اطلاعات حسابداری مدیریت برای فعالیت و فرآیند تصمیم گیری
در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونتها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.
- جزئیات
- امتیاز و نظرات
- متن پاورپوینت
برچسبهای مرتبط
- ارزیابی مفاهیم مالی
- اطلاعات حسابداری مدیریت
- اطلاعات حسابداری مدیریت برای فرآيند تصميم گيری
- اطلاعات حسابداری مدیریت برای فعاليت
- پاورپوینت
- پاورپوینت آماده
- پاورپوینت اطلاعات حسابداری مديريت برای فعاليت و فرآيند تصميم گيری
- پاورپوینت اطلاعات حسابداری مدیریت
- پاورپوینت رایگان
- تجدید سازمانی
- حسابداری مدیریت
- دانلود پاورپوینت
- دانلود پاورپوینت آماده
- دانلود پاورپوینت رایگان
- سيستم های طرح تسهيلات
- طرح های تولید
- طرح های فرآیند
- فرآیند تصمیم گیری
- فرض مسئولیت برای تصمیمات
- هزینه های ازدست رفته
- هزینه های پیشگیری
- هزینه های جایگزینی ماشین
- هزینه های منطبق نبودن
امتیاز
اطلاعات حسابداری مدیریت برای فعالیت و فرآیند تصمیم گیری
اسلاید 1: 15/02/1388موضوع: اطلاعات حسابداري مديريت براي فعاليت و فرآيند تصميمگيري استاد: آقاي دكتر پناهيان ارائه دهندگان: ابوالفضل اسديان- مهران ابراهيمي – ميلاد ايمني مرتضي ملكيان – سعيد فيضي- بهنام طيبان پائيز 1388
اسلاید 2: 88/02/15بعد از خواندن این فصل شما خواهید توانست :هزینه های دفع شده را تعریف کنید و بیان کنید چرا هزینه های از دست رفته هزینه مربوط نیستند .بای تصمیم به ساخت یا خرید تجزیه و تحلیل کنید .اثر فاکتور های کیفیت را در تصمیم گیری اثبات کنید .انواع امکانات طرح ریزی را مقایسه کنید .تئوری محدودیت (فشار) را بیان کنید .ارزش سیستم تولید بهنگام را ااثبات کنید .مفهوم بهای تمام شده کیفیت را بیان کنید .صرفه جویی در بهای تمام شده را که از : کاهش موجودی کالا ، کاهش زمان چرخه تولید اصلاح بازده تولید کاهش دوباره کاری و میزان ضایعات منتج می شود را محاسبه کنید .
اسلاید 3: 15/02/1388مدیران باید مفاهیم مالی تصمیم گیری را ارزیابی کنند که آن نیازمند سبک سنگین کردن هزینه ها و سودها و تفاوتهای آن می باشد . مفاهیم مالی وقتی مهم می باشند که به تصمیماتی مانند طراحی مجدد جریان تولید ، جایگزینی ماشینهای موجود و دریافت خدماتی چون کمک نگهبان و یا استخدام سرایدار رسیدگی کنند . اطلاعات مالی برای انواع شکلهای هزینه که مبنای تصمیمات درباره فرایندها و فعالیتهای سازمان می باشد ، که ما این حالت را در شرکت عروسک سازی تابور دیدیم . ارزیابی مفاهیم مالی
اسلاید 4: 15/02/1388هزینه های ازدست رفته مربوط نیستندآیا هزینه ها و درآمدهای خاص که برای تصمیم گیری مربوطند به مفهوم تصمیم گیری و پیشنهادات در دسترس بستگی دارند ؟ مدیران باید فقط بر هزینه ها و درآمدهایی تمرکز کنند که در میان پیشنهادات تصمیم گیری متفاوت می باشند ، آنگاه از بین پیشنهادات متفاوت انتخاب می کنند ، این هزینه ها و درآمدها برای تصمیم گیری مربوط هستند . هزینه های فرصت طبق تعریف هزینه مربوط برای هر تصمیم هستند . هزینه های باقی مانده با وجود پیشنهاد بودن هزینه مربوط برای تصمیم نیستند .
اسلاید 5: 15/02/1388یک دسته از هزینه هایی که اغلب موجب اشتباه برای تصمیم گیرندگان می شوند آنهایی هستند که متحمل شده اند در گذشته یا هزینه های از دست رفته اند . هزینه های از دست رفته منابعی هستند که قبلا به وقوع پیوسته اند و در تصمیم گیری برای فعالیت جاری موثر نیستند . بطور کل هزینه ریخته برای فعالیت لازم است و اگر روی داده باشند ،آنها را نمی توان برگشت داد ، چون هزینه های از دست رفته نمی تواند برای هر پیشنهادی که مدیر انتخاب می کند موثر باشد و آنها برای ارزیابی پیشنهادات مربوط نیستند . یک سوال که از بحث درباره هزینه های از دست رفته ناشی می شود این است که : آیا همه هزینه های ثابت هزینه ازدست رفته اند و آیا همه هزینه های از دست رفته هزینه ثابتند؟ هیچ کدام از این دو پاسخ نیست . در تعدادی از مثالها یک هزینه ثابت ممکن است بعد از وقوع فعالیت قابل بازیافت باشد ، یک نمونه بازیگران صحنه نمایش که بازی می کنند وسالن تئاتر را برای شش ماه اجاره می کنند ،
اسلاید 6: 15/02/1388اگر بازی در یک هفته شکست بخورد یا بسته شود هزینه اجاره هزینه از دست رفته نیست ، اگر بازیگران بتوانند سالن تئاتر را برای دریافت پولشان اجاره دهند . همچنین یک تولیدی عروسک که 50000 عدد تولید می کند فقط شامل هزینه های ثابت نیست ، وقتی عروسک ها ساخته می شوند شامل هزینه های متغیر مانند دستمزد و مواد مستقیم نیز می شود . اگر بازار این عروسک ها خراب شود و 30000 عدد در بلند مدت نباشند تولید کننده باید هزینه های متغیر و ثابت را هزینه ریخته و از دست رفته بحساب آورد . این نکته مهم است که تصمیم گیرندگان باید بدقت فکر کنند که کدام یک از هزینه ها ، هزینه ریخته است و کدامیک نیست . بدون این فرض که یک دسته از هزینه ها همیشه از دست رفته اند .در آینده ما مثالهایی از هزینه های مربوط در زمینه تولید را فراهم می آوریم اما همه اصولی که بیان می کنیم بطور یکسان برای هرکار تصمیم گیری کاربرد دارند .
اسلاید 7: 15/02/1388هزینه های مربوط برای جایگزینی یک ماشین حالت ذیل را بررسی کنید . شرکت بانر در 1 سپتامبر 2006 یک ماشین دریل را به مبلغ $180000 از شرکت یو اس سی خرید . 30000 دلار را نقد پرداخت کرد و 150000 دلار باقیمانده را از بانک وام گرفت . وام نیازمند پرداخت ماهانه 5200 دلار برای 36 ماه آینده بود . در 27 سپتامبر 2006 یک فروشنده جدید تامین کننده ماشین دریل دیگر با طراحی جدید که اخیرا به بازار معرفی شده بود ارائه گردید . شرکت تئو عرضه کننده ماشین جدید ، ترتیب مالی خاصی را عرضه کرد . او موافقت کرد برای ماشین یو اس سی قدیمی 50000 دلار پرداخت کند . و علاوه بر این نیازمند پرداخت 6000 دلار برای 35 ماه بود . تئو تراشه های کامپیوتری جدیدی را طراحی کرد که قابل اعتماد بودند و دستمزد مورد نیاز برای انجام عملیات ماشین را کاهش می دادند . بانر برآورد کرد که اگر ماشین تئو خریداری می شد دستمزد مستقیم بطور میانگین 4400 دلار هر ماه کاهش می یافت ، علاوه بر این ماشین جدید هزینه نگهداری را هر ماه 800 دلار کاهش خواهد داد چون آن کمتر از ماشین موجود بانر جابجایی بخشها را داشت . بزرگترین قابلیت اعتماد ماشین این بود که ضایعات مواد را هر ماه 1000 دلار کاهش می داد . آیا بانر می بایست در 1 سپتامبر ماشین یو اس سی را می خرید یا ماشین جدید شرکت تئو را ؟ هزینه های مربوط برای این تصمیم چه چیزهایی هستند ؟
اسلاید 8: 15/02/1388تجزیه و تحلیل هزینه های مربوطاگر شرکت بانر ماشین جدید را از شرکت تئو می خرید او هنوز مسئول بود در قبال پرداخت ماهانه 5200 $ به یو اس سی از 1 سپتامبر . بنابراین 30000 $ پرداخت نقدی و پرداختهای ماهانه 5200$ برای 36 ماه آینده هزینه های ریخته هستند . بانر حاضر است این منابع را برخلاف تصمیم برای خرید ماشین جدید از تئو تسلیم کند . او نمی توانست از هیچ یک از این هزینه ها اجتناب کند . هیچ کدام از این هزینه های ریخته هزینه مربوط برای این تصمیم نیستند .چه هزینه هایی مربوط هستند؟ پرداخت ماهانه 6000$ برای 35 ماه و 50000 پرداخت نقدی انجام شده هزینه های مربوط هستند چون آنها به تصمیم بانر بستگی دارند . بعلاوه دستمزد ، مواد و هزینه نگهدازی ماشین در بدست آوردن ماشین جدید تئو موثر خواهد بود . انتظار صرفه جویی ماهانه 4400$ بهای دستمزد ، 1000$ در بهای تمام شده مواد و 800$ در هزینه نگهداری ماشین مربوط هستند . 50000$ درآمد معامله ماشین قدیمی هم مربوط است زیرا ماشین قدیمی فروخته خواهد شد اگر بانر تصمیم بگیرد ماشین تئو را بخرد .
اسلاید 9: 15/02/1388نمودار 2-5 هزینه ها و درآمدهای مربوط به این تصمیم را خلاصه می کند . در مقایسه افزایش بهای تمام شده / جریان خروجی وجه نقد با صرفه جویی بهای تمام شده / جریان ورودی وجه نقد و پیش پرداخت بدست آوردن ماشین جدید تئو انتظار معامله ماشین جدید تئو می رود . بنابراین صرفه جویی در دستمزد ، مواد و هزینه نگهداری ماشین (6200$) بیشتر از اجاره پرداختی ماهانه برای ماشین جدید یو اس سی می باشد (6000$) . بنابراین واضح است که بهتر خواهد بود که شرکت بانر معامله کند شرکت یو اس سی را و جایگزین کند آن را با ماشین تئو . نمودار 2-5 هزینه ها و درآمدهای مربوط شرکت بانر
اسلاید 10: 15/02/1388خلاصه هزینه های مربوط مدیران بایستی بتوانند هزینه ها و درآمدهای مربوط را برای ارزیابی پیشنهادات تشخیص دهند . به همان اندازه مهم است که آنها تشخیص دهند چه هزینه ها و درآمدهایی برای ارزیابی مربوط نیستند . نه پرداختی که بانر برای ماشین یو اس سی انجام داد و نه باقیمانده پرداختهای ماهانه ای که می بایست ادامه داده شوند در این ارزیابی مربوط نیستند . هر دو دسته ی پرداختها هزینه های از دست رفته هستند ، چون پیشنهادات موجود برای بانر تغییری در جریان وجه نقد گذشته ویا تعهدی برای آن در آینده ایجاد نمی کند . همچنین ما باید توجه داشته باشیم که در یک تجزیه و تحلیل کامل انتشار یافته ما باید ارزش زمانی پول را نیز در تصمیم گیری وارد کنیم ولی اینجا برای سادگی کار این را از تجزیه و تحلیل خارج کردیم .
اسلاید 11: 15/02/1388فرض مسئولیت برای تصمیمات در یک سطح فنی تصمیم صحیح برای شرکت بانر معین کردن ماشین و جایگزین آن است ، زیرا آن به اعتبار آنها نزد سازمانهایشان بستگی دارد بنابراین همه مدیران نمی خواهند آن کار را انجام دهند . تصمیم اصلی گرفته شده فقط یک ماه زودتر از تصمیمی که گرفته شد یک اشتباه بنظر می رسید . در موقعیتهای زیادی جهت حفظ مسیر اصلی فعالیت ، مدیران نباید آشکار کنند که بهترین تصمیم که می توانست گرفته شود چیست .سه فاکتور دیگر هم می تواند در تصمیم شرکت بانر وارد شوند . اول اینکه اگر مدیریت ماشین جدید را نمی خرد ، رفتارش ممکن است بهینه بنظر برسد ولی او کارایی و عملکرد پایینتری بدست می آورد به نسبت بهبود کارایی با ماشین جدید . با نگرفتن تصمیم درست در حال ممکن است مدیریت در آینده با اثرات بد تصمیم مواجه گردد .
اسلاید 12: 15/02/1388دومین فاکتور قابل ملاحظه این است که اگر مدیر بپذیرد موقع خرید ماشین قدیمی اشتبا ه کرده است ، شخص ممکن است در رابطه با پذیرش مسئولیت ملاحظه بیشتری داشته باشد . سرانجام تعداد زیادی از تصمیم گیرندگان هستند که به سختی هزینه های از دست رفته موسسه تجاری را از هزینه از دست رفته تصمیمات شخصی تشخیص می دهند . در مقابل تصمیمات موسسه مربوط می شوند به بک مجموعه پیچیده از احساسات شخصی برای تصمیمات گذشته . مثلا تصمیم برای خاتمه دادن به روابط شخصی و دوستانه احتمالا پیچیده تر از تصمیم برای جایگزینی دارایی های موسسه می باشد ... بالعکس در تصمیمات موسسه تجاری ما روابط دوستانه مان را بسادگی به پایان نمی رسانیم تا یک شریک جدید بدست آوریم . بنابراین تشخیص اینکه مسئولیت اشخاص مربوط و افرادی که در کار درگیرند زمانی مشخص می گردد که تصمیمات گرفته شده مواجه شود با بحران برای هر تصمیم گیرنده .
اسلاید 13: 15/02/1388تصمیمات مربوط به ساخت یا خرید :حسابداران مدیریت اغلب اطلاعاتی راجع به هزینه ها و درآمدهای مربوطه فراهم می کنند تا مدیران را در اتخاذ تصمیمات ویژه یاری برسانند . در یک مثال می توان به تصمیمات مربوط به ساخت یا خرید اشاره کرد . در حالیکه مدیران تلاش می کنند که هزینه ها را کاهش دهند و قابلیت محصولاتشان را افزایش دهند ، آنها با تصمیماتشان مواجه خواهند شد مبنی بر اینکه آیا شرکتهایشان می بایست برخی قطعات و مولفه ها را برای محصولات خودبصورت داخلی یا قرارداد فرعی با سایر شرکتها تولید کنند و این قطعات و مولفه ها را عرضه سازند. با چنین تصمیمات مربوط به ساخت یا خرید می توان نحوه تعیین و شناسایی هزینه ها و درآمدهای مربوط را توضیح داد.
اسلاید 14: 15/02/1388تصمیم Rayharadin مدیرتولید sommer motor را درنظر بگیرید : تولید کنندگان شرکت در حدود 15 % لامپهای مورد نیاز اتومبیلهایشان را در اشومبرگ نزدیک کارخانه شان تولید می کردند و steve somme رئیس شرکت در صددکاهش هزینه ها برآمد او از Ray خواست تا احتمال وجود منبع خارجی تمام لامپها را ارزیابی کند ؛ یعنی خرید آنها از یک فروشنده خارجی به جای آنکه آنرا در داخل شرکت تولید کنند . Ray ، مظنه ها و قیمتهای شرکت را از طریق چندین فروشنده برای 4 نوع لامپ در تولید کنندگان داخلی شرکت ، بدست آورد : لامپهای عقب استاندارد ، لامپهای جلو استاندارد لامپهای عقب چند رنگه و لامپهای عقب خمیده . نمایش 5-3 : با جزئیات 2 مورد از پایین ترین قیمت را از فروشنده های خارجی برای یک نمونه لامپ در هر 4 محصول داخلی ساخته شده ، نشان می دهد . پائین ترین پیشنهاد ، کمتر از کل هزینه تولید داخلی هر لامپ می باشد . آیا Ray می بایست پیشننهاد خارجی را قبول کند و تولید داخلی این محصولات را پایان می داد . Ray چه هزینه هایی را باید در هنگام گرفتن این تصمیم شناسایی و مد نظر قرار دهد ؟
اسلاید 15: 15/02/1388نمایش 5-3 : sommer motor هزینه های محصول در هر واحد و هزینه های خارجی برای 4 نمونه محصول
اسلاید 16: 15/02/1388هزینه های قابل اجتناب :برای پاسخ به سوالات قبلی تصمیم گیرندگان باید هزینه های مرتبط با تصمیمشان را تعیین کنند . در نظر گرفتن مفهوم هزینه های اجتناب پذیر برای Ray می تواند مفید و سودمند باشد . هزینه های اجتناب پذیر ، هزینه هایی هستند که در آن زمانیکه یک بخش ، محصول، خط تولید یا بخش تجاری متوقف شود ، از بین می روند . اگر Ray تصمیم بگیرد که یک محصول را از منبع ( شرکت ) خارجی تهیه کند ، sommer motor می تواند از هزینه های قطعی تولید اجتناب کند . اگر شرکت ، لامپ عقب استاندارد SR214 را مستقیماً از پائین ترین پیشنهاد کننده خریداری کند ، آن شرکت باید مبلغ 2952000 دلار ( ) را برای آن بپردازد . با انجام چنین کاری ، شرکت در حدود 1296000 دلار هزینه مواد مستقیم ( ) پس انداز می کند . شرکت هم چنین می تواند دستمزد مستقیم و هزینه های نظارتی و سایر منابع مرتبط با هزینه های حمایتی مربوط به یک واحد را کاهش دهد . در نتیجه آن از پدید آمدن 792000 هزینه دستمزد ( کار ) مستقیم ( و 54000 دلار هزینه های حمایتی مربوط به یک واحد دلار جلوگیری می کند . علاوه بر این با یک رکود مناسب یا تخصیص دوباره منابع ، sommer motor می تواند 360000 دلار ( دلار را از هزینه های حمایتی گروهی و 216000 دلار . از هزینههای حمایتی متحمل بر محصول ، پس انداز کند .
اسلاید 17: 15/02/1388سيستم هاي طرح تسهيلات : علاوه بر درك هزينه هاي مربوطه براي بسياري از تصميماتي كه ماهيت فعاليتها و فرآيندها را تغيير مي دهند ، مديران بايد عمليات كلي فرآيند را دريك تسهيلات مد نظر قرار دهند . در اين بخش ما 3 نوع كلي از طرحهاي تسهيلات را مورد بحث قرار مي دهيم . 1) طرح فرآيند 2) طرح توليد و 3) توليد سلولي بدون توجه به نوع طرح تسهيلات ، هدف اصلي فرآيند طراحي ، ساده تر كردن عمليات و بنابراين افزايش درآمد عملياتي سيستم مي باشد . يك روش كه مي تواند اين فرآيندرا در هر 3 طرح ، اجرا و هدايت کند تئوري محدوديتها و موانع ( Toc) مي باشد . اين تئوري حاكي از آن است كه درامد عملياتي را ميتوان با اداره كردن دقيق موانع و تنگناهاي موجوددر يك فرآيند افزايش داد . يك مانع و تنگنا به شرايطي گفته مي شود كه مانع از روند جريان كارآمد و مفيد در يك فرآيند مي گردد. آنرا مي توان از طريق تعيين نقاطي كه در آن مقادير بيش از حد موجودي كالاهاي در جريان ساخت انباشته شده اند شناسايي و مشخص كرد . ساختن وایجاد موجودي كالا ، کندی زمان لازم براي توليد يك محصول را نشان مي دهد.
اسلاید 18: 15/02/1388Toc متكي براستفاده از 3 معيار مي باشد : سهم ميزان توليدسرمايه گذاريهزينه هاي عملياتي. سهم ميزان توليد در بين منافع و مواد مستقيم در كيفيت محصول فروخته شده ، متفاوت مي باشد . سرمايه گذاري با هزينه هاي مواد حاوي مواد خام : كالاهاي در جريان ساخت و موجودي كالاهاي نهايي برابر مي باشند و هزينه هاي عملياتي ساير هزينه ها بجز هزينه هاي مواد مستقيم را در بر دارد كه براي دستيابي به سهم ميزان توليد مورد نياز مي باشد . مثالهاي هزينه هاي عملياتي عبارت اند از هزينه هاي استهلاك حقوق و هزينه هاي آب و برق وتلفن مي باشند . Toc بر بهينه سازي كوتاه مدت سهم ميزان توليد تاكيد مي كند . از آنجايي كه طرفداران اين تئوري تغيير هزينه هاي عملياتي را در كوتا مدت مشكل مي پندارند ، تحليلهاي هزينه یابی مبتني بر فعاليت ( ABC) فعاليتها و محركهاي هزينه کنترل نشده است . اين امر ؟ تئوري را در طولاني مدت محدود مي سازد . به هر حال در اين تئوري دليلي وجود ندارد كه چرا Toc و ABC را نمي توان با هم منطبق و سازگار كرد .
اسلاید 19: 15/02/1388طرح هاي فرآيند :براي درك اينكه چرا موجوديها در سيستمهاي پردازش قراردادي انباشته مي شوند و بنابراين چرخه زماني افزايش مي يابند ، ما بايد شيوه قراردادي و متداولي كه امکانات كارخانه يا اداره سازمان يافته اند را درك كنيم . در طرح فرآيند تمام تجهيزات يا عملكردهاي مشابه با يكديگر گروه بندي مي شوند . طرحهاي فرآينددر سازمانهايي وجود دارد كه در آن توليد در گروههاي كوچكي از محصولات استثنايي صورت گيرد . اين محصولات ، مسير مارپيچي را معمولاً بصورت دسته اي و گروهي – از طريق كارخانه ها و اداراتي كه آنها راتوليد كرده اند ،دنبال مي كند . علاوه براين مسيرهاي طولانی توليد ، طرحهاي فرآيند همچنين بوسيله سطوح بالای موجودي تعيين مي گردند . زيرا ذخيره سازي كالاهاي در جريان ساخت در هر ثانيه ضروري مي باشد . اغلب يك محصول مي تواند چندين مايل را در يك كارخانه طي كند . يعني انتقال از مواد خام به كالاهاي نهايي .
اسلاید 20: 15/02/1388مثلاً فرآيند مربوط به درخواست وام در يك بانك ممكن است بصورت زير صورت بگيرد . مشتر ي به بانك مي رود ( فعاليت انتقال ) . بانك درخواست وام را ازمشتري مي گيرد (فعاليت پردازش ) . درخواستهاي وام جمع آوري مي گردند ( فعاليت ذخيره سازي ) و به مامور وام داده مي شوند ( فعاليت انتقال) تا آنها تائيد شوند ( فعاليت پردازش و بازرسي) . وامهايي كه دستورالعملهاي وام استاندارد را نقض مي كنند جمع آوري مي شوند (فعاليتهاي ذخيره سازي ) و سپس به يك مباشر اصلي براي تائيد داده مي شود ( فعاليت انتقال و پردازش ) . زماني كه تصميم در مورد وام اتخاذ شد با مشتري تماس گرفته ميشود ( فعاليت پردازش ) و اگر وام تائيد شد ، وام به حساب مشتري واريز مي گردد ( فعالیت پردازش). در اکثر بانکها ، کالای در جریان ساخت در هر نقطه یا موقعیت پردازش ، ذخیره میشوند . درخواستهای وام ممکن است روی میز تحویلدار بانک ، میز مامور وام و میز مباشر اصلی انباشته شده باشد .
اسلاید 21: 15/02/1388موجودی کالای در جریان ساخت ، از قبیل درخواستهای وام بانکی ، درایستگاههای پردازش در یک سازمان قراردادی به سه دلیل جمع آوری می گردد:1) عملکرد جابجایی و انتقال گروهی ، واضح ترین دلیل موجودی کالای در جریان ساخت در یک سیستم طرح ریزی فرآیند می باشد . سازمانها از گروهها و دسته ها استفاده تا هزینه های تنظیم وراه اندازی ، جابجایی و حمل و نقل را کاهش دهند . به هرحال پردازش دسته ای ، سطوح موجودی را در سیستم افزایش می دهد زیرا در هر دستگاه پردازش دسته ای ، سطوح موجودی را دریک سیستم افزایش می دهد زیرا هر ایستگاه پردازش تمام اقلام در یک مجموعه باید منتظر بمانند تا اینکه کارمندان به کار گماشته شده ، کل دسته ها را قبل از انتقال تمام بخش ها بصورت یک مجموعه در ایستگاه بعدی پردازش کنند.
اسلاید 22: 15/02/13882) اگر میزانی که در آن هر ناحیه پردازش شده ، کار را جابجا کند تا متعادل باشد – به خاطر اینکه یک ناحیه کند تر است و یا توقف کار بخاطر مشکلات تجهیزات مواد و یا افراد – کار در کند ترین ایستگاه پردازش انباشته میشود. چنین تاخیردر برنامه ها ، دلیل دیگر برای افزایش سطوح در یک سیستم طرح ریزی فرآیند می باشد . 3) از آنجایی که مباشران ، توانایی بسیاری از مدیران ناحیه پردازش را به منظور مشخص کردن هزینه های تولید ارزیابی می کنند ، مدیران ایستگاه پردازش سعی می کنند که از قرارگرفتن در معرض خطر تسهیلات بدون استفاده اجتناب کنند. بسیاری از مدیران محتاطانه وسنجیده موجودی های در جریان ساخت را حفظ می کنند بطوریکه آنها بتوانند حتی اگر ناحیه پردازشی که آنها آنرا تغذیه می کنند متوقف شده باشد به کار خود ادامه دهند. به همین نحو برای جلوگیری از بلااستفاده بودن ایستگاه پردازش بعدی و رنج کشیدن از تهمتهای متعاقب آن ، مدیران ممکن است کار نهایی را ذخیره کنند و زمانی که ایستگاه هایشان به علت مشکلات ، تعطیل شده باشد ، می توانند آنها را به ایستگاههای منبع بفرستند . برخی سازمانها روشهای ابداعی را برای از بین بردن هزینه های مربوط به انتقال و ذخیره سازی _ که هزینه های فاقد ارزش افزوده و مرتبط با سیستم های طرح اولیه فرآیند هستند _ توسعه داده اند .
اسلاید 23: 15/02/1388طرحهای تولید :در طرحهای تولید ، تجهیزات به منظور اصلاح و انطباق تولید یک محصول خاص ، سازماندهی می شوند . مثلاً یک خط تولید بسته بندی برای غله یا شیر ، طرح اولیه تولید هستند . طرحهای تولید در اصل در شرکتهایی با تولید حجم بالا قراردارند . این محصول ، یک خط تولید را به سمتی انتقال می دهد که بخش هایی که باید به آن اضافه شوند ، ذخیره شده اند . جابجایی تجهیزات یا پردازش واحدها بدین علت صورت می گیرد که فاصله ای را که محصول باید طی کند ، کاهش یابد . طراحان سیستم های طرح های تولید اغلب می توانند مواد خام را مرتب سازند و قطعات و بخش هایی را که باید مستقیماً به خط تولید ( در زمان و مکان مورد نیاز ) تحویل دهند، خریداری کنند . فرض کنند که یک خط تولید به گونه ای برنامه ریزی شده است که 1600 اتومبیل به 2400 لاستیک منظم و 600 لاستیک زاپاس نیاز دارد . تحت شرایط مطلوب ، گروه خرید ، عملکرد تحویل بسته های کوچک این لاستیک ها را به خط مونتاژ ( در صورت لزوم ) اعمال می کند . به هر حال از آنجایی که هرگروه لاستیک از فروشنده منجر به هزینه های سفارشات گروهی ، حمل و نقل و تحویل می شوند ، طراحان ممکن است ارزش لاستیکهایی را که باید در موقع خاص تحویل داده شوند ، ارزیابی کنند .
اسلاید 24: 15/02/1388هزینه ها و منفعت های تغییر طرح بندی جدید شرکت سان رافائل یک پیشگام در تولید قطعات کوچک الکتریکی برای مصارف خانگی وصنعتی است .تولید کننده دریچه الکتریکی کنترلی درکارخانه هایش در پاسادنیا و کالیفرنیا. تا اینکه جدیدا کارخانه سازماندهی می شود بسوی 5دایره تولید: 1) ریخته گری 2)ماشین کاری 3) مونتاژ 4) بازرسی 5) بسته بندی . اکنون طرح کارخانه دوباره تجدید سازمان می شود بصورت موثر در گردش محصولات و معرفی بخش های تولید . در قسمت های ذیر ما نگاه گستردهی بر 2 بخش قدیمی و جدید ،و مقایسه هزینه ها و منافع این 2 سیستم خواهیم داشت . تولیدات کارخانه 128 از تولیدات که گروه بندی شده ، و بطرف 8 خط تولید برای مقاصد حسابداری ، و بر اسا س ویژگی تولید عمومی وفرایند تولید متمایز خواهد بود. تحت طرح قدیم کارخانه تولیدات 128 از یک ترتیب یکسان در گام های فرایند تولید پیروی میکرد. (نگاه کنید به جدول 6-5).
اسلاید 25: 15/02/1388تولید قطعات دریچه کنترلی در دسته های بزرگ در دایره ریخته گری اتفاق می افتاد.سپس قطعات تولیدی در انبار کالای در جریان که نزدیک ناحیه مکانی دایره ماشین کاری ذخیره می شد. انها انجا باقی می ماندند تااینکه از تراشکاری و مته کاری ماشین ها ازاد شوند . بعد از ماشین کاری، قطعات، تا اینکه برای مونتاژ درخواست بشوند، انبار می شدند. در طی این مدت ، سوئیچ ها و دیگر اجزا در یافت می شدند از تهیه کنندگان خارجی ، که بر روی هرقطعه قراربگیرند. انبار دیگری که نزدیک دایره مونتاژ بود، از آن استفاده می شد برای اینکه کار در جریان بازرسی یا بسته بندی شوند و در آن منتظر بمانند. قبل از اینکه قطعات برای حمل بسته بندی بشوند .نهایتاقطعات دریچه کنترلی بسته بندی شده ، ذخیره می شوند در انبار کالای تکمیل شده تا اینکه انها برای توزیع کنندگان و دیگر مشتریان فرستاده شوند. این گردش تولید مستلزم اینست که موجودی در جریان برای زمان طولانی وچندین بار قبل از شروع مرحله بعد تولیدات ،انبار شوند. ، چرخه زمانی تولید، اندازه زمانی است که مواد خام دریافت می شود از تهیه کنندگان تا تحویل کالای تکمیل شده به توزیع کنندگان و مشتریان، چرخه زمانی سان رافائیل 28 روز (3+1+2+1+4+1+1+9+1+5) تحت طرح قدیم کارخانه بود.
اسلاید 26: 15/02/1388مدت 4 روز که سوئیچ ها و دیگر اجزا برای موجودی نگهداری می شدند، نباید به زمان فرایند اضافه شوند. چون زمان مصرف شده برای ساخت محصولات و زمان مصرفی در موجودی ارائه شده موازی زمان دیگر فعالیتهای تولید مثل انبار کار در جریان و ماشین کاری . بنابر این انبار کردن برای سوئیچ ها و دیگر اجزا به مدت طولانی برای کل فعالیت تولیدی در کارخانه نیاز نیست. .ازریابی کردیم که بیشتر چرخه زمان قدیم مصرفی در موجودی بود . ما نیازمندیم که بفهمیم که چطور سازمان ها اثر بخشی فرایند تولیدشان را ارزیابی می کنند؟ یک اندازه گیری که بیشتر استفاده می شد در چرخه کارایی فرایند ( PCE) و بصورت زیر محاسبه می گردید:PCE = زمان فرایند ÷( زمان فرایند+زمان جابجای +زمان انبار +زمان بازرسی)
اسلاید 27: 15/02/138828 روز چرخه تولید تحت سیستم قدیم سان رافئیل الزامی بود فقط 4 روز مصرف واقعی فرایند می شد[(1بسته بندی )+(1 مونتاژ)+(1 ماشین کاری)+(1 ریخته گری)]. 24 روز دیگر در فعالیتهای که ارزش نمی افزایند مصرف می شد، مثل جابجای ، انبار وبازرسی . مقدار زمانی که مواد مصرف میشود در موجودی میتوانست 24 روز باشد. در فرمول مشخص _ PCE زمان فرایند برابرست با 14.28% =(28÷4) در کل چرخه فرایند . اینان نتایج ارائه شده تعدادی دیگر کارخانجات که تولید محصو لات به شکل ماشینی یا قطعات الکتریکی داشتند. ما میخواهیم مختصرا چطور تغییرات PCE برای سان رافئل بعد از تجدید سازمان اش ببینیم.
اسلاید 28: 15/02/1388تجدید سازمانی:هدف اولیه از تجدید سازمان، طرح کارخانه سان رافائیل کاهش چرخه زمان تولید بود.پس کارخانه به 8بخش تولیدی (مشابه با 8 خط تولید)به اضافه دایره ریخته گری تجدید سازمان شد .هر بخش بر تولید متمرکز و مشابه محصولات که در خط تولید بود جدول 6-5 : شرکت الکتریکی سان رافائیل : گردش تولیدات و میانگین زمان تحت طرح قدیم کارخانه .
اسلاید 29: 15/02/1388جدول 7-5 گردش تولیدات تحت طرح جدید کارخانه را نمایش می دهد. در صورتیکه دایره ریخته گری ، یک دایره جداگانه باقی بماند ، و دیگر 4 بخش عملیاتی __ ماشین کاری ، مونتاژ، بازرسی و بسته بندی __ مکان انهاحالا در مجاورت هم دیگر و درون یک بخش تولیدی بسته می شد . قطعات الومینیوم در دایره ریخته گری دریافت میشود ، تراش کاری ، مته کاری و مونتاژ در بخش های تولیدی است . کارگران در بخش هایی نیز مسئول بازرسی و بسته بندی عملیاتی هستند. بنابر این فاصله زمانی بررسی مواد ، که مستلزم جابجا یک قطعه در فرایند بعدی است بسیار کم می شود . سان رافائیل الکتریک همچنین تحولی برای تولید_jit را در آینده می سازد. تغییر مستلزم اینکه هیچ موجودی در جریان در میان مراحل مختلف عملیات بخش های تولیدی نباشد زیرا قطعه تولیدی بلا فاصله به واحد عملیاتی تراش کاری به مته کاری به مونتاژ به بازرسی به بسته بندی گردش می یابد.در نتیجه که در این مراحل ، زمان بین عملیات ها بسیار کم می شود . کم می شود یک مرحله به مرحله بعد براساس سفارشات برای تولیدات پایانی .
اسلاید 30: 15/02/1388وقتی مقایسه می کنیم جدول 6-5 و 7-5 متوجه می شوید که شرکت سان رافائیل الکتریک نمی تواند کاهش بدهد مقدار زمان مصرف شده در تولیدات واقعی ، وقتی طرح کارخانه تغییر می کند. زمان مصرفی در عملیات تولیدی بعد از تغییر (نگاه کنید به جدول 7-5 ) هست همان زمان مصرفی قبل از تغییر ( نگاه کنید به جدول 6-5 ) . بهر حال چرخه زمانی اساسا در طرح جدید کارخانه کاهش دهنده از 28روز به فقط 12 روز هست. بنا بر اینPCE تغییرات از 14.28% به 33.33%=(12÷4) است . این بهبود قابل توجه در کارایی طرح قبلی برای رفع کردن نیاز برای موجودی در جریان بین بیشتر عملیات تولیدی ميباشد.
اسلاید 31: 15/02/1388خلاصه منافع و مخارجادوارد خلاصه ای از اطلاعات هزینه نگهداری ناشی از تغییر در طرح کارخانه را بیان کرد (جدول 10-5) او براورد کرد که منافع سالیانه 829.620$ است. در برابر هزینه های زمان ایجاد تغییرفقط 1.000.000$ است. اگر منافع تغییر طرح ادامه یابد به میزان کمتراز 3 ماه جمع منافع اضافه خواهد شود به مقدار سرمایه گذاری در پروژه سان : 829.620$*12/15= 1.037.025$
اسلاید 32: 15/02/1388نمودار 10-5 ) شرکت رافائل الکتریک : نتایج مزایای سالانه از تغییر طرحبندی تولید
اسلاید 33: 15/02/1388در کلام دیگر ، فرایند سرمایه گذاری بهبود می یابد وقتی برگشت هزینه ها در 1.25 سال بیانجامد . سان رافائیل بر روی چندین مفاهیم مهم مطرح شده مطالعه کرد ما می توانیم چندین راه ها متفاوت در عمل تولید جدید برای بهبود در سود آاوری کارخانه نشان دهیم . بخصوص ما می توانیم مشاهده کنیم هزینه های مالی مربوط به موجودی ها یک اصل است . این مهم که هزینه ها را در نظر بگیریم اگر چه هزینه های مالی اغلب در سیستم حسابداری هزینه مبادلات تایید نمی گردند. جریان فرایند تولید نیز تقا ضای انباشته منابع فعالیتهای پشتیبانی را کاهش می دهد . پس با تحلیل فعالیت ها؛ برای تشخیص پس انداز بالقوه هزینه تعمیرات که می تواند با اثر بخشی بیشتر گردش محصولات تحقق یابد. بیشتر عملیات جدید تولیدی طراحی برای ترقی و پیشرفت مداوم در عملکرد تولید بوسیله کارگران که یاد گرفته نو اورند بطور مثال تغییر طرح بخش های تولیدی برای بهبود نرخهای بازده تولید و کیفیت و در نتیجه بهبود در تمام تولید کارخانه. بعلاوه درامد همچنین می تواند افزایش یابد در زمان کوتاه از مشتریان .
اسلاید 34: 15/02/1388هزینه های منطبق نبودن وکیفیتمثال های قبلی نشان میدهد که کاهش قیمت نقش مهمی را در مدیریت اکثر سازمان ها ایفا میکند. اگرچه کاهش قیمت شامل چیزی بیشتر از پیدا کردن روشهایی به آسانی برای قطع محصول بوسیله طراحی قیمت ها است به طور مثال استفاده کمتر از کالاهای گران قیمت میباشد. امروزه تاکید بر تلاش برای کاهش هزینه ها در طول نگهداری و اصلاح کیفیت استاندارد تولید میباشد سازمان هزینه های وارد شده را به عنوان هزینه غیر منطبق با کیفیت استاندارد می شناسد .کیفیت از نظر افراد مختلف معانی مختلفی دارد و معمولاً میتواند به عنوان اصلی شناخته شود: 1-رضایت خاطر مشتری از آنچه که انتظار دارد مربوط به ویژگی و عملکرد محصول به عنوان خصوصیات و Functionality است.2-تضمین جنبه های تکنیکی طرح محصول و عملکرد آن که خواه آن محصول مطابق با استانداردی که انتظار می رود باشد یا مطابق استانداردهای سازنده باشد.
اسلاید 35: 15/02/1388استانداردهای کیفیت رقابت های جهانی به استانداردهای کیفیت اجازه پیشرفت بین المللی را می دهد.گواهی شرکت تحت نظر این استانداردها به مشتری ها نشان می دهد که مدیریت به شرکت شان اجازه میدهد که روش و فرایندی را دنبال کنندکه به طور اطمینان محصولات و سرویس ها بالاترین کیفیت را خواهد داد. در نمودار 11-5 استانداردهای سری های ISO 9000 حاضر که در اروپا و هدفشان پیشرفت کرده اند نشان داده شده است. نمودار طراحی روشی که مورد نیاز سازمانهایی که خواستار ثبت ISO 9000 هستند را نشان میدهد.
اسلاید 36: 15/02/1388هزینه های کنترل کیفیت این بخش چگونگی تغییر قیمت های کیفیت از دیدگاه حسابداری مدیریت را نشان میدهد. شرکت ها دریافتند که می توانند بیش از 20 تا 30 درصد از کل هزینه های ساخت را بر روی کیفیت مربوط به فرآیند هایی مانند بازیابی و اصلاح نقص داخلی وخارجی خرج کنند. بهترین چارچوب شناخته شده برای فهمیدن قیمتهای کیفیت به 4 دسته طبقه بندی می شود: 1- هزینه های پیشگیری 2- هزینه های ارزیابی 3-هزینه های داخلی نقص محصول 4- هزینه های خارجی نقص محصول تجربه نشان داده است که پیشگیری (جلوگیری) از نقص ها هزینه کمتری نسبت به یافتن و تعمیر آنها پس از وقوع آن دارد.
اسلاید 37: 15/02/1388هزینه های پیشگیریجلوگیری (پیشگیری) هزینه ها باعث میشود که شرکت ها مطمئن شوند که تولید محصولاتشان مطابق با استانداردهای کیفیت است . مهندسی کیفیت، تعلیم کارمندان به روشهای طراحی شده به کیفیت اصلی و کنترل فرآیندهای آماری نمونه هایی (مثال هایی) از هزینه های پیشگیری است.هزینه های پیشگیری اغلب شامل آموزش و گواهی عرضه کنندگان است که آنها می توانند بخشهاومواد بدون نقص وبهتری وطراحی های قوی محصول ارایه نمایند.
اسلاید 38: 15/02/1388هزینه های ارزیابیهزینه های ارزیابی مربوط به بازرسی محصولات برای حصول اطمینان از ملاقات با درخواست های مشتریان داخلی و خارجی است. بازرسی قیمت های بخش های خرید و کالاها و قیمت های بازرسی کیفیت بر روی خط تولید به عنوان هزینه های ارزیابی هستند. نمونه ها (مثال ها) شامل بازرسی کالاهای وارداتی، نگهداری از تجهیزات آزمون (تست) و بازرسی کنترل فرآیندها است.
اسلاید 39: 15/02/1388هزینه های داخلی نقص محصول هزینه های داخلی نقص محصول زمانی اتفاق می افتد که فرآیندهای تولید عیب های کالاها با محصول را قبل از اینکه به مشتریان خارجی داده شود می یابد.هزینه های رکود (مدتی که کارخانه ها کار نمیکند) در تولید نمونهای از هزینه های داخلی نقص محصول است . مهندسان تخمین زده اند که هزینه های داخلی نقص محصول به وسیله حجم سفارشات هر مرحله از فرآیند تولید افزایش می یابد و نقص ها پنهان می شود. به طور مثال نقص اجزای الکترونیکی 1 دلاری که به زیر مجموعه وارد می شود منجر به 10 دلار قراضه می شود اگر در مرحله اول یافت شود و 100 دلار در مرحله بعدی و ممکن است 10000 دلار در دو مرحله دیگر دریافت نشود.
اسلاید 40: 15/02/1388هزینه های خارجی نقص محصولهزینه های خارجی نقص محصول زمانی اتفاق می افتد که مشتریان نقص (عیوب) را دریابند. تمامی قیمت ها با اصلاح مشکلات – اصلاح محصولات، قیمت های تضمینی، فراخوانی سرویسها و دوباره خوانی محصولات .نمونه های از هزینه های خارجی نقص محصول هستند. برای بسیاری از شرکت ها این بیشترین هزینه بحران کیفیت است که اجتناب می شود.نه تنها این هزینه ها نیاز می شودبرای درست کردن مشکلات در کوتاه مدت بلکه، رضایت مشتری، فروش های آتی و اعتبار سازمان تولید کننده ممکن است در طول دوره با خطر مواجه شود،.
اسلاید 41: 15/02/1388تولید به موقعسیستم جامع و موثر تولید که جمعا بسیاری از نظریه های مورد بحث در این فصل است تولید به موقع (حذف انبار داری) می باشد. به یاد آورید که شرکت Tobor Toy این سیستم را به صورت تصویر واقع در این بخش ترسیم کرده است. تولید به موقع (حذف انبار داری) نیازمند تولید محصول یا سرویس که تنها مشتری خارجی یا داخلی به آن نیاز دارد است. از طرح بندی محصول همراه با گردش مکرر استفاده می کند –همراه با هیچ وقفه ای در شروع تولید یک محصول. این به این معنی است که باید یک کاهش اساسی در قیمت های راه اندازی شده به منظور رفع نیاز محصول در یک گروه به وجود آید از این رو سیستم های طراحی شده باید معتبر باشند.
اسلاید 42: 15/02/1388JIT صنعتی و حسابداری مدیریتساخت JIT دو معنی اصلی برای حسابداری مدیریت است. اول: حسابداری مدیریت باید حرکت به سوی JIT صنعتی را حمایت کند این کار توسط کنترل کردن، شناختن و ارتباط برقرار کردن با تصمیم گیرنده ها در رابطه با منابع خطا و نقص و اتلاف وقت در سیستم انجام می پذیرد. مقیاس مهم اعتبار سیستم JIT شامل پایه های ساخت تأثیرگذار است که در زیر آمده است:1- میزان نقص ها2- زمان چرخه تولید3- درصد زمان تحویل دهندگان به موقع4- دقت در سفارش5-نسبت تولیدات واقعی از محصولات طراحی شده 6- زمان واقعی قابل دسترس دستگاه در مقایسه با زمان قابل دسترس طراحی شده دستگاه
اسلاید 43: 15/02/1388سیستم های تولید مرسوم برروی کارگر و بکارگیری دستگاههای معین که باعث افزایش اندازه و بالا بردن سطوح محصولات می شند تأکید می کند. نتیجه آن افزایش مقدار کالاها که در مدت دوره طولانی ساخته می شود است. از این رو دستگاه و کارگر قراردادی که به طور معینی تولید می کنند با فلسفه JIT صنعتی متناقض اند و متصدیان انتظار دارند تنها چیزهایی که مورد نیاز است به موقع تولید کنند. معنی دوم این است که فرآیند اداری حسابداری مدیریت به خاطر کمتر بودن کالاهایی که کنترل و گزارش داده می شوند. توسط JIT صنعتی ساده تر شده است. JIT صنعتی برای بسیاری از سازمانها مفید بوده است. آنهایی که علاقه مند به انجام این سیستم بوده اند باید برخی از موارد را به یاد آورند. اول، هرگونه تغییر مدیریتی قابل توجه مانند ABC و یا JIT ، نیازمند تغییر عنده فرهنگی برای سازمان ها است. ایده اصلی که در سیستم JIT وجود دارد تأثیر گذار کردن عملکردها و کاهش اتلاف وقت است به این خاطر بسیاری از افراد درون شرکت ها تمایل به تغییر سیستم ندارند. JIT اغلب می تواند حرکت کار و نظم کل کار سازمان ها را تغییر دهد. و این موضوع می تواند به خاطر تغییر ساختاری در مناطق مشابه به عنوان نظم بخشیدن به کارخانه باشد. سرانجام به خاطر تغییر JIT بر روی کارهای دسته جمعی، اغلب افراد مجبورند خود را تابع علائق گروه قرار دهند. برخی از کارکنان این مشکل را پیدا کردند، مخصوصاً خواه آنها از محیط کاری جایی که خودشان به تنهایی کار می کنند باشند یا مسئولیتشان در حیطه کارگروه نباشد.
اسلاید 44: 15/02/1388TOBOR TOY CAMPANY REVISITED ملاقات (دیدار)مجدد شرکت TOBOR TOY ما اکنون باز میگردیم به مشاهده برنامه شرکت TOBOR TOY بعد از پذیرش سیستم تولیدی کارخانه JIT که شرکت TOBOR TOY بعد از موفق شدن در کاهش در نرخ دوباره کاری عمده از 8/5% به 3/3% و نرخ دوباره کاری جزئی از 6/13% به 7%. دوباره کاری عمده ناشی می شد از وجود ماشین آلات کهنه و فرسوده. و دوباره کاری جزئی ناشی میشد از اصلاحات و تنظیمات بخش بدنه و بخش های ثابت ماشین آلات و دنده های درحال کارکه آنهم صورت گرفته بدلیل طراحی خاص که برای فضای دوباره کاری بوده.دوباره کاری جزئی نباید به عنوان بازگشت به آغاز مرحله پردازش باشد اما درعوض باید حرکت به سمت فضای فرآیندی متفاوت از مواد مستقیم و هزینه های تضمین واحد مربوط که به آن متعلق است لحاظ گردد.به عنوان یک نتیجه اصلاح نرخ دوباره کاری ، میانگین چرخه زمانی تولیدات را کاهش می دهد 2/9 روز، یعنی از 4/16 روز به 2/7 روز .میانگین موجودی در جریان ساخت کاهش می یابد از 1774000دلار به 818000 دلار. مدیریت شرکت TOBOR TOY با سابقه و قدیمی است که تهیه می کند یک گزارش تفصیلی برای هیئت رئیسه سازمان به طور جزء که چگونه این اصلاحات منجر شده یه سودآوری شرکت.
اسلاید 45: 15/02/1388 PRODUCTION FLOWS گردش عملیات تولید (فرآیند تولید):آغاز میکنیم برای رسیدن به نمودار گردش کار تولیدات جدید که در ضمیمه 13/5 نشان داده شده است. او می خواست ارزیابی کند که چگونه تغییر به سیستم JIT پیشرفت را حاصل میکند.در اولین گام بازوها و پاها ی ربات تولید می شود از طریق فرآیند قالبگیری (ریخته گری) تزئینی از ماده پلاستیک.برای انجام این عمل قالبهای فلزی برای هر جزء. اندازه گیری میزان پلی پروپلین در شکلی از دانه دانه که تغذیه شده در استوانه های گرم افقی که به طور اجباری در قالبهای سرد بسته می شوند بوسیله پیستون. مایع پلاستیکی وارد میشود در قالب توسط وسیله ای ازمجرایی که مستقیمآ هدایت می شود به داخل قالب. قسمت متحرک تغذیه شده جدا میشود به مجرایی دیگر و انتقال داده میشود مایع پلاستیکی به هر گودال انفرادی. با خنک نمودن ، پلاستیک شکل قالب را میگیرد. این فرآیند طراحی شده برای هر کانال تولیدی کافی است برای یک مجموعه 60 دستگاهی .
اسلاید 46: 15/02/1388نمودار 13-5 ) گردش عملیات تولیدی شرکت tobor toy yesNo
اسلاید 47: 15/02/1388کارکنان اکنون سوار می کنند اجزا مختلف استفاده شده در سیستم تولیدی JIT . اجزاء دیگرشامل تراشه های کامپیوتری ،نایلونهای پوشش دهنده ، چرخها و بخش های مختلف اضافه شده اند به عنوان فرایند پیوسته تولید.هرچند شرکت TOBOR سعی می کند برای از بین بردن نقص های دستگاه ها از طریق سیستم JIT ولی رسیدن به این هدف برخی مواقع محقق می شود. بنابراین در پایان فرآیند هرنوع ماشین آلات نقص دارپذیرفته نشده و عودت داده می شود برای دوباره کاری یا قراضه (ضایعات) که این بستگی دارد به میزان نقص آن.چندین عملیات پایانی و بازرسی جزء عملکردهای بعدی می باشد.هرنوع ماده پلاستیکی اضافی یا درز پوشی ازفرآیند قالب بندی حذف میشود.دستگاه های اسباب بازی سپس صیقل داده می شوند تا بسیار نرم و شفاف شوند.در طی فرآیند هر ماشینی بازرسی می شود. یک بخش دوباره کاری ناحیه ای است که تنظیم می شود به صورت مجزا برای اصلاح ایرادات و نقص های و قراردادن مجدد آنها (درخط تولید) و اطمینان ازباقی نماندن نقص.ماشین آلات بازرسی میشوند هریک قبل و بعد ازدوباره کاری ،زمان بسته بندی و زمان آماده کردن جهت حمل به مشتریان.دان نتیجه گرفته بود که با سیستم کاملJIT افزایش جریان تولید که نسبتآ موفق بوده است حاصل می شود.
اسلاید 48: 15/02/1388EFFECTS ON WORK-IN-PROCESS INVENTORY تآثیرات روی موجودی کالای درجریان ساخت:درنوبت های بعدی توجه می شود به نگهداری موجودی های درجریان ساخت.آن قبلآ ایجاد شده است که میانگین موجودی کالای درجریان ساخت کاهش یافته به مبلغ 956000 دلار بعداز اجرای سیستم JIT. اوتعیین می شود از دیدارباپرسنل تولیدی که برخی از موجودی کالای درجریان ساخت هنوزنگهداری می شود بین هرجفت ازمراحل فراین متوالی چون هردسته از ماشین ها درانتظار تکمیل از کارروی دسته های جلوترهستند.او توانسته پیدا کند جزئیات نگهداری جهت شناسایی تغییرات درموجودی کالای درجریان ساخت.به هرحال مستقیمآ تآثیرگذاراست برروی تعداد ضایعات عمده و جزئی.زمانی که نرخ ضایعات بالا باشد موجودی هارا دستگاه نمی پذیرد و منتظراست برای 2باره کاری یا ضایعات شدن.اهمیت بیشتر نیاز به سرپرستی تولیدات برای انباشت تعداد زیادی از موجودی های در جریان ساخت درحین رخداد، بعداز 2نقطه بازرسی برای قادرساختن آنها به همیشه مشغول به کار بودن است زمانی که برخی از دستگاهها پذیرفته نمی شوند.بنابراین ویژگی مدیریت تولید ، کاهش کلی در موجودی کاردرجریان ساخت جهت کاهش نرخ ضایعات است.
اسلاید 49: 15/02/1388EFFECT ON PRODUCTION COST تآثیرات روی هزینه های تولید:بخش مهم تجزیه و تحلیل های صورت گرفته ، اظهارنظردرمورد تآثیری که اصلاح (بهبود) نرخ ضایعات برروی هزینه های تولیدی خواهد داشت ، است.هزینه های مواد مستقیم شامل هزینه محتوای پلاستیکی و هزینه ی اسباب و لوازم وتراشه ی کامپیوتری دردستگاه می باشد.میانگین هزینه انواع مختلف تراشه برای هردستگاه 58 دلار است.بعلاوه اطلاعات جمع آوری شده ، برای مواد مستقیم ،هزینه پشتیبانی تکی و پشتیبانی دسته ای برای هر مرحله ازفرآیند تولیداست.ضمیمه 14-5 شامل هزینه های عرضه برمبنای هرواحد دستگاه است.هزینه های پشتیبانی تکی شامل حق الزحمه ی سرپرست و هزینه های وکالت می باشد.هزینه های پشتیبانی دسته ای برای هر دسته 60 دستگاهی شامل بررسی مواد و نصب قالب که انجام می شود برمبنای هرواحد.شامل نمی شود هزینه ی نگهدارنده ی محصول که ناشی شده از نگهداری آنها و نبایستی برای معرفی محصول جدید یا حذف به عنوان نتیجه ی اجرای سیستم JIT محسوب شود.نصب ماشین آلات با ظرفیت کارخانه قبلآ منجربه افزایش ظرفیت مازاد با همسطح نمودن ماشین آلات شرکت TOBOR. می شده .کارخانه درعین حال درتلاش است برای یافتن محصول جدید یا بازار جدید تا بتواند از ظرفیت اضافی خوداستفاده نماید تا هزینه های از دست رفته باقی بماند.
اسلاید 50: 15/02/1388COST OF REWORK هزینه ی دوباره کاری:به خاطرداشته باشید که هزینه ی دوباره کاری ، هزینه ی قصورات داخلی دررسیدگی است.آیا این هزینه نمایان گر نقص عمده درطول اولین بازرسی از مرحله قالب بندی است؟بدلیل اینکه هردستگاه بواسطه نقص عمده نمی تواند دیگر به فرآیند های جلوتربرود ،تمامی افزایش هزینه های تبدیل که قبلآ اتفاق افتاده است روی دستگاه و تمامی عملیات بایستی تکرار گردد و هزینه های تبدیل افزایش یابد.به یاد آوریم ازبحث قبلی مان که هزینه های دوباره کاری درنظرگرفته می شدند به عنوان یک هزینه قصورداخلی.به طور خلاصه این هزینه ها وابسته است به اصلاح نواقصات عمده و برقراری یک هزینه ی 42 دلاری برای هر دستگاه.
اسلاید 51: 15/02/1388COST OF CARRYING WORK-IN-PROCESS INVENTORY هزینه های نگهداری موجودی در جریان ساخت: درنوبت بعدی به مسئله ی ارزیابی نتیجه ی کاهش درهزینه نگهداری مبالغی از موجودی کاردرجریان ساخت می پردازیم.نرخ بهره وام های بانکی برای سرمایه گذاری درموجودی ها به طورمیانگین 12.5% برای هر سال است. با کاهش 956000 دلاری در موجودی کاردرجریان ساخت ، هزینه مالی نیز کاهش می یابد به 119.500 دلار.علاوه بر این ، برآورد هزینه پشتیبانی دسته ای برای تولیدات مختلف شامل جمع هزینه ای به مبلغ 30 دلار برای هر دسته (از60 دستگاه) که آنهم وابسته است به فعالیتهایی چون کاردرجریان ساخت ، موجودی های در دسترس و ذخیره شده ها.برای کاهش 53.89% در موجودی کاردرجریان ساخت ، برآوردها نشان می دهد این هزینه های مرتبط همچنین کاهش داده می شود به حدود 30% ، یا نیازمند کاهش 9 دلاری برای هر دسته است.برای تولیدات سالانه 180000 دستگاه در3000دسته ، انتظار کاهش 27000 دلاری در هزینه موجودی کاردرجریان ساخت در دسترس و هزینه های ذخیره شده می رود.چنانچه در مورد شرکت الکترونیکی SAN REFAEL مشاهده کردیم به هرحال برآورد 27000 دلاری نشان می دهد که کاهش می یابد تقاضا برای این نوع فعالیت ها چون کاهش در موجودی کاردرجریان ساخت را خواهیم داشت.در هر زمان بایستی هزینه به این میزان کاهش یابند ، امابرای کاهش در رخدادهای واقعی ، برنامه ی مدیریت باید شناسایی کند کارکنان و منابع دیگررابرای فعالیت و برطرف کردن منابع غیرضروری چون آنها کاهش میدهند آن مورد را.
اسلاید 52: 15/02/1388BENEFITS FROM INCREASED SALES سود ناشی از افزایش در فروش:شرکت نهایتآ تصمیم می گیرد به کاهش قیمت گذاری برروی محصولاتی که درزمان خاصی هستند که منجر می شوند به هرنوع سودی در فروش.برای این منظور او موجه شد با مدیریت بازارCHRISTIE FLEISCHER .نقطه ی آغارFLEISCHER فروش سالانه بود که ثابت مانده بود درحدود 180000 دستگاه در طی 3سال گذشته.به هر حال او اعتقاد داشت به بهبود در چرخه ی زمانی تولیدات که تآثیرمی گذاشت روی فروش. چون از افزایش رقابت بازار دستگاه ، FLEISCHER انتظار داشت که فروش 2000 دستگاه کاهش یابد.اما این کاهش 6.5 روزه در چرخه زمانی تولیدات مجوزی بود برای پاسخ بیشتر جهت تسلط به تقاضای بازار بوسیله ارائه دستگاه ها به مشتری در چرخه زمانی کوتاه تر.FLEISCHER معتقد بود کاهنده چرخه زمانی تولیدات رهبری می کند برای نگهداشتن فروش دستگاه و در غیر اینصورت روند فروش رو به کاهش خواهد بود.به عنوان یک نتیجه شرکت TOBOR کاهش نداد سهم خودش را ازبازار دراین بخش بازار.
اسلاید 53: 15/02/1388خلاصه:ارزیابی مدیران برآیندی از تصمیمات مدیریت و عملیات تآثیرپذیرازفعالیتهای سازمان و فرایند است.در حمایت از تصمیم گیری های مدیریت ، آن باسیتی تشخیص بدهند دوره های گردشی را و تعیین کند چگونگی هزینه های مرتبط و درآمدهای متفاوت برای هر دوره را.به عنوان یک قانون عمومی هزینه های از دست رفته نباید جزء هزینه های مربوط قلمداد شوند.مدیرهمچنین بایستی قادر باشد به ارزیابی تاثیرات مالی فعالیتهای اخیر درفرایند تصمیم گیری به عنوان استقرار نمودن یک طرحی برای پیشرفت.که آن جریان فرآیند تولیدات است.آن مورد نیاز دارد به انواع گوناگونی از هزینه ها و سایر اطلاعات کارکردی (فعالیتی) برای دارایی هایی که متآثر از تصمیمات تآثیرگذار بر روی فعالیتهای سازماندهی و دیگر فرآیند هاست.درپایان ، جزئیات ارزیابی از اجرای عملیات ممکن است به افزایش سود منتج شود .سیستم تولیدی JIT ممکن است تآثیرمثبتی داشته باشد بر روی سطوحی از موجودی های در جریان ساخت ، هزینه فعالیتهای نگهداری ازموجودی های دردسترس و موجودی کاردرجریان ساخت و مبالغی از دوباره کاری عمده .تمامی این تغییرات قابل لمس و قابل سنجش و تعیین تحت این دسته از تغییرات هستند.
اسلاید 54: 15/02/1388با تشكر از توجه حضار محترم
خرید پاورپوینت توسط کلیه کارتهای شتاب امکانپذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.
- پاورپوینتهای مشابه
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.