صفحه 1:
صفحه 2:
SON Es en Loe
كارشناس توبیت بدني: الگوی آموزش ورزش
اسماعیل لطفي
مدیر آموزشگاه :
سيد مرتضي موسوي
سال تحصيلى 85-86
صفحه 3:
3 ۱۳
|۱1
ل MC eS aie Ge re Nee Pl ce MTC ا cad
ا م 000 كونه 0
Ee ee SEI Beh ere spe ees Nir
تندرستي مناسبي نیز دست |
INY i DOPSy 7M NE SST apr 7 1۱
را es ارس ری يزه
راديو و تلویزیون - که اساسا برنامه هایشان مهارت محور است - خواه
ا ۱
اغلب مسابقاتي که از رسانه هاي تصويري به نمایش در مي آیند - به ویژه
مسابقات ورزشي سطح بالا نظیر مسابقات جهاني فوتبال و بازبهاي المپيك
ieee pe re ا ۱
0 اما حجم زياد برنامه ها ي آماده سازي آنها به نمايش در نمي آيد
TC ecw Neeley ea 00
4
صفحه 4:
ee SPY Oe SES 1 تربیت بدني در
مدرسه ها نمي تواند جایگاه مناسبي براي دگرگوني در ترکیب بدني دانش آموزان
باشد . نبود امكانات مناسب . حداكثر 100 ساعت فعا
هفته ی فعال در يك سال و هر هفته دو ساعت درس بیت بدنی ) . کمبود
اف
هاءو همگي این پیام را مي رسانند که امکان ندارد از طریق ساعت درسي
تربيت بدني ۰ سلامتي مورد نیاز دانش آموزان را از راه فعالیت هاي بدني مناسب
eels gece weet ey 00 ۱
حساس کرد تا نگاه آن ها نیز به درس و مدرسه 7 201110001100
ee cee See est presse cle) 0
كسترش كلاس هاي آموزشي , اين نكته مهم است . متاسفانه . هنوز شمار زيادي
|
okt Te SBE SSE) ۱
پدیده هاي رشدي فرزندشان 7 به لحاظ عاطفي . هيجاني . بدني و رواني <
حساسیت بالایی نشان می دهند . 2 2 2
4
صفحه 5:
Te eats Shee Te ey Sere eS ل
rer ee ا آموزي يد جنبه ي علمي بيابد تا دانش آموزان .
Went Tc Bee SIC LD keer Le 0
هنجارهاي مناسب دا
0
ed رس سس 5 5 .مي تواند جهره دقب
برنامه هأي ورزشي ا TC
۱ one ment ts eitsy ne nel rey
در مي | اي 0 در ابعاد گوناگون از 010
00 ا led
.آنها در همه Ree Te cent Ly Me LOSS) Va ee ا ا
تركيب بدني ء آنقدر به OBS eer oat eB eel
هنجارهاي مطلوب نزديك مي شوند كه هميشه به عنوان بك الكوي ورزيدكي
201100 ا ل ا ا
صفحه 6:
yg ا مالي مناسب ٠اجراي هر برنامه - بویژه
جايكزيني يك برنامه ي جسيد كه با مقاومت هاي سنتي
خاص cad ا 7 با محدودیت مواجه مي شود .
أترديد نبايد كرد كه در سطح كلان . اختصاص بودجه هاي
مناسب به ورزش دانش آموزي . تحول پایدار و اساسي را
ae) eS ne eee ال لي
etre See en er rene) ۱
خاص به ورزش در آموزش و پرورش . هزبنه هاي
بهداشتي و در ماني را كاهش مي دهد و توازن بودجه اي
نيز اسيب نمي بيند . تجربه ي كشورهاي توسعه يافته
كواه اين حقيقت است .
4
صفحه 7:
3
يكي از عوامل اصلي فشار خون هستند
6 كرم نمك در روز براي هر فرد كافي است ؛ يعني همان ميزاني كه در هنكام
پخت به غذا زده مي شود و سر سفره نباید به غذا نمك اضافه شود .
فشار خون در همه ی انسان ها وجود دارد و حاصل پمپاژ قلب و مقاومت
ano BN a 5 ود ترا مر
عمر انسانها RY oe ee i eee al See a ete
است كه در درمان و كاهش آن موجب افرّايش طول عمر مي شود و يكي از
علل شايع بيماري هاي فشار خون 80/120 ميليمتر جيوه و كمتر طبيعي است
. بين 80/120 تا 89/139 پیش پرفشاري خون و بعد پرفشاري خون است که
er enres ا ا PR
ee (ECC م ال
mele eC LSE CS oe eee Tae ee mrt tool 0
معلولي است : به طوري که نارسايي کلیه نیز شایعترین علت فشار خون
ثانویه و یا اولیه است . شود كه اين er See Een soe)
مثلاًافراد ديابتي حتماً باید فشار خون در حد طبيعي باشد .
4
صفحه 8:
a a ee Re oS ER Data ada)
اندازه گرفته مي شد .اما اگر بیمار نشد . به طور دوره اي و در شرایط مناسب
. (نه در شرایط استرس و هیجانات روحي ) باید فشار خونش را بسنجد
همچنین اگر فردي استرس مداوم و مکرر داشت . باعث افزایش فشار خون
خواهد شد كه در بحث هاي درماني يكي از روشهاي كاهش فشاز خون
ee) a eee ate} . کاهش استرس محيطي است
1 Ce Tats ا Se ieee
كلي جون فشار خون به غروق آسيب |
۱ Been ceme Ton GCE IC Se TT te
er en eh cere cee تحت تاثیر قرار مي دهد
تنها شاید بتوان سر درد صبحگاهي که معمولاً پشت سر است اشاره کرد که
اين هم خيلي قطعي نيست . معمولاً علایم زماني ایجاد مي شود که عارضه
صورت گرفته و عضوي از بدن درگیر شود . به همین دلیل گاه به این بيماري
000 lee pie secre ior ein rete rea reIN IC)
آهمیت است .
4
صفحه 9:
در مساله درمان . در مرحله اول به بهبود شیوه زندگي ) (life style
اشاره مي شود . مثلاً كاهش مصرف نمك روز مره يا كاهش مصرف غذاهاي
food) 0 Tey yemeuns cone nage) 0
ed ا tee اي ل ل ل OO
ل CCE ا ۱
ورزشهاي ابزوتونيك مثل دويدر ل الل م
err ores 1
زندگي است .
با عل ورك شود كلتيرو مثائة | التو روا ع قا
ee te ele Me ise rel) ل ل لك
مي رود . و حواس را قوي و شادي و نشاط مي اورد ٠
دارچین : بوي بد دهان . تپ را مي آورد و درددرا كم مي كند . براي
بيماري قند و جربي نيز مفيد است 00
ey Tih) 0
Ne Se eee Eh Reon) Seb eed Bie ae}
4
صفحه 10:
و
وررس سا
۱
خا ام ا ال PURO
این ترتیب جشم رفع مي شود . هر 20 دقيقه يكبار به مدت 1 دقيقه
BSS nec :
LE ah mob Here aCe
1- سيد مر تضي موسوي رئیس آموزشگاه
ی معاون آموزشكاه
3- موسوي OSS re
4- اسماعیل لطفي قربي ورزش
A ate: 211 5 لقن
Sa A Cee tea
1 انجمن دو ميداني
انجمن تنيس روي ميز
انجمن واليبال
صفحه 11:
رهبر معظم انقلاب :
تهذيب
ورزش
حضوت امام خميني (ره) ؟
من ورزشکار نیستم ty ورزشکاران را دوست
ی
4
صفحه 12:
هر كسي کاري را از راهش بجوید نلفزد و اگر هم بلفزد چاره انديشي به کمکش مي آید
1- محمد آبکار
2 حسن رحمالي
peel dad
ernie.
اد
سركروه هاي ورزشي آموزشكاه
کلاس : 301
کلاس : 301
کلاس : 301
Eee
شهید رجايي : جوانان را فقط با ورزش کردن مي توان تربیت و
ره ار(
نرمشهاي صبحگاهي
شب مکمک ملکی
يك شنبه + حسین مجدي
دو شنبه : علیرضا ايرواني
520111
000 ال PeS
بج كه وسيل
4
صفحه 13:
۱
5000
پانزده هم
آموزشگاه
روح ا... حشمتي
اباذر درودي
محمد جلمباداني
حسین چناراني
اعذام به مسابقات
منطقه زبرخان
به صناسیت
هفته بسچ
حسین مجدي مقام
ار
8 22 ای
۱۳
ys ۱۳۹
8- سيد مصطفي
حسيني
00
eee) ا
1- حشين جناراني.
eer s 000
fees)
ابوالفضل تاجيك -9
روح ا... حشمتي -0
هراتي aa
1۳
حسين حشمتي -3
روح ا... عبدی 4
۳
حسين صديقي -6
Breer,
38- حسين دشتي
۳[
en eee)
ee eS nese
نكن
2577
SNe
veces
4 مجید قنبري
5- محمد حصاري
۱۳
كلاس 101
00
۳
3.حسن قنبري
۱
صفحه 14:
ا ال 0
1- روح ا... حشمتي
۳
3- محمد جلمباداني
ل
9- علي اصغر هراتي
0
4
اسان دالن رشان مک فوندا ورآموزشگاه
2 7 5 5
مرتضي هراتي
حسين مجدي
محمد جلمباداني
۰ب
ابوالفضل سس
صفحه 15:
Pn Ce
[0
301 مقام سوم : کلاس
0
201
5-6
21 رضا دهقان"
عد نو
3- مرتضي هرائي
24 وضا تجمي"
25 انوالفضل دمتان
302
1
10
اعنم
سس Hl
52000006
31 حمید فجري 103
SR
Peer ery
Peers
مسابقات فوتسال
.علي أصفر هراتي 101
ee
3حسن فرائي
SEE
5.سعيد محروقي
8 مرضي سين
|
توا
pCR)
0 جسین مجدی
و
12 علبرضا چنارانین
قرو ... عيدي 302
4روح ام
fe Sie
مسابقات والیبال
1-روح ا... حشمتي 301
7
000006
4 محمد 00
5 دشتي 302
مسابقات تنيس روي ميق
۳
۳3۳99
3.مهدي غريبي
ا امل
م
et te
row)
Cee
AEF
0علي جوندار
FE oo) را
اولین همایش تربیت بدنی و تندرستی :
تربيت بدني آموزشگاه شبانه روزي درود
كارشناس تربيت بدني :
اسماعيل لطفي
مدير آموزشگاه :
سيد مرتضي موسوي
سال تحصیلی 85-86
الگـوي آمـوزش ورزش
آيا نمي شود با دستكاري برخي روشها و برنامه هاي ورزش دانش آموزي ،در
كانون هاي ورزشي ( ساعات تربيت بدني ) در تمرين هاي تيم هاي ورزشي
دانش آموزي ،نظام تمريني و كاري را به گونه اي طراحي كرد كه دانش
آموزان ورزشكار در كنار رشد مهارتي در يك رشته ورزشي ،به هنجارهاي
تندرستي مناسبي نيز دست يابند كه نشانه ي سالمتي بيش تر از آنها باشد ؟
بيشتر از همه نگاه به ورزش دانش آموزي را بايد دگرگون ساخت .متاسفانه ،
بر اثر گسترش پخش و نمايش مسابقات ورزشي از رسانه هاي جمعي بويژه
راديو و تلويزيون – كه اساسًا برنامه هايشان مهارت محور است – خواه
ناخواه گرايش به مهارت محوري در ورزش دانش آموزي نيز به وجود مي آيد .
اغلب مسابقاتي كه از رسانه هاي تصويري به نمايش در مي آيند – به ويژه
مسابقات ورزشي سطح باال نظير مسابقات جهاني فوتبال و بازيهاي المپيك
بسيار كيفي اند و اجراي مهارت هاي ورزشي را در زيبا ترين سطح به نمايش
مي گذارند ،اما حجم زياد برنامه ها ي آماده سازي آنها به نمايش در نمي
آيد ؛ چون اين بخش جاذبه اي براي ديدن ندارد .
برنامه ريزان ورزشي دانش آموزي مي دانند ،ساعات درس تربيت بدني در
مدرسه ها نمي تواند جايگاه مناسبي براي دگرگوني در تركيب بدني دانش آموزان
باشد .نبود امكانات مناسب ،حداكثر 100ساعت فعاليت ورزشي در سال ( 50
هفته ي فعال در يك سال و هر هفته دو ساعت درس تربيت بدني ) ،كمبود
احتمالي دانش برخي معلمان در زمينه ي دانش روز ،آموزش محور بودن مدرسه
ها ،و ...همگي اين پيام را مي رسانند كه امكان ندارد از طريق ساعت درسي
تربيت بدني ،سالمتي مورد نياز دانش آموزان را از راه فعاليت هاي بدني مناسب
در مدرسه ها تامين كرد .بايد اوليا را به موضوع تندرستي كودكان و نوجوانان
حساس كرد تا نگاه آن ها نيز به درس و مدرسه تغيير كند و فعاالنه در گسترش
فضاهاي ورزشي در آموزش و پرورش مشاركت كنند كه به همان اندازه ي
گسترش كالس هاي آموزشي ،اين نكته مهم است .متاسفانه ،هنوز شمار زيادي
از والدين فقط انتظار دارند مدرسه ،فرزندان آنها را با هوش و با حافظه ي قوي
بار آورند و در درس و تحصيل ،آن ها را با موفقيت قرين سازند و كمتر به ساير
پديده هاي رشدي فرزندشان – به لحاظ عاطفي ،هيجاني ،بدني و رواني –
حساسيت بااليي نشان مي دهند .
در آموزش و پرورش ،اصول اجرايي و برنامه ريزي تمريني در سطح باشگاه
ها و كانون هاي دانش آموزي ،بايد جنبه ي علمي بيابد تا دانش آموزان ،
عالوه بر كسب مهارت هاي ورزشي ،در شاخص هاي بهداشتي ورزشي نيز به
هنجارهاي مناسب دست يابند .آموزش دوره اي مربياني كه در كانون ها
فعالند بسيارمهم است ،انجام پژوهش هاي دوره اي و سنج شاخص هاي
بهداشتي در كنار شاخص هاي مهارتي ،مي تواند چهره دقيقي از وضعيت
برنامه هاي ورزشي دانش آموزان ورزشكار ارئه كند .برنامه هاي ورزشي
كانون هاي دانش آموزي ،بويژه براي كساني كه به عضويت تيم هاي ورزش
دانش آموزي در مي آيند ،بايد به گونه اي باشد كه آنها را در ابعاد گوناگون از
ساير دانش آموزان متمايز كند ؛ و نه فقط در اجراي مهارت ورزشي خاص .
مطالعات انجام شده در سطح ورزشكاران موفق نشان مي دهد ،آنها در همه
ابعاد از افراد عادي جلوترند .بويژه در شاخص هاي تركيب بدني ،آنقدر به
هنجارهاي مطلوب نزديك مي شوند كه هميشه به عنوان يك الگوي ورزيدگي
و سالمتي از آنها ياد مي شود .تفاوت بارز در حد معني دار در درصد چربي
بدن ،تنها يكي از اين شاخص هاست .
بدون پشتوانه مالي مناسب ،اجراي هر برنامه – بويژه
جايگزيني يك برنامه ي جديد كه با مقاومت هاي سنتي
خاص خود روبه روست – با محدوديت مواجه مي شود .
ترديد نبايد كرد كه در سطح كالن ،اختصاص بودجه هاي
مناسب به ورزش دانش آموزي ،تحول پايدار و اساسي را
ممكن مي سازد .بدون ترديد ،اختصاص بودجه ي
مناسب به فعاليت هاي ورزشي در سطح جامعه و به طور
خاص به ورزش در آموزش و پرورش ،هزينه هاي
بهداشتي و در ماني را كاهش مي دهد و توازن بودجه اي
نيز آسيب نمي بيند .تجربه ي كشورهاي توسعه يافته
گواه اين حقيقت است .
تغذیه ورزشی :
يكي از عوامل اصلي فشار خون هستند
6گرم نمك در روز براي هر فرد كافي است ؛ يعني همان ميزاني كه در هنگام
پخت به غذا زده مي شود و سر سفره نبايد به غذا نمك اضافه شود .
فشار خون در همه ي انسان ها وجود دارد و حاصل پمپاژ قلب و مقاومت
عروقي محيطي است و هرچه فشار خون در سطح پايين تري باشد ،طول
عمر انسانها نيز افزايش مي يابد .اما پر فشاري خون سطحي از فشار خون
است كه در درمان و كاهش آن موجب افزايش طول عمر مي شود و يكي از
علل شايع بيماري هاي فشار خون 80/120ميليمتر جيوه و كمتر طبيعي است
.بين 80/120تا 89/139پيش پرفشاري خون و بعد پرفشاري خون است كه
خود به دو مرحله تقسيم مي شود ؛ يك از 90/140تا 99/150و مرحله دوم
100/160و بيشتر ،تقسيم مي قلبي ،سكته هاي مغزي و نارساييهاي كليه
است .همچنين رابطه ي بين فشار خون و نارسايي كليه به صورت علت و
معلولي است ؛ به طوري كه نارسايي كليه نيز شايعترين علت فشار خون
ثانويه و يا اوليه است .شود كه اين ميزان نيز براي افراد مختلف فرق مي كند
.مثًال افراد ديابتي حتمًا بايد فشار خون در حد طبيعي باشد .
به طور طبيعي هر فردي كه به پزشك مراجعه مي كند ،فشار خونش معموًال
اندازه گرفته مي شد .اما اگر بيمار نشد .به طور دوره اي و در شرايط مناسب
( نه در شرايط استرس و هيجانات روحي ) بايد فشار خونش را بسنجد .
همچنين اگر فردي استرس مداوم و مكرر داشت ،باعث افزايش فشار خون
خواهد شد كه در بحث هاي درماني يكي از روشهاي كاهش فشار خون
كاهش استرس محيطي است .شايعترين عوارض فشار خون ،بيماريهاي
قلبي – عروقي ،سكته هاي مغزي ،درگيري كليه به صورت نارسايي مزمن ،
درگيري چشمي ( رينوپاتي ) و به طور كلي چون فشار خون به عروق آسيب
مي آورد و عروق در همه جاي بدن هستند ،مي توان گفت در واقع كل بدن
ذا تحت تاثير قرار مي دهد .متاسفانه فشار خون باال هيچ عالمتي ندارد .
تنها شايد بتوان سر درد صبحگاهي كه معموًال پشت سر است اشاره كرد كه
اين هم خيلي قطعي نيست .معموًال عاليم زماني ايجاد مي شود كه عارضه
صورت گرفته و عضوي از بدن درگير شود .به همين دليل گاه به اين بيماري
قاتل بي صدا گفته مي شود .بنابراين پيشگيري در اين بيماري بسيار با
اهميت است .
در مساله درمان ،در مرحله اول به بهبود شيوه زندگي ( ) life style
اشاره مي شود .مثًال كاهش مصرف نمك روز مره يا كاهش مصرف غذاهاي
( )fast foodاز جمله
پرنمك مثل كنسروها و يا غذاهاي آماده
اين موارد است .نكته بعدي كاهش وزن در افراد چاق است كه رژيم غذايي
مناسب به همراه ورزش براي اين افراد توصيه مي شود و نكته سوم ،
ورزشهاي ايزوتونيك مثل دويدن ،شنا و پياده روي است كه در كنترل فشار
خون موثرند .قطع سيگار و كًال دخانيات از جمله روشهاي بهبود شيوه هاي
زندگي است .
زعفران ،اگر با عسل خورده شود كليه و مثانه را پاك و از ساخته شدن سنگ
آن جلوگيري مي كند اگر كسي بي خواب است با استشمام زعفران به خواب
مي رود .و حواس را قوي و شادي و نشاط مي آورد .
دارچين :بوي بد دهان ،تپ را پايين مي آورد و درد را كم مي كند ،براي
بيماري قند و چربي نيز مفيد است .براي درست كردن دارچين را به مدت 15
دقيقه در آب جوش گرم كنيد .
زردچوبه :در هضم غذا و از سرطان و سنگ مثانه و بيماري قند جلوگيري مي كند .
ورزش چشم :
مدادي را جلو چشم بگيريد .به آن خيره شويد سپس آهسته آنرا تا نزديك
چشم خود بياوريد و آهسته دور كنيد .اين كار را يك دقيقه ادامه دهيد .به
اين ترتيب خستگي چشم رفع مي شود .هر 20دقيقه يكبار به مدت 1دقيقه
به اين كار بپردازيد .
اعضاي شوراي ورزش آموزشگاه
رئيس آموزشگاه
-1سيد مرتضي موسوي
معاون آموزشگاه
-2سيد حسن موسوي
سرپرست شبانه روزي
- 3موسوي
مربي ورزش
-4اسماعيل لطفي
نماينده معلمين
-5رضا خسروي
انجمن هاي ورزشي آموزشگاه :
انجمن دو ميداني
-1محمد جلمباداني
انجمن تنيس روي ميز
-2ابوالفضل صديقي
انجمن واليبال
-3هادي دشتي
رهبر معظم انقالب :
تحصيل
تهذيب
ورزش
حضرت امام خميني (ره) :
من ورزشكار نيستم ولي ورزشكاران را دوست
دارم
هر كسي كاري را از راهش بجويد نلغزد و اگر هم بلغزد چاره انديشي به كمكش مي آيد
(امام رضا (ع) )
سرگروه هاي ورزشي آموزشگاه
-1محمد آبكار
-2حسن رحماني
-3علي رحماني
كالس 301 :
كالس 301 :
كالس 301 :
-4مهران آهنگراني
كالس 302 :
شهيد رجايي :جوانان را فقط با ورزش كردن مي توان تربيت و
اصالح كرد .
نرمشهاي صبحگاهي
شنبه محمد ملكي
يك شنبه :حسين مجدي
دو شنبه :عليرضا ايرواني
سه شنبه :هادي دشتي
چهار شنبه :ابوالفضل صديقي
پنج شنبه :تعطيل
مسابقات دو ميداني منتخب آموزشگاه با شركت 41نفر
مقام هاي اول تا
پانزده هم
آموزشگاه
روح ا ...حشمتي
اباذر درودي
محمد جلمباداني
حسين چناراني
مرتضي هراتي
محمد زنقايي
جواد محسني
محمد حصاري
علي اصغر هراتي
- 10مهران
آهنگراني
-10حسين مجدي
اعذام به مسابقات
منطقه زبرخان
به مناسبت
هفته بسيج
حسين مجدي مقام
ششم
در بين 53دانش
كالس 201
-27محمد جلمباداني
-28سيد مصطفي
حسيني
-29سعيد قنبري
-30مرتضي هراتي
-31حسين چناراني
-32جواد سوقندي
-33محمد زنقايي
كالس 202
-24محمد ملكي
-25حسين مجدي
-26رضا چناراني
-27محمد حصاري
-28جواد محسني
-29ابوالفضل تاجيك
-30روح ا ...حشمتي
هراتي
-31
-32مجيد دشتي
-33حسين حشمتي
-34روح ا ...عبدي
-35حامد ايرواني
-36حسين صديقي
-37ابوالفضل
-38حسين دشتي
-39حسين دشتي
-40حسين بلوچي
-41مهران آهنگراني
كالس 103
-21
-22
-23
-24
-25
-26
محمد دشتي
ناصر هراتي
علي حشمتي
مجيد قنبري
محمد حصاري
هاشم زردادي
كالس 101
.1اميد ياوري
.2اباذر درودي
.3حسن قنبري
.4هاشم رحماني
.5حسين هراتي
.6علي اصغرهراتي
.7مرتضي نجمي
.8ابوالفضل
.9مجيد دهقاني
كالس 102
- 10حسن تاجيك
-11رضا محسني
-12علي بيگي
-13مرتضي كمالي
-14حسن بيگي
-15علي اصغر
قدمياري
-16علي اكبر
چناراني
-17علي سالمي
-18مجيد برجي
-19مسعود محمد
خاني
-20مرتضي دهقان
اسامي دانش آموزان شركت كننده در مسابقات دو صحرا نوردي منتخب آموزشگاه
-1روح ا ...حشمتي
-2اباذر درودي
-3محمد جلمباداني
-4حسين چناراني
-5مرتضي هراتي
-6محمد زنقايي
-7جواد محسني
-8محمد حصاري
-9علي اصغر هراتي
-10مهران آهنگراني
اسامي دانش آموزان منتخب فوتسال آموزشگاه
.1
.2
.3
.4
.5
.6
.7
.8
.9
.10
مرتضي هراتي
حسين مجدي
محمد جلمباداني
مصطفي حشمتي
ابوالفضل دهقان
روح ا ...حشمتي
عليرضا ايرواني
هادي دشتي
علي حشمتي
عليرضا چناراني
مقام اول :كالس 202
مقام دوم :كالس 302
مقام سوم :كالس 301
مسابقات شطرنج
•مصطفي دشتي 301
•علي عربي
•محمد آبكار
•سعيد قنبري
•حميد برجي
•مهران آهنگراني
•رسول ميري
•علي اكبر سوقندي
-19محمد جلمباداني
201
-20محمد زنقايي
-21رضا دهقان
-22جعفر يوسفي
-23مرتضي هراتي
-24رضا نجمي
-25ابوالفضل دهقان
302
-26مصطفي حشمتي
-27حسين دشتي
-28حسين دشتي
-29محمد دشتي
-30ابوالطالب عبدي
-31حميد فخري 103
-32علي حشمتي
-33محمد حصاري
-34حسين عربي
-35ابوالفضل رضائي
-36هاشم زردادي
مسابقات فوتسال
.1علي اصغر هراتي 101
.2سعيد برجي
.3حسين هراتي
.4رضا بلوچي
.5سعيد محروقي
.6مرتضي نجمي
.7عليرضا ايرواني 202
.8رضا چناراني
.9هادي دشتي
.10حسين مجدي
.11محمد ملكي
.12عليرضا چناراني
.13روح ا ...عبدي 301
.14روح ا...حشمتي
.15حسين رحماني
.16علي رحماني
.17محمد آبكار
.18جعفر دشتي
مسابقات واليبال
-1روح ا...حشمتي301
-2سعيد دشتي 301
-3روح ا ...عبدي 301
-4محمد آبكار 301
-5دشتي 302 -6عليرضا ايرواني
-7امير قنبري
-8مجدي
-9محمد فخري 103
-10علي حشمتي
-11حسين عربي
-12سعيد دشتي
حسين دشتي (پيش
دانشگاهي )
محمد قنبري
حسين سعيدي
حسن آقايي
حسين دشتي (پيش
دانشگاهي )
محمد قنبري
حسين سعيدي
حسن آقايي
مسابقات تنيس روي ميز
.1مصطفي غريزي
.2علي بيگي
.3مهدي غريبي
.4محمد حصاري ابراهيم
.5حسين حشمتي
.6حسين رحماني
.7علي رحماني
.8مجيد حمزئي
.9محمد عباسي
.10علي چوبدار
.11حسين فخري
.12مسعود محمد خواني
مقام اول
حسين فخري
مقام دوم
علي چوبدار
مقام سوم :مشترك
حسين حشمتي سعيد
حمزئي