کسب و کار مدیریت و رهبری

برنامه ریزی استراتژیک با رویکرد قطعی و فازی (مورد شرکت لبنیات پاک)

barnamerizie_strategic_ba_roykarde_ghate_va_fazi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برنامه ریزی استراتژیک با رویکرد قطعی و فازی (مورد شرکت لبنیات پاک)”

برنامه ریزی استراتژیک با رویکرد قطعی و فازی (مورد شرکت لبنیات پاک)

اسلاید 1: برنامه ریزی استراتژیک با رویکرد قطعی و فازی (مورد شرکت لبنیات پاک)

اسلاید 2: تجزیه و تحلیل پرتفوی کسب و کاردر قلمرو مدیریت استراتژیک، روش های متعددی برای کمک به انتخاب بهترین استراتژی یا ترکیبی از استراتژیها ایجاد گردیده است. تفسیر پرتفوی یک فعالیت دو مرحله ای است:تجزیه و تحلیل عواملی که منجر به تعیین موقعیت دقیق سازمان در ماتریس ها میشود.فرموله کردن اعمال یا گام هایی که برای بهبود موقعیت واقعی سازمان و رساندن شرکت به اهدافش باید صورت پذیرد.

اسلاید 3: تعاریف اصطلاحات و واژه های تخصصیمدیریت استراتژیک: فرایند فرموله کردن اهداف سازمانی و مدیریت برای دستیابی به آن اهدافمنطق فازی: در مقابل منطق ارسطویی که حالتی غیرقطعی، مبهم و تقریبی برای توصیف مقادیر و اعداد در نظر می گیرد. برنامه ریزی پرتفوی: برای انتخاب بهترین ترکیب فعالیت ها از میان فعالیت های بدیلفرموله کردن استراتژی: تعیین متغیرهای استراتژیک و سپس مدلسازی موضوع مورد نظر در قالب یک ماتریس و یا مدل تصمیم گیریماتریس های پرتفولیو: هر کدام به نوعی وضعیت و موقعیت شرکت، سازمان و واحدهای کسب و کار را بر اساس متغیرهای استراتژیک مختلف مورد ارزیابی و سنجش قرار داده و به تناسب نتایج حاصله، راهبرد مورد نظر را توصیه می نماید.

اسلاید 4: طراحی ماتریس BCG با رویکرد کلاسیک محاسبه نرخ رشد نسبی محصولات:ارزش کل فروش محصول در بازار در سال (n-1) – ارزش کل فروش محصول در بازار در سال (n)ارزش کل فروش محصول در بازار در سال (n-1) نرخ رشد نسبی = محصولات در سال n

اسلاید 5: نرخ رشد نسبی (درصد)ارزش کل فروش محصول در بازار در سال 81ارزش کل فروش محصول در سال 82نام محصولردیف39.84 %116331162674بستنی126.7 %4036151134ماست262.63 %116527189509شیر339.88 %2740838338شیر طعم دار415.51 - %2504621160شیرخشک518.01 %110175130023انواع خامه614.4 %109360125112کره 710.5 %6002766334پنیر8نرخ رشد نسبی محصولات پاک در سال 82 (ارقام به میلیون ریال)

اسلاید 6: طراحی ماتریس BCG با رویکرد کلاسیک (ادامه) محاسبه سهم نسبی بازار محصولات:فروش محصول توسط شرکت در سال nفروش محصول قویترین رقیب در سال n یا متوسط فروش محصول توسط رقبا در سال n سهم شرکت از =بازار محصول در سال n

اسلاید 7: سهم بازار محصولکل فروش محصول توسط قوترین رقیب در سال 82کل فروش محصول توسط قوترین رقیب در سال 82کل فروش محصول در سال 82نام محصولردیفسهم بازار محصولکل فروش محصولنام رقیبکل فروش محصول در سال 82نام محصولردیف47 %48532میهن23043بستنی147 %25036کاله11777ماست296 %80182پگاه77672شیر381 %25031پگاه20310شیر طعم دار429 %3845پگاه1105شیرخشک543 %21406پگاه9150انواع خامه663 %8825شکلی5597کره 739 %8931پگاه3504پنیر8نرخ رشد نسبی محصولات پاک در سال 82 (ارقام به میلیون ریال)

اسلاید 8: ماتریس BCG برای محصولات شرکت لبنیات پاک100908070605040302010010 –20 –30 –40 -.01.2.3.4.5.6.7.8.9.1

اسلاید 9: تجزیه و تحلیل ماتریس براساس روش کلاسیک : محصولات بستنی، ماست، انواع خامه و پنیر : شیر، شیر طعم دار و کره : شیر خشک

اسلاید 10: طراحی ماتریس مشاوره بوستون به روش فازی محاسبه نرخ رشد نسبی محصول:فوق العاده زیادخیلی زیادزیادمتوسطکمخیلی کمناچیزطیف هفت گزینه ای فازینام محصول*بستنی*ماست*شیر*شیر طعم دار*شیر خشک*انواع خامه*کره *پنیر

اسلاید 11: طراحی ماتریس مشاوره بوستون به روش فازی محاسبه سهم نسبی بازار محصولات:فوق العاده زیادخیلی زیادزیادمتوسطکمخیلی کمناچیزطیف هفت گزینه ای فازینام محصول*بستنی*ماست*شیر*شیر طعم دار*شیر خشک*انواع خامه*کره *پنیر

اسلاید 12: تبدیل واژه های بیانی به اعداد حقیقیتبدیل عدد مثلثی به عدد حقیقی:  تبدیل عدد ذوزنقه ای به عدد حقیقی:

اسلاید 13: تبدیل واژه های بیانی به عدد حقیقی:ناچیزخیلی کمکم متوسطزیادخیلی زیادفوق العاده زیاد واژه بیانی05.23.37.5.63.77.95.عدد حقیقی

اسلاید 14: ماتریس گروه مشاوره بوستون به روش فازی1.2.3.4.5.6.7.8.9.119.8.7.6.5.4.3.2.1.

اسلاید 15: تجزیه و تحلیل ماتریسBCG به روش فازی و کلاسیک روش کلاسیکعلامت سئوالعلامت سئوالستارهستارهسگعلامت سئوالستارهعلامت سئوالروش فازی بستنی: علامت سئوالماست : حد فاصل علامت سئوال و ستارهشیر: ستارهشیر طعم دار: حد فاصل ستاره و گاو شیردهشیر خشک: سگخامه: سگکره: حد فاصل گاوشیرده و سگپنیر: سگ

اسلاید 16: نتایج:با توجه به شباهت موقعیت ها، رویکرد فازی می تواند تا حد زیادی روش کلاسیک را حمایت و پشتیبانی کند.در روش فازی طیف دو گزینه ای روش کلاسیک به طیف هفت گزینه ایی تبدیل شد که می تواند زمینه ساز تفاسیر دقیق تری باشد.یکی از مزایای مدلهای ماتریس پورتفولیو به روش فازی بحث کمی نمودن معیارهای کیفی تصمیم گیری و خوصاً قضاوت های شهودی است. در طراحی ماتریس BCGفازی امکان در نظر گرفتن نظرات چندین کارشناس خبره و تصمیم گیرنده وجود دارد.

اسلاید 17: پیشنهاد:انحلال یا واگذاری محصولات شیرخشک و پنیرادغام یا سرمایه گذاری بیشتر در خصوص محصولات بستنی، ماست و همچنین انواع خامه شیر طعم دار ارتقاء نقدینگی و شیر در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد.

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید