صفحه 1:
LY.
مدیریت اداری و آموزش
بومی سازی و استقرار مدل تعالی منابع انسانی در
دفتر مركزى شركت ملى صنایع پتروشیمی
اذاره کل پژوهش و نوسعه منابع انسانی
گزازش به وروت ار قر ددر عت
خرداد ماه سال ۱۳۸۷
صفحه 2:
مديريت ادارى و آموزش
۱ فهرست مطالب
. مقدمه
eee ل سايقو
v
در_مديربت ادارى و آموزثر انجام شده ىعمده ترين قعاليت ها
” جالشهاء نقشهاء ارزشهاو ياورهاى جديد
؟. معرفى مدل تعالى منابع انسانىو منطق رادار
۳ بومی سازی و استقرار مدل تعالی منایع انسانی
ات ceils, ese OR استقرار ل تنا
۲ چالشهاء ارزشهاء چشم انداز و مأموریت منابع انسانی شرکت
کف هی صنایم پتروشیمی اعهنام اختت ۰ ۳۶
تقاط قوتو حوزه های بهنودو سطح تحالی متایم انسنانی قر ۳5
۷ _تشکیل کمیته های تعالی متابع انسانیی. تدوین برنامه ها
۳ برنامه گسترش مدل به شرکتهای تایعه
_ دستاوردهای اجرای مدلو یمحدودیتهای احتما
صفحه 3:
چشم انداز شر کت ملی صنایع پتروشیمی
اولین تولید کننده محصولات پتروشیمی در خاورمینه تا سال ۱۴۰۴
تولید کننده محصولات پتروشیمی قابل فروش به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۴
دستیابی به بالاترين سهم در توليد متانول در جهان
صفحه 4:
مديريت ادارى و آموزش
عمده ترین فعالیت ها و پروژه های پژوهشی انجام شده در مدیریت اداری و آموزش
طراجی و ندوین الکوی برنامه ریزی جانشینی و پرورش مدیر
طراحی مدل شایستگی مدیران
طراحی الکوی سنجش اثربخشی آموزش کارکنان
سنجش میزان رضایتمندی و تعهد سازمانی کارکنان
اندازه گیری شاخص های بهداشت روانی کارکنان
الزرمى عوامل مؤش بن ماندكارى منابع اثمناتى متخصص در ماهشير
بررسی عوامل موثر بر فرسودکی شغلی کارکنان
ابروسى وضنعيت امكانات رفاهى موجود
بررسى علائق شغلى و ميزان خلاقيت دانش آموختكان ممتاز
تجزیه و تحلیل شغل (به روش سح
6 6ه © 6 ۱
صفحه 5:
مديريت ادارى و آموزش
چالشهای جدید سازمانها
چالش اول) تکامل متقابل مشتریان کلیدی و سازمانها
چالش دوم) پیشرفت مستم تکنولوژی اطلاعات
چالش سوم) ادغام هاء خرید مالکیتها. اتحادها و خصوصی سازی. ساختار صنعت را
به طور سریع تغییر داده است.
چالش چهارم) ارزیابی سرمایه گذاران از ارزش در حال تغییر است.
چالش پنجم) روندهای اجتماعی برنحوه عمل رهبران و سازمانها تأثیرمی گذارد.
جالش ششم) زنجیره ارزش برای رقابتی شدن کسب و کار در کانون توجه قرار گرفته
است.
چالش هفتم) جهانی شدن به طورروزافزونی برسازمانها تأثیرمی گذارد.
8
صفحه 6:
مدیریت اداری و آموزش
نقش هاى جديد منابع انسانى ( HR New)
Roles
۱ مدیریت و رهبری منابع انسانی
۲. شریک استراتژیک کسب و کار
۳ عامل تغییر
صفحه 7:
چارچوب ارزش های منابع انسانی
صفحه 8:
برای پاسخگویی به
جالشهاى جديد»
ايفاى نقشهاى اصلى مديريت منابع انسانى
5
ایجاد ارزش برای ذینفعان
جه بايد كرد؟
و
مديريت ادارى و آموزش
صفحه 9:
2 مدل تعالي سازماني 000 و
تست تن ِ توائمند سازها 2۰ امتیاز
نتایج کارکنان
(لمتیاز 90)
صفحه 10:
مديريت ادارى و آموزش
مدل تعالی منابع انسانی
Model (HR Excellence )
چارچوبی سیستماتیک و جامع
برای
برنامه ریزی؛
ارزتابی ؛
بادتری و بو آوری
منابع انسانی سازمان
ao
صفحه 11:
i, نتایج (۵۰۰ امتیاز) توانمند سازها (۵۰۰ امتیاز) مديريت ادارى و آموزش
مدل تعالى منابع انسانی (( 02 سا 7
دکتر قلیچ لی- دومین کنفرانس توسعه منابع انسانی - سال ۱۳۸۴
a
صفحه 12:
we Row
&
م
R
KAA | ۱
مت Phra & Develop
ey aS
al 6
صفحه 13:
مدیریت اداری و آموزش
افزایش رضایت کارکنان از خدمات رفاهى
وضع موجود: ۷۰ برصد رضایت
الام سا بد انف
صفحه 14:
مدیریت اداری و آموزش
سطوح تعالی منابع انسانی
سطوح تعالی دامنه امتیاز وضعیت تعالی منابع انسانی سازمان
Rie لین عارمان مر حال توسنعه وویه های منابع لخننائی کوش آسنت:
بر a ite ae: 7
لا ونان مات خسیتاخوی وا مرای بهبود متام ای انا
Developing | ممح وج | لین سازمان اقدامات نسبتأخویی را برای بهیود منایع انسانی انجام
و واده ات با لین وجود این سازمان در ار حوزه های مناج
. انسانی خودش باید به بهبود مبادرت ورزد
اين سازمان رویه های خوبی را برای دستیابی به تعالی منابع
انسانی به کار گرفته است . این سازمان اقدامات خوبی را برای
خوب Ee
Practice ووو | 980-460 | بهبودمنابع انسانی انجام داده است. با این وجود. این سازمان در
برخی از حوزه های منابع انسانی خودش باید به بهبود مبادرت
2539
لين سازمان زويه هاى برترى زاابراى بسديابي به كعات تدايع
an لمحن مم | اانسانى به كار كرفته است . اين سازمان اقدامات قابل توجهى را
Best Practice برای تعالی منابع انسانی انجام داده است . این سازمان به نتا
منابع انسانی و سازمانی بسیار خوبی دست پیدا کرده است
اين سازمان رویه های عالی را برای دستیابی به تعالی متابع
le
ل -4000 | انسانى به كار كرفته است . اين سازمان اقدامات برجسته ای را
ل Ses : ee Excellent
یت برای تعالی مخابع انسانی انجام واده لست. این سار بان ۰+ Pe
ae منابع انسانی و سازمانی عالی دست پیدا کرده است
صفحه 15:
ob فرایند بومی سازی و استقرار تعالي منابع انساني در شرکت ملي صنابع پتروشيمي ۰ سیریت داریو آموزش
آشنايي با
الگوي
تعالي منابع
انساني
(WRe)
»
a
صفحه 16:
مديريت ادارى و آموزش
جالش هاى منابع انسانى شركت ملى صنايع يتروشيمى» از ديدكاه مديران و كارشناسان دفتر مركزى
سلل۱۳۸ - (مورد از ۴۳ هورد 40)
. نداشتن برنامه جامع
۲ عدم وجود مدیریت ارزیابی عملکرد
۳ عدم رعایت اصل شایسته سالاری
۴ مشکلات و مسائل ساختار سازمانی
۵ مشکلات و مسائل مربوط به رشد و ارتقای منابع انسانی
۶ عدم مدیریت سرمایه های فکری سازمان
۷ مشکلات و مسائل آموزش منابع انسانی
۸ مشکلات و مسائل نظام انگیزش منابع انسانی
٩ عدم نقش آفرینی در تدوین و اجرای استراتژی سازمان
۰ مشکل بگهداری وب کار ۱ 9 al
3
صفحه 17:
we
مديريت ادارى و آموزش
ارزشهاي محوري مدل تعالي شرکت ملي صنایع پتروشيمي
۱- کرامت انسانی
۲- عدالت
موا و
۴- صداقت. درستکاری و امانتداری
۵- مشارکت و کارگروهی
۶- یادگیری, نوآوری و بهبود مستمر
صفحه 18:
مدیریت داری و آموزش
چشم انداز منابع انساني شركت ملي صنابع بتروشيمي
مي خواهيم به عنوان شريك راهبردي سازمان» با مشاركت و همكاري
سرمایه هاي فكري سالم» خلاق» متعهد» پرورش يافته و با انگیزه»
.در تعالي سازماني شریک باشیم
ماموریت منابع انساني شرکت ملي صنایع پتروشيمي
»ایجاد نظام جامع در زمینه هاي جذب نگهداري و پرورش منابع انساني
همسو با اهداف و راهبردهاي شرکت و ایجاد ارزش افزوده
6
صفحه 19:
مدل تعالي منابع انساني (( 02 سا 7
(شرکت ملی صنایع پتروشیمی- سال ۱۳۸۶ ) |
صفحه 20:
سطح تعالیمنابع انسانی دفتر مرکزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی
(مقایسه ارزیابی سل(۱۳۸۶ با ارزیابیسل(۱۳۸۵)
وهبرى منابع انسائى
استراتزى منابع انساني, نیج Slagle
مدریتدانش و سرمابه فکری. chil begets
برنامه ویزی منابع انسانی ۰ بهره وری و تحول ادایی
جنب و استضام تنهينمقريات
برموش مابع انسال | ۷ 0 بليستم اطلاعات منابع انساتى
میت عملکره " پژوهش مابعانسانی
جبران خدماتو مزایای رفاهی الهناشتو سلامت
يوابط كاد و HN
A
هه
صفحه 21:
مرها
رفير ای
1 لسقرائؤى نايع امات
۳. مدیریت دانش و سایه فکمری.
4 ره ریی ما اسان
alae
al
مديمريت عملكرد
Aegina A
BEA
ناشت وسلاتت
٠١ جوهش سای اسان
ny
تدوینمقررات. 13
4 بهرهوری و تحول داری
۳
“io tes
32۳
7۳
73
3
3
38
3
137
cy
1385 سال a
حار اميا معار
slslels|s| | e|
اعد
سركي
رت
۳
ae
7۴
1
17
3۳
3
aie
Tone
1
te
5
©
1
1
1
۳
أرزيابى سال 1386
3
©
©
۳
۳
3
3
3
سركي
Cone
un
۳
03
2
TAT
oe
Nit
vac
vat
1
tar
vA
faust
5
۱۳۸۶۵ با !
5
سطح تعالى منابع انسانى شركت على صنا
الع بتروشيمى
صفحه 22:
کمیته عالی تعالی منابع انسانی
مدیریت اداری و آموزش
دبیرخانه
جبران خدمات ومزایای
rill
| اروابط کار و عارکنان
بهداشت و سلامت
یستم اطلاعات منابع
و
نمودار ارتباط کمیته های تعالی منبع انسانی زا
صفحه 23:
وظایف کمیته ها
تدوین همسوسازی اهداف و استراتژیها حوزه با اهداف واستراتژیهای شرکت و مدیریت
اداری و آموزش
لا تدوین برنامه های بهبود
آ-ْشناسایی و اندازه گیری شاخصهای عملکردی و اثربخشی حوزه
لا بهبود فرایندها با استفاده از شاخصها
برگزاری جلسات مشترک با سایر کمیته ها. مدیریتها و شرکتهای تابعه
آپاسخگویی به کمیته عالی
لحأ فراهم کردن شواهد و مستندات لازم برای تیم ارزیابی (داخلی یا خارجی)
وه
صفحه 24:
مديريت ادارى و آموزش
كسترش مدل به كل شرکت ملي صنایع پتروشيمي- سال ۱۳۸۶
آشنايي مدیران و کارشناسان منابع انساني
شرکت هاي تابعه با مدل تعالي منابع انساني
مرحه اول |( فرهنگ سازي, جلب اعتماد و حمایت مدیران و
کارشناسان شرکت هاي تابعه, دریافت نظرات
آنان و انجام تغییرات احتمالي در مدل)
Pais. ارزيابي وضع موجود منابع انساني شرکت هاي
ee تجزیه و تحلیل نتایج ارزيابي شرکت های تابعه
تجزیه وتحلیل کلی و جمع بندی نتایج ارزیابی شرکت های
Wes تبعه(یعپارچه سازی Meats
]تدوین اهداف و استراتزیها و برنامه های بهبود منابع انسانی شرکت
aiding سي امال من بهبود منابع انسائى شر
.. ااجراي برنامه ها د در کل شرکت و استمرا
ميجله نشم آن براي پیمودن ob تعالي a
i
صفحه 25:
مديريت ادارى و آموزش
دستاوردهای اجرای طرح تا کنون
ل-أآشنايى كارشناسان منابع انسانى شركت با مفاهیم جدید و ترویج ادبیات نوین منابع انسانی
توسعه فرهنگ کار تیمی
لس مشارکت دادن کارکنان در کلیه مراحل اجرای طرح
لآ حضور مستمر مدیران منابع انسانی در نشست های کارشناسی
لٌانتخاب روش و ابزاری منسجم و کارآمد برای ارزیابی عملکردمنابع انسانی
الآشناسايى نقاط قوت و حوزه های بهبود منابع انسانی
الآ تدوین اهداف و استراتژیها و برنامه های بهبود
لآ ارزیابی شرکتهای تابعه پتروشیمی بر اساس مدل تعالی منابع انسانی
تهیه جدول استراتژی برای حوزه های ۱۴ گانه مدیریت منابع انسانی
ارتقای امتیاز تعالی منابع انسانی پتروشیمی از ۲۴٩ در سال ۱۳۸۵ به ۳۶۳ در سال ۱۳۸۶
صفحه 26:
مديريت ادارى و آموزش
محدودیت های اجرا ی مدل در دفتر مرکزی پتروشیمی و گسترش آن به شرکتهای تابعه
* احتمال عدم وجود انگیزه لازم در کارکنان و کارشناسان برای پذیرش
مدل و استقرار و اجرای آن به دلیل تغییرات سازمانی و مدیریتی
* احتمال عدم انطباق سطح بلوغ سازمانی با سطح تعالی مورد انتظار
** احتمال عدم انطباق کامل مدل با ویژگی های خاص هر یک از شرکت ها
(اشکال عمومی مدل ها)
صفحه 27:
مديريت ادارى و آموزش
صفحه 28:
$ مديريت ادارى و آموزش
ساختار مدل تعالی منابع انسانی
كك
صفحه 29:
مديريت ادارى و آموزش
(AR Leadership) (tui) رهبرى منابع )١
٠ 60 فتابج انساتى به اعنوان حامى خاركنان در افزایش رضایت ۰ انكيزش و تعهد
آنها نقش مؤثرى دارد.
۲- رهبری منابع انسانی تضمین می کند فرایندها و خدمات منابع انسانی و اداری به
صورت کارآو اثربخش انجام می شود.
7 رقيرى متابع انسانى دي تحول سازمانى و توسعه قرفت سازملت ينار فقا ۳۳
۴- رهبری منابع انسانی در فرآیند استراتژی کسب و کار مشارکت فعال دارد .
ه- رفيرى متابغ انسائى ارزيايى و ازتكرى فى ظنود
هه
صفحه 30:
مديريت ادارى و آموزش
؟) استراتزى منابع انسانى (HR Strategy)
١ ادر ايزى متابع انساتى جا توجه يه شرايط و عوامل محيطى درونى و بيزونى سازمان
طرَاجَى و تدوين و یا استراتژتهای کسب و کار همسو میشود.
۲-استراتژی منابع انسانی از طریق اهداف بلند مدت و کوتاه مدت ۰ مقیاس ها و برنامه های
عملیاتی مناسب به اجرا گذاشته میشود.
7 ان روش های مناسب به منظور درک. تعهد و انکیزش مدیران و کارکتان برای تحص ی
استراتژی های منابع انسانی استفاده میشود.
۴- استراتژی منابع انسانی ارزیابی و بازنکری میشود.
90
صفحه 31:
مديريت ادارى و آموزش
۲ مذدریت دانش و سرمایه فکری
(Intellectual & Knowledge Management)
۱- استراتژی دانش همسو با استراتژی های کسب وکار طراحی و تدوین میشود.
۲- دانش موجود و مورد نیاز سازمان همسو با اهداف و استراتژی های کسب وکار سازمان به
صورت موثر خلق و کسب . ذخیره سازی و تسهیم . و به کارگرفته می شود.
؟-استراتزى ها ورويه هاى متابع انسانى با مديريت سرهايه فكرى و دائقل لاز مان ا
می شود.
۳ مدیریت سرمایه فعری و دانش سازمان ارزیابی و بازنگری می شسود
eq
صفحه 32:
۱ “(HR Planning ) (stu! برنامه ریزی منابع ۴
۱- محیط داخلی و بیرونی موثر بر برنامه ریزی منابع انسانی سازمان به طور مستمر تجزیه
وتحلیل می شود.
۲- وضعیت تقاضا و عرضه منابع انسانی در سازمان به طور مستمر برآورد می شود.
۳- وضعیت تقاضا و عرضه منابع انسانی در
می شود.
سازمان به طور مستمن فقايسه و عتؤازن
١ مدير بوشرفت شغلى افراد برناهه ریزی و مدبریت می نود
۵- اثربخشی دوره های آموزشی بر عملکرد منابع انسانی و سازمان ارزیابی و بازنگری
فى شود
۶- اثربخشى برنامه ريزى منابع انسانى بر عملكرد منابع انسانى و سازمان به طور مستمر
ارزيابى و بازتكزى فى شبود.
صفحه 33:
مديريت ادارى و آموزش
eee OS
(Recruitment & Selection)
۱- استراتژی جذب و استخدام همسو با استراتژی کسب وکار و منابع انسانی طراحی و تدوین
میشود.
این متقاضیان کار استفاده
۲- از روشهای نوآورانه و پیشرفته به منظور شناسایی و جذ:
می شود.
۳- از روشهای نوآورانه و پیشرفته به منظور استخدام بهترین متقاضیان کاراستفاده می شود.
*- جذبٍ و استخدام ارزيابى و يازنكرى مى شود.
صفحه 34:
مديريت ادارى و آموزش
Human Resource), tush estes 455953 (F
(Development
۱- استراتژی های پرورش منابع انسانی همسو با اهداف و استراتژی کسب وکار و
متابع انسائئ طراحى و تدوين مىشود.
۲- یادگیری و پرورش در سطح فردی . تيمى و سازمانى براى تحقق اهداف سازمانى
برنامة ريزى و به طور موتری اجرا می شبود.
۳- از برنامه ها و فنون نوآورانه ای به منظور بهبود سازمانی به طور موّثر استفاده
مى شود.
7- يرورض مایم انهنانى اززيابى و بازتكزى مى شود.
صفحه 35:
۲
-
-Y
+
ل
م
مديريت ادارى و آموزش
(Performance Management) s stec cu sso
استراتژی مدیریت عملکرد همسو با اهداف و استراتژیهای کسب وکار و منابع
انسانی طراحی و تدوین میشود.
برنامه عملکرد فردی ۰ تیصی و واحدی همسو با اهداف کسب و کار درطی دوره
مدیریت عملکرد با مشارکت ذینفعلن تدوین می شود.
عملکرد فردی . تیمی و واحدی در طی دوره مدیریت عملكرد بى كيرى . ارزیابی و
بهبود داده می شود.
پرداخت متناسب با سطح عملکرد فردی . تیمی و واحدی انجام می شود.
مدیریت عملکرد ارزیابی و بازنگری می شود.
صفحه 36:
۸)جبران خدمات و مزابا )& Compensation 5
(Benefit
۱- استراتژی جبران خدمات و مزایا همسو با اهداف و استراتژی های کسب و کار و نیز منابع
انسانی طراحی و تدوین می شود.
۲- از طرح های نوآورانه و جذاب جبران خدمات و مزایا به منظور تحقق, استراتژی های کسب و
کار و منابع انسانی استفاده می شود.
۳- طرح های جبران خدمات. و مزایا تضمین کننده رضایت. تعهد سازمانی و انگیزش افراد به
عملکرد عالی است.
۴- جبران خدمات و مزایا ارزیابی و بازنگری می شود.
66
صفحه 37:
مدیریت اداری و آموزش
)٩ روابط کار و کارکنان Employee & Labors)
(Relations
۱- استراتژی روابط کار و کارکنان همسو با اهداف و استرات
سازمان طراحی و تدوین می شود.
ى كسب و كار و متابع اتسنائي
ISIE EO ay ی بربامه ریزی و مدیریت می شنود:
۳- از روشها و برنامه های نوآورانه و جدید برای بهبود مشارکت , تعهد و اعتماد کارکنان و
مدیران به طور موثر استفاده می شود.
۴- روایط کار و کارکنان ارزیایی و بازنگری می شود
9
صفحه 38:
مديريت ادارى و آموزش
۰) بهداشت و سلامت (9۶617 ی ط]1عع)
۱- استراتژی بهداشت و ایمنی همسو با اهداف و استراتژی کسب و کار و منابع انسانی
سازمان طراحی و تدوین می شود.
۲- از روشها و برنامه های نوآورانه و جدید برای ایجاد و حفظ یک محیط کاری بهداشتی
و ايمن استفاده می شود.
۳- تحقیقات بهداشت و ایمنی در سازمان به طور مستمر انجام می شود.
؟- بهداشت و ايمتى در محيط كار ارزيابى و بازتكرى فى شود
وه
صفحه 39:
مديريت ادارى و آموزش
۱ پژوهش منابع انسانی (HR Research)
۱- استراتژی های پژوهش های منابع انسانی همسو با استراتژی های کسب و کار و منابع
انساتی طراحی و تدوین می شود .
۲- از روش های نوآورانه و پیشرفته برای های منابع انسانی استفاده می شود.
۳- از ابزارها و شاخص های مناسب برای جمع آوری و تحلیل اطلاعات حوزه های مختلف.
منابع انسانی استفاده می شود.
۴- اثربخشی پژوهش های منابع انسانی بر عملکرد منابع انسانی و سازمان به طور مستمر
ارزیابی و بازنگری می شود.
289
صفحه 40:
مديريت ادارى و آموزش
۲) سیستم های اطلاعات منابع انسانی
(HR Information Systems)
۱- اهداف و استراتژی های سیستم اطلاعات منابع انسانی همسو با اهداف و استراتژی های کسب و کار و
منابع انساتی و بر اساس نیاز سایر واحدها طراحی و تدوین می شود.
۳- از سیستم اطلاعات منابع انسانی برای توسعه سازمان در زمینه های, مديريت دانش و مديريت
سرمايه هاى فكزئه: يكبارجكى و انسجام و سرعت و دقت در تصمیم کدری های مرت فا اس
استفاده می شود.
۴- اثربخشی سیستم اطلاعات منابع انسانی بر عملکرد منابع انسانی و سازمان به طور مستمر ارزیابی و
بازنگری می شود.
eo
صفحه 41:
مديريت ادارى و آموزش
۳ تدوین مقررات
۱- آیا استراتژی ها و اهداف تدوین مقررات همسو با اهداف و استراتژی های کسب و کار و
منابع انسانی تدوین شده است ٩
۲- آیا مقررات . دستورالعمل ها و آئین نامه ها متناسب با نیازهای کسب و کار و منابع
اتساتى تتظيم و اجرا مى شوهد ؟
*- آيا مقررات . دستورالعمل ها و آئين نامه ها تضمين كننده درك . رضايت . انكيزش و تعهد
كاركنان است ؟
۴- آیا اثربخشی مقررات . دستورالعمل ها و آئین نامه ها بر عملکرد منابع انسانی و سازمان
به طور مستمر ارزیابی و بازنگری می شود 1
ea
صفحه 42:
مديريت ادارى و آموزش
۴) بهره وری و تحول اداری
۱- آیا استراتژی های بهره وری و تحول اداری همسو با استراتژی های کسب و کار و منابع
انسانی تدوین شده است ؟
۲- آیا از روش ها . مدل ها و سیستم های نوآورانه و پیشرفته برای ارتقای بهره وری و تحول
اداری استفاده می شود؟
۳- آپا بهره وری و تحول اداری تضمین کننده توازن رشد . ارتقا و بهبود سازمان از منظر
مالی , مشتری , فرآیندها و رشد و یادگیری است ٩
۴- آیا اثربخشی روش ها . مدل ها و سیستم های بهره وری بر عملکرد منابع انسانی . بهبود
كيفيت و يهره ورى سإزمان به طور مستمر ستجش و بازتكرى هئ 39
صفحه 43:
مديريت ادارى و آموزش
)111 16511185 ( نتايج منابع انسانى ) ١0
الف ) نتايج ادراكى منابع انسانى (16513115 21ناأررع2620 1118 )
-١ رضايت كاركنان
۲- انگیزش کارکنان
۳- تعهد سازمانی
ب) نتايج (HR Performance Results) tus) sits 1 she
۱- زمان
را
۳- بازدهی
۴- نرخ / تعداد
صفحه 44:
مدیریت اداری و آموزش
۶ ) نتایج عملکرد سازمانی
(Resuils Orquctzatocd PrrPorcaace)
نتایج مالی غير مالى/ فكرى
۰
سود ** سهم بازار
ty at
فر وش ** ارزش سرمايه فکری
و
let %
دراه * توآوری
* هزینه ای مهد
3 أرضايت ديتفعان بيروت سابع ای
* بهره وری ( مشترى . سرمايه كذاران»
** ارزش افزوده
ee
صفحه 45:
مدیریت اداری و آموزش
ويژگي هاي امتيازدهي به حوزه توانمندسازها
اعتبا ر“*: رویکرد منطق روشني دارد.
*
x رویکرد فرايندهاي تعریف شده اي دارد.
رویکرد بر نيازهاي ذینفعان تمرکز دارد.
۱ روبکرد خط مشي :و استراتزي رآ
احمايت مي كند:
ا با هکره به كونة اي هذا ادا
Boe) در ار
11 "اوتكرد اجرا aslo
نظام مندي: رويكرد به شيوه اي ساخت يافته اجرا
شده است.
اندازه گیری: اثر بخشي رونکرد و استقرار آن نب Geb
منظم اندازه گيري
مي شود.
يادكيري: از نقاط قوت و بهبود به مثابه فرصتي براي
بهبود استفاده
صفحه 46:
مدیریت اداری و آموزش
ویژگی های امتیازدهی به حوزه نتایج منابع انسانی و نتایج سازمان
روندها: curio mere اند و یا عملکرد
خوب و
a وجود دارد.
اهداف I اهداف مناسب اند.
اهداف تحقق پافته اند.
مقايسه ها: نتايج به < با ديك
و 6 به حون با ديكر
مي شود و يا نتايج به
خوبي با ميانكين
صنعت و يا بهترين ها د
صنعت مقایسه in 0 9
مي شود( داخلي و
خارجی)
صفحه 47:
دانش
مفهوم ارزش جدید در سازمانها
و
مدیریت اداری و آموزش
سب
صفحه 48:
صفحه 49:
گذر از باورهای سنتی و توجه به واقعیت های جدید منابع انسانی
باورهای سنتی
هركسي مي تواند فعاليت هاي
كات انساني را انخام دهد
منابع انساني هزینه زاست,
.بنابراين بايد کنترل شود
افرادي که وارد رشته شغلي
منایع انساني مي شوند Ly pol
کت دارند
از آنجا که منابع انساني به جنبه
نرم كسب و کار مربوط است,
نمي توان آن را اندازه كيري كرد
واقعيت هاى جديد
فعاليتهاي منابع انساني یک
فعالیت حرفه اي مبتني بر تئوري
.و تحقیق است
منابع انساتي از طریه Bal
سرمایه فكري سازمان» ارزش
.آفرین است
واحدهاي منابع انساني صرفاً به
منظور شناسايي و درمان آسیب
هاي سازماني یا حل ناكامي هاي
اجتماعي و پاسخگويي به نيازهاي
بهداشتي و رضايتمندي کارکنان
.طراحي تمي شوه
تاثیر رویه هاي منابع انساني بر
نتایج کسب و کار مي تواند LL.
اتدایه کرام دی
صفحه 50:
۱- نتیجه گرای
۲- رهبری و ثبات در مقاصد
۳- توسعه و مشارکت کارکنان
۴- یادگیری. نوآوری و بهبود مستمر
۵- مسئولیت اجتماعی
صفحه 51:
مديريت ادارى و آموزش
)۱۳۸۵ نقاط قوت ننایج ادراگی منابع انسانی ( ارزیابی آذر ماه pal
رضایت , انگیزش و تعهد سازمانی کارکنان طی سالهای ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴ به
صورت موردی و پراکنده اندازه گیری شده است.
از طریق نظام مدیریت کیفیت (180) رضایت مشتریان داخلی از سال
۱ اندازه گیری شده است.
ابا استفاده از نتایج نظر سنجی ها بهبودهایی در برخی از روشها و
فرآیندها داده شده است.
اهم حوزه هاى بهبود ثتايج ادراكى منابع انسانى
لا سنجش رضايت ؛ انكيزش و تعهد سازمانى كاركنان مستمر نبوده است.
لا رود شاخصها مشخص نشده است.
لاشاخصهای اندازه گیری شده با شاخصهای صنعت و سازمانهای مشابه
مقایسه نشده است.
لاشواهدی اندک مبنی بر به کارگیری موثر و گسترده نتایج نظرسنجی ها
وجود دارد. 2
صفحه 52:
مديريت ادارى و آموزش
اهم نقاط قوت نتايج عملکردی منابع انسانی ( ارزیابی آذر ماه ۱۳۸۵)
الا برخی از شاخصهای مرتبط با نتایج عملکردی منابع انسانی مانند هزینه سلامت به ازای
هر نفر. نرخ و صرفه جویی های حاصل از پیشنهادهای کارکنان در نظام پيشنهادها, هزینه
سرانه جذب و استخدام. سرانه آموزش, نرخ غیبت. نرخ حوادث کاری و ضریب شدت و تکرار
آن و .... محاسبه می شود .
اهم حوزه های بهبود ننایج عملکردی منابع انسانی
ابرخی از شاخصهای مهم عملکردی منابع انسانی مانند ارزش افزوده سرمایه انسانیء
يازدقى سرمايه كذارى دن سرمايه اتساتى و ... اتدازه كيرى ذفى شنول
لاسنجش برخی از شاخصها مستمر نبوده است.
الا روند برخى از شاخصها مشخص نشده است.
آاشاخصهای اندازه گیری شده با شاخصهای صنعت و سازمانهای مشابه مقایسه نشده است.
الأشواهدى اندك مبنى بر به كاركيرى مؤثر نتايج اندازه كيرى شاخصها وجود دارد. 7
66
صفحه 53:
مديريت ادارى و آموزش
اهم نقاط قوت نتایج عملگردی سازمان ( ارزیابی آذر ماه ۱۳۸۵)
آسابرخی از شاخصهای نتایج مالی سازمان مانند سود. فروش. درآمد. و
۶ دوسط سایر مدیریت های شرکت اندازه کیری می شود.
اروند شاخصها مشخص می شود.
أمقایسه هایی با سایر شرکتهای داخلی و خارجی انجام می شود.
اهم حوزه های بهبود نتایج عملکردی سازمان
آسأمدیریت منابع انسانی در اندازه گیری شاخصهای عملکردی شرکت و تعیین
سهم منابع اتسانی در میزان این شاخصها . نقش فعالی ندارد.
[اشاخصهای غیر مالی مانند ارزش سرمایه فکری, نوآوری. رضایت ذینفعان
بیرونی و .... اندازه گیری نمی شود.
صفحه 54:
اهداق كيفى
نا بای دی دار وآمورشة
or
شاخصها
سال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Siu
تا اما ريس كنيز
مديريت ادارى و أموزش
. اهداف و استراتژیهای حوزه
فرم شماره ۱
عنوان ره میا
صفحه 55:
مدلاب مدیریت اداری و آموزش
الى جوججوبجوجوبو غم قارف
ردیر ۲
هی | نوی | هید
a عنوان باه لین شش | ae | اجا | Wane
ار Palen
تا ای ریس تاريخ تصویب:
صفحه 56:
Sh مدیریت اداری و آموزش
عنوان برنامه: ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ كد برقامه: 9999
شبرح فعالدتها و بر نامه زماندندی بر نامه شماره ۳
Seen
ههد mate ake
ey aes | 208
‘wee ero see داد بیدا ee |e
op one)
wy | ay ore)
wlofefafafyfatefefafals
جمع كل زمان ودوصد بيشوفت لول زمان اجواى برامه:
ای eS دی كميعة