صفحه 1:
برنامه ريزى منطقه ی كشور هاى
sh 5!
پرهام شادبخت
صفحه 2:
صفحه 3:
Eels SN سم سس ات سید رد ی با
ل eR ا ل NC ec eed
DS lt ied el ole em eee te Sa tr a
eS ee tee reee alee ا ا م ea Be ems i neon unr
pari goun) cuca Ruer Mes (RSS PCO ea
دلايل لين موفقيت نيروى كار نحصيل كرده است كه در ييشرفت صنعت كارآمد وشركت هاى بخش
۳۳/۳۳ ا
ش هاى) مهندسی, COC aa را on a coed od eae a}
Ore bees
| رت er ea ed
و
جمعیت سوییس به طور ناهمگن توزیع شده لست و بخش عمده لن در قسمت شمالی (فلات
۱ is Pepe tan Peer eee seca vane ces gery Gamey on
و خاورمیانه است. eal زیاد است و تعداد زیادی از آن؛ مهاجرانی از بوگستلاوی سایق اسپانبه بونان؛
صفحه 4:
تصویر شماره ۲: موقعیت کشور سوییس در آرتباطا
با کشورهای همسایه (فرانسه, آلمان و ایتالیا) تصویر شماره ا: موقعیت کشور سوییس ذر اروپا
صفحه 5:
PIO TS Se ae تا
رت سس اس مر اس ی سر
از آغاز برنامه ریزی تا جنگ جهانی اول برنامه ریزی شهری و منطقه ای به طور اساسی تحت شرلیط محلی و
بدون ارتباط با سطح بالاتر بوده ROOM
ل ل
مرج شدن زمسین وا جللم اندازها به عنوان منابع کمیا به مدیریت وق از آنها احباس شبد به
طورکلی, موضوع اصلی بحث توسعة شهری کنترل نشده و آینده کشاورزی بود.
ا 0 لشت 0 ل
af rer agree RT gS ل ۱
پرنامه ریزی متطور شیر
صفحه 6:
ا ۷۱
سال ۱۹۹۶راهنما ی برنامه ریزی فضایی سوییس را اعلام کرد که هدف استراتژیک این سیاست
| Ma Sees RC eed oer ECS CS EC
زير تعیین شد:
!| ی i 0
LY یازا خی بای مالس تولشی اشير MARE A
و
Ig ل را
۱ rr Necor ys
گ ی و اقتصاد ی
| op ee yn pee area
Ruy coreg ll ropes src leper ear nye eee ne eee ma ery a
صفحه 7:
نظام برنامه ريزى فضايى در كشور سوييس
سوییس در سه سطح سیاسی کنفدراسیون, کانتون ها(منطقه ای) و کمون ها (محلی)
ce eae eR O 3 aca Meee eI |
CA ta dee le eS cedar ree Ree al ceed
PSP esti Wek one pera iegrsicprar rt trae Dyer Gia Larne ROY DCe sg
دراسوييس بيلش از 1٠٠ شهردارى يا كمون وجود دارد
صفحه 8:
برنامه ريزى فضايى در سطح كانتون (منطقه اى)
ey ENC deed
3 ANSE alee ia
اقدامات ۱
ben anion مه ae
UGE OARS کی ی
ieee ya te | seis a ies es YEE PNY Rete rs
3
هاى مخنلف همجون طرح توسعه شهرى. و ee |
cs ا ل ال 0
re eee Pes a ۱
تمام فعالیت های مسژولان فدرال. کانتون ها و کمون ها با ثرات فضلیی و توسعه مطلوب فضایی در تمام
سطوح اشاره نمود طرح ساختاری کانتون ها توسط شورای فدرال به تصویب می رسد.
صفحه 9:
۷) Br ns ere)
۱ el aa etc Se ace A cece cai adel
ee ele ete as Oe eee ce CST ee
اين طرح در سال ٠٠١7 براى مشاركت در منطقه آيزارهين (منطقه اى با 21518 16.503 و جمعيت
NC a A ad eee Sire Moa Coe te Ce ad
0 1
صفحه 10:
برنامه ریزی کاربری زمین و بررسی نواحی پرخطر
Resa eos ل |
med pet ape pe he roan 7 00
همچون زمین لرزه, سیلاب بهمن و جریانات باد شدید
egy tae Vem ore 9 1
صفحه 11:
صفحه 12:
معدمه
برنامه ریزی در فرانسه درست پس از پایان جنک جهانی: لما مدرم
موسيم
دوم آغاز شد و فکر تهیه و اجراى لن را یکی از شحعیت وب
۱ ie gee se
ل اي ere
۳۳
شد و متعاقبا ا" نخلستين برنامم ى كشور كدابه
ا الت ا ا 0
وجود گذاشت:
تاكنون در فرانسه ١١ برنامه تهيه شده و ٠١ برنامة به موقع.
اجرا گذاشته شده است .
صفحه 13:
برنامه ی اول (۵۳- ۱۹۴۷)
هدف اصلی این برنامه ترمیم خرابی های جنگ و نوسازی اقتصاد فرانسه بود
ا ee
- کل تولید فرانسه ۲۵ در صد نسبت به سطح سال ۱۹۲۹ افزوده شود !
تراز پرداختها متعادل گرده +
سطحع زندگی مردم بهبود یبد و
اشتغال کال به دست آید ا, Ht ۳۳۳۳
ae SHE ا ا ا ا ا ا
١ لتكنتربا اعثبارات دولتى ٠ بود . بنه اين اعتبار روش آن زماد با روش برناسة ريزى در كشورهائ
y) ا ا ا ا ال 0
ا ل ا te ا ا PAGCOR oe
داف
en fone و و اد ل me م ا ل ل ا
بخش ارزیابی کرد
صفحه 14:
Ont) ae ل ed
ee ee ee ee Re ate ees oe
و بت و ۲ در
0
درصد صادرات و ۲۵ درصد واردات ) متعادل گردد.
بخشهای پایه نبود , بلکه هبدف از اجبرای
لن توسعه ی متعادل کل اقتصاد , تقریبا " شامل همه ی بخشها . اعلام شده یود . این توسسعه
برنامه ی دوم به خلاف برنامه ی اول برثامه ی اجب
میا
ا ل ل لا 16 56 ( يايه كه با افزايش كارآرايى موجب
کاهش
هزینه ی تولید هستند ۰ تحقق یابد .
م ا ا اا ل لت
ا 21707111
صفحه 15:
۳1
Fe FO RS een Se ears re catty are Onc Pe PN Pea pee
fee nema amit pea eee eae ee Dewy Kise)
نه تبها متعادل که دارای مازاد گردد : طلی
0 ا Nee mcr ی ی
-سال ۱۹۶۱ ثرا پرداختها حدود ۳۰۰ میلیون دلار مازاد داشته باشد
دست ات يول فرانسه ثابت بماند و قرار برد
BSP eye een Rea al ers See ream ery copre yn Fo Ona
) گردید و نخستین گامها برای تهیه ی جدول داد و ند میان صنایع ( با داده - ستانده
ose,
صفحه 16:
برنامهى جهارم ( 28 - 11217)
ae ee Oe eas kee) اولویت سرمایه گذاری ها . آرمان توزیح
ثمره های رشد از سویی و آمایش سرزمین و اقدامهای منطق ه ای از سوی دیگر هم پدیدار می
He
RWC MCG cS =o 227 ae anna Ue nn ص
۳ eS) Reconstr eee eee ا
تولید به سود گروههای محروم و مناطق عقب مانده هم در دستور کار قرار می گیرد
صفحه 17:
برنامهى ينجم ( 191/١ - 19#(
POU rele 19
مصادف با آغاز كار كا مل « بازار مشترك 4 باشد وحون بر اثر اين تحول قرار است حمايت هاى.
كمركى از توليدات داخلى برداشته شود . مهمترين عدف برنامه افزليش توان رقابتى فرانسه انست ١
000 Pci ys npc tea al) Aes ent eR De yea Toe Pee
eee seared eres seal ae
Daan OEM en aa cae ele Sar we ado BL eet Vero Ce dea
يعنى با تكنولوؤى برا تر مانند ماشين ألات
0000 ا ا ا ا ل Fear eere ARMA per rege FR poe Dany
ارجکی اروبا نگریستهمی شود . هتف رد برنامه ی پنجم ۵ درصد در سال بعتی اندکی
كمتر از ظرفيت قيزيكى امكانات فرانسه در نظر كرفته شده است
چارچوب یکیا
صفحه 18:
ete BCS SRS Teed ee)
صفحه 19:
۱/1
صفحه 20:
برنامه ی هفتم (۱۹۸۰ - ۱۹۷۶)
Pe ا ah Ae |r ar yo bearers nar er me ere ney
Ue eS So Liars
SSA Seas ie nt ae ane By RGR Tet ae ee
Red eee ream erent
خنوارها:بهتر شود . ار
رشد سریع ۵/۵ تا ۶درضد در سال دست یابد ء این رشد مي بایستی به
[۱ ee Sa etsy
oA RC ge eS BP en
1 دستيابى به بالائرين رشد ممكن
۲ به کار گرفتن سیاست فعال اشتفال
FSC en
ا ا
صفحه 21:
برنامهى هشتم ( 1944 -1341)
epee erent tod
برنامه ی هشتم در حد پروژه باقی ملند .
اجمنورئ جريان برنامه رك متوقف ساخت . ی RA
صتعت پناتکینه ی ۲۸ خاص بر بخش های با
۳
ا از نو مطرح شده ابنت ! زيرا به زعم
سياس تكذاران وقبت ايبن روش بهترين وسيله ى دفاع
OME Pe Ieper RAD
0 eS RED RD NS ee Nee Le ees es) Rec
برنامه ی هشتم از طریق طرحهای اولویت دار تقریبا شبیه آنچه در برنام » ی هفتم وجود داشت
|
صفحه 22:
برنامهى نهم ( 1944 - 1985)
0 Ca UNC RVC NS PEEVE
1 ace lal ee CeCe SOT ay BE Pen NPS RECO me eg
با outer YP a prey gp omer ESC MOM pON, Cea ar yr ee)
مبدل گردد .» هدفهای برنامه باید از طریق اقدامهای
« execution) d او وت ی Programmes اقدام! و طرجهلای اولویت دار اجرا
ل ات ات ۱۳۱
تجدادا ۱۱۲ طرح به موقع اچرا گذاشته شوند . 3
0 ا ل ret EF car Foe Party eraser esre RC IRY
4 Nd a eS Ae Ree ا eed OS
کمک به جوانان عا قادر به ساختن آینده ی خود شوند ۷ سیستم مالیلتی و بیمه ی اجتماعی ساده تر و
عادلانه تر ۸۰ تمرکز زدلیی » تذ
1
اس ۱
صفحه 23:
9
افق برنامه قرار بود سال ۱۹۹۳ باشد . اما به دلیل آغاز کار بازار واحد اروپایی در سال ۰۱۹۹۲ خاتمه ی
برنامه برای همین سال در نظر گرفته شد . پیامدهای اقتصادی اوضاع متکی به مطالعلتی است که توسط
PETE ey nee pony 1
وضع آينده در بلتد مدت آز كزارش « ورود به قرن صست و يكم » كروه « افق «7-٠ استفادة شدة
ا ا ا ا
والخصوصى بيش يينلىا و كارشناسان كميسيون اقتصادى اروينا ( 01215 ( و سازمان همکاری بیلی توسعء
Weber I ل ل ا ب اا ا ا ا ا LW PP is Seppe
یکدیگر هماهنگ شده اند . برنامه کمتر به پیش بینی می پردازد و بیشتر در فکر گامهای مهمی است
که باید در دوران برنامه بردلشته شود . سرشت برنامه که از لین پس «راهبردی 50۳۵60106
« توصيف شدهء تغيير كرده است . از نظر طرحها ضعيف تبر ( طرحهاى 2218 , 288 حذف
Aeemre ny Irrlipae n Sn epee a acer rey ا Sar eran ps PRY SIP SPIRO
ee hee eM Ser Ce ROS cen Se NCS I ae eed
۱ tee ne se pers Pe come enema
صفحه 24:
برنامه ي يازدهم (97--1993)
rea Ware Recah ea ا ese] eens 100 ا ار
Ree ee ep cr eae Ove el Dom Beer CVT EOI EAU RV PD
۱ Aico) foie Wan ا ال car Beta)
a oes 000 1
ی ae که با هماهتگی با هلبه دببت اتبر کاران و
بازيكران اقتصادى و اجتماعى ٠ ۱
دولت برلى نسل سوم قراردادها 7 درصد بيشت شین است 00
توسعهى روستايى . آموزش و بزوهش , زير ساختهاى حمل و نقل و رقابت اقتصادى است
كميسيون بين وزارتخانه اي أمليش دررمين 18:1 نكر حال 1545 تهيهى قانون جهنت كبرى جديد
آمايش سرزمين را بيش بينى مى كند
صفحه 25:
صفحه 26:
صفحه 27:
بریتانیا ( شامل کشورهای انگلستان ۰ ویلز و اسکاتلتد) اولین جامعه ای بود که از نیمه قرن ۱۸ انقلاب
RS Sas tesa eed ۱
0 ere ec eae es PP Rr PORE Pern Nr)
محیط آغاز گشت.
ل 1
0
نوشته هاى كديس . طرح شهر اجتماعى ( مجموعة أى از باغشهرها ) توسط هاوارد ٠ در تبيين روابط
شهر و منطقه در بريتانيا در اواخر قرن 15
صفحه 28:
ی ی سل ات تس
محنت زده در سطح کشور و پایه سیاست گذاری عطقه ای گذاشته شدمهمترین حرکت دراسابقه
ل هه را
.سلطنتى ويزه توزيع جغرافيائى صنايع وجمعيت انتشار يافت
Rar mar sege vie
DS at Re eg eat dt ene RANE RY es Kens Bs) ect
(WADIA) تا
بصوریث گرفت
GRUP Deo Seb See RM Ase Ce ا Eee
به برنامه ریزی یکپارچه در تامین کاربربهای زمین ) عدم موفقیت این طرح در پیش بینی های کنترل
ا ee MS i ا ا oie eared
.تا نیمه دهه ۱۹۶۰ به سرعت افزایش یافت
صفحه 29:
Been Rope ere oe Fe Woe eee ce LC aS)
Roeser ما ae BREST CEN)
Feccge verre Ryo ARG)
ا
توسعه مناطق و ولگذاری طرح جامع به این شوراها جهت توسعه مناطق که چندانموفق نبود
Pes ro ge eee CRO ۱
صفحه 30:
1 Pak ا ا
Bere Rees
: چهار دلیل برای تکوین برنامه ریزی منطقه ای در
إيجاد فرصتهاى براير اشتفال براي مناطق عقب افتاد
۱ Teed
دستيابى به رشد اقتصادى بيشتر با منطقه اى كردن برتامة هاى ملى (؟
کارایی بیشتر در خدمات رسانی ( خدمات در سطح منطقه ) (۴
صفحه 31:
صفحه 32:
od red A eI Ne eee Dec) سر
ا ا ال ل ل
ee ا ا ا ل
با معادن زغال سنى غتى بوده است. =
0 0 1 ل ل 0 ا ON es
براف ایجاد تعادل های متطقه ای مهمتربی اقدام ۰ سیاست گذداری متطفه اي در کیک
به سه گونه فضاهای:
۱ 1 نواحى توسعه 5 مركز توسعه ١
صورت گرفت.
صفحه 33:
دمهاهح ۱
ده
Austria
Switzerland
[۳ ete d
صفحه 34:
اقدامات توسعه برای این نواحی (مرزی - محتت زده ) :
-١ اصلاحات (رفرم ) كشاورزى
۲ توسعه گردشگری ( توریسم )
cle re ge rere a ag pC ReN ات ا ل ا ل ل
عهده ایالات محول میکند.
صفحه 35:
|17
عبارت بودند از ؛
0 nD Bier eee eS SS Teese
در برابر دكركونىهاى آينده z
0
۳ Se ا ا renner Sal
۱7 TOC ا
۴- لزوم تحلیل مسائل ویژه تجدید ساختار برخی از نواحی صنعتی قدیمی
ه- در نظر كرفتن اهميت روزافزون اوقات فراغتء آسايش و ورزش
صفحه 36:
در سال 1441 بعد از اتحاد دو آلمان قانون برنامه ريزى و آمليش سرزمين
ور
1
My
شد و اصول زیر برای پارهای از مناطق در دستور کار قرار گرفت؛
توسعه سرزمينهاى وايس مانده با تقويت مكانهاى مركزى
انشبيت سرزمينهاى روستايى با جكللى كافى. جمعيتى؛ كارايى اقتصادى وايجاد
و سس لك
تضمين ساختارهاى اقتصادى و اجتماعى متوازن در مراكز
ee Re eR er en SO a eee
صفحه 37:
AO LT ل NO et سن
بخش بود که به طور خلاصه اهم نکات قانون مزبور به قرار زیر است:
١-توسعه جمهورى فدرال آلمان بليد بر طبق برنامههاى يكيارجه منطقداى و برنامه هاو اقدلمات هماهنك كننده
50
؟- تقاضای اقتصادی و اجتماعی یا مولزین توسعه پایدار همگرا باشد.
۳ توسهه متفرد بای با نیازها و مقتضیاث اسر سرز با
ا ا ا ل
۵- استقرار نظام متوازن سکونتگاهها و فضاهای باز
2 فعاليتهاى ساختمان در نواحى كه به ايجاد نظام مكاتهاى مركزى كمك نمايد مستقر شود
ا ا ل ا
۸- مجموعههای شهری باید مراکز سکونت. تولید وحدمات تلقی شوند
تفر ری ل لتب سم ری ی
eel Reser eel WO De ee Oia ا ل
صفحه 38:
RO ke ec eet a SRO Te Cate Sea رس
۲ زمینهای قایل کشت برای توسعه کساورری جره شود
۳
ee re orn oe noee re,
۴ دسترسی آسان میان مناطق برای ترابری مسافر و کالا فراهم شود.
۱۵ زمینهای لازم برای دفاع نظامی و غیر نظامی پیشبیتی شود
RCNP eer Dy HI cy eco
بویژه در مواردی همچون ساختار مطلوب الگوی
م1
TI Iey AC REE ۱
De eens SCC ee eile
ساختار مطلوب فضاهای باز و مکانها ومسیرهای مطلوب زیر ساختها
۱
توجه به بهبود ساختار كشاورزى و حفاظت ازسواحل.
۰- برای سرزمین هرلاند لازم است برنامههای منطقهای تهیه شود و لین برنامه باید با برنامه لاندهای مجاور
صفحه 39:
FE EeV pean UrCs RCS FE eae eer See
۱ در لاندهلیی که سرزمین آنها تحت
زیر منطقه ای تدوین شده وبالاندهای مجاور هماهنگ شوند.
۲۲ مقامات محلی درایجاد شبکههای شهری حمایت شوند
Tee Waren Ong ا ا ا للا لكف
تا
ert 0
0 دفتر فدرال ساختمان و آمليش سوزمین, سیسیتمطل آملیشن سرومیی) تهيه نموده وبه طور منظم
۳۳ A
00 ea ie peered PAINE 0
وضع عمومی آمایش سرزمین و تة
ما 0 ل را ۱۱
ears
ا ا ES SOS
صعت و کشاورری و > تشكيل كذه الست
ا ا ا ل
Se et el Re ee ee ee Se aod
صفحه 40:
صفحه 41:
اسپار"
el ۳
- اند کنیزل مسب
Roc: sit \
Ra West {oe
YS Come,
صفحه 42:
لت
۱ gt Scent ig eae Tce ا aed
دارد. در این چارچوب. در ترکیه مطالعات توسعه ای, متطقه ای دارای دو هدف می باشد.
Fal eee ie ate em
BS Ree a Aer و حذا ا a tt 00
۱۱۱ yar HT cel Eo ye yye sn On pera prl ey eae nR bn emer eee ERIN |
Bares ا Fe ا re eee Fer ear ae pg Coens eo
a aM es ee So ee oe
استفاده از منابع آناتولى جنوب شرقى نمونه هايى بارز از اين برنامه هاى منطقه اى مى باشند.
صفحه 43:
0 لي ال CSS Tae)
on yt ep cer oran Ss ergo HI ea 07 ل
تفاوتها به چشم می خورد. در ترکیه شاهد آن هستیم که مهاجرت گسترده ای از مناطق دارای سطح درآمد
پایین به سمت مناطق توسعه یافته بخصوص شهرهای
وگن در جریان اس
۳
باشد. حوزه مرمره مهمترین مرکزی است که در آن فعالیتهای باارزش اقتصادی صورت می گیرد و سازمانهای
صنعتی بزرگی شکل می گیرند. در طول زمان امتارات جنوافیایی و تریخی ان منطقهافزایش یافته و به شکل
را ی
CS ce ee re ee ae ecg سس ۱
خاک منطقه مربوط مي و
شد شهرنشینی در ملطقه دریای نس
صفحه 44:
برنامه توسعه ملی
000 Be er Bey eae reaee Peer eg ceeetmeers COLTS LYN ir Sen ee rr
Re el ae ee iene ec Snr er Se er er ا
Mee Nene Dee ae Se Rete ge de ee eRe a een ear acd
0 ا ere ل ee ae eae ates ee
پرسنل لازم را به تعداد کافی و کیفیت مطلوب
این مناطق اعزم داشته و به اهر آموزشن کارشناسا
| Tee ee Accor ee ree UN e ns mney
به طورى كه توسعه صنايع مرمره شرقى. كشاورزى و صنعت در جوكورواء كشاورزى و جهانكردى در آنتاليا
و ضنايع در منطقه كولداك كه جزء برنامههاى بيش بيني شده بودند.
صفحه 45:
در برنامه دوم پنج ساله (۱۹۶۸-۱۹۷۲)
Fe
توسعه ای, شهرسازی و مسکن منطقه ای بودب جرا دآمد. در آيندوره ی هدف پشتیبانی از توسعه سازمان
ايافته تاسيسات و امكانات اقتصادى و اجتماعى مناطق. برخي توصي ها در خصوص سياستهاى مسكن و شهر
اسازى منطقه صورت كرفث كه هدايتكر فعاليت هاى بخشى كر
NEa pe een ee PRD ا
ابه يا سرعت
اروبكردهاى توسعه و برنامه ريزى منطقة أى نسبث بيه موارد
ابن بود .نا هرجه سريعتر به هدف رقع نابرابريهاى توسعه بين مناطق دست يابند.
در برنامه جهارم بنج ساله توسعه (//9/5-151).
پیشنهاداتی مطرح گردید مبنی بر تقسیم بندی نیروی کار چهث دستیابی به توسعه اقتصادی, توزیع متوازن خدمات.
apt vek ge Yon eyes Mie rey ۱
توجه ويزه إلى به منلقه أناتولى شرقى و منطقه اناتوان -جتوب كرقي متطوف كرديد
صفحه 46:
00
Reet ema tie tece iPr ep Mp enc ce pe ey
ار ی 2
پرتامه مشب اسان SO Me 2 ۳
۳ ۱۳
نیز با آغوش باز ه استقبال تولنعه پایذر بین مناطق رفت. علاوه بر این برنامه تاکید داشت که طمن
00 لا eeee rlOer apy Man
نظر قرار گیرد.
ا ا
RES Fee cer ا ene
صفحه 47:
۱ ا ere TY
و مفصلا" شرح داده شده اند. طبق لین برنامه اصول اسانتی تیاستهای توسعه ای منطقه ای عبارت بودند از
PEO i ee Mies aS eo}
a ی ی سس سرت لت تم free رت توا زاس سس
تطلیق بین برنامه هاي توسعه ای اجتماعی و اقتصادی در کل کشور و همچنین برنامههای محلی خواهد بود
علوه بر این اولویت های ملی میبایست در برنامه های محلی انعکاس یابند
رق بين توسعه اجتماعى و اقتصادى و افزليش سطح
1 ا ||| |
000 Re SE ea WI So Pearce ea I oe IP Eman | ABS EVA)
Mra ری سس ار مر eet ee RS ae naar Ch ل
توسعه ای در سطح منطقه ای. حداکثر میزان توسعه ممکن بر میتای شرلیط و پویلیی محلی و امکانات بالقوه
oe EEA 0
میزان رقلبت پذیری و اشتفال را افزلیش داده موجب تقویت تونعه انسانی و برادری و اتحاد اجتمامی شود.
0 Pye see tei ese aeee ed
صفحه 48:
برنامه ملی
پرنامه ملی عبارت است از سحدی که نان دهتته تغییرات حقوق» اداری» تغییرات در
ساختارهای مالی و همچنین سنجش و منظم ساختن ایالات داوطلب برای به اجرا درآوردن
Ppt 7 ee yy) PP vetn Pe
ارتفا توایط. کفیسیون نی باشد:
۳۳۳
ی ۱
اسايى قرلر كيرد. در سالهاى ٠ ١7 و
ا ا 0 ا
شد که می بایست سیستمی مشابه 15 ]۱[ مور
PrP eas et rr teers aret yee eer cae
ل eel Ses Cerca ec ا eco)
wyo,F L815" (NUTS)
صفحه 49:
نهاد برنامه ريزى منطقه اى
مجوز تدمین برنامه ریزی منطقه ای به عهده نسارمان برنامه ریژی دولتی گذاشته شد که در 1۹۶۰ به کمک
Pe me s FP oles Cera eae Peaerr gore RTE en RN Cree}
ea rearnrem per yep ap Wy eee encore ee) 0(
a ee eg ceed ele ee ae cleat
LS aN reir UC gh ces RO ral Goede CRU ae lta
000 ا ا es)
ريزى دولتي تعطيل كرديد وه جاى آن هيات
7 نطقه ای وابسته به وزارتخانه مربوطه تا گردید. ray eee
BRE men) 1
ا 0
000
در ترکیه مطالعات اصلی برنامه ریزی منطقه ای بین سالهای ۱۹۵۷-۱۹۵۸ آغاز گردید. لین تلاشها در
رلستای برنامه ریزی منطقه ای به اجرا گذاشته شد که تا حد زیادی قادر به حل و فصل مشکلات مختلفی بود
Se oe oN a eit eee ane aL ا ا
آزمایشی (پایلوت) به اجرا در آمدند. لین مناطق عبارت بودند از مرمره. آناتیلی شرقی و مناطق آناتولی جنوب
شرقی, هدف اصلی از اجرای لین برنامه ها حل و فصل مشکلات اقتصادی و فرهنگی» بررسی مشکلات ناشی از
صتعتی شدن و توسعه مناطق توسعه نيافته بود: