سایر ورزشی

بازی هفت سنگ

haftsang

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بازی هفت سنگ”

بازی هفت سنگ

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: تاریخچه بازی هفت سنگاز تاریخچه دقیق بازی هفت سنگ چیز زیادی در دسترس نیست، اما از برخی منابع و کتاب‌های قدیمی می‌توان دریافت که در قرن های گذشته نیز یکی از بازی‌های محبوب ایرانی‌ها بوده است. این بازی یک بازی کاملا ایرانی است و با توجه به فرهنگ و اجتماع ایران یعنی همکاری و دورهمی ایرانی ساخته شده است. این بازی یکی از محدود بازی‌هایی است که با توجه به تنوع فرهنگ‌ها و قومیت‌ها، در تمام مناطق ایران یکی از اولین سرگرمی‌ها و بازی‌های کودکان در دهه‌ها و قرن‌های گذشته بوده است.

اسلاید 3: علت نامگذاری به اسم هفت سنگشاید برایتان جالب باشد چرا هفت سنگ ؟! اصلا چرا نام این بازی شش یا حتی هشت سنگ نیست؟! عدد هفت از قدیم مورد توجه همه دین‌ها و فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف بوده است، البته در میان ایرانیان نیز این عدد در آثار به جای مانده از دوره هخامنشیان و قبل‌تر نیز این عدد زیاد دیده می‌شود، شما می‌توانید با مطالعه دستورات به جا مانده پادشاهان هخامنشی عدد هفت را چندین بار و به دلایل گوناگون ببینید. حتما هفت آسمان، هفت خط، هفت خان رستم، هفت بار دور کعبه، هفت سال فراوانی و هفت سال قحطی، و خیلی از این اصطلاحات و مثال‌ها را دیده یا شنیده‌اید، این‌ها تنها نمونه‌ کمی از توجه عجیب جهانیان به عدد هفت است؛در قرآن کریم نیز عدد هفت از جایگاه خاصی برخوردار بوده که بارها در سوره‌ها می‌توان آن را مشاهده و به خواص عدد هفت در منظر قران کریم پی برد.

اسلاید 4: معرفی بازی «هفت‌سنگ» «هفت‌سنگ»، تمرین همکاری است، تمرین مسوولیت‌پذیری، تمرین اینکه بچه‌ها بدانند بدون همکاری با هم همیشه بازنده هستند و خطای یک نفر همه زحمت‌های یک گروه را بر باد می‌دهد. «هفت‌سنگ»، تمرین ساختن بعد از فرو ریختن است. تمرین تمرکز داشتن در هیجانات و فشارهای زندگی است.تمرین سرعت‌عمل، دویدن و مبارزه برای پیروزی. «هفت‌سنگ» تمرین زندگی اجتماعی است. 

اسلاید 5: اهداف کلی: ایجاد روحیه همکاری، تقویت و مهارت در نشانه‌گیری و بهبود سرعتاهداف جزیی: پرورش روحیه ایثار، ایجاد رقابت سالم و تمرکز حواستعداد بازیکن: ۴ الی ۱۶ نفر سن بازیکنان: ۶ الی ۱۵ سالهابزار لازم: یک عدد توپ تنیسمحوطه بازی: جایی مانند حیاط مدرسه

اسلاید 6: پیش نیاز و ملزومات پیش نیاز و لوازم بازی هفت سنگ عبارت است از:حدود 4 الی 16 نفر بازیکنهفت سنگ صاف و هموار و یا 7 مکعب چوبییک عدد توپ تنیسمحوطه مناسب بازی

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید