صفحه 1:
اینتریت و والدین زندگی در هزاره سوم میدس

صفحه 2:

صفحه 3:
در ایالات ۹ ۳۰۰ لا ۱ با آنها ينجآه و سه درصد از خانواده هايى كه كودك ندارند ب اينترنت دسترسى دارند. خانواده هايى كه كودك دارند پیشتر از خانواده هاى بدون كود به تكنولوزى و مزاياى ن علاقه مند هستند و اعتقاد قوی دارند که کودکان آنها ا دارند كه تسلط كامل به ‎PEO ۱ cane eee Cee) |‏ ۱

صفحه 4:
۲ خانواده ها و مربیان غالباً معتقدند که آنها راجع به آنچه کودکان در هنگام استفاده از اینترنت در حال تجربه کردن هستند آگاهی دارند . برای مثال آنها کامپیوتر را در آتأق نشیمن نصب می کنند تا بتوانند کودک را در ‎CS 007‏ 1 و زير نظر داشته باشند. اكر جه بجه ها در كمراه كردن والدین خود خيلي باهوش, هستند. و این یک حقیقت است کهکود کان: در بيخ خانؤاده ا ل 4 اد

صفحه 5:
۳ یک پروژه تحقیقاتی که میان کودکان مدرسه ابتدایی آمستردام انجام گرفته نشان میدهد که کودکان » بیشتر از جند سال كذشته با حَشُونَتَ با هم بحث و جدل مى كنند . از ۱ لزق ‎ye anny wre EGON) ae 5‏ ا ل 0 و ‎Woe 5‏ کودکان تمایل دارند که به طور مخفیانه در خانه . مدرسه . كتابخانه ها و... از كامييوتر 0 9 ‎ ‎

صفحه 6:
جرا اينترنت جذاب است؟ 00 Hoy Ure vei ‎ile) ojo. =‏ لا 2 0 " ايجاد كروههاى تعلق ‏۲ ایجاد شخصیت برای افراد ‏ا 0 ‏" امكان اظهار اطلاعات بدون محدوديت هاى اجتماعى

صفحه 7:
چرا اینترنت خطر افرین است؟ را ‎ES‏ ‏سم ا تك آنها داشته باشد. با 000 ‎ENP CRU RENO‏ ‎a)‏ |

صفحه 8:
خطرات ابنترنت 1-- أشخاص ناشناس و حتى افراد كودك آزار مى توانند سهمى در برقرارى ا الل ال ‎CERNE.‏ 3 محتوای جنسی ‏1 دسترسی آسان به پایگاه هایی که تصاویر مربوط به بی مبالاتی های جنسی و خشونت ورزی و مصرف مواد را تبلیغ می نمایند ‏) كت ‏5 ظاهر شدن پیام های مستهجن بر روی صفحه ‏6 اینترنت مثل تلویزیون می تواند زمان لازم برای مطالعه بازی فعالیت هاى اجتماعى و بودن در دنياى واقعى را كاهش دهد ‎0 ‏اع ا ا‎ RR rs ‏ا ”ا‎

صفحه 9:
(40ld! es 53) oI bs ‏دست و ستون فقرات‎ Olga) sore) ‏دنال‎ 8 ‏ا‎ ‏بح و‎ ‏محدودیت برای کودکان ظاهر می شود‎ 0- از قصه گویی برای فروش کالاهای تجاری استفاده می شود نه ايجاد كنجكاوى در ذهن يوياى كودكان

صفحه 10:
Res Oy Sn eve pe Cr] ‏تالا گفتمای‎ ۴ 9 2 " سايت هاى با محتواى تجارى ( شبكه او«صف © ل0321)

صفحه 11:

صفحه 12:

صفحه 13:
Urs eo) ‏»سس‎ ‎. ‏استفاده از آن افزايش دهید‎ ‏فعالیت های سنی و رشدی مناسب با کودکان خود را تعیین کنید مثلا‎ ۶ ۱ ‏و‎ ‏نوجوانان‎ Sy IOUS LO] Rar a Ae ley ere oe) ‏یادآوری شود که به رعایت نکات ایمنی در اینترنت و مدت زمان استفاده‎ از آن توجه داشته باشند ما را ل ‎ein em pry‏ | ‎eae nee) ot ea) Mer‏ ملاقات نکنید این قانون وا مر تب تکار کنید

صفحه 14:
۳ چا 0 ...۱ لا برت [۳۰ "" همه نرم افزارهايى را كه به خانه آورده مى شوند ارزيابى كنيد ؟ در مورد مسائلی که در رابطه با فعالیت های رایانه ای و أينترنتى در مدرسه كودك اتفاق مى افند اطلاعات به دست آورید " برای نظایف آسان نی والدین بزکود کازقاید رایانه را در محلی عموميل و قابل دسترس برا همكان قرار دَاد

اینترنت و والدین زندگی در هزاره سوم مهندس احمدی آذر اینترنت چیست؟ مجموعه ای از شبکه های مجازی به هم پیوسته که تحت یک پروتکل مشخص به تبادل داده می پردازند. در ایاالت متحده آمریکا ،هفتاد درصد از خانواده هایی که یک کودک دارند از اینترنت استفاده می کنند .در مقایسه با آنها پنجاه و سه درصد از خانواده هایی که کودک ندارند به اینترنت دسترسی دارند .خانواده هایی که کودک دارند بیشتر از خانواده های بدون کودک به تکنولوژی و مزایای آن عالقه مند هستند و اعتقاد قوی دارند که کودکان آنها جهت پیشرفت در زندگی نیاز دارند که تسلط کامل به کامپیوتر و اینترنت داشته باشندPEW Research,( . )2002 خانواده ها و مربیان غالباً معتقدند که آنها راجع به آنچه کودکان در هنگام استفاده از اینترنت در حال تجربه کردن هستند آگاهی دارند .برای مثال آنها کامپیوتر را در اتاق نشیمن نصب می کنند تا بتوانند کودک را در حین تماشای تلویزیون یا انجام امور دیگر مشاهده کنند و زیر نظر داشته باشند .اگر چه بچه ها در گمراه کردن والدین خود خیلی باهوش هستند .و این یک حقیقت است که کودکان در بین خانواده ،ماهرترین کاربر شبکه هستند)BBC News, 2005 (. یک پروژه تحقیقاتی که میان کودکان مدرسه ابتدایی آمستردام انجام گرفته نشان میدهد که کودکان ،بیشتر از چند سال گذشته با خشونت با هم بحث و جدل می کنند .از مهمترین دلیل آن رورویایی کودکان با خشونت ،خصوصاً از طریق اینترنت است. ( )ANP, 2005 شصت و دو درصد از کودکان تمایل دارند که به طور مخفیانه در خانه ،مدرسه ،کتابخانه ها و ...از کامپیوتر استفاده کنندDe ). )Telegraaf, 2005 چرا اینترنت جذاب است؟ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ محیط مجازی بدون قید و بند دسترسی آسان به تمامی منابع اطالعاتی( خبر ،بازی ،علمی) ایجاد گروههای تعلق ایجاد شخصیت برای افراد ارتباط با غیر همجنسان امکان اظهار اطالعات بدون محدودیت های اجتماعی چرا اینترنت خطر آفرین است؟ محققان دانشکده اقتصاد لندن می‌گویند :کاربران نوجوان در اکثر موارد به صورت تصادفی با سایت‌های غیر اخالقی روبرو می‌شوند که می‌تواند تاثیر مخربی بر روی آنها داشته باشد. کودکان فاصله سنی 9تا 19سال انجام شده نشان می‌دهد که کاربران نوجوانی که بیش از بقیه افراد در معرض آسیب‌های اینترنتی هستند آنهایی‌اند که از مهارت کامپیوتری بیشتری برخوردارند. خطرات اینترنت --1اشخاص ناشناس و حتی افراد کودک آزار می توانند سهمی در برقراری ارتباط با کودک از طریق E-mailو Chat roomداشته باشند -2دریافت E-mailبا محتوای جنسی -3دسترسی آسان به پایگاه هایی که تصاویر مربوط به بی مباالتی های جنسی و خشونت ورزی و مصرف مواد را تبلیغ می نمایند -4مواجهه با اطالعات عجیب غلط و زبان های غیر متعارف -5ظاهر شدن پیام های مستهجن بر روی صفحه -6اینترنت مثل تلویزیون می تواند زمان الزم برای مطالعه بازی فعالیت های اجتماعی و بودن در دنیای واقعی را کاهش دهد -7کوکان عالوه بر دیدن صفحه رایانه نیاز دارند سایر حواس خود را مانند بوییدن شنیدن و حس کردن پرورش دهند خطرات اینترنت( ادامه) -8بدنبال با استفاده زیاد از رایانه چشم دست و ستون فقرات کودکان آسیب می بیند -9تبلیغات مربوط به مصرف سیگار و الکل بر صفحه اینترنت بدون محدودیت برای کودکان ظاهر می شود -10از قصه گویی برای فروش کاالهای تجاری استفاده می شود نه ایجاد کنجکاوی در ذهن پویای کودکان آشنایی با محیط های خطرناک ‏ ‏ ‏ ‏ گqqفتمان ) (Forumتqqا qرال گqqفتمان ) (Chatاqتاقهای سایت های غیر انگلیسی سایت های با محتوای تجاری ( شبکه )Gold Quest چرا نگران اینترنت هستیqد؟ انواع کنترل کنترل مستقیم نظارت همه جانبه برای استفاده از اینترنت زمان سایت های مجاز کنترل غیر مستقیم برنامه های مختلف برای کنترل فرزندان محدود ساختن دسترسی آنان به اینترنت نکاتی برای والدین در مورد اینترنت اطالعات بیشتری به دست آورید و مهارت خود را در استفاده از آن افزایش دهید . فعالیت های سنی و رشدی مناسب با کودکان خود را تعیین کنید مثال کودکان سنین دبستانی به نظارت مستقیم و هشدار مداوم در مورد تبلیغات و ارتباط با Chat roomنیاز دارند الزم است به نوجوانان یادآوری شود که به رعایت نکات ایمنی در اینترنت و مدت زمان استفاده از آن توجه داشته باشند همراه با کودک از اینترنت استفاده کنید .با هم پایگاه ها را جستجو کنید نقش تبلیغات را توضیح دهید .بر خطرات اصلی اینترنت تمرکز کنید .این قانون مطلق را تکرار کنید هرگز کسی را از طریق اینترنت مالقات نکنید این قانون را مرتب تکرار کنید نکاتی برای والدین(ادامه) ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ اجازه ورود به Chatroomرا فقط با نظارت بدهید در مدت زمان استفاده از اینترنت الگوی خوبی برای کودک باشید زمان استفاده را به هدفی خاص محدود کنید همه نرم افزارهایی را که به خانه آورده می شوند ارزیابی کنید در مورد مسائلی که در رابطه با فعالیت های رایانه ای و اینترنتی در مدرسه کودک اتفاق می افند اطالعات به دست آورید برای نظارت آسان تر والدین بر کودکان باید رایانه را در محلی عمومی و قابل دسترس برای همگان قرار داد

51,000 تومان