صفحه 1:
صفحه 2:
۳0 1
طبیعت از دیدگاه حکما و فلاسفه اسلامی
صفحه 3:
آمور طبیعیه به ا Se
2 به آمور منسوب به طبیعت گفته می شود.
("ی" یای نسبت است.)
صفحه 4:
اطبّا تمامی احوال بدن را به طبیعت مدیّره بدن نسبت می دهند.
فلاسفه احوال بدن را به نفس نسبت می دهند و آنچه اطبّا
طبیعت می نامند از نظر فلاسفه ۲ قوه جسمانیه " گفته می
شود.
صفحه 5:
bli 3 طبیعت عبارت است قوه مدبره بدن که اراده و شعوری ندارد و مبدا حرکت و سکون است.
7 افلاطون: قوه ای الهی که موکل بر مصالح بدن
7 علامه قطب الدین شیرازی: به چهار معنی است.
* اول مزاج مخصوص به بدن
دوم هینت ترکیب بدن
سوم قوه مدبره بدن
چهارم حرکت نفس
صفحه 6:
قوام بدن وحفظا كمالات جسمی آن .یه مور طبیحیه وایسف اسق:
صفحه 7:
امور طبیعیه هفت چیزند:
7 ارکان
7 امزجه
7 اخلاط
7 اندام
7 ارواح
7 افعال
