کامپیوتر و IT و اینترنت

امنیت در شبکه های وای فای (Wi-Fi Security)

wi-fi-security

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
چکیده امروزه امنیت یکی از ضروری ترین مواردی است که در راه اندازی هر شبکه ای باید اعمال گرد. با گسترش شبکه های بی سیم (وای فای) و استفاده زیاد و عمومی شدن این شبکه ها، برقراری امنیت در آن یک امر مهم فی فروری می باشد. همانطور که راه اندازی این شبکه بی سیم بسیار راحت و اتصال به آن نیز بسیار سریع می باشد، به همین سادگی و سرعت نیز امکان رخنه در آن وجود دارد. در این مجموعه سعی کرده ام که معرفی اجمالی از طریقه کار این شبکه ها و استاندارد ها و پروتکل های به کار رفته در آن بپردازم، سپس به معرفی مفاهیم و چالش های امنیتی موجود و راه حل آنها و در نهایت ارائه پروتکل ها و استاندارد های امنیتی در این شبکه ها بپردازم.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1113 بازدید, 4 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “امنیت در شبکه های وای فای (Wi-Fi Security)”

امنیت در شبکه های وای فای (Wi-Fi Security)

اسلاید 1: امنیت در شبکه های وای فای (Wi-Fi Security)

اسلاید 2: فهرست مطالبعنوانصفحهچکیده 6فصل اول: معرفی شبکه های وای فای 7شبکه های Wi-Fi چیست؟ 7کاربردهای Wi-Fi 8دلایل رشد Wi-Fi 9ترکیب سیستم Wi-Fi با رایانه 10شبکه Wi-Fi چگونه کار می کنند؟ 10تحلیل ترافیک شبکه های Wi-Fi 12آینه شبکه های Wi-Fi 14نتیجه گیری 14فصل دوم: استانداردهای شبکه محلی بی سیم 15معرفی 15معماری شبکه های محلی بی سیم15همبندی های 802.11 16خدمات ایستگاهی 17خدمات توزیع 18دسترسی به رسانه 18لایه فیزیکی 19ویژگی های سیگنال های طیف گسترده 19سیگنال های طیف گسترده با جهش فرکانسی 20

اسلاید 3: فهرست مطالبعنوانصفحهسیگنال های طیف گسترده با توالی مستقیم 21استفاده مجدد از فرکانس 21آنتن ها 22استاندارد b802.11 23اثرات فاصله 23پل بین شبکه ای 24استاندارد a802.11 24استاندارد بعدی IEEE802.11g 24فصل سوم: مفاهیم امنیتی در شبکه های بی سیم 25فاکتورهای امنیتی در شبکه های بی سیم 25سیستم تشخیص نفوذ: 25چالش های امنیتی در شبکه های Wi-Fi 26نقاط آسیب پذیر و قابل نفوذ در شبکه های Wi-Fi 26امن سازی شبکه های بی سیم 28احراز هویت 28امنیت داده ها 30مدیریت کلیدها 31صحت داده 32نتیجه گیری 32

اسلاید 4: فهرست مطالبعنوانصفحهفصل چهارم: چالش های امنیتی و راه کارها در شبکه های وای فای 33مقدمه 33مشکل اول: دسترسی آسان 34پنج اشتباه متداول درباره امنیت شبکه های بی سیم 36جمع بندی 36فصل پنجم: پروتکل های امنیتی در شبکه های وای فای 37مقدمه 37پروتکل اتصال دسترسی در شبکه های وای فای 38قابلیت ها و ابعاد امنیتی استاندارد 802.11 39خدمات ایستگاهی 40احراز هویت Authentication 40سرویس امنیت (Privacy یا confidentiality)41صحت (Integrity)41ضعف های اولیه ی امنیتی EP17 42پروتکل WPA(Wi-Fi Protected Access) 43پروتکل WPA2 43پروتکل امنیتی WPS 44جمع بندی 45مشکلات فعلی و کارهای آتی 45

اسلاید 5: چکیدهامروزه امنیت یکی از ضروری ترین مواردی است که در راه اندازی هر شبکه ای باید اعمال گرد. با گسترش شبکه های بی سیم (وای فای) و استفاده زیاد و عمومی شدن این شبکه ها، برقراری امنیت در آن یک امر مهم في فروری می باشد. همانطور که راه اندازی این شبکه بی سیم بسیار راحت و اتصال به آن نیز بسیار سریع می باشد، به همین سادگی و سرعت نیز امکان رخنه در آن وجود دارد. در این مجموعه سعی کرده ام که معرفی اجمالی از طریقه کار این شبکه ها و استاندارد ها و پروتکل های به کار رفته در آن بپردازم، سپس به معرفی مفاهیم و چالش های امنیتی موجود و راه حل آنها و در نهایت ارائه پروتکل ها و استاندارد های امنیتی در این شبکه ها بپردازم.

اسلاید 6: فصل اول: معرفی شبکه های وای فایشبکه های Wi-Fi چیست؟وای فای (Wi-Fi)، مخفف عبارت Wireless Fidelity است و استانداردی از زیر مجموعه Bluetooth است و تحت آن ارتباطی با قدرتی بیشتر از خود Bluetooth ایجاد خواهد شد. ارتباط Wi-Fi بیشتر بر پایه ارتباط شبکه اینترنت به صورت بی سیم تاکید می کند و همین امر باعث محبوبیت بسیار زیاد آن شده است با استفاده از این تکنولوژی به راحتی در مسافرت، هواپیما و یا هتل می توان از طریق Laptop به اینترنت متصل شد. Wi-Fi ، که همان استاندارد IEEE802.11 است در مدل های802.11a و802.11b مورد استفاده قرار می گیرد و استاندارد اصلی آن IEEE 802.11bاست. در این مدل حداکثر سرعت انتقال اطلاعات ۱۱ مگابیت بر ثانیه است و از فرکانس رادیویی۲/4 گیگاهرتز استفاده می کند.

اسلاید 7: کاربردهای Wi-Fiتکنولوژی Wi-Fi علاوه بر استفاده در ارتباط رایانه های شخصی در اتصال به اینترنت، به صورت بی سیم امکان استفاده از هر شبکه دیگری را نیز دارد. به عنوان نمونه در تلفن های همراه نسل جدید امکان اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi فراهم شده است. همچنین به عنوان راه حلی مؤثر به منظور توسعه شبکه های داخلی، بدون صرف هزینه سیم کشی مطرح شده است. دو تکنولوژی Wi-Fi و Bluetooth به عنوان رقبای یکدیگر در شبکه های بی سیم مطرح شده اند و هم اکنون نیز رقابت آنها در حال افزایش است، اما هدف این دو فناوری یکسان نبوده و هر کدام هدف جداگانه ای را در پیش گرفته اند.

اسلاید 8: دلایل رشدWi-Fi شبکه های مبتنی بر Wi-Fi راه موفقیت و پیشرفت را در پیش گرفته است. تعداد کاربران تکنولوژی -Wi Fi که در سال ۲۰۰۰ در حدود 5/2 میلیون نفر بود اکنون به ۱۸ میلیون کاربر رسیده است و می رود تا مسیر رشد و پیشرفت خود را ادامه دهد، از مهم ترین دلایل رشد تکنولوژی Wi-Fi می توان به موارد زیر اشاره کرد:١- پشتیبانی شرکت های مختلف۲- توسعه ارتباطات باند پهن۳- شبکه های بزرگ ملی4- تجهیزات آماده۵- گسترش شبکه6- کاهش قیمت ها۷- نوآوری های بیشتر۸- هزینه9- کارآیی۱۰- اطمینان پذیری۱۱- امنیت

اسلاید 9: ترکیب سیستم Wi-Fi با رایانهامروزه اغلب رایانه های لپ تاپ مجهز به سیستم Wi-Fi داخلی هستند و در غیر این صورت نیازمند نصب یک کارت Wi-Fi بر روی لپ تاپ و یا رایانه رومیزی خود خواهیم بود. شما می توانید یک کارت Wi-Fi در سیستم 802.11a يا 802.11b و یا 802.11g تهیه کنید که البته نوع 802.11g نسبت به تجهزات 802.11b از سرعت بالاتری برخوردار است. برای لپ تاپ ها این تجهیزات در قالب کارت های PCMCIA که در محل مخصوص خود نصب می شوند و یا به صورت اتصال خارجی از طریق یک درگاه USB عرضه می شوند.شبکه Wi-Fi چگونه کار می کنند؟دو نوع مد عملیات برای برقرای ارتباطات ، در این استاندارد وجود دارد ، حالت دارای زیر ساخت و حالت بدون زیر ساخت یا موردی در حالت دارای زیر ساخت یک کدام از نود های شرکت کننده در شبکه به عنوان نقطه دسترسی عمل می کند و سایر نود ها برای ارتباط با یک دیگر ، ابتدا باید با نقطه دسترسی ارتباط برقرار کنند ، در حالت بدون زیر ساخت هیچ گونه نود مرکزی و نقطه دسترسی وجود ندارد و نود ها برای ارتباط با یک دیگر به طور مستقیم عمل می کنند و احتمالا از نود های دیگر نیز می توانند برای کمک در مسیر یابی استفاده کنند . نمونه ای از این شبکه ها در تصاویر 1-1 و 2-1 نشان داده شده است.

اسلاید 10: شكل 1. 1:ساختار شبکه های بی سیم در حالت دارای زیر ساختشكل ۲-۱: ساختار شبکه های بی سیم در حالت بدون زیر ساخت

اسلاید 11: تحلیل ترافیک شبکه های Wi-Fi هر بسته انتقالی در شبکه های Wi-fi شامل بیت های می شود که در لایه های مختلف برای ارتباطات استفاده می شود ، هر چند که ممکن است بسته ها در این نوع شبکه ها رمز نگاری شوند ، ولی همیشه دارای هدر های هستند که رمز نمی شوند ، در نتیجه هدر بسته ها برای همه قابل دسترس خواهد بود و مهاجمين قادرند که ترافیک شبکه را آنالیز کنند . تمام بسته ها در شبکه های Wi-Fi با ساختار بسته های MAC مطابقت می کنند، ساختار قاب های MAC در شکل ۱.۳ نمایش داده شده است.

اسلاید 12: فیلد Frame Control برای مشخص کردن نوع داده بسته به کار می رود، به طور کلی سه نوع داده و تعداد بسیار زیادی زیر نوع وجود دارد که در زیر ليست شده است:1.مدیریتی: Association, Probe, Beacon, Authentication٢. کنترلی:RTS, CTS, PS-Poll, ACK, CF-Ack/Poll٣.داده: Data, Data + CF-Ack/Poll and Null-functionشكل 3-1: ساختار قاب MAC

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید