گزارش‌های دولتیسایر

بررسی پیش نویس لایحه قانون جامع مدیریت شهـری

صفحه 1:
ديمع 5 م بروسى بيش نويس لايحه so ‏مدیربت شهری‎ gale gi ۰ 2۰ بررسی پیش نویس لایحه قانون جامع مدیریت a سهری

صفحه 2:
1 an ‏_بررسی پیش نویس لایحه‎ 8 قانون جامع مديويت شهرى « بيش نويس لايحه قانون جامع مديريت شهرى » که توسط وزارت کشور تنظیم و طی نامه شماره ۴ مورخ ‎٩۳/۰۶/۱۷‏ تقدیم دولت گردیده بود به دلیل وجود برخی از اشکالات. توسط کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها بررسی و به

صفحه 3:
۱ ae ‏_بررسی پیش نویس لایحه‎ ‏فانون جامع مدبربت شهری‎ 8 توجه: این لابحه برداشتی ناقص از کتابی با همین عنوان می باشد که قبلاً توسط مر کز مطالعات Cree Coot و برنامه ریزی شهر تهران تدوین چاپ و منتشر گردیده است.

صفحه 4:
23 56 ‎SS‏ بووسی پیش نویس لایحه 58 قانون جامع مديويت شهرى انتقادات وارد د سازمان داری ها و دهیاری های کشور در تنظیم پیش نویس ‎wll GLI! Cul, puc -)‏ ماده ‎١/17‏ ‏قانون برنامه پنجم توسعه کشور مبنی بر : ۱-۱- خودداری از بازنگری قوانین موجود ۲-۱- خودداری از به روز رسانی قوانین موجود ۳-۱- عدم توجه به ضرورت احیاء و تأسیس اتحادیه شهرداری های کشور

صفحه 5:
درم 5 60 بووسى بيش نويس لايحه ‎(ZOOS‏ قانون جامع مدیربت شهری ؟- توسعه ساختار ادارى و افزايش نيروى انسانى سازمان شهردارى ها و دهيارى هاى كشور كه افزايش هزينه هاى دولت را بدنبال خواهد داشت. ۳- افزلیش اختیارات و وظليف سازمان شهردارى ها و دهيارى هاى كشور با تكليف ( و در واقع اختيار ). تدوين بيش از ۵۰ آیین نامه و دستورالعمل مرتبط به آن.

صفحه 6:
درم 5 60 بووسى بيش نويس لايحه ‎(ZOOS‏ قانون جامع مدیربت شهری 6- بيش بينى ساختارهاى ادارى جديد در شهردارى ها مانند: ديوان محاسبات شهردارى هاء خزانه شهر. شوراهاى محل . هيئت اجرایی شهرداری و .... ۵- پیشنهاد اداره سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر مبنای اساسنامه ( بر خلاف قوانین مربوط به اداره سازمانهای دولتی ).

صفحه 7:
7 aon ‏بورسی پیش نویس لایحه‎ SS ‏قانون جامع مدیربت شهری‎ (ZOOS ۶- تحمیل هزینه های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به بودجه شهرداری های کشور. ۷- مسکوت گذاشتن مباحث مهمی چون بودجه ریزی. حسابداری تعهدی و حسابرسی عملیلتی درپیش نویس.

صفحه 8:
0 aon ‏بورسی پیش نویس لایحه‎ SS ‏قانون جامع مدیربت شهری‎ ۶ ۸- علیرغم تصریح در اساسنامه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور این پیش نویس بدون اطلاع و تصویب شورای سازمان به دولت تقدیم گردیده است. ‎-٩‏ بر خلاف «اصول نگارش قانون» پیش نویس توسط دستگاه دولتی و بدون حضور مراکز پژوهشی و حقوقی تنظیم شده است. ۰- کاهش اختیارات شوراهای اسلامی شهر.

صفحه 9:
an ‏بووسی پیش نویس لایحه‎ SS ‏فانون جامع مدبربت شهری‎ 8 الف) پیشنهاد اصلاح روش تهیه پیش نویس ۱-دولت و مجلس با محول نمودن مسئولیت تهیه پیش نويس لوایح و طرح ها به مراکز پژوهشی و تحقیقاتی. با با استفاده از مقسسات حقوقی خبره ( متشکل از حقوقدانان و صاحبنظران حوزه مدیریت شهری و روستایی ). آسیب فعلی را برطرف نمایند.

صفحه 10:
5 ش نويس لا ‎Ses‏ بروسی پیش نویس لایحه 8 فانون جامع مدبربت شهری ۳۲- کارگروهی متشکل از نمایندگان کمیسیون های ذیربط دولت و مجلس (با محوربت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی). شوراهاء شهرداری ها. دستگاههای اجرایی مرتبط و عنداللزوم با دعوت از اساتید و صاحبنظران دانشگاهی و مراکز حقوقی پیش نهیس تهیه شده را بازنگری و اصلاح نمایند.

صفحه 11:
وگ بورسی پیش نویس لایحه 38 فانون جامع مدیربت شهری ۱- املاح اهداقبا ملحوظ قراردادن قانون اساسی و اسناد بالادستی ( از جمله: سیاست های کلی نظام و اقتصاد مقاومتی ) "یجاد مدیریت یکپارچه و هماهنگ شهری از طریق واگذاری امور محلی دستگاه های دولتی به شهرداری ها و ارتقاء جایگاه مدیربت شهری در امور فرهنگی. اجتماعی و اقتصادی شهر.

صفحه 12:
ديم ‎Ss 3‏ بروسى بيش نويس لايحه ۶ قانون جامع مدیربت شهری ‎Gio”‏ ساختارهای موازی و زلئد و غیر قانونی از ساختار شهرداری ها از جمله: دیوان محاسبات شهرداری ها. خزلنه شهر. شوراهای محل . هیئت اجرایی شهرداری و ....

صفحه 13:
aon ‏بررسی پیش نویس لایحه‎ 5 ‏فانون جامع مدیربت شهری‎ 38 "شفاف سازی و سالم سازی بوییه در مسائل مالی از طریق تدوین و استقرار نظام بودجه ریزی نوین. حسابداری تعهدی و حسابرسی عملیاتی. *توزیع عادلانه خدمات بین مناطق و شهروندان با نگاه عدالت گستر اسلامی به اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر.

صفحه 14:
i aon ‏»م بررسى بيش نويس لايحه‎ 5400« ‎“ZOOS‏ قانون جامع مديويت شهرى ‏"جلب مشارکت و همکاری کلیه ذینفعان در اداره امور شهر ( از جمله: شهروندان. بخش خصوصی. تعاونی ها و تشکل های مردم نهاد ). ‎cule.”‏ تعادل_بین حقوق و تکالیف شهرداری ها ‏و دیگر دستگاه های مرتبط با فعالیت های شهری مانند سازمان های محیط زیست و منابع طبیعی. ‎

صفحه 15:
aon ‏بورسی پیش نویس لایحه‎ eg 3 ‏قانون جامع مديويت شهرى‎ 58 "جلب مشارکت و همکاری کلیه ذینفعان در اداره امور شهر ( از جمله: شهروندان. بخش خصوصی. تعاونی ها و تشکل های مردم نهاد ). *تناسب حقوق و تکالیف شهرداری ها و دیگر دستگاه های مرتبط با فعالیت های شهری مانند سازمان های محیط زیست و منابع طبیعی.

صفحه 16:
سم 3 8 بروسى بيش نويس لايحه 38 فانون جامع مدیربت شهری ۲- اصلاح رویکردها *بازنگری و به روز رسانی قوانین موجود و پرهیز از بازنوبسی و تهیه متون جدید. *اهتمام به ضرورت احیاء اتحادیه شهرداری ها "ممنوعیت توسعه ساختار سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور. *استفاده از فن آوری. علوم و تکنولوژی های روز.

صفحه 17:
aon ‏بررسی پیش نویس لایحه‎ 5 ‏؟ قانون جامع مدیربت شهری‎ | سين سيو عرست ا *" تقويت جايكاه مؤسسات حسابرسى مستقل و تهيه كزارشات حسابرسى از حقوق و مطالبات شهردارى براساس قوانين موضوعه از یک طرف و تدقیق حقوق و مطالبات مردم و دستگاه ها از شهرداری از طرف دیگر. * ممنوعیت تحمیل هزینه های دستگاه های دولتی به شهرداری های کشور.

صفحه 18:
‎Se‏ بروسى بيش نويس لايحه 38 فانون جامع مدیربت شهری ‎ ‎ ‏تقویت جایگاه مدبربت شهری در نظام اجرایی و اداری کشور و برقراری تعادل و تناسب ‎oH‏ ‏مسئولیتها وظایف مدیریت شهری با اختیارات شهرداران.

صفحه 19:
‎Se‏ بووسی پیش نویس لايحه ‏8 فانون جامع مدبربت شهری ‎ ‎ ‏توجه: اداره کل تدمین قوانین ‏و مقررات- شهرداری تهران ‎RS tgs! Lege‏ حال در مورد وظلتف مدیربت شهری را با عنوان « نم حقوقسی کنونسی قانسون شهرداری » جمع آوری: دسته بندی و منتشر کرده

صفحه 20:

51,000 تومان