صفحه 1:
ديمع 5
م بروسى بيش نويس لايحه
so
مدیربت شهری gale gi ۰ 2۰
بررسی پیش نویس لایحه قانون جامع مدیریت
a
سهری
صفحه 2:
1 an
_بررسی پیش نویس لایحه
8 قانون جامع مديويت شهرى
« بيش نويس لايحه قانون جامع مديريت شهرى »
که توسط وزارت کشور تنظیم و طی نامه شماره
۴ مورخ ٩۳/۰۶/۱۷ تقدیم دولت گردیده بود
به دلیل وجود برخی از اشکالات. توسط کمیسیون
خاص
امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها بررسی و به
صفحه 3:
۱ ae
_بررسی پیش نویس لایحه
فانون جامع مدبربت شهری 8
توجه:
این لابحه برداشتی ناقص از
کتابی با همین عنوان می باشد
که قبلاً توسط مر کز مطالعات
Cree Coot
و برنامه ریزی شهر تهران
تدوین چاپ و منتشر گردیده
است.
صفحه 4:
23 56
SS بووسی پیش نویس لایحه
58 قانون جامع مديويت شهرى
انتقادات وارد د سازمان داری ها
و دهیاری های کشور در تنظیم پیش نویس
wll GLI! Cul, puc -) ماده ١/17
قانون برنامه پنجم توسعه کشور مبنی بر :
۱-۱- خودداری از بازنگری قوانین موجود
۲-۱- خودداری از به روز رسانی قوانین موجود
۳-۱- عدم توجه به ضرورت احیاء و تأسیس
اتحادیه شهرداری های کشور
صفحه 5:
درم 5
60 بووسى بيش نويس لايحه
(ZOOS قانون جامع مدیربت شهری
؟- توسعه ساختار ادارى و افزايش نيروى انسانى
سازمان شهردارى ها و دهيارى هاى كشور كه افزايش
هزينه هاى دولت را بدنبال خواهد داشت.
۳- افزلیش اختیارات و وظليف سازمان شهردارى ها و
دهيارى هاى كشور با تكليف ( و در واقع اختيار ). تدوين
بيش از ۵۰ آیین نامه و دستورالعمل مرتبط به آن.
صفحه 6:
درم 5
60 بووسى بيش نويس لايحه
(ZOOS قانون جامع مدیربت شهری
6- بيش بينى ساختارهاى ادارى جديد در شهردارى ها
مانند: ديوان محاسبات شهردارى هاء خزانه شهر.
شوراهاى محل . هيئت اجرایی شهرداری و ....
۵- پیشنهاد اداره سازمان شهرداری ها و دهیاری های
کشور بر مبنای اساسنامه ( بر خلاف قوانین مربوط به
اداره سازمانهای دولتی ).
صفحه 7:
7 aon
بورسی پیش نویس لایحه SS
قانون جامع مدیربت شهری (ZOOS
۶- تحمیل هزینه های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها
به بودجه شهرداری های کشور.
۷- مسکوت گذاشتن مباحث مهمی چون بودجه ریزی.
حسابداری تعهدی و حسابرسی عملیلتی درپیش نویس.
صفحه 8:
0 aon
بورسی پیش نویس لایحه SS
قانون جامع مدیربت شهری ۶
۸- علیرغم تصریح در اساسنامه سازمان شهرداری ها
و دهیاری های کشور این پیش نویس بدون اطلاع و
تصویب شورای سازمان به دولت تقدیم گردیده است.
-٩ بر خلاف «اصول نگارش قانون» پیش نویس توسط
دستگاه دولتی و بدون حضور مراکز پژوهشی و حقوقی
تنظیم شده است.
۰- کاهش اختیارات شوراهای اسلامی شهر.
صفحه 9:
an
بووسی پیش نویس لایحه SS
فانون جامع مدبربت شهری 8
الف) پیشنهاد اصلاح روش تهیه پیش نویس
۱-دولت و مجلس با محول نمودن مسئولیت تهیه
پیش نويس لوایح و طرح ها به مراکز پژوهشی و
تحقیقاتی. با با استفاده از مقسسات حقوقی خبره
( متشکل از حقوقدانان و صاحبنظران حوزه مدیریت
شهری و روستایی ). آسیب فعلی را برطرف نمایند.
صفحه 10:
5 ش نويس لا
Ses بروسی پیش نویس لایحه
8 فانون جامع مدبربت شهری
۳۲- کارگروهی متشکل از نمایندگان کمیسیون های
ذیربط دولت و مجلس (با محوربت مرکز پژوهش های
مجلس شورای اسلامی). شوراهاء شهرداری ها.
دستگاههای اجرایی مرتبط و عنداللزوم با دعوت از
اساتید و صاحبنظران دانشگاهی و مراکز حقوقی
پیش نهیس تهیه شده را بازنگری و اصلاح نمایند.
صفحه 11:
وگ بورسی پیش نویس لایحه
38 فانون جامع مدیربت شهری
۱- املاح اهداقبا ملحوظ قراردادن قانون اساسی
و اسناد بالادستی ( از جمله: سیاست های کلی نظام
و اقتصاد مقاومتی )
"یجاد مدیریت یکپارچه و هماهنگ شهری از طریق
واگذاری امور محلی دستگاه های دولتی به شهرداری
ها و ارتقاء جایگاه مدیربت شهری در امور فرهنگی.
اجتماعی و اقتصادی شهر.
صفحه 12:
ديم
Ss 3 بروسى بيش نويس لايحه
۶ قانون جامع مدیربت شهری
Gio” ساختارهای موازی و زلئد و غیر قانونی از
ساختار شهرداری ها از جمله: دیوان محاسبات
شهرداری ها. خزلنه شهر. شوراهای محل . هیئت
اجرایی شهرداری و ....
صفحه 13:
aon
بررسی پیش نویس لایحه 5
فانون جامع مدیربت شهری 38
"شفاف سازی و سالم سازی بوییه در مسائل مالی از
طریق تدوین و استقرار نظام بودجه ریزی نوین.
حسابداری تعهدی و حسابرسی عملیاتی.
*توزیع عادلانه خدمات بین مناطق و شهروندان با
نگاه عدالت گستر اسلامی به اقشار آسیب دیده و
آسیب پذیر.
صفحه 14:
i aon
»م بررسى بيش نويس لايحه 5400«
“ZOOS قانون جامع مديويت شهرى
"جلب مشارکت و همکاری کلیه ذینفعان در اداره
امور شهر ( از جمله: شهروندان. بخش خصوصی.
تعاونی ها و تشکل های مردم نهاد ).
cule.” تعادل_بین حقوق و تکالیف شهرداری ها
و دیگر دستگاه های مرتبط با فعالیت های شهری
مانند سازمان های محیط زیست و منابع طبیعی.
صفحه 15:
aon
بورسی پیش نویس لایحه eg 3
قانون جامع مديويت شهرى 58
"جلب مشارکت و همکاری کلیه ذینفعان در اداره
امور شهر ( از جمله: شهروندان. بخش خصوصی.
تعاونی ها و تشکل های مردم نهاد ).
*تناسب حقوق و تکالیف شهرداری ها
و دیگر دستگاه های مرتبط با فعالیت های شهری
مانند سازمان های محیط زیست و منابع طبیعی.
صفحه 16:
سم 3
8 بروسى بيش نويس لايحه
38 فانون جامع مدیربت شهری
۲- اصلاح رویکردها
*بازنگری و به روز رسانی قوانین موجود
و پرهیز از بازنوبسی و تهیه متون جدید.
*اهتمام به ضرورت احیاء اتحادیه شهرداری ها
"ممنوعیت توسعه ساختار سازمان شهرداری ها
و دهیاری های کشور.
*استفاده از فن آوری. علوم و تکنولوژی های روز.
صفحه 17:
aon
بررسی پیش نویس لایحه 5
؟ قانون جامع مدیربت شهری
| سين سيو عرست ا
*" تقويت جايكاه مؤسسات حسابرسى مستقل و
تهيه كزارشات حسابرسى از حقوق و مطالبات
شهردارى براساس قوانين موضوعه از یک طرف و
تدقیق حقوق و مطالبات مردم و دستگاه ها از
شهرداری از طرف دیگر.
* ممنوعیت تحمیل هزینه های دستگاه های دولتی
به شهرداری های کشور.
صفحه 18:
Se بروسى بيش نويس لايحه
38 فانون جامع مدیربت شهری
تقویت جایگاه مدبربت شهری در نظام اجرایی و
اداری کشور و برقراری تعادل و تناسب oH
مسئولیتها وظایف مدیریت شهری با اختیارات
شهرداران.
صفحه 19:
Se بووسی پیش نویس لايحه
8 فانون جامع مدبربت شهری
توجه: اداره کل تدمین قوانین
و مقررات- شهرداری تهران
RS tgs! Lege
حال در مورد وظلتف مدیربت
شهری را با عنوان « نم
حقوقسی کنونسی قانسون
شهرداری » جمع آوری:
دسته بندی و منتشر کرده
صفحه 20:
