سایر تحقیق و پژوهش

بررسی تعیین جانشینی بعد از پیامبر(ص)

janeshin-payaambr

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی تعیین جانشینی بعد از پیامبر(ص)”

بررسی تعیین جانشینی بعد از پیامبر(ص)

اسلاید 1: بررسی تعیین جانشینی بعد از پیامبر(ص)ارائه:

اسلاید 2: فهرست مطالباختلافات جانشینی پس‌از حضرت محمد (ص)........................................................................................................................3حوادث پس از مرگ حضرت محمد (ص).............................................................................................................................10ماجرای وصیت حضرت محمد(ص)........................................................................................................................................17هنگامی که پیامبر اکرم در بستر مرگ بود................................................................................................................................18 ابوالفضل احمد بن ابی طاهر و ابن ابی الحدید در شرح حال عمر ..................................................................................................19ماجرای ارتش اسامة بن زید...................................................................................................................................................20پاسخ پیامبر به سرپیچی ها......................................................................................................................................................21حدیث غدیر........................................................................................................................................................................24حدیث ثقلین.........................................................................................................................................................................25

اسلاید 3: اختلافات جانشینی پس‌از حضرت محمد (ص)بر طبق تاریخ پیامبر اسلام ده سال پس از هجرت، و چند ماه پس از بازگشت از حجةالوداع، بیمار شد و ظهر روز دوشنبه در ۱۲ ربیع‌الاول سال ۱۱ مصادف با ۷ ژوئن سال ۶۳۲م در خانهٔ همسرش عایشه در شهر مدینه در حالی که ۶۳ سال داشت درگذشت.گروهی از مردم به سقیفه بنی ساعده رفتند، با اینکه همهٔ مسلمانان یا نمایندگان همهٔ مسلمانان در شورا شرکت نداشتند (از جمله عباس عموی پیامبر و علی بن ابیطالب داماد ایشان) تا در مورد جانشینی محمد گفتگو کنند. این امر درحالی بود که هنوز بدن پیامبر دفن نشده‌بود و علی به همراه طلحه و زبیر و جمعی از خویشان و صحابهٔ محمد، مشغول خاکسپاری‌اش بودند، نتیجه گردهمایی مسلمانان در سقیفه، انتخاب ابوبکر به‌عنوان جانشین محمد بود.مجلسی،محمدباقر،بحار،الانورا،ج10،ص439.

اسلاید 4: گروهی از انصار در سقیفه بنی ساعده از سعد بن عباده حمایت می‌کردند، اما مهاجران این را نپذیرفته و خود را از لحاظ خویشاوندی نزدیک‌تر به محمد می‌دانستند. در میان مهاجران عده‌ای نیز به رهبری علی و شامل زبیر، طلحه، عباس بن عبدالمطلب، مقداد، سلمان فارسی، ابوذر غفاری و عمار بن یاسر، علی را وارث مشروع محمد می‌دانستند.مجلسی،محمدباقر،بحار،الانورا،ج10،ص439.

اسلاید 5: پوناوالا معتقد است تاریخ‌نگاران مسلمان اتفاق نظر دارند که بحران موجود در این برهه، توسط سه تن از مهاجران مشهور به نام‌های ابوبکر و عمر و ابوعبیده جراح برطرف گردید. آنان انصار را جمع کرده و به آن‌ها ابوبکر را تحمیل کردند. حسادت بین دو قبیلهٔ مهم انصار به نام اوس و خزرج و عدم فعالیت بنی‌هاشم در تبلیغ نظرشان، موفقیت این سه تن را تسهیل نمود.مجلسی،محمدباقر،بحار،الانورا،ج10،ص439.

اسلاید 6: این انتخاب باعث اختلاف بین هواداران ابوبکر و طرفداران علی شد. طرفداران علی قائل بودند که علی توسط شخص محمد به جانشینی منصوب شده‌است و بنابراین مقام خلافت باید از آن وی باشد. علاوه بر آن، طبری در تاریخ خود نقل کرده‌است که گروهی از مخالفان ابوبکر از جمله زبیر در خانهٔ فاطمه گرد آمدند و عمر با تهدید به آتش زدن خانه، آن‌ها را بیرون کشاند.مجلسی،محمدباقر،بحار،الانورا،ج10،ص439.

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید