کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

ایجاد ایده، بررسی و ارزیابی طرحهای صنعتی

ejade_ideh_va_arzyabiye_sanati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ایجاد ایده، بررسی و ارزیابی طرحهای صنعتی”

ایجاد ایده، بررسی و ارزیابی طرحهای صنعتی

اسلاید 1: متدولوژی ایجاد ایده، بررسی و ارزیابی طرحهای صنعتیشناساییهدف از این مرحله ایجاد، شناسایی، و جمع آوری ایده هایی برای سرمایه گذاری و تعیین رشته فعالیت می باشد.مطالعات قبل از انتخابدر این مرحله ایده های شناسایی شده ، به صورت غیر رسمی ( بدون نیاز به جزئیات و محاسبات دقیق) غربال می شوندپس از غربال ایده ها ، در صورت نیاز برای طرح های باقیمانده مطالعات قبل از امکانسنجی صورت می گیرد. البته در صورتیکه در مرحله غربال از امکان پذیری سرمایه گذاری یقین حاصل شود، مستقیما مطالعات امکان سنجی انجام خواهد گرفت.

اسلاید 2: متدولوژی ایجاد ایده، بررسی و ارزیابی طرحهای صنعتیواکاویدر این مرحله ایده های باقیمانده تحت مطالعه و بررسی های امکان سنجی قرار می گیرند.موضوع مطالعات ارزیابی و بررسی ابعاد اقتصادی، فنی و مهندسی و مالی ایده های سرمایه گذاری است.اولین بعد مطالعه ارزیابی عوامل اقتصادی است . مطالعه عواملی نظیر عرضه، تقاضا، قیمت و...در وضعیت فعلی بازار و آینده و بررسی تاثیر اجرای پروژه بر متغیرهای اقتصادی است.در مرحله بعد بررسیهای فنی و مهندسی صورت می گیرد. موضوعاتی مانند تعیین ظرفیت تولیدی، نوع فن آوری و راه تحصیل آن، مواد اولیه، نیروی انسانی،امکان سنجی محل، برنامه ریزی تولید،... مورد مطالعه قرار می گیرد

اسلاید 3: متدولوژی ایجاد ایده، بررسی و ارزیابی طرحهای صنعتیارزیابیمطالعات مالی فصل مشترک مرحله واکاوی و ارزیابی است.در این مرحله بر اساس نتایج حاصل از مراحل قبل ارزیابی مالی طرح مانند تعیین قیمت تمام شده، قیمت فروش، صورت سود و زیان، جریان نقدینگی، ترازنامه و...صورت می گیرد.با استفاده از تکنیکهای مالی شاخص های سودآوری طرح تعیین و تحلیل می شود. نتایج این مرحله برای توجیه موسسات مالی و صاحبان سرمایه در جهت تامین منابع مالی مورد نیاز بسیار حائز اهمیت است.بررسی منافع اجتماعی طرح

اسلاید 4: ایجاد و غربال ایده های سرمایه گذاریراههای تعیین رشته فعالیتعلایق، تخصص ها و تجاربسیاستهای دولتجانشینی وارداتتوسعه صادرات غیر نفتیتوسعه مناطق محرومتوسعه صنایع بومیتغییر در طرح محصولتحقیقات کاربردی

اسلاید 5: معیارهای انتخاب ایده های محصولمحصول منتخب نیازی را که در حال حاضرتامین نمی شود برآورده کند.نیاز قبلا تشخی داده شده اما طریق برآورده سازی آن مشخص نبوده است.نیاز تا کنون تشخیص داده نشده است.محصول منتخب ، محصولی است که تقاضا برای آن بیش از عرضه است.محصول منتخب قابلیت رقابت با موارد مشابه موجود را دارد.

اسلاید 6: ایجاد ایدهشناسایی نیازها و سعی در تامین آنهامطالعه صنایع موجودبررسی محصولات صنایع موجودتحلیل روندهای جمعیتی و داده های مهاجرتتغییر رفتارهای اجتماعیبررسی روندهای اقتصادیقوانین و مصوبات موجودطرح محصول یا ایده و سپس جستجوی بازار مصرف یا ایجاد نیاز

اسلاید 7: جستجو برای یافتن ایدهبررسی مواد اولیه محلی و منابع دیگربررسی جایگزین محصولات وارداتیمهارتهای محلیتاثیرات تکنولوژی جدیدحضور در نمایشگاههای صنعتیبررسی فهرست ایده های منتشر شده

اسلاید 8: روشهای تفکر خلاقطوفان فکرییک تکنیک گروهی برای کمک به خلق ایده و حل مسالهچک لیست هاامروزه چک لیستهای متعددی برای ایجاد ایده و محصولات جدید به کار می روند.نمای کلی به این صورت است که تعدادی کلمات کلیدی در یک سمت کاغذ و تعدادی کلمات و ایده های مرتبط در سمت دیگر نوشته می شود.

اسلاید 9: Modify:color,shape,motion,soundRearrange:sequence,pace,pattern,Reverse: backward,direct oposite

اسلاید 10: تحلیل ساختاریقدم اول: تهیه فهرست عوامل و ویژگیهایی که به موضوع مربوط است. قدم دوم: جستجو برای یافتن بدیلهای مختلف برای عوامل فوقمثالرنگ: آبی، زرد،...اندازه:بزرگ، کوچک، متوسططرح: ساده، کلاسیک، مدرن

اسلاید 11: غربال مقدماتی ایده هااستفاده از چک لیستاولویت بندی مقایسه ای

اسلاید 12: استفاده از چک لیستآیا محدودیت و کمبودی در مورد عوامل تولید و مواد اولیه وجود دارد؟آیا میزان سرمایه گذاری لازم بیشتر از توان سرمایه گذار است؟آیا تاثیرات محیطی اجرای پروژه مخالف مقررات دولتی است؟آیا ایده مخالف اهداف و سیاستهای ملی است؟آیا انحصار قوی در این رشته وجود دارد؟آیا عواملی وجود دارد که مانع بازاریابی محصول شود؟....

اسلاید 13: اولویت بندی مقایسه ایوضعیت بازار در حال حاضراندازه بازاررابطه محصول با نیازقدرت و تمرکز رقابترابطه قیمت با کیفیتوجود شبکه توزیع و فروشامکان صادراتوضعیت واردات

اسلاید 14: پیش بینی رشد بازارافزایش بالقوه مشتریانافزایش نیازروندهای اقتصادیروندهای سیاسی-اجتماعیبرتریهای رقابتیقابلیت رقابت هزینه های تولید و توزیعهزینه مواد اولیههزینه های نیروی انسانیهزینه های فروشفرایند تولیدهزینه حقوق معنوی و امتیازخدمات ÷س از فروش

اسلاید 15: خطرات و ریسک هاپایداری بازار در دوره مختلف اقتصادیخطرات تکنولوژیکیرقابت خارجیاندازه و قدرت رقابتکیفیت و قابلیت اعتمادقابلیت پیش بینی تقاضاهزینه سرمایه اولیهمدت زمان سودآورشدننیاز به نگهداری موحودیتقاضای فصلیمنحصر بفرد بودن طرح

اسلاید 16: مرز بین موفقیت و شکست ممکن است فقط یک ایده باشد.سه نکته برای رسیدن به ایده های کسب و کار سود آوربه طور منظم با افرادی که صاحب ایده هستند ارتباط داشته باشید.منابع زیادی وجود دارد که شما می توانید با صاحبا ن ایده ارتباط برقرتر کنید مانند سمینارها، بردها و پانلهای بحث و گفتگو، فیلمهای تبلیغاتی و ... به مشارکت گذاشتن دانش ، پرسیدن سوال و کسب اطلاعات جدید ذهن را آماده می کند که با کنارهم گذاشتن ایده ها ، ایده های سودآور جدید خلق کند.

اسلاید 17: اگر زیاد اهل ارتباط مستقیم با دیگران نیستید سعی کنید زیاد بخوانید. مجله ها، روزنامه ها، کتابها، وب سایتها کتابهای الکترونیکی وگزارشات، آمارها، ...ذهن شما سعی خواهد کرد با کسب اطلاعات و ترتیب بندی دوباره آنها ایده های سودآور جدیدی را شبیه سازی و خلق کند.اگر وقت زیادی برای خواندن نداری سعی کنید زیاد گوش بدهید. کتابها، سمینارها، سخنرانی ها و دوره های صوتی

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید