مشاهده سبد خرید و ادامه جهت پرداخت “انضباط در سازمان” به سبد خرید شما افزوده شد.
کسب و کار مدیریت و رهبری

انضباط در سازمان

enzebat_dar_sazman

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انضباط در سازمان”

انضباط در سازمان

اسلاید 1: انضباط در سازماننظم پذیری دروازه ورود به بهره وری است

اسلاید 2: انضباطترتیب؛کنترل؛نظم ونظارت؛حس فرمانبرداری؛مرتب بودنقدرت در سازمان برای تنبیه کارکنان خاطی که قوانین و مقررات را زیر پا می گذارندجو و شرایط خاص که کارکنان را ملزم به رفتار معقول و مقبول در چارچوب قوانیناعمال تربیتی که باعث ایجاد نظم در کار و حسن انجام وظیفه طبق قوانینانتظام و اطاعت منطقی مطابق قوانین و مقرراتتدارک موقعیتی که کارکنان خود را با قوانین و مقررات و معیارهای سازمانی هماهنگ و بر اساس آنها رفتار کنندنوعی آموزش است که هدف آن اصلاح رفتار و طرز برخورد کارکنان است که تمایل آنان را به مراعات مقررات در سازمان برانگیزد

اسلاید 3: اهداف انضباطحفاظت و حراست از منابع انسانیحمایت از حقوق انسانی؛اجتماعی و اقتصادی کارکنانرفع ناهنجاری های محیط کاری و ایجاد محیطی آرام برای کارکنانبالا بردن کیفیت کارکاهش ضایعات تولید و موادافزایش بهره وری و کیفیت زندگی کاری

اسلاید 4: انواع انضباط1- انضباط بازدارنده2- انضباط اصلاح کننده3- انضباط مثبت

اسلاید 5: نکاتی که قبل از مجازات های احتمالی باید مورد توجه قرارگیردنوع و اهمیت خطاطول زمان و تکرار خطاپیشینه کاری کارکنانشرایط کارکنان خاطی(غیبت به جهت فوت یا غیر موجه)میزان اعمال سیاست های بازدارندهپیشینه سیاست های انضباطی(سابقه برخورد با تخلفات مشابه –مجازات یکسان برای خطاهای یکسان)آثار مجازات بر سایر کارکنانآشنایی فرد با قوانین و مقررات انضباطیمستند بودن مدارک تنبیه و قضاوت دقیق مدیریتعوامل توجیهی

اسلاید 6: سیاست های کلی انضباط1- مراعات اصل برائت2- پیروی از اصل مجازات متناسب با خطا3- نظارت مدیران ارشد بر اجرای مجازات4- مشاوره و راهنمایی به منظور اصلاح رفتارهای نامطلوب5-آموزش و تشویق کارکنان6- توجه به اخبار متواتر نه واحد7- برقراری گروه های انضباطی8- مراعات مقررات توسط مدیران ارشد9- تنور داغ و آهن گداخته

اسلاید 7: تدابیر انضباطی(اقدامات انضباطی)1- استفاده از روش های غیر کلامی2- اخطار شفاهی غیر مستقیم و نهانی به کارکنان خطاکار و آشکارومستقیم در صورت موثر نشدن اخطارهای نهانی3- اخطار شفاهی در مقابل دیگران به منظور اتمام حجت به سایر کارکنان4- اخطار کتبی بدون درج در پرونده استخدامی5-اخطار کتبی با درج در پرونده استخدامی6- توبیخ کتبی با درج در پرونده7- کسر حقوق و فوق العاده شغل8- انفصال موقت از خدمت9- تبعید به مراکز بد آب و هوا10- تنزیل درجه و یا تغییر شغل11-بازخرید و یا بازنشستگی12- اخراج

اسلاید 8: اقدامات انضباطی ویژه گروه های کارکنانالف- کارکنانی که عضو اتحادیه هستندب- کارکنان حرفه ای1- استعفاءحذف متخصص از جلسات مهمعدم ارجاع موارد مهم جهت اضهار نظربکارگماری وی در کار های عادیترتیب اثر ندادن به پیشنهادات ویکاهش نقش وی در رابطه با مسایلی که در محدوده تخصص وی است2- آماده به خدمت نگهداشتنبا ارائه مشاوره فرد را برای یافتن کار جدید تشویق می کندیافتن کار مناسب برای فردعدم حذف اسم فرد از لیست حقوق و پرداخت حقوق ماهانه

اسلاید 9: در برقراری انضباط موثر راه های زیر را اقدام کنیدخط مشی های کلی خود را برای زیردستان روشن سازیددقت کنید دستورات صادره صحیح و منطقی باشندارتباط کامل برقرار کنیدمقررات را با جدیت اعمال کنیددر اعمال مقررات ثبات و استوار باسیدخود مسئولیت انضباطی را درک وپیش قدم شویدزیر دستان خود را بی گناه تصور نمایید مگر عکس آن ثابت شود

اسلاید 10: قوانین 7 گانه در انضباط1- مقررات را منطقی وضع کنید2- در زندگی خصوصی کارکنان دخالت نکنید3- کارکنان را در جریان مقررات قرار دهید4- کارکنان را تصحیح کنید نه تنبیه5- در تنبیهات تبعیض قایل نشوید6- بیش از میزان لازم تنبیه نکنید7- تردید را به نفع کارکنان حساب کنید

اسلاید 11: دسته بندی مسائل انضباطی1- حضور در محل کارمثل تاخیر و غیبت2- رفتار نامعقول کارکنان در داخل سازمان3- رفتار نامعقول کارکنان در خارج سازمان4- نادرستی در ارتباط با دیگران( مثل کارت ورود و خروج دیگران را زدن)

اسلاید 12: تغییر رفتار کارکنان1- تقویت کننده مثبت2- تقویت کننده منفی3- خاموشی4- تنبیه

اسلاید 13: پاداشپیامد های ارزشمند مثبت کارپیامد خوشایند برای انجام رفتاری مطلوب از فرد به منظور افزایش احتمال تکرار آنوسیله ای است که با استفاده از آن سازمان از کارکنان خود به علت شایستگی آنان سپاسگزاری ؛قرشناسی و آنان را به کارخود تشویق می کندیکی از منابع قدرت

اسلاید 14: مدیریت پاداشبر نحوه و تهیه و طراحی برنامه ها توسط سازمان به منظور مطمئن شدن از اینکه رفتارها و عملکرد های موثر کارکنان در تحقق اهداف سازمان مورد تقدیر قرار می گیرد.نشانگر این است که مزایا و منافعی که به عنوان پاداش به کارکنان اعطاء می شود می توان مدیریت کرد لذا آن فرآیند ایجاد و اجرای استراتژی ها؛خط مشی ها و سیستم ها که به سازمان در نایل شدن به اهدافش از طریق ایجاد انگیزه و تعهد افراد کمک می کند

اسلاید 15: انواع پاداش1- پاداش بیرونی:از بیرون اداره شده و پیامدهای ارزشمندی را از یک نفر به شخص دیگر معمولا سرپرست یا مدیر به زیر دست داده می شود2- پاداش ذاتی یا طبیعی:خود سازمان یافته هستندمثل احساس شایستگی

اسلاید 16: دسته بندی دیگر از پاداش ها1- پاداش های مادی:پرداخت های نقدی و افزایش حقوق2- مزایای کمکی:خودرو شرکتی؛ خانه سازمانی؛تسهیلات3- پاداش های اجتماعی:مثل تمجید4- پاداش حاصل از کار:احساس پیشرفت5- پاداش های خود اداره شونده: خود تشویقی6- نمادهای وضعیتی: پرده محل کار

اسلاید 17: مبانی پاداش1- عضویت در سازمان: افزایش پرداخت به علت تورم؛بالا رفتن هزینه زندگی؛سهیم کردن کارکنان در سود سازمان؛بیمه و مزایای دیگر؛تحصیلات دانشگاهی و سنوات خدمت . از دو نظر اهمیت دارددر جذب و استخدام و باقی ماندن اعضاء در سازمان مهم است2- حضور در سازمان: رابطه بین غیبت و رضایت شغلی3- عملکرد:4- ارشدیت5- تخصص6- دشواری کار7- قضاوت و تصمیم گیری

اسلاید 18: ویژگی هی نظام پاداش1- اهمیت ( برای تعدا بیشت از کارکنان جذاب باشد؛ متنوع و گوناگون)2- انعطاف( مقدار پاداش متناسب با افزایش و یا کاهش عملکرد موثر تغییر داد)3- فراوانی و دفعات 4- آشکاری5- توزیع منصفانه

اسلاید 19: سیستم های پاداش1- برنامه های سهیم شدن در سود سازمان2- برنامه های مزایای انعطاف پذیر3- مرخصی4- پرداخت مبتنی بر مهارت

اسلاید 20: معیارها و ویژگی های پاداش1- فوریت2- توازن و منصفانه3- متنوع نه تکرای4- حتمی وقطعی5- رعایت افراط و تفریط6- برانگیزاننده7- مورد قبول نیروی کار

اسلاید 21: طراحی استراتژی های مدیریت پاداش1- تصحیح عملکرد2- ساختار مند کردن پرداختی ها به کارکنانتوسعه و آموزش کارکنان4- فراهم سازی ابزارهای انگیزشیویژگی های استراتژی های پاداش1-در جهت ارزش ها و منافع سازمان باشد2- با عملکرد مطلوب رابطه داشته باشد3- رفتار های مطلوب را حمایت و هدایت کند4- مدیریت مطلوب را تثبیت کند

اسلاید 22: موفق باشيد

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید