صفحه 1:
Cro
صفحه 2:
تس 526
los ا Seay es 5 200000050 0 CnC PaO) Ber] C NE
PoC ape erracs pnt aere ae TE TOS yaa hee ar ene CELL ELST)
PePitoyiyd of-|U] at {0 bse beri Smarr vee peel eeenne net ayty
آلماني “[10ألا0]” (براي ساختن) و” ©0]15(]' (خانه ) ريشه كرفته شده
neo | ا 0100
P| 0 0 نداشت. etre ه باهاوس يكي از تائي ركذارترين وقايع در معماري
Cas aoeee 00 أت عميقي برتوسعه هنرهاي معماري؛ طراحي
00 ere npn es Tenis pcre eed ered
[۵۳۰ 2 ٩۱ 9 ۱۷ TL res زماني (وا 19 تا
ieee, 1930 مدیریت سه معمار (والتر گروپیوس از 1919 تا 1927, هانس مه پر از 1928 تا
[1 vrs omer pet aoe s Pyrmont rab CEE Ikke re pene rts
صفحه 3:
000
|
آما ابن جرخش صعودي جندان دوا
نرخها در بازار رس نیو
با و 5
أفت. ينجشنبه
1
es Rta A
كرد مان بجران أقتصاني جواني بود علي مين
دقرا ل ل ی
کنورهای ارچبایی قدرت بافته و یه تحرل ماده 5
am ور ور تکام افیا
9 به بعد ارقام بي کا
Par
1 ا
تهامربي باكانه و ظأ نه و مبرفت نا أبنكة رسأل
لا لا Sanne mle irae چه رو به افزایش
56 0 00 ee et در مبارزات طبقاتي
ساختماني تبديل شد و اين بيدايش تيازهاي جديد ساختماني . معماري را با يك جالش بي
700000
ا ا ا
كتهاي روية ee SE EE
وافعد نب eel sal شاهده شد آما ین جرانات در زمینه فره ی داشت و بط
ار 0
as ی موش Ag hang a CLG)
۳
ها و پیشه
صفحه 4:
سس وسو sh
٠ 0 از تأثيركذارترين معماران عد فتهي در Teg) ۷
tome رم سا را تأاسيس در اين زمان 00
روهه و لوكوريوزيه در شركت وى به كار مشغول شديد. كرويبوس درسال 1910 شرائت با
000 ا ا er
شمان هام مدرن كارخانه قا ساح ریب ب ع
ان فرم از عملکرد رد پیروی می
ساختمان شيشه اى كارخانه فاكوس, از نخستين ساختمان هاى سبك مدرن
صفحه 5:
لى ياف
در سال 1919 وى با ادغام آكادمى هنرهاى زيبا و مدرسه قترها و بيشه هاء مدرسة
لل ل ا ل
گروییوس م ا ا ا ا ل
است كه خود از بنيان كذاران آن بوده است. اين بنا كه در سال 1925 (هشتاد و سه
rn | ل ل Perro
بس از آن درآمده و تمامى ايذه هاى به كار رفته ذر ساخت أن اعم نماى شيشه اى,
پنجره های مکانیکی, راه پله ها, ریل های سقفی مخصوص نورپردازی استودیوها,
سیستم حرارت ee ارائه شده اند.
ا 500
صفحه 6:
cee)
اين آموزشكاه هنري با روى كار آمدن رزيم نازى بسته شد و اغلب شاكردان و مدرسان
ا ا ا Fe ea eed
در كشورهابى جون أمريكاء انكليس ويه ويزه منطقه اسرائيل كه مقصد صل
ee ea AT Pt ا ا ل ا ره
ee gee eve IE SIP Al tery. ل ل ا ار
re ل AR A مارسل بروثر در دانشگاه های کر
erg ep) Whe eel ار
سور ركد ا
و
و ها اسر وا ها اد
روپیوس بوده است.
| St CST RY) Ee eri TE Sn Cne mgt te)
صفحه 7:
غذاخوری - وا
زا
ا ار
هنزها ya re Bee ل ا Peer oy
Beer peace tLe Rees) ic cier ie spd mele a ever ge ire
mere is ار ل
تازه ای از هنرمندان پدید آوریم تا در میان آن ها دیگر تعصب حرفه ای که اکنون
چون دیواری بلند هنرمندان و صنعت گران را از هم جدا می سازد. وجود نداشته
باشد». از نظر سوسياليست انكليسى ويليام موريس كاتدرال هاى سده هاى
BNC cree ee) ا 0
wi
صفحه 8:
ee ere ave mee eae weer ey په سوی پیشه
0 ۳ 4
eT ا ا 0
سال 1969 در سن 86 سالگی در ماساچوست از دنیاً رفت.
والتر كروبيوس: معماري هنري كاربردي است و در ارتباط نزديك با
ساير هنرها شكل ميكيرد و نمونه بارز اين تعريف مدرسه باهاوس
مي باشد.
ا ا م
pe] 0
صفحه 9:
۳ ROR eee LL rae ere
تيآ لرزی ۳
و I nr eal re og at Patera
ورك بويد شده بو
0027000 Tae
مق ای تا 0 دی ل (esl
Fee SCT aR Per Ee IG
عوذ راز یش داوري ها آاد اند و قواسن آساست . مشاهده و ادراك
دوره دیع دم
ه سه ساله , شامل كارهاي عملي و درسهاي نظري, كه در يکي |
0 عا باس أ 2
er ees 0 تاه میت این ور 1
orn ۳ 0
tier) ۱۳ ان مدت أن نامحدود يود دان
ne ور بآ را داشتند و طوري برنامة ra ae ee تا
ا أشنا سازد. ارو سا تن
3 بود از وخدت هترهای تجستی > ند نع به وسيلة
هنر و صنایع دستي
ایا وان هت فاد دولن و مدرسه متا و تولدات دس
اربرد روشي
صفحه 10:
«<< << "<< "<< " Ts
0
1
|
cor ا ا ا ا Rl reece
ايتن,بل كله.كرهارد ماركس.جورج ماك و ... و همجنين كساني كه بعذها در آنجاً
enh ا مالویچ: تتو وان
دزبورگ, پیت موندریان, هانس مه یر,آدولف مه یر,لودویگ میس ون دروهه و
[1 Orne Waren ts Oh | Pr IK Ape a Hc Pe nT RO
صفحه 11:
1
ene ria PE vere het 0 ۱ ار و 7۳۱
معلق 0 رفت و آمد en rr apa 0
ir | Orne ا Prt Xe hae
بنسه بابالتهای پرون رده ار سای چم هبار سخترانی صحته بیش eT
Pye ger rae retry nearest ميشود. کل مجموعه علیرغم
حجم سازي يراكندهء انديشه كروييوس را بيان ميكند (وحدت در تنوع).
تاثيري از وحدت را به وسيله المانهاي هماهنكي و سادكي القا ميكند و با وجود مرتبه
دی
است. هركز بيش از حذ بر آنها تاكيد نشذه و از ايجاذ جنبه هاي شكوهمند و يرجاذية
در آن aritineent ل 0
ere ne en 01
صفحه 12:
students’ studio wing 4 ۳
| نا |
dining hall / stagel/ auditorium 5 ۱ |
ان i الأ ی
1 offices | ° 3 | |
صفحه 13:
GreatBuildings.com
صفحه 14:
GreatBuildings.com
صفحه 15:
و #۸
Cavey, ۳ Weel aml
بنای «باگاوس »*اسکلتی از#تن مسلح داشت و به دلیل مقررات
المان ستون هاي أن بسبار صخيم ير از أن بود كه أكر إبن ساختمن
سوئیس بزيا مى كشت در سراسر نعاء شیشه یک
ea ل REGGE
7 سس اس هوابى اين Roc
وس نان می دهد که بای نوارها وطیفه ین 3
See ae Sige خود مجموعه
7 ere gee
مسا را
مه
حك ال ا
حلاف كلت - فى الملل جناد كه لل رن يقلن اختمان_بكار نرفته
وود 2 ساختمان ادام يافته جزئى از آن شده است ماتتد
کارخانه 0
جاتر Ieee
و فوم یا ساختمان را استوار نگاه
فى دارد ونه در
عادت دیرین یز
صفحه 16:
رس
0-0
ل 000 21
باهاوس و واساسي بر 0 oe al se در اروپاي
لأت متحده و| em) وف بو Smee و تلاو 5
1 اشته است بويزه در 30 فرا
توسط نازي ها رو به | SEY ene Ah ra
mea eee ee) Bremer RCo Ce) 0
ون در روهه با حمایت a مالي فيليب
۳
فت. در اواخر دهه 30
اتسون ووباره بريا شد و بو يكي أز يرترين معما معماران
موهولي ناكي همجنين به شيكاكو رفت و مدرسه ey حمايت
اي 500 3 (Walter paepcke) 525-57
peers reer ean noe
ae ۳ Ratan يافت , جار
rosa au
ورد ودره
تدریس کرد. 0
0 PAEPCKE ASPEN ojo4 laity curt layolS
000 Ws) lt)
صفحه 17:
(7
يكي أز اصلي ترين اهداف باهاوس در هم آمرحتن هتر . صنعت كري و تكتولوزي اسث.
ناشين عتصر مثبتي به شمار ميرقت و بنابراين طراحي صنعتي و توليدي يك از ذو
شاخه مهم محسوب 0
PER PR rei Pree Rees premener can Cote Dynen mn On
طراحي در دانشكاه هاي سراسر جهان است. هيجكوته درسي از تاريخ ذرأين
دانشكاه تدريس نميشد؛ زيرا قرار بود همه جيز بر طبق آخرين اصول طراحي خلق
ل Be ee a a
زمينه طراحي مبلمان است. دو نمونه بارز اين طراحي ها را ميتوان صندلي
و 00
0 ام FO VPS
مارسل پروور نامید. در سال 1979 دانشکده باهاوس- دسائو شروع به تاسیس
ا ا الل ا
5000000 2 وت
موسسه مردمي تاسيس شده بودء حمايت ميشد. برنامه قوق ايسانس صنعت
در نشكا ا ۳ بأيه قوري و تلاشهاي باهاوس قرار داد
صفحه 18:
Cantilever Wassily
صفحه 19:
صفحه 20:
صفحه 21:
صفحه 22:
صفحه 23:
صفحه 24:
صفحه 25:
صفحه 26:
صفحه 27:
صفحه 28:
سس سس
صفحه 29:
صفحه 30:
صفحه 31: