بررسی عوامل موثر بر اعتماد مردم به پست
اسلاید 1: 1بنام خدا @@
اسلاید 2: 2بررسی عوامل موثر براعتماد مردم به پست ارائه شده در :@@تهيه كنندهسياوش سکاکیاولين همايش پست و فرهنگ مکاتبه 1384 آبان23
اسلاید 3: 3بيان مساله نوع مديريتمنابعكار كردنوع تعاملاتدوره سنتي ديوانسالاريسرمايه فيزيكي سرمايه اقتصاديمقررات مداردستوريعصر سنتيمديريت دولتي نوينسرمايه فيزيكي سرمايه انسانياثر بخشی، كاراييابزاريعصر مدرنمديريت مبتني بر سرمايه اجتماعي سرمايه فيزيكي سرمايه انساني سرمايه اجتماعياثر بخشی، کارايي تعهد و اعتمادعمومياظهاري= كنش ارتباطيفناوري اطلاعات و ارتباطاتالگوی مدیریت دولتی بر اساس منابع بکارگرفته شده در آن@@
اسلاید 4: 4ضرورت مساله1- افزايش اعتماد عــمومي يكي از عوامل مؤثر در افزایش بهره وري و بالندگي سازماني به حساب مي آيد.2- بدليل ماهيت كاري شــبكه پستی در ارتباط با ارباب رجوع و داشتن حداكثر تعامل با شهروندان توجه به اعتماد عمومي بيش از هر سازماني در پست احساس مي گردد.3- عصر فناوری ارتباطات و اطـلاعات ضرورت ایجاد سرمایه اجتماعی بر پايه ایجاد شبکه ارتباطی و تعاملات اجتــــماعی را بیش از هر سازمان ضروری نموده است .4- افزایش اعتماد عمومی به پست باعث ایـجاد جو اعتماد و اطمینان در جامعه و در نتیجه، به اعتماد بیشتر به دولت خواهد انجامید@@
اسلاید 5: 5تعریف اعتماد :فوکویاما گیدنز تعریف اعتماد مردم به پستالوانی و شیروانی تعریف اعتماد مردم به پست: دریافت پاسـخ مـثبت از مـقامات و کارکـــنان پستی در تعامـل با مـردم و سـازمانها و انــــجام خدمات پستی بطوري كه از كيفيت خدمات و رفتار صادقانه در ارتباط با انجام وظایف و تعهدات ،اطمینان لازم حاصل گردد. @@
اسلاید 6: 6نوع شناسی اعتماد اعتماد اعتباری (Fiduciary Trust ) اعتماد بين شخص( Inter Personal Trust ) اعتماد اجتماعي( social Trust ) @
اسلاید 7: 7عوامل مرتبط با افزایش اعتماد مردم به پست 1- اتخاذ دیدگاه ترکیبی در رابطه با اعتماد مردم به پست : اعتماد به عنوان ویژگی شخصی: سطح خرد اعتماد به عنوان ویژگی نظام اجتماعی : سطح کلان دیدگاه ترکیبی: ویژگی های روان شناختی و سطح نهادی باید همزمان مورد مطالعه قرار گیرد@
اسلاید 8: 82- جایگزینی تبادل اجتماعی به جای تبادل اقتصادی در پست در تعيين چهار چوب اهداف خدمات پستي بايد استفاده از خدمات در شبكه پستي را به عنوان يك تبادل اجتماعي برا ساس روابط اجتماعي در نظر گرفت و نه به عنوان يك تبادل اقتصادي بر اساس قرار دادها.@
اسلاید 9: 9 3- کیفیت خدمات پستی و اعتماد عمومی الف) تجهیز کلیه دفاتر پستی به سیستم رهگیری و رد یابی (T&T) برای مرسـولات ثبتی. با بکارگیری این سیـستم آماری مدت سـیر مرسـولات و نحـوه تـوزیع آنها کاملاً مشخص خواهد شد.ب) نمونه گیری علـمی از جامـعه آماری (کلیه مـرسولات ثبتی به تفکیک خـدمات) و تعمـیم آن به کـل جامعه آماری به طوریکه آمار دقـیق مدت سیر مرسولات ثبتی برای کلیه خدمات پستی ثـبت، تا به عنوان یک شاخص کیفی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.@@
اسلاید 10: 104- فناوری اطلاعات و اعتماد عمومی بستر سازی لازم جهت استفاده بهینه از فناوری اطلاعات در شبکه پستی نه تنها افـزایش کیـفیت خـدمات را به همـراه خـواهد داشـت، بلـکه به نوعی افزایش اعتماد عمومی به پست را فراهم خواهد ساخت.@
اسلاید 11: 115- اثر متقابل تعهدات و احساس امنیت در اعتماد سازیتعهدات در انجام وظیفهاحساس امنیت نسبت به پست اعتماد مردم به پست@@
اسلاید 12: 126- تعاملات اظهاری و اعتماد عمومی در رابطه اظـهاري نوعـي صمـيميت ،اعتـماد و تعهد وجــود دارد ،در روابط اظـهاري كنشگران (فردي و جمعي) درگير در رابطه ،رفاه حال يكديگر را در نظر مي گيرند . در اين رابطه نفـع فــردي تا حـدودي از طـريق پاداش جانشـين تـامـين مي گـردد. پاداش جانشـين به عنـوان يك پاداش رواني و ذهني،ارتباط مستقيم باميزان دوستي و معاشرت پذيري طرفين درگير در رابطه دارد .@@
اسلاید 13: 137- سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومیتعریف سرمایه اجتماعی : پير بورديو سرمايه اجتماعي را مجموعه ای از منابع بالفــعل وبالقوه اي مي داند كه حاصل تملك شبكه اي پايدار از روابط كم و بيش نهادینه شده از طريق آشنايي و شناخت متقابل مي باشد. طبق نظـریه کلــمن یکی از منابع سـرمایه اجتماعی، ظرفیتهای بالقوه اطـلاعاتی در روابط اجتـماعی بین افراد می باشد.@@
اسلاید 14: 14برون سازمانی: پست با افزایـش کانال های اطـلاعاتی و با ایــجاد روابط اجتماعی با سایر مراکز( دولــتی و خصوصی) برای انتقال این اطلاعات عمل نماید، که علاوه بر افزایش توانمندی خود می تواند مقبولیت اجتماعی خاص را در بین مردم کسب نماید. درون سازمانی: پست با ایجاد ارتباطات باز و منظم، افزایش شبکه ارتباطی و اتخاذ مدیریت مشارکتی و افزایش تعهد کارکنان میتواند به ارتقاء و ایجاد سرمایه اجتماعی اقدام نماید@@
اسلاید 15: 15مدل تحلیلی عوامل مؤثر بر اعتماد مردم به پست ایجاد و ارتقاءسرمایه اجتماعیتعاملات اظهاریمقبو لیت اجتماعیدگر خواهیتعهد درونیکار کنانکیفیت خدماتایجاد امنیت درارباب رجوعتعهد نسبت به ارباب رجوعاعتماد مردم نسبت به پست@
اسلاید 16: 16بحث و نتیجه گیریایجاد ارتباطات باز و منظم و افزایش شبکه ارتباطی واتخاذ مدیریت مشارکتی ایجاد و ارتقاء سرمایهاجتماعی درپستافزایش کانال های اطلاعاتی و ایجاد روابط با سایر مراکز(دولتی و خصوصی)@
اسلاید 17: 17ارباب رجوع کارمندتعاملات اظهاری مدیر کارمند مدیران ارشد مدیران کل@
اسلاید 18: 18پیشنهادات :الف - پیشنهادات در رابطه با شهروندان :1- افزایش و تقویت پژوهش و تحقیق (بصورت پیمایشی) در رابطه با رضایت ارباب رجوع در سطح شبکه پستی 2- توجه به آموزش در جهت ارتقاء فرهنگ رفتار با ارباب رجوع 3- ایجاد بانک های اطلاعاتی و استفاده بهینه در جهت خدمت رسانی به شهروندان 4- استفاده از فناوری اطلاعات در اطلاع رسانی و پاسخگویی به شهروندان@@
اسلاید 19: 19ب - پیشنهادات در رابطه با بهبود عملکرد در درون سازمان:1- افزایش شبکه ارتباطی (الگوی منظم مبادله اطلاعات در بین اعضای سازمان) با تغییر ساختار اداری از ساختار وظیفه (ساختار سلسله مراتبی) به ساختار شبکه ای 2- مشارکت دادن کارکنان در کلیه امور تصمیم گیری، هدف گذاری، تغییر و تحول و حل مشکلات3- ایجاد مـدیریت مشارکــتی (بر مبنای نظام پیشنهادات) بصورت گسترده در سطح شبکه و تقویت فرهنگ مشارکت کارکنان 4- ایجاد ارتباطات باز و منظم در ســطح سازمان بطوری که اعضا برهم کنش داشته، یکدیگر را روز آمد ساخته، آزادانه بحث کرده و تـمام اطـلاعات ضـروری را به یکدیگر منتـقل نمایند. 5- عملیاتی سازی شاخص های کیفیت خدمات پستی6- استفاده از فناوری های اطلاعات در عملیات پستی@@
اسلاید 20: 20پايان
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.