صفحه 1:
۳
ا
صفحه 2:
اصول و مبانی ترب
رت
صفحه 3:
كلمه مبانى جمع مكسر مبنا و به مقفهوم
0 اسان صا ايو 1 Wer
است. در واقع مبانى هر يديده يا علم
متضمن يايه هاء جهار جوب: اسكلت و
ا ان ۱
تربيت بدنى نيز از اين قاعده مستثنى
صفحه 4:
به قول «وست» و «بوچر» نویسندگان کتاب
SOLE ROD ROS Re ere)
و
7
یرای ای دن خشضند,
ieee ا Y ae re Ree ا
را به وجود مى أورند و أن را به عنوان تجربه اى با
le abe aa راد ار ای اين عناضر
ren C eenyrrg) rer ire rc pes rey wey 2
Pet LCV Ege] Fase ener an et | tan St py aye CRD) b)
تربیت بدنی هستند و بیان گر ساختار تربیت بدنی در
mere) bent are et ا ۱[
صفحه 5:
صفحه 6:
بازى
بازی برای کودک امری فطری و نیازی طبیعی است
بازى عامل ضرورى و لازم براى رشد و تكامل كودى است .
کودکان بوسیله بازی چیزهایی ۳ Ce ter efor ا 0
ا ا 0
کرک واقعيت هاى جهان خارج از ذهن را از طريق بازى هی
آموزد .
وه بازی را می توان به گذشته های دور , حتی از بدو
بيدايش انسان نسبت داد در حقيقت بازى جزئى از زندكى انسان
ا ا ا ا
صفحه 7:
تعریف بازی
هر گونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدفدار که در
ا ل ا ل ل ا
ا ا 1
یا دراز مدت فرد یا گروه , چه به صورت انفرادی
00
6 ا ا ا ل Sema eet)
el Coulee و ا ا بر
ار ی ی ای eli) earee
3
1۳۳
صفحه 8:
بَازَق3 از نظر اسينسر
2 وسیله ای برای مصرف cope
و ضاف ل eo
نظر منجر به اين اعتقاد در عده اى از
ی اجتماعی گردید که 2979
جنگ و خونریزی در واقع به جهت مصرف
همين انرى هاى اضافى مصرف نشده
صفحه 9:
وررش
۳ در ۳ از فعل ie
ورزش ان : فارسي از فعل ورزيدن كم بطور +
کت جسمي و یا yeas جراي مرتب تمرين هاي بدني
99 ني و روحي استعمال مي
به فعاليت هايا ت های a
wa 0 0 7
te re ی مساق
مود توافت هی دستباس به ee bea eo
اميزهاى ار اين اهداف انجام
صفحه 10:
تت بديي
*لغت تربيث بدني لغتي است مركب از دو كلمه تربيت + بدن ,
7 ا 0000
|
*واژه تربیت به فرایند مداوم یادگیری گفته می شود که در سرا سر
ا ا
ا ا ا ا ل ا 000
ا ا vege سا ادع gull ار ۲۲۱
اهداف و ارزش هاي تربيت بدني و ورزش را تشريح مي كند.
jl Wx ay” طريق برنامه هاى هدفمند فعاليت
جسمانی ,دررشدهمه جانبه شخص مشارکت می کند .
تربیت بدنی و ورزش بر یک چیز تأکید می کند وآن حرکت انسان یا به
صفحه 11:
زد 00
1
كه از طريق حركات مبتنى بر 1
رشد و تكامل را در همه ابعاد وجود انسان
0200 روانى 1 اخلاقی) تسهيل 9 as 22
نموده و به رشد و شكوفايى استعداد هاى فرد
کمک می کند
۱ win, cys”
حرکت های بدنی منظم و حساب شده به منظور
رشد و تربیت استعدادهای جسمانی, حرکتی,
فكرى, اجتماعى و اخلاقى
صفحه 12:
تربیت بدني شامل
7" << < eon Peng
ای ار ار bv sG cy seen
و زندگی بهتر
اكتساب دانش در باره فعاليت هاى جسمانى
پرورش نگرش مثبت در راستای کمک به
يادكيرى در طول عمر و شركت در سراسر
زندكى
تربيت بدني به منزله ى يى رشته علمى
صفحه 13:
تربيت بدنى به عنوان يى علم
ازاواسط دهه 1960 موج كسترده اى از
مطالعات علمى در رشته تربت بدنى به وجود
آمد كه سبب ارتقاع جايكّاه علمى آن به عنوان
یک علم شد
تعريف هنرى از رشته علمى:
حجم سازمان دارى از مجموعه دانش مشتمل
بر واحد هاى رسمی أموزرشى 0
صفحه 14:
اهداف اصلي تربیت بدني
1
سه دسته تقسیم کرد
2000
هدف هاي رواني
هدف هاي اجتماعي
صفحه 15:
لم هدف هاي جسماني: امنو2۳۱0۱0
Objects
Peseta nore neCet ECS EC SUSpT INET IU S nee etait CC RONT TY
۳ en cose lone |1121 منظاور ee
۳۲۲ ی ار تا سای ری
انطباق
ار ات ری ی
۳۱ ۰۰۰۱ ار یه درا ارام سم قاری eM
مدت و افزایش قدرت تحمل
ازدياد نيروي بدني و تامين سلامتي و بهداشت بدن در برابر عوارض
و بيماري ها
اصلاح و بازسازي و بدن و توانبخشي به منظور رفع نواقص و نارسايي
هاي فيزيكي و ایجاد بهره وري
صفحه 16:
od Ll sla مولفه
آمادگی جسمانی
هدف از آن ملاحظه مقلفه های آناتومیکی و
۱
م
2
باهدف ملاحظه هاى عصبى عضلانى ارائه شده
است (ظرفيت در تكرار تمرين)
صفحه 17:
= 77
| mr ©به طور كلى معناى
مى ro) Sis 0 ailjgy ۱ 0 vols
2g
#تعريف آمادكى جسمانى از نظر ورزشى
دشواراست زيرا به حالت هاى روانى ,
er tnaney اک(
Sal! slp aalgo Gybjl Lb ol JW ror
واكاك حركدن BAY as Gly
صفحه 18:
مولفه ۰ ۰ ۳۲۲
0 لا اا ا ا ا se De)
آن pes
|
قدرت ایستا ا ا Are eC Seer
ا 7 7 es) 0
قدرت يويا (ديناميك ) : حداكثر وزنه اي كه بتوان دوتمام
کر
صفحه 19:
6استقاقت”” عبارت است از توانايي
تکرار يك حرکت معین درمدت زمان
طولاني
*استقامت tap) است
©1_ استقامت عمومي ( قلبي - ريوي ) فعاليت هايي
كه كل بدن رادركير ميكند و با تكرار زياد درمدت
الل لا ا ا |
این نوع استقامت باعث تقویت سیستم گردش خون و
استقامت موضعي. توانايي يك يا دسته اي از
عضلات درتكرار زياد يك فعاليت درمدت زمان طولاني
ا ال ا 0
صفحه 20:
evs) = ert ee توانايي بسیار
پیچیده اي است . درواقع اعمال
ال ا ال
Fare hed سركت
350 ال Le tt per i
سرعت دويدن درمسافتهاي كوتاه و
a
صفحه 21:
انعطاف يذيري : عبارت است از ايجاد وسعت دامنه
ee ا ا ا نك
ا Co ee epee)
انعطاف يذيري ايستا محدوده حركتي يا درجه
حركت يذيري يك فصل را ميتوان انعطاف يذيري
ایستا نامید و قابل اندازه 1 7
انعطاف پذيري جنبشي عبارتست از مقاومت يك
مفصل دربرابر حركت يا هر نيرويي كه با حركت
مفصل سرولكاردارد . اين انعطافيذيري را نميتوان
به اساني اندازه گرفت .
صفحه 22:
ترکیب بدن مفهومی که درصد نسبی
ee De eV ا 20
کند
تركي ب بدن ابزار مناسبى برای ارزیابی
وضعیت آمادگی شخص لك
qu
صفحه 23:
سا لت اس
9
وضعيت بدن و هدايت به شيوه اى دقيق مى كند.
تعادل تواناى حفظ مركز ثقل بدن روى سطح اتكا
وآگاهی از وضعیت بدن در فضا (وابسطه ب een
بسن ات مر رالات reels) lee
باشد
- ايستا توانايى حفظ تعادل در يى وضعيت ساكن
تعادل يويا تواناى حفظ تعادل در يك وضعيت متغييد
صفحه 24:
#هماهنگي اجراي حرکت همساز یا
er een ees
Berra rer] ON
AE jw 9 528 S55 Uloi”
“"زمان واكنش فاصله ارائه يك
محركى و اغاز ياسخ
صفحه 25:
Psychological Objects: wiley ey Paws (as)
#كشف استعدادها ي نهفته و شناخت استعدادهاي رواني -
ا ا 20
واستعدادهاي خدادادي.
|
00 res
*انگیختن فرد براي تحرك و جلوگیري از خمودگي
SC ede ل ا ۱
|
خشم , ستیزجویی , ناسازگاري
۱0 RCC ROR MSL SDS Roane ae
برخورد با مسائل و مشکلات
صفحه 26:
ج:هدف.هاي"اجتماعي (اوءأوها0 500
(Objects
پرورش و پذیرش احترام به قوانین گروهي و
مقررات اجتماعي.
پرورش توان مدیریت و حس مسئولیت پذيري
وقدرت سريرستي و رهبري.
بر
ON COTES HEN DED Uty 1
پرورش نيروي بدني مورد نیاز جامعه .
يرورش روحيه ايثار و از خود كذشتكي
صفحه 27:
00 5
lS Rn ان لل Rein 1 5
Joe ee تت وبزه esr) 20
طب ورزشي
Pep) my ا ا 2 0
ورزش است .
707 ۳ و مكانيى براى مطالعه حركت انسا
ى ی 3
اشباء ورزشئ beret be
L, asJ Bie oe | . ساختار دا
هيت , واقعيت دانش د.
اب RECN ed لك ار 5 TEED Pe
صفحه 28:
تاريخ ورزش
پر و۳9۳9 یر توقايع .افرادو روند اثر گذار بر
هدایت حوزهاست.
تاريخ ورزشى به درك بهتر زمان حال كمك كرده و بينشى را درباره آينده
ايجاد مى كند.
روان شناسی ورزش
۱۳ ری ار دعس Cen
ل 1 لت ROTC SEA OT SEM ROD treme Ly
۳
رشد حرکتی
به مطالعه عواملى مى يردازد كه بر رشد توانايى هاى ضرورى حركت مؤثر
است.
fOr ا اا ااا ا ا ل 0 ve)
سال هاى متمادى)
ياد كيرى خركتى
رات درا ری ات اك ور ۳
حاصل شده با شد.(مراحل پیشرفت فرد از مبتدی به سوی ماهر شدن)
صفحه 29:
و۱9 ۰
مطالعه نقش ورزش در جامعه , اثر آن بر شرکت کنندگان در
ورزش ورابطه ورزش با ساير نهاد هاى اجتماعى است .
روش هاى اموزشى ورزش
به مطالعه آموزش و يادكيرى درمحيط هاى مدرسه و خارج از
مدرسه تعريف مى شود .
2
مربوط به آماده سازى معلمان و مديران ورزشى براى تهيه
00 1 يات رت Lal ان ات را ۲ ۷۳۳
أمرزشى براى شركت افراد ناتوان در تربيت بدنى مدارس
مديربت ورزش
052 ا ا ا aS eID)
0 0 ا ا Grown ا ا ا ا Ste]
صفحه 30:
بدنى
#تربیت بدني و ورزش برابر با پیدایش انسان و حیات
اوست. طبق قانون طبیعت , هر جانداري در سایه
حركت و جنبش زنده ميماند و انسان نيز مستتثنا از
pric oSh 1 cums orc yl 6 5002
©انسان با مطالعه تاريخ مى تواند خود را بهتر ارزيابى
كند ودرازتباط با ديكران حق و مستو ليت خود را
بشناسد. بنابر اين , از اصول مهم و اساسى تربييت
بدنى و ورزش در تاريخ يكى شناخت خود و تعيين
هویت انسان و دیگری بسط شتاخت انسان با حالت
هاى احتمالى بى شمار در يك رويداد است .
صفحه 31:
بايههاى تربيت_بدنى و ورزش در اقوام
باستان
pov.)
جامعه ى مصر قديم مهد تمدن بشرى نام كرفته و قديمى
ترين سند موجود لن به ينج هزار سال بيش از ميلاد باز مى
ف
50 ا er eTy 5000
بوده
مصریان جوانان را در مدارس و سرباز خانه ها اموزش نظامی
مى دادند و قدرت .سرعت , جالاكى و انعطاف يذيرى انان را
2 Yul!
مصريان از ورزش كشتى . رقص و رزيمناستيىك لذت مى
7
صفحه 32:
سل
تاريخ کهن کشور چین به بیش از پنج هزار سال بر می گردد.
درجين باستان افراد بيشتر به انديشيدن . سكوت , ارامش و
خواندن كتاب ترغيب مى شدند و كمتر به ورزش ويرورش
تن مى يرداختند.
ا ا ا ا ا 0 92000
جنگجویان رایج بود.
از جمله بازى هاى معمول در مدارس نظامى فوتبال . مشت
زنى , كشتى , تيراندازى با كمان . شكار و جوكان بوده
است.
Sly 9 dttls wo WiSy> 389 bh b spay ale b wie
BURY TEP PCP ICT MDM mace ا
صفحه 33:
هد
PES SE) Se AF Nine ato, Ly oll cand lees
moet] CORY CY Me P CREM Tre pete Meer rere MUS M@ee ve)
۲۷۳ ۱ ین ای ار سر ای
درون يناه مى بردند و مجذوب جاودانكى روح مى شدند.
"با اين همه , تربيت بدنى به طور كلى فراموش نشده بود »
نظامیان برای تربیت سربازان از تعلیمات تربیت بدنی بهره می
Petree
”"يزشكان هندى , فعاليت هاى ورزشى را براى كمك به هضم
6 ۱۳
| ل | 0
حمام گرفتن, oe روغن به بدن را براى حفظ تندرستى و
pert] ا ال ae |
صفحه 34:
0 ال ا ل ROL CMe Soe hd
به مان رو
Fae ORCS) Ce ل ا ا Se OSS TEC str te
ا ا + ee SONG CBE ا EST)
ا ا ا ا ل
0 ا ا ا ا TMU) Se CeCe mer is
ل لت Te gt Teas ||
361 OPTIC Hee E OU pes ira et we ا ا Fat Ld
جسمانى مى دانستند
30 ا ا be acter ewer 10). eee ori
مطلوب برسند و خدمت گزارانی شایسته برای سرزمین خود باشند.
Abe nee reat OVS ل Mer eeepc ire (pv ineen lpm ian
Pe را ی ان
OCs
صفحه 35:
زوم
تعليم و تربيت در روم قديم از وظايف والدين بود.
'در روم قديم تربيت بدنى و ورزش صرفا براى ايجاد
آمادگی و تقویت قوای جسمانی و روحیه نظامی اهمیت
فراوان داشت.
Perera ا سا ۲ mee
نيزه . مشت زنى و شنا در رودخانه هاى تند وسيلابى
تشكيل مى داد
۱ ۱ ا را نا ey ear
گلادیاتوری , بازی های شعبده گونه باتوپ و مبارزات
. وحشی گرانه بود
صفحه 36:
٩سرزمینی که ایرانیان برگزیده بودند فلاتی مسطح با
دزهاى حاصلخيز و لب وهواى متغيير ومناسب بود و به
همين علت بر خلاف هندى ها وجينى ها , ايرانيان مردمى با
ا 9
سالهاى 558 تا 331 بيش از ميلاد يكى از قدرتمند ترين
امپراتوری های آن روزگا را به وجود آورند
ا ل es West 7 02
وزنهبرداري براي شرکت در جنگ معمول بوده
* ازنظرافلاطون و فردوسی آغازتحصیل در ایران هفت
بوده
صفحه 37:
37
هرودو - امور بمسشدهوودبويايى
ايرانيان از ينج سالكى تا بيست سالكى سه جيز را مى آموختند:
ات
تير و کمان
را ۱۳
کر را ۱9
Coenen دا تس را ۳۳
۱ + ال رای |
های طولانی و عبور از رودخانه, بدون تر شدن سلاح ها و خواب
در هوای آزاد بود. سواری و شکار نیز دو فعالیت معمول و رایج
espe ne) MCE ys Mer D Or nore Cr Die mers ۳ 1
لطا أل عرست اا تسح 2
soe نظام ایران بود
صفحه 38:
باستان
دینی (كفتار الت ل م
err] DC Deeg reel Bet الم
Cor eel ل (Correo
اقتصادى
سياسى
صفحه 39:
(OLD eo) (61 Sl) (OPP)
باستان
اسب سوارى
ارابه رانی
تير اندازى
00
چوگان
زوبین
صفحه 40:
۳۳
ار ا ل ۱
ا ل ل ا ا ere Ere ete OC year)
ل
#يس از ظهور اسلام ٠ ورزش. و تربيت بدنى وسيله اى براى خود
Cec ل ا 0 0 8
eae iets در ات الا ی ی ۳۳
ل la slo, ol p> yuai 9 459 « Jloylii 4 aS
سبقت مى كرفتند)
و [Bestel eerie]
می بستند و اموال آنها را به نفع مردم مصادره می کردند)
*ج- شطاران (حرفه اصلي آنها راهبيمايي یا دویدن در مسافتهاي
لاني بوده است. شطاران: or eli) ۱0 pes 0
به مثابه عياران زنده نكّه مي داشتند)
صفحه 41:
ی ال ا ا 0
رادر كناك wens oll eee ود عللی علینه
resort]
ل 0 کتاب , به الگو قرار
كرفتن حضرت على عليه السلام براى يهلوانان
tex oe ا ا ا orca م
*پهلوانان و نام oul (epee reel pe Sel هاكه J
Peele oer wrrere Se prt ree ar yin e pres
ر ورزش استء على را شناخته اندء از او يارى مى
جويند و از او مى كويند و راه شان و كارشان و حتى
ل سن رن 1 1 Re Ce
صفحه 42:
۳( واعظ ret OS در باره خصوصیات Sa
يهلوان واقعى جنين مى نكارد
eee CU ee
دوازه صفت باشد:
اول ترس از خدا , به عبارتى خشيت از خدا داشته باشد »
koe ace ل ل اا ا CS ee
قدرت , كه بدون ترس از خدا , مايه فساد و تباهى است
دوم متابعت از شرع
سوم تن قوى
جهارم زبان خوش
صفحه 43:
ششم فرد كامل
هفتم صبری تمام
هشتم علم به کمال
نهم تلاش و کوشش دایم
دهم خلقی يسنديده
يازدهم دورى از حرام و يوشانيدن خويش از محرمات
و ستر عورات و اجتناب از محرمات الهى
5
صفحه 44:
ا رتش ترا (ae
وبربیت
7
هدفدار و مستقل و خودكردان است.
كه شامل:
ا ا ا م
ا ا ال اا 0 ا 0
برورش روح حقيقت جوبى
2 ا ا ا TY
يرورش افراد متقى و سوق دادن انسان به سوى خداوند
ايجاد روح برادری , برابری , تعاون , احسان , ایثار و پرورش روح
aC SS APES Oe 0
پرورش روحبه عدالت و قناعت
صفحه 45:
9۳۲2۲
پرستاری ا ۱
تارب طبيعت حيوانى انسان را به طبيعت انسانى تبديل
می کند
SLES MC CCR eC mere Poem ety palsi 7
فرصت أن را نداردكه همه تجارب ارزنده نوع بشر را شخصا
ul wl 9 wS apa ا 0 1ت
ا ل ا ات ل 07 00 ار
برركسال .. جرد سال انان س2 بابر) دويت به تأثير شخصض
0
صفحه 46:
نقش تربیت"بدئی در فرآیند تعلیم و
تربيت در سه حوزة قابل بررسى است
الف) شناختي
ب)عاطفی
ع)روانى - حركتي
صفحه 47:
#تربيت بدنى موجب شناخت بدن انسان و آكاهى ازسیستم های
W et ل ال ا ا 5 ا ا 20
Pree)
oliari.cowl igo وفرهسكي ACW COWL ا ل
JolSig win cus Ylo ا ا ا 2 ا rls ula
wuld 2979 crleari cus890 9 eniloud s snow » enlace
*فعاليت هاى حركتى با جريان فكرى يويا و متعادل ارتباط
دارد .و موجب شناخت مفاهيمى جون اندازه . شكل . جهت و ساير
مولفه هاى شناختى مى شود.
“تربيت بدنى و ورزش به مصرف معقول و استفاده مطلوب از
خدمات و تهسیلات مى كند.
صفحه 48:
حوزه عا
00001 ا erin ei Creo py
واکنش سالم و اصولی در مقابل فعالیت
تربيت بدنى موجب باور و تصديق زيبايى الست
. توسعه مى دهد
7 تواضع , بازی عادلانه و فضایل
پهلوانی را می آموزد .
صفحه 49:
حوزه روانى - حركتي
تربيت بدنى مهارت هاى حركتى را درورزشكاران
تربيت بدنى به كسب مهارتهاى استفاده از اوقات
فراغت يس از اشتغال ذهنى كم مى كند .
تربيت بدنى مهارت هاى اساسى محافظت از
bro زیست را توسعه می دهد
صفحه 50:
ee, ae
اسلام
9 دیدگاه اسلام واقعیت زر انسان ( بدن و Jl
محور اساسى برنامه ها جه درسى و جه غير درسى است.
نظام تربيت بدنى اسلامى , يى نظام همه جانبه است «يعنى
علاوه برجسم به ابعاد علمى , اخلاقى . اجتمايى و عاطفى
ا
درتربیت بدنی اسلامی , تربیت و تقویت جسم باید همپای
خود سازى و اخلاق واز طرفى مصونيت جامعه باشد .
صفحه 51:
| few ord ba
مقابلميفرماید: به دنبال تلاش و معاش باشید. «من لا معاش
له لا معاد له» دنيا و اخرت باهم و در كنار هم ديده مي شود.
روح وتنء. جسم و جان باهم ديده ميشود. هر كدام لازمة
Sy ا ا rin
ا ا ا ا ا ا 0ت
بدن خود رسيدكي كند و همينطور راه و وسيله براي انديشيدن
| ل 9 Su 9 V2» yrod Yluil
كوش است كه ميشنود و زبان است كه ميجشد و.... در هر
حال سلولهاي مغزي ابزار و وسيله تلاش و تفكر انسان است
0 ا ا ا
0
صفحه 52:
مرت شين
2011110
ل 2 ار در ا Py
بى نقص كه كلام خالق انسان و تمام هستى
می باننید Seay lll 1 که به کونه sl »
اهمیت ورزش و نیرومند سازی جسم در کنار
تقويت روح و بعد عملى دلالت دار
صفحه 53:
Ry eee NS rien ا ا
7۳ alin all a0 Ge jp cna Leen teen
PROS SCE Mr اا Mere gel)
]01 ]5 ا
#ویا درجای دیگر می فرماید
و
*شخص با ایمان قوي و نیرومند, از شخص با ایمان ضعیف بهتر و
SO ner oe
Kpazdl 5 lall x9 Slows 8515 5 eS araloo I 51°
crag |) 9] ar (928) 9 ale 9 0x55» law » Ly ol righa>”
بخشیده است
درباره حضرت موسي (ع )قران كريم جنين مي فرمايد:
ore ال رابسم و عِلماً وَ كَذلِكَ تجزي
11016 ال Pre Oe Se eee ad [ll الاي شرك
صفحه 54:
۲
mcoert] DY 1
روح و جسم از طریق تفریحات پآ«
rey ۳ ورزشي تاكيد فراوان داشت
حضرت رسول اکرم (ص) فرمود: ان الله
یحب عبدالقوي
صفحه 55:
ابن سينا
#به دليل اهميت تعليم و تربيت . ورزش را كه يكي از
شاخه هاي بسيار مهم أن مي دانست مطالب باارزشي
در کتاب قانون آورده است. او سلامت تن وروان را
مديون ورزش دانسته و يكي از راه هاي رشد و
7 را حركات ورزشي Sec yey 0
بح
مهارتهاي ورزشي كودكان و نوجوانان را
1 ني ارم بر پا ۱9
os سواري. شمشيربازي و شنا ذکر کرده است
صفحه 56:
ورزش از نظر شهید مطهری
مرحوم شهید مطهری بحث جالب و دقیقی دارد.
تحت عنوان : يرورش تن و تن يرورى»
ا oll در قرآن جنين مى نويسد:
اسلام . تن يرورى به معناى؛ نفس يرورى و شهوت
يرستى را شديدا محكوم كرده است, اما يرورش
ا 0 7
از واجبات شمرده است وهر نوع عملى را كه ly
بدن زیان بخش باشد, حرام شمرده است
صفحه 57:
و
0 :1ك و مالي كوواني كم ۱ 7591
ذخيره ى اين كشور هستيد و مايه ى اميد ملت و اسلام
ل ا ا ا ا 20
MeO eTy ا ا ا 2 000
آن هستيد و اميد است كه بعدهاى ديكرى هم كه انسان دارد
IOS) PRCT Eve] Bry ا
itl wally Ty SK aS 2499 polos! arimon le lS jy9
Ra core ار
cul plu yx 52 pallu Jas oS rittuls wow? culled
صفحه 58:
ed ae Ae i Se a 89
ورزس
#قبل از انقلاب در سفرى كه به كرمان داشتم وارد دبيرستانى شدم.
بجهها در حال بازى بودند و رئيس دبيرستان زنك را به صدا در آورد
DOr) ا ا ا ۱
*من هم كفتم: بسم الله الحمن الرّحيم. اسلام طرفدار ورزنش
است والسلام. اين بود سخنرانى من؛ برويد سراغ ورزش.
1 د خراب کردی, گفتم: تو
ار
a 00000 كان نا تياست كات شان به هر آخوندی مافتاد
مسكفتند : اينها ضد ورزش هستند و با اين حركت از آخوند يك قيافه
ضد ورزش درست مکردی. ١
ا ا ا 2
كجا سخنرانى داريد. من هم ادرس مسجدى را كه در أن برنامه
داشتم به بچهها دادم. شب دیدم مسجد پر از جوان شد .
صفحه 59:
