behdashte_ravan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بهداشت روان”

بهداشت روان

اسلاید 1: آشنایی با برنامه بهداشت روان

اسلاید 2: اهداف اهداف برنامه بهداشت روان در نظام مراقبتهای بهداشتی اولیه : پیشگیری (اولویتبندی آن) شناسایی زودرس و فعال کنترل، درمان و پیگیری مناسب و مستمر کاهش ضرر و زیان ناشی از بیماریهای روانی-عصبی افزایش آگاهی جامعه نسبت به اصول و مفاهیم بهداشت روان تغییر و اصلاح نگرش افراد جامعه نسبت به بیماریهای روانی-عصبی

اسلاید 3:  در سطح ۱ بهورز کار بیماریابی را در آغاز سال و طی سرشماری انجام داده و با توجه به دستورالعمل های مربوطه، موارد مشکوک شناسایی شده را به سطح ۲ ارجاع می دهد. پیگیری درمان و آموزش نیز از جمله وظایف بهورز در این سطح می باشد.

اسلاید 4: در سطح ۲ پزشک خانواده و یا پزشک عمومی تشخیص و درمان بیماران مراجعه کننده و ارجاع شده از سطح ۱ را بعهده دارد و در صورت نیاز بیماران را به سطح ۳ ارجاع می دهد. علاوه بر آن بر کار بهورزان و کاردان ناظر نظارت و در امر آموزش نیز دخالت دارد. کاردان ناظر نیز در سطح ۲ کار نظارت بر فعالیت های بهورزان ، آموزش، جمع آوری آمار و ارسال به مرکز بهداشت شهرستان را به عهده دارد.

اسلاید 5: در سطح ۳ پزشک دوره دیده بهداشت روان ویزیت بیماران شهری و تشخیص و درمان  بیماران ارجاعی از سطح ۲ را به عهده دارد و در صورت نیاز، بیماران را به سطح ۴ (مراکز تخصصی روانپزشکی)ارجاع میدهد. علاوه بر آن با کارشناس بهداشت روان در امر آموزش، نظارت، برنامه ریزی و فعالیت های مختلف ستادی همکاری دارد. در این سطح کارشناس بهداشت روان ضمن ارائه خدمات مشاوره، در صورت نیاز، بیماران را به پزشک دوره دیده ارجاع می دهد.

اسلاید 6: خلاصه ای از شرح وظایف تیم سلامت روان شهرستانها بهورز:۱-بیماریابی: بیماریابی فعال بیماران روانی-عصبی در ابتدای هرسال و بیماریابی غیر فعال در طول سال۲-ارجاع: ارجاع موارد مشکوک شناسایی شده طی بیماریابی و سایر بیماران تحت مراقبت مطابق دستورالعمل بهورزی۳-پیگیری: پیگیری و ثبت دقیق فرم ارجاع و مراقبت بیماران روانی-عصبی و فرم پیگیری بیماری ها در پرونده خانوار۴-آموزش: تسلط بر جزوه آموزشی بهداشت روان ، آموزش های چهره به چهره و حداقل هر ماه یک بار آموزش گروهی مردم با ثبت در دفتر پویائی آموزش سلامت۵-ثبت و ارائه آمار ماهیانه شامل فرم آمار ماهیانه بیماری های روانی–عصبی و فرم فصلی خلاصه گزارش آموزش بهداشت روان

اسلاید 7: کاردان ناظر سلامت روان:1- تسلط بر شرح وظایف بهورز ، راهنمائی و همکاری با بهورز و نظارت بر انجام صحیح وظایف وی بخصوص پیگیری بیماران (پایش ها باید هر ماه حداقل یک بار انجام و حداقل هر شش ماه یک بار چک لیست تکمیل شود)۲ – تسلط بر جزوه بهداشت روان بهورزان، دستور العمل تکمیل فرم آماری و فرم  ارجاع و مراقبت از بیماری های روانی- عصبی و کنترل دقیق و اصلاح آمار خانه های بهداشت تحت پوشش و ارسال به موقع آنها به مرکز بهداشت شهرستان

اسلاید 8: ۳ - تعیین و نصب شاخص بیماریابی هر خانه و کمک به بهورزان در ارتقاء شاخص های بیماریابی که حداقل مورد انتظار آنها به این شرح است: بیماری های شدید روانی ( سایکوزها ) : ۱ در هزاربیماری های خفیف روانی ( نوروزها ) : ۴ در هزارعقب ماندگی ذهنی: ۲ در هزارصرع : ۲ در هزارسایر موارد :۱ در هزار۴ - نیاز سنجی و رفع نیازهای آموزشی بهورزان و کمک به بهورزان در ارائه آموزشهای لازم به مردم (حداقل هر ۶ ماه یکبار آموزش مردم توسط کاردان انجام و در دفتر پویائی آموزش سلامت منعکس باشد)۵ - بایگانی منظم فرم ها و دستور العمل های سلامت روان و جزوه آموزشی بهورز و پمفلت ها و ... و تأمین فرم های مورد نیاز بهورزان

اسلاید 9: پزشک خانواده: ۱-پذیرش موارد ارجاع شده از خانه بهداشت و ارائه پس خوراند به خانه بهداشت۲-تشکیل پرونده روانپزشکی و ثبت شرح حال اولیه، تشخیص و ارائه خدمات درمانی و ثبت در فرم ثبت مراجعات بیمار مطابق دستورالعمل های مربوطه۳-ارجاع موارد مشکل یا نیاز به تأیید، به سطح بالاتر۴-نظارت و تأیید آمار ماهیانه و آمار آموزش های بهداشت روان و تجزیه و تحلیل آنها

اسلاید 10: 5-اخذ گزارش از نحوه عملکرد پرسنل(کاردان ناظر و بهورزان) در حیطه بهداشت روان و پیگیری حل مشکلات مربوطه و سرپرستی و نظارت بر فعالیت های مرکز و خانه های بهداشت که لازمه آن آشنایی کامل با فرآیند خدمت و شرح وظایف خود و سایر کارکنان  در خصوص برنامه ادغام سلامت روان می باشد.۶-نظارت بر کلیه فعالیت های بهورزان و کاردان ناظر در حیطه سلامت روان از جمله آموزش، بیمار یابی، پیگیری و ارجاع بطور مداوم و حداقل هر شش ماه یکبار با تکمیل چک لیست و ثبت نتایج نظارت در دفتر گزارش خانه بهداشت و مرکز بهداشتی درمانی و پیگیری موارد آن۷-نیاز سنجی و رفع نیازهای آموزشی کاردان ناظر و بهورزان در خصوص بیماری های روانی– عصبی و همکاری در آموزش اقشار مختلف جامعه تحت پوشش حداقل یکبار در هر شش ماه درهر خانه بهداشت، مستند به دفتر پویائی آموزش سلامت یا دفتر گزارش بازدید

اسلاید 11: ادغام بهداشت روان در سيستم مراقبتهاي بهداشتي اوليه اين طرح از سال ۱۳۶۷ با يك پيش مطالعه موفقيت آميز در شهرستان شهرضا آغاز شد و با رشدي مناسب در حال حاضر جمعيت زیادی از كشور را تحت پوشش دارد. هدف كلي اين طرح بيماريابي، درمان و پيگيري اختلال هاي رواني شامل اختلال هاي رواني خفيف، شديد، صرع ، عقب ماندگي ذهني و سایر موارد مي باشد. اكثر اين بيماران كساني هستند كه سالها مورد غفلت واقع شده بودند ولي به وسيله بهورزان بيماريابي شده و درمان آنها ماهانه پيگيري مي شود.

اسلاید 12: برنامه پيشگيري از خودكشيدر حال حاضر برنامه پيشگيري از خودكشي در استان اصفهان و در شهرستان شهرضا بصورت پايلوت به اجرا درآمده و در ساير شهرستان ها تنها به صورت ثبت و گزارش موارد اقدام و منجر به فوت خودكشي مي باشد.

اسلاید 13: فعاليت هاي مرتبط با پيشگيري از سوءمصرف موادسوءمصرف مواد به عنوان يكي از مشكلات بهداشتي، درماني و اجتماعي قرن حاضر شناخته شده است. اعتياد نه تنها منجر به آسيب هاي شديد و عميق جسمي و رواني در فرد معتاد مي شود بلكه آسيب هاي اجتماعي مانند افزايش طلاق، بزهكاري و بيكاري و.... را نيز بدنبال دارد. در سال هاي اخير مشكلات اجتماعي ناشي از اعتياد، موجب گرديد تا ضرورت توجه به برنامه هاي پيشگيري از اعتياد بيش از پيش احساس شود. 

اسلاید 14: طرح غربالگری اختلالات روانپزشکی در مادران در دوران بارداری و پس از زایمانگاهی ممكن است زنان در دوران حاملگی و پس از زایمان دچار مشكلات جدی روانی شوند. سابقه بیماری افسردگی و اختلالات روانی در طول مدت بارداری بسیار تأثیرگذار است و می‌تواند مشكلاتی را برای مادر و یا جنین ایجاد كند. افسردگی دوران بارداری یا پس از زایمان، یکی از مشکلات رایج در میان زنان است که متأسفانه در اغلب موارد یا تشخیص داده   نمی شودو یا چنان دیر تشخیص داده می شود که راهی برای درمان وجود ندارد . غربالگری اختلالات روانپزشکی در این گروه باعث می شود مادران آسیب پذیر به موقع شناسایی و تحت درمان و مراقبت قرار گیرند.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید