بیماری‌هاپزشکی و سلامت

بررسی اپیدمی‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
برریبی اپیدمی ها دکتر بهروز نقیلی استاد بیماریهای عفونی مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

صفحه 3:
اس رم سا PCE Se Roe ae ey tee Rees) ‏تفسیر آنها طی آن همه گیری و ارائه توصیه ها و راه حلها و‎ ‏انجام اقدامات مناسبی به منظور کنترل آن بر اساس اصول و‎ ‏و‎

صفحه 4:
< از بخش (100 بيمارستان هماتولويى و انكولوثى كزارشهايى از موارد ينومونى شديد از طرف يزشكان به يزشك كنترل عفنت بيمارستان مى د ‎rer iy‏ ترك 5 طول ناه ‎ee‏ ماران در طول ”نا 4 روزى كه وارد (2120601 كرديده لند به لين مشكل كرفتار می شوند. در برخحی از بیماران لکوپنی - ترومبوسیتوپنی و بالا رفتن آنزيمهاى كبد. /!011)را و 00206 بالا ديده مى شود. يزشكان ويزيت كننده معتقد هستند كه علل انكولوزيك توجيه كننده وضعيت مزبور نمى باشد. شما مسئول كنترل و تشخيص وضعيت فوق انتخاب شده ايد. ‎eyes ERE]‏ ل ا اسمس

صفحه 5:
الف- میزان آمادگی خود جهت خدمت رسانی در شرایط بحرانی مورد ار ‎re we BS‏ نحوه آمادگی برای فعالیت در محل وقوع همه گیری احتمالی را شرح دهید؟ ‎Lande ae ena e)‏ وقوع بيمارى را جكونه اثبات مى كنيد؟ ‎eee ea CIS E‏ 1 ردن ‏اطلاعات جمع || ‎Sy‏ 0 0 0 ركان ‏جد فرضياتى را بان مى كنيد؟ ‎Ste SCRE SCS Me Sve ane hee eel oe) ‏فرضيات را تحت جه شرايطى و جكونه بازنكرى و اصلاح مى كنيد؟‎ ‏همه كيرى را جكونه كنترل مى كنيد؟ ‎ee ‏ل ا ا ل ا‎ eden ‏ا ل ل كن‎ nad) ‏ل ۱ ‎۱ CO eS ene Reales eel Se OS ei eed ‎۹

صفحه 6:
ree ey Wie ‏ار‎ جمع آوری اطلاعات لازم در خصوص( پنومونی و سندرم های مشابه آن) و به روز در آوردن ا ل ا ا ۱ یرت مارا aes ee ces aE SP ACen soe Rei Bee امکانات تصویر برداری برودت منهای ۸۰ درجه سانتیگراد به منظور نگهداری نمونه ها و ارسال آنها از عرصه به مرکز ‎eas ed‏ 0 امكانات سرولوزى به منظور انجام آزمايشات و تست هاى تشخيصى سریع ویروسی ‎LEAs)‏ ل ا ل لك امكانات لازم به منظور استخراج 070000 و1(0009)نمونه هاى خلط و حلق و آناليز آن ‎rer Meee‏ 10 : جلب همکاری میکروبیولوژیست. متخصص بیماریهای عفونی و متخصص ریه و ا ا ا 20 آزمایشگاه جهت نمونه گیریهای لازم و انجام آزمایشات اولیه ز؛

صفحه 7:
؟. تقسيم كار و مسنوليت و تعيين نقش هر يك از اعضاء كروه تمدق ‎Ur‏ زد اسب ‎a‏ سر تحت سر و متعهد بر عهده داشته ل تخصص پویای خود بتواند با اعتقاد کامل به شیوه های ‎cece ea ee |‏ در سایه تبحر برخاسته از ‎eae are ene Tne ene ee eee ieee‏ ‎er cee‏ | نظاره کند و به موازین اخلاق در پژوهش فضیلت گرا اقتدا نماید ‏+ تعیین فرد یا افراد با ذکاوت و یا تجربه ای به عنوان مسئول اطلاع رسانی و سخنگوی 3 ‎1 eee SCS Bose eyes vent pe pens ene eet we ne ‏ا‎ ‏كينولون هاى جديدء انواع سرم قندى و قندى-نمكى به تعداد كافى و ختى سرم رينكر‎ ‎0 D ‎ ‎ ‎

صفحه 8:
ب- تایید وقوع همه گیری Pee Cee nt ee eee SE eel ae ‏با استفاده از اطلاعات موجود در مرکر مد بر‎ Leen ‏ا‎ Re ‏ا ل ا‎ oe perce esr IES Co ance, ‎Sa Ty‏ ا لك درپنومونی های معمول در16260" وسایر مواردی که انفیلتراسیون درریه وجود داردودر نظر كرفتن احتمال خطاهاى آزمايشكاهى مثلاً خطا در انجام يا تفسير 1010-00008) هاى اوليه و اشتباه در تشخيص آزمايشكاهى آنفلوانزاى فضلى با ‏بيمارى جديد ‎ ‎

صفحه 9:
Se er] ا ‎Se eee ea noe eae‏ با استفاده از تجربیات و امکانات میکروبیولوژی. سرولوژی. بیوتکنولوژی: تصویربرداری و ... بدیهی است که تشخیص قطعی در شرابط فعلی صرفا با ‎Re Oona CU Se Ea‏

صفحه 10:
(On oS ke ier ON aia aD eso Cee EE =n pe a) مجموعه ضوابط جه كسبى 0011/6 جه جيزى ‎Oa‏ ess 01 1 eee oLEO توصیف ضوابط وزدر 1000 افرادى كه جند ر, ات 000 SE! تنفسى +اقامت بيش ازدوروزدر 40000 2 بهار سال ۱۳۹۵ به فاصله ۳-۷ Oe eee Rel al ‏مشاهده بیماران وپرونده انهاو درج‎ ‏اطلاعات در ليست خطىء فرم بالينى‎ طبق مطالعات اولیه موردها در اغلب. لت 26 الي 0000 يزشكان وكادر بخش كليه موارد. در اين زمان رخ داده ات

صفحه 11:
Bee haat SE cae Er we eo nC CMe en eee Sener yom nee meron ‏چند شرط از شروط و ضوابط را نداشته باشند وارد مطالعه نمی شوند و يا اگر‎ Re eee ee Slo ee Re eS Eo

صفحه 12:
۱ ‏از ار‎ ee) ee ‏لازم به یادآوری است که واژه های فوق برای تعریف موارد بسیاری از بیماریهای عفونی»‎ ۱ ‏باشد‎ ‎000 ‏ل ا‎ ‎ney‏ ا ل ال ال ‎0 SOPs

صفحه 13:
۵- توصیف داده ها در قالب متغیرهای زمان. مکان و شخص تهیه و تنظیم چک لیست های مناسب بر اساس متغیرهای مورد نظر و بهره گیری از فرم جمع آور ‎See ae eel bl Sey ee ee ae ieee lee CS aye‏ ‎en ol com ce‏ ال een iO Snes pe oe er ees ‏كذشته د‎ Goes ee 0 ee ene es) ‏تست هاى ديكربه عواملى نظير سن» جنس:وضعيت بيمارى وداروهاى مصرفى توجه‎ aes FE ‏ی‎ Sanpe eanC arteries ears cp CEI 0 ‏ا‎ Par neo) ۱ aed ‏الا‎ ‎| و بايد سعى كنيم وض و 5 تماس, حداقل و حداکثر دوره کمون, محاسبه و ثبت گردد. بیماری در مرحله قبل از وقوع همه گیری را نیز در منحنی مربوطه منعکس

صفحه 14:
Br, ee SESE Rls wen “onl SNES a a ‏لازم را بتویسید.‎ ۳۳۳

صفحه 15:
و- بيان فر ضيات علد را يناش دست کار 0 ESP ‏ونتیلاتور ومصرف اب و مواد غذایی‎ ‏لا را ار را‎ ا ا ل الا ل

صفحه 16:
ز - ارزیابی فرضیات و آزمون ها مقایسه فرضیات با واقعیت های موجود و اطلاعات به دست آمده و توجه به این Peres Ris Peee cope eT ES ‏ا‎ Pe Pe ‏آزمون فرضيات مربوطه نمى باشد.‎ 0 ‏پ ا‎ eee Reece ee ee aCe eee Rea Ne eine) ای می توان از بهترین نوع مطالعه بعنی همگروهی (۳/۲۱()) استفاده نمود و در در به طراحی مطالعه مورد-شاهدی, پرداخت. مورد بررسی عوارض |۱۳ earn e Reon ar ones Fos e-paper ar eae] poo ۹

صفحه 17:
دا 1 فرضیه صفر) نشده باشيم. مثلاً در فرضيات يا سوالات پژوهشی خود. تماس با اب را از قلم انداخته ایم و به همین دلیل رابطه علیتی بین بیماری و نوع تماس را در اين بیم ولی در بازنگری فرضیات به اين یز توجه کرده فرضیات جدید را به آژمون می گذاريم. مرحله در برخى از بيماران نمى توا Ce

صفحه 18:
Coe مان بیماران وپروفیلاکسی بیماران DID Gis ‏سب بحر‎ ره ‎sii pom‏ ‎ey ei ee eee ee ee)‏ به بهره گیری از شیوه های مر اقبت سندرمی و استناد به تشخیص موارد مشکوک و محتمل . هر چه سریعتر تریاژ و طبقه بندی ار اس سا سا

صفحه 19:
لس ۱ اقدام به كنترل آن در اين خصوص از نقش روانشناسان بالينى و روانيزشكان نبايد غافل شويم. ‎nee‏ ا ا ا ل ا 0 از سخنگوی گروه بخواهیم همه اطلاعات را در اختیار رسانه ها قرار ‎ca‏ ا ‎eee ee‏ ‎pe se CRORES Cente EES noe‏ 0 ‎Seen Here Ee one OSE oe‏ 0 هاى بهداشتىء بويزه در دجار افزايش شديد وزنء مبتلايان به ديابت» بيماريهاى ريوى؛ قلبى؛ كليوى ... و نقايص ايمنىء از اهميت خاصى برخوردار است ۹

صفحه 20:
لل ‎Ce et ees res‏ و بزومشكرى در منعكس كردن واقعيت هاى مرتبط با همه كيرى و ‎ey By‏ ا ‎Oe Be‏ استفاده از نتايج تحقيق. در راستاى اهداف صالح آميز ا ل ا ا ۱ ا ا ا ا ل ا ل ل ل 0 در نوپدید ها و همه گیری های اخیر در سطح کشور نیز موفقیت آمیز بوده است این وه ‎Rate eye ee crake ere a SUS es es) ass‏ رم

صفحه 21:
ee ey ir ‏خلاصه‎ ‏ال‎ ‏توصیف همه گیری‎ ‏مر‎ بحث درسهايى كه از اين همه كيرى آموخيتم 0 پیوست ها

صفحه 22:
ree Se Ey ‏موارة‎ 1 گروه سنی ‎ma is‏ نحوه انتقال؟ ‏ منبع عفونت؟ عامل بيصار يزا؟ زمان

صفحه 23:
شري اقدامات کنترلی مربتط با *مبارزه با منبع و مخزن * قطح زنجیره انتقال Cee ee

صفحه 24:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان