهارت های اساسی محافظت از
محیط زیست را توسعه می دهد
صفحه 50:
اه یره
اشلام
از دیدگاه اسلام واقعیت ered) انسان ( د نفس)
محور اساسى برنامه ها جه درسى و جه غير sca!
نظام تربیت بدنی اسلامی , یک نظام i, Cowl ale aor
ا ا ا الل ال 20
نيز تاكيد دارد .
ا ا 9 ا |
خود سازى و اخلاق واز طرفى مصونيت جامعه باشد .
صفحه 51:
|
te rer) م ا ا ا ا ل م
له لا معاد له» دنيا و آخرت باهم و در كنار هم ديده مي شود.
روح و تن, جسم و جان با هم دیده ميشود. هر کدام لازمة
ا Pe MOT aul eee 0
Lee pms ST Sr ny) merges ا ل 0 كت
بدن خود رسيدگي کند و همینطور راه و وسیله براي اندیشیدن
انسان همین بدن و پیکر و اندام اوست. چشم است که ميبیند و
كوش است كه ميشنود و زبان است كه ميجشد و.... در هر
حال سلولهاي مغزي ابزار و وسیله تلاش و تفکر انسان است
pews) irs ا Ee vigee TROUn psy ery ا 0
eer ey
صفحه 52:
ene شين
سرمشق و راه گشای زندگی | RTE
yes) CLS cull vo wcuwl © |
بی نقص که کلام خالق انسان و تمام هستی
مى باشد . اياتى وجود دارد كه به كّونه اى بر
اهميت ورزش و نيرومند سازى جسم در كنار
تقويت روج و بعد عملى دلالت دار
صفحه 53:
|
۱0 رای تا ها porn ole neee
Pe RODSCE ا Mere atl)
اشاره می کند
BY PSC Reeser Ce ae a rh
*آلمؤْمِنُ القويُ خَيرٌ و آحَبٌّ مِنَ المُؤْمِنٍ الصّعيفٍ»
00 اا ل ا ا ا ل ا
le eee
لل err eg ypc ae ey ee)
OTP ete ل Care Sts Sr Cec er bea
بخشیده است
SESE Er More a et i0/0C 02 neetre reseed درباره "
1 | ali
0 Poe, ل ارقن e Tame Ill coe ee
صفحه 54:
حضرت رسول اكرم (ص) بيوسته در وورة
mr meoet] bY ا ا Te Meret 0[
روح و جسم از طریق تفریحات سالم و فعالیت
هاي مختلف ورزشي تاكيد فراوان داشت
حضرت رسول اكرم (ص) فرمود: ان الله
یجب عبدالقوي
صفحه 55:
ابن سينا
#به دليل اهميت تعليم و تربيت . ورزش را كه يكي از
eo ee eee 275117
در کتاب قانون آورده است. او سلامت تن وروان را
مديون ورزش دانسته ويكي از راه هاي رشد و
نموكودكان را حركات ورزشي معرفي كرده است
بح
مهارتهاي ورزشي کودکان و نوجوانان را
Bere 00 توپ بازي» طناب reeves ۱
oul ا ا ا ل 0
صفحه 56:
ورزش از نظر شهيد مطهرى
مرحوم شهيد مطهرى بحث جالب و دقيقى داردء
وو لت رب( ۱
ا ۷
اسلام . تن يرورى به معناى, نفس برورى و شهوت
يرستى را شديدا محكوم كرده است, اما يرورش
بدن به معناى مراقبت و حفظ سلامت و بهداشت را
A ly les Gai Do eed pays OLED Ml
Powe Speer] pe weer age TRG) Sore
صفحه 57:
* من خودم ورزشكار نيستم اما ورزشكارها را دوست دارم
©از خداى تبارك و تعالى خواهانم كه شما جوان هاراكه
ذخيره ى اين كشور هستيد و مايه ى اميد ملت و اسلام
uid ل ا ا 7 2
Me OeTy ا ا ا ا 00
آن هستيد و اميد است كه بعدهاى ديكرى هم كه انسان دارد
IOy) PCT ere] Ey ا 0
itil wall Ty SK oS 2599) pola! arimord la lS j 9”
از باب اينكه توجه به شهوات و لذات نداشتندء توجه به يك
فعالیت جسمی داشتند که عقل سالم در بدن سالم است
صفحه 58:
تا ا اا ا oe Ae no a
ورزس
#قبل از انقلاب در سفری که به كرمان داشتم وارد دبيرستانى شدم.
eULT TITS An | ENmey ey 1
و ورزش را تعطيل و بجهها را براى سخنرانى من جمع كرد.
*من هم گفتم: بسم اللّه الحمن الرُحيم. اسلام طرفدار ورزش
است والسلام. این بود سخنرانی من. بروید سراغ ورزش.
ا ل Prey eT Srey Se) pe epee ee mre pCR
ار
سخن من بیاوری. آنان تا قیامت نگاه شان به هر آخوندی مافتاد
مسكفتند : اينها ضد ورزش هستند و با اين حركت از آخوند يك قيافه
OSL ee) ا ١ Ope er
ا [Prrcopesven pre TE RCIC ROE tomstrt Sar Cetin Se
كجا سخنرانى داريد. من هم ادرس مسجدى را كه در أن برنامه
داشتم به بجهها دادم. شب ديدم مسجد ير از جوان شد .
صفحه 59: