انواع سنسور خودرو و رفع عیوب آن
اسلاید 1: بسماللّهالرّحمنالرّحیم
اسلاید 2: عنوانانواع سنسور خودرو و رفع عیوب آنکارگاه نقصیابی
اسلاید 3: 1) سنسور دور موتوراین سنسور یکی از مهمترین قطعات سیستم انژکتوری می باشد در صورت خرابی خودرو استارت می خورد ولی روشن نمی شود.3/52 وظایف سنسور دور موتور۞ تشخیص نقطه مرگ بالا یا جرقه زنی سیلندر یک۞ تشخیص دور موتور ۞ تنظیم آدوانس جرقه۞ تنظیم دور آرام موتور
اسلاید 4: محل قرارگیری سنسورمحل قرار گیری سنسور دور موتور در روی پوسته کلاج مقابل فلایویل است که فاصله آن با فلایویل حدود 1 تا 2 میلیمتر است.ECU با دریافت دامنه پالس های ارسال شده از سنسور،موقعیت میل لنگ و زمان جرقه زنی سیلندر یک را تشخیص داده و دستورات لازم را به عملگر ها میدهد. 4/52
اسلاید 5: عیب یابی سنسور دور موتور در صورت خرابی آن تحت هیچ شرایطی خودرو روشن نمیشود و اگر روشن باشد خاموش می شود گاهی مواقع به دلیل گرفتن براده و روغن و گریس اطراف موتورباعث اختلال در ارسال سیگنال به (ECU) می شود که اگر آن را تمیز کنید می توان دوباره خودرو را در صورت سالم بودن سنسور روشن کرد ولی کد خطا در حافظه (ECU) می ماند در صورتی که عقربه دور شمار خودرو شلاق بزند و یا دچار حالت (CUT OFF) در دور های بالا شود سنسور را باید چک شود. 5/52
اسلاید 6: (CUT OFF) به حالتی از موتور می گویند که در خودروهای انژکتوری و در افزایش دور موتور بیش از اندازه و یا در مواقعی که یهو یا آنی پا را از روی پدال گاز برداریم باعث قطع موقت سوخت می شود که باعث عدم خرابی موتور و کاهش مصرف سوخت و کاهش سریع دور موتور می گردد که این قطع جریان در مدت زمان خیلی کم صورت می گیرد. 6/52
اسلاید 7: 2) سنسور اکسیژندارای دو نوع است تک سیم و یا یک سوکت چهار سیم است:مدل تک سیم در پراید مدل کیا استفاده می شود که بدون گرمکن می باشد.مدل سوکت دار در اکثر خودرو های جدید بدلیل دارا بودن گرمکن و دقت بالا استفاده می شود و فقط دارای پایه کوتاه و پایه بلند است و نوع سوکت آنها فرق دارد.7/52
اسلاید 8: وظایف سنسور اکسیژنسنسور اکسیژن مقدار اکسیژن در گازهای خروجی را سنجیده و آنرا تبدیل به ولتاژ و اطلاعات را به (ECU) میدهد این سنسور اولا نسبت سوخت و هوا را سنجیده و نسبت را تصحیح می کند و ثانیا تعدیل غنی و رقیق بودن سوخت و هوا را انجام می دهد. 8/52
اسلاید 9: محل نصب سنسور اکسیژندر روی اگزوز در قبل از کاتالیست و در بعضی خودروها که دو سنسور اکسیژن دارند یکی در قبل از کاتالیست وبعد از آن قرار دارد. ساختارسنسور اکسیژناز بدنه سرامیکی (چینی) و الکترودهایی از جنس پلاتینیوم و غلاف آن از جنس دی اکسید زیر کونیم و دارای یک المنت گرم شونده می باشدکه دمای سنسور را تا 300 الی 800 درجه سانتی گراد میرساند.9/52
اسلاید 10: مداربرق سنسور اکسیژنپایه 1 برق 12 ولت مثبت از رله دوبل (سفید رنگ)پایه 2 اتصال بدنه (سفید رنگ)پایه 3 ارسال سیگنال مثبت (خکستری رنگ)پایه 4 ارسال سیگنال منفی (مشکی)10/52
اسلاید 11: شرح کار سنسور اکسیژناین سنسور حساس به تغییرات مقدار اکسیژن دارد و نوک سنسور داخل لوله اگزوز است که با مقدار اکسیژن موجود در اگزوز ایجاد واکنش کرده و تولید سیگنال و آن را به (ECU) ارسال تا مقدار سوخت و هوا را تصحیح کندبصورتیکه اگر میزان اکسیژن در اگزوز کم باشد سوخت غنی است و با ارسال سیکنال با ولتاژ کم سوخت را کم میکند و اگر میزان اکسیژن در اگزوز زیاد باشد سوخت رقیق است و با ارسال سیکنال با ولتاژ زیاد سوخت را زیاد می کند . 11/52
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.