صفحه 1:
مدرسه ابتدایی نور مبین سمنان
صفحه 2:
معرفی پروژه
کارفرم: موسسه خیریه ی فرهنگی آموزشی تور مبین (حسین فرزین نیا
طراح: انسیه خمسه. آرش نصیری (دفتر تجریدی بنیادین معماری)
همکاران طراحی: سمیرامیس قربانی» محمد حسین عظيمى. امير تصيرى. مهشيد آة
یبور پریساالمقلی
فاز ؟: تاصر تقدى. منصور تقدی
عكس: على دقيق. بهروز خمسه. سروش ریاضی
سازه: بيمان خطيبى
تأسیسات الکتریکی: امیر آزمایش
تأسیسات مکانیکی: بهروزنوری
تاريخ طراحی: ۱۳۸۹-۹۰
مساحت سرپوشیده: ۲۵۰۰ مترمریع
مساحت محوطه: ۴۳۰۰ مترمربع
برنده ی رتبه ی اول جایزهی معمار ۱۳۹۷ در گروه ساختمان های عمومی
صفحه 3:
تحلیل سایت
وني aL dian اعت iF HY AS SIROTA
شاهرود واقع شده است. این سایتدارای طرح جامعی مشتمل بر
كاربرى هاى كوناكون در توسعه آتى هر جهت شكل كيرى مجتمع
انور مبين مى باشداين سايت داراى يك نقشه جامع شامل
FN gh Us oa ea alsa gas See ند و نجشمع
وزشی ور میین آیجاد شده الست.
صفحه 4:
بررسی اقلیمی
صفحه 5:
بررسی حجم
ايده طراحى اين مدرسه. از طریق تکثیر احجام مستقل و معین منجر به تبدیل ساختمان آموزشی مدرسه به "محله ای آموزشی "شده است. این محله ی آموزشی
همانند يك محله ى شهرى شامل ديد و منظرهاى تكوناكون: فضاهاى سبزء زمين هاى بازى و فضاهاى مكث مى باشد.
اين محله ى آموزشى در عين حال از طريق قرار كيرى در سطوح مختلف و تقسيم جشم انداز. ديد و منظرهاى متنوعى را بيش روى دانش آموزان مى گذارد. انش
آموزان با قراركيرى در هر يك از اين سطوح با توع جشم انداز در محيط و اطراف خود مواجه مى شوند. ديد و منظر در ين محله ى آموزشى در سه تراز زمين هاى
بازى. محوطه و بام شكل مى ككيرد.
همچنین با ایجاد فضای آموزشی بازه بستری برای آزادی عمل دانش آموزان تاکید کرده است.
۱۵3۳55 aig!) 0 ۳2 ۱,۳ ۰
| Progtom (Cementons Sone! Bara 2Biploded Frogtom 3.Edveatonel Neighborhood
صفحه 6:
بررسی حجم
حجم کلی مجموعه به صورت مکعب هایی مجزاست که با قرارگیری در کنار یکدیگر و یا با فاصله از هم. شرایط ایجاد فضاهایی بینابینی را فراهم آورده
اند که از سایه مناسب و همچنین نظارت کامل از طریق ساختمان های آموزشی برخوردار بوده و فضایی مناسب برای بازی و تفریح کودکان است. این
نوع طراحی می توند اشاره ای به معماری بومی مناطق گرم و خشک نیز باشد که با یجاددیوارهاییبلند و سرتاسری, فضایی داخلی دنج و مطلوبی
شیاهت می افزاید.
پدید می آورند. احجام مکعبی و استفاده از آجر به عنوان مصالح اصلی, به اي
eS
صفحه 7:
نحوه ی دسترسی به بنا
دانشآموزان براى رفت و آمد به مدرسه. درو ورودی مشخصی پیشروی خود نمیبند و از هرگوشهی سایت میتوادبهمحلهی آموزشی وارد با از آن خارج شوند.
صفحه 8:
سلسله مراتب فضایی
با تقسیم فضا به سطوح مختلف (ورزشى: آموزشى و محيطى). دانش آموزان ديدكاه هاى مختلفى را با توجه به موقعيتشان بدست مى آورند. فرايند ساخت مدرسه توسط مجود
مشتری ادرهشده است. نها بهترین کیفیث در طرح و فضا را براساس تبازهای خود در یک پروژه ای با بودجه كم. در هدف اصلی خودقرر ددنداین محله ی آموزشی همانند
يك محله ى شهرى شامل ديد و منظرهاى كونائون. فضاهاى سبز. زمين هاى بازى و فضاهاى مكث مى باشد. دانش آموزان در اين مجموعه سه كلاسه وارد سطحى تعاملا
مرتبط با حس تعلق و مالكيت به فضا و بديد آمدن احساسات و تعاملات همسايكى و محله اى و دركير شدن در روابط فضابى بينابينى مى كردند كه به هر كدام از آنها با
درجاتی مختلف تعلق خاطر دارند. فضاهای پر و خالی گرد هم می آیند و باعث ایجاد حس مکان . استقلال و انحصار مى شوند.
صفحه 9:
صفحه 10:
صفحه 11:
صفحه 12:
2
صفحه 13:
صفحه 14:
https://archline.ir/
https://wwwarel.ir/
https://wwwarchdail