صفحه 1:
Al] ere
الرحمن الرحمن الرحيم
صفحه 2:
ايدز و اصول نجات از آن
مولف : نقيب الله ( حكيمى ) *
صفحه 3:
معلومات دررمورد ایچ ای- وی ایدز » جنوری
۸ الى جنوری 2010
صفحه 4:
اشتراك كنندكان مجلس قادر <واهند شد تا :
۱ oe oe elie ae
See Ce ee oem ee ie
* ايدز تداوى ندارد اما وقايه دارد ؛ را درك نمايند .
صفحه 5:
Beary)
0 TOSS ا
عامل سببی ایدز یکنوع ویرروس از خاندان لنتیسو ایس
POEL See evan ل
ایدز از کلمات انگلیسی ذیل گرفته شده :
rH
كسبى-يا كسبشده Acquired
ews ا ب ااايياييا
Oe nen evra) ا ادا
مجموعه لراض- ©11010111ل51
له
صفحه 6:
۷ ویروس ایدز است
°H. Human gust
فتدانمعافيتسيستم دفاعى لا اع أ 061 ع(انالطامط! 1٠١ »
At a eee
صفحه 7:
1
| el ie
ا ال لشن en Sie ede i
٠ ميليون انسان به آن مصاب است
| Si eros
rs 1 رت
* كاهلان واطفال مصاب به 11197 الى اخيس [yee Re
TOUTS os 0020
صفحه 8:
وافعات مريضى- در افغانستان
ا ا 0
۱
واقعات مریضی- در افغانستان :
ل ا" 0
وفيات 0 ۷ واقعه
ا ا wv PU EP
صفحه 9:
عواقب مریضی-
* ویروس داضل سیستم دفاعسی- عضویت می- شود و در مقابل
۱
امراض مختلسف بسه انسان حملسه ور مسی شود و باعسث
10110111 ( مجموعه امراض ) ميكرد د .
Sen ل ا ا ل
1 ere en tierer)
صفحه 10:
صفحه 11:
طرق انتقال ایدز
appre ree eS Oe eee eee y)
: دیگران دارد
00000 ay ar oper ts a
PEE Ce SES Sree Tes Lee SOO seat ow]
3- از طریقشیر مادر
از طريقادرار -6
ه-از طريق سوزن وسرنج غير معقم
56- در زمان يروسه باردارى ( در زمان ولادت , قبل وبعد ازان )
۷- از طریق شغلی( نزد کارمندان صحی )
صفحه 12:
) كارمندان صحى RIE
-٩ از طریق سایر افرازات شخص مصاب
ERPS GN BPP eye Re TBC EL
وختنه كردن
-1١ نشتر زدن (سوراخ كردن كوش ٠ بينى وغيره)
۳- توسط سلمانی ها
صفحه 13:
تدابيس وقایوی-
للسا تدابير احتياطى. ذيل بايد اتخاذ شود :
ا ين
* اجتتاب از روابط جنسی نا مطمین
ال Pict
eet: er oo ۱۳
BRC er ey wre Er ie
در صورت مصاب بودن شوهر ويا خانم در زمان
ا 6
صفحه 14:
۳
ای
ae
7 Shs rh ie
nr eT et
۱ t Re need Sie oe
aero ee Rene LCST e Ee mee
شود
۱ ed Ste eT ee
جراحى- تعقيم كرديده
صفحه 15:
توسط اعمال ذیل ابدز سرایت نمی کند
* مصافحت
0
* بوسيدن
|
* صحبت نمودن
لل ا ل 000
صفحه 16:
|
پایین نگهداشتن واقعات در جامعه:
روش:
0 م الل ae
. جامعه ol 3
SUE See eyes ee DCCC ee re
صفحه 17:
اعراض و علایم کلینیکی اچ آی وی
ل م
2 چشم
ا * تغييرات جلدى
* مننثريت ( عفونت و ula i?
التهاب پرده ها * بی اشتهایی و کاهش وزن
ومابع مغزى ) Nar Sis
* گلو دردی مخاطى( لايه )
*انسفالیت( التهاب . ۰ دلبدی , استفراق و اسهال
( peo ol
صفحه 18:
lode خاص اسلامى وييش بينى هاى علمى
اسلام عوامل زنا . لواطت وسایر بد کاری ها را نسبت
اينكه بر حيات انسانی اثرات مرگبار دارد تشريح
. نموده و شديدآ ازآن 0۳ آورده است
: زنا كناه نهايت زشت بوده 0 ل 0
ا EEL
سورة الاسرا,آیت 32
9
.زشت وید راه است
صفحه 19:
آل إلفؤوزين بَحُضُوا من شرا مس و فقوا Petr
ترجمه : اا ا يد
Real neg Yr awe <A C le i gee meee) ony oie
1 Ur
Sabet al Sig af cleat ی
نمابند rete را ye .وناموس هاى
صفحه 20:
در صورت زنا در انساب بى نظمى , بى ترتيبى و اشكال
بوجود می آید .همچنان سبب جنگ های تباه کن
.میگردد
حضرت شاه صاحب مینویسد (اگر زنا تروبج شود هر
CE ere een ts oneal
pero) are pe eee iF Reere ey ا
ا ا ee
te al ل ا لت
eed اي ل ل ۳
كفت به من نرديك شو ! وقتيكه وى نزديك شد اورا
cole 095 ل لا |
صفحه 21:
برای po «خواهر.عمه ۳۱۳۹ 0 او عرض
ا ل ا ل
ا ا ۱
هم مانند تو است و هركز براى مادران و خواهران »
ا ل ل yee
PP caer ا eee Pers)
معاف و قلبش را ياك كردان و فرجش را حفاظت كن
.بعد از آن شخص مذکور متقی و پرهیزگار شد
صفحه 22:
eet)
٠» ايدز يك مرض خطرناك , وخيم , كشنده , و لا علاج
است كه باعث از بين ريفتن انسان ها در اثر مصاب
شدن به اين ویروس می شود .
* مصاب بودن بيش از جهل ميليون انسان در جهان خود
زنق خطرى براى انسانيت است كه بايد از بيشريفت آن
جلو گیری شود.
ابرای جلوگیری از مصاب شدن به مرض ایدز تدابیر و
وقايه هاى ذيل جدآ در نظر كرريفته شود :
صفحه 23:
احم
0 د 05 BOO
ل ا ل Ber
لت 2 222 12020120020
احتیاط در استعمال سرنج و سوزن ها .
مراعات نمودن تعلیمات صحی و روشن ساختن اذهان
ee
مریاقبت کردن زنان حامله از نظر ایچ , ای , وی .
Pe PB INE BCS 0 را مراعات نمايند.
eee ee
eer oem
صفحه 24:
بیایید ببینمم که چه ظلم و جنایت اجتماعی درزنا وجود دارد ؟
| cere. Pe BEL Tene a)
۳۹ te err caer pects Vue mee en rer
BSC ra ANE remap tre Orr TIM RECT Ory
مدحشى رسانده واولين مرض كه به شخص زانى عايد ميشود از نطر
: علماى طب اين است كه
re Fe ce eR Re ere mRE Or:
مرض تا ابد دوام پیدامیکند ؛ مرض مذکور اکثرا باعث تخریش
PEC ۱۱۹ 0۱ ,باعث درد مفاصل ميشود. عامل عقیم
5 ا عه در اسن
Fyre ؛ بدين ترتيب هم أولانش
۱۳ a ae
Bere pret ocr es CO URUK pT 3
قدروقیمت است كه اولاد مذكور نزد ديكران عزيز ترين وكران ترين
. موجودات به شمار میرود
صفحه 25:
-١ شخص زانى بداخلاق بوده و به رذايل مختلف مثل بى
ا ال ل لت ل ل ا 02
شهوت رانى »و طغيان نفس »و تشتت فكرى » تلذذ
9 وغيره مبتلا ميكردد وجنين
كسى از هر ناحيه در اجتماع مضر ميباشد واكر اين
خصلت ها در تعداد زیاد از. افراد سرايت ونمو كند يس
ee eee Coe eee eer RES Hey
حرفه ها . اجتماع » اقتصاد » سياست . قضا » موسسات
دولتی » دوایر عسکری ومخصوصا نظام دیموکراسی
از آن متاثیر میگردد زیرا هر صفت فرد در حیات
. اجتماعى تاثير ميكند
صفحه 26:
- از لوازم انتشار زنا اين است كه بايد در اجتماع فحشا در مقابل بول زياد
eres م ا ا eres
tee erence 01110101111111
TBP tres tapers eenreper Car wr rere er rene Rei
. میگیرند
CWS yal 58 y athe yy yee CIS Lal pet y cK 4 Gj UM -£
ازبين رفته وزنا باقى ميمانند و مرتكبين آن به حيات زنا شوهرى و تشكيل
فامیل صالح علاقه نگرفته در نفس های شان رویه وسلوک بد » فسق و
فجور » طبیعت تلذذ خواهی » تجدد پسندی ۰ به فکر متشتت وپراگنده
eres Seer iS ee Ee See ۳
رشد داده و صفات زوجیت »همسری ورابطه صحیح و سالم را بین زن
Te Tr Eee) ل ل ۳
نمایند در بین شان مهر و محبت » وفا » صداقت » حسن معامله » اعتماد »
ل ل ا ل ال
ا 0 00
صفحه 27:
ه-انتشار و ترويج زنا نه تنها مدنيت و عمران را از بين ميبرد بلكه نسل انسانى را از صحنه
: محوه ونابود و از زن و مرد با داشتن رابطه جنسى آزاد
ا ا ار
5 اكر از زنا براى بقاى نوع انسانى خدمت هم شود واز آن اولاد به وجود آ يد آنها اولاد زنا
وحرامى ميباشند و به ارتباط أن مولود ى بزركى بوده و هم جنان برهمه أنسانيت جفا
ie eae sey ا ااا ا ا Be
ا 7
متزوج وجود دأرد ودر وقت اتصال جنسي ايشنرا عاطفه حيوأنى فرا كرفته و امكان
آن وجود ندارد که تز انن دوانشان زاتی وفاجز عاظفه
انسانی وجود داشته باشد :زیرا سبب اتصال جنسی شان
ين هیجا مواتیت محض | تمام خصایل
توب تس بو Cee Pr FO امت مولي
خواص و. ل ey Pos Pree 55
آن نزد والدين بو ی ۳۳۳۳ PA ORI
وآفت د ميكردد و فاقد عطوفت و شفقت يدرى بوده و
en eben ادري تربيه شده و تربيه بدرى را
Pree bey بيه مادرى هم اميخته به خشونت ودرشتى بوده
BE ON? Te olaclines Bocce oes ۳
گاکاء خاله : عمه وغیره تحروم بوده که در نتبجه یک اتسان
نا مکمل وناقص بارمیاید و از سیرت و
صفحه 28:
[1 9S Gel
طلمی در وق دیده 1ت جود
PLP) حامی د ai ناقص و بی وسیله إده
و لیر اما ده وم و متر د بوده ودر
فک
كه طرفدَار بى يند ۳ در اشباع شهوت
اا ل ا ا
02 ال pel re
ستيي فرار داده » يدران
و توالد
م در این سیستم هیچ مجال
ی eye ey تقای شخصیت 23979
ee اس نطام که aS ale ol
us 0 سس با دابای
اع 0 تاه وجوه تا
ومادران آن راه
صفحه 29:
* عاملان سیستم فوق که بسیار, پست و حقیر فکر میکنند
میخواهند که نسل های آینده انسانها به مانند تولید بوت
ل ES etre لت
Dre Dye Sere spe a) 00
۱9 US ES Soe rer
است واضيح است انانكه فاقد ضبط نفس و اخلاق حميده
بآشند جطور ميتوانند نسل كه بر مبناى مبادى و اصول
. اخلاقى مزين باشند به وجود بياورند
صفحه 30:
9
مايوس بوده .ذلت » خوارى ٠» رسوايي وغضب عمومی
بروى از هر طرف حمله ميكنند و تا زنده كى از وى
قطع نمیگردد و برای حل اين مشكله مبادى جديد
اخلاقى ييشنهاد ميكنند كه بايد همه مادريان صاحب
كرامت ,» عزت ودر شرف برابرٍ باشند و مادر شدن از
راه نكاح و بى 9 هر حال مفهوم مادری
ا 0 0
فسق وفجور جز بى ارزشى و مصيبت عمومى جيزى
دیگری به اجتماع عرضه کرده نمیتوانند زیرا بین نیک
, وبد » خیر وشر » ثواب وخطا فرق گذاشته نمیتوانند
صفحه 31:
*#*و آن زنی که هوشیارانه و مسولانه نفس خود را اداره میکنند و
متمايل به انتخاب مردى بوده كه تكاليف اورا متحمل ميشود .
ابطه جنسى تحت ظبط و نظام و براى اشباع غريزه جنسى
يكانه راه نكاح و ازدواج است . زن ومردى كه از راه بى
بندوبارى وارد اجتماع ميشوند مشابه به دزد » رهزن ويا قاتل
بوده که بر نسل های آینده تجاوز نموده و بر میلیون ها مردم
خيانت ميكنند و عواقب جنايت وى عميق تر و وسيع تر از
جرايم ديكر مجرمين است .
۳ ent hg
ee eS eee ea Bian ners
» افراد حمايت ميكند و دزدى » رهزنى » قتل » غارت » تزوير
غصب حقوق عوامل جرم وجنايت بوده و مجريان براى جامعه
خدمت را كرده نميتوانند . تجويز دو طريق متضاد نكاح وزنا
در یک وقت مخالف عقل است و صاحبان دو شخصیت فوق
VE ai give ord GLASS pal Ai he
صفحه 32:
ار ترجه ثان بك جه نکر
خدا کند که در رساندن پیام و
محتوای رساله ۳ در ساحه كارى
تان مسوو لانه استفاده نمایید.
بسم الله
الرحمن الرحیم
ایدز و اصول نجات از آن
مولف :نقیب هللا ( حکیمی ) •
•
معلومات درمورد ايچ ای وی ايدز ،جنوری
٢٠٠٨الی جنوری 2010
اشتراک کنندگان مجلس قادر خواهند شد تا :
• تعريف ،ابعاد و عواقب مرض ايدز..
• طريقه سرا يت و تدابير وقايوی ...
• ايدز تداوی ندارد اما وقايه دارد ؛ را درک نمایند .
•
•
•
تعريف ايدز
ايدز يک مرض خطر ناک و ساری است .
عام ل س ببی ايدز يکنوع ويروس از خاندان لنتي و ايرس
ميباشد که بنام ايچ ،ای ،وی ياد می شود.
ايدز از کلمات انگلیسی ذیل گرفته شده :
AIDS:
A. Acquired
کسبی ي ا ک سبش ده
I.
م ع افيتس يستم دفاعی Immune
ف قدان( از ب ينب ردن) Deficiency
D.
م جموعه امراض Syndrome
S.
• HIVويروس ايدز است
انسان Human
• H.
ف قدانم ع افيتس يستم د فاعی• I. Immune deficiency
ويروسي ا ن وع م یک روب • V.Virus
تاريخچه يا ابعاد مریضی :
• اولين واقعه ايدز ٢٥سال پيش در امريکا راجستر شده و تا حال
٢٥ميليون انسان از سبب بيماری ايدز از بين رفته و بيش از ٤٠
ميليون انسان به آن مصاب است .
• ايدز بزرگترين عامل مرگ و مير بين سنین ٥٩ – ١٥سالگی
می باشد .
• کاهالن و اطفال مص اب ب ه HIVال ی اخي ر ٢٠٠ ٧مجموعاَ
٣٣.٢ميليون میبا شد .
وا قعات مريضی در افغانستان
در بين معتادينکه مواد مخدره را بشکل زرقی می گيرند ،و آنانی که
مقاربت جنسی را در مقابل پول انجام می دهن د د يده شده .
واقعات مريضی در افغانستان :
266 :واقعه
واقعات ثبت شده الیجنوری 2008
7واقعه
:
وفيات
واقعه
واقعات پیش بينی شده در افغانستان 2500 :
عواقب مريضی
• ويروس داخ ل س يستم دفاع ی عضوي ت م ی شود و در مقاب ل
امراض ميکروب ی و س رطانی مقاوم ت بدن تقلیل م ي شود،
امراض مختل ف ب ه انس ان حمل ه ور م ي شود و باع ث
( Syndromeمجموعه امراض ) میگرد د .
• ايدز ن ه تنه ا ب ه خود انس ان خطرناک بوده بلک ه برای فامي ل
شخص مصاب و جامعه يک خطر جدی تلقی می گرد د .
توسط سلما ني
روابط جنسي از
مرد به زن و بر
عکس
از شير مادر به
طفل
سوزن خون
ګيري در
البراتوار
روابط جنسي مرد
با مرد
شخص
مصاب به
ايدز
وخذه ها توسط
لنست مشترک
انتقال خون
استفاده از پل
ريش مشترک
عمليات جراحي
صغيره و کبيره
استعمال سرنچ
مشترک
معتادين که ادويه
ازقي مي ګيرند
طرق انتقال ایدز
ویروس ایچ ای وی توسط مواد انتانی ذیل قابلیت سرایت را به
:دیگران دارد
...از طریقخ8ونو مشتقاتآ8نمانند ب888الزما 1-
از طریقت888ماسجنسی(مرد ب888ا زنوبرعکسآ8ن/مرد ب888امرد) 2-
از طریقش88یر مادر 3-
از طریقادرار 6-
-٥از طریق سوزن وسرنج غیر معقم
-٦در زمان پروسه بارداری ( در زمان والدت ,قبل وبعد ازآن )
-٧از طریق شغلی( نزد کارمندان صحی )
-٨از طریق شغلی( نزد کارمندان صحی )
-٩از طریق سایر افرازات شخص مصاب
-١٠از اثر وخذه (سوزن های خون گیری در البراتوار)های جلدی
وختنه کردن
-١١نشتر زدن (سوراخ کردن گوش ،بینی وغیره)
-١٢توسط سلمانی ها
تدابير وقايوی
تدابير احتياطی ذيل باید اتخاذ شود :
• وفادار بودن با شريک حيات
• اجتناب از روابط جنسی نا مطمین
• در صورت انتقال خون چيک نمودن خون
• استفاده از سرنج يکبار مصرف يا دسپوزبل
• استفاده از لنست برای یکبار
• در ص ورت مص اب بودن شوه ر وی ا خانم در زمان
مجامعت استفاده از کند م( فوقانه )
تدابير وقايوی
• احتياط کام ل در ص ورت رفت ن ب ه س لمانی ي ا فرس تادن اطفال ب ه
سلمانی
• استفاده از پل ريش برای يکبار
• استفاده از سرنج برای يکبار
• درصورت جراح ی صغيره يا کبيره متيقن شدن به اينکه وسا ئل
جراح ی تعقي م گرديده و ي ا از وس ايل يکبار مص رف اس تفاده م ی
شود
• و همچنان در صورت جراح ی دندان متيقن شدن به اينکه وسا ئل
جراحی تعقيم گرديده
توسط اعمال ذيل ایدز سرايت نمی کند
• مصافحت
• يکجا نشستن
• يکجا نان خوردن
• بوسيدن
• در آغوش گرفتن
• صحبت نمودن
• اشک ،لعاب دهن و عرق باعث انتقال مرض نمیشود.
اولويت های افغانستان
پايين نگ هداشتن واقعات در جامعه:
روش :
بلن د بردن معلومات عموم ی HIV / AIDSدر بي ن
افراد جامعه .
تدابير وقايوی و کمک به اشخاص مبتال به مرض ایدز
اعراض و عالیم کلینیکی اچ آی وی
• تپ
• الغري
• مننژيت ( عفونت و
التهاب پرده ها
ومابع مغزی )
• گلو دردی
• انسفالیت( التهاب
حاد مغز )
• سر8دردی و در8د کاسه پشت
چشم
• تغییرات جلدی
• بی حالی
• بی اشتهایی و کاهش وزن
• زخم های جلدی
مخاطی( الیه )
• دلبدی ,استفراق و اسهال
تعلیمات خاص اسالمی وپیش بینی های علمی
اسالم عوامل زنا ،لواطت وسایر بد کاری ها را نسبت
اینکه بر حیات انسانی اثرات مرگبار دارد تشریح
.نموده و شدیدآ از آن ممانعت به عمل آورده است
:زنا گناه نهایت زشت بوده ,چنانچه خداوند میفرماید
سورة االسرا,آیت32
ترجمه :ونزدیک مشوید به زنا هر آیئنه آن است عمل
.زشت وبد راه است
ترجمه :بگو به مردان با ایمان که چشم ها را از نا مشروع
.ببوشانند و فرج های خود را از فحشا حفظ نمایند
وبگو به زنان با ایمان که چشم از نامشروع بپوشانند
.وناموس های خود را حفظ نمایند
در صورت زنا در انساب بی نظمی ,بی ترتیبی و اشکال
بوجود می آید .همچنان سبب جنگ های تباه کن
.میگردد
حضرت شاه صاحب مینویسد (( اگر زنا ترویج شود هر
کس به ناموس همدیگر مینگرند ))
در مسند امام احمد می آید (( :شخصی نزد رسول الله
آمد وعرض کرد به من اجاره زنا بدهید ,با شنیدن این
گفتار حاضرین بر وی به قهر شدند که نزد رسول الله
چنین گستاخی ؟! خبردار خاموش رسول الله برایش
گفت به من نردیک شو ! وقتیکه وی نزدیک شد اورا
بهلوی خود شانده وفرمود آیا تو این حرکت را
برای مادر ,خواهر،عمه ،خاله وغیره می پسندی او عرض
کرد یا رسول الله ! الله مرا قربان تان کند هر گز آنرا
نمی پسندم پس رسول الله (ص) فرمود :که دیگران
هم مانند تو است و هرگز برای مادران و خواهران ،
عمه ها ،خاله ها و دیگر ان چنین فعلی را نمی
.پسندد
رسول الله برایش دعا کرد که ای الله مهربان گناه او را
معاف و قلبش را پاک گردان و فرجش را حفاظت کن
.بعد از آن شخص مذکور متقی و پرهیزگار شد
نتیجه :
• ایدز یک مرض خطرناک ,وخیم ,کشنده ,و ال عالج
است که باعث از بین ر8فتن انسان ها در اثر مصاب
شدن به این ویروس می شود .
• مصاب بودن بیش از چهل میلیون انسان در جهان خود
زنگ خطر8ی برای انسانیت است که باید از پیشر8فت آن
جلو گیری شود.
برای جلوگیری از مصاب شدن به مرض ایدز تدابیر و
وقایه های ذیل جدآ در 8نظر گر8فته شود :
.1
.2
.3
.4
.5
.6
.7
.8
عمل نمودن به نسخه شفا بخش دین مقدس اسال م در
مور8د نهی ازمقاربت های جنسی غیر مشر8وع.
احتیاط در انتقال خون و محصوالت خونی .
احتیاط در استعمال سرنج و سوزن ها .
مراعات نمودن تعلیمات صحی و روشن ساختن اذهان
مردم.
مر8اقبت کردن ز8نان حامله از نظر ایچ ,ای ,وی .
کارمندان صحی شر8ایط تعقیم را مر8اعات نمایند.
ایجاد واکسین جامع .
استعمال کندم .
زنا و مظالم اجتماعى
بيایيد ببينمم که چه ظلم و جنايت اجتماعى درزنا وجود دارد ؟
-١اولين نتيجه که زانى از عملش ميگیرد عرضه کردن خودش در خطر
اصابت به امراض سارى و هالکت کننده است که به سبب آن قواى او در
راه منفعت عامه به مصرف نه رسيده بلکه بر اجتماع ونسل ضرر
مدحشى رسانده واولين مرض که به شخص زانى عايد ميشود از نطر
:علماى طب اين است که
زخم بين آالت تناسلى پيداميشود وکم واقع ميشود که تداوى وازبين برود .واين
مرض تا ابد دوام پيداميکند ،مرض مذکور اکثرا باعث تخريش جيگر ،
مثانه ،خصيتين وديگر اعضا ميشود .باعث درد مفاصل ميشود.عامل عقيم
(بى اوالدى ) دايمى ميشود.عمل مذکور قوه بدن را ازبين مي برد و به
ديگران هم سرايت ميکندمخصوصآ به اوالد ،بدين ترتيب هم اوالدش
پدون ارتکاب گناه اذيت وضرر ميبيند و اوالدىچنين کسى بعضا کر ،گنگ
و کور ميباشتد ونزد چنين پدر ظالم و نادان لذت لحطات چند بلندتر از
قدروقيمت است که اوالد مذکور نزد ديگران عزيز ترين وگران ترين
.موجودات به شمار ميرود
-٢شخص زانى بداخالق بوده و به رذايل مختلف مثل بى
حیايى ،مکر ،فريب ،دروغ ،خيانت ،خودپسندى ،و
شهوت ر8انى ،و طغيان نفس ،و تشتت فکر8ى ،تلذذ
خواهى ،و بى وفايي ،غدر وغيره مبتال ميگردد وچنين
کسى از هر 8ناحيه در 8اجتماع مضر ميباشد واگر اين
خصلت ها در 8تعداد زياد از 8افر8اد سرايت ونمو کند پس
تمام علوم ،فنون ،ادبيات ،مصروفيت ها ،صنايع ،
حرفه ها .اجتماع ،اقتصاد ،سياست .قضا ،موسسات
دولتى ،دواير عسکرى ومخصوصا نظام ديموکراسى
از آن متاثير ميگر8دد ز8يرا هر صفت فرد در حيات
.اجتماعى تاثير ميکند
-٣از لوازم انتشار زنا اين است که بايد در اجتماع فحشا در مقابل پول زياد
گردد و در اجتماع بايد مردان و زنانى موجود باشند که به ذلت ،رسوايي
وپستى تن بدهند و در نتيجه زنا آن زنانى که بايد مادرخانواده و مربى
اوالد باشند به فاحشه خانه ها پناه برده و حيثيت بيت الخال هاى بلديه را
.ميگيرند
-٤انتشار زنا به نکاح و ضوابط نکاح ضرر ميرساند و آخر االمر نکاح
ازبين رفته وزنا باقى ميمانند و مرتکبين آن به حيات زنا شوهرى و تشکيل
فاميل صالح عالقه نگرفته در نفس هاى شان رويه وسلوک بد ،فسق و
فجور ،طبيعت تلذذ خواهی ،تجدد پسندی ،به فکر متشتت وپراگنده
مبتال ميشوند و وجود تمايل و عواطف متلون و عدم کنترول به شهوت را
رشد داده و صفات زوجيت ،همسرى ورابطه صحيح و سالم را بين زن
ومرد از بيخ وبن بر ميکند و اگر آنها ازدواج ورابطه نکاح را قايم هم
نمايند در بين شان مهر و محبت ،وفا ،صداقت ،حسن معامله ،اعتماد ،
اطمينان و صله رحم که سبب پيدايش نسل جديد ،نيک ،مستريح ،
.سعادت مند ،ومطمين باشند نميگردد
-٥انتشار و ترويج زنا نه تنها مدنيت و عمران را از بين ميبرد بلکه نسل انسانى را از صحنه
گيتى محوه ونابود ميسازد زيرا هيچ يک از زن و مرد با داشتن رابطه جنسى آزاد
.حاضر نميشوند که به خدمت توالد وتناسل وبقيه نوع انسانيت قيام نمايند
-٦اگر از زنا براى بقاى نوع انسانى خدمت هم شود واز آن اوالد به وجود آ يد آنها اوالد زنا
وحرامى ميباشند و به ارتباط آن مولود ى بزرگى بوده و هم چنان برهمه انسانيت جفا
ميباشد زيرا همان ساعت که اين مولود دررحم مادر به حيث حمل قرار ميگيرد پدر ومادر
هر دو تحت تاثپر عاطفه حيوانيت قرار میگیرند و عواطف پاک انسانى که در زن ومرد
متزوج وجود دارد ودر وقت اتصال جنسي ايشنرا عاطفه حیوانی فرا گرفته و امکان
آن وجود ندارد که ئر این دو انسان زانی وفاجر عاطفه
انسانی وجود داشته باشد .زيرا سبب اتصال جنسى شان
همين هيجان و غريزه حيوانيت محض است ،وتمام خصايل
وصفات انسانى در آن وقت عاطل وبيکار است ،مولود
خواص وطبيعت حيوانى را با خود به ميراث ميگیرد عالوه بر
آن نزد والدين مطلوب و محبوپب نبوده بلکه به حيث مصيبت
وآفت تلقى ميگردد و فاقد عطوفت و شفقت پدرى بوده و
صرفا به تربيه ناقص مادرى تربيه شده و تربيه پدرى را
نداشته و تربيه مادرى هم آميخته به خشونت ودرشتى بوده
و از عطوفت و تربيه ديگر خويشاوندان مثل پدرکالن ،ماما،
کاکا ،خاله ،عمه وغيره محروم بوده که در نتيجه يک انسان
نا مکمل وناقص بارميايد و از سيرت و
اخالق نيکو بدور و وسايل تقدم و انکشاف
علمى در وى ديده نميشود بنآ او يک موجود
ناقص و بى وسيله بوده که نه حامى دارد
وهم پشتيبان وى مkظلوم و مترود بوده ودر
تمدن انسانى عقيم و غير مkفيد است .انانى
که طرفدار بى بند وبارى در اشباع شهوت
هستند ميگويند که در اين صورت بايد
سيستم ملى kموجود باشد تا چنين اوالد را
تحت تربيه و سرپرستى kقرار داده ،پدران
ومادران از راه آزاد روابط جنسى توالد
وتناسل نمايند .در اين سيستم هيچ مجال
براى تربيه فردى و ارتقاى شخصيت وجود
ندارند ودر اين نظام که هزاران طفل که به
يک سيستم تربيه مkيشوند آنها داراى
مشابهت هاى زياد بوده وبراى تبارز
.شخصيت فردى امکانات وجود ندارد
عامالن سيستم فوق که بسيار 8پست و حقير فکر ميکنند
ميخواهند که نسل هاى آينده انسانها به مانند توليد بوت
باشند که با هم يکسان بوده ناخبر از 8آن که تربيه ورشد
شخصيت طفل به دقيق ترين و ظريف ترين علوم و
فنون ضر8ورت دارد نه اينکه تر8سيم تصوير در کار
است واضيح است انانکه فاقد ضبط نفس و اخالق حميده
بآشند چطور ميتوانند نسل که بر 8مبناى مبادى و اصول
اخالقى مز8ين باشند به وجود بياورند .
-٧افرادى بى بندوبار 8در 8حياتش طورابدى نا اميد و
مايوس بوده .ذلت ،خوارى ،رسوايي وغضب عمومى
بروى از هر طرف حمله ميکنند و تا زنده گى از وى
قطع نميگر8دد و بر8اى حل اين مشکله مبادى جديد
اخالقى پيشنهاد ميکنند که بايد همه مادر8ان صاحب
کرامت ،عزت ودر شرف برابر 8باشند و مادر شدن از
راه نکاح و بى بندوبار8ى که در هر حال مفهوم مادرى
قابل احترام و عز8ت است .واضحا مادر شدن از راه
فسق وفجور 8جز بى ارزشى و مصيبت عمومى چيزى
ديگر8ى به اجتماع عرضه کرده نميتوانند زيرا بين نيک
.وبد ،خير وشر ، 8ثواب وخطا فرق گذاشته نميتوانند
و آن زنى که هوشيارانه و مسوالنه نفس خود را اداره ميکنند و
متمايل به انتخاب مردی بوده که تکاليف اورا متحمل میشود .
رابطه جنسى تحت ظبط و نظام و براى اشباع غريزه جنسى
يگانه راه نکاح و ازدواج است .زن ومردی که از راه بى
بندوبارى وارد اجتماع ميشوند مشابه به دزد ،رهزن ويا قاتل
بوده که بر نسل هاى آينده تجاوز نموده و بر ميليون ها مردم
خيانت ميکنند و عواقب جنايت وى عميق تر و وسيع تر از
جرايم ديگر مجرمين است .
بديهى است که براى حفاظت و امنيت جامعه بايد قانون باشد و
قانون اجتماع را از شر وطغيان ،خودخواهى و امتياز طلبى
افراد حمايت ميکند و دزدى ،رهزنى ،قتل ،غارت ،تزوير ،
غصب حقوق عوامل جرم وجنايت بوده و مجريان براى جامعه
خدمت را کرده نميتوانند .تجويز دو طريق متضاد نکاح وزنا
در يک وقت مخالف عقل است و صاحبان دو شخصيت فوق
چگونه بآهم يکسان شده ميتوانند ؟!
خدا کند که در رساندن پیام و
محتوای رساله هذا در ساحه کاری
تان مسووالنه استفاده نمایید.
والسالم