کسب و کارمدیریت و رهبریفروش و بازاریابی

بررسی عوامل موثر بر اعتماد مردم به پست

صفحه 1:
Pare

صفحه 2:
بررسی عوامل موثر براعتماد رن سس لله ۱۱۱۱۱ pate] ESCO eon

صفحه 3:
RU SB te leet ee tt ۳ ديوانسالارى 00 a] سرمایه اجتماعی سرمايه فيزيكى سرمايه اقتصادى سرمايه فيزيكى سرمايه انسانى سرمايه فيزيكى سرمایه انسانی سرمایه اجتماعی مقررات مدار اثر بخشىء رت ۳ فلت سا و اعتمادعمومی > aly! اظهاری کنش ارتباطی عصر سنتى CS oes فناوری اطلاعات و ارتباطات

صفحه 4:
ضرورت مساله a aca se EL mle ‏مت‎ a a i ‏او‎ ‎oe 00 eee eens 1 Oe pee losanbAle yw Soci pect lo Vela gota (ia PSs Volt ‏ا‎ olralialey ‏سلزمانسرورئن:وهملست‎ . 0000000 ‏ا ا‎ Fe RUST RV hex Oy Enotes DEN eoear pr ENT ES

صفحه 5:
: تعریف اعتماد 0000 < گیدنز <الوانی و شیروانی تعریف اعتماد مردم به پست ee ‏اص‎

صفحه 6:
نوع شناسی اعتماد ‎Piductary Trust) 6 bse! close!) >‏ ( ‎Teter Person Trust ) asus oy) oloss!>‏ ( ‎earl ee‏ 4 ۱۳

صفحه 7:
عوامل مرتبط با افزايش اعتماد مردم به يست ل ۱ اعتماد به عنوان ويرّكى شخصی: سطم خرد اعتماد به عنوان ويرّكى نظام اجتماعى : سطم کلان دیدگاه تر کیبی: ویزگی های روان شناختی و سطم نهادی باید همزمان مورد مطالعه قرار كيرد

صفحه 8:
‎ae at Te iL dials‏ رت در تعیین ههار موب اهداف خدمات پستی باید استفاده از خدمات در شبکه پستی را به عنوان یک تبادل اجتماعى برا ساس روابط اجتماعى در نظر كرفت و نه به عنوان یک تبادل اقتصادی بر اساس قرار دادها.

صفحه 9:
Pe re ea ere) ‏ار‎ الف) تجهیز کلیه دفاتر پستی به سیستم رهگیری و رد یابی (01"81) براى مرسولات ثبتى. با بكاركيرى اين سیستم امارى مدت سير مرسولات و نحوه توزيع انها كاملا مشخص خواهد شد. ب) نمونه كيرى علمى از جامعه آمارى (كليه مرسولات ثبتی به تفکیک خدمات) و تعمیم آن به کل جامعه آماری به طوریکه مار دقیق مدت سير مرسولات ثبتى برای کلیه خدمات پستی تبت. تا به عنوان یک شاخص . كيفى مورد بررسی و تجزیه و تملیل قرار گیرد.

صفحه 10:
‎re} ID) oy 7‏ 9 اعتماد عمومی ‎ao ‏بستر سازی لازم جهت استفاده بهينه از فناوری اطلاعات در شبکه پستی نه تنها افزايش کیفیت خدمات را به همراه فواهد داشت بلكه به نوعى افزايش اعتماد عمومی به پست را فراهم خواهد ساخت.

صفحه 11:
۳ ‏رها میاعنستر‎ nce 0

صفحه 12:
‎Mole‏ بر ‏در رابطه اظهاری نوعی. صمیمیت .اعنماد و تعهد وم ود دارد ,در روابط اظهاری کنشگران (فردی و جمعی) درگیر در رابطه ,رفاه حال يكديكر را در نظر مى كيرند . ‎|۱9 POO MNES are TPN Bll etn tyratevcl Ward CWS y uci ate mere TIc. ۱ MUCUS COAST Pal ya Ne net) . ‏و معاشرت پذیری طرفین درگیر در رابطه دارد‎

صفحه 13:
۱ تعر یف سرمایه اجتماعی : "یر بوردیو " سرمایه امتماعی زا مجموعه ای از متابع بالفعل وبالقوه ای می داند که ‎net eCyaes‏ 0000 ‎SHOT‏ | ا ‎rUY ERS PYAR‏ ۹ طبق نظریه کمن یکی از منابع سرمایه امتماعی. ظرفيتهاى بالقوه اطلاعاتى در روابط اجتماعى بين افراد مى باشد.

صفحه 14:
:برون سازمانیی يسح با افزايش كانال هاى اطلاعاتى و با ايجاد روابط اجتماعى با ساير مراكز( دولتى و خصوصى) براى انتقال اين اطلاعات عمل نمايد. كه علاوه بر افزايش توانمندى خود مى تواند مقبوليت اجتماعى خاص (ا در بين مردم كسب نمايد. 2 ‎sce NCR Tete)‏ 2 و اتخاذ مديريت مشاركتى و افزايش تعهد كاركنان ميتواند به ارتقاء و ایحاد سرمایه احتماعی اقدام نمايد ae

صفحه 15:
Neel phe ol al al eel) } / ١ Ea

صفحه 16:
Se Dore)

صفحه 17:
ae See ‏ل‎ ارباب رجوع ery مدیران ارشد aio JS مديران كل

صفحه 18:
: پشنهادات BC Be ee Bd) er ee ‎-١‏ افزايش و تقویت پژوهش و تحقیق (بصورت پیمایشی) در رابطه با رضایت اریاب رجوع در سطم شبکه پستی ‏«- توجه به آموزش در جهت ارتقاء فرهنک رفتار با ارباب )£99 ‏۳- ایجاد بانک های اطلاعاتی و استفاده بهینه در جمت یر ‏- استفاده از فناوری اطلاعات در اطلاع ‎Gib»)‏ و ياسفكويى به شهروندان ‎9

صفحه 19:
۷ - افزایش شبکه ارتباطی (الگوی متظم مبادله اطلاعات در بین اعضای سازمان) با تغییر ساختار اداری از ساختار وظیفه (ساختار سلسله مراتبى) به ساختار شبكه اى «- مشارکت دادن کارکنان در کلیه امور تصمیم کیری. هدف گذاری. تغيير و تحول و حل مشكلات - ايجاد مديريت مشاركتى (بر مبناى نظام ييشنهادات) بصورت گسترده در سطم شبکه و تقویت فرهنگ مشاركت كاركنان عا- ايجاد ارتباطات باز و منظم در سطع سازمان بطوری که اعضا برهم كنش داشته. يكديكر ‎Sm)‏ 1 1 ا 2 0 تمام اطلاعات ضرورى را به يكديكر منتقل نمايند. ۵- عملیاتی سازی شاخص های کیفیت خدمات يستى - استفاده از فناوری های اطلاعات در عملیات یستی 9

صفحه 20:
eo 2

خدابنام @ 1 @ بررسی عوامل موثر براعتماد مردم به پست :ارائه شده در اولين همايش "پست و فرهنگ مکاتبه" ‏آبان  تهيه كننده سياوش سکاکی 2 @ @ بيان مساله @ @ الگوی مدیریت دولتی بر اساس منابع بکارگرفته شده در آن نوع مديريت سنتي ديوانساالري مديريت دولتي نوين مديريت مبتني بر سرمايه اجتماعي منابع سرمايه فيزيكي مقررات مدار دستوري عصر سنتي سرمايه اقتصادي سرمايه فيزيكي سرمايه انساني سرمايه فيزيكي سرمايه انساني سرمايه اجتماعي 3 كار كرد نوع تعامالت دوره اثر بخشی، كارايي اثر بخشی، کارايي تعهد و اعتمادعمومي ابزاري اظهاري = كنش ارتباطي عصر مدرن فناوري اطالعات و ارتباطات @ ضرورت مساله افزايش اعتماد عــمومي يكي از عوامل مؤثر در افزایش بهره وري و 1- .بالندگي سازماني به حساب مي آيد بدليل ماهيت كاري شــبكه پستی در ارتباط با ارباب رجوع و داشتن 2- حداكثر تعامل با شهروندان توجه به اعتماد عمومي بيش از هر سازماني .در پست احساس مي گردد عصر فناوری ارتباطات و اطـالعات ضرورت ایجاد سرمایه اجتماعی بر 3- پايه ایجاد شبکه ارتباطی و تعامالت اجتــــماعی را بیش از هر .سازمان ضروری نموده است افزایش اعتماد عمومی به پست باعث ایـجاد جو اعتماد و اطمینان در 4- جامعه و در نتیجه ،به اعتماد بیشتر به دولت خواهد انجامید 4 @ @ :تعریف اعتماد فوکویاما تعریف اعتماد مردم به پست گیدنز الوانی و شیروانی تعریف اعتماد مردم به پست: دریافت پاسـخ مـثبت از مـقامات و کارکـــنان پستی در تعامـل با مـردم و سـازمانها و انــــجام خدمات پستی بطوري كه از كيفيت خدمات و رفتار صادقانه در ارتباط با انجام وظایف و تعهدات ،اطمینان الزم حاصل گردد. 5 @ نوع شناسی اعتماد اعتماد اعتباری () Fiduciary Trust اعتماد بين شخص( ) Inter Personal Trust اعتماد اجتماعي( ) social Trust 6 @ عوامل مرتبط با افزایش اعتماد مردم به پست -1اتخاذ دیدگاه ترکیبی در رابطه با اعتماد مردم به پست : اعتماد به عنوان ویژگی شخصی :سطح خرد اعتماد به عنوان ویژگی نظام اجتماعی :سطح کالن دیدگاه ترکیبی: ویژگی های روان شناختی و سطح نهادی باید همزمان مورد مطالعه قرار گیرد 7 @ -2جایگزینی تبادل اجتماعی به جای تبادل اقتصادی در پست @ 8 در تعيين چهار چوب اهداف خدمات پستي بايد اســتفاده از خـــدمات در شبكه پســـتي را بـــه عنـــوان يك تبادل اجتماعي برا ساس روابط اجتماعي در نظر گرفت و نه بــه عنوان يك تبادل اقتصادي بر اساس قرار دادها. @ -3کیفیت خدمات پستی و اعتماد عمومی الف) تجهیز کلیه دفاتر پستی به سیستم رهگیری و رد یابی ( )T&Tبرای مرسـوالت ثبتی .با بکارگیری این @ سیـستم آماری مدت سـیر مرسـوالت و نحـوه تـوزیع آنها کامًال مشخص خواهد شد. ب) نمونه گیری علـمی از جامـعه آماری (کلیه مـرسوالت ثبتی به تفکیک خـدمات) و تعمـیم آن به کـل جامعه آماری به طوریکه آمار دقـیق مدت سیر مرسوالت ثبتی برای کلیه خدمات پستی ثـبت ،تا به عنوان یک شاخص 9کیفی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد. @ -4فناوری اطالعات و اعتماد عمومی بستر سازی الزم جهت استفاده بهینه از فناوری اطالعات در شبکه پستی نه تنها افـزایش کیـفیت خـدمات را به همـراه خـواهد داشـت ،بلـکه به نوعی افزایش اعتماد عمومی به پست را فراهم خواهد ساخت. 10 @ اثر متقابل تعهدات و احساس امنیت در 5- اعتماد سازی اعتماد مردم به پست تعهدات در انجام وظیفه 11 احساس امنیت نسبت به پست @ @ تعامالت اظهاری و اعتماد عمومی 6- در رابطه اظـهاري نوعـي صمـيميت ،اعتـماد و تعهد وجــود دارد ،در روابط اظـهاري كنشگران (فردي و جمعي) درگير در رابطه ،رفاه حال يكديگر را در نظر مي گيرند . در اين رابطه نفـع فــردي تا حـدودي از طـريق پاداش جانشـين تـامـين مي گـردد .پاداش جانشـين به عنـوان يك پاداش رواني و ذهني،ارتباط مستقيم باميزان دوستي و معاشرت پذيري طرفين درگير در رابطه دارد . 12 @ سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی 7- تعریف سرمایه اجتماعی " :پير بورديو" سرمايه اجتماعي را مجموعه ای از منابع بالفــعل وبالقوه اي مي داند كه حاصل تملك شبكه اي پايدار از روابط كم و بيش نهادینه شده از طريق آشنايي و شناخت متقابل مي باشد. @ طبق نظـریه کلــمن یکی از منابع سـرمایه اجتماعی، ظرفیتهای بالقوه اطـالعاتی در روابط اجتـماعی بین افراد می باشد. 13 @ @ :برون سازمانی @ پست با افزایـش کانال های اطـالعاتی و با ایــجاد روابط اجتماعی با سایر مراکز( دولــتی و خصوصی) برای انتقال این اطالعات عمل نماید ،که عالوه بر افزایش توانمندی خود می تواند مقبولیت اجتماعی خاص را در بین مردم کسب نماید. :درون سازمانی پست با ایجاد ارتباطات باز و منظم ،افزایش شبکه ارتباطی و اتخاذ مدیریت مشارکتی و افزایش تعهد کارکنان میتواند به ارتقاء و ایجاد سرمایه اجتماعی اقدام نماید 14 مدل تحلیلی عوامل مؤثر بر اعتماد مردم به پست کیفیت خدمات ایجاد امنیت در ارباب رجوع مقبو لیت اجتماعی اعتماد مردم نسبت به پست دگر خواهی تعهد نسبت به ارباب رجوع تعامالت اظهاری تعهد درونی کار کنان 15 ایجاد و ارتقاء سرمایه اجتماعی @ بحث و نتیجه گیری @ ایجاد ارتباطات باز و منظم و افزایش شبکه ارتباطی واتخاذ مدیریت مشارکتی ایجاد و ارتقاء سرمایه اجتماعی درپست افزایش کانال های اطالعاتی و ایجاد روابط با سایر مراکز(دولتی و خصوصی) 16 @ ارباب رجوع تعامالت اظهاری مدیر مدیران ارشد 17 کارمند کارمند مدیران کل :پیشنهادات @ الف -پیشنهادات در رابطه با شهروندان : -1افزایش و تقویت پژوهش و تحقیق (بصورت پیمایشــی) در رابطه با رضایت ارباب رجوع در سطح شبکه پستی -2توجه به آموزش در جهت ارتقاء فرهنگ رفتــــار با ارباب رجوع -3ایجاد بانــک های اطالعاتی و اســتفاده بهینــه در جهت خدمت رسانی به شهروندان -4اســـــــتفاده از فنـــــــاوری اطالعات در اطالع رسانی و پاسخگویی به شهروندان 18 @ @ ب -پیشنهادات در رابطه با بهبود عملکرد در درون سازمان: @ -1افزایش شبکه ارتباطی (الگوی منظم مبادله اطالعات در بین اعضای سازمان) با تغییر ساختار اداری از ساختار وظیفـــه (ساختار سلســـله مراتبی) به ساختار شبکه ای -2مشارکت دادن کارکنان در کلیه امور تصــمیم گــیری ،هــدف گــذاری، تغییر و تحول و حل مشکالت -3ایجاد مـدیریت مشارکــتی (بر مبنــای نظــام پیشــنهادات) بصــورت گسترده در سطح شبکه و تقویت فرهنگ مشارکت کارکنان -4ایجاد ارتباطات باز و منظم در ســــطح سازمان بطــوری کــه اعضــا برهم کنش داشته ،یکدیگر را روز آمـــد ساخته ،آزادانـــه بحث کرده و تـمام اطـالعات ضـروری را به یکدیگر منتـقل نمایند. -5عملیاتی سازی شاخص های کیفیت خدمات پستی -6استفاده از فناوری های اطالعات در عملیات پستی 19 پايان 20

62,000 تومان