bohraan-aab

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بحران آب”

بحران آب

اسلاید 1: بحران آبگردآورنده :منصوره صباغیان بیدگلیدانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی بهداشت محیطمهر 95

اسلاید 2: بحران آب: یکی ازمعضلات قرن 21 که آینده بشر را به شدت تهدید می کند مسئله کمبود آب است .

اسلاید 3: 70% سطح کره زمین را آب فراگرفته است از 100% آب موجود در جهان 98% آب شور و 2% آب شیرین است.از کل 2% آب شیرین :87% دریخ های قطبی 12% آب زیر زمینی 1% در دریاچه ها و رودخانه ها و قابل دسترسی می باشد.

اسلاید 4: تصویرشماره 1- سهم آب شیرین در جهان

اسلاید 5: سهم ایران ازاین منابع آب شیرین بسیار کم است که این به خاطر قرار گرفتن کشور ما در اقلیم خشک جهان است.ایران 1/1% مساحت خشکی های جهان را در بر می گیرد اما تنها 0/345 % آب موجود در خشکی های جهان را در اختیار دارد .میزان متوسط بارندگی در جهان 800 میلی متر است که این میزان در ایران سالانه 251 میلی متر می باشد.بارندگی در اغلب نقاط ایران به صورت فصلی و محلی است .

اسلاید 6: طبق آمار سازمان ملل در آینده نزدیک 31 کشور جهان با کمبود آب روبرو خواهند بود.یکی از بزرگترین کشور های درگیر ایران است .تا سال 2025: 𝟐 𝟑 جمعیت جهان در شرایط کمبود جدی آب قرار می گیرند . 𝟏 𝟑 جمعیت جهان در شرایط کمیابی آب زندگی خواهند کرد . هم اکنون حدود 1 میلیارد نفر دسترسی به آب شرب سالم ندارند و بیش از 2.5 میلیارد نفرِ دیگر نیز دست­کم یک ماه در سال با کمبود آن مواجه هستند. در کل حدود 2.5 میلیارد نفر به خاطر آب غیربهداشتی در معرض بیماری ‌هایی چون وبا و تب هستند. از این مقدار، 2 میلیون نفر هر ساله به همین دلیل جان خود را از دست می­‌دهند.

اسلاید 7:  کمبود آب یا کم‌­آبی یعنی وضعیتی در یک منطقه، که در نتیجه آن، هر نفر به کمتر از 1000 متر مکعب آب برای مصرف سالانه خود دسترسی داشته باشد که اگر به کمتر از 500 متر مکعب برسد، بی‌­آبی نامیده می­‌شود. معضل و بحران خشکسالی تنها مختص کشور ما نیست و این بحران هم اکنون دامنگیر بسیاری از کشورها و حتی تعدادی از ایالت های غربی آمریکا بخصوص کالیفرنیا نیز شده است. در ایالات متحده در حال حاضر 7 ایالت (تگزاس، اوکلاهما، آریزونا، کانزاس، نیومکزیکو، نوادا و کالیفرنیا) در شرایط بحران آبی قرار دارند و با خشکسالی دست به گریبان هستند.

اسلاید 8: بحران آب و عوامل موثربر آن: بحران در یک شمای کلی به2 دسته تقسیم می شود:بحران بلند مدت (بحران جهانی آب و مدیریت بحران )بحران کوتاه مدت ( مدیریت بحران در تأسیسات آبرسانی)

اسلاید 9: بحران بلند مدت : منابع آب شیرین در هر کشور محدود و بهره برداری از آن دردرازمدت موجب کم آبی و بی آبی خواهد گشت .در طی دهه های آینده ، آب ، منبع وعامل بحران برای حیات کشورهای خشک و نیمه خشک خواهد بود تا آنجا که باعث: محدود شدن منابع آب شیرین در هر کشورایجاد تنش سیاسی بین کشورهای همسایه برسر استفاده از رودخانه ، دریاچه و مخازن آبهای زیرزمینی بین المللیهزینه بالای پروژه های آبرسانی و بهره برداری از آنهاافزایش جمعیت جهان که باعث افزایش مصرف آب می شود خواهد شد.

اسلاید 10: بحران کوتاه مدت: عموماً حادثه یابحران عبارت است از واقعه طبیعی، که ناشی از فعالیت های انسانی بوده که در زمان و مکانی خاص می تواند موجب شود تا تمام یا بخشی از جامعه با خطر مواجه شده یا از انجام وظایف عادی خود باز ماند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید