علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

انواع تحقیقات و روش های تحقیق

anvae_tahghighat_va_raveshhaye_tahghigh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انواع تحقیقات و روش های تحقیق”

انواع تحقیقات و روش های تحقیق

اسلاید 1: انواع تحقيقات و روش هاي تحقيقدكترسيدمحسن حسيني ارسنجاني

اسلاید 2: انواع تحقيق از نظر هدفتحقيق بنياديتحقيق کاربرديتحقيقات بنياديمبنايي برايتحقيقات کاريرديحل مساله واقعيارائه راه حلنيازهاي نظري و مفهومي

اسلاید 3: انواع تحقيقات بر اساس نحوه جمع آوري دادهتحقيقات آزمايشيتحقيقات غير آزمايشي

اسلاید 4: انواع تحقیقات غیر آزمایشی

اسلاید 5: *تحقيقات توصيفي مجموعه روش هايي است که هدف آن ها توصيف شرايط يا پديده هاي مورد بررسي مي باشد. تحقيق توصيفي، آنچه را که هست توصيف و تفسير مي کند و به شرايط يا روابط موجود، عقايد متداول، فرايندهاي جاري، آثار مشهود يا روندهاي در حال گسترش توجه دارد. تمرکز آن در درجه اول به زمان حال است، هر چند غالباً رويدادها و آثار گذشته را نيز که به شرايط موجود مربوط مي شوند، مورد بررسي قرار مي دهد.بيشتر تحقيقات مديريتي در اين دسته از تحقيقات قرار مي گيرند اين نوع تحقيق به دنبال يافتن سوالاتي از اين دست مي باشد:ميزان تغييرات انگيزشي کارکنان در سازمان x چگونه مي باشد؟ عوامل مؤثر بر موفقيت پروژه هاي ERP چيست؟

اسلاید 6: تحقيق پيمايشي پيمايش (survey) روشي در تحقيق است که فراتر از يک فن خاص در گردآوري داده است و هدف آن اکتشافي، توصيفي و يا تبييني است هر چند عمدتاً در آن از پرسشنامه استفاده مي شود. تحقيق پيمايشي براي بررسي توزيع ويژگي هاي يک جامعه آماري مورد استفاده قرار مي گيرد. براي پاسخ به سوالاتي چون ماهيت شرايط موجود چگونه است؟“، چه رابطه اي ميان رويدادها وجود دارد؟ مورد استفاده قرار گيرد. در اين روش داده ها مي تواند در يک مقطع زمان گردآوري شود و يا اينکه در طول زمان و در زمان هاي مختلف جمع شود.

اسلاید 7: تحقيق همبستگي (Correlation)آيا رابطه اي بين دو يا چند متغير کمّي (قابل سنجش) وجود دارد و اگر اين رابطه وجود دارد اندازه و حد آن چقدر است؟ هنگامي بکار مي رود که تعداد متغيرهاي بازيگر در موقعيت آزمايش زياد باشد، به طوري که از طريق روش تحقيق تجربي، کنترل و دستکاري آنها امکان پذير نباشد.در اين روش الزاماً روابط علّت و معلولي شناسايي نمي شود بلکه فقط هدف آن است که مشخص شود کدام متغير با کدام متغير ديگر به طور نسبي در جهت مثبت يا منفي همگام است.

اسلاید 8: انواع تحقيقات همبستگي همبستگي دو متغيري: در مطالعات همبستگي دو متغيري هدف بررسي رابطه دو به دو متغيرهاي موجود در تحقيق است. تحليل رگرسيون: در تحليل رگرسيون هدف پيش بيني تغييرات يک يا چند متغير وابسته با توجه به تغييرات متغيرهاي مستقل است. در تبيين روابط علَی-معلولی استفاده میشود.

اسلاید 9: تحليل ماتريس همبستگي يا کوواريانس: از مجموعه همبستگي هاي دو متغيري متغيرهاي مورد بررسي در جدولي به نام ماتريس همبستگي يا کوواريانس استفاده مي شود. از جمله اين تحقيقات تحليل عاملي و مدل معادلات ساختاري است. در تحليل عاملي هدف تلخيص مجموعه اي از داده ها يا رسيدن به متغيرهاي مکنون (سازه) و در مدل معادلات ساختاري آزمودن روابط ساختاري مبتني بر نظريه ها و يافته هاي تحقيقاتي موجود است.

اسلاید 10: اقدام پژوهي (Action Research)معادل با چرخه PDCA دمينگ پس از تعريف موقعيت براي حل مساله برنامه ريزي شده، اين برنامه ريزي به مرحله اجرا در مي آيد، نتايج حاصله بررسي شده و در صورت انحراف مورد بازبيني و اصلاح قرار مي گيرد. به وسيله اقدامات متعددي که صورت و مورد بازبيني قرار مي گيرد نتايج حل مساله به طور مستمر بهبود می يابد. اين روش به دنبال اثبات فرضيه نيست و توجه پژوهشگر به جنبه هاي پژوهش بر اساس استدلال عملي استوار است نه بر استدلال هاي فني. به همين منظور از ترکيبي از روشهاي کمّي و کيفي بهره مي برد. بکارگيري روش هاي نوين توليد روش هاي مختلف آمورش پرسنل

اسلاید 11: بررسي موردي (Case Study)با مشاهده تمامي جوانب يک پديده ملموس در ارتباط با ديگر پديده هاي مرتبط شناخت جامعي از آن پديده ها فراهم آيد. اين واحد مورد مطالعه ممکن است يک فرد، يک فاميل، يک گروه، يک مؤسسه اجتماعي، يا يک جامعه باشد. به علت محدوديت واحد مورد مطالعه، محقق قادر خواهد بود تا به مطالعه و بررسي دقيق و عميق از متغيرهاي مهم، روال تغييرات و کنش و واکنش هاي آنها در مراحل مورد نظر دست يابد.به خاطر محدوديت در تعداد واحدهاي مورد مطالعه، نمي توان يافته هاي اين دست از پژوهش ها را به گروهي که متعلق به آن است تعميم داد مگر آنکه در اين زمينه بخصوص، تحقيقات پيگير و مناسب و انتخاب نمونه ها به طور صحيح و منطقي اساس کار باشد.

اسلاید 12: تحقيق علّي- مقايسه ايپژوهشگر به دنبال کشف و بررسي روابط بين عوامل و شرايط خاص يا نوعي رفتار که قبلاً وجود داشته يا رخ داده از طريق مطالعه نتايج حاصل از آنهاست. پژوهشگر در پي بررسي امکان وجود روابط علّت و معلولي از طريق مشاهده و مطالعه نتايج موجود و زمينه قبلي آنها به اميد يافتن علّت وقوع پديده يا عمل است.الف) بررسي علل ترک خدمت کارکنان با بررسي پرونده هاي پرسنليب) بررسي دلايل شکست پروژه هاي مديريت ارتباط با مشتري در سازمانها

اسلاید 13: روش هاي تحقيق آزمايشي از روش هاي آرمايشي جهت ايجاد ارتباط علت-معلولي بين دو يا چند متغير استفاده مي شود. ويژگی های اين تحقيقات:متغيرهاي مستقل دستکاري مي شود؛ساير متغيرها به جز متغير وابسته ثابت نگه داشته شده و کنترل مي شود؛تأثير متغير (هاي) مستقل بر متغير وابسته مشاهده مي شود.براي اين منظور، از پيش آزمون- پس آزمون روی يک گروه و يا گروه هاي آزمايشي و گواه مورد نظر قرار مي گيرند و از طريق آنها تفاوت هاي ميان آزمودني ها کنترل مي شود.

اسلاید 14: گروه تجربی و شاهددو نوع گروه يکي به نام گروه تجربي و ديگري به نام گروه شاهد يا گواه شرکت دارد. بايد سعي کرد که تا حد امکان اين گروه را چه از نظر تعداد و چه از نظر خصوصيات مختلف برابر انتخاب کرد. محقق، گروه تجربي را در معرض نفوذ عامل مورد مطالعه قرار مي دهد، در صورتي که گروه شاهد را از نفوذ چنين عاملي به دور نگه مي دارد و در اين حال، تفاوتها يا چگونگي تغييراتي را که در گروه تجربي در مقايسه با گروه شاهد به وقوع مي پيوندد مشاهده و مطالعه مي کند.

اسلاید 15: روش هاي کنترل متغير ناخواستهالف) حذف کامل متغير: مثل استفاده از ديوارهاي شيشه اي براي دوري از صداب) تجزيه و تحليل کوواريانس: با استفاده از روش ها و تکنيک هاي آماريج) همانند کردن نمونه ها يا موردها: انتخاب جفتها يا گروههايي از افراد با داشتن ويژگي هاي همانند يا تقريباً يکسان و تعيين يک گروه از آنها به عنوان گروه تجربي و گروه ديگر به نام شاهد

اسلاید 16: د) موازنه موردها: تقسيم آزمودني ها به گروه تجربي و شاهد بر اساس ميانگين و واريانس تقريباً برابر محقق بايد در مورد اينکه چه ميزان تفاوت را تقريباً برابر مي داند تصميم بگيرد و در گزارش خود نيز اين نکته را به عنوان محدوديت خارج از کنترل در تحقيق خود ذکر کند.ه) روش تصادفي: انتخاب و گزينش آزمودني ها کاملاً تصادفي و شانس انتخاب براي هر مورد يا آزمودني مساوي است. مؤثرترين روش براي برابر کردن گروهها و کنترل متغيرهاي مزاحم در تحقيقات تجربي

اسلاید 17: تحليل داده ها

اسلاید 18: تحليل هاي آماريتحليل هاي آماري توصيفي (ويژگي هاي جمعيت شناختي)تحليل هاي آماري استنباطي

اسلاید 19: آزمون فرضيات (پارامتريک و ناپارامتريک)

اسلاید 20: آمار استنباطيH0 : فرضيه صفر H1 : فرضيه مقابلSig. (عدد معناداري) <= 0.05 رد فرضيه صفر و پذيرش فرضيه مقابل

اسلاید 21: آزمون داده هانرمال بودن: آزمون کولموگروف-اسميرنف (KS)H0: توزيع متغير (ها) نرمال استH1: توزيع متغير (ها) نرمال نيست

اسلاید 22: آمار استنباطي- آزمون ميانگين هاآزمون ميانگين يک جامعهآزمون مقايسه ميانگين دو جامعهآزمون مقايسه زوجيآزمون مقايسه چند ميانگين

اسلاید 23: آزمون ميانگين يک جامعهمثال:راهبرد مشتري محور بر بلوغ ارتباط با مشتري موثر است.ميانگين نمره رضايت مشتريان برابر (بزرگتر يا کوچکتر) با 85 است.ميانگين تجربه کارکنان برابر با (بزرگتر يا کوچکتر) 100 ماه است.H0: μ = 100H1: μ ≠ 100One Sample T TEST

اسلاید 24: آزمون مقايسه ميانگين دو جامعهمثال:ميانگين حقوق جاري کارکنان زن و مرد يکسان نمي باشد.ميانگين رضايت مشتريان در بين افراد تحصيل کرده کمتر است.H0: μf = μmH1: μf ≠ μmIndependent Samples T TEST

اسلاید 25: آزمون مقايسه زوجيمثال:حقوق اوليه با حقوق جاري تفاوت قابل توجهي دارد.عملکرد کارکنان بعد از افزايش حقوق تغيير يافته است.H0: μd = 0H1: μd ≠ 0Paired Samples T TEST

اسلاید 26: آزمون مقايسه چند ميانگينمثال:ميانگين حقوق طبقات شغلي مختلف يکسان نيست.ميزان فروش به ازاء مقادير مختلف تخفيفات فرق دارد.H0: μ1 = μ2 = μ3H1: μ1 ≠ μ2 ≠ μ3One Way ANOVA

اسلاید 27: آزمون هاي پارامتريک و ناپارامتريکمعادل نا پارامتريکآزمون پارامتريکدو جمله ايميانگين يک جامعه T-testU من ويتنيمقايسه ميانگين دو جامعه مستقلT-test مستقلعلامت زوج نمونه (ويلکاکسون)مقايسه ميانگين دو نمونه وابستهT-test زوجيH (کروکسال – واليس)مقايسه ميانگين چند جامعهANOVA

اسلاید 28: تحليل هاي همبستگي و رگرسيون

اسلاید 29: همبستگي دو متغيري- پيرسون و اسپيرمندر حالت دو طرفهH0: ρ=0H1: ρ≠0در حالت يک طرفهH0: ρ≤0 همبستگي مثبت معني داري وجود دارد H1: ρ>0

اسلاید 30: آزمون روابط بين متغيرهاي کيفيH0= دو متغير نژاد و منطقه زندگی مستقل هستندH1= دو متغير نژاد و منطقه زندگی مستقل نيستندآزمون کاي دو

اسلاید 31: همبستگي تفکيکي (Partial)- متغير کنترلدر حالت دو طرفهH0: ρ=0H1: ρ≠0در حالت يک طرفهH0: ρ≤0 همبستگي مثبت معني داري وجود دارد H1: ρ>0

اسلاید 32: رگرسيون خطيH0: رابطه خطي بين دو متغير وجود نداردH1: رابطه خطي بين دو متغير وجود داردŶ=a+bxH0: رابطه خطي بين متغيرها وجود نداردH1: رابطه خطي بين متغيرها وجود داردy=a+b1x1+b2x2+b3x3

اسلاید 33: رگرسيون لجستيکپيش بيني متغير وابسته کيفي با متغيرهاي مستقل کمّي Ln (احتمال موفقيت / احتمال عدم موفقيت )=β0+ β1(ميزان تلاش)+ β2 (ميزان هوش)

اسلاید 34: تحليل هاي ماتريس همبستگي

اسلاید 35: تحليل عاملي (اکتشافی / تأييدی)factorfactorfactorfactor Factor 1Factor 2Factor 3Factor 4C1.363.467.425.222C2-.109.176.894-.008C3.060.574-.052.559C4.184.851.148-.018C5.053.472.553.118C6.537.264.263.536C7.621.527.066.093C8.753.080.109.206C9.232.026.180.180C10.282.519.050.432C11.424-.049.671.415C12.470.423.379-.177C13.033.058.095.759

اسلاید 36: مدل معادلات ساختاري

اسلاید 37: مدل معادلات ساختاري-اندازه گيري

اسلاید 38: مدل معادلات ساختاري-تحليل مسير

اسلاید 39: مدل معادلات ساختاري-شاخص هاي برازش

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید