eghlim_sard

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اقلیم سرد”

اقلیم سرد

اسلاید 1: موضوع تحقیق: اقلیم سرد

اسلاید 2: اقلیم سردسلسله جبال البزر و زاگرس ،نواحی مرکزی ایران را از دریای خزر در شمال و جلگه بین النهرین در غرب جدا می کنند.کوههایی نیز به صورت منفرد در مرکز و شرق ایران وجود دارند از جمله کوه تفتان ،شیرکوه و. . . کوهستان های غربی که دامنه های غربی رشته کوههای فلات مرکزی ایران و سراسر کوههای زاگرس را در بر میگیرند ،از مناطق سردسیر کشور به شمار می آیند. اقلیم چیست؟اقلیم به شرایط آب و هوایی یک منطقه جغرافیایی نظیر دما، رطوبت،فشار اتمسفر،باد ،بارش و سایر مشخصه های هواشناسی در مدت زمانی نسبتاً طولانی نسبت داده میشود.

اسلاید 3:

اسلاید 4: تقسیمات اقلیمی جهان1.اقلیم بارانی و استوایی2.اقلیم گرم و خشک3.اقلیم گرم و معتدل4.اقلیم سرد و برفی5.اقلیم قطبیتقسیمات اقلیمی در ایران1.اقلیم معتدل و مرطوب(سواحل جنوبی دریای خزر)2.اقلیم سرد (کوهستان غربی)3.اقلیم گرم وخشک (فلات مرکزی)4.اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی)

اسلاید 5:

اسلاید 6: ویژگی اقلیم سردکوهستان های غربی که دامنه های غربی رشته کوههای مرکزی ایران را شامل می شوند با توجه به این که میانگین دمای هوا در گرمترین ماه سال در آنها بیش از 10و میانگین حداقل دمای هوا کمتر از 3- درجه سانتیگراد است.گرمای شدید دره ها در تابستان زیاد و در زمستان بسیار کم است.زمستان های طولانی ،سرد و سخت بوده و چندین ماه از سال زمین پوشیده از یخ است.میزان بارندگی در تابستان کم و در زمستان زیاد است.فصل بهار کوتاه بوده و زمستان و تابستان را از هم جدا می کند. شهر هایتبریز ،ارومیه،سنندج وهمدان را می توان در این اقلیم قرار داد. در سراسر این منطقه ازآذربايجان تافارس زمستان ها به شدت سرد است سرما از اوايل آذر ماه شروع مي شود و تا آخر فروردين ماه کم وبيش ادامه مي يابد.ویژگی های معماری بومی مناطق سردبه طور عمده شبیه به اصولی است که در مناطق گرم و خشک مورد توجه بوده است ،با این تفاوت که در مناطق سرد منابع ایجادحرارت در داخل ساختمان است.

اسلاید 7: •استفاده از پلان های متراکم و فشرده•به حداقل رساندن سطح خارجی در برابر حجم مورد پوشش•ساختمانها با مصالحی که دارایظرفیت حرارتی بالا هستند بنا میشوند.•به حداقل رساندن میزان تعویض هوای داخلی و تهویه هوای طبیعی و در نتیجه ،جلوگیری از ایجاد سوز در داخل و خروج حرارت داخلی به خارج از ساختمان•ساخت بام های مسطح و نگه داری برف به عنوان عایق بر روی بامها•ساختمان هاي درون گرا با حیاط مرکزي•استفاده از ایوان و حیاط کوچک در بنا•ساخت اتاق هاي کوچک با ارتفاع کم•ساخت دیوارهاي نسبتاً قطورتنها تفاوت بین معماری این مناطق و مناطق گرم و خشک ،تمایل و ضرورت استفاده از حرارت ناشی از تابش آفتاب در داخل ساختمان در فصل زمستان است ولی در هر صورت برای استفاده از انرژی حرارتی حاصل از تابش آفتاب پوشش سطوح خارجی به رنگ تیره انتخاب شده و ابعد پنجره ها نیز نسبت به مناطق گرم و خشک افزایش یافته است.

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید