صفحه 1:

صفحه 2:
> ———————————— نبازهای کودکان از دید گاه ‎BL‏ #دلبستگی ایمن #خودگردانی, کفایت (به رسمیت شناختن استقلال کودک) #آزادی در بیان هیجانات(والدین در دسترس و در عین حال پاسخگو) #خودانگیختگی و تفریج #محدودیت های واقع بینانه و خویشتن داری #اين نیازها جهان شمول هستند.

صفحه 3:
نوجوانان #تباه شدن( با یک اشتباه زندگیشان تباه شده) #کمال طلبی #قصد منفی( هر کار ناشایست را به قصد آزار والدین ۱ نجام مى دهند) #اطاعت كوركورانه ©تشكر و قدردانى( براى هر فعاليتى بايد قدردانى و تشكر كنند).

صفحه 4:
. ‏کار آمد نوجوان در مورد‎ at ‏والدین‎ ‏#تباه شدن(شما باعث تباه شدن من شدید)‎ ‏#غیرمنصفانه بودن والدین‎ ‏#استقلال خواهی مفرط‎ (ez OS ‏#اطاعت کورکورانه (من هر چی میگم اونا بايد‎ قدردانی مکرر(من اگر درس می خوانم باید از من تشکر کنند)

صفحه 5:
> — عوامل ایجاد طر حواره ها ‎GS jug”‏ های شخصیتی خود والدین #باورهای بنیادین(کارآمد یا ناکارآمد) خود والدین ‎tly aLlao®‏ #یانگ سه مدل مقابله را توصیف می کند: اجتناب, تسلیم و جنگیدن ‎wus pw ®‏ کودکان

صفحه 6:
s ‏سازگار‎ sb ‏طرحواره‎ ‏#افراذ.سالم اين نيازها به صورت سازكارانه ارضا مى شود‎ ‏اما در كودكان كه نتوانند به خاطر باورهاى والدينى اين‎ ‏نيازها را براورده كنند روشهاى ناسازكار انتخاب مى كنند.‎

صفحه 7:
سازه های شناختی ناکا رآمد بنبادین #کسی که علیرغم خوشبختی کامل احساس می کند دوست داشتنی نیست: #سازه های ذهنی او: #دوست داشتنی نیستی #بی عرضه ای #تلاش فایده نداره #تو عوض بشو نیستی

صفحه 8:
سح سح 23وی تولید شواهد برای اثبات این سازه ها 8 فعالیت اجتماعی را محدود می کند. #به سلامتی خود نمی رسد #تعاملات مفید ندارد #اجتناب می ‎US‏ #پیشرفت شغلی ندارد #هميشه خودش را با دیگران مقایسه می کند و هميشه در این مقایسه از همه کمتر است.

صفحه 9:
جكونه والدینی این سازه ها را می سازند #والدین بیش از حد موفق #والدين كمال كرا #والدین با گذشته اقتصادی و خانوادگی نابسامان *#والدینی که فرایند دلبستگی ایمن برای کودک خود فراهم نکردند. #ویژگی های شخصیتی نوراتیک والدین

صفحه 10:
8 فرزندم مریض است(یک اتفاق کاملا طبیعی) من بی عرضه بودم که فرزندم بیمار شد #اطلاعاتی کاملا سازمان یافته در آرشیو ذهن که در هر ناکامی و موقعیت اضطراب زا برایم تداعی می شوند و مرا محکوم می کنند.

صفحه 11:
_ —_ ۰ عوامل موثر در باورهای بنیادین سالم #ارتباط با کودکان #کودکانی که دلبستگی ایمن دارند کمتر باورهای ناسا زگار دارند. #حمایت و اقتدار: #انتخاب محیط برای کودک: انتخاب مهد کودک, مدرسه ©كاهى به قيمت نان شب مدرسه ای را انتخاب می کنیم که باعث باور ناسازگار بنيادین شود و گاهی هم دم دست

صفحه 12:
نحوه برخورد والدين ‏ - 5 #كودكى كه بعد از 10 مرتبه تلاش توانست بند كفش را ببندد واكنش. والدين تعين كننده سخترويى يا شكست ست: #هنر کردی بعد از 10 مرتبه یک بند کفش رو بستی #عالی بود دیدی با تلاشت موفق شدی من می دونستم تو

صفحه 13:
س ———— باورهای میانی #من موفق هستم اگر.... #من محبوب هستم اگر.... #دیگران خوبند اگر....

صفحه 14:
نقش والدین در باورهای میانی #کودکانی که والدین موفق دارند می گویند من زمانی موفق هستم که مثل والدینم باشم.

صفحه 15:
روشهاى ناسازكار نيازها 22 #طرد و قطع ارتباط(افسردگی, خودکشی, رابطه معيوب با همسر) چرا که اين افراد طرحواره فعال طرد شدن دارند. ©جون دلبستكّى ايمن ندارند. 8خودمختاری: اقراط و تفریط در خمایت از کودک(اگه بتونه جای من نفس هم می کشه) آسیب دیدن محدوده و حریم( به علت مهربانی بیمار گونه هیچ قانونی برای کودک نمی گدارند و بر عکس).

صفحه 16:
ایجاد طر حواره ناسا ز کار 8جهت گیری بر مبنای دیگران: #ارضای نیازهای شخصی بر ارضای نیازهای من ارجحیت دارد.(من خوبم اگر.. #كوش بزنگی و بازداری: افرادی که در دوره کودکی تجارب ا افراطى دارند طرحواره هايى از فداكارى دارند. (تو بايد مديون سختى هايى كه من كشيدم باشى يس. هميشه فداكارى كن مثال مادرى كه در سن جوانی همسر خود را از دست داده و فرزندان را مرتب مدیون می کند)

صفحه 17:
ش دارند" ار * زمانی که نیازهای کودک را ارضا نکنند #زمانی که کودکان رها می شوند #زمائى كه رفاه زياد ايجاد مى کنند( استحقاق بزرگ منشی : من خاصم و همه بايد امكانات مورد نيار من را انجاد كنند و طرحواره دیگر: من خودم نمى توانم و ديكران بايد برايم جور كنند) #درون سازى انتخابى و همانند سازى(خانواده. فرهنق )

صفحه 18:
تکیه می کند. # شناخت باورها وانتظارات والدین از نوجوان #ارتباط با نوجوان #گفتگو با نوجوان #نظارت والدین بر نوجوان #برای آموزش این 4 بعد در شیوه های فرزند پروری والدین را درگیر می کنیم.

صفحه 19:
او نی که باید به والدین داده شود اطلاعات رشدی: نوجوان در مرحله رشدی نوجوانی تغییر ات شناختی, هیجانی, فیزیکی دارد و اين تغييرات نوع ارتباط با والد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

صفحه 20:
دومین اطلاعات #نقش والدین و تاثیر آنها در شیوه های سازگار یا ناسازگار در نوجوانان © قسمت زیادی ازرفتار نوجوان 16801108است و سهم اندکی طمتامع. © والدين بيشتر بايد رفتارهای خود را اصلاح کنند تا فرزندان بازخورد خوبی داشته باشند.

صفحه 21:
———— سومین اطلاعات #معرقی ریسک فاکتورها و عوامل خطر در دوره نوجوانی ؟ و نهایتا روشهای تغییر و اصلاح رفتار را آموزش دهیم.

صفحه 22:
مداخله #پس از مرحله آموزش به والدین مرحله مداخله است. - ساختن ارتباط ©2- برقراری گفتگو ©3- ساختن قواعد و قوانين ©4- نظارت بر اجراى قواعد ©5- انتظارات والدين

صفحه 23:
5 1 ‏تعامل‎ ۳ x3 lw ‏#يى عامل محافظت کننده در نوجوان است.‎ #اكر بين نوجوان و والدين اين تعامل به هم بخورد عامل محافظت كننده از بين رفته و هر دو طرف أسيب مى #تشویق, محبت فیزیکی, زمان با کیفیت با نوجوان

صفحه 24:
ساختن ارتباط موثر #گفتگوی موثر (نه اینکه مرتب والدین بگویند و نوجوان گوشهایش را بسته) © سدهاى ارتباطی را بشناسند #اصلاح شیوه های گفتگوی ناسالم #زبان بدن یکسان با کلام #گوش دادن فعال

صفحه 25:
]موز مساله موزش حل #هر وقت روابط آسیب دید خانواده دور هم بنشینند و راهکار بدهند و از مجموعه راهکارها بهترین را انتخاب و قاعده و قانون اجرایی برایش تعیین کنند. ©انتظارات غير منطقى نوجوانان و والدین شناسایی شود

صفحه 26:
مواردی که باید والدین نظارت داشته - #همسالان(کی هستند. چکار می کنند....) © مدرس(معلمین, پیشرفت درسی, مدیر ....) #رسانه ها( چه سایتهایی را می بیند. چه شبکه هایی و چه کتابهایی می خواند...) © فعاليتها( روزهای تعطیل چکار می کنند. مسایل مالی نه مدیریت می شود...)

دکتر سلطانی نیازهای کودکان از دیدگاه یانگ ‏دلبستگی ایمن خودگردانی ،کفایت (به رسمیت شناختن استقالل کودک) آزادی در بیان هیجانات(والدین در دسترس و در عین حال پاسخگو) ‏خودانگیختگی و تفریح محدودیت های واقع بینانه و خویشتن داری ‏این نیازها جهان شمول هستند. باورهای غیر منطقی والدین در مورد نوجوانان تباه شدن( با یک اشتباه زندگیشان تباه شده) ‏کمال طلبی قصد منفی( هر کار ناشایست را به قصد آزار والدین ا نجام می دهند) ‏اطاعت کورکورانه تشکر و قدردانی( برای هر فعالیتی باید قدردانی و تشکر کنند). باورهای ناکارآمد نوجوان در مورد والدین تباه شدن(شما باعث تباه شدن من شدید) ‏غیرمنصفانه بودن والدین ‏استقالل خواهی مفرط اطاعت کورکورانه (من هر چی میگم اونا باید بگن چشم) قدردانی مکرر(من اگر درس می خوانم باید از من تشکر کنند) عوامل ایجاد طرحواره ها ‏ویژگی های شخصیتی خود والدین باورهای بنیادین(کارآمد یا ناکارآمد) خود والدین ‏مقابله ها: یانگ سه مدل مقابله را توصیف می کند :اجتناب ،تسلیم و جنگیدن ‏سرشت کودکان طرحواره های سازگار افراد سالم این نیازها به صورت سازگارانه ارضا می شود اما در کودکان که نتوانند به خاطر باورهای والدینی این نیازها را براورده کنند روشهای ناسازگار انتخاب می کنند. سازه های شناختی ناکارآمد بنیادین کسی که علیرغم خوشبختی کامل احساس می کند دوست داشتنی نیست: ‏سازه های ذهنی او: ‏دوست داشتنی نیستی ‏بی عرضه ای ‏تالش فایده نداره ‏تو عوض بشو نیستی تولید شواهد برای اثبات این سازه ها فعالیت اجتماعی را محدود می کند. ‏به سالمتی خود نمی رسد ‏تعامالت مفید ندارد ‏اجتناب می کند ‏پیشرفت شغلی ندارد همیشه خودش را با دیگران مقایسه می کند و همیشه در این مقایسه از همه کمتر است. چگونه والدینی این سازه ها را می سازند ‏والدین بیش از حد موفق ‏والدین کمال گرا والدین با گذشته اقتصادی و خانوادگی نابسامان والدینی که فرایند دلبستگی ایمن برای کودک خود فراهم نکردند. ویژگی های شخصیتی نوراتیک والدین ارتباط باورهای بنیادین با سازه های کنون و اینجا فرزندم مریض است(یک اتفاق کامال طبیعی) من بی عرضه بودم که فرزندم بیمار شد اطالعاتی کامال سازمان یافته در آرشیو ذهن که در هر ناکامی و موقعیت اضطراب زا برایم تداعی می شوند و مرا محکوم می کنند. عوامل موثر در باورهای بنیادین سالم ‏ارتباط با کودکان کودکانی که دلبستگی ایمن دارند کمتر باورهای ناسازگار دارند. ‏حمایت و اقتدار: انتخاب محیط برای کودک :انتخاب مهد کودک ،مدرسه گاهی به قیمت نان شب مدرسه ای را انتخاب می کنیم که باعث باور ناسازگار بنیادین شود و گاهی هم دم دست ترین مدرسه..... نحوه برخورد والدین ‏کودکی که بعد از 10مرتبه تالش توانست بند کفش را ببندد واکنش والدین تعین کننده سخترویی یا شکست است: ‏هنر کردی بعد از 10مرتبه یک بند کفش رو بستی عالی بود دیدی با تالشت موفق شدی من می دونستم تو موفق میشی. باورهای میانی ‏من موفق هستم اگر.... ‏من محبوب هستم اگر.... ‏دیگران خوبند اگر.... نقش والدین در باورهای میانی کودکانی که والدین موفق دارند می گویند من زمانی موفق هستم که مثل والدینم باشم. روشهای ناسازگار نیازها طرد و قطع ارتباط(افسردگی ،خودکشی ،رابطه معیوب با همسر) چرا که این افراد طرحواره فعال طرد شدن دارند. ‏چون دلبستگی ایمن ندارند. خودمختاری :افراط و تفریط در حمایت از کودک(اگه بتونه جای من نفس هم می کشه) آسیب دیدن محدوده و حریم( به علت مهربانی بیمار گونه هیچ قانونی برای کودک نمی گدارند و بر عکس). ایجاد طرحواره ناسازگار ‏جهت گیری بر مبنای دیگران: ‏ارضای نیازهای شخصی دیگران بر ارضای نیازهای من ارجحیت دارد(.من خوبم اگر).... ‏پذیرش مشروط( بچه خوبی هستی اگه)...... ‏گوش بزنگی و بازداری :افرادی که در دوره کودکی تجارب سخت گیریهای افراطی دارند طرحواره هایی از فداکاری دارند( .تو باید مدیون سختی هایی که من کشیدم باشی پس همیشه فداکاری کن مثال مادری که در سن جوانی همسر خود را از دست داده و فرزندان را مرتب مدیون می کند) والدین چگونه در شکل گیری طرحواره های ناسازگار اولیه نقش دارند زمانی که نیازهای کودک را ارضا نکنند ‏زمانی که کودکان رها می شوند زمانی که رفاه زیاد ایجاد می کنند( استحقاق بزرگ منشی :من خاصم و همه باید امکانات مورد نیاز من را ایجاد کنند و طرحواره دیگر :من خودم نمی توانم و دیگران باید برایم جور کنند) درون سازی انتخابی و همانند سازی(خانواده ،فرهنگ ) آموزش فرزند پروری روی چه مواردی تکیه می کند. شناخت باورها وانتظارات والدین از نوجوان ‏ارتباط با نوجوان ‏گفتگو با نوجوان ‏نظارت والدین بر نوجوان ‏برای آموزش این 4بعد در شیوه های فرزند پروری والدین را درگیر می کنیم. اولین اطالعاتی که باید به والدین داده شود اطالعات رشدی :نوجوان در مرحله رشدی نوجوانی تغییرات شناختی ،هیجانی ،فیزیکی دارد و این تغییرات نوع ارتباط با والد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. دومین اطالعات نقش والدین و تاثیر آنها در شیوه های سازگار یا ناسازگار در نوجوانان قسمت زیادی ازرفتار نوجوان reactionاست و سهم اندکی .action والدین بیشتر باید رفتارهای خود را اصالح کنند تا فرزندان بازخورد خوبی داشته باشند. سومین اطالعات معرقی ریسک فاکتورها و عوامل خطر در دوره نوجوانی و نهایتا روشهای تغییر و اصالح رفتار را آموزش دهیم. مداخله پس از مرحله آموزش به والدین مرحله مداخله است. -1ساختن ارتباط -2برقراری گفتگو -3ساختن قواعد و قوانین -4نظارت بر اجرای قواعد -5انتظارات والدین ساختن تعامل مثبت یک عامل محافظت کننده در نوجوان است. اگر بین نوجوان و والدین این تعامل به هم بخورد عامل محافظت کننده از بین رفته و هر دو طرف آسیب می بینند. تشویق ،محبت فیزیکی ،زمان با کیفیت با نوجوان ساختن ارتباط موثر گفتگوی موثر (نه اینکه مرتب والدین بگویند و نوجوان گوشهایش را بسته) ‏سدهای ارتباطی را بشناسند ‏اصالح شیوه های گفتگوی ناسالم ‏زبان بدن یکسان با کالم ‏گوش دادن فعال آموزش حل مساله هر وقت روابط آسیب دید خانواده دور هم بنشینند و راهکار بدهند و از مجموعه راهکارها بهترین را انتخاب و قاعده و قانون اجرایی برایش تعیین کنند. انتظارات غیر منطقی نوجوانان و والدین شناسایی شود مواردی که باید والدین نظارت داشته باشند همساالن(کی هستند ،چکار می کنند).... مدرس(معلمین ،پیشرفت درسی ،مدیر ).... رسانه ها( چه سایتهایی را می بیند ،چه شبکه هایی و چه کتابهایی می خواند)... فعالیتها( روزهای تعطیل چکار می کنند ،مسایل مالی چگونه مدیریت می شود)...

51,000 تومان