مراقبت‌های بهداشتیپزشکی و سلامت

برنامه های ایمنی بیمار

صفحه 1:
دانشكاه علوم يزشكى و خدمات داشت دبای ان برنامه های ایمنی بیمار سال ‎٩۵‏ واحد ارتقاء کیفیت و حاکمیت بالینی

صفحه 2:
ولین و مهمترین الزام در هر بیمارستان آسیب نرساندن به بیماران است * یادداشت هایی درباره بیمارستان (فلورانس نایتینگل: 1۸۶۳

صفحه 3:
گزارش اقدامات انجام شده در سطح وزارت بهداشت و معاونت درمان

صفحه 4:
لل + برنامه بيمارستانهاى دوستدار ايمنى بيمار این برنامه در سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۷) در کشور ما با ده بیمارستان در فاز ند بیمارستان ها شامل: شهید دکتر چمران (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی) شهید مطهری مرودشت (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز) طالقانی (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی) 0 = فیروز گر (دانشگاه علوم ,شکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران) الزهرا (س) (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان) علی ابن ابی طالب(دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان) امام حسین (ع) (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود) میلاد (سازمان تامین اجتماعی) سینا (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز) اه

صفحه 5:
استانداردهای اساسی استانداردهای ۱

صفحه 6:
‎A‏ رهبری و مدیریت (۱ زیرگروه: ‏ 0-08( ‏8 جلب مشار کت بیمار و جامعه ۷ زیر گروه: ‎BIBT)‏ ‏. خدمات بالینی ایمن مبتنی بر شواهد. ‏(آزیرگروه: ( 0009 ‎D‏ محیط ایمن ‏(۲ زیرگروه: 0008) ‏۴ . آموزش مداوم (۳زیرکروه: 00۵8) ‏مجموع ‎99 ‎ee ‎ed ‎00 ‎deo ‎do ‎90 ‎ ‎9 ‎99 ‎9 ‎90 ‎

صفحه 7:
* پیمارستان بهارلو پس از ارزیابی اولیه در سال ‎٩۰‏ ‏۰ را کسب نمود. و پس از ارزیابی بعدی در آبان ماه توسط کارشناسان محترم سازمان جهانی بهداشت. ب بهارلو موفق به کسب رتبه ممتاز در استانداردهای الزامی ایمنی بیمار در منطقه مدیترانه شرقی این سازمان گردید.

صفحه 8:
Si Se S ee ميانكين امتیاز کسب شده ۱۵

صفحه 9:
برنامه های معاونت درمان در ارتقاء سطح ایمنی بیمار * بازدیدهای آموزشی و نظارتی ایمنی بیمار از بیمارستان بازخورد به مسئولين و مديران ارشد * تشكيل کارگروه ایمنی بیمار در معاونت درمان * فعالسازی سایت و ارائه مطالب جدید علمی در خصوص ایمنی بيما ‎as‏

صفحه 10:
‎j 406‏ های معاوفت درمان در ارتقاء سطح !| ایمنی بیمار ‎ ‏تشکیل کار گروه تألیف و 7 ‎ane‏ ۱ ۹ تشكيل كاركروه ارزيابان ‏ما ‏درس ايميم 5 ‏اس يمن گروه ايمنى ‏كاد ‎Tavs. ‎

صفحه 11:
اجرای استنداردهای الزامی ایمنی بیمر در کلیه مراکز آموزشی درمانی» درمانی» خصوصی» خیریه دريافت لوح بيمارستان دوستدار ايمنى در ....تعداد بيمارستان ساماندهى كزارش دهى خطاهای پزشکی توانمند سازى كاركنان شاغل در بيمارستان ها در خصوص جكوذكى استقوار مديريت خطر تشكيل كميته مديريت خطا در معاونت درمان وبيكيرى مصوبات آن برگزاری دوره هاى آموزش مديريت خطا در بيمارستان ها تهيه بسته هاى آموزشى متناسب با گروه های هدف ارزیابی و تحلیل وضعیت فعلی بیمارستانهای دولتی تحت پوشش از نظر اجرایی شدن استانداردهای الزامی » درصدى از استانداردهای اساسی و پیشرفته ایمنی بیمار * تشکیل کارگاه و جلسات حضوری با روساء مدیران و مسئولین ایمنی بیمارستانهای دولتی و خصوصی تدوین شاخص های ایمنی بیمار و پیاده سازی سامانه گزارش گیری شاخص های ایمنی بیمار از بیمارستانیا

صفحه 12:
اقدامات بیمارستانها در سال ‎٩۵‏ برنامه های ایمنی بیمار سال 48 به معاونت درمان ارسال ؟ در برنامه عملياتى دقت شود كه برنامه هاى جارى اضافه 8 رفظ در صوری که ‎MIMI‏ كه در بيمارستان ‎Bee oe‏ شود) ‎IL‏ نی بیمار پس از بلاغ ‏ارسال آمار ماهیانه خطاهای پزشکی (فرمت گزارش دهی طی نامه ارسال میگردد) ‎

صفحه 13:
oF کار تیمی ‎ghd ca ye RCS‏ مهارتهای ارتباطی

صفحه 14:
برنامه عملياتى ايمنى بيمار ؟؟؟؟

صفحه 15:
Tepe pee) ‏فعالیت های روزمره‎ ‏میت‎ (()) اهداف عینی

صفحه 16:
© © © © ۰ عناصر برنامه هدف كلى ‎(God)‏ هدف اختصاصی (حسج) فعالیت های مورد نیاز افراد» واحد ها یا بخش های مورد نیاز چارچوب زمانی منابع مورد نیاز روش های پایش یا ارزشیابی

صفحه 17:
co ‏بيمارستان‎ rere bles مس وود جدر ل ترقت وق ‎ne‏ رد ستول ]2 | * [ ]1 ۲ |۳5[ | ‎Tal [to] ١8‏ ۳5 ۱ ما

صفحه 18:
پایش و ارزشیابی تعریف پایش - یت روش ارزیابی مستمر از روند درست ذ های در حال اجرا - درجه انطباق فعالیت ها با استانداردها در حين اجرا درصد پیشرفت برنامه وزن دهی به فعالیتها

صفحه 19:
تعریف ارزشیابی بررسی تحقق اهداف با اجرای برنامه در است.بنابراین در ارزشیابی اثربخشی »پیامد و تاثیرنهایی برنامه در جامعه مورد مطالعه قرار می كيرد. * رسيدن به شاخص تعيبن شده

صفحه 20:
شاخص هاى ايمنى ييمار: مقياسهاى للك 0155| مستقیم یا غیر مستقیم حوادث نا کوار قابل پیشکیری( کیفیت و نتایج ‎Gul 1) (Outcome)‏ مى کنند. با پايش این شاخصها می توان برنامه ارتقاء ایمنی و کیفیت خدمات را رصد نموده در جهت پیشرفت آن برنامه ریزی كرد.

صفحه 21:
شاخصهای کشوری پایش ایمتی بیمار به منظور بهره برداری در سیستمهای گزارش دهی و یادگیری عنوان شاخص _افتادن از تخت ۲)_زخم بستر ۳_فرخ کنترل علونت ۴ عوارض بیهوشی ۵)_عوارض انتقال خون ۶)_جدا شدن زخم محل عمل جراحى ۷_خونریزی یا هماتوم بعد از عمل جراحی ۸)_جاماندن جسم خارجی پس از عمل جراحی 4) باركى يا سوراخ شدكى اتفاقی ۱۰) نرخ مرک و میر در عوارض بیمارستانی پس از زایمان ۱ ترومبوز وریدی یا آمبولی ریوی پس از اعمال جراحی ۲) عفونت زخمهای چراحی ۳ نرخ مرک و میر در اثر ۷11 و عمل جراحی بای بس با ابزار ۴ ترومای زایمانا بی ابزار ۵ ترومای تولد - صدمه به نوزاد

صفحه 22:
> Se tb ‏و‎ ۱ افتادن از تخت es عوارض بیهوشی عوارض انتقال خون خونریزی یا هماتوم پس از جراحی جاماندن جسم خارجی پس از جراحی ترومبوز وریدی یا آمبولی ریوی پس از جراحی نرخ مرگ و میر پس از 1( و عمل جراحی بای پس

صفحه 23:
و ایمنی بیمار سیستمی است که از آسیب دیدن بیمار جلوگیری می کند از طریق: حذف خطاها ‎SE‏ ‏<<" ۱ يادكيرى از خطاهاى رخ داده 2 ایجاد فرهنگی که ایمنی بیماران, .77 4 كاركنان و بيمارستان را ترويج كند ©

صفحه 24:
خطاهای ‎Error) ,ilo so‏ اسط2() )چیست؟ ‎psc (Error) lbs ۶‏ اهداف مورد انتظار ناشی از عدم پیشرفت اقدامات مطایق برنامه و با درخود بزتامه ‏ت اقدامات برنامه‌ریزی شده برای دستیابی | ‎ ‏۶ خطای ‎(Dediod Brror) silo‏ 552 خطایی که در فرآیند ارائه مراقبت سلامت رخ دهد چه باعث صدمه و آسیب به بیمار گردد وچه هیچ آسیبی در ۶ این خطاها شامل اشتباهات تشحی ی ات اهات در تجویز ۰ ۳ ۶رمانی: اشتباه در پروسیجر جراحی . اشتباه در استفاده از فن آوری و تجهیزات . اشتباه در تفسیر تستهای پاراکلینیک میگردند. ‎ ‎ ‎

صفحه 25:
تقسیم بندی انواع خطاهای درمانی از نظر پیامد

صفحه 26:
ایجاد سیستم گزارش دهی - یادگیری گزارش حوادث یک جزء اساسی برای ارتقاء ایمنی بیمار است . گزارش حوادث به تنهایی ‎ee‏ ی رها خطاهاست که امری اساسی است تا از وقوع حوادث مشابه در آینده جل وگیری شود. طبق تحقیقات انجام شده بیش از ‎۸٩۰‏ موارد خطا مربوط به مشکلات سازمانی نظیر فرهنگه رویه های مدیریت » ساختاره فرآیند و هماهنگیهای درون بیماستان است و کمتر از ۱0 با مشکلات فردی و تجهیزات رابطه دارد. تلاشهای ارتقاء آدمتی بیمارستان منوط به اصلاحات سیستمی با هدف ایمنی بیشتر بیماران است

صفحه 27:
گزارش دهی خطاهای دز ۰ 00110 در كزايشخود خولستار لفزليش توا بادگیریاز خطاها و لشتباهاناز طریقلیجاد سب گزای شگیریب هت بررسی‌حوادثن اخولسته و ب لشترلکگ نلشترداده ها و لطلعاتمی‌ب‌اشد * گزارش دهی خطاها بصورت ماهیانه ‎٠‏ تحلیل (۲069)) خطاهای ‎sect eved‏ و ارسال برای معاونت

صفحه 28:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان