بسته های تحول و نوآوری در آموزش
اسلاید 1: بسته های تحول و نوآوری در آموزشبسته آینده نگاری و مرجعیت علمی در آموزش پزشکیتقویت پژوهش در آموزشتفویض اختیار تصویب پروپوزال تا سقف 3میلیون تومانارتقا کمی و کیفی فرآیندهای نو آورانه در حوزه آموزشبرنامه ریزی برای تدوین کتب آموزشی متناسب با دروس ارائه شده با همکاری حوزه تحقیقات و فناوریبرنامه ریزی برای تدوین برنامه جامع گزارشات علمی در حیطه تحصیلات تکمیلی (روزنگار)تغییر ساختار مجله مرکز توسعه و حرکت به سمت کسب نمایه Scopus برای مجله
اسلاید 2:
اسلاید 3: حرکت به سوی دانشگاههای نسل سومطراحی فرآیندهای مبتنی بر دانشگاههای نسل سومتبیین نقش دانشگاه در اقتصاد دانش بنیانتاسیس یکی از بزرگترین سایتهای تولید مواد سنتزی و کلین روم در کشور در دانشگاه به منظور تولید جدیدترین داروهای سنتزیبرگزاری نخستین رویداد ملی کار آفرینی و فناوری اینوتک سلامتبرگزاری نشستهای متعدد فناوران دانشگاه با مقامات کشوری و استانیبرگزاری نمایشگاه توانمندیهای مراکز رشد دانشگاه با حضور مقامات دانشگاهی از کشورهای همسایه-ایجاد و گسترش کمیته های فناوری دانشجویی در دانشگاه با هدف تربیت نسل فناور در دانشگاهبرگزاری کافه فناوری سلامت در مرکز رشد دانشگاه در جهت گسترش تفکر نو آور در دانشگاه
اسلاید 4: آموزش پاسخگو و عدالت محورتربیت نیروی حد واسط: تکنسین سلامت دهان و دندانراه اندازی و بکار گیری هیات علمی بالینی پرستاریجذب و بکار گیری عضو هیات علمی فارماکولوژی بالینیافزایش کمی و کیفی برنامه های آموزش مداوماستفاده از ظرفیت بازنگری کوریکولوم ها با تشکیل کمیته ایده پردازان آموزشی دانشگاه با حضور صاحب نظران آموزشی و آغاز بازنگری برنامه های آموزشی با تاکید بر نیازهای آموزشی مبتنی بر نیازهای جامعهپیگیری راه اندازی رشته دستیاری پزشکی خانواده در دانشگاه با توجه به وجود زیر ساختهای گسترده بهداشتی و درمانی شهری و روستایی و قطب پزشکی جامعه نگر در استانتقویت هر چه بیشتر قطب کشوری پزشکی جامعه نگر در جهت بیش از پیش شدن پاسخگویی دانش اموختگان دانشگاه به نیازهای سلامت جامعهتوسعه کلینیک های دانشگاه در مراکز متعدد جهت پرورش هر چه بیشتر دانشجویان مسلط به طب سرپایی جهت پاسخگویی آتی به نیازهای جامعه-ایجاد زمینه مناسب برای رشد و شکوفایی دانشجویان با توانایی های مختلف علمی با فعال سازی کمیته های علمی ، تحقیقاتی و فناوری نظیر انجمن علمی آموزشی ابن سینا افزودن «آموزش پزشکی پاسخگو» به اولویتهای پژوهش در آموزش دانشگاه
اسلاید 5: بسته توسعه راهبردی، هدفمند و ماموریت گرای برنامه های آموزش عالی سلامتتوسعه رشته های تحصیلات تکمیلی1- تشکیل جلسات هم اندیشی جهت توسعه تحصیلات تکمیلی در منطقه آمایشی 3، با استفاده از پتانسیلهای اعضای هیات علمی دانشگاه های منطقه2-امکان سنجی وتبادل نظر در خصوص تعیین اولویت مقاطع و رشته های مورد نیاز تحصیلا ت تکمیلی در راستای ماموریتهای واگذار شده و توانمندیهای منطقه3-تنظیم شیوه نامه توسعه تحصیلات تکمیلی مبتنی بر سند توسعه راهبردی به منظور برقراری تفاهم بین دانشگاه های منطقه آمایشی در راستای ایجاد رشته های تحصیلات تکمیلی4-تهیه متن تفاهم نامه همکاری دانشگاه های علوم پزشکی منطقه آمایشی، با هدف توسعه تحصیلات تکمیلی وبا استفاده از امکانات وتوانمندی های موجود درکلان مناطق5-جمع بندی اطلاعات هیات علمی موجود هر دانشگاه در رشته های در دست اقدام ونیازمندی های هر دانشگاه به منظور استفاده از توانمندی های سایر دانشگاه های منطقه6-اقدام به تدوین و تکمیل برنامه توانمندسازی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در تمامی مقاطع تحصیلی، به منظور مشارکت گروه های آموزشی، اعضای هیات علمی ودانشجویان با هدف همراهی با دانش روز دنیا
اسلاید 6: 7-اخذ مجوز رشته تخصصی طب اورژانس وپذیرش دستیار از سال 13948-اخذ مجوز رشته تخصصی بیماریهای پوست وپذیرش دستیار از سال 13959-اخذ مجوز رشته پرستاری داخلی جراحی در مقطع کارشناسی ارشدوپذیرش دانشجو ازسال 139410- اخذ مجوز رشته علوم وصنایع غذایی در مقطع کارشناسی ارشد وپذیرش دانشجواز سال 139411- اخذ مجوز رشته آموزش بهداشت وارتقا سلامت در مقطع کارشناسی ارشد وپذیرش دانشجو از سال 139412- اخذ مجوز رشته اپیدمیولوژی در مقطع کارشناسی ارشد وپذیرش دانشجو از سال 1394 آموزشهای مداوم و مهارتهای حرفه ای 1- جرای برنامه های آموزش مداوم با افزایش تعداد فراگیران فعال2-افزایش تنوع برنامه های آموزش مداوم با تاکید بر برنامه های بین رشته ای
اسلاید 7: بسته آمایش سرزمینی، ماموریت گرایی، تمرکززدایی و ارتقای توانمندی دانشگاههاپیگیری ماموریتهای مشترکپیگیری ماموریتهای ویژهمشارکت فعال در ماموریتهای خصوصی سازی، توسعه دانش مرتبط با نیروهای حدواسط و داروسازی سنتیهماهنگ کننده ماموریت توسعه دانش زیست فناوری کاربردیراه اندازی و پذیرش دانشجو در رشته حد واسط کاردانی تکنسین سلامت دهان و دندانتدوین و تصویب شیوه نامه نحوه ارائه خدمات آموزشی و مشاوره تخصصی اعضا هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با سایرموسساتدرخواست ایجاد دو مجتمع عالی سلامت برای شهرستانهای جوانرود و اسلام آباد غرب
اسلاید 8: بسته اعتلای اخلاق حرفه ایتشکیل شورای عالی اخلاق حرفه ایتشکیل شورای اخلاق حرفه ای در حوزه آموزشپیگیری و توجیه مدیران گروههای بالینی در خصوص آیین نامه جدید پایبندی به اخلاق حرفه ای دستیارانانتخاب استاد برگزیده اخلاق از دید دانشجویانتدوین و گرد آوری شیوه نامه رعایت اخلاق حرفه ای در دانشگاه
اسلاید 9: بسته بین المللیراه اندازی پورتال Educationiran.irتلاش برای جذب دانشجوی خارجیمکاتبه با وزارت برای جذب دانشجوی بورسیه غیر ایرانیانجام اقدامات اولیه برای جذب 5 دانشجوی غیر ایرانی دندانپزشکیتلاش برای راه اندازی برنامه های مشترک با دانشگاههای خارج از کشورصدور نامه مجوز جذب دانشجوی خارجی برای کلان منطقه 3 راه اندازی وب سایت انگلیسی دانشگاه با الگوگیری از وب سایت دانشگاههای معتبر تدوین کتاب معرفی دانشگاه به زبان انگلیسی
اسلاید 10: توسعه آموزش مجازیبرگزاری کارگاهها به روش آموزش مجازی (CPR و روش تحقیق)تهیه LMS اختصاصی برای دانشگاهبرنامه ریزی برای ایجاد فضای فیزیکی مناسب برای تولید محتوای آموزش مجازی در دانشکده بهداشتتلاش برای برگزار کلاسهای درسی با استفاده از LMS دانشگاه مجازیپیگیری برای ثبت نام اعضای هیات علمی برای دوره آموزش پزشکی (48 نفر)تصویب برگزاری حداکثر سه جلسه بصورت مجازی برای دروس 2 واحدی
اسلاید 11: ارتقا نظام ارزیابی و آزمونهاساخت و تجهیز مرکز مهارتهای بالینی با بودجه بالغ بر 2.5 میلیارد تومانپیگیری برای ساخت مرکز آزمونهابرگزاری کارگاههای مختلف برای ارتقا توانمندی اساتید در راستای برگزاری آزمونهای مختلفآموزش چگونگی آزمون به روش PMP برای کلیه اساتید بالینیبرگزاری آزمون برای دستیاران کلیه رشته ها
اسلاید 12: اعتبار بخشی موسسات و مراکز آموزشی درمانیاتمام اعتبار بخشی بیمارستانهاادامه کار در اعتبار بخشی موسساتبررسی استانداردهای کالبدی دانشکده های پزشکی
اسلاید 13: توسعه و ارتقای زیر ساخت های آموزشافزایش جذب اعضای هیات علمی و موارد تعهد خاصپیگیری برای جذب استاد وابسته اقدام برای یک مورد استاد تمام Interventional Radiologyتصویب پیگیری برای یافتن استاد وابسته به ازای هر دانشکده یک نفر تا پایان سال 1395ارتقا اعضای هیات علمیپیگیری تجهیز بیمارستانهای آموزشیراه اندازی مرکز مهارتهای بالینیپیگیری راه اندازی مرکز جامع آزمونها
اسلاید 14: عنوان ماموریت محوله: توسعه دانش زیست فناوری کاربردی گزارش اقدامات انجام شده تاکنون:تشکیل تیم متشکل از متخصصین مرتبط با حوزه بیوتکنولوژی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهبرگزاری دو جلسه کمیته مشترک هم اندیشی دانشگاههای عضو کلان منطقه در کرمانشاه و همدان و بحث و تبادل نظر در کارگروه توسعه دانش بیوتکنولوژی کاربردیتعیین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان هماهنگ کننده کارگروه توسعه دانش بیوتکنولوژی کاربردیاحصا اقدامات لازم و تقسیم وظایف دانشگاههای عضو کلان منطقه و ارسال آن جهت اعضای کارگروه جهت اظهار نظر و اقدامتدوین پیش نویس اولیه سند توسعه دانش بیوتکنولوژی کاربردی و ارسال آن به دانشگاههای کلان منطقه جهت اظهار نظر مشاوره با متخصصین و صاحبنظران داخل و خارج کشور در خصوص ماهیت و چگونگی تنظیم ماموریتهای محوله
اسلاید 15: عنوان ماموریت محوله: توسعه دانش زیست فناوری کاربردیتعیین رشته های مورد درخواست دانشگاههای کلان منطقه بر اساس ماموریت پیشنهاد راه اندازی رشته های جدید در این حیطهبیوتکنولوژی تشخیصیسلول درمانیبیوتکنولوژی محیط زیستاقتصاد بیوتکنولوژی
اسلاید 16: عنوان ماموریت محوله: توسعه دانش زیست فناوری کاربردیمعرفی دوره های مرتبطآشنایی با روشهای نانو (بیو) لیتوگرافیدوره تخصصی علوم و مهندسی مواردنانوبیوتکنولوژی سرطانفرمولاسیون داروهای پروتیینیتکنسین تولید در صنایع بیوتکنولوژی داروییدوره تخصصی تولید حیوانات ترانس ژنیک
اسلاید 17: گزارشی ازاقدامات انجام شده در خصوص استعدادهای درخشان
اسلاید 18:
اسلاید 19: ترکیب و تعداد اعضای دفتر استعدادهای درخشاندکتر محمد رضا سلحشور- مدیر مرکز توسعهدکتر فاطمه رجعتی- مسئول واحد المپیاددکتر آرمین مصلحت- مسئول واحد استعداد درخشانخانم حسنا کلهر- کارشناس واحد استعداد درخشانخانم طیبه تولایی- کارشناس واحد استعداد درخشانخانم لیدا معمار افتخار- کارشناس واحد استعداد درخشان
اسلاید 20: اعضاء کمیسون استعداد درخشان دانشگاهدکتر حسین کریم- ریاست دانشگاهدکتر فرید نجفی- معاون آموزشی دانشگاهدکتر بهروز حمزه- معاون پژوهشی دانشگاهدکتر رضا علی بخشی-معاون دانشجویی دانشگاهدکتر محمد رضا سلحشور- مدیر مرکز توسعهدکتر آرمین مصلحت- عضو کمیتهدکتر فاطمه رجعتی- عضو کمیتهدکتر ماری عطایی- عضو کمیتهدکتر ابوالحسن سید زاده- عضو کمیتهدکتر بهرامی- عضو کمیته
اسلاید 21: اعضای شورای سیاست گذاری المپیاد علمی دانشجویی دانشگاه دکتر فرید نجفی ( معاون آموزشی دانشگاه )دکتر محمدرضا سلحشور ( رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی )دکتر فرزاد سلطانی ( معاونت مرکزمطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی )دکتر آرمین مصلحت ( مسئول واحد استعداد درخشان مرکز مطالعات )دکتر فاطمه رجعتی ( دکترای آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، عضو هیات علمی ومسئول هشتمین دوره المپیاد )خانم حسنا کلهر ( کارشناس واحد المپیاد مرکز مطالعات )دکتر بیتا انوری ( متخصص داخلی و عضو هیئت علمی )دکتر نوشین شاهقلی (متخصص داخلی و عضو هیئت علمی )دکتر بهزاد کرمی متین (دکترای مدیریت خدمات بهداشتی عضو هیئت علمی )دکتر نسرین جلیلیان (جراح و متخصص زنان و زایمان و عضو هیئت علمی )دکتر مهرداد سیفی ( جراح عمومی و عضو هیئت علمی )دکتر علیرضا موسوی (دکترای محیط زیست و عضو هیئت علمی )دکتر آرش گلپذیر ( فلوشیپ جراحی سرطان و عضو هیئت علمی )دکتر سید ابوالحسن سید زاده (فوق تخصص کلیه اطفال و عضو هیئت علمی )
اسلاید 22: مصوبات کمیسیون استعداد درخشان در دانشگاه تشکیل کمیته استعداد درخشان در هر دانشکده انتخاب اعضای هیات علمی به عنوان منتورشیپ در هر دانشکده شناسایی دانشجویان مستعد دانشکده و معرفی به منتورها در جهت استعدادپروریارسال گزارشات کمیته استعداد درخشان دانشکده ها به کمیسیون استعداد درخشان دانشگاه تهیه شیوه نامه در جهت استعداد پروری و تشویق استعدادهای درخشان
اسلاید 23: معرفی دانشجویان استعداد درخشان از طریق کمیته استعداد درخشان دانشکده به مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکینظرسنجی در مورد استعدادپروری و تشویق دانشجویان استعداد درخشان از خود دانشجویان استعداد درخشانطراحی و اجرای پکیجچگونه دانشجو باشیم جهت دانشجویان ترم اولطراحی بانک جامع استعدادهای درخشان دانشگاه
اسلاید 24: برگزاری کارگاه آموزشی آیین نامه استعدادهای درخشان و نحوه تعامل با افراد نخبه جهت کارشناسان آموزش دانشکده ها ایجاد سایت استعدادهای درخشان دانشگاه جهت تسهیل ارتباط دوطرفه با دانشجویان استعدادهای درخشان و دانشجویان استعداد برتر
اسلاید 25: اقدامات انجام شده1- معرفی، بررسی مدارک، استعلام های لازم، رفع مشکلات، صدور مجوزهای لازم وثبت در سایت جهت 23 دانشجوی متقاضی استفاده از سهمیه استعداد درخشان در آزمون کارشناسی ارشد 942- معرفی 8 نفر از دانشجویان استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد جهت شرکت در آزمون PhD و صدور مجوزها و گواهی های لازم3- اعطای بن کتاب در هر ترم تحصیلی. 4- اعطای هدیه کارت تحصیلی در پایان سال تحصیلی.
اسلاید 26: پرداخت کمک هزینه کلاسهای زبان و کامپیوتر .دانشجویان استعداد درخشان می توانند در هر نیمسال تحصیلی به پیشنهاد استاد مشاور حداکثر تا 27 واحد درسی رابگذرانند. کمک هزینه لازم برای پایان نامه های تحقیقاتی بر حسب مورد و شرایط هر دانشگاه . گذراندن طرح نیروی انسانی در ستاد دانشگاه و دانشکده ها با توجه به نیاز دانشگاه الگوسازی دانشجویان استعدادهای درخشان وتجلیل معنوی آنان
اسلاید 27: اعزام به مدارس تابستانی و همایش و کارگاههای کشوری از طرف دانشگاه به صورت رایگانحضور در جشنواره شهید مطهری از طرف دانشگاه به صورت رایگانبرگزاری تورهای علمی و تفریحیمشاوره آموزشی و پژوهشی به دانشجویان استعداد درخشان به صورت اختصاصی و راهنمایی آنان در ساعات از پیش تعیین شده
اسلاید 28: اقدامات انجام شده در خصوص دانشجویان المپیادی:تشکیل شورای سیاست گذاری المپیاد علمی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای تعیین خط مشی و برنامه ریزی های کلان المپیاد علمی دانشگاه با ابلاغ رسمی از معاونت آموزشی تدوین برنامه مهرتا مهر المپیاد علمی دانشجویی ایجاد بانک سئوالات المپیاد استفاده حداکثری از فضای مجازی
اسلاید 29: هدایت دانشجویان استعداد درخشان برای شرکت در المپیاد علمی دانشجویی اطلاع رسانی و ثبت نام از دانشجویانبرگزاری جلسات متعدد با دانشجویانبرگزاری کارگاه جهت اساتید و دانشجویانشرکت در کارگاههای خارج از دانشگاه (دانشجویان و اساتید) برگزاری آزمون های غربالگری اولیهبرگزاری کلاسهای المپیاد
اسلاید 30: با تشکر از توجه شما
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.