کسب و کار مدیریت و رهبری

بازار رقابت انحصاری و بررسی آن در شرکت یونیلیور

raghaabt-enhasaari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بازار رقابت انحصاری و بررسی آن در شرکت یونیلیور”

بازار رقابت انحصاری و بررسی آن در شرکت یونیلیور

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم موضوع پروژه: بازار رقابت انحصاری و بررسی آن در شرکت یونیلیورپژوهشگران: فاطمه دهقانی و نگین اویسی استاد مربوطه: جناب آقای دکتر بیات

اسلاید 2: مروری بر بازار رقابت انحصاری اگر به انواع بازار در اقتصاد نگاهی داشته باشیم می‌توانیم دو بازار رقابت کامل و انحصار کامل را دو سر یک طیف بدانیم. در بازار رقابت کامل، تعداد زیادى خریدار و فروشنده وجود دارد که اقلام همگنی نظیر گندم، مس یا اوراق بهادار را با هم داد و ستد مى‌کنند و در شرایط رقابت کامل، هیچ ‌یک از خریداران یا فروشندگان به تنهایى قادر نیستند بر قیمت‌هاى فروش جارى تاثیر بگذارند زیرا خریداران می‌توانند همان کالا را با قیمتی ثابت از سایر بنگاه‌ها تهیه کنند. اما در بازار انحصار کامل وضعیت کاملاً برعکس است و بازار فقط از یک فروشنده تشکیل مى‌شود. اگر به میانه‌ این طیف نگاه کنیم بازارهایی وجود دارند که نه رقابت کامل هستند و نه انحصار کامل، به طور مثال بازار نشر کتاب. از یک جنبه به نظر می‌رسد بازار کتاب، رقابتی است چرا که هر کس با انتشار کتابی می‌تواند به این عرصه وارد شود و سود چندانی ندارد. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد بازار کتاب می‌تواند انحصاری باشد چرا که هر کتاب منحصر به فرد است و ناشران توانایی قیمت‌گذاری دارند و قیمت کتاب‌ها بسیار بیشتر از هزینه‌ نهایی آنهاست. می‌توان بازار انتشار کتاب را بازار رقابت انحصاری معرفی کرد به این معنی که برخی از ویژگی‌های بازار رقابتی و برخی از ویژگی‌های بازار انحصار را دارد: فروشندگان بسیار (ویژگی بازار رقابتی)، محصول متمایز (ویژگی بازار انحصاری)، آزادی ورود به بازار (ویژگی بازار رقابتی).

اسلاید 3: اگر بنگاهی حق انحصاری فروش محصولی خاص را داشته باشد، آن وقت ممکن است بتواند قیمتش را بدون از دست دادن تمام مشتریانش بالا ببرد. ممکن است بعضی از مشتریان او محصولات رقیب را ترجیح دهند اما همه آنها این کار را نمی‌کنند. اینکه تا چه اندازه مشتریان به سمت محصولات رقیب بروند بستگی به تمایز محصولات دو بنگاه دارد. هر بنگاهی سعی دارد محصول خود را نسبت به سایر بنگاه‌ها متمایز سازد چرا که هر چقدر بتواند محصولش را از سایر بنگاه‌ها متمایز کند، قدرت انحصاری بیشتری خواهد داشت. مثلاً صنعت پوشاک را در نظر بگیرید. در این صنعت تعدادی شرکت محصولات مشابه ولی نه یکسان تولید می‌کنند، هر محصول مشتریان خاص خود را دارد بنابراین سهم خود را در بازار دارد. این ساختار صنعتی که هر دو مبنای رقابت و انحصار را دارد، رقابت انحصاری نامیده می‌شود.

اسلاید 4: بازار رقابت انحصاری دارای ویژگی های زیر است: هر شرکت تصمیم گیری مستقل در مورد قیمت و خروخی را بر اساس محصول بازار و هزینه های تولیدش انجام می دهد. دانش بین شرکت کنندگان گسترده است اما بعید است که کامل باشد. کارآفرین نقش مهم تری نسبت به شرکت هایی دارد که به دلیل افزایش خطرات ناشی از تصمیم گیری کاملا رقابتی هستند. آزادی برای ورود یا ترک بازار وجود دارد، زیرا هیچ مانعی برای ورود و خروج ندارد. یکی از ویژگی های اصلی رقابت انحصاری این است که محصولات متفاوت هستند. چهار نوع اصلی تمایز وجود دارد: تمایز محصول فیزیکی تمایز بازاریابی تمایز سرمایه انسانی تمایز از طریق توزیع

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید