IOT-internet-ashia

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [3 رای]

نقد و بررسی ها

  1. mahdi

    بسیار عالی بود

نظر خود را بنویسید

اینترنت اشیا (IOT)

اسلاید 1: به نام خداوند بخشنده مهربان

اسلاید 2: IOTاینترنت اشیا

اسلاید 3: گروه مااستاد رحمانیدرس شبکه های کامپیوتریسر گروه

اسلاید 4: فهرست1. مقدمه ای از اینترنت اشیاء2. تفاوت میکروکنترلرها و رایانه ها3. کاربردها ADC,PWM,GPIO .45. سخت افزار های کاربردی اینترنت اشیاء6. هوش مصنوعی وپلتفرم های اینترنت اشیاء7. نرم افزارهای کاربردی اینترنت اشیاء8. شهر هوشمند

اسلاید 5: مقدمهاینترنت اشیاء مفهومی جدید در دنیای فناوری اطلاعات به شمار میرود اما عبارت اینترنت اشیا برای نخستین بار در سال 1999 توسط کوین اشتون مورد استفاده قرار گرفت و جهانی را توصیف کرد که در آن همه اشیا بی جان برای خود هویت دیجیتال داشته باشد. تعریف دقیق اینترنت اشیا : سنسورها و عملگرهایی که در اشیای فیزیکی جاسازی شده اند و از طریق شبکه های سیمی یا بی سیم به هم متصل گردیده اند و اغلب از پروتکل ای پی برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند.

اسلاید 6: تفاوت میکروکنترلرها با رایانه هابیشتر افراد معمولا زمانی که حرف از میکروکنترلر یا میکروپروسسور به میان می آید، دچار سردرگمی میشوند و گاهی افرادی این 2 را اشتباه می گیرند و زمانی هر دو یکسان قلم داد می کنند. در بخش تفاوت این 2 واژه را بررسی می کنیم.

اسلاید 7: میکروکنترلر ها و میکرو پروسسور ها هر دو برای انجام عملیات پردازشی به کار می رود ونقاط مشترک زیادی دارند و از طرفی تفاوت های شاخص آشکاری نیز وجود دارد. به یاد داشته باشید از طریق شکل ظاهری ای سی و پکیج آن نمیشود تشخیص دادکه قطعه کدام یکی از آن هاست وهمه آن ها در پکیج های 6 پایه تا 100 پایه وبیشتر بر اساس امکاناتشان ارائه میشوند.

اسلاید 8: میکرو پروسسوریک ای سی است که در داخل خود فقط دارای سی پی یو است فقط توان پردازش اطلاعات دارد،مانند سی پی یو های پنتیوم و وسری پردازنده های اینتل که میشناسید. ها فاقد رم و رام وحافظه جانبی هستند و طراحان باید برای استفاده از آن ها رم CPUو سایر ملزومات را به میکرو اضافه نمایند همانند آنچه در کامپیوتر های رومیزی ولب تاپ ها امروزه مشاهده می کنید.

اسلاید 9: میکروکنترلرمیکروکنترلر ها علاوه بر سی پی یو مقداری رم و رام و حافظه جانبی نیز دارند که بر این اساس به ان ها میکرو کامپیوتر نیز می گویند.این روز ها کارخانه های متعددی میکروکنترلر ها را با رنج گسترده ای از امکانات و قابلیت ها در انواع مختلف تولید می کنند.شرکت هایی همانند میکروچیپ،اتمل،فیلیپس،موتورولا و...

اسلاید 10: کاربردهامیکروکنترلرها را برای انجام کارهای مشخصی طراحی کرده اند بدین معنا که روابط بین پین ها های ورودی وخروجی همواره مشخص است.در میکرو ها با توجه به ورودی پردازش هایی صورت می گیرد وخروجی حاصل می شود ، برای مثال در دستگاهی مانند موس ماکروویو موبایل ها و... به مقدار ثابت وکمتری از رم و رام و پورت ها ی ورودی وخروجی نیاز است نیاز است و می توان از میکرو ها به صورت ان چیپ استفاده کرد و مداری ساده تر و کوچک تر با هزینه کمتر داشت.استفاده از میکروپروسسور ها دقیقا مشخص نیست و برای همین پورت ها و منابع مختلف و نسبت به میکروکنترلر ها بیشتری مورد نیاز است چون استفاده هایی مانند بازی وادیت عکس وغیره از آن ها میشود.

اسلاید 11: کاربردهامعمولا فرکانس کاری میکروپروسسور ها از میکرو کنترلر ها بیشتر است.میکرو کنترلر ها معمولا کمتر از 1 مگاهرتز تا 50 مگاهرتز هستند و بر اساس مدل، مختلف هستند واین در حالی است که میکروپروسسور ها با فرکانس بیش از 1 گیگا هرتز کار می کنند تا بتوانند عملیات های ترکیبی و موازی را انجام دهند.میکروپروسسور ها را و میکرو کنترلر ها را نمی توان از نظر قیمت کاری مقایسه کرد ونمیتوان از میکروپروسسور ها به جای میکروکنترلر ها استفاده کرد زیرا هزینه ها را افزایش می دهند و به تنهایی قابل استفاده نیستند.مهم ترین قابلیت میکروپروسسور ها قابلیت افزایش حافظه ی آن است.اصلی ترین تفاوت میکروپروسسور ها و میکروکنترلر ها در این است که میکروکنترلر ها برای یک هدف مشخص میتوان استفاده کرد ومنابع محدودی دارند ولی میکروپروسسور ها براساس برنامه ریزی خود طیف وسیعی از وظایف را می توانند انجام دهند.

اسلاید 12: ADC PWMGPIO ADC PWM GPIO

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید