برندینگ شهری
اسلاید 1: برندسازی شهری
اسلاید 2: معنای برندینگعبارت است از فرایند نام گذاری، نام سازی، ناموری( نام گستری) و نام داری برای اثر گداری بر مخاطبان (مشتریان، مصرف کنندگان، ذی نفعان و ..) و تشخیص و تمییز از دیگرانتاریخچه برندینگ پدیده برندینگ به قرن ها پیش بر میگردد، به عنوان مثال در سال 1300 قبل از میلاد، علامت های شرکتی بر روی سفالهای چینی، یونانی و هندی نیز موجود بوده است. تازه حتی باستان شناسان بر اساس تحقیقات و پژوهشی که انجام داده اند نشان داده است که تبلیغات و عنوان نام تجاری در بابل به بیش از 3000 سال قبل از میلاد برمیگردد.ایده برندینگ شهری ( نام تجاری شهر) در حدود 200 سال پیش مطرح شد زمانی که Wedgwood Josiah متوجه شد که ثبت نام خود بر روی سفالهایش و نام گذاری ظروف غذایش آن را مطلوب تر ساخته است.در اواخر سال 1990 تا 2000 عنوان برندینگ نه تنها برای کمپانی ها و محصولات آن ها گسترش یافت بلکه این پدیده به شهرداری ها، دانشگاه ها، سازمان های غیر انتفاعی و حتی افراد نیز کشیده شد و در آن زمان برندینگ آغاز پیشرفت خود را شروع کرد.
اسلاید 3: انواع برند:
اسلاید 4: برندینگ مکان:در واقع برند یک مکان DNA آن محسوب می شود. یعنی آنچه یک مکان از آن ساخته شده است، آنچه نسل به نسل انتقال یافته و آنچه آن مکان را منحصر بفرد و متمایز از مکان های دیگر کرده است.برندینگ مکان برای شما این امکان را فراهم می سازد تا در ذهن مخاطبین ادراک تاثیرگذار و منحصر بفردی از صفات و ویژگی های مکان مورد نظر ایجاد و جایگاه سازی کنید. واقعیت آن است که توسعه اقتصادی موفق و پایدار یک منطقه کاملا وابسته به ساخت یک برند مستحکم و متمایز با استفاده از ویژگی های مطرح آن منطقه است بنابراین می توان گفت با توجه به اهمیت برندینگ مکان در ایجاد هویتی مستقل و متمایز در ذهن مخاطبان از آن میتوان به عنوان ابزاری کارا و اثر بخش در توسعه اقتصادی مناظق بهره برد. برای ساخت یک برند مکان موفق، ریشه یابی ومعرفی ویژگی خاصی که در خصوص مکان مورد نظر کاملا منحصر به فرد است ضروری است. لذا استراتژی برند سازی مکان نیازمند رویکردی واقع بینانه، متمایز کننده و نیز الهام بخش است تا بتواند تصویر، درک و پنداشتی اغوا کننده در مورد بنا، محله، شهر منطقه یا کشور به مخاطبان هدف آن ارائه دهد.
اسلاید 5: ویژگی ها و عوامل متمایز کننده مکان ها را میتوان شامل شهرهاف اماکن تاریخی، بناها و غیره دانست که از پتانسیل بالایی در برند سازی برخوردارند. به بیان دیگر ماندگاری نام این اماکن در ذهن مخاطبان بالقوه نیازمند ساخت برندی مستحکم و تئاعی کننده ویژگیهای آن می باشد. فرایند برندینگ مکان ها، در صنعت گردشگری بسیار حائز اهمیت است چرا کهبرندینگ مکان های توریستی بر جدب مخازبان و افزایش بازدید از آن مکان ها و جاذبه های گردشگری پیرامون آن و به تبع آن رشد صنعت گردشگری و سود حاصل از آن بسیار تاثیرگذار است. به این دلیل است که برند سازی مکان ها و پتانسیل های گردشگری یک کشور از اولویت بالایی برخوردارند. بعلاوه برندینگ مکان ها در ایجاد تمایزی منحصربفرد برای بخش های کوچکتر یک شهر حتی تک تک بناها میتواند مورد استفاده قرار گیرد. ساخت هر بنایی با هدف جذب گروه خاصی از مشتریان صورت میگیرد و اجرای دقیق یک پروسه برندینگ برای هر بنا می تواند منجر به درک صحیح مخاطب هدف آن بنا و در نتیجه جذب و مراجعه مخاطبین گردد.یک برند مکان نشان می دهد که در حال حاضر چه مکانی هست و الهام میبخشد که در آینده چه مکانی می تواند باشد. برند مکان آن مکان را به یک موقعیت امن در اقتصاد رقابتی جهانی تبدیل کرده و همچنین الهام بخش غرور محلی و دلبستگی به آن می باشد.
اسلاید 6: برای چه مکان هایی برندینگ را انجام میدهند؟برای مکان هایی با هر اندازه و هر نوع کار می توان برندینگ را انجام داد. این می تواند از مرکز و واحد خرید، طرح توسعه، شهرداری و حتی یک کشور باشد. این کار بستگی به میزان پتانسلهای بالقوه و بالفعل آن مکان دارد. برندینگ مکانی می تواند در خصوص یک: مجتمع تجاری Commercial Complex Brandingبرندینگ محله Area brandingبرندینگ منظقه ای regional branding برندینگ شهری Citty branding یا یک کشور Country branding باشد.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.