کسب و کارعلوم مهندسیمدیریت و رهبریمهندسی صنایع و موادبرنامه‌ریزی

برنامه ریزی استراتژیک با رویکرد قطعی و فازی (مورد شرکت لبنیات پاک)

صفحه 1:
برنامه ریزی استراتژیک با رویکرد قطعی و فازی (مورد شرکت لبنیات ‎(SL‏

صفحه 2:
تجزیه و تحلیل پرتفوی کسب و کار در قلمرو مدیریت استراتژیک؛ روش های متعددی برای کمک به انتخاب بهترین استراتژی یا ترکیبی از استراتژیها ایجاد گردیده است. تفسیر پرتفوی یک فعالیت دو مرحله ای است: ۱.تجزیه و تحلیل عواملی که منجر به تعیین موقعیت دقیق سازمان در ماتریس ها ميشود. ۲فرموله کردن اعمال یا گام هایی که برای بهبود موقعیت واقعی سازمان و رساندن شرکت به اهدافش باید صورت پذیرد.

صفحه 3:
مدیریت استراتژیک: فرایند فرموله کردن اهداف سازمانی و مدیریت برای ابی به آن اهداف منطق فازی: در مقابل منطق ارسطویی که حالتی غیرقطعی» مبهم و تقریبی برای توصیف مقادیر و اعداد در نظر می گيرد. برنامه ریزی پرتفوی: برای انتخاب بهترین ترکیب فعالیت ها از میان فعالیت های بدیل فرموله کردن استراتژی: تعیین متغیرهای استراتژیک و سپس مدلسازی موضوع مورد نظر در قالب یک ماتریس و یا مدل تصمیم گیری ماتریس های پرتفولیو: هر کدام به نوعی وضعیت و موقعیت شرکت سازمان و واحدهای کسب و کار را بر اساس متغیرهای استراتژیک مختلف مورد ارزیابی و سنجش قرار داده و به تناسب حاصله راهبرد مورد نظر را توصیه می نماید.

صفحه 4:
طراحی ماتریس )2 با روبکرد کلاسیک أية ترد شر شك لسن متحصیو © محاسبه نرخ رشد نسبى و ارزش كل فروش محصول در بازار در سال (0-1) - ارزش كل فروش محصول در بازار در سل (0) ترخ رشد نسبی < محصولات در nde )0-1( ‏ارزش کل فروش محصول در بازار در سال‎

صفحه 5:
كوخ برشن نسبى محسولات پاک فرسمال, 85 (ارقام به میلیون ریال) ‎aa‏ ‏00000 بازار در سال ۸۱ 256 تفمتم( العلل ‎TRAY‏ ‏۳ ماست ۴( ۰۳۶۱ ۶ ۳ شیر ‎VARIO‏ وونل 1۶۲۶۲ ۴ " شیرطعم دار ۳۸۳۳۸ ۲۷۴۳۸ ۳۹۸۸ ۵ شیرخشک ۱۳۰ ‎YO-tF‏ 1-۱ ۶ انواع خامه. ۱۳۰-۳۳ ۱۱۰۷۵ ‎EVA‏ ‏۷ کره ‎VYOVIY‏ متسل ‎LVEF‏ ۱۰۵ Footy ۴ ‏پر‎ ۸

صفحه 6:
طراحی ماتریس ‎BOS‏ با روبکرد کلاسیک (ادامه) * محاسبه سهم نسبی بازار محصولات: قروش محصول توسط شرکت در سال 0 سهم شرکت از حبازار محصول 1 5 در سال 5 فروش محصول قویترین رقیب در سال 0 یا متوسط فروش محصول توسط رقبا در سال 0

صفحه 7:
كوخ برشن نسبى محسولات پاک فرسمال, 85 نام معصول ۱۳۰۳ ۱۱۳۳۲ wey ۱۰۳۰ 1۵۰ 2۲ ۳۵۰۴ (ارقام به میلیون ریال) الماع Your? ۸۰۱۸۲ Your) ۳۸۴۵ ۱۱۳۰۶ ۸۸۳۵ ۸۹۳۰۱ سهم بازار محصول «۷ #۷ ۹۶ TAY aya Let La ۳۹

صفحه 8:
ماتریس 7)ن)8 برای محصولات شرکت لبنیات پاک 40 - ۵. 1 © © € 6 89 7 6© 8 4

صفحه 9:
تجزیه و تحلیل ماتریس براساس روش کلاسیک 4 ۲ S ‏محصولات بستنی» ماست. انواع خامه و پنیر‎ : "أ : شيرء شير طعم دار و کره

صفحه 10:
طراحی ماتریس مشاوره بوستون به روش ‎SIE‏ * محاسبه نررخ رشد نسبی محصول:

صفحه 11:
طراحی ماتریس مشاوره بوستون به روش ‎SIE‏ * محاسبه سهم نسبی بازار محصولات: = ماست = شیر شیر طعم دار ‎=e‏ * نع خامه 1 = *

صفحه 12:
تبدیل واژه های بیانی به اعداد حقیقی ۰ تبدیل عدد ذوزنقه ای به عدد حقیقی: m (nd, a, B) ‏ات‎ ie ‏اا‎ ‎۲ - ten ‏ع‎ << || = 9 + تبدیل عدد ملثی به عدد حقیقی: m (n, a, B) ور 21| 0 »سس 1 < ا لحم

صفحه 13:
تبدیل واژه های بیانی به عدد حقیقی: 7 كر ay ۵ My ‏عدد حقیقی‎

صفحه 14:
ماتریس گروه مشاوره بوستون به روش فازی سا فا مه نج به ص اضر بس بح ابر

صفحه 15:
تجزیه و تحلیل ماتریس ۵)/) ۵ به روش فازی و کلاسیک ‎٠‏ روش فازى ‏بستنى: علامت سئوال ‏ماست : حد فاصل علامت سئوال و ستاره شير: ستاره ‏شير طعم دار: حد فاصل ستاره و كاو شيرده شير خشك: سقف ‏خامه: سگ ‏کره: حد فاصل گاوشیرده و سگ ‏پذیر: سگ

صفحه 16:
۱ با توجه به شباهت موقعیت ‎le‏ رویکرد فازی می تواند تا حد زیادی روش کلاسیک را حمایت و پشتیبانی کند. ۲ در روش فازی طیف دو گزینه ای روش کلاسیک به طیف هفت گزینه ایی تبدیل شد که می تواند زمینه ساز تفاسیر دقیق تری باشد. ۳ یکی از مزایای مدلهای ماتریس پورتفولیو به روش فازی بحث کمی نمودن معیارهای کیفی تصمیم گیری و خوصا قضاوت های شهودی است. ۴ در طراحی ماتریس 2)ن) 3آفازی امکان در نظر گرفتن نظرات چندین کارشناس خبره و تصمیم گیرنده وجود دارد.

صفحه 17:
پیشنهاد: *انحلال یا واگذاری محصولات شیرخشک و پنیر *ادغام یا سرمایه گذاری بیشتر در خصوص محصولات بستنی» ماست و همچنین انواع خامه ‎٠‏ شير طعم دار ارتقاء نقدینگی ‏*و شیر در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان