imni-brgh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ایمنی برق”

ایمنی برق

اسلاید 1: ایمنی برق Electrical Safetyتهیه و تنظیم :1www.jalali-hse.blogfa.com

اسلاید 2: مقدمه هر فردی در زندگی روزمره خود اعم از کار در واحدهای صنعتی و یا در خانه در معرض خطرات ناشی از جریان الکتریسیته قرار دارد . جریان الکتریسیته سومین عامل حوادث منجر به فوت در کارخانجات و واحدهای صنعتی میباشد. عامل 12% حوادث منجر به فوت کارگران ،خصوصاٌ کارگران جوان، جریان الکتریسیته میباشد. یکی از عمده علل حریق های صنعتی و خانگی ناشی از جریان الکتریسیته است و در این بین استفاده ناصحیح و غلط از تجهیزات برقی دررده اول علل اینگونه حریق ها می باشد. اگر میخواهید سالم و درامان باشید پیرو اکثریت ناآگاه نباشید . 2www.jalali-hse.blogfa.com

اسلاید 3: ایمنی صنعتی چیست؟در محیط‌های صنعتی با وجود ماشین آلات و ابزار فراوان، غالبا كارگران در معرض خطرات گوناگون قرار دارند، با پیشرفت فن‌آوری و افزایش كاربرد ماشین آلات در تولید نیز مخاطرات و احتمال بروز حوادث در اینگونه محیط‌ها فزونی می‌گیرد.ایمنی صنعتی علمی است كه در پیشگیری از بروز حوادث در محیط كار به یاری انسان می‌شتابد و همواره در راستای حفاظت و حراست از نیروی كار و سرمایه گام بر می‌دارد.

اسلاید 4: ▪حفاظت و ایمنی: ●وظیفه مدیریت در امر حفاظت و ایمنی در محیط كار چیست؟ لازم است مدیران و كارفرمایان به اهمیت و ارزش حفاظت صنعتی پی ببرند. باید از زیان‌های مادی ناشی از حوادث صنعتی (اعم از مستقیم و غیرمستقیم) آگاهی داشته باشند مضافاً از همه مهمتر به ارزش و منزلت عامل انسانی و سلامت او توجه كند. لازم است مدیریت بر تمام كاركنان و محیط كار تأثیر داشته باشد و عوامل ایمنی محیط را كه در كم كردن حوادث مؤثرند به نحو مطلوب بشناسند و كوشش و توان خود را در حفظ و سلامت كاركنان و ماشین‌آلات به نحو مطلوب مصرف كند.

اسلاید 5: سیستم Earth :جهت تعبیه ایمنی برق در ساختمانها از سیستم اتصال به زمین استفاده میشود. اکثراً این سیستم از سیمهایی به وجود آمده است که در اطراف ماشین آلات قرار گرفته ، که از این سیمها یک سیم که اصولاً هادی برق ، ضخیم و معمولاً مسی است ، گرفته شده و داخل حفره ای به نام چاه Earth قرار میگیرد. این چاه باید مرطوب بوده و حداکثر 60 سانتی متر از فونتاسیون ساختمان دور باشد. ( لازم به ذکر است که مقاومت سیمها یا الکترودها نباید از 10 اهم بیشتر باشد تا به انتقال سریع برق کمک کند.

اسلاید 6: جریان الکتریسیته (خطرات، بدن انسان و عوامل موثر در شدت برق گرفتگی ) خطرات مربوط به جریان الکتریسیته را میتوان بدو دسته جانی و اقتصادی تقسیم کرد . خطرات جانی بدو دسته خطرات اولیه و خطرات ثانویه تقسیم بندی می شوند . خطرات اولیه شامل سوختگیها و مرگ می باشد . خطرات ثانویه شامل از کار افتادن بعضی حواس و اعضاء ( شنوایی و بینایی ) ، اختلالات قلبی ، اختلالات عصبی و اختلالات حرکتی می باشد . اثرات اقتصادی شامل ایجاد حریق ، ازبین رفتن تجهیزات و وسایل ، اربین رفتن شبکه سیم کشی . بدن انسان دارای ساختمان فیزیولوزیکی خاصی است به طوری که کمابیش هادی جریان برق میباشد لذا بدن انسان دارای مقاومتی است و این مقاومت در افراد مختلف متفاوت می باشد همچنین مقاومت اعضاء مختلف بدن یک انسان نیز در برابر جریان برق متفاوت می باشد . هرچه قدر مقاومت در مسیر جریان الکتریسیته پایین تر باشد شدت اثرات بر جا مانده نیز بیشتر خواهد بود . به طور کلی مقاومت بدن انسان در مقابل عبور جریان برق بین 500 تا 5000 اهم یا بیشتر میباشد و این اختلاف به عواملی از قبیل ضخامت پوست ، میزان رطوبت پوست ، درجه حرارت و مقدار نمک پوست همچنین سطح تماس پوست با قسمت برق دار و حتی وضع روحی شخص بستگی دارد . به طوریکه در حالت خنده زیاد ،هیجانات وگریه مقاومت بدن کمتر از حالت آرام می باشد . 6www.jalali-hse.blogfa.com

اسلاید 7: ایمنی برق:حرکت آزاد الکترونها در مسیر اتم را جریان الکتریسته مینامند، که این حرکت به پتانسیل ابتدا و انتهای مسیر و مقاومت سیم بستگی دارد. الکتریسته از نظر زیست محیطی انرژی تمیزی است به طوری که کشورهای پیشرفته در پی تبدیل سایر انرژیهایشان به این انرژی هستند. در کنار محسنات الکتریسته یا برق، این انرژی دارای خطراتی نیز میباشد که شامل: خطر آتش سوزی ناشی از نقص سیمها و کابلهای برق و خطر برقگرفتگی ناشی از اتصال مستقیم آن با انسان است. در مورد خطر آتش سوزی اقداماتی چون استفاده از فیوز، ، رلههای مغناطیسی و ترانسهای مبدل وحفاظت از سیمها و کابلها توصیه شده است.

اسلاید 8: فیوز: وسیله ای است که در راه عبور جریان الکتریسته قرار میگیرد تا سیستم رادر مقابل جریان اضافی محافظت نماید.فیوزها به دوصورت کلی حرارتی و مغناطیسی وجود دارند.رله مغناطیسی: سیم پیچی است که جهت سیمهای آن خلاف یکدیگر است و چنانچه جریان خروجی مساوی با جریان ورودی نباشد سریع جریان برق قطع خواهد شد. ترانس مبدل: ترانس بسته به کاربرد کاهنده یا افزاینده بوده و باعث کاهش و افزایش جریان میشود. این سیستم به صورت سیمهایی است که داخل یک ماده شیمیایی خنثی قرار گرفته است وجریان زیاد باعث ذوب سیمها میشود.و در انتها ما از برق القایی استفاده میکنیم.

اسلاید 9: 9

12,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید