اهداف حسابرسی
اسلاید 1: تئوری حسابرسی فصل سوم: اهداف حسابرسیارائه دهنده : عبدالله احدزادهدانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب – نیمسال دوم 98-97استاد : دکتر اسدیان
اسلاید 2: فصل سوم در یک نگاه
اسلاید 3: مقدمهاستاندارد حسابرسی شماره 200 با عنوان هدف و اصل کلی حسابرسی صورتهای مالی هدف حسابرسی صورتهای مالی این است که حسابرس بتواند درباره اینکه آیا صورتهای مالی از تمام جنبه های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری تهیه شده است یا خیر، اظهارنظر کند.حسابری صورتهای مالی یکی از انواع خدمات اطمینان بخشی است که نظر خود را حاصل ارزیابی یا اندازه گیری یک موضوع بر اساس معیار های از پیش تعیین شده برای افزایش اطمینان استفاده کنندگان مورد نظر اطهار می کند.اطمینان معقول و نه اطمینان مطلق گلوگله مهمی است که فعالیت اطمینان بخشی حسابرسی را کامل می کند.
اسلاید 4: پدیده های تجربی و اهداف حسابرسیویژگی تاییدپذیری وسیله ای است جهت اطمینان بخشی به استفاده کنندگان اطلاعات ، در رابطه با مطالبی که به آنها گزارش می شود.این اطمینان می تواند مثبت یا منفی باشد.هدف غایی فرآیند حسابرسی می تواند اطمینان بخشی باشد.کائوس استدلال اساسی می آورد که معامله را، واحد اساسی تجزیه و تحلیل اقتصادی است.کمیته مفاهیم انجمن حسابداران آمریکا (A.A.A)حسابرسی عبارت است از :فرآیند سیستماتیک جمع آوری و؛ارزیابی بی طرفانه شواهد درباره ادعاهای مربوط به رویدادهای اقتصادی به منظور تعیین میزان انطباق این ادعاها با معیارهای از پیش تعیین شده و ؛گزارش نتایج به استفاده کنندگان ذینفع.استرلینگ می گوید:صورتهای مالی باید پدیدههای تجربی را شرح دهد و هدف صلی باید حسابداری کردن برای پدیده های تجربی باشد.در دنیای تجارت مسئولیت تایید اطلاعات به عهده حسابرسان گذاشته شده است و تئوری های اثباتی حسابرسی بیشتر به کمک اهداف اصلی حسابرسی آیند.
اسلاید 5: تاریخچه حسابرسی و اهداف آن با نگاهی تاریخیبا تاسیس شرکتهای بزرگ در اویل قرن 19 و جدایی مالیکیت از مدیریت و تاکید بر عملکرد مباشرت داشت. نیاز گزارشگری به مالکان توسط مباشران تهیه می شد و تایید یا گواهی کیفیت محتوای این گزارش ها نیز کم کم شناخته شد.همچنین رابطه نمایندگی و مباشرت مدیران با مالکان بطور مشخصتری، شکل گرفت.در اوایل این دوره ، هدف حسابرسی ، کماکان معطوف به موضوع تقلب بود.و دلیل اصلی رسیدگی به صحت ثبت های حسابداری، تعیین وجود تقلب و یلا اشتباه در گزارش گری مالی بود.این حسابرسی ها با عنوان حسابرسی دفتر داری و بطور اخص با عنوان عمل ردیابی سند حسابداری ثبت حسابداری نامیده شده است. با گذشت زمان ، هدف حسابرسی گواهی تطابق صورتهای مالی ، بر اصول پذیرفته شده یا استاندارد های حسابداری و قوانین موضوعه بود و حسابرسی را یک نوع خدات اطمینان بخشی می دانند.
اسلاید 6: تخصص گرایی در حسابرسی موجب حرکت تدریجی متخصان حسابداری از حسابرسی حسابهای موسسات ورشکسته بسمت گواهی صورتهای مالی موسسات در حال فعالیت مثل راه آهن و بیمه شد. کدسل معتقد است وقتی حسابرسی موسسات خیلی رقابتی شد، حرکت ازحسابرسی موسسات ورشکسته به سوی موسسات فعال ، ناشی از نفع شخصی حسابداران حرفه ای انگلستان بود.تاثیر رقابت بر حرفه ، حسابداران حرفه ای بریتانیا را وادار کرد برای جستجوی فرصت های شغلی روانه آمریکا شوندو به طبع آن دانش و مهارت حسابرسی، عادات و رسوم مربوط از یک کشور به کشور دیگر انتقال یافت.حسابرسی امروزی ، بیشتر به گواهی اطلاعات حسابداری گزارش شده و تطبیق آن با اصول یا استانداردهای حسابداری توجه دارد تا محتوای اقتصادی آن.
اسلاید 7: کیفیت اطلاعات،حسابرسی و هدف حسابرسی حسابرسی اساساً یک فرآیند بررسی است که توان تولید اطلاعات قضاوتی مفید را دارد.حسابرسی عموماً منجر به تولید اطلاعات جدید اقتصادی نمی شود، بلکه می تواند ارزش اطلاعات اقتصادی تهیه شده به وسیله فرآیند حسابداری (اطلاعات حسابداری) را افزایش دهد/بنابراین مفیدبودن خدماتی که حسابرسی ارائه می دهد به شدت به کیفیت آن بستگی دارد و این کیفیتن به نوعی هدف حسابرسی را تعیین می کند.جنبه های خاص پدیده های دنیای واقعی که حسابرسی با آن سر و کار دارد کیفیت اطلاعاتی است. یعنی حسابرس مسئول رسیدگی و گزارشدهی درباره کیفیت اطلاعاتی است که موضوع اقتصادی را توصیف میکند.کیفیت در اینجا برحسب مربوط بودن و قابلیت اعتماد اطلاعات گزارش شده تعریف می شود.و ولنایزر آن را به عنوان اطمینان کیفیت توصیف می کند.گ.اهی حسابرس نسبت به انتقال درست و شفاف پیام اصلی صورتهای مالی خدمتی ناشی از اطمینان بخشی است.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.